Mondjuk nem lehet utána normálisan lecsavarozni a nyakat? Talán a hepehupás felület+ragasztó kombó jobb rezgésátvitelt ad? Megváltoztattad a felületek tapadását?
De mint Saci mondta: a hangsúly nem a ragasztáson van, hanem azon, h bátran tanácsoltad
Szerinted mivel lesz rosszabb, ha a csavarozott nyakat ragasztom is? Indokold meg légy oly szíves...
Főleg, ha gyárilag ocsmány sz*r volt az illesztés?
Mintha én lennék a sátán, csak mert megragasztottam.
A különbség köztünk az, hogy én meg is indokoltam, mit miért tettem, ti csak azzal dobálóztok, hogy Fender, nagy cégek, meg nagy zenészek is ezt használják...
Persze, a sz*r is biztos finom, mert annyi légy nem tévedhet...
Kísérletnek jó, de nem megoldás. Azt nem erre találták ki.
Olcsó kategóriában is árulnak ragasztott nyakú gitárt, azt kell megvenni és ha leválik, lehet ragasztgatni!
Én is beragasztottam egyiknél még régen.
Nagy különbséget nem vettem észre, egy kicsivel azért jobbnak tűnt. (De lehet hogy ez a Veblen-hatás./ Gábor után szabadon.)
Szerintem meddő az egész csavar vs. ragacs vs. átmenő "melyikajobb" történet. Az egyik nem jobb a másiknál. Kinek ez jön be, kinek az.
Hogy miért kellett piszkálni a gitárjaimat? Mert nem rendelkezek hi-end hangszerekkel, és nem voltak rendben, amikor kézhez kaptam őket. Egy musicmanen, j custom ibanezen vagy suhr-on (sorolhatnám még) nem találkozol ilyen jellegű problémákkal.
Valszeg a hozzáértő gitárosok is direkt gagyinger csavarnyakas gitárokat használnak
Alacsony kategóriás hangszereken is lehet jól játszani, de hogyha valami lehet jobb, akkor miért ne? Tuningolni egy ilyen hangszert a végtelenségig egyenlő a "szarból várat" kategóriával. Ráköltöd a dupláját, és kb ugyanott vagy. Egy jó hangszert egyszer kell megvásárolni és kész
Mivel több gitárodon is utólag kellett erről gondoskodni, mert kattan, meg minden baja van, te is úgy gondolod, hogy a csavarozott nyak-technológia ugyanolyan jó, mint a ragasztott, vagy az átmenőnyakas?
Ha jól megcsinálják a gyárban, nincs vele probléma. De a gyakorlatban azért mégis van!
És ez a lényeg, olyan dolgot vesz az ember, amit már alapból javíttatni kell?
A hepehupából egyébként sokat nem akartam leszedni, mivel addig is jó szögben állt a nyak, sok csiszolással lejjebb került volna. Leginkább csak a mélyedéseket kellett kitölteni.
Amúgy tényleg nut, vagy nyereg, nem jutott éppen eszembe.
Fendert, PRS-t meg egyebeket emlegetsz, felfoghatnád végre, hogy mind megmunkálásban, mind felhasznált anyagok tekintetében profibbak, mint a legalja kategória. Vagy esetleg te foghatnád föl, hogy az általad rossznak minősített megoldást alkalmazzák. Sőt, képesek gyárilag kis betéttel beállítani a nyak pontos szögét
A csavarozott nyakra pedig egyszer sem mondtam, hogy sz*r, hanem hogy "nem olyan jó", mint a ragasztott, vagy az átmenőnyakas! Igen, én meg pont erre mondtam, hogy marhaság.
Nem beszélünk el egymás mellet, egyszerűen nem igaz, amit állítasz.
A ZOOM G1 multieffektben van olyan, hogy "akusztikus szimuláció", durván lefordítom a szöveget: ez az effekt az elektromos (tiszta) gitárhangból akusztikus jellegűt csinál...ééérted?
Lényegében pengőbbé, gazdagabbá teszi a hangzást, meg biztosan még b*szik neki valamit, egyébként tényleg nem rossz.
