Te tudod, ér-e a hangszer maga neked annyit, hogy tuningra költsd a pénzed. Én is Johnsonnal kezdtem, pontosan úgy szólt ahogy leirtad. (Ráadásul kényelmetlen is volt, nem szerettem úgy ahogy volt azt a gitárt...)
Amit tudsz még tenni az elektronika cseréje mellett: kicseréled/cserélteted az alsó és felső húrlábat csontra, és tüskéket csontra, vagy ébenre, rózsafára. Egy jó beállitással és jó húrokkal ezek a változtatások is hihetetlen javulást képesek a hangban okozni. Ezeknek a költségei elérhetik, vagy meg is haladhatják a gitárod jelenlegi értékét, viszont ha úgy vesszük 3-4 csomag minőségi húrkészlet is...
Plusz ha az elektronikát is kicseréled biztos lehetsz benne, hogy ég és föld lesz a különbség.
A hangszer egy Johnson elektroakusztikus gitár, csak a jelenlegi elója elég furán szól. A teteje zizegősen szól, mélye pedig alig van. Ezért gondoltam cserére. Alapvetően szobahangszer és akusztikusan egész tűrhető hangja van, viszont beesik néha egy-egy akusztikus koncert így télen, ahol kellene a hangosítás. Emiatt viszont nem vennék egy drága fullos gitárt. Erre gondoltam, mint vállalható alternatíva.
Nyugodtan vitatkozzatok velem, nincs tapasztalatom, csak a nagykeresek véleményét írtam le! Mondjuk el tudok képzelni olyan szituációt,hogy jó lehet, pl felvételkor, házi stúdióban, demózásnál,stb. de színpadon okozhat problémát az esetlegesen nagyobb gerjedékenység miatt!
Annyiban vitatkoznék Henrik kollégával, hogy elég sokan használnak piezzo hangszedőt és belső mikrofont (pl. Tommy Emmanuel). Nem mernék rá megesküdni, hogy nem jó...
Szerintem érdemes tuningolni, mert egy jó elektronika nagyon sokat tud dobni a kierősitett hangon. Gazdagabb, részletesebb hang lehet a végeredmény, maga a hangszer sokkal érzékenyebbé tud válni a dinamikára, játékstilusra. Nyilván van egy összeghatár, ami fölé nem érdemes menni, de értelmes keretek között látom a létjogosultságát.
Milyen gitárban akarod cserélni?
A Forte-sok szerint a belső mikrofonnak nincs sok értelme. Ennek az elektronikának van egy másik változata, a 201-es, amin ott egy Briliance poti van,az állítólag jobb. De nem próbáltam.
Sziasztok! Nézegettem ezt a Fishman elektronikát. Találkozott már vele valaki? Érdemes lehet ezzel tuningolni egy gyenge elektronikával megáldott gitárt, vagy inkább felejtős? Köszönöm.
Köszönöm én is neked ezt az igen részletes és gazdagon illusztrált rivjút!!! Egyrészt a részletesség miatt is öröm volt olvasni, és persze magam is lelkes Cort felhasználó vagyok, azért is.
Úgy látszik, a húrláb kényes kérdés ennél a márkánál. Az enyém egy drágább modell, de szintén elhagyta a húrlábat. Tavaly, egyik napról a másikra elemelkedett a húrláb a testtől. Leengedtem a húrokat, elraktam a gitárt tokba, vettem egy másik hangszert. Kb. egy év után elővettem, megnéztem és látom, hogy a ragasztás teljesen elengedett... Elképzelhető, hogy már tavaly is csak a tüskék tartották a helyén.
És hiába drágább modell, itt sincs pozicionálva a húrláb.
Ekkora mennyiségű szövegbe bőven belefér pár dupla mássalhangzó....Nem semmi munka volt ezt ide leírni.Ismerve saját képességeim, két reszketeg ujjam, fél nap.A helyesírás miatt kiátkoznál....
Jó kis rivjúkat írtál! Egyetlen kritikai észrevétel: nem vagyok nyelvtannáci, de ez a topik megérdemli, hogy a piezo, meg az akusztikus szavakat helyesen írjuk.
