Sziasztok!
Nekem egy Epiphone Les Paul Standard Plus gitárom van és a mai nap cseréltem le a húrokat, 10esről 9esre.
És most akadt egy olyan problémám, hogy az E6 és az A húr eléggé zörög.
Mitől lehet ez? Mit állítsak rajta, hogy normálisan szuperáljon?
Remélem tudtok segíteni!
Köszi előre is!
Magát a hidat fogó 2 csavart kell csavarni.
A saját gitártestbe ütött perselyükben mozognak ki-be.
Csavarhúzóval vagy kézzel is állítható csak lazítsd meg a húrokat előtte.
Tudom ezerszer megkérdezték már, de nincs kedvem kibogarászni a következő dolgot:
Tune-O-Matic-féle húrlábat hogy tudok alacsonyabbra venni?
Egy Cort KX Custom-ről van szó.
Eddig csak Stratóim voltak, és ebben még nem vagyok jártas.
Nagyon ritka, hogy pont eltalálják a nyakzsebet úgy, hogy a festéssel/lakkozással se szoruljon.
Az én régi Stratomon is pont azon a helyen volt a repedés, kb. 2 centi hosszan, de szerencsére annyinál megállt.
A lakkozatlan nyakzseb meg csak a Custom Shop, vagy a nagyon összecsapott ócsó gitárokon jellemző. Az egyiknél direkt, a másiknál meg szarnak bele.
A másik gond meg a túl széles nyakzseb, amiben hézag van a nyak, és a zseb két széle között. Öli a sustaint, és oldalirányba lötyöghet a nyak.
Sok helyen olvastam, hogy "befér közé egy bankkártya"...
Mivaaaaan...?????
Nekem eddig még egy olyan gitárom sem volt, ahová akár csak egy papírlap is befért volna, nemhogy bankkártya.
azért is szokot elrepedni itt mert, a laza nyakrögzítő csavarok miattt felfelé rángatja az ember a nyakat és így megfeszülhet, a lakk merev reped a fa hajlik(egy darabig).
Igaz ami igaz, valóban szívszaggató kép! Azért van egy olyan sejtésem, hogy Steve mester "mutatványai" közben az ő gitárjai sokkal nagyobb igénybevételnek vannak kitéve mint egy átlag halandó kezében! Az a repedés egyrészt keletkezhetett attól hogy valaha megborult és kapott egy erősebb ütést. Azt azért én nem mondanám normálisnak, hogy egy hangszer úgy össze legyen verve mint ez a bizonyos EVO! Ilyen bánásmód után meg nem nagyon lehet csodálkozni, hogy a repedés tovább terjedt! Biztosan van valamilyen hatása a húrok rezgésének is egy esetleges repedés terjedésére, de én úgy gondolom, hogy az minimális. A húrok által keltett feszültség más inkább tudna rátenni egy lapáttal a repedésre, de mivel az én gitárom már vagy 10-15 éve "repedt" és mind a mai napig nem tört el, sőt nem is terjed tovább a repedés úgy gondolom, hogy ez is egy kicsit túl van misztifikálva. A Vai EVO-ja azért van elrepedve, mert üti, vágja! Nem ez a jellemző!
A nyaknál meg ezek a "szarkalábak" elég sok gitárnál megfigyelhetőek, és szerintem nem azért mert a nyakzseb szűk ( bár lehetséges, hogy akad ilyen példa is), hanem egyszerűen a lakk merevsége miatt jön létre, és néhány durva kivételtől eltekintve nincs semmiféle repedés a lakk alatt!
a festéket nem szokták lecsiszolni, és úgy általában a két felületet összecsiszolni. változni fog a nyakmagasság és ha volt hézagoló akkor a dőlésszög is, ezt a hézagolót ki is lehet hagyni ha már rendesen össze lesz csiszolva. a nyakat ugyanúgy lehet becsavarni és rögzíteni majd, feltéve ha nem lett barbár módon megszaggatva a csavar menete.
Fogsz találni benne egy csomó finom forgácsot.
Amúgy a repedés alapja az, hogy tizednyivel szűkebb a nyakzseb marása, és a nyak meg picit több lakkot kap.
Az szépen beleerőltetik a helyére, és vagy azonnal, vagy bizonyos idő után reped.
Én minden gitáromat szét szoktam szedni, hogy lássam nincs-e feszűltség.