Köszönöm a gratulációt!
Mint mondtam, a sziloplast sajnos valóban nem olyan hatásos, túl puha.
Én próbáltam anélkül is, FBS-sel is. Van különbség, elég sok is, de nem kell hinned nekem...
Fogj 1 kis mágnest, tartsd a legvastagabb húrokhoz közel, és pengess...a rezgést érezni lehet a mágnesen. Ha a hangszedőt is képes a nem megfelelő felfüggesztés miatt rángatni, akkor ez modulálja a többi húrnál vett hangot is, nem csak azt, amelyik rángatja.
Fendert, PRS-t meg egyebeket emlegetsz, felfoghatnád végre, hogy mind megmunkálásban, mind felhasznált anyagok tekintetében profibbak, mint a legalja kategória.
És ha én azt vettem észre, hogy a gagyi agyagból készült koptató, meg a hangszedő rugós felfüggesztése hagyja rezonálni a hangszedőt, ezzel elkeni a hangot, akkor szerintem logikus, hogy azt nem árt csillapítani. A művelet különben bármikor visszafordítható, semmit nem kell fúrni-faragni a testen, senki nem kockáztatja, hogy lesz 1 használhatatlan gitárja...
Csodálkozhatsz, de a Fendernél is rájöttek már erre a dologra, és rugók helyett alkalmaznak pár modellben fix távtartókat is. Tehát vagy ők is tudnak valamit, vagy ők is olyan amatőrök, mint én...
Itt is találsz pár emberkét, akinek a hangszedő alatt az üregek ki vannak töltve, vagy alulról megtámasztják azt, mert különben hangosítás esetén ugyanúgy rezgésbe jött az egész, és gerjedt.
A csavarozott nyakra pedig egyszer sem mondtam, hogy sz*r, hanem hogy "nem olyan jó", mint a ragasztott, vagy az átmenőnyakas! Valamikor kitalálták 60 éve, hogy könnyebb nekik így gyártani, és ha jól van kivitelezve, abszolút semmi gond nincs is vele!
Arról volt itt most szó, mi van akkor, ha ez nem így van összerakva...
Részemről a vitát befejeztem, kérlek olvass vissza, elbeszélünk egymás mellett.
A hepehupás nyakzsebet le kell csiszolni. Ez a megoldás. Nekem mindkét gitáromon meg lett csinálva. Ennyi.
A kattanás pedig valószínűleg a nyakzsebből jön. Több gitáron is találkoztam már ezzel a jelenséggel. Azért van ez, mert túl szorosan ül a nyak a nyakzsebben, ergo amikor a gitár mozog, mocorog a nyak, és a két felület súrlódása adja a hangot.
Megoldás: kicsit több helyet kell csinálni a nyakzsebben... csiszolással
Ha a "nút" (angolul nut, aminek a kiejtése "nát", nem? amúgymeg nyereg, fésű, stb.) felől jön a hang, és ott akadnak a húrok, akkor meg valszeg vastagabb húrok vannak fent. Megoldás? Segítek: csiszolás
A kenőanyag meg -nálam- alap.
Szerintem köztudott (vagy azért józan paraszti ésszel is felfogható), hogy a csavarozott nyak nem annyira jó, mint a ragasztott a rezonanciák továbbításában Hát nem tudom, lehet, hogy akkor a Fendernél, a PRS-nél, a Pensánál és a hasonló alsó kategóriás gitárokat készítő cégeknél annyira egyszerű emberek dolgoznak, hogy még ezt sem tudják. Pedig szerinted köztudott. De hát mit is várhatunk el ezektől a dzsunkákon összehányt szarokat készítő amatőröktől?
A beszilózott szedőért szeretnék külön is gratulálni.
Látom, te is szórakoztál 1 kicsit, kell is az néha (tegnap mi is barátokkal jót söröztünk, vízipipáztunk...)!
Ahogy te is írtad (és még most mások is), a lényeg az, hogy "ha jól van illesztve"!