Vaóóó! Tezsvír, ez alapos, részletes, kimerítő, tárgyilagos, most hirtelen ennyi jutott eszembe!Szerintem megérdemelnél érte a Cort cégtől egy all solid wood hangszert! A legkomolyabban mondom!!!
A hangszer 2008-as, ezt a modellt már nem gyártják, helyette MR-E névre hallgató van. A kettő között annyi a különbség, hogy a mai modelleken fehér gyöngyházszerű binding van, és Cort elektronika (gondolom E, mint Economy ) Ebbe pár km-t belehajthattak mert eléggé el volt kopva az első 5 bund. Mint kiderült –egy a testbe esett cetliből- a hangszer valami vallási gyülekezeté lehetett, tehát érthető.
A hangjáról nehéz írjak, mert nem tudom mihez hasonlítani. Azt már írtam, hogy nem mindegy hol és hogyan pengetem, hogyan tartom a hangszert. A hangjának, van egy tartománya (leginkább közép), ami picit nyerssé teszi azt, de így legalább átszól a zenésztársakon. A mélyei feszesek, de nem „döng” nagyon a test, a magasai csilingelnek. Ha a hangjuk fölött pengetek szépen felmelegszik. Most 13-as Martin foszfor-bronz FX van rajta. A test szépen rezonál, számomra élő és izgalmas. Még egy dolgot szeretnék megcsinálni , vagy csináltatni rajta, a lábat és a szemöldököt csontból, mert az most műanyag. A kulcsai nagyon finomam működnek, jók, még ha nincs is márkajelzésük.
Viszont most már tudom milyen a Fishman-hang! Nem rossz, csak kicsit más mint akusztikusan. Azt a tanácsot kaptam, hogy nézzem meg nem változik-e a hangerő húronként, nem halkabb-e némelyik, mert akkor rossz minőségű a piezzo. Szerencsére nem. 4 sávos hangszín és hangerő, normálisan működik, de leginkább mindent középre állítva használtam eddig. Alap elektronika, egyelőre jó, aztán majd meglátjuk.
Ha pár szóval kellene összefoglalni, akkor azt mondanám, hogy Simul és Inspirál, mint a másik Cort gitárom. (ami egyébként nagy kedvencem, egy Gibson ES-335 másolat - Cort Source). A Cort hangszerek jók (nem vagyok kereskedő, és van otthon pár Gibson is!)! Ja, és a nyaka pont olyan jól kézre áll nekem mint a Source-é. Még mindig örülök neki. Ennyi!
Úgy indultam neki az akkusztikus gitár kérdésnek, hogy legyen Cutaway, Fishman elektronikás és szatin fényű , de tettem pár kerülőt, mire egy szerencsés véletlen folytán visszatértem ugyanide. (lehet hogy nem is volt véletlen). Alapvetően sokalltam azt a pénzt, amit egy ilyen paraméterekkel rendelkező gitárra kellett volna költsek (kb.50ehuf) ahhoz, hogy egy alapmodellt kapjak, úgy, hogy nem is tudom mennyit fogom használni, tetszeni fog-e hosszabb távon is. A Fortés haverok azt ajánlották, hogy ennyiért inkább vegyek egy bevágás nélküli tömör fedlapos akusztikust, és ha színpadon akarom használni, akkor ők inkább mágneses hangszedőt tennének rá, mint piezzót, pl egy Fishman Rare Earth-t. De még mindig ott volt az az így most már 50-70ehuf, amibe fájt volna csak a gitár. Nem volt sürgős a dolog, de azért folyamatosan néztem a hirdetéseket. Már teljesen ráálltam arra, hogy veszek 30-ért egy rétegelt fedlapú Fender CD60NS-t, de elvitték. A fekete változatai meg semmiképp sem tetszettek. Így teljesen elkanyarodtam a kiinduló paraméterektől, mire Pécsen a vásárban szembejött a fenti hangszer. Nézegettem, kicsit kopottak a bundjai az első 5 fekvésben, a többit meg nem is használták, a fedlap tömörnek tűnik, itt-ott van rajta egy kis koppanás (máris tetszett!), a testen és a nyakon fekete binding, Szatin, Fishman, Cutaway, nyak egyenes, nincs a testen repedés, jól szólt ezeréves húrokkal is,az egyik tüske bele volt törve, az aktion kicsit magas. A minőségéről volt fogalmam, mert van másik Cort gitárom, hát megalkudtam és elhoztam.
