igen változhat a nyakgörbület. de eleve nagyon extrém alacsonyan lehetett a húr vagy azok a bundok nem megfelelő magasak vagy görbület van a nyakba. nekem az "okádék" ős jolanám még esőben is kint maradt (nem sokáig) és volt a tüző napon is és így sem zörgött semmi sem. a samick-em is strapabíró pedig ennek extrém sportos a nyaka.
Ezzel vigyázz!!
Múltkor nyitottam egy vitát a páratartalom és a nyakgörbület összefügéséről és fél napig hülyéztek.Még hangszerész is volt közte.Addig míg a nagymenők be nem szálltak abba sem hagyták.
:)
Sziasztok!
Van egy Cort M600-as gitárom, amin teljesen jól be volt állítva minden. Viszont 2 hétig nem használtam, csak állványon volt, és azt tapasztaltam hogy az 1. bundnál lefogva hozzáér a 2-es bundhoz. közben a lakás hőmérséklete kb 4-5 fokkal csökkent. Ez lehet az oka?
Pár szóban csinálnék némi reklámot Csillagpatriknak, mert megérdemli. Itt olvastam róla először, hát olvassanak róla minél többen.
A Stratom nem olyan nyakkal jött ki a gyárból, amit elvárna az ember. Pedig hát VG, vagyis AmSt, CoronaCalifornia, pffffff...
Csillagpatrikról itt még csak jót hallottam. Most meg én is jót mondok róla. Mert most visszakaptam tőle azt a gitárt, amit eredetileg akartam. Olyan nyakkal, amit egy Fendertől elvárna az ember.
Mindezt igen baráti áron. (Mondjuk nekem nem ez számított, a kritikák miatt fordultam hozzá.)
Na. Csak ezt akartam.
Átdugod ügyesen a likon, közben feszesen tartod a húrt egyik kezeddel.
l. Másik dolgos kis kezeddel tekered a kulcsot, amíg el nem fogy a feltekerni való; vagyis amokr már feszes, hangolható állapotban van a húr. Ekkor ideális esetben 2 menetnyi van a kulcson. Ahhoz kell némi gyakorlat, h jól becsüld meg a feltekerendő kétmenetnyi húr hosszát, de menni fog.:)
Na ez érdekes, én nem szoktam lefogatni a kilógó húrdarabot a menettel valamiért, hanem kézzel feltekerek 2 párat és után bujtatok. Talán ez a baj. Na akkor a héten áthúrozom a gitárt kb 2 hét a köv koncertig, addig benyúlik és akkor meglátjuk, lehet hogy a rossz húrozás a baj... Bár akkor próbán is elhangolódna, de lehet hogy pont a konci igénybevétele az a határ amit már nem bír... hmm... próba cseresznye
Megvan a baj!
A 4-5 az sok! 2-3 de inkább 2!
Minél több van feltekerve nyújtáskor annál jobban megmozdul a feltekert húr a kulcson. Visszaengedéskor, meg nem áll be ugyan oda.
Nem kell satu meg ilyen hülyeségek...dehogy!
ŐŐ hát attól függ mennyi az elég menet, nekem 4-5 szokott lenni. nem akarok satut tenni rá, mert ahhoz akkor a húrlábat is cserélni kellene, szóval teljes átalakítása lenne szükség, ami megbontaná a hangszer egységét. Azt gondolom a stílust a hang határozza meg, és az nagyon is illik a zenémhez. Úgy mondanám a gitárt a zenémhez kerestem nagyon sokáig mire megtaláltam ezt ahangzást...
Aham...Satus cuccal próbáltad már ugyanezt?
Lehet, hogy a stílusodhoz egyszerűen nem illik ez a hangszer.
Gondolom elég menetet tekersz a kulcsokra, szóval ezzel nem lehet gond.
Egyébként koncerten nekem is az első dolgom, hogy gityó ki és mehet az állványra. Mire a dobot belövik már be is álltak a húrok. Rövid hangolás és többet nem moccan. Mondjuk az enyém elöl-hátul satus.