Az enyémen nagyon nem volt jól csiszolva a nyakzseb, a nyaki részen viszont szerintem teljesen jó volt.
Tehát egy tök sima, meg 1 hepehupás felület soha a b*dös életben nem fog jól illeszkedni, talán ezt Te is belátod!
Azért kellett a ragasztó, hogy kitöltse a réseket, a kettő teljes felületen érintkezzen, ne csak itt-ott (a viaszozott, vagy lakkozott dolgokhoz az epoxi sem ragad hozzá jól, ezt én is tudom, de leszedni nem fogom úgysem).
Örülök neki, hogy volt már sok gitárod, nekem valószínűleg csak akkor lesz másik, ha készítek magamnak egyet (balkezesként elég nehéz ügy a vásárlás). Addig ebből kell kihoznom, amit lehet, legalább jót játszadozom, és közben tanulok is belőle...
Visszatérve a kattanáshoz: ha sem a nyakillesztésnél nincs probléma, sem a nyakmerevítő pálcánál, akkor talán még lehet olyan bibi is, hogy a húr szorul a nútban (vagy a fejnél a húrleszorítóknál megakad a húr).
Így tremolózásnál nem csúszkálhat simán, hanem egyszer csak "átugrik" a húr a fej felé. Hangolásnál is kellene ezt a hangot néha hallani, ha valóban ez az eset áll fenn. Ezt orvosolni úgy lehet, hogy a nút vájatait puha grafitceruzával be kell kicsit dörzsölni, ez kenőanyagként viselkedik.
A tanácsaim nem kötelező megfogadni, mindenki maga dönt, hogy mit csinál.
Sokat emlegettem az olcsó gitárokat, de még mindig nem tudom, hogy milyen típusú is a kérdéses hangszer...
Aludtam rá egyet és ki is józanodtam, de akkor sem értek egyet.
Ilyen tanácsokat adni kezdőknek, pedig meggondolatlanság nem segítség.
Semmivel sem rezonál jobban egy ragasztott nyak, mint egy illesztett, ha az rendesen van illesztve. Volt már jó néhány gitárom, hidd el tudom!
Az epoxit meg el kell felejteni illesztett nyakhoz! Nem szükséges ilyen tanácsokat adni.
A Johnson gitároddal, meg csinálhatsz, amit akarsz, mire oda érnél vele, hogy normális szóljon, veszel egy normális gitárt!
Egyetéertek, ennél már csak az egybenyak a jobb :)
Rengeteg gitáron (drága modelleken is) gyenge a nyak-test illesztés, meglepő dolgokat lehet látni, ha szétszedi az ember (pl. fűrészpor, lefújva festékkel... )
Gyárilag van dőlésszög-állítás a Peavey Vandenbergen és a Peavey Traceren is. Nem ék alakú, hanem egy pénzérményi felületű, kívülről csavarral állítható magasságú eszköz, kb. a két híd felőli nyakrögzítő csavar között.
Legjobb tudomásom szerint a legjobb rezgésátvitelt két natúr fafelület érintkezése adja. Ha a nyak vége és a nyakzseb is kellően le van csiszolva, akkor nem kell oda semmiféle ragasztás! Istenments
Komolyan megcsináltam. Különben nem is ajánlottam volna...
Szerintem köztudott (vagy azért józan paraszti ésszel is felfogható), hogy a csavarozott nyak nem annyira jó, mint a ragasztott a rezonanciák továbbításában, ezért szokták azt is ragasztani a hozzám hasonló elvetemültek, mert csak javulhat tőle...
Különben sem a ragasztott nyakú, sem a testen átmenő nyakú gitároknak nem lenne sok értelme, nem gondolod (persze jobb a fogása az átmenetnél, az biztos, de nem csak azért szeretik őket)?
Főleg, ha a gyárban, ahol összelapátolták ezeket az olcsóbb kategóriájú gitárokat, nem fordítottak erre az illesztésre kellő figyelmet (pedig a hangzásban igen fontos szerepe van).