Otthon vettem észre, hogy a láb el van emelkedve az E6 felöli oldalon kb. 0.5mm-t. Leengedtem a húrokat, és szinte ugyanúgy állt, úgyhogy gondoltam akkor felszakadni nem fog. Azért elvittem egy hangszerészhez itt Szegeden, és a következőt tudtam meg. Ellentétben a Cort Factory Tour videókkal, ahol kézzel jelölik be a lábatt, és felsőmaróval készítik elő a helyét a lakkozott felületen, az olcsó modellek esetében erről szó sincs. Tesznek rá pár karcot, és már ragasztják is a lábat. Feltételezhetően ez már a gyárban nem sikerült tökéletesre, mert alig tartotta valami. (később töltök fel képeket). Ettől még nem szakadt volna fel a láb, mert a fedlap, a tüske és a láb alatti gerenda sokat tart, de rendberakattam. Le lett véve a láb, alatta a fáig tisztítva a fedlap és szakszerűen visszaragasztva. Az érintők síkolva lettek, polírozva, nyak beállítva, mindez jelképes összegért. (Ha valakinek Szeged környékén ilyen gondja van, keressen meg nyugodtan, megadom a kontaktot!)
CORT MR100FNS – félig rivjú
Egy klasszikus gitárom volt eddig csak, amit alig használtam, a többi hangszerem elektromos gitár, így egy teljesen másik világ nyílt meg előttem.
Nem tudtam például, hogy:
- az akusztikus gitár teljesen másképp fog szólni, ha alig érek a testhez, vagy ha ráteszem a csuklómat a fedlapra, esetleg a kanapén hátradőlve a gitártest alsó-hátsó éle az ágyon fekszik.
- nagyon hallatszik hogy hol pengetem a hangszert
- hogy az a játékstílus, amit a többi gitáromon alkalmazok, az ide nem lesz jó. Eléggé agresszíven pengetek, mert viszonylag kis gain-szintű erősítőm van az elektromosokhoz ezért úgy alakult, hogy megtanultam odatenni magam (hardrock zenekarban).
- a pengetőimet jobb lenne lecserélni az akusztikushoz, mert az 1,25mm-es „betonlapok” nem a legcélszerűbbek
- az akusztikus gitárt leginkább normál E-közeli hangoláshoz találták ki, az enyémnek már D-re engedve sincs olyan szép és telt hangja mint E-ben, 13-as bevonat nélküli húrokkal sem. A dropC-ről meg már nem is beszélek…
A speckók:
Tető: tömör lucfenyő – tényleg az
Hát-és oldallap: mahagóni – ez már rétegelt
Nyak: mahagóni – annak tűnik
Fogólap: rózsafa, 20 érintő, 25.3’ menzura
Berakás: pontok
Elektronika: Fishman Classic 4
Kulcsok: Die-cast – a finom működésű fajtából
Híd: rózsafa – na erről még fogok írni
Szín: selyemfényű natúr
Tudnál késziteni egy rövid összefoglalót, képekkel? Olyasmire gondoltam, mint amit a többi kollégával készitettünk, alább olvasható. Elég gyakran érdeklődnek itt Cort gitárokról, meg lehetne hivatkozni.
Egyébként gratulálunk, teljen benne sok örömöd!
Tegnap némi mázli folytán sikerült egy elektro-akkusztikus gitárra szert tegyek (nem is gondoltam, hogy beleboltok egy használható hangszerbe, nem is azért mentem oda...) Pécsen a vásárba sikerült vennem (igencsak fél ár alatt) egy Cort MR100F NS-t. Egy pár koppanás látható csak a testen, a szatin lakknak köszönhetően "karcmentes". Kell tegyek rá új húrokat, és akkor kiderül pontosan mit is lőttem, de már a régi húrokkal sem rossz. Gyanús volt már ott is, de ma esett le, hogy tömör fenyő a fedlapja. Most nagyon örülök neki...!
