Mondjuk a lentebbi képeket nem néztem és nem is értem azt az utolsó képet. Szerintem vagy dísz vagy van egy rúd bévül amit mozgat ez a kis csavar. Mindenesetre én nemrég rendeltem GOTOH-os készletet és annak az ára bizony nagyon fent mozgott. Viszont az biztos hogy ha gitárt fogok váltani a kulcsok maradni fognak nálam. Szerintem nézz körül és vegyél inkább valamilyen más készletet.
Ha lejjebb görgetsz az első linknél, akkor az utolsó képen látszik a tüske is.
És nagyon rövid.
Ennyire meg nem olcsó egy olyan satus kulcs ami tényleg fogja a húrokat, szerintem.
Azért is gondoltam hogy ez nem "sperzel style".
Amit az előző hozzászólásodban linkeltél azok pont olyanok mint amilyeneket most linkeltél. Szerintem annak nincsen sok értelme hogy valami védjen a hangolókulcs elfordulása ellen mivel a hangolókulcs egy csavarral van rögzítve a fejhez ami biztosítja hogy ne tudjon elfordulni. A tengely meg megintcsak nem tud elfordulni mivel ott olyan áttétel van ami megakadályozza a tengely forgását, vagyis csak akkor tud forogni a tengely ha forgatod a kulcsot.
De hogyan rögzíti a húrt ?
Mert ennél (sperzel style) hosszú a tüske, felér a húrokig középen.
De ez előzőnél rövid. Szerintem az csak a hangolókulcs elfordulása ellen van.
Az, hogy az üveghang jól e szólal meg vagy hallható e az nagyon sokban függ a hangszertől is. Egy olcsó hangszertől nem kell ilyen csodát várni de van hogy drágábbtól sem. Szerintem engedd be a hangszedőket a gitár testébe, hogy minél távolabb legyenek a húroktól és utána próbáld ki hogy hallhatóak e az üveghangok.
Ennél a fajta lockingos hangolókulcsnál a húr van rögzítve. Alul a hangolókulcs alján van egy nagy kerék ami egy csavarhoz van rögzítve és azzal udod a húrt rögzíteni. Tessék egy SZÉP videó amiben elgyönyörködhetsz a működésükben :D
Nem igazán értem, hogy milyen a "szép, jó" üveghang, de mondjuk cseréld meg a pickupokat a két gitár között, és meghallod majd, hogy a pickup viszi-e magával a jelenséget, vagy sem.
Sziasztok !
Ez a típusú locking tuner annyiban "locking" hogy a hangolókulcs elfordulását akadályozza meg, vagy mit ?
Mert ahogy nézem a húrt azt nem rögzíti.
Találkozott már valaki ilyennel ?
Van 2 gitár mindkettő C# van hangolva vagy lehet Db is kinek hogy tetszik.E6 húron 3 as bund felett az egyiken "szép","jó" az üveghang a másiknál pedig nem.
A gitárok közti különbségek az egyikben aktív a másikban passzív hangszedő.Aktív gitáron 11es húrkészlet a másikon pedig 10es húrkészlet.ToM híddal van szerelve mindkettő.Az aktívnál nem szép itt a hang.
Oké, béke :)
A "kevesebb, mint egy menet" módszerre gondoltam, ami esetlegesen megoldja a hangolódási problémát. Persze csak akkor, ha ott van a probléma oka, és nincs a nyereg után satu :)
Neked ezek szerint speciális húrgépeid vannak, azokat tényleg másképp lehet csak húrozni.
Jó gitározást :)
Nem kell ennyit magyarázkodnod - hiszen meg se neveztelek, valamint egyértelműen magamat hibáztatom, hogy a járt utat elhagytam, de kíváncsi voltam, működik-e az egy menetes ráhagyás. Nem, ennyi.
(Te "hangolódást esetlegesen megoldó módszernek" hívod a húrcserét ?
Kétszer nemigen lehet egy strato babáján átfűzni a húrt, tudniillik az felülről van befúrva, nincs rajta átmenő luk. Ugyanígy nehezen tudom elképzelni azt a dolgozót is, aki kétszer fűzi át rajta a sodratlan húrokat, max. havonta - ha úgy értetted.)
Ezt nem így mondanám. Változtatni kell, különben unalmas lenne az élet :)
De, mivel a gitárod eleve nem is hangolódott, ezért értelmetlen dolog volt egy hangolódást esetlegesen megoldó módszer használata. Mit vártál tőle ? Hiszen addig sem hangolódott...