Az közrejátszhatott a repedésben, h Vai viszonylag gyakran cserélte a nyakat, vagy szerintetek ennek nincs köze hozzá?
Kicsit más: arra gondoltam, h lekapom a nyakat és megnézem az én gitáromon milyen a nyak-test illeszkedés. Azt mondják, hogy az olcsóbb gitároknál nem mindig van simára dolgozva a fa és emiatt nem olyan jó a rezgésátvitel (persze a csiszolást hangszerészre bíznám). Van ilyenkor valami változás, ha le volt már egyszer véve a nyak? Gondolok itt arra, h nem lehet már olyan faszán rögzíteni, stb...
Na az viszont lehet!
Amúgy meg ez a komment a képhez:
This is a heartbreaking photo. Evo has been through such tumultuous incidents that the body is actually cracking right through. Ibanez has made every attempt to try and fix this but the crack runs through the entire body and is making it harder and harder to stay in tune. Sadly, nothing can be done and the guitar is becoming more and more unreliable to keep in tune and the neck is constantly shifting. As a result she may be confined to the studio and not brought on tour anymore. Says Steve: "The day I must embark on a tour without her will be a cold one."
Amúgy meg én találkoztam egyszer egy jacksonnal, amin volt mind2 oldalon ilyen repedés. Nem volt oylan nagy, de amikor lenyomtam a tremolót koppig, hallatszódott valami kattanás meg ha nyakat kicsit megnyomtam, akkoris :S
Az én Kramerem is pont ilyen már több mint tíz éve. A gitárnak az égvilágon semmi baja sincs. Nálam konkrétan egy kisebb borulás után jelent meg a repedés, de amennyire én tudom ilyenkor elsősorban a lakkréteg repedéséről van szó. Egyébként a Vai mester EVO-ja is pont ott van elrepedve!
Sziasztok,Hohner LP.fazonú gitáromra keresnék új bundokat a vastagabb fajtából,hol tudok venni hozzá,vagy esetleg nincs valakinek eladó ,köszi a segítséget.
GitFun jól tudja ezt a dolgot.Mivel a fa egy "rugalmas" anyag
a lakk és a festék pedig merev a rezgések megrepesztik.Ráadásul a nyak egy derékszög éle mentén adja le a rezgést a legerősebben a legmélyebben rezgő húrnál így adódik honnan indul a repedés.Remélem "rbr" végleg megnyugszik ha összeszámolja a fa kontra lakk hozzászólások
számát.
Az én Stratom már kb. 10 éve ilyen. Szétszedve sem látszik több. Azt mondják, az Strat "védjegy", nem kell foglalkozni vele.
Másrészt hangszerész szerint egyszer itt fogja megadni magát a fa ("Semmi sem tart örökké." SGA) Hogy mikor? Jövőre... vagy ötven év múlva...
Ez van. Most légy okos. Ha amúgy rendben van a gitár, ne foglalkozz vele!
Úgy tudom, h ezt így kép alapján nem lehet megmondani, de kicsinek látszik, tehát szerintem csak a festés. Azonban vigyázni kell, mert továbbrepedhet, aztán akkor meg ügye szopóh!
Helló! Egy barátom vett egy olcsóbb gitárt, amit nem lehetet behangolni, állandóan "elcsúsztak" a hangok, amikor lefogtam az első akkordot. Azon a gitáron az volt a megoldás, hogy a húrlábat el kellett fordítani, ugyanis a babák nem feszítő állásban voltak a menzúra irányában, hanem a fordítva, így amikor lefogtam húrt elmozdította befele a babát, ami úgy is maradt, tehát azonnal elhangolódott. Az én gitáromon is a hangszedő felé vannak az állító csavarok csavarfejei. Hátha tudtam a problémádon segíteni,ha nem valószínűleg egy új és főleg stabil húrláb vásárlása a megoldás. SOk sikert és ne ad fel, meg fog oldódni a probléma.
Az hogy hamis a gitárod hangolás után, az lehet attól is hogy pontatlanul helyezték el a bundokat. Egyébként a gitár alapban is eléggé tökéletlen hangszer, nem véletlen hogy vannak olyan bundozási módszerek amikor elég jelentős "kanyarokat" hajlítanak a bundokba, hogy kiegyenlítsék a pontatlanságokat!
