Vettem tegnap egy Sigma DM ST-t a Stageshopban és kipróbáltam a full maha 15-ös Sigmát is : bitang !Nem utolsó szempont , hogy 20000-el olcsóbb , mint a Muzikernél . Fogod szeretni !
Én is Elixirt használok, 11-est. Jobban szeretem a 11-es húr készletet, mert kicsit öblösebb lett tőle a hangja. Bár az ujjaimnak 1-2 hétig nem annyira tetszettek. :)
A rétegelt fás dolog igaz. Kíváncsi leszek pár év múlva a hangjára. Apropó origi Gibson pick-upokal van felszerelve és a hangolókulcsokat is lecseréltem arról a takony zöld színűröl. ;) Olyan szépen szól a 100-Wattos Marshallon, mint annak a rendje. Na, de hogy ne offoljak annyit. Azért nyilván lehet hallani egy Stagg-Sigma közötti hang különbséget! Haveromnak igazi Gibsonja van, és hiába van az enyémben olyan pick up, akkor sem úgy szól… Na, de nem ragozom tovább. Igazából már el döntöttem, hogy nekem az a Sigma kell, csak egyszerűen kíváncsi lettem volna véleményekre. Egyszerűen bele szerettem a Gitárba. Azt viszont nem tudom, hogy esetleg Sigma gitártokot azt adnak, hozzá a boltban vagy az külön kell rendelni?
Ez egy jó kérdés!Számomra a füllel érzékelhető változások, például egy jobb húrkészlet cseréje.Azt mondják, beérik a fa.Ám egy rétegelt lemez(bár igazából az is fa) beérését miért várjuk?Sokan vannak, akik még a fa hangját is érzékelik.Értem alatta, hogy mahagóni, cédrus, fenyő.Még villanygitároknál is.Sokan cserélik a nyergeket, tüskéket csontra.A magasabb kategóriájú hangszerek azzal is jönnek ki.Ám ebben a témában is érdekes gondolatokat közölt itt Irsai Olivér öcsém, nem olyan rég.
Én, az(saját) LP-n, "akusztikusan" fülemnek nagyon jó hangzást hallok.Hosszan rezonál a mahagóni, az Elixír húrokkal.
Tapasztalatokról jut eszembe! Itt aztán saját füleddel szerezhetsz! Megjegyezném,én közel kétszáz kilométert utazok!Ati mester meg ellenkező irányból jön alig kevesebbet.Javasolom, kattints a nevére!
Nem tudom, valahogy azt érzem, hogy én már meg találtam azt a gitárt, és hogy én azt akarom meg ő is engem. :D Kíváncsi lettem volna tapasztalatokra, ha esetleg valaki találkozott volna vele.
Nehéz döntés egyébként. Olvastam egyébként, de ez is olyan, hogy most kinek milyen hangzás jön be.
Egyébként, egy kérdésem lenne még. Miben fog változni a gitár hangja az évek multán? 2 éves a Stagg gitárom, de az ugyan olyan, mint volt.... A Vintage LP-m meg alig múlt egy éves.
Nem a lebeszélés szándéka vezérel, de egy pillantást vess erre a hangszerre!#6636
A tulajdonosa úgy fejezte ki magát, nem bánta meg, hogy eladta a Martin gitárját......
Sőt, meg is tudod hallgatni!Még fokozom!Úgy tudod megvásárolni a német boltban, hogy 30 napig indoklás nélkül visszaküldheted.
Igazából engem pont ez, ami meg fogott a Sigma hangjában, hogy a mély hangokat is jól ki adja. Telítettek a mélyek is és erőteljesek. A magasak is szépen szólnak, nem úgy, mint azon a sz*ros Staggemen. Sajnos annyi pénzem nincs, hogy Martin-t vegyek. Majd ha, meg nyerem az 5-ös lottót... :D
Igazából itt olvasgattam és arra jutottam, hogy nekem, ha törik, ha szakad egy Sigma DMC 15-E kell! :D Ahogy lentebb is írták, vagy talán másik topikban, hogyha az embernek befészkeli a fülébe egy hang magát, akkor nehéz azt onnan kiverni. Igazából szeretnék már rég óta egy rendes akusztikus gitárt, és ez az a hangzás + kinézet, amit kerestem. Off: Hasonló zenét szeretnék majd csinálni, mint (amiért ki leszek fikázva, mert mindig ki vagyok) a korai Coldplay (első 2 album), vagy Oasis. Hasonló stílusban gondolkodom.