H
Itt "egy kis" rivjú az új Taylor gitárról, amit igértem.
Mivel a legtöbbször erősitéssel használom a gitárjaimat, először olyat kerestem,
ami célirányosan erre készült, Ovationokat nézegettek hetekig. Mellékesen néztem rá egyéb gitárokra is a hirdetések között, igy találtam meg ezt a Taylort. Végül úgy alakult, hogy ezt vettem meg.
414ce, tehát grand autorium testformájú, 2012-es őszi limitált kiadás. Sajnos a Taylor honlapon volt egy kis kavarodás, ugyanis a 2012-es gitárokra kattintva a 2013-as őszi széria specifikációja jön be. Emiatt abban a hitben rendeltem meg, hogy cédrus-rózsafa lesz, nem néztem jobban utána. Aztán vásárlás után egy nappal derült ki, hogy nem rózsafa lesz, hanem tasmanian blackwood, aminek nem is tudom van-e magyar neve... A honlapon el lehet olvasni mit ir a gyár ehhez a fához, a koához és a rózsához hasonlitja. Ebben az évben az ötös szériát csinálták meg blackwoodból. Végül nekem mindegy is milyen fából van, legyen meg a hang amit keresek, ez a lényeg.
Nagy tanulság is ez nekem, mert hetekig más márkájú gitárokat lestem, aztán hirtelen máshogy döntöttem mielőtt rendesen körüljártam volna a témát. Bár ebben az árkategóriában már nagy bakot nem lehet lőni.
Szóval van cédrus tető fényes lakkal, és blackwood káva és hát szatin fényezéssel, jávor betéttel. Trópusi mahagóni nyak, ében fogólap és hid, Tusq nyergek. A kulcsok Taylor márkájúak, nagyon finoman járnak, finomaban mint pl. a Grover. Érdekes, hogy majd 10 napig utaztatta a csomagküldő az országban, mégis éppen csak kellett hangolni mikor megérkezett.
Az elektronika Expression System, Taylor fejlesztés. A hangszedő a nyak alatt található, a testben 3 szenzor veszi a fedlap
rezgéseit, amely ki is kapcsolható, elég hülye helyen a testben. Hallható különbség van a két állás között. Hangerőt, mélyet és magasat tudunk állitani, hangoló nincs. A testben az elektronikára van ültetve még egy led, ami az elem töltöttségét
mutatja, de nézni kell, mert nincs szem előtt.
A nyak leszedhető, és alatta különböző méretű betétekkel lehet a dőlésszöget állitani, ez is saját fejlesztésük. Ránézésre ebből semmi nem látszik annyira passzol a nyak a testhez. Az Ibanezhez képest némileg vastagabb a nyaka, de inkább az Ibié vékonyka... Olyan kellemesen betölti az ember markát, nekem jó, hosszú gyakorlások alatt sem fárasztó.
A hangja... Nehéz róla irni. A cédrus nagyon melegen szól, nem kifejezetten hallom a fenyőnél megszokott harsány, átütő közepeket, lágyan, selymesen szól. Többször próbáltam Furch cédrus fedeles gitárokat, talán ahhoz tudnám hasonlitani. Nagyon széles hangerőtartományban képes szólni. Elmondhatom, hogy ez az eddigi leghangosabb gitárom. Normál hangolásban szinte elnyomja az effekt hangját a fülhallgatóban, amin keresztül gyakorolok. D-re leeresztve némileg halkabb lett. Olyan mélytartományt hallok a hangjában, amit eddig soha semmilyen gitárnál. Most hogy leengedtem D-re, már-már sok is a mély. Talán egy kicsit kevés a közepe, de mint emlitettem szinte csak erősitve használom, egy kis eq-zással majd próbálok utána menni, ha tényleg kevés lesz. Sajnos elektromosan csak fülhallgatóval tudtam meghallgatni (igaz abból van 4 féle), abból nem lehet semmire következtetni.
