Helóka!!!
Tudtok ajánlani valakit vagy egy helyet gitárbeállításra??????
Nyak, oktáv, húr stb beállítására...
Ha lehet akkor valami olyat aki profi szinten csinálja.
előre is köszi
R&R
Akkor a legkézenfekvőbb hiba,ki is van lőve.
A nyakmerevítőnek ha meg van szorulva lehet ilyen hagja,a húrlábnak szerintem ehez nincs köze.Mondjuk látni,hallani kéne a"jelenséget".
Én azt mondanám,hogy próbáld meg a pálcát óvatosan megmozdítani,hátha segít.Tehát mondjuk oda-vissza egy negyedet.
Ha a nyakat ilyen irányban "tekerem" a kezemmel, akkor recsegő hangot ad ki. A kérdésem az lenne, hogy saját magam merjem-e a merevítőpálcát/húrlábat állítgatni, vagy inkább vigyem el hangszerészhez? Leírásom van hozzá, meg eszközök is.
Igen. Az en gityóm 24 bundos és 24.75"-os.
Vicces a két utolsó bund, amik közé a kisujjam sem fér be.
Mondjuk én nem igazán játszom a 20. bund felett soha.
Az oktáv beállítását már vágom a gitáron de a húrmagasság állítását már nem annyira
LÉgyszi valaki segítsen nekem hogyan kell állnia a nyaknak?
És szeretném ha leírnátok Ti hogy szoktátok hézagolni és beállítani a legalacsonyabb húrmagasságot?
Ki kell próbálni másik hangolóval, mert némelyik (akusztikusra optimalizált) nehezebben kapja el az elektromos gitárhangot.
A nyak vetemedés stb. nem a hangolásban okozna elsősorban problémát, szóval összevissza beszél az illető... hangológép nélkül is meg lehet mondani, hogy egy gitár rendben van-e, egymáshoz be lehet hangolni a húrokat stb. ha fülre jó, nem hamis és játszható, akkor nincs gond, a hangológép a gyenge, vagy aki hangolni próbál...
Igen, valószínűlegitt van a kutya elásva. Ha berezeg az egyik húr, nem feltétlenül hallani, ellenben az akusztikus gitárral, a mutató ellenben megvesz. Amúgy meg balalajkát neki, keresztben.
Én is mondom neki hogy azért kell kanóc...
asszonykám majdnem agyonvert,de így késő este elővettem a 150 ezres Cort Customot,még csak nem is vette a jelet a digitális Korg,max hogy elment a busz a ház elött amugy köszi
Szerintem nem is az az elsődleges baj, hogy akusztikusan akarja használni, hanem hogy nem dempfeli közben a többi húrt, így egyszerre több húr szól. Legalábbis ez elég gyakori hiba szokott lenni. Meg persze dugja már be, ha egyszer villanygitárt vett.
Szép Jó estét!
Tisztelettel kérem a hozzáértőket,erősítsétek,vagy cáfoljátok meg a következő problémámat:
Pár napja eladtam egy Squier Stand.Starót.egy ismerősőmnek.Az vétel után pár napja közölte hogy egyszerűen nem lehet behangolni a gitárt,a hangoló mutatója össze meg vissza ugrál.Jól telebeszélték a fejét hogy pl.megszakadt a merevítő,megvetemedett a nyak,söt akár meg is van tekeredve.Sokat agyaltam a dolgon,mi lehet hisz nálam tökéletesen működött.Még nem sikerült összehozni egy személyes vizitet.
Ma ismét szóba került a dolog,kéredeztem milyen hangoló ,jó e a zsinór stb,errö kolléga :milyen zsinór?Ő csak odateszi mint egy akusztikushoz és ugy ügyeskedik....Na innetöl fogva nagy vitába keveredtünk,hogy már pedig ugy nem hangolunk elekt.gitárt hogy nem dugjuk be a hangolót így már érthető hogy nem mutat megfelő hangot,Jó lenne ha minél többen megeősítenétek,vagy ha én vok hülye hozzá (közel negyed évszázada van napi szinten gitár a kezemben)cáfolnátok ezt a témát így talán Ő is elhiszi hogy nem éppen ért az el.git hangolásához.Köszönettel
További szép estét.