Ha olcsó hangszerről beszélünk, ahogy írtad is, akkor bizony a kidolgozás minősége is lehet oka a problémának, de az is lehet hogy a nyak görbülete nem megfelelő, vagy a görbület ugyan jó lenne a de a talp van magasan így amikor lefogod valamelyik húrt, akkor egy kicsit jobban megfeszül a húr mint kellene, mert túl magasan van a nyak felett.
Azért ha hozzáértő ember veszi a kezébe és türelmesen beállítja az sokat javíthat a végeredményen!
Sziasztok gyerekek! Az a problémám kérem szépen , hogy a gitárom bizonyos húrjai még véletlenül sem "tiszták", viszont be vannak hangolva. Na most mit és hogyan kell beállítani hogy az én kevésbé márkás gitáromon szépen szóljanak az alig használt Ernie Ball húrok? A választ türelemmel és békés nyugadalommal várom.
Ha a tremoló magasságát akarod állítani a csavarnál ahol a kések is vannak akkor köll lelazítani a húrokat teljesen mert az nem egészséges. Én amikor a rugókat húztam akkor is leeresztettem majdnem teljesen, mivel úgy kicsit nehezebb becsavarni a csavarokat ha a húrok ellenében feszülnek.
huhh...a húrmagasságot kétféleképp csökkentheted akusztikon...vagy egyszerre a kettőt:
- nyakgörbület!!!!!-pálcát állítani a nyakban.
- szemöldök kisebb profilura cserélésével..
Szia! Nekem is volt akusztikusom, azon is tapasztaltam ezt. Elvileg erre szolgál az elektromosokon a húrlábnál lévő csavar (amin a rugó van, és előre-hátra mozdítja a babát), beállítható az intonáció. Úgy sejtem, hogy az akusztikuson is nem ugyanott van a húrok feltámasztási pontja a húrlábon, ezt azzal érték el, hogy egyrészt ferdén van a húrlábban a csont pálcika, másrészt a felső éle nem egyenesen fut, hanem mintegy ék alakra van csiszolva, egyik kicsit előrébb, másik kicsit hátrébb, így létrejön ugyanaz a hatás(?). Ez csak tipp, nem vagyok hangszerész, de ha veszel egy ilyen csont pálcikát, majd ahhoz képest amilyen most a tiédet megcsiszolod, megtalálhatod a megoldást.
Hali!
Elektroakusztikus gitáromon ha játszom, a magasabban lefogott hangok elmásznak, nem pontosak, akármilyen finoman fogom le! Lehet ezzel valamit csinálni, avagy ez gitár függö?(johnson elektroakusztikus gitár)
szia,
"üdvözöllek a klubban" - nekem is pont ilyen gitárom van (pontosan olyan, mint amit linkeltél). a beállítással nem volt semmi gondom - remélem neked se lesz-, ugyanúgy kell, mint más floydos gitárokat.
Amit én csináltam húrmagasság állításnál:
húrok leenged, rugók ki, floyd ki, tőcsavarokon tekersz befele legjobb belátásod szerint, floyd vissza, stb. Ha nem jó a magasság, megint kiszeded, csavarsz, stb. Az egész kiszerelés azért kell, mert ha csak úgy nekiállsz csavargatni a tőcsavarokat, eltompulhat ("""kicsorbulhat"""") az alaplemez pengéje és annyi a tremolonak. A Floyd topikban is kérdezhetsz, ha valami nem tiszta.
Az enyémen a tőcsavarok sima csavarhúzóval forgathatók (nem imbusz, mint általában), tehát ennél bonyolultabb eszközre nem lesz szükséged.
Ez nem a nyak-fej illesztés, az nem a satu csavaroknál van, hanem az első bundköz felétől a második bundköz feléig tart!
Ez egy sima fejtörés, elég szarul néz ki!
Sziasztok!
vettem egy 99-es floyd licenszes squier stagemastert.az lenne a kérdésem,hogy mivel a húrmagasság egy picit magas, hogyan tudnék ezen állitani?otthoni eszközökkel ez lehetséges?
link
hogy milyen magasan van a tremoló az a nyak-test szögétől függ és, hogy milyen a húr-bund távolságod. A V és III elrendezésű rugók között csak annyi a különbség, hogy az ugyanannyira betekert rugófeszítőcsavarok közül a V feszesebb lesz mivel hosszabra lesz nyújtva, ergó nem kell annyira betekerni azokat a csavrokat.