Leírtam, hogy csináltam. Akinek nem tetszik, az ne próbálja ki. Ennyi.
Egyébként több dolgon is változtattam ezen a szerencsétlen Johnson-on, próbáltam megkeresni a rossz hang okait, mindig találtam valamit. Most sokkal tisztábban, szebben szól, mint gyárilag, és még a hangszedők, elektronika tuningja hátra van.
Kb. 1500 Ft-ból kijött a nyak ragasztása, FBS-sel rögzítettem a hangszedőket a testhez (na jó, most éppen szilo-val van, de az puha, nem használ olyan sokat), a tremoló rugóinak csillapítása meg semmibe sem kerül, csak 1 kis szivacsdarab, esetleg vatelin, vagy még lehet sok más egyéb, de persze először jól be kell állítani (a nyakat, húrmagasságot, nútot, oktávot, stb.) a gitárt...
Nyugodtan leszólhatod a Johnson-t, drágább, jobb gitárra nem telik sajnos (ez is 40 rugó volt 5 éve), és még sokan vannak úgy, hogy ilyen, vagy nem is olyan ritkán kb. 20000 Ft-os gitárral szenvednek, hogy az milyen gyengén szól.
Ha pedig hangszerészhez viszik, akkor az talán azt mondja nekik, hogy "ez ilyen olcsó f*s, nem tudok vele mit kezdeni, 2000-ért ránéztem, de vidd már a g*cibe (na jó, vannak normális hangszerészek is, aláírom, de ez nekik nem üzlet)..."
Nem éri meg költeni az ilyen olcsó cuccokra, csak azokon a pontokon kell kicsit változtatni, ami már alapból konstrukciós hiba, vagy gyenge pontja az egész rendszernek.
Akinek értékes cucca van, vagy nem szeret/tud barkácsolgatni, az úgyis elviszi megcsináltatni...
Ha úgy érzed, veheted akár viccnek is, legalább feldobta valami a napod!
Ezt az epoxi ragasztós dolgot komolyan megcsináltad? De még ha igen, mondjuk...elképzelem, hogy valaki ezt megteszi...de, hogy ajánlod másnak is egy alapból csavarozott nyakhoz?
Ez már gondolom vicc kategóriának szántad!
Mondjuk egy Johnsonak mindegy! :)
Ék?
Talán az előző tulaja azzal állította be a nyak kívánt dőlésszögét a testhez képest.
Hallottam már ilyenről profi módon kivitelezve, de csak utólagos tuningként, nem gyárilag...
Esetleg a nyakmerevítő pálca mozoghat/feszülhet még a nyakban, az is adhat ki ilyen hangot (húrokat teljesen leengeded, jobbra-balra megtekergeted max. negyed fordulatot a pálcát, kicsit megpaskolod tenyérrel a nyakat a fejhez közel, hogy beálljon a pálca, utána felhangolod...talán meg is oldódik a probléma).
A nyak-test találkozásánál lévő rést, pontatlan érintkezést én a Johnson stratóm csavarozott nyakánál úgy oldottam meg, hogy lecsavaroztam a nyakat, kétkomponensű epoxi ragasztóval (7-800 Ft) bekentem a nyakzsebet vékonyan (előtte itt alaposan megnéztem, mi tarthatja el, ott lekapartam a felesleget, de csak minimális volt), rá a nyakat, összecsavaroztam (figyelve, hogy jól áll-e a nyak), a kifolyt felesleges ragasztót letöröltem (alkohol ilyenkor még oldja), másnap felhúroztam (24 órát nem árt várni, hogy megfelelően kikeményedjen a ragasztó, de talán 12 óra is elegendő már, nagyrészt a csavarozás úgyis tartja)...
Most, hogy már ragasztott a nyak, hangzásban talán annyit javult a cucc, hogy míg előtte szinte csak valamilyen akusztikus effekttel szólt jól az akusztikus hang, most már csak "aréna" visszhanggal (ZOOM G1 multieffekt) is egész tűrhető, kicsit teltebb hangzású, nem olyan fakó, mint amire emlékszem.