Látom sok jó ötlet van. NA majd gyertek akkor izzadni gőzölögni a koncertre, letszteljük. Nekem egy italia maranello classicom van egyedi festéssel. ilyen e:
Vagy ha van előzenekarotok dobd be a pogóba, had szokja a környezetet ^^ pár ahol pogóznak ott már van annyi tudatmódosító az emberekben, h nem nagyon törődnek a hamis hangokkal, főleg, ha belement valami a szemükbe, mondjuk egy könyék , vagy tegyél fel nejlon húrt, az lepergeti az izzadságot
Attól még lehet közben dumálni...vagy ilyenkor a többiek csacsogjanak, esetleg játsszanak ők vmit. De sztem pár nóta után nagyjából átveszi a hőmérsékletet a gityó. Ha utána is hangolódik, akkor ott vmi más a gond.
Hangolópedál már van...csak utálom megtörni a koncertet azzal hpoyg elhallgatok, mert ugye számok közet elvileg nekem kellene összekötni. ÉS ha nem akkor meg kuss van :D nade köszi a tanácsokat, megfoagdom, meg persze várom a további ötleteket...
Pl. a színpadi lámpák is baromi klasszul hatnak a hangolásra, a meleg miatt...
Legegyszerűbb: minél hamarabb kicsomagolni a gityót, h átvegye a "szobahőmérsékletet". Aztán egy-két nóta után hangolni, akkor már nem lehet nagy változás...és praktikus dolog hangolópedált venni, h némán tudj hangolni.
Igen ezeket sejtem én is, nade mi a megoldás? más is így van ezzel? vagy csak én vagyok peches? :D:D ez hoyg kitegyem a gitárt előbb az jó ötlet, talán segíthet. koncert előtt többször is szoktam hangolni....
Ezer egy.
Másképpen csomagolod elő a hangszert.
Indulatosabb játékmód.
Megemelkedett testhőmérséklet (húrok átmelegednek).
Fokozottabb izzadás.
Sokminden lehet csak gondolj bele mit csinálsz vagy miben más egy koncerten játszani.
Sziasztok! a következő problémával találkoztam: Hangolódik a gitárom. Na nem csak úgy egyszerűen. Csak koncerten. Van úgy hogy több próbát végigtolok vele, és alig kell utána állítani. Most 2 hétig állt és teljesen tiszta volt. Koncerten meg nagyon hamar elhangolódik. Vajon mi az a körülmény, ami a koncerten van, de az említett szituációkban nincs? Nagyon meg tudja törni egy koncert lendületét a többszöri hangolgatás. Mondjuk talán koncerten kicsit jobban tépem a húrokat a lendület miatt, de azért nem szaggatom agyon. ötlet? javaslat?
Hát szétszedni.. :D, félek, h ha én azt szétszedem annak rossz vége lesz :D, ráadásul egy 62ezres gitárban, lehet többet ártana mint használna, és hozzátenném, h én mindenbe megtalálom a hibát, maximalista vagyok, mindent kiszúrok, csak a hibát keresem, mondjuk ez nem pont egy olyan ami szokásos, de még meglátjuk mi h lesz, a léyneg, h talán nem törik szét a kezemben, eleinte még a felső heveder csavar körül is volt egy repedés, de hangszerész mondta, h az megáll valószínüleg a fa száradása miatt, már nem reped tovább.
Abszolút megkönnyíti, arra találták ki nemtom miből van, gondolom olyasmi mint a normál reszelők, a bundokat viszi rendesen, én 1 hangszert megcsináltam vele, de pöcsölős meló, nekem nincs türelmem hozzá, ha szükségem lesz ilyen melóra akkor elviszem ahhoz aki evvel foglalkozik "ipari" méretben úgysem akarom csinálni.
Én már régen írtam, hogy semmi értelme ennek a vitának... Inkább azt kellene megtudni, hogy mi is van azzal a beteg gitárral?
Még nem szedte szét? Várjuk a fotót...
Persze, hogy nem akarom soha kiszedni! Mi a fenének? A ragasztott, meg átmenőnyakas megoldásnál hogy javítják a bundokat, meg a fogólapot (az igaz, hogy ott más a merevítő pálca megoldása, mint a csavarozottnál, de mivel nem sűrűn szokták b*szogatni, általában nincs is szükség javításra)?