Úgy fogalmaznék, hogy a fenyő a legelterjedtebb, de nagyon kedvelt pl: a jávor (sok Gibson és Guild gitáron) is. A Martin pl: csinált egy egész szériát mahagóniból, ez a 15-ös széria.
Picit más jellegű, nem annyira nyitott a hangja, mint a fenyő és a jávor esetében, de rengetegen használják. Olyan vöröses-barna hangja van... szerintem...
Jó olvasást, nagyon megéri!Lesznek dolgok amik elsőre zavart is okozhatnak.Véleményem szerint, mivel ránézésre nem egy olcsó hangszer a kiszemelted(talán 110 felett van), érdemes lenne kipróbálnod a Cort tömör fa változatát .Buvárbund mesternek van ilyen hangszere, de olvasás közben megtalálod, és talán 40 ezerrel drágább.
Bármilyen fennakadásod támad, kérdezz bátran, a mesterek biztosan válaszolnak rá, ám van mikor kicsit várni kell.
Nagyon köszönöm! Kis szösszenet, majd kibontom, ha érik.
Az a durva a hangszerrel, hogy brutál mértékben kiegyenlített a hangja, minden fekvésben, pedig október végén rakták össze.
Egyetlen hibát tudok felróni, rövid!Ezt még hallgattam volna, mert simogatott.Egyébként, a fülesben telt, kövér, érett hangok jöttek, és érezhetően, jól hallhatóak mind a magas, közép és mély húrok.
Szeretném veletek megosztani az első felvételem a Furch OM32SM gitárral:
Mohenjo Daro - Triple Sun A felvételen egy Line Audio CM3 mikrofon megy egy kis Yamaha keverőbe, ami egyből a Nikon gépbe, de így is hallani a hangszer hangját. Egy S22SR után lettem szerelmes, nem bántam meg.
Most már tényleg le kell cserélnem az ördögmasinát! 11 éves, és miután betetted sem tudtam elindítani a felvételeket, meg most sem.Majd holnap egy idegen géppel meghallgatom, ám ott nincs füles, csak egy hangszóró.....
Enyém thomannból van, és szimpátia alapján rendeltem, mondhatni szemre, mert a youtyúbos felvételek nem voltak valami brilliánsak. Írni jókat írtak róla. Még mindig nem bántam meg.
Más.
Minap levelezem egy aliexpress.com os ficekkel. Árul Martin OMJM kopit. Mondom már csak kíváncsiságból ráírok. A szóban forgó gitár gyönyörű, mondhatni egy az egyben eredetinek tűnhet, persze rendesek mert odaírják, hogy made in china . 240 euro az ára.
Na mondom írok neki, hogy mit tud ez a gitárka. Kérdezem, hogy tiszta fa e vagy micsoda.
Vissza írta, hogy a top az AAAsitka, de az oldala háta rétegelt. Mondom neki, az sajnos nekem ne jó, én full fában utazom. Erre ő, semmi gond, ugyan ezt legyártják 500 dolcsiért tiszta fából (rózsafa) Hát nem aranyosak a kis szorgos kezükkel:)))
Viccet félre téve nem rendeltem.
Nekem is, csak az kicsit fedett:) De nem akartam órákat eltölteni a helyes miksi pozícióval. Első próbálkozásom volt.
A lényeg hallható, élőbe meg ezt kell megszorozni 2-vel.
Jól szól, nekem a natúr felvétel is meggyőző! Amikor a múltkor írtál erről a márkáról, rá kerestem, kiderült hogy itt nálunk kapható. Meghozza eléggé barátságos áron. Pl. A ROS- 10, ami teljesen tömör fa konstrukció, 400$. Sajnos annyira nem népszerű márka, hogy tartsanak készletek is belőle, így kiprolni nem tudjuk...
Régi ígéretnek teszek eleget.
Csináltam a Recording King-emmel mikrofonos felvételt. 2 verzió. Ez eq meg minden nélkül egy egyszerű behringer C2 miksivel.
Ezt meg Eq, Comp, és reverbeztem:
Ez utóbbi eq-t összecsaptam, de szerintem a lényeg hallatszik.
Ha valakinek van tapasztalata Cort MR710F12 vagy Washburn WD10SCE12 gitárok közötti választásban. Vagy egyéb jó 12 húros alternatíva ötleteket szívesen fogadok. Köszönet és hála!
Nem szeretnék beleugatni, de én kezdőként nem vennék acélhúrost. Főleg ha nem túl fasza a nyak (ami ebben a kategóriában sanszos), a nagyobb húrnyomás elveszi a kedvét csak.