Nézd meg, hogy merre görbül a nyak a húrokhoz képest. Ennek a módját néhány százszor már leírták a fórumon, szóval nem akarom újból, keress vissza egy kicsit légyszi.
(Ha 2 napja még tényleg tökéletes volt, akkor biztos orvosolható beállítással, különben vetemedésre tippelnék...)
Lenne egy problémám. Van egy Cort Z4 em és a G H É1 húrjaim elég zörgősek lettek kb a 4-5-6-7 bundoknál. 2-3 napja még tökéletes volt 2 napig nem használtam és most ezt vettem észre mi ennek az oka? Hőmérséklet változás? Nyak és/vagy oktáv állítással ki lehet küszöbölni ezt a problémát?
A válaszokat előre is köszönöm!
első közelítésben valszeg jó :)
(ha mégsem, legközelebb választasz eggyel vékonyabbat/mégvastagabbat)
a 13-as készlet ugye kb. ugynaz, mint a 10-es eggyel eltolva, és kiegészítve egy mély (pl. 56-os)húrral.
szóval elviekben pont H-ra hangolva hozza azt a feszességet, amit egy 10-es készlet E-ben, ettől függetlenül nekem Gibson menzúrán a H azért laza volt, de meg lehet szokni, meg ki mit szeret. C-re lehet hogy pont nekem is tetszene. meg aztán ez Daddario készlet volt, más gyártóé kicsit más feszességű, oszt annyi..
szerintem csak azert problemas kerdes ez, mert senki nem jar utana rendesen... ha lejjebb hangolnak, akkor lazabb lesznek a hurok, tehat vastagabb hurkeszletet kell venni, ami miatt a nyakat is allitani kene stb. stb... Ez igy egyutt nekik sok es/vagy bele sem gondolnak...
Az is osszezavarhatja a versenyzoket, hogy hosszabb menzuranal vekonyabb hurkeszlettel is lehet lejjebb hangolni. De ez nem jelenti azt hogy rovidebb menzuranal ne lehete...
A "hur" topicba multkor belinkeltem a D`addario ezzel foglalkozo oldalat. Nekem bevallt amit ott irnak elixirre is.
Ezt a 'rövid menzúrást nem jó lehangolni' dolgot már máskor is hallottam, de én semmi problémát nem tapasztaltam eddig D-re hangolásnál... és szerintem C-nél sem lenne, természetesen még vastagabb húrkészlettel.
Miért is probléma ez ? Fejtse már ki valaki légyszi...
Őszintén szólva nem nagyon figyeltem, hogy neki milyen gitárjai vannak, a zene sem az én stílusom, a bull's eye dizájn sem tetszik... De menzúráját tekintve alighanem sima, normál darab lesz az. Vagy nem tudom, mit értesz „nem sima” alatt.
Oké köszi, nekem az ibanezhez képest rövid :D
Nézegettem még a baritonokat, azok 14 bundosok, elég jó. Egyébként akkor Zakk-nak nem sima LP-ja van EMG-kel?
Rövid menzúrás Les Paul azt hiszem, csak Juniorból volt. A normál LP-k teljes menzúrásak.
Más kérdés, hogy a Gibson menzúra rövidebb, egy picivel, mint a normális, de ez nem egyenlő a rövid menzúrás (3/4-es, „short scale”) gitárokkal. Ez utóbbi talán tényleg nem ideális lehangolásra.
hi
Az érdekelne h a rövid menzúrás Les Paul-nál, lehangolásnál mire kell figyelni? Mert itt valaki említette egyszer h a rövid menzúrásokat nem jó lehangolni. A terv 2 hanggal leereszteni a dolgokat, kb 12-13-as húrkészlettel.
köszi
Mivel én nem voltam Pesten, így másfél hétig volt nála a gitárom, de ha jól tudom, még a héten érkezett meg sok szerszám, amit korábban rendelt, és csak csütörtökön tudott munkához látni, szombaton meg már nálam volt a gitár.