Bár akkoriban ragasztottam a nyakat, mikor próbaképpen valami iszonyatosan rozsdamentes-krómos-metálos húrt használtam (alapból fura csörgős, zizis hangja volt), most újra Blue Steel húr van fenn, úgyhogy pontos választ nem tudok adni...
Persze a kiindulóponttól is függ, nálad lehet, hogy nagyobb mértékű javulást eredményezne, ha alapból sokkal rosszabb az az illesztés...
Ilyen gond nincs, éket írtam, nem jutott eszembe jobb szó, ez egy rés pótló kis akármi, mint amikor billeg a bútor és aláraksz egy kartonlapot (persze ez vékonyabb :D) gyári megoldás...sajnos, csak most tűnt fel a fura hang, de am néztem, lazítom a húrokat tremolóval, de nem tudok tekerni a csavarokon, idegesítő dolog, ott egy résmentes illeszkedésnek kéne lennie normális esetben, logikusan gondolkodva veszt is a hangjából szerintem a hangszer.
Az lesz a leg egyszerűbb, ha holnap, azaz ma, csak miután aludtam, felrakok egy képet.
Rés? Az nem jó! Csavarok nem lazultak ki? Nem változott a húrmagasság főleg felső fekvésben?
Ha ék alakú, tehát a fej felőli oldalon nagyobb a rés akkor a két felső csavar elengedett, vagy ilyesmi, de akkor változnia kellett a húrmagasságnak is vagy mindig ilyen volt és most vetted észre, de az nem buli így!
Lazítsd meg a húrokat és nézd meg, akkor mi történik! Ha a csavarok kijjebb jönnek, húzd meg őket, de akkor be kell lőnöd a húrmagasságot, mert alacsony lesz!
Az mennyire nagy hiba, ha a nyak nem 1:1 ben passzol az illesztésnél (mennyiben hat ki a gitár hangjára), mert mióta megvan a gitár láttam, h van egy kb bankkártya v annál is vékonyabb "ék" a nyak és a test találkozásánál, sőt mikor szállítás útán, vagy egyszerűen csak a tokjából kikapva a kezembe veszem egy apró ki kattanással, amit inkább éreztem mint hallottam, ugrott egyet a nyak, de elhangolódást semmilyen mértékben nem okozott, most egy kicsit jobban érdekel, mert felfigyeltem egy halk hangra amikor erősebben lenyomom a tremolót, mint ha recsegne a fa, nem tudom, h alátét, vagy esetleg csavar körüli repedés lehet-e, az is előfordulhat, h régóta ilyen csak most tűnt fel, azért, ha van ötletetek, és mondanátok pár eshetőséget, megköszönném.
2010-08-21 14:20 |
#5768
ha nagyon lent van a húr, akkor marha kényelmes rajta játszani, de nekem spec. nyújtásnál halál...
én szeretek belekapaszkodni a húrokba és megtépni mint állat... :)
Ha rácsörögnek a húrok a bundokra (pl. nincs megfelelő íve a nyaknak, vagy nagyon közel vannak a húrok, vagy vékonyak a húrok), akkor nyilván csökken a sustain.
Ha túlfeszíted a nyakat, akkor az is biztos levesz valamennyit a sustainből... (lefogja a rezgést, mint pl. egy vastagabb festés vagy lakkozás)
Van, nem is kevés! A húr kilengése miatt kell a nyaknak egy kis homorúság, ha ez nincs +, akkor a húr hozzáér a bundokhoz, és hamarabb elhal a hang, magyarán nincs helye a húrnak rezegni!
Új húrokat raktam fel (olyat mint ami volt), gondoltam ellenőrzöm az oktávot (kellet is állítani). Nos, ezután a 12.bund fölött nem tökéletesen pontos az adott hang. Ez hogy lehet?!?!?
Az oktáv pedig rendben van.
Ilyen nincs, mert ha a húr hosszúság változik (azaz babák a nyak felé vagy ellenkezőleg elmozdulnak) akkor a húr "fele" sem ott lesz, mint előtte, és az maga az oktávnak a pontja.