Attól függ, mennyire magasak az igények. Én vettem egy Squier SA- szériás akusztikusat. Réz bundok, műanyag húrláb, festet keményfa fogólap (tehát nem rózsafa), kitudj milyen rétegelt test, rétegelt fenyő fedlap. Bunkó nagy test, kissé bunkó nyak. 15-öt se adtam érte. Egyenlőre tök jól szuperál. Pontos az oktáv is. Nekem a nyak is egész kényelmes. A hangja sem olyan rossz, mint amit egy ilyen anyagokból csinált hangszertől várna az ember. Szerintem használható. 20 ért lehet fogni Stagget, és SX-et, Samickot, meg sok mindent olykor még Fender akusztikust is lehet ennyiért használtan venni. Szóval szerintem lehet találni ezért a pénzért.
Köszönjük a kimerítő elemzést...
Egy dolgot azonban megjegyeznék: ez egy belépő szintű modell, a komolyabb hangszerektől - még a Sigma gitárokon belül is - távol van.
A húrokkal kapcsolatban: A húrokat azonnal cseréld le, ha már rozsdásak, és szerintem 12-es húr alatt nem igazán jön ki a gitár hangja.
Végül egy megjegyzés: a "Nem vagyok még olyan szinten, hogy komolyabb hangszerem legyen" dolgokra mindig ugrottam, mert egy jó hangszeren muzsikálni sokkal-sokkal inspirálóbb, mint egy rossz hangszeren. Ha teheted mindig a jobbat válaszd. Az soha ne tartson vissza a jó hangszer beszerzésétől, hogy tudsz-e elég akkordot, vagy mennyire vagy gyorskezű...
Sziasztok!
Ezzel az írásommal szeretnék egy űrt kitölteni, mert mikor rátaláltam a Sigma Guitars DM-ST hangszerére, nem találtam egy normális összefoglalót sehol sem. Pedig bizony, nagyon kerestem. Videók vannak fent a világhálón, de alapvető információk hiányoznak belőlük, vagy csak a minimális gyári adatokat közlik, vagy nem közérthető nyelven (thai, kínai, vagy egyéb kideríthetetlen, egzotikus távol keleti nyelven) írnak, beszélnek róla. Továbbá szeretnék egy kis segítséget nyújtani azokak, akik most szeretnének akusztikus gitárt vásárolni és a Sigma Guitars ezen modellje után érdeklődnek.
Nem igérem, hogy nem leszek elfogult - hiszen szubjektíven szemlélem a saját gitárom -, de igyekszem hideg fejjel, tényszerűen leírni a tapasztalataimat.
Nos, nem régen - néhány napja - sikerült beszereznem egy Sigma Guitars DM-ST akusztikus gitárt. Már régen szerettem volna vásárolni magamnak egy komolyabb akusztikus hangszert. Elektromosom és elektro-klasszikusom már volt. Korábban már volt több elektro-akusztikusom, de valahogy azok nem fogtak meg igazán. (Szándékosan nem írom le, hogy melyik gyár, milyen hangszerei voltak a birtokomban, mert nem szeretnék senkit megbántani vele.) Volt olyan, amelyiknek doboz hangja volt, másiknak meg gyenge, cincogós. Kipróbáltam a teknőshátú gitárokat, a kisebb testű akusztikusokat, de pont a testes mély hang, amely hiányzott. Szóval mostani választásom során a kritériumok a következőek voltak: dreadnought + cutaway forma és Fishman elektronika. Körülbelül 45000-t szerettem volna a projektre költeni, mert eredetileg használt gitárok között keresgéltem. Sajnos nem találtam igazán megfelelőt a zenész portálokon. Szóval megnéztem az új hangszereket is. Mivel igyekeztem tartani magam a kerethez, szomorúan könyveltem el, hogy vagy várok egy megfelelő hangszerre, vagy emelnem kell a kereten, vagy az igényeimből kell alább adnom. Addig nézelődtem, amíg valahol megláttam egy hangszerbolt hirdetését, melyben egy Sigma DM-ST gitár szerepelt, nagyon baráti áron. Gyorsan körbe is néztem, és egy prominens hangszerbolt weblapján meg is találtam az adott hangszert valamivel szolidabb összegért. Igaz, hogy búcsút kellett mondanom a cutaway formának és a Fishman elektronikának, és a tervezett összeghez hozzá kellett tenni még egy kevéskét, de mivel korábban olvastam arról, hogy a Sigma minőségi gitárokat készít, éreztem, hogy megtaláltam, amit kerestem.