Kiváló a hangkitartása végig az egész nyakon, nincsenek elhaló hangok a magasabb fekvésekben, vagy pl. kápó használatakor. A húrok jelenleg nekem nagyon magasan vannak, ezért engedtem le D-re. Még mindig magas igy is, viszont a húrnyomás meg jó,
teljesen komfortos... Biztos, hogy húzni kell a nyakon majd, de spéci szerszám kell hozzá, olyan mint egy kis csőkulcs, és nem kaptam hozzá olyat. Nem tudom új korában járt-e hozzá a szerszám, de a Taylor honlapon külön lehet rendelni pár dollárért, elképzelhető, hogy nem.
Taylor deluxe keménytokban érkezett, passzos, cuppanós.
Összeségében teljesen elégedett vagyok vele. Második hete nyüstölöm napi szinten, és egyre jobban a fülembe másznak a hangjai. Ülő játéknál ez a testforma abszolút kényelmes, nem fárasztó. Úgy néz ki marad nálam hosszabb távra.
Olyan szaraz a kezem , mint az Atacama sivatag , tehat akar hasznalhatnek non-coated hurokat is , viszont az a tapasztalatom , hogy 2-3 het utan - ha jatszom rajta , ha nem - megdoglik a hangjuk . Most is tettem egy kiserletet Martin M-140 -el , de ket het utan leteptem .
Maradok az Elixirnel en is...
Általában 12 nanoweb foszfor-bronz, vagy sima bronz húrt használok, attól függően mit kapok. Legutóbb polywebet adott az eladó, az nem volt jó. Eleve döglöttebb volt a hangja, és egy hónap alatt vége is lett. Legalább egy tapasztalattal megint több van...
Sokszor tárgyaltunk már itt húrkérdésről, kinek ez-kinek az. Az elixir biztos, hogy kompromisszum, a hangjából hiányoznak dolgok, amik a sima húroknál megvannak. De még annyi mindennel kell matekozni ha az ember zenél, én a húrral nem akarok. Húrozni meg egyszerűen nem szeretek, minél többet kell, annál inkább nem
Nekem olyannyira bevált az elixir, hogy mostmár az elektromos gitáromon is az van. Én meg azt nem használom, csak havonta egyszer-kétszer, remélem eltart pár évig a húr.
Ati kolléga irta jópárszor, hogy neki a Martinra a Martin SP (azt hiszem) tipus jött be a legjobban. Viszont az elixirrel meg nem voltak jó tapasztalatai
Eddig csak telefonról neteztem, azért sem írtam hosszabban. Valahogy féltettem is a gitárt, koncertre sem akartam eddig vinni, meg eddig annyira nem is volt rá szükség. Még nem mondtam le róla hogy hangszedőt tegyek bele, de a Crafter elég jól beválik, most azt használom, azon most Elixir húr van. Te pontosan milyen Elixir húrt használsz? Én nem játszok annyit, mint te, legalábbis akusztikuson, ezért nálam tovább tart a húr.
A Baggs szedővel játszottam kb. akkora hangerővel, mint amikor a zenekarral játszottunk, de nem tapasztaltam gerjedést. Ha nem a Taylort vettem volna, akkor valószinűleg csak sima akusztikust vásárolok, és Baggs ment volna bele.
Sajnos a sima bronz készletek élettartama 40-50 perc, utána már csak haldoklik... Én ezért használok kizárólag elixir húrt. Most olyan a helyzet, hogy mindennap tudok gitározni egy-másfél órát, naponta lehetne cserélgetni. Igy két-három hónapig eltart egy készlet, habár a vége velé ez is meg tud halni egyik napról a másikra.
Nagyon szép a gitárod, és ezeket a Martinokat hangzás tekintetében etalonnak tartják mindenfelé, nem véletlenül. Magam is őrlődtem egy kis ideig egy pár Martin modell között, abból is kipróbáltam párat. Most nem az lett, de egyszer még...