Hát igen, jó kis dolgok ezek!
Remélem sikerül felfrissítenem a fogólapot a csiszolással, mert már kezeltem többször az említett Dunlopokkal, de sajnos már a felülete elég megviselt, és nem volt elég csak a két szer.
Nekem valami PRS folyadék van.
Meglepő, hogy mennyire kevés kell ezekből a folyadékokból, és hogy mennyivel jobban néz ki tőlük a fogólap. Megfogni is jobb egy így kezelt nyakat.
Nyilván a fa is "jobban érzi magát" tőle...
Mostanában szeretném helyrerakni a fogólapot az egyik gitáromon. Ami lesz: Dunlop 01 tisztító/előkészítő, Dunlop 02 kondicionáló és egy kis acélgyapot. Mi a helyes sorrend?
1. Dunlop 01
2. csiszolás
3. Dunlop 02
Ilyenkor nem para, hogy csiszolás előtt nedves lesz a fa? Vagy először csiszolás, aztán 01 és végül 02?
Amúgy rózsafáról van szó
a pu vezetékek bejönnek a hangerőpotikhoz, a jel a lábakra, a föld a potik testére van forrasztva. a hangerőpotiktól aztán megy a vezeték a pu kapcsolóhoz, onnan a hangszínpotihoz és megy az aljzatra a szürke.
Jut eszembe, tegnap éjjel elővettem a frissen húrozott Telémet, és le volt törve a nut sarka az E1 húrnál. Vettem is gyorsan két bronznutot, az talán bírja a vastag húrt.
zolikák és én!!!
annyit tudnal segiteni, hogy mivel es hogyan erdemes nekiallni a regi nut-ot leszedni?
A magyar hangszerkeszito manufakturak topicban is kerdeztem, oda is johet a valasz...
koszi elore is
a szürke kábel a jobb szélső tone potitól megy az aljzatig és a belső ér a jel, a külső meg a földelés.
megpróbálom azt, hogy kikötöm a tone potit és meglátjuk mi történik... ugyanis az annyiból játszik, hogya ha mélyvágáson van, akkor a zúgás is sokkal erősebb, ha magasvágáson, akkor egészen halk a gitár.
akkor viszont kéne kontaktnak lennie, egy ellenállásmérővel kéne ellenőrizni.
a potik háza ugyanis a fémre van csavarozva, szóval ha minden oké, van földelés.
ahogy így jobban megnézem, talán pont az a baj, hogy a jelföldet is csak ezen lemezen viszik (ezt nem biztos, hogy jól látom), nincs egy biztos kontaktot adó, forrasztott jelföld a jack-ig.
rendes kábel. Alpha potik.
árnyékolással mit csináljak? mondom, testföldet én nem találok, egy földelés van, ami a jack aljzathoz megy...
teszek föl egy képet a belsejéről...
Üdv!
Tudom, nem feltétlenül vág a témába, de itt is megkérdezem. Nálam van egy haverom BC Rich Mockingbird-je, zúg mint a veszedelem.
Ez az a fajta Mock, aminek a húrlábja egybe van építve a top-on lévő fém díszlappal. Fix húrlábas természetesen.
Van valakinek ötlete, hogy hogy lehetne ezt az irtózatos zúgás kiküszöbölni?
Nekem a saját gitáromban van testföldelés, nem is zúg, de ebben nem találok.