Tudom, sokan bolondnak tartanak azért, hogy próba nélkül rendelek magamnak gitárt webshopból. Azonban ebből sohasem csináltam problémát, mert legrosszabb esetben gyorsan túladok rajta, és nézek magamnak egy másikat. (Ebben az esetben azonban erre nem lesz szükség.)
A hangszer akkorra érkezett meg, amikorra ígérték. Precízen volt csomagolva, a mindenütt kibélelt dobozon belül volt a gyári doboz. A nyakon plusz védő-merevítő hullámpapír csomagolás. Tehát a csomagolással nagyon meg voltam elégedve.
Mikor kibontottam a gitárt, leesett az állam. Gyönyörű. Egyszerűen jó ránézni. A gitár teste selyemfényű lakkozást kapott, amely gyakorlatilag hibátlan. Pedig igazán kerestem rajta a hibákat. De ez egyébként jellemző az egész hangszerre, vagyis az igényes, precíz megmunkálás. A fedlap tömör sitka fenyőből készült. Világos sárgás színű, szép erezetű az anyag. A szélét, ahol a kávával találkozik, sötétbarna páccal vonták be, amely szerintem nem a legesztétikusabb. Jobban örültem volna, ha egyszerű barna vagy fekete festékkel oldották volna meg a dekorálást. Az egész gitáron ennél a résznél találtam gyakorlatilag pontatlanságot. Körülbelül négy helyen a pác kis mértékben felkenődött a fedlapra. A kismértékben azt jelenti, hogy körülbelül 0,5 mm vastagságban. Közelről nekem feltűnt, mert kerestem a hibát. Más lehet, hogy nem venné észre. A hanglyuk körül a rozetta műanyag köríves berakással készült. Egyszerű, sallangmentes, de nekem tetszik. Amivel viszont gondom van, az a koptatólap. Ennek a vastagsága néhány milliméter és a pereme derékszögű. Sokkal jobb lett volna, ha ez a perem lekerekített, vagy ívesebb, mert játék közben engem kifejezetten zavar ez a karakteres él.
A húrláb paliszanderből (mások indiai rózsafaként ismerik) készült. Ebben található a kompenzált csont nyereg és a hat, sajnos műanyag húrláb tüske. A tüskéket az első újrahúrozás alkalmával kicserélem ébenfa alkatrészekre. A káva és a hátlap laminált mahagóni. Nyilván nem várhatunk ebben az árszegmensben tömör fát. De szerintem ezzel nincs gond.
A nyak szintén mahagóni, azonban nem egy anyagból faragott, hanem két részből ragasztott. Vékony, és nagyon kényelmes rajta a játék. Külön öröm a számomra, hogy nem fúrtak hátul a nyakba hevederakasztó gombot. Egyszerűen sok gyártó azzal rontja el, hogy akasztót raknak a nyak azon részére, ahol még a zenész tenyere vígan hozzáérhet ehhez a kiálló gombhoz. Ezt a megoldást jó néhány Corton láttam. Számomra ez nagyon idegesítő és rögtön kizáró tényező egy gitárnál.
A fogólap szép, homogén anyagú paliszanderből készült. A ragasztásra itt sem lehet panasz, hiszen csak a faanyagok eltérő színei árulják el, hogy nem egy matériából van. A 20 érintő alacsony és keskeny profilú, amely nekem elég szokatlan, hiszen jumbo vagy a keskeny és magas bundokhoz vagyok hozzászokva. Nem mondom, hogy rossz, csak furcsa. Egy biztos: hosszabb körmökkel, nem ajánlatos rajta játszani.
A jelölőpontok műanyagok, a hetedik és a tizenkettedik érintőnél duplát kapunk ezekből. A fogólap oldalsó részén is találunk jelölőpontokat hasonló elrendezéssel. A felső nyereg csontból készült, melynek a szélessége 42,9mm. A hangolófej formája követi a Martin örökséget. A precíz, masszív, zárt házas olajmechanikás, krómozott hangolókulcsok üzembiztosan működnek. Nagyon jól tartják a hangolást. Sehol egy lötyögés vagy koppanás.
A hangolókulcsokra akasztott címkéből kiderül, hogy gyárilag Martin húrkészletet kapott a gitár. A boltban az eladó szerint 11-es készletről van szó. Ettől többet nem sikerült kideríteni. A vastagsága megfelelő. Finom korrodálódás jelei megjelentek a vékonyabb húrokon, de még hagyom rajta a gyári húrokat. Tudom, egy új szett még több életet adna a hangoknak, de egyelőre megfelel ez is.