Alap, hogy a sodratlan húrokat kétszer is átfűzi a lyukon a dolgozó, bár ez valóban nem lett leírva a múltkorjában. Emellett még vissza is illik hajtani a levágott véget.
Ha csak feltekered, mindenféle rögzítés nélkül, akkor persze hogy kicsúszik, illetve pont a sok menet fog "összecsomózódni" és az tartja ott, szerencsés esetben.
Egyébként a csak sodrottaknál kritikus a több menet, hiszen recés, meg tud akadni saját magában.
És hogy teljes legyen a kép, még azt is leírom, hogy mindez CSAK AKKOR számít, ha lebegő hidad van. (Floyd, Wilkonson stb.)
Mert ha fix a hidad, akkor nem tudnak lelazulni a húrok a húrgépről, mint amikor lenyomod a kart. Tehát emiatt nem tud elhangolódni.
Tehát aki fixhidas, és mégis hangolódik, annak a problémáját NEM FOGJA MEGOLDANI, ha csak 1 menetet teker fel. Ott más a gond. Mondjuk szorul a nyeregben a húr. Vagy enged a húrgép.
Nem a módszer a rossz, hanem rosszul lett alkalmazva. Ha szögekkel teliszórt úton megyek, akkor maradjon rajtam a cipő, hiába mondják mások, hogy mezítláb az igazi... :) Alap, hogy nem megyünk szöges úton, ugyanúgy alap, hogy a sodratlan húrok végét visszahurkoljuk.
Lehet, de nincs semmi gond, én tudom, hogy volt 100 évig jó, ez most nem jött be. Járt utat járatlanért el ne hagyj, mondja a bölcs. Én nem voltam bölcs.
el van kopva a kulcstengelyen a lukak széle, nem elég éles.
illetve: van egy áthurkolós mozdulat, amivel a két legvékonyabb húrt mindig vissza kell fűzni, mert a 9-11 környéki, puhább húrok nálam simán kicsúsznak a kulcsból.
Áthúroztam a sztratómat. Ezer éve ugyanúgy csinálom, húr vége lukba bedug 2-4 menetet hagyok rá, az életben nem hangolódott, szakadt a húr, mindig tökéletes volt. Na mondom, kipróbálom, itt oktatott valaki a múltban, hogy felesleges a 2-3 menet. Jó legyen egy, mondok. Ki is dobtam az ablakon egy fél húrkészletet, csak a recés, fonott 3 mély húr maradt a helyén, a sima felületű magas húrok úgy lecsúsztak, mint a szar.
Marad a régi system, az bevált.
Gitárnyak (pálca) állításánál számít, hogy hol lesz a nyak homorú? Most úgy érzékelem, mintha a húroktól legtávolabb eső rész nem középen lenne, hanem inkább picit a fej felőli részen.
Így - bár viszonylag közel vannak a húrok - elég kemény a fogás. Esetleg azzal csökkenthetem a húrnyomást, ha kicsit engedek a nyakon, és a húrlábnál engedem lejjebb a babákat?
Köszi!
Az igazat megvallva halvány gőzöm nincs, miért gondoltam, hogy a nyakkal lehet valami. Szar megérzés volt Elkezdtem kísérletezni, mi lehet a gáz, és három perc alatt kiderült, hogy szoftveres probléma volt. Konkrétan a Cubase-ben jött ez elő, és ott kezdett az egyik projektben valamiért, számomra indokolatlan módon balról szólni a G, pedig semmilyen insert nem volt bent, ami ezt kiválthatta volna. Most már tudom, hogy erre is figyelni kell, köszi a segítséget
????? Balra, már a sztereo képben ? Hát az nem nyak beállítás. Hanem az audio erősítő láncban valami gond, annak is sajátos, ha csak egy G hangon jelentkezik. Pl a bal oldali fülesnek valami rezonanciafrekvenciája ??
Sziasztok! Van egy érdekes problémám, arra gondoltam, talán valamilyen nyakbeállítási gond, azért ide írom. Akkor tűnt fel, amikor fejhallgatóval játszottam. Szóval, van egy héthúros gityóm, amin ha lefogom a G hangot, a legtöbb fekvésnél balra "megy" a hang. Szerintetek ez mitől lehet?
Kedves kollégák!
Aktív 5 húros JazzBass-be jack aljzatot szeretnék cserélni. Valami normális minőségűt. Tudtok segíteni, honnan és milyent rendeljek (sztereo, beépíthető, de valami normális minőség kéne)
Köszi!