Szerinted lefűrészelik az egész nyakat, vagy hőlégfúvóval szétgyilkolják a ragasztást, csak mert "egyszerűbb a kezelhetőség"? A bundok beszintezése érdekes módon tök jól ment nekem úgy is, hogy közben nem szedtem darabokra az egészet...
Az a plusz állítási lehetőség pedig nem a többség pénztárcájánál, és igényénél kezdődik, a hangszerész sem ingyen dolgozik, de ez természetes.
Átlag felhasználónak tökéletesen megfelel a nyak gyári szöge, extrém kivételek azért mindig vannak...
Nem hiszem, az látszana, másrészről meg ott egy jó nagy rés van és a csavaroktól is jöhet a hang, mivel tudnak mozogni a két felület közötti roppant :) távolság miatt.
Kapd le a nyakat és okosabb (ak) leszünk! :)
Hát igen! Indoklás kell neked! Nem egyértelmű?
Ennek a legyes sztorinak meg szakálla van rendesen!
Egyrészt nem véletlenül találták ki ezt a megoldást, nincs köze az olcsóbb gyártáshoz, mint gondolod.
Ott is lehetséges egy plusz állítási lehetőség, azon kívül ha bármilyen gond van a nyakkal (bund, merevítő, fogólap, stb.)egyszerűbb a kezelhetőség. Te azt a nyakat sérülésmentesen nem veszed ki onnan többet.
Ha valamit mobil kötéssel oldottak meg, arra meg volt az okuk, de ezt gondolom nehéz felfogni.
Az meg, hogy Te vagy a sátán egyszerűen giccsesnek találom, de jót röhögtem rajta! :)
Azért hülyeség, mert gyári csavaros gitárokon (is) van hézagpótló, van külön ilyen rendszer (micro-tilt), szóval nem szól szarabbul egy ilyen megoldás; erre Te leragasztod, és másnak is ezt tanácsolod, pedig nem egy visszafordítható dolog...
Különbség meg talán a Fender/egyéb nagy cégek szakemberei és a Te tudásod között van. A legyes hasonlat meg vicces, de ált. akkor szokott érvként szerepelni, ha nincs már más...
Mondjuk nem lehet utána normálisan lecsavarozni a nyakat? Talán a hepehupás felület+ragasztó kombó jobb rezgésátvitelt ad? Megváltoztattad a felületek tapadását?
De mint Saci mondta: a hangsúly nem a ragasztáson van, hanem azon, h bátran tanácsoltad
Szerinted mivel lesz rosszabb, ha a csavarozott nyakat ragasztom is? Indokold meg légy oly szíves...
Főleg, ha gyárilag ocsmány sz*r volt az illesztés?
Mintha én lennék a sátán, csak mert megragasztottam.
A különbség köztünk az, hogy én meg is indokoltam, mit miért tettem, ti csak azzal dobálóztok, hogy Fender, nagy cégek, meg nagy zenészek is ezt használják...
Persze, a sz*r is biztos finom, mert annyi légy nem tévedhet...
Kísérletnek jó, de nem megoldás. Azt nem erre találták ki.
Olcsó kategóriában is árulnak ragasztott nyakú gitárt, azt kell megvenni és ha leválik, lehet ragasztgatni!
Én is beragasztottam egyiknél még régen.
Nagy különbséget nem vettem észre, egy kicsivel azért jobbnak tűnt. (De lehet hogy ez a Veblen-hatás./ Gábor után szabadon.)
Szerintem meddő az egész csavar vs. ragacs vs. átmenő "melyikajobb" történet. Az egyik nem jobb a másiknál. Kinek ez jön be, kinek az.
Hogy miért kellett piszkálni a gitárjaimat? Mert nem rendelkezek hi-end hangszerekkel, és nem voltak rendben, amikor kézhez kaptam őket. Egy musicmanen, j custom ibanezen vagy suhr-on (sorolhatnám még) nem találkozol ilyen jellegű problémákkal.