És a hangja...Nos, ez az amit korábban kerestem. A vastag, erőteljes mély hangok csak úgy törnek elő a hangszerből. Szépen csilingelnek a magasak, kiegyenlített a közép tartomány is. A megpengetett hangoknak nagyon jó a hangereje. Gyönyörűen rezonál a tömör fedlap. A játék élmény pazar. És a legfantasztikusabb a sustain. Olyan hangkitartása van, hogy egy akkord megpengetése után nyugodtan kimehetek egy pohár vizet inni, és visszatértemkor is hallottam még a foszlányait. Természetesen túloztam, de tényleg figyelemre méltó.
Terveim szerint elektro-akusztikusat szeretnék varázsolni belőle. Úgy gondoltam, hogy egy Fishman Presys Blend 301 típusú elektronikát szerelek bele. Egy darabig elgondolkoztam az L.R. Baggs iBeam elektronikáján is, de nem vagyok én azon a szinten, hogy beruházzak egy ilyen komoly kütyübe. Majdnem annyi lenne, mint maga a gitár, így maradok a jóval olcsóbb, de attól minőségi Fishmannél.
A gyártól kapunk a hangszerhez egyébként egy imbuszkulcsot, egy használati utasítást a pálca megfelelő beállításához és egy tartalék húrláb tüskét.
A gitárt egyébként Kínában gyártották, de mint azt ma már tudjuk, ez nem jelent semmit. Összességébe véve nagyon jó alapanyagokból, kiváló minőségű gitár a Sigma DM-ST, amely szerintem ár-érték arányban is kiváló.
http://www.sigma-guitars.com/index.php?id=407
Sigma Guitars DM-ST
Dreadnought D-14 Fret forma,
Fedlap: tömör sitka fenyő
Hát- és oldallap: laminált mahagóni
Nyak: mahagóni
Fogólap: paliszander
Húrláb: paliszander
20 érintő
menzúra: 645 mm
Hangolókulcsok: króm Die-Cast
Matt felület, natúr kivitel
Dehogy maradtál kedves Öcsém! A horgászzsinóros egy Walden, mely tiszta fából lészen.
Kínában készült az árva, szorgos ferde szemek, kezek rakták dobozába.
Aztán van az Ibanez LP, mely szintén a Távolkeleten először zenélt.
A Fenderke friss szerzemény, egy jó szalonnázó deszka minden háztartásban elkél.
A Waldent Joe testvérem nyaggatta, faggatta, majd nekem megvételre javallotta.
Az Ibike alkalmi vétel volt, három éve, azóta a fejét el is hagyta szegényke.
Egy Squier mindig a szívem csücske volt, vagy inkább egy tele
Sok pénz nem szántam rá, annyira nem égetett a vágy tüze
Ám Wingrider testvérünk a faszbukkon meglátta
Figyelmembe azonnal felajánlotta.
Az eladó volt olyan kedves, becsületes
Szavamra a hirdetésből rögtön levesz
Egy karc annyi sincs rajta
Mint mikor hat éve először kézben tartotta
Mivel az ára nem volt veszedelmes
Mondhatom féláron így nagyon kellemes.
Talán emlékszel az AW-10 lapátomra
Új gazdáját Csepelen boldogítja
A Yamahám Szombathelyen lakik
Utcazenész srác pengeti húrjait
Végére hagytam öreg Jolánkámat
Egy pesti gyűjtő vitrinében állhat
Ennyi, nem röviden a történet
Esti mesének olvassátok testvérek.
Van nékünk egy Irsaink
Aki biztos nem Olivér
István napján a füle
Biztosan a földig ér
Képzeletben én is nyújtok rajta
Így a nagy víz túlpartján is meghallja
Isten éltesse erőben, egészségben
Boldog neve napján, és egész évben!
Ám, hogy ne csak "üres" szavak köszöntsék
Nézegesse örömmel egyik másik lapátkám képét!