Így vettem a gitárt, ezekkel a kulcsokkal. Most éppen bronz húrok vanbak rajta, de elég hamar elmegy a fényük. Amint írtam tartottam a gerjedéstől, ezért is vettem meg a Crafter-t.
Segítsetek! SOS eladnám Epiphone Biscuit rezonátoros gyönyörű szobában használt gitáromat!! Én basszeros vagyok,és tudnék venni az árából egy fasza basszus fejet ami most nagyon kell,és van is egy kihagyhatatlan lehetőségem!! A gitár ára 100.000 ft! Budapesten kipróbálható! Köszi a segítséget!! 06703903334
Fred Szaktárs, nagyon köszönöm a részletes Martin leirást, öröm volt olvasgatni. Többször is elolvastam már, de csak most tudok még reagálni rá. A kulcsokat te cserélted, vagy már igy vetted? És az általad használt Martin húrok mennyire tartósak? Meg pl. nem gondoltál rá, hogy ebbe teszel hangszedőt, és nem a Crafterbe invesztálsz?
A hátlap és az oldalak indiai rózsafa, a tető tömör fenyő, a nyaka mahagóni, a fogólap és az alsó húrláb ébenfa. A kidolgozás hibátlan, nem tudtam semmi kivetnivalót találni, egyedül a felső húrlábon kellett tágítani, mert a H húrnál szűk volt. A lakkozás nitró lehet, mert egyszer rátettem egy gumiborítású állványra, és az kikezdte a lakkot a gitár hátán.
A hang: nehéz leírni, mélyekben nagyon gazdag, erős közepekkel. A gitár meghálálja a jó húrokat, én Martin bronz, vagy foszfor-bronz húrokat használok hozzá. Nincs erős kezem, 12-es húrokkal egy fél hanggal leeresztve használom. Nagyon inspirálóan hat rám a hangszer, több nótát is ezen írtam a zenekarnak. Bocsánat, de egyrészt nem vagyok profi, másrészt a hangjáról beszélni enekm olyan, mint az építészetről táncolni.
Mindig vágytam egy Martin-ra, sokáig ez csak álom volt. Megnehezítette a dolgot az is, hogy blakezes vagyok. Volt már egy Alvarez gitárom, az jobbkezes, azon csak átfordítottam a húrokat. Van egy Gretsch Hawaiian 3011, azon már átfordíttattam a húrlábat is, még a koptatót is átrakták a másik oldalra a Vintage 52-ben. Sokáig figyeltem a liciteket az Ebay-en, végül találtam egy eladó balkezes D-28-at. Valamikor 2002 táján vehettem a gitárt, akkor még nem voltak ennyire elszállva az árak. Annak ellenére, hogy használtan vettem, gyakorlatilag vadi új állapotú volt. A tok TKL, a gitár olyan passzentosan illek bele, hogy szinte cuppan, amikor kiveszem belőle. Az az illat...
A gitáron nem a széria kulcsok vannak, hanem Waverly márkájúak.
Előtte nekem csak Cremona gitárokon vol dolgom nyitott kulcsokkal, ez teljesen más kategória.
A fej:
A felső húrláb: (ezen is ki kellett tágítani a hornyokat)
Klasszikus gitár vásárlásán töröm a fejem, tanácsra lenne szükségem. Valamelyikőtöket, aki ért hozzá és vannak tapasztalatai, felhívhatnám telefonon ezügyben? Jobban ki tudom fejteni telefonon, hogy mit akarok. Köszönöm!
AAA grade alpesi fenyo fedlap , kelet-indiai rozsa hat es kava , gozolt habos javor binding , eben menzura es hid , vizi-bivaly csont hid es nyereg , Grover ebony kulcsok . Lakk ala rakott pearl markanev es Bourbon-liliom logo a fejen ( ilyet azota sem lattam...: lehet , hogy a "vizsga-darabra" nyultam ra )
Nagy jelenletu melyei es nem harsany ,diszkret magasai vannak , ha - strummigban - a hanglyuk felett jatszol . Ha - ugyancsak strummingban - ugyanezt teszed a hidhoz kozelebb , akkor mindenbol kiszolo kozepek es csilingelo magasak jonnek elo a hangszekrenybol . A hihetetlenul reagens fedlapnak koszonhetoen egy volume-poti van a csuklodban , attol fuggoen persze , hogy pengetes kozben a fedlapon nyugszik-e a csuklod belso fele , vagy "levegosen" tolod .