Kösz!
millen úrok vannak rajta? a tökegyenes nyak tényleg nem ideális, de azért lehet vele élni, csak állítsd magasabbra a húrlábat, aztán hátha így laza pálcával visszagörbül kicsit.
esetleg segíts rája vastagabb húrokkal/feljebbhangolással (kezdetnek 1 félhang)
Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni. Van egy kb 10éves basszusgitárom.A nyakát szeretném beállítani. Tök egyenes a nyak és ha nem tudom tovább lazítani a pálcát, mert szépen fokozatosan kitekertem. Szeretnék egy kis ívet beletenni,mert zörög.
Van valakinek ötlete, hogy tudnám orvosolni a problémát?
Köszi
ha sima muanyag volt, akkor sok minden valtozhat a hangkepben.
nem elsosorban a hangkitartasod fog noni (bar az is javulhat), hanem mashogyan indul es cseng le a hang. Az egesz karaktere megvaltozhat.
Ha pl. a sima muanyag nem volt eleg kemeny, akkor a csont sok magasat hozhat a hangkepbe, gyorsabban indulhat meg a hang, esetleg jobban kozvetiti a nyak es fogolap anyagabol szarmazo elonyoket/hatranyokat is...
de ezek mind olyan dolgok, amiket neked kell kiprobalnod az adott hangszeren/hangrendszeren, mert izles dolga hogy neked tetszike es van e ertelme...
Nagyobb hangkitartás össztuningal érhető el. Az, hogy kicseréled a szemöldököt csontra nem igazán mérvadó.
Vannak, aki azt mondják ez is növel egy kicsit! :)
Sracok!
Meg egy kerdesem lenne a NUT-tal kapcsolatban.
Az Earvana nut-oknak mindegy hogy rovid vagy hosszu menzuras a hangszer?
Mert szelessegre es felszereles miatti kialakitasra talaltam csak kulonbozo tipusokat...
Van valakinek tapasztalata,hogyha kicserélem a műanyag szemöldököt csontra,mennyivel jobb a hangkitartás?Csak azért mert 5-6 ropiért reszelnek egyet.Egy Standard Stratóról van szó..
köszi
hát valami van. voltak tankönyveink, ezek leginkább vonós és egyéb szakismereti könyvek voltak.. érdemes megkeresni Kovács Emil könyvét, én megtaláltam nemrég a neten PDF formátumban.
Ha a teljes válaszról van szó, azt lehet ide is írni, mert például engem is érdekel.
Egyébként van magyar nyelvű hangszerész irodalom? Könyv, jegyzet, valami?
eloszor is Grat!
Akkor viszont te tudnal nekem segiteni? Milyen ragasztot ajanlanal nut felragasztasahoz?
PRS SE gitarrol van szo, aminel csak egyik oldalrol van "megtamasztva" a nut...
elore is koszi.
értem, akkor már ezt sosem tudjuk meg.
közben eszembe jutott, hogy az oktávolás, meg a temperáltság két független dolog, hiszen az oktáv a temperált hangolásnál is tökéletesen oktáv, csak a többi hangközt csalják ide-oda..
sokszor néztem már az Earvana honlapját, de eddig elkerülte a figylememet, hogy ezek szerint ez is egyfajta temperálthangolást valósít meg a normál bundú hangszereken.
csak akkor viszont félrevezető az ábrájuk, ami azt sugallja, hogy "hamis", ami nem Earvana.
a hamisság ugye nem ugyanaz, mint a temperáltság... egyféle temperáltsághoz viszonyítva egy másik persze hamisnak is nevezhető, de nem vagyok benne biztos, hogy ez a jó szó rá :)
asszem ez más problémakör, mint hogy lefogom a G húrt, és túl magas.