Nos, A Taylor és a Martin az biztosan ok, csak hogy itt hobbi-gitározásról van/lehet szó, ezért nem is akar (meg én sem)sokat bele feccelni. Amiket linkeltél, már közelítenek az elviselhető ársávhoz. Azért majd a kezébe adom az én Furch D22-esemet, hát ha még is ráizgul a jobb minőségre... :)
Cort mini esetleg? link A 3/4 méret a menzurára is érvényes. Nem lehet, hogy a hölgy csak kisebb testet akar, de normál menzurával? Jópofa parlor méretű hangszerek léteznek, például link
Amiket én ismerek: Yamaha Jr1, Martin lx1, Taylor baby. Ezeket próbáltam is. A Taylor es a Martin hasonló képességű hangszerek, a Yamaha fele annyiba kerül, de feleannyi a tudása is, viszont újrakezdeni jó lehet. A taylornak van meg a gs mini modellje, nem 3/4 hanem 7/8 méretben, es a hagyományos dred formától kisebb testtel. Nagyon jó hangszer, jó hanggal.
keresek 3/4-es, jó hangú akusztikus gitárt. A lányom ismét ráizgult a gitározásra, 15 évvel ezelőtt már volt neki egy akusztikus gitárja 4/4-es, most 3/4-esben gondolkodik. Milyen megoldás lehetséges?
És még egy gondolatot hadd mondjak el. A múltkorában Henrik kolléga felvette, van-e értelme a belső mikrofonnak, vagy nincs.
Annyiban felülvizsgálnám a múltkori véleményem, hogy talán egy Johnson szintű gitárba nem tud sokat hozni. Mivel a test anyaga teljesen rétegelt, igy az akusztikus hang minősége -amit a mikrofon továbberősit- nem az, amit érdemes mikrofonozni. Lehet, hogy egy professzionális magnetikus hanglyukszedő, vagy hid alatti szedő jobb minőséget fog eredményezni.
Nyilván ezt valahogy ki kellene próbálni, melyik tetszik neked a legjobban...
Én az el.akusztikus basszusgitáromba csináltattam hangszerésszel, de csak alulra kellett. Beállitással és a nyereg elkészitésével együtt 5000.- Ft-ba került. A gitár nem igényelt egyéb babrálást, ha pl. a bundokat kell csiszolni, hogy megfelelően beállitható legyen a hangszer, természetesen többe kerül.
Én mégis javaslom a teljes körű átnézést, szervizelést, mert nagyon megváltozhat az egész hangszer tőle. Nekem egy másik hangszeremnél bundcsiszolás és beállitás után olyan komfortos lett a gitárom, mint még soha.
Ez azért is fontos, mert ha alapvetően elégedett vagy a hangszereddel, egy kis finomhangolással még jobbá teheted. Lehet, hogy hosszú ideig nem fogsz gondolkodni másik hangszeren, megkimélve magad a hosszas próbálgatás-keresgélés-agyalás-matekozás nyűgjétől...
Köszi a választ. Abban esetleg tud valaki segíteni, hogy balkezes csontnyereg (alsó-felső), kapható-e itthon? Vagy nyers nyereg és reszelés? Bármilyen ötletet szívesen fogadok. Tudom a google a barátom, de nem találtam balosban akusztikus gitárra. Köszi.
Sziasztok! Húrvastagítással és pár beállítással, sikerült lehangolnom a Stratocaster gitáromat standard B-re (méret .013-.062). A normál menzúrás (25.3") elektroakusztikus gitáromat (Fender CD-60 CL BLK) is leszeretném hangolni standard B-re vastagabb húrokkal(.015"-.066"), de nem vagyok benne biztos, hogy van értelme a dolognak és hogy jól fog működni és szólni. Addig amíg nem tudom biztosan, hogy működhet, nem állok neki megbuherálni a nut-ot stb... Kinek mi a tapasztalata erről?
Használtok olyan transducert, ami nem beépített, hanem testre ragasztós piezzo, vagy egyéb elven müködik? Talán az Oyster ilyen, mint legolcsóbb... Ezek hogy szólnak?
H
Most a Martinban Carlos elektronika van, az gyönyörűen szól, legalább is Schertler erősítővel. Meg van egy Gibson J-35, abban pedig gyárilag L.R. Baggs van és az is teljesen rendben van.
Az ár is lehet befolyásoló tényező. Nem mindenkinek van pénze megvenni egy Martin-t, ma már elég jó gitárok kaphatók olcsóbban is, ahogy az alábbi példa is mutatja.
Nekem volt D16RGT-m, az első igazán Martinul szóló akusztikus gitárom volt. Keresgettem, póbálgattam én mindent, de hangra semmi jobbat nem találtam nála az ilyen árkategóriájú hangszerek között sem, nemhogy az olcsóbbaknál. Úgy másfél adtam el, amikor végre tudtam venni egy D-41-est. Azóta nem keresgélek. Mondjuk most 46 éve vagyok, ideje volt, hogy végre meglegyen a hang...