Finger-style-ban pont annyit kapsz , mint egy felso-kategorias dreadnought hangszertol...: jo , de nem az igazi erre.
Szolora - ha nem demfereled a hidkornyeki fedlapot - istensegeskiralysag .
Osszessegeben : egy minden porcikajaban "valaha elo " komponensekbol epitett HANGSZER , ami - figyelembe veve az arat ( kb.160000 Huf with no electrics ) akar studioban , akar szinpadon megbizhato es mindig inspirativ tarsad lehet nem tul sok penzert .
Gyari kemenytokkal erkezik ( ami pazar ) , de elektronika nelkul: nekem eloszor Juan Carlos VIP One volt benne , de a Schertler Blue stick transducerrel jobban muzsikal .
Odaadnám neked, de sokra nem mennél vele, mert elhagyta a húrlábat magáról éppen... Helyette van egy Ibanez AW800, amit már itt újitottam be, nagyon szerény összegért. A választást meg arra értettem, hogyha a Cort tömör és Epi Masterbuilt között kellene választanom, akkor az Epi mellett voksolnék, szerény epis és bőséges cortos tapasztalatok után.
Most aztán végképp megkeverted ősz fejem.Hogy is van ez a választani kéne dolog?
Egyébként, szívesen "tárolnám" az otthon figyelő egyik Cort lapátkát.Mondjuk amit az Ibivel cseréltél.....
En ezt az Epit mar rendeltem egyszer . ( AJ 500 CR ) Meg is jott repedt fedlappal . Vita nem volt : a kereskedo (MF ) jelentekeny engedmenyt adott volna ra , de kinek kell egy repedt uj hangszer ! Ket nappal a Pecsa Cafe-s ILLFON bulink elott voltunk es kellett egy hathuros is .
Kerdeztem : mi most akkor a megoldas ? Haat... - valaszolta az eado srac - van itt egy full tomor Cort is : csekkolod ? Csekkotam - vagy egy orat - es koszontem szepen , kertem ! Zoli egy ora mulva mar belehergestelte a Schertlert is es azota orombodotta...
Irnál róla pár sort (mondjuk olyan terjedelemben, mint a múltkor ) Engem nagyon érdekelne a sok Cort-ozás után. Azért az már haladó kategória, hadd okuljunk!
Hiszek Neked!Csodálom, hogy Józsi nem véleményezte.Az is igaz, hogy az övében nincs elektronika.Minden esetre nem lehetett véletlen, hogy az Ibit elcserélted, de tudod jól, hogy a Mester kézeben megfordult pár ezer gitár.Úgy itthon, mint a nagy vízen túl.Én, dobtam egy hátast mikor fa kezembe vettem.
Bár az én Cortom és a Joe-é soha nem lett összevetve, az enyémtől jobban szól. Jobb az elektronika és a felhasznált faanyag is. És sokkal-de sokkal kényelmesebb hangszer. Csak a testforma különbözősége miatt nem teljesen "fair" az összehasonlitás.
Ha a választanom kéne az Epiphone-t választanám. Úgy mondom ezt, hogy otthon 3 Cort figyel.
Kedves Öcsém!
Valóban dollárban bakfitty, sőt euróban sem tartozik a megfizethetetlen kategóriába.Remélem Joe megveszi, és a Cort lapátját magamévá teszem......
Ez a kérdésfeltevés ebben a formában nem jó.Nincs legjobb!Hogy a kérdésedre is válaszoljak, újonnan kijön belőle egy Yamaha C40, de én inkább használtan vennék 20- 25 között.Van a valencia CG 180, nincs húszezer, rádobva egy