Rossz, egyenetlenül megnyúlt húrral előfordul, hogy nem lehet belőni az oktávját rendesen.
Ha jólemléxem a sztratos szitura akkor 2 dolog történhetett.
1. Egyszerűen túlesett a meneten a csavar és kiesett a helyéről, ebben az esetben húr le csavar ki vissza helyére.
2. Megpróbáltál húrmagasságot lőni ugy hogy az állítandó húrt nem lazítottad le. Na azt eltudom képzelni, hogy a menet elnyalódik vagy a hernyócsavar imbuszos vége szétmegy és a pereme letörik. De maga a csavar tört volna el, azt azért nem hiszem.
Ő nem lehet hogy kivetted a csavart és ferdén tetted vixa? mert akkor a menetet nyalta el és magyarázná a ferdeséget és a szorulást.
De az is lehet, hogy egyikse talált, mindenesetre nem egy szaki van aki szerintem 5 perc alatt kijavítja ezt a hibát.
Hello!
S.O.S. van.
Állítottam a húrmagasságot a gitáromon(Strat), hogy ne csörögjön a húr, de a D-húrnál sajnos a csavart túlhúztam és félig úgymond "alátört", vagyis ferdén áll benne alul. Nem is tudom csavarni semerre. Mit tegyek?
Előre is köszönöm a segítségeket!
Kb. fél milliméteres osztásokban elég, mert úgysem lesz soha halálpontos egy hagyományos bundozású gitár... (úgy értem felesleges tizedmilliméterenként állítani, mert sokkal többet hangolódhat, ha mondjuk épp erősebben nyomod a húrokat a bundhoz...)
Új húroknál alaposan állíts oktávot, aztán ha legközelebb ugyanolyan típust (márka, vastagság) teszel fel, akkor már nem kell állítani.
gondolom, ha már az után is oktávot célszerű állítani, h lecserélsz egy húrt (másik vastagságúra) akkor nagyon apránként kell azt a sínt tologatni nemde?
Üdv! Szeretném megkérdezni, h tremolós gitár esetében h történik az oktáv beállítása, van egy feltételezésem, miszerint a húrokat kell addig leengedni ameddig hozzá nem férünk az állítandó húr kulcsához, és ott sac / belőni, ezután visszahangolni és megnézni az eredményt.
Előtte azért inkább megkérdezem, h elkerüljem a hülyeségeket, v a fölösleges munkát.
Amit írtál, az minden gitárra igaz, hiszen a megpengetett húr kilengése egyre nagyobb a közepe felé haladva. Tehát kell egy kis ív a nyakba, hogy a húr ne verje oda magát a bundokhoz, azaz ne csörögjön be.
Aki nyílegyenesre állítja a nyakat, annak magasabbra kell emelnie a húrokat, hogy ne csörögjenek annyira. Persze itt tizedmilliméterekről beszélünk, nem mindenkit zavar a magas húr, ízlés dolga, ki hogy szereti... de jó alacsony húrmagassághoz már kell az ív a nyakba.
Kérdeznék. 3 éve volt egy riszz rossz craftmann tremolós gityóm, nagyon nem foglalkoztam a nyakbeállítással. De amióta "profi" :) gitáros vagyok érdekel. A Les Paul, és hasonszőrű gitárokon úgy állítottam be a nyakat, hogy ne szg egyenes legyen, hanem görbüljön befelé, úgy tök jó sustaint lehet beállítani és nem zörgött.
hmm ez jó szóval egyévesen már elkopott !!!!aki csiszol az cserélni tud ,majd a villamos sínekből strat bundokat csiszolnak.Nem az első négy bund kopott el a húrok alatt kis bemélyedésekkel?
A sztoridra rákérdeznék azért a V52-ben, de szerintem te kurvára hazudsz. Igazi kamunick...
GGV
u.i.: személyesen láttam, ahogy megbundoztak, és fullra restauráltak egy Jolana Vikomt nyakat, az meg bundozással, fogólapcserével sem ér összesen 60e Ft-ot.