Viccen kívül: nem csak azért veszi az ember ezt a hangszert, mert az van ráírva, ami rá van írva, hanem mert a gyerekkorom óta hallgatott zenék nagy része Martin és Gibson akusztikus gitárokon szól. Amikor beveszi magát az ember fülébe az a hang, akkor azt nagyon nehéz onnan kipucolni. Függetlenül attól, hogy játszottam elképesztően jól szólós Taylor, Larrivee, Collings, stb... gitárokon is és az is lehet, hogy némelyikük jobban is szólt, mint pl a Martinok, de ami fontos, az az, hogy "sajnos" MÁSKÉPPEN szólnak.
Teljesen igazad van. Ezeknél a gitároknál én sem tapasztaltam kifejezetten jó hangot. Én nem ismertem ezt a Recording King márkát. A videók sem kifejezetten jók róla, lehet szerencsém volt, az is lehet, h mind így szól, én azt tudom, hogy ha ma a martinomat kéne újra megvenni vagy ezt, nem sokat haboznék.
Sziasztok, Lehet, hogy én sznob vagyok, de sok variálás, vásárlás – eladás után azért mégis csak a „márkáknál” kötöttem ki. Volt Cortom – 6 darabból legjobb hangú kiválasztva - , de hiába volt látszólag ugyanaz, valahogy közel sem szólt úgy, mint a Gibson J 200-as, aminek a hangját kerestem.
Tavaly a hangszerboltos barátom invitált, hogy a Sigma kollekciót teszteljem. Szép kidolgozású, jó hangszerek amúgy és ár/értékarányban jók is, főleg a felső kategóriás darabok. A hasonló testkialakításúakat összehasonlítottuk az én 3 gitárommal. A Martin D 35-öm telt hangzását egyik sem tudta, de ezt úgy általában is elmondhatom a többi márkák esetére is. A Furch OM 34-SR-em a maga formatársait is mind felülmúlta, egyedül a Martin OM 42-es szólt úgy, vagy jobban – ez azon a szinten már ízlés dolga. A 3. hangszerem Szörényi Levi ex gitárja (ezen nyomta fül állítólag a Fonográf lemezeket) egy Morris W 604 M, ami nagyjából a Martin D 28 hangot produkálja.
Én a legfontosabb különbséget az akkord megszólalásban hallom, a kínaiaknál, de pl. a Marrisnál is az akkord egy hangtömeg formájában szólal meg, míg a sajátjaimnál minden hang „kiszól” az akkordból, érthetőbb.
Persze elhiszem, hogy egy-egy kínai hangszer jól sikerülhet, vagy vannak olyan márkák, amik tényleg sorozatban is jók és csak én nem ismerem eléggé a felhozatalt.
Persze az sem elhanyagolható, hogy ha egyszer megunod, a márkás darabok jobban eladhatók, míg a kínaiaktól alig lehet megválni, bagóért.
Még annyit, volt a kezemben martin D-45-ös, hát azért azt egyszer hallgassátok meg. Különbség, mint a szegedi ládagyári hegedű, meg a Stradivári.
Amikről beszélünk, azok mind sorozatgyártott hangszerek, hol vannak még az egyedi mestermunkák...Persze szívesen vennék egy Ervin Somogyi gitárt (lásd California Guitar Trio), de nyilván nem engedhetem meg magamnak, így magam részéről már csak egy régi Guild-re vágyom….
Végül; ez csak egy tapasztalat, egy szubjektív vélemény és eszem ágában sincs semmilyen vitahullámot indukálni.
Köszönöm, hogy elolvastatok.
Nem tudom mennyire vagyok ismert, de amit tudok, hogy volt már 90 valamennyi gitárom, és akusztikusban is elég komolyak. Sokáig nem volt jó hangra alternatíva, csak a Gibson, Fender, Martin, taylor stb. Örülök, hogy ma már van. Nem kell elvinni. Be kell csukni a szemet és még kell vakon hallgatni. Én kinottem a sznobizmusbol. Fülre veszek gitárt. Ezzel még szerencsém volt. Ennyi. USA cég, Kínában gyartat.
Két Martin között is van különbség, nem is kicsi. Például nem mindegy, hogy mahagóni vagy rózsafa a test és a hátlap. De az se mindegy, hogy indiai vagy brazil rózsafa a fogólap. De végül is a hangzás vagy tetszik a fülednek, vagy nem. És itt nem az ár számít.