Valszeg a hozzáértő gitárosok is direkt gagyinger csavarnyakas gitárokat használnak Alacsony kategóriás hangszereken is lehet jól játszani, de hogyha valami lehet jobb, akkor miért ne? Tuningolni egy ilyen hangszert a végtelenségig egyenlő a "szarból várat" kategóriával. Ráköltöd a dupláját, és kb ugyanott vagy. Egy jó hangszert egyszer kell megvásárolni és kész
Mivel több gitárodon is utólag kellett erről gondoskodni, mert kattan, meg minden baja van, te is úgy gondolod, hogy a csavarozott nyak-technológia ugyanolyan jó, mint a ragasztott, vagy az átmenőnyakas?
Ha jól megcsinálják a gyárban, nincs vele probléma. De a gyakorlatban azért mégis van!
És ez a lényeg, olyan dolgot vesz az ember, amit már alapból javíttatni kell?
A hepehupából egyébként sokat nem akartam leszedni, mivel addig is jó szögben állt a nyak, sok csiszolással lejjebb került volna. Leginkább csak a mélyedéseket kellett kitölteni.
Amúgy tényleg nut, vagy nyereg, nem jutott éppen eszembe.
Fendert, PRS-t meg egyebeket emlegetsz, felfoghatnád végre, hogy mind megmunkálásban, mind felhasznált anyagok tekintetében profibbak, mint a legalja kategória. Vagy esetleg te foghatnád föl, hogy az általad rossznak minősített megoldást alkalmazzák. Sőt, képesek gyárilag kis betéttel beállítani a nyak pontos szögét
A csavarozott nyakra pedig egyszer sem mondtam, hogy sz*r, hanem hogy "nem olyan jó", mint a ragasztott, vagy az átmenőnyakas! Igen, én meg pont erre mondtam, hogy marhaság.
Nem beszélünk el egymás mellet, egyszerűen nem igaz, amit állítasz.
A ZOOM G1 multieffektben van olyan, hogy "akusztikus szimuláció", durván lefordítom a szöveget: ez az effekt az elektromos (tiszta) gitárhangból akusztikus jellegűt csinál...ééérted?
Lényegében pengőbbé, gazdagabbá teszi a hangzást, meg biztosan még b*szik neki valamit, egyébként tényleg nem rossz.
Köszönöm a gratulációt!
Mint mondtam, a sziloplast sajnos valóban nem olyan hatásos, túl puha.
Én próbáltam anélkül is, FBS-sel is. Van különbség, elég sok is, de nem kell hinned nekem...
Fogj 1 kis mágnest, tartsd a legvastagabb húrokhoz közel, és pengess...a rezgést érezni lehet a mágnesen. Ha a hangszedőt is képes a nem megfelelő felfüggesztés miatt rángatni, akkor ez modulálja a többi húrnál vett hangot is, nem csak azt, amelyik rángatja.
Fendert, PRS-t meg egyebeket emlegetsz, felfoghatnád végre, hogy mind megmunkálásban, mind felhasznált anyagok tekintetében profibbak, mint a legalja kategória.
És ha én azt vettem észre, hogy a gagyi agyagból készült koptató, meg a hangszedő rugós felfüggesztése hagyja rezonálni a hangszedőt, ezzel elkeni a hangot, akkor szerintem logikus, hogy azt nem árt csillapítani. A művelet különben bármikor visszafordítható, semmit nem kell fúrni-faragni a testen, senki nem kockáztatja, hogy lesz 1 használhatatlan gitárja...
Csodálkozhatsz, de a Fendernél is rájöttek már erre a dologra, és rugók helyett alkalmaznak pár modellben fix távtartókat is. Tehát vagy ők is tudnak valamit, vagy ők is olyan amatőrök, mint én...
Itt is találsz pár emberkét, akinek a hangszedő alatt az üregek ki vannak töltve, vagy alulról megtámasztják azt, mert különben hangosítás esetén ugyanúgy rezgésbe jött az egész, és gerjedt.
A csavarozott nyakra pedig egyszer sem mondtam, hogy sz*r, hanem hogy "nem olyan jó", mint a ragasztott, vagy az átmenőnyakas! Valamikor kitalálták 60 éve, hogy könnyebb nekik így gyártani, és ha jól van kivitelezve, abszolút semmi gond nincs is vele!
Arról volt itt most szó, mi van akkor, ha ez nem így van összerakva...
Részemről a vitát befejeztem, kérlek olvass vissza, elbeszélünk egymás mellett.