Nem gondoltam, hogy a régi húr ennyit számít.
Azokkal a szarokkal álítgattam napokig, a híd
poícióját és szögét is (ez kellett nagyon)
változtattam, aztán úgy maradt, kicsit hamisan.
Most tettem fel új húrokat és döbbenetes.
A rossz húrokkal összeszenvedett beállítás majdnem jó volt.
Kicsit kellett igazítani és most szinte tökéletes.
Rettentő boldog vagyok, mert már hídcserét vízionáltam.
Bocs, hogy nem küldöm a fotókat, de a hetem szépen be van táblázva. Minden nap 11 után érek haza, leghamarabb hétvégén lesz időm foglalkozni ezzel. Köszönöm, hogy ilyen lelkesen segítesz. Hamarosan jelentkezem. Az üveghang is jó helyen van, lemérve a menzúrahossz közepére esik a 12. bund. Látszólag pontos a nyak. Viszont érdekes, hogy az oktáv d mínusz 40 cent, de a 13. bundnál meg mintha már d# fölé menne. Most akkor ez húr vagy bund probléma lehet? Nem fekszik fel a húr sehol.
Soha nem sikerült belőni az e1-et (nálam d1)
10-60 hibrid húrok (10 13 17 36 46 60)
Rövid menzúra, 24 3/4" (629mm)
Drop-C hangolás (C G C F A D)
Lehet nem húzok rajta, de nekem úgy tűnik engedett. Tavaly még jó volt. Utoljára ha jól emlékszem 2004-ben húztam a pálcán, amikor a 10-52-es húrról (Standard hangolás) 10-56-ra (Drop-D) váltottam. Amikor jött a Drop-C hangolás és a 10-60-as húr, akkor nem nyúltam hozzá.
Télen megszopatott egy zenekar. Egy órát vártam rájuk a próbaterem előtt akkor amikor -16 fok volt. Miután hazaértem bevittem a gitárt a lakásba. Tudtam, hogy baj lehet, ezért később kivittem, majd újra behoztam, kicsit engedtem a húrokon, megint kivittem az ajtó elé. Vagy 2 órán át klimatizáltam a gitárt, közben kiterveltem, hogy fogom elevenen megnyúzni a srácokat, ha valami baja lesz a hangszernek. :)
Ezt így nem lehet kijelenteni.
Ha a többi oktáv tiszta volt, csak az E1 nem, akkor húrhiba a legvalószínűbb.
Gondolom egy normál szettet használsz, nem kevered a különböző vastagságokat.
És a hangszer is normál menzúrás, szóval semmi extra.
Holnap húzok egy kicsit a nyakon és megpóbálom belőni valamennyire az oktávot a többi húrnál, aztán ha lesz időm csálok fotókat és elküldöm privátban. Köszi a tippeket.
1db vadiúj E1-es húrt mindenképpen fel kellene tenni, bármelyik hangszerboltban kapsz kb. 300Ft... Régi húrokkal nem nagyon lehet oktávolni, néha egyszerűen lehetetlen.
A húrok márkásak, de régiek. Pont azért most kísérletezek, mert nem akarom az új készletet szétb***i azzal, hogy felfeszítem azán leengedem, újrafeszítem, reszelem a babákkal, stb..
A probléma pedig az, hogy hiába csinálok bármit, konstans mínusz 40 cent az eltérés, ellenben most nézem, hogy a 24 bundnál meg már magas. Nem lehet, hogy a kopott bundok okozzák az anomáliát, amit a vastagabb húrok nem éreznek meg?
Nem. Ez egy 30 éves Japán gitár, ami kb 10 éve fel lett újítva.
Nem volt meg a hídja és egy későbbi került fel rá.
Rövid úton tudnak mozogni a babák, de az egész híd állítható,
szóval meg kéne találni a jó pozíciót, ami a többi húrnál nem gond.
Ha arrébb állítom a hidat az alsó öt húrt simán be tudom lőni, de
a felső húr soha nem volt tisztán pontos, sőt kifejezetten hamis,
bármit csinálok. Már a bundozásra gyanakszom.
Képtelen vagyok beállítani a gitárom. Évek óta használom úgy, hogy a legmagasabb húr oktávhamis. Nem lehet annyira rövidre állítani a húrhosszt, hogy jó legyen.
A többi húr ok. A gitáron wraparound bridge van. Most nekiálltam előrrébb engedni az egészet, hátha megtalálom hol lesz jó a felső húrnak. Sehol. Már 3-4 mm-el előrébb van és változatlanul 40 centtel mélyebb az oktáv mint kéne. Semmit nem változott. Van még 2 mm és elérem a pickupot.