Igazán nem neked szántam a dolgot, csak a posztod hatására bújt elő belőlem. Magam is így gondolkozom. A közelmúltban gitár vásárlás miatt én is kipróbáltam vagy 50-60 gitárt, megvan a saját véleményem a dologról. :)
Nem tudom mennyire vagyok ismert, de amit tudok, hogy volt már 90 valamennyi gitárom, és akusztikusban is elég komolyak. Sokáig nem volt jó hangra alternatíva, csak a Gibson, Fender, Martin, taylor stb. Örülök, hogy ma már van. Nem kell elvinni. Be kell csukni a szemet és még kell vakon hallgatni. Én kinottem a sznobizmusbol. Fülre veszek gitárt. Ezzel még szerencsém volt. Ennyi. USA cég, Kínában gyartat.
Az a helyzet, hogy kétféle jelenség figyelhető meg itt a fórumon. Az egyik, hogy én, mint nóném zenész megírom, hogy a múltkor összehasonlítottam egy csillioezer forintos hangszert egy kínaiindonez tíz forintos hangszerrel és nem éreztem a csillioezer forintos különbséget, akkor mindenféle buzinak, sarlatannak, fahallasunak elhordanak, elve eltemetnenek. Ha ugyanezt egy ismertebb kolléga írja, úgy rendben van... Nem egyszer nem kétszer olvastam...
Elgondolkodtató, és én is elgondolkodtam rajta. Örülök, hogy ilyen minőséget, és hangot tudnak produkálni. Anyag minőség, és minősegellenorzes a lényeg. USA ban is és Kínában is.
Harry, az nem "volt" jóhangú gitár, hanem ma is az. Ez tény. Recording Kingről ezelőtt nem is hallottam. Szépek a gyöngyház berakásai...és ha ahogy mondod a hangja is jó, akkor használd egészséggel! Mindemellett lesz az még eladó...úgy gondolom...
Én nem vagyok fetisiszta, már van 3 koreai gitárom. Most éppen egy Gretsch Pro Jet-tel szemezek, az kínai, a Recoding King-ből az RP-06 tetszik. (Az is kínai, ha jól tudom.)
Gondolom sokszor körbejárták már a témát, de azért az elgondolkodtató, hogy egy ötszázvalahány eurós gitár szól úgy mint egy négyszer annyibe kerülő.
Tompapa, egyébként az egy nagyon jó hangú Martin volt. Ha egyszer meglátogatsz szívesen összehasonlíthatjuk a kettőt, csak aztán nehogy rendelj egyet a Martin mellé. Martin a lelkednek, a Recording King meg a fülednek
Ismerem én is a hazai piacot. Ezért nincs is kedvem semmi ilyesmihez. Próbálni hetente, fizetni a próbatermet, odautazni, majd hajtani a koncert helyszíneket, ahol talán fejenként kifizetnek 5.000,- ft-al. Jelenleg ez nagyon kevéssé mozgat. Félre értés ne essék, nem a pénz a gond, hanem az egésznek az értelme.
Régebben tettem fel ide egy akusztikus számot, (2012-es) saját dal. Egyszerű, mint a faék, de ötletes. (Nem kell, mindig, jazz-blues-metöl)
Csak sajátot játszok, néha leszedek egy két ötletes dalt, de ennyi.
Ez:
Mostani felvételem nincs. Majd ilyen telefonos kamerásat csinálok bohóckodás gyanánt, röhögni:)
Sajnálom!
Azt nyilván te tudod miért hiúsult meg a projekt, de ha a csapattal minden oké, akkor sem egyszerű ma a zenei piacon...
Azért kíváncsi lennék, akusztikusan miket játszol! Sajátot vagy inkább feldolgozásokat? Ezeket nem szoktad felvenni?
Üdv.: H
Hát ja.
Volt egy zenekari felkérés, ami nagyon komolynak tűnt, és beruháztam Marci Bluesbreaker, Tokai LP, meg pedálok meg miszar, majd az egészből nem lett semmi. Úgyhogy nekem ne porosodjon otthon ennyi érték, mert minek, ha nincs zenekar. Így újból csak egy akusztikus lett, ami nekem itthonra bőven elég. Ha majd talán egyszer,-(amihez már nem sok kedvem van)- lesz valami zenekar, akkor majd elgondolkozom, hogy beruházzak-ééé valamilyen kütyüre. Addig maradok akusztik szobagitáros.