A hepehupás nyakzsebet le kell csiszolni. Ez a megoldás. Nekem mindkét gitáromon meg lett csinálva. Ennyi.
A kattanás pedig valószínűleg a nyakzsebből jön. Több gitáron is találkoztam már ezzel a jelenséggel. Azért van ez, mert túl szorosan ül a nyak a nyakzsebben, ergo amikor a gitár mozog, mocorog a nyak, és a két felület súrlódása adja a hangot.
Megoldás: kicsit több helyet kell csinálni a nyakzsebben... csiszolással Ha a "nút" (angolul nut, aminek a kiejtése "nát", nem? amúgymeg nyereg, fésű, stb.) felől jön a hang, és ott akadnak a húrok, akkor meg valszeg vastagabb húrok vannak fent. Megoldás? Segítek: csiszolás A kenőanyag meg -nálam- alap.
Szerintem köztudott (vagy azért józan paraszti ésszel is felfogható), hogy a csavarozott nyak nem annyira jó, mint a ragasztott a rezonanciák továbbításában Hát nem tudom, lehet, hogy akkor a Fendernél, a PRS-nél, a Pensánál és a hasonló alsó kategóriás gitárokat készítő cégeknél annyira egyszerű emberek dolgoznak, hogy még ezt sem tudják. Pedig szerinted köztudott. De hát mit is várhatunk el ezektől a dzsunkákon összehányt szarokat készítő amatőröktől?
A beszilózott szedőért szeretnék külön is gratulálni.
Látom, te is szórakoztál 1 kicsit, kell is az néha (tegnap mi is barátokkal jót söröztünk, vízipipáztunk...)! Ahogy te is írtad (és még most mások is), a lényeg az, hogy "ha jól van illesztve"!
Az enyémen nagyon nem volt jól csiszolva a nyakzseb, a nyaki részen viszont szerintem teljesen jó volt.
Tehát egy tök sima, meg 1 hepehupás felület soha a b*dös életben nem fog jól illeszkedni, talán ezt Te is belátod!
Azért kellett a ragasztó, hogy kitöltse a réseket, a kettő teljes felületen érintkezzen, ne csak itt-ott (a viaszozott, vagy lakkozott dolgokhoz az epoxi sem ragad hozzá jól, ezt én is tudom, de leszedni nem fogom úgysem).
Örülök neki, hogy volt már sok gitárod, nekem valószínűleg csak akkor lesz másik, ha készítek magamnak egyet (balkezesként elég nehéz ügy a vásárlás). Addig ebből kell kihoznom, amit lehet, legalább jót játszadozom, és közben tanulok is belőle...
Visszatérve a kattanáshoz: ha sem a nyakillesztésnél nincs probléma, sem a nyakmerevítő pálcánál, akkor talán még lehet olyan bibi is, hogy a húr szorul a nútban (vagy a fejnél a húrleszorítóknál megakad a húr).
Így tremolózásnál nem csúszkálhat simán, hanem egyszer csak "átugrik" a húr a fej felé. Hangolásnál is kellene ezt a hangot néha hallani, ha valóban ez az eset áll fenn. Ezt orvosolni úgy lehet, hogy a nút vájatait puha grafitceruzával be kell kicsit dörzsölni, ez kenőanyagként viselkedik.
A tanácsaim nem kötelező megfogadni, mindenki maga dönt, hogy mit csinál.
Sokat emlegettem az olcsó gitárokat, de még mindig nem tudom, hogy milyen típusú is a kérdéses hangszer...
Aludtam rá egyet és ki is józanodtam, de akkor sem értek egyet.
Ilyen tanácsokat adni kezdőknek, pedig meggondolatlanság nem segítség.
Semmivel sem rezonál jobban egy ragasztott nyak, mint egy illesztett, ha az rendesen van illesztve. Volt már jó néhány gitárom, hidd el tudom!
Az epoxit meg el kell felejteni illesztett nyakhoz! Nem szükséges ilyen tanácsokat adni.
A Johnson gitároddal, meg csinálhatsz, amit akarsz, mire oda érnél vele, hogy normális szóljon, veszel egy normális gitárt!