őő. hát ez így hibádzik, de valamennyire mind számít.
pénteken-csütörtökön vizsgáztam utoljára (gyakorlat/szóbeli), végzett hangszerész vagyok végre whhohooo :)
a temperáltsághoz nem értek, csak azt tudom róla, hogy a gitáron az egyenletes "mértani" hangközök vannak, míg zongoránál pl. alkalmaznak többféle temperáltságot, ami kissé módosított frekveciákat jelent bizonyos hangoknál.
gondolkoztam már az oktávolás miértjén, és a következő okokra jutottam eddig:
-a nútmagassáég miatti kompenzálás
-a nút-12. bund közti táv kompenzálása
-a húrok bridge felé növekvő távolságának kompenzálása (mármint hogy a húr általában nem merőleges a bundozásra)
-a lefogás okozta megnyúlás kompenzálása, ami akkor is van, ha nem túl magas a nút.
azt figyeltem meg egyébként, hogy minél pontosabb egy nút bereszelése, annál egyenesebben állnak a babák a hídnál.
[i]szükség volna a teljes bundozás kompenzálására[/i]
A múltkor kezembe fogtam egy True Temperament nyakkal szerelt gitárt. Elképesztően, hihetetlenül és félelmetesen tiszta és pontos.
Azon gondolkoztál már, hogy miért kell a lábnál oktávot állítani?
Köszi mindenkinek az ötleteket.Első körben kicseréltetem a szemöldököt,amugy is terven volt hogy csontra cseréltetem.
Lehet hogy ő a ludas,mert ugye a stratókat gyárilag 9es dróttal szerelik állítják...Én meg 10est használok valóban nyújtásnál mintha a g húr kiakarna ugorni a helyéröl,valszeg szűk neki a hely,az e6ost meg is kellett egy kicsit szélesítenem hogy egyáltalán bemenjen.
szép estét
ha túl magas, akkor hamis lesz lefogásnál, de ha jó, akkor nem.
„Ez így ebben a formában nem igaz.”
oké, valóban, jó nútnál is le lehet fogni rosszul :)
ha a kompenzált nútra szükség volna, akkor szükség volna a teljes bundozás kompenzálására, hiszen miért lenne más a nulladikról első bundra lefogott húr, mint az elsőről a másodikra?
most nem a temperáltságról beszélek, az más tészta, hanem a hamisságról.
azt csináltam, hogy fogtam a kis sztroboszkópos hangolómat, és végigpengettem a G húron, meg a többit is megnéztem, és vazze, nem hamis. amint túl erősen fogom le, persze hamis lesz egyből. sima egyenletesen temperált skáláról beszélek, amire a szokásos bundozás ki van találva.
Az Earvana akkor kifejezetten az akkordok miatt lett kitalálva?
a kompenzált szerintem akkor segít, ha amúgy túl magas a nút. Azon is segíthet, de nem arra lett kitalálva. Mondjuk nem is sok értelme lenne azért cserélni, mert túl magas.
ha túl magas, akkor hamis lesz lefogásnál, de ha jó, akkor nem. „Ez így ebben a formában nem igaz.”
tegnap tudományos igényességgel megvizsgáltam a sztratómat, és azt kellett megállapítanom, hogy a kompenzált nut nem szükséges hozzá, hogy pontos legyen minden hang :)
a kompenzált szerintem akkor segít, ha amúgy túl magas a nút. de akkor kényelmetlen is, szóval nem értem a történetet. persze szakszerűen megcsinálni meló, de akkor is.
ha túl magas, akkor hamis lesz lefogásnál, de ha jó, akkor nem. arra még kíváncsi lennék, hogy akik sodrott G-t használnak, náluk ugyanúgy a G a legproblémásabb, vagy náluk nem?
nekem eddig sosem a bundokkal, mindig a nuttal volt gondom...
Egyszer pl. az e1-es hurom "uresen" pengetve ugy szolt mint a citera... Tulsagosan bemarodott a nut a hurtol...
jelenleg meg a G huromnal vannak gondok a nuttal. (alabb olvashatod is :D)
Persze lehet nalad a bundokkal gond, ezt innen nem tudom megmondani. Csak lehet hogy egy sokkal kisebb es olcsobb meloval megoldhato... mindenkepp vidd szakihoz.