Lehetséges, hogy egyszerűen képtelenség beállítani, vagy a hangolóm alkalmatlan erre, vagy a bundok annyira kopottak, hogy hiábba állítom a babát, sohasem lesz jó?
Ezért hajlítom a fej "belseje" felé, mert oda ritkán nyúlok :)
Floydoson szoktak olyat, hogy "fordítva fűzik", úgy, hogy a bogyós vége essen a húrnak a húrgépre. Lehet rövidre, de hosszúra is hagyni a bogyós részt, utóbbi esetben befonni... :)
A satus kulcs (legalábbis a D'Addario) levágja a kiálló részt :) Van egy kése is, amikor tekered fel a friss húr, lenyisszantja a végét, ezzel sem kell bajlódni.
Normál esetben én visszahajtom, és utána, amennyire lehet, tőben elvágom egy kombináltfogó oldalával, majd a fogóval ráhajlítom a gépre, hogy minél kevésbé álljon ki.
A visszahajlítás ad egy kis plusz stabilitást.
Mindig olyan irányba hajlítom, hogy kevésbé tudjak belekapni, vagy akadjon bele a puhatok. Nem szokott gond lenni... :)
Viszont azt áruljátok el, hogy az életveszélyes kiálló húrvéggel mit csináltok. Én eddig egy picit hosszabra vágtam és fogóval behajtottam, hogy ne legyen kiálló vég, de állati ronda. Van valami elegánsabb megoldás?
Öm...én egyszer úgy jöttem rá,hogy nem szükséges sok húrt feltekerni,hogy egyszer elszakadt a húr...buli közben gyorsan kellett cserélni,befűztem,és amennyire tudtam,kihúztam,még csak nem is fűztem duplán,és csak 180°ban tekertem meg...de nem engedett ki...Egyszer sem.Pedig nagyon sokat használtam úgy.
No problem, a gitáros egyébként is egy konzervatív állatfajta, a többség nem fogékony az újításokra (hiába diktálja azt a józan paraszti ész), ellenben a katalógusokkal, reklámokkal, endorserekkel és lila ködöléssel jól meg lehet vezetni a népet... :) Ezt szinte nap mint nap tapasztalom azokon, akik megkeresnek személyesen vagy emailben. Pedig a gitár alapvetően egy egyszerű dolog (mondjuk egy autóhoz képest), nem szabad túlmisztifikálni a dolgokat. Egy csöves munkapontállítás vagy egy Floyd beállítás sem ördöngösség, mégis sokan azt hiszik, az valami vudumágia, amit csak a bevatottak (a jutyúbos profik) érthetnek meg igazán... :)
Persze egyszerűbb menni a tömeg után, és venni a cuccokat, mert X gitárosnak is olyan van, és nem kérdőjelezni meg semmit... :)
Nem is érvnek szántam, egyszerűen így szoktam meg, ezt mutatják a jutúbos profik és tökéletesen bevált, nem hangolódik karozásnál se, igaz tényleg keveset karozok. (Legfeljebb annyit, amennyi egy klasszikus, lebegő tremolótól elvárható, ha nem húzzák rendesen vissza.) Satunál magától értetődő, hogy tök mindegy, mennyit tekersz fel.Ettől még lehet jó az is, amit mondasz, majd kipróbálom, mi van, ha egy fél menetet tekerek fel nem satus hangszerre.
Vissza kell hajtani a húr végét a vastagoknál, a vékonyaknál pedig ha 2x átfőzöd a húrgépben, akkor tartani fogja magát. Pont ez a lényeg, hogy ott legyen megfogva a húr, és ne azáltal, hogy 3-4 stb. menet csúszik (!!!) egymáson.
A satus kulcs pont ezt csinálja, fogja a húr végét, ezért ott aztán pláne nincs értelme a több menetnek, csak ha Floydos a hidad és húrszakadásnál újra akarsz satuzni...
Ha nem karozol, akkor persze nem hangolódnak (annyira), ha sok menetet tekersz fel, de gondolom az a kérdés alapja, hogy használnád is a kart... :)
Ezek az én tapasztalataim. Lehet gondolkozni, kísérletezni, és nem kell egyetérteni. De az az érvelés, hogy "régen így tanították" az nem érv igazából.
Sok menetről nem írtam, csak 2-4-ről. Tehát - én így tanultam anno - a húrt a csontnál négy ujjnyira emelem az egyik kezemmel, bedugom és ott vágom el. Ebből lesz 2-4 menet.