Egyetéertek, ennél már csak az egybenyak a jobb :)
Rengeteg gitáron (drága modelleken is) gyenge a nyak-test illesztés, meglepő dolgokat lehet látni, ha szétszedi az ember (pl. fűrészpor, lefújva festékkel... )
Gyárilag van dőlésszög-állítás a Peavey Vandenbergen és a Peavey Traceren is. Nem ék alakú, hanem egy pénzérményi felületű, kívülről csavarral állítható magasságú eszköz, kb. a két híd felőli nyakrögzítő csavar között.
Legjobb tudomásom szerint a legjobb rezgésátvitelt két natúr fafelület érintkezése adja. Ha a nyak vége és a nyakzseb is kellően le van csiszolva, akkor nem kell oda semmiféle ragasztás! Istenments
Komolyan megcsináltam. Különben nem is ajánlottam volna...
Szerintem köztudott (vagy azért józan paraszti ésszel is felfogható), hogy a csavarozott nyak nem annyira jó, mint a ragasztott a rezonanciák továbbításában, ezért szokták azt is ragasztani a hozzám hasonló elvetemültek, mert csak javulhat tőle...
Különben sem a ragasztott nyakú, sem a testen átmenő nyakú gitároknak nem lenne sok értelme, nem gondolod (persze jobb a fogása az átmenetnél, az biztos, de nem csak azért szeretik őket)?
Főleg, ha a gyárban, ahol összelapátolták ezeket az olcsóbb kategóriájú gitárokat, nem fordítottak erre az illesztésre kellő figyelmet (pedig a hangzásban igen fontos szerepe van).
Leírtam, hogy csináltam. Akinek nem tetszik, az ne próbálja ki. Ennyi.
Egyébként több dolgon is változtattam ezen a szerencsétlen Johnson-on, próbáltam megkeresni a rossz hang okait, mindig találtam valamit. Most sokkal tisztábban, szebben szól, mint gyárilag, és még a hangszedők, elektronika tuningja hátra van.
Kb. 1500 Ft-ból kijött a nyak ragasztása, FBS-sel rögzítettem a hangszedőket a testhez (na jó, most éppen szilo-val van, de az puha, nem használ olyan sokat), a tremoló rugóinak csillapítása meg semmibe sem kerül, csak 1 kis szivacsdarab, esetleg vatelin, vagy még lehet sok más egyéb, de persze először jól be kell állítani (a nyakat, húrmagasságot, nútot, oktávot, stb.) a gitárt...
Nyugodtan leszólhatod a Johnson-t, drágább, jobb gitárra nem telik sajnos (ez is 40 rugó volt 5 éve), és még sokan vannak úgy, hogy ilyen, vagy nem is olyan ritkán kb. 20000 Ft-os gitárral szenvednek, hogy az milyen gyengén szól.
Ha pedig hangszerészhez viszik, akkor az talán azt mondja nekik, hogy "ez ilyen olcsó f*s, nem tudok vele mit kezdeni, 2000-ért ránéztem, de vidd már a g*cibe (na jó, vannak normális hangszerészek is, aláírom, de ez nekik nem üzlet)..."
Nem éri meg költeni az ilyen olcsó cuccokra, csak azokon a pontokon kell kicsit változtatni, ami már alapból konstrukciós hiba, vagy gyenge pontja az egész rendszernek.
Akinek értékes cucca van, vagy nem szeret/tud barkácsolgatni, az úgyis elviszi megcsináltatni...
Ha úgy érzed, veheted akár viccnek is, legalább feldobta valami a napod!
Ezt az epoxi ragasztós dolgot komolyan megcsináltad? De még ha igen, mondjuk...elképzelem, hogy valaki ezt megteszi...de, hogy ajánlod másnak is egy alapból csavarozott nyakhoz?
Ez már gondolom vicc kategóriának szántad!
Mondjuk egy Johnsonak mindegy! :)
Ék?
Talán az előző tulaja azzal állította be a nyak kívánt dőlésszögét a testhez képest.
Hallottam már ilyenről profi módon kivitelezve, de csak utólagos tuningként, nem gyárilag...
Esetleg a nyakmerevítő pálca mozoghat/feszülhet még a nyakban, az is adhat ki ilyen hangot (húrokat teljesen leengeded, jobbra-balra megtekergeted max. negyed fordulatot a pálcát, kicsit megpaskolod tenyérrel a nyakat a fejhez közel, hogy beálljon a pálca, utána felhangolod...talán meg is oldódik a probléma).