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Hogy lehet kiszedni a babákat tune-omatic húrlábból? A drótot már sikerült eltávolítanom, de az a baba nekem sehogyan sem akar kijönni.
2010-07-28 11:57 |
#5726
Tudnom kéne? Fogalmam sincs, ha hangszerész lennék, akkor nyilván magamnak csinálnám:) Egyébként nem sajnálnám rá a pénzt, ha lenne, de ha nincs, akkor nyilván hajlok az olcsóbb megoldások felé, persze minőségbeli kompromisszumok nélkül, már ha ez lehetséges. Pont ezért kértem tanácsot. Nem zsidóskodom, csak diák vagyok, így elég kevés pénzből kell gazdálkodnom. Persze ez itt nyilván senkit sem érdekel, szóval mindegy is...:)
Feltételezem, hogy ha "sokan ajánlják", akkor csak nem dolgozik szarul. Egyébként nem volt feltétel a hsz-emben, hogy olcsó legyen, persze nem hátrány. De ha olcsón is megcsinálják jól, akkor miért ne...
Huszonx még tök jó, én többre számítottam. A Vintage-be ha jól tudom, 40 fölött van egy ilyen művelet, lakkozott fogólap esetén. Köszi, megkeresem majd a tagot:)
csillagpatrik->kramer topik, sokan ajánlják.
ha egy jó minőségű bundot kalapáltatsz bele, évek kellenek ahhoz, hogy egyáltalán látszódjon a kopás.
olyan huszonx-re azért számíts, ez még olcsónak számít.
Üdv!
Van egy kb. 2 éves Jackson DK2M gitárom. Szar anyagból vannak rajta a bundok, és nagyon gyorsan kopnak. 1 éve csiszoltattam, de már megint egyre szarabb. Szerintetek hol lenne érdemes újrabundoztatni (valami jobb minőségű alapanyaggal), és mennyibe fájna egy ilyen beavatkozás? Egyáltalán érdemes, vagy inkább csiszoltassam be évente? Akkor meddig bírnák a bundok? Ezt az egy hibáját leszámítva nagyon szeretem ezt a gitárt, szóval nem terveztem lecserélni.
Negyed fordulatnak is kéne hogy legyen valami hatása! Nem változott semmi? Ha jó irányba tekerted, óra járásával ellenkező irányban, leengedett húrokkal, akkor nem szabadna megszorulnia! Sztem vidd a Fender Márkaszervízbe! Amúgy is garanciás, főleg ha újonnan vetted.
Egy kicsit alacsonyan vannak a húrok a most vett cv50' telémen. Igazán nem zörög, nyújtható, nem fekszik sehol fel, de a nyakon egy hangyányit állítanék, picit hátrafele homorít. Szép óvatosan elkezdtem imbuszozni a nyakmerevítő pálcát, negyed fordulat a jó irányba, aztán normál erővel nem megy tovább. Alkalmazzam a baromerőt, vagy vigyem hanszerészhez ?
A lelazult úgy érted, hangolódik lefelé ? Ha igen, akkor húrozás után jól meg kell rángatni a húrokat a fejnél, hogy a kulcsokra szorosan legyenek feltekeredve.
Milyen húrok, a húr végi golyót tartó szál szakad el ?
mielott meg valaki azt mondja hogy reszeld meg a hurlabakat, es nekiallnal reszelgetni, probald meg ezt:
a "tail-piece"-t (amibe a hur veget akasztod be) allitsd feljebb. Igy a hurok a hurlab tuskoin nem tornek meg annyira. Tovabba a hur a "tail-piece"-bol ahol kijon, ott is megtorik ha nagyon le van ultetve a hurlabhoz kepest...
Van egy olyan kérdésem, hogy:
Miért lazul le a 13-as húrom, és szakad el drop H-ra hangolva?
Mikor behangolom akkor is egy kicsit laza, és ha kicsit erősebben pengetem akkor elpattan egy szál a húrlábnál.
fix húrlábas LTD viper 400asom van.
üdv.