Picit keresgéltem, és egyre több helyen azt látom, hogy a termoló gyakorlatilag teljesen le van süllyesztve a vájatba.
Mondhatni, hogy benne ül, és egyáltalán nem emelkedik ki a belőle. Szinte csak a finomhangoló állítói lógnak ki a test síkjából.
Még egy észrevétel: ilyenkor a tremolófeszítő rugók "V" alakban állnak.
Elképzelhető, hogy ezeken a beállításokon múlik a dolog?
Azt gondolom, a csík az alaplemezere vonatkozik. Mi másra vonatkozhatna? A képeken is látszik, hogy a csík párhuzamos a testtel, csak durván 1 mm-rel magasabban van a tremoló peremétől.
Hol is kellene lennie pontosan?
Hol és hogyan tudom a babákat emelni, vagy süllyeszteni?
Ugyanis ezen a fahjta termolón én nem látok ilyen lehetőséget.
Vak lennék? Ha húrmagasságot akarok állítani, akkor az egész tremolón kell emelnem, viszont akkor a csík még fentebb lesz.
Ha a " csík", a tremoló alaplemezére vonatkozik, akkor annak párhuzamosnak kellene lennie a gitár testével. Ha túl alacsonyra kerülne, akkor a babákat kell egy kicsit emelni.
Ilyen jellegű húrmagasság állítást csak le engedett húroknál szabad!! A tremoló használata után tartja a hangolást?
Egy Edge-Pro Floyd Rose-os Ibanez gitárral van némi beállítási problémám:
Picit hamis.
Lentebb linkelek jónéhány képet, amik talán hozzásegítenek a távgyógyításhoz.
A kellő jómodorral és tisztelettel kérlek benneteket, hogy olyanok írjanak, aki "érzik az erőt"! :)
Leírom, hogy mi volt, és hogy mit csináltam.
Az előzményeknek - szerintem - nincs jelentősége, tehát ott tartunk, hogy húrcsere+beállítás. A régi készletnél a nyak egyenes, játszható, bár 7-8. bundtól a terc nem terc, a kvint nem kvint, tehát picit hamis. Ránézek a floyd-re, és az a "csík", nincs egyenesben, sőt.
Nekilátok. Régi húr leszed, új felrak. A floyd még mindig rosszul áll, ezért állítok a csavarokon, és beállítom egyenesbe. A húrmagasság persze csökkent. Nézem a nyakat, egyenes.
A tremolót veszítő rugók úgy álltak, hogy a középső egyenesen, tehát mintha a nyak folytatása lenne, az alsó és a felső pedig "V" alakot formáltak úgy, hogy "V" betű szárai a nyaknál értek volna össze.
Ezt átállítottam úgy, hogy mindhárom párhuzamosan, a nyak folytatásában áll.
1. kérés: Hogy kell állni a rugóknak, és a más beállítások mire használhatóak?
A kíváncsiság miatt leszedem a műanyagborítást a merevítő pálcánál. Mint írtam, a nyak szerintem egyenes volt, de próbaképpen óvatosan csavartam rajta néhányat. A gitárt a kezemben vettem, és a magam felé tekertem a csavaron, akkor egyértelműen hallatszott és érződött, hogy valami történik. Bár csak egy negyedet tekertem magam felé, némi ellenállásba ütköztem. Mivel egyenes volt a nyak, gyorsan visszaállítottam. A visszaállítás után az ellenkező irányba csavartam egy negyeddel, itt semmilyen ellenállásba nem ütköztem. Minden további nélkül tudtam csavarni. Ez egy picit gyanús nekem, ugyanis észrevettem, hogy ez a fajta lazítás effektíve nem ért semmit, ugyanis az első csavarás után érezhető volt, hogy a menetről szépen lassan lejön az anya. Így szépen visszatekertem abba a pozícióba, ahol volt, talán egy picit lazábbra is hagytam.
A képek, amiket linkeltem a jelenlegi beállításról készültek. Remélem a lényeg látszódik.
A húrmagasságot is beállítottam, mert a floyd leengedése után a húrok belelógtak a nyakba és a pick up-okba.
A 2. kérdés: A képeken is látható "csíknak" hol van pontosan a helye?? Én úgy tudom, hogy az Edge-Pro tremolón lévő csíknak párhuzamosnak kell lennie a nyakkal, és a párhuzamosságon kívül egymagasságban kell lennie a testen lévő vájat peremével.