Nekem furán hangzik, hogy 1 menetet se tekerjek fel, ahogy írod, akkor még ki is csúszhat a vége a lukból. Mindig így húrozok és nem hangolódnak a gitárjaim.
Satus rendszer nélküli, hagyományos kulcsos, de még satus kulcsos gitáron sincs értelme feltekerni több menetet. Csak hangolódhat tőle. (ez esetben a húr végén ott a bogyó a hídnál)
Gondolj bele: mi értelme ez esetben a sok menetnek ? Semmi. Nem lesz tőle jobb. Csak jobban hangolódhat.
Ha viszont a híd satus (Floydos), akkor levágod a bogyót. Ekkor érdemes lehet több menetet feltekerni a húrgépekre, mert ha szakad a húr a hídnál, akkor leenged az ember pár menetet a gépről, és újrasatuzza. Tehát nem kell új húr azonnal, vészhelyzetben ez jól jöhet.
De ekkor jó, ha van nyaki satu is, mert ez megakadályozza az elhangolódást a több feltekert menet miatt.
A legtöbb Floydos gitáron persze egyszerre van híd és nyaki satuzás is, de vannak kivételek.
(Nylonhúros akusztikuson is eljátszható ez a trükk, mármint a szakadás esetén leengedni a húrgépekről pár menetet. De ott is jobban hangolódhat a sok menet miatt.)
Arra tippelnék, hogy az az A húr hibás... Új szettben is előfordul, használt húrnál pedig "természetes", hogy elmászik az oktávpont.
Állítani csak vadiúj húrokhoz érdemes.
Ha új a szett, akkor cserélj A húrt.
Szia
Van egí Vintage V100 TSB-m, s nem tudom beállítani az A húron az oktávot. Már teljesen a nyak fele van tekerve az a kis csavar, hogy rövidebb legyen a húr, de a 12. bundnál még mindig kicsit mélyebb a kelleténél. Csak akkor jó, ha magasra állítom a húrmagasságot, így viszont baromi kényelmetlen. Az összes többi kb középen van, jól beállítva, csak ez az egy ilyen. Esetleg vmi tipp, hogy mit kéne csinálnom, hogy jó legyen?
Ja, és az A húrnak a kis csavarja megszorult csavarozásnál, nem tudom mozdítani, ivel lehetne lazábbá tenni? (tehát a csavar és az a kis pöcök, amire a húr fekszik szorult meg egymásban, pedig nem vadállat módra tekertem)
VS100 - Thomann.
Nekem VS100 van az OLP-n, de rendesen faragni kellett, illetve a tőcsavarokat arrébbrakni 2mm-el, nem volt egyszerű mulatság... de jó lett.
Az OLP gyári híd szerintem semmivel sem kompatibilis, mindenképpen faragnod kell.
Az OLP Luke- omra kellene egy trem, mert a gyári használhatatlan. A VS100- nemlehet beszerezni egyszerüen Magyarországon. Ezért gondolkodtam a Schaller 3801 vintage tremen, és a Schaller Floyd Rose tremeken.
De tudni kell húrozni is, például nem szabad 1 egész menetet feltekerni a kulcsokra, csak kevesebbet, és akkor nincs, ami ott elmozduljon, elhangolódjon.
Ne legyenek hagyományos húrvezetők, amelyek megtörik a húrt a fejen (vagy csak görgősek legyenek)
És egyéb apró trükkök...
Ha normális nyereg van a gitáron, amiben jól csúszik a húr, akkor még satus kulcs sem kell feltétlenül. Sőt, a hídnál sem kell satuzni feltétlenül. Lásd Wilkinson VS100, VS50 stb. rendszerek.
Annyi, hogy ne csörögjenek a húrok, mert az akusztikuson már zavaró lehet :)
Volt olyan fémhúros akusztikusom, aminek vékony, elektromos-szerű nyaka volt, teljesen ugyanolyan beállítás jó volt neki, mint amit elektromoson szokás...
Akusztikus gitároknál,ha lefogom az első bundnál és az utolsónál, akkor a 9.edik bund és a húr között mekkora az optimális távolság?Nyak beállítással kapcsolatban kérdem.
Bizonyos esetekben lehet korrigálni a vetemedést, bundok kiszed, fogólap becsiszol, újrabundoz, nekem is járt így egy hangszerem (nem én húztam túl a nyakat... :)
De ha binding van a nyakon, és mondjuk cápauszonyos pozíciójelzők, akkor... lehet sejteni, hogy nem lesz olcsó, vagy bele sem érdemes kezdeni, mehet a kukába a nyak.