A nyak-test találkozásánál lévő rést, pontatlan érintkezést én a Johnson stratóm csavarozott nyakánál úgy oldottam meg, hogy lecsavaroztam a nyakat, kétkomponensű epoxi ragasztóval (7-800 Ft) bekentem a nyakzsebet vékonyan (előtte itt alaposan megnéztem, mi tarthatja el, ott lekapartam a felesleget, de csak minimális volt), rá a nyakat, összecsavaroztam (figyelve, hogy jól áll-e a nyak), a kifolyt felesleges ragasztót letöröltem (alkohol ilyenkor még oldja), másnap felhúroztam (24 órát nem árt várni, hogy megfelelően kikeményedjen a ragasztó, de talán 12 óra is elegendő már, nagyrészt a csavarozás úgyis tartja)...
Most, hogy már ragasztott a nyak, hangzásban talán annyit javult a cucc, hogy míg előtte szinte csak valamilyen akusztikus effekttel szólt jól az akusztikus hang, most már csak "aréna" visszhanggal (ZOOM G1 multieffekt) is egész tűrhető, kicsit teltebb hangzású, nem olyan fakó, mint amire emlékszem.
Bár akkoriban ragasztottam a nyakat, mikor próbaképpen valami iszonyatosan rozsdamentes-krómos-metálos húrt használtam (alapból fura csörgős, zizis hangja volt), most újra Blue Steel húr van fenn, úgyhogy pontos választ nem tudok adni...
Persze a kiindulóponttól is függ, nálad lehet, hogy nagyobb mértékű javulást eredményezne, ha alapból sokkal rosszabb az az illesztés...
Ilyen gond nincs, éket írtam, nem jutott eszembe jobb szó, ez egy rés pótló kis akármi, mint amikor billeg a bútor és aláraksz egy kartonlapot (persze ez vékonyabb :D) gyári megoldás...sajnos, csak most tűnt fel a fura hang, de am néztem, lazítom a húrokat tremolóval, de nem tudok tekerni a csavarokon, idegesítő dolog, ott egy résmentes illeszkedésnek kéne lennie normális esetben, logikusan gondolkodva veszt is a hangjából szerintem a hangszer.
Az lesz a leg egyszerűbb, ha holnap, azaz ma, csak miután aludtam, felrakok egy képet.
Rés? Az nem jó! Csavarok nem lazultak ki? Nem változott a húrmagasság főleg felső fekvésben?
Ha ék alakú, tehát a fej felőli oldalon nagyobb a rés akkor a két felső csavar elengedett, vagy ilyesmi, de akkor változnia kellett a húrmagasságnak is vagy mindig ilyen volt és most vetted észre, de az nem buli így!
Lazítsd meg a húrokat és nézd meg, akkor mi történik! Ha a csavarok kijjebb jönnek, húzd meg őket, de akkor be kell lőnöd a húrmagasságot, mert alacsony lesz!
Az mennyire nagy hiba, ha a nyak nem 1:1 ben passzol az illesztésnél (mennyiben hat ki a gitár hangjára), mert mióta megvan a gitár láttam, h van egy kb bankkártya v annál is vékonyabb "ék" a nyak és a test találkozásánál, sőt mikor szállítás útán, vagy egyszerűen csak a tokjából kikapva a kezembe veszem egy apró ki kattanással, amit inkább éreztem mint hallottam, ugrott egyet a nyak, de elhangolódást semmilyen mértékben nem okozott, most egy kicsit jobban érdekel, mert felfigyeltem egy halk hangra amikor erősebben lenyomom a tremolót, mint ha recsegne a fa, nem tudom, h alátét, vagy esetleg csavar körüli repedés lehet-e, az is előfordulhat, h régóta ilyen csak most tűnt fel, azért, ha van ötletetek, és mondanátok pár eshetőséget, megköszönném.
2010-08-21 14:20 |
#5768
ha nagyon lent van a húr, akkor marha kényelmes rajta játszani, de nekem spec. nyújtásnál halál...
én szeretek belekapaszkodni a húrokba és megtépni mint állat... :)