Továbbá, a "finomhangolós végnek" szinte bele kell olvadnia a vájatba.
A képen is látható, nekem ez mennyire lóg ki. Ha egyáltalán ez kilóg?
Az is látszódik, hogy a csík kb. 1 mm-rel magassabban van, ugyanis ha lejjebb engedem, a húrok beleérnek a nyakba! (a képeken a pengetőmmel próbálom szemléltetni, hogy mennyire lóg ki)
Itt szeretném jelezni, hogy most is egy icipicit hallatszik némi rezgés, de ez a tűréshatáron belül van és még kényelmes.
A húrmagasság beállításánál az 1. és 12. bund lefogásnál lehetne nagyobb a távolság, valószínűleg ezért zörög egy picit. Tényleg picit. 2, vagy több húr lefogásánál már nem hallható.
Egyébként ha, megoldható lenne, hogy még lejjebb legyenek a húrok úgy, hogy tiszta maradjon, az lenne számomra a tökéletes.
3. kérdés: egyik helyen 1. és 12. bund, másik helyen 2. és 16., de olvastam már 1. - 22., vagy 1.-24. bund lefogásról írnak. Melyik?, Vagy mindegyik jó?
Ezután jött az oktávállítás. Hangológéppel, a 12. bundnál üveghang, aztán a 12. bundban pengetve. Beállítom. Ha az oktáv jó, akkor 12. bundtól felfelé a hangológép szerint is picit alacsonyabbak a hangok. Kb. a 7. bundig OK, utána megint hallom, hogy valami nem tiszta. Különösen akkor érzem a leheletnyi különbséget, ha hangközöket vagy akkordokat fogok.
Olyan ez, mint mikor lefogsz pl. egy kvintet és a finomhangolóval utánahúzol, mert hallod, hogy nem tökéletesen tiszta.
Jelenleg 9-es D"addario készlet van fenn, de 9-10-es hibridet szoktam használni ebből a márkából, vagy Dean Markley-ből, vagy Ernie Ball-ból.
Jópár képet linkelek nagy felbontásban, különböző nézetekből.
A leírtak alapján, és a képeket nézve remélem tudtok segíteni nekem, hogy mit és hogyan kellene tennem.
Azt írtam, hogy picit hamis, ami igaz is. Zenében, és önmagában is nem, vagy alig hallható, de ha tüzetesebben hallgatózik az ember, rögtön kiszúrja. Valami vagy tiszta, vagy hamis.
Nekem az USA-ból jött egy Telecaster szétszerelve (így olcsóbb volt a szállítás). Több mint két hetet utazott egy papírdobozban alaposan körbetekerve puk-fóliával, és nem lett semmi baja. Összecsavaroztuk, felhúroztuk, behangoltuk és rendben volt minden, nem kellett a merevítőpálcához nyúlni. Esetleg arra ügyelj, hogy a csavarokat és egyéb apró alkatrészeket tedd egy zacskóba és azt is tekerd körbe jól, nehogy szállítás közben összekarcolja a test lakkozását. ...és természetesen a dobozra ragassz nagy piros "Törékeny" illetve " Fragile" feliratokat és biztosítással add fel - ami némi plusz költség, de megéri ha mégis baj lenne.
Ha csavarozott a nyak, és nem "ütésbiztos" kofferben lesz postázva, a nyakat csavarozd le, és így csomagpld mellé.
Sajnos keserű tapasztalat ébresztett erre rá...
Szerintem semmiképp ne lazítsd meg.
A gyárból is szállítják, abban a szar papírdobozban.
Legalább is a többségét.
Frankó belül bélelt, kívül masszív csomag és mehet.
Hella!
Van valakinek tapasztalata csavarozott gitár szétszerelve történő szállításával kapcsolatban? Ha van itt ilyen, akkor az segítsen legyen oly" kedves...
Nem "megy el" a nyak ha szétszedve szállítják?
1-2 napról lenne csak szó, de hát akkor is....
Ha túl közel van a pickup a húrhoz, nagyobb lesz a jel, de emiatt gerjedhet, és csökken a sustain is. Ha távol, akkor kisebb a jel, de hosszabban zeng. Ált. a pickupgyártók megadják az "ideális" értéket. Nézz utána Google-ban