Gyerekek hallgassatok a Jorn bácsira!!
Pár éve még én is hirdettem a gitárokat "nyílegyenes nyakkal",mert az olyan jópofa szövegnek tűnt. Persze be volt állítva ,ahogy kell!
Aztán nemrég hozzám került egy,ami tényleg Nyílegyenes! volt.
Mötál gyerek használta ZS-re hangolva kiegyenesítve.
Gondoltam lelazítom a pálcát ,földobok 10-es húrokat megemelem,a tremolót oszt várok.
De csak nem. Játszható volt ,de a nyak az Nyílegyenes! Már kezdtem keresni az új nyakat ,mert a boltban is azt mondták,hogy annyi,amikor egy kedves hangszerész ismerős tanácsait követve,egy hét kezelés,kihagyás és izgalom után rendbejött és azóta is szuper.
Most már tudok nevetni is a dolgon,de baromira nem volt vicces az elején!
Szóval ne egyenesítsétek ki a nyakat,mer.....
Mostanában tűnt fel, hogy a gityómon rá van húzva a binding a bundok szélére. Ettől aztán a bund és binding találkozásánál van egy mikro rés. Ha normálisan gitározom, nem zavar, de ha begorombulok egy kicsit és ész nélkül fel-le nyújtogatok, egy ujjal trillázok az E húron, van, hogy lerántom a húrt a résig és az nem jó.. Olvasgattam erről angol nyelven, van, aki valami fogorvosi tömés oldószerben felold reszelt bindinget (most kivételesen nem hülyéskedek), azzal keni ki a réseket, majd kék fényre megkeményedik, utána polír stb. Van ebben a témában valaki otthon itthon?
Szerintem a legegyszerűbb megoldás,ami nem is néz ki nagyon sufninak,ha szerzel 6 db tollrugót.Innentől nem kell magyaráznom szerintem,baba és híd közé be és kész.:)
Húrra pedig DM Blue Steel.Ez nekem most hangra a favorit.Élettartamra pedig nem tudom,egy hónap telt el a graphtech babák felrakása óta,ez alatt kb 80 órát raktam beléjük,de még elég jól bírják.Kitapasztalod,hogy hídnál szakadnak-e a húrok,ha szakadnak egyáltalán,de akkor ezt a változtatást nagyon megéri eszközölni.
Jó reggelt.Legalább meg lett a probléma. Az a szar ebben,hogymindig egy adott frekin csinálják csak ezt,ezért bír eltéríteni a "húr rezgése".
Sajnos,hogy ezt hogy állítsd be,nem tudom,még a kép alapján sem,mert nem ilyen híd van az enyémen.Viszont a babák pozícióját mindig mérd le vagy jelöld meg pontosan,hogy vissza tudd állítani,ha valamit elállítottál.
Na! Úgynézki, hogy megvan a ludas.
A képen látszik egy kis feszítő rugó ami végig fut az oktáv állító csavarfejek felett. Azt hiszem ezennek a rugónak a csvarok feje alatt kellene lennie, hogy feszítse a csavarok fejét és így azok nem tudnak elállítódni. Amikor ezt a kis drótot lefogom, akkor nem rezeg semmi.
Ezzel csak az a bajom, hogy el kell állítanom az oktávot, hogy a fejek alá rakjam a rugót. Azt meg nem igen tudom, hogy kell.
A tegnapi buliban elszakadt a 10-es készletem D -húrja. Nem volt nálam csak 9-es készlet. Gondoltam felrakom belőle az A-t. Háááát jól benéztem a dolgot ! Gyorsan behangoltam ,ahogy tudtam.Fel is emelte a floydot rendesen,pedig húztam a rugókon is.
Most mértem meg 6 mm!! lett a húrmagasság!!!Végig nyomtam a buli második felét (KB 1,5 órát)
Még most is füstölnek az ujjaimCserébe jó vaskos szandom lett
Ennyit a finombeállításról
Van egy óccó nagytestű Gibson kópiám. Egész jól beállítottam, potikat cserélten, stb. Egy probléma maradt: az oktáv állító 6 nyeregbe fúrt menetek szerintem valamivel nagyobbak a csavar átmérőknél, ezért a csavarok zörögnek, ami zavar. Rendes hardvert nem akarok rá venni. Van erre valakinek valami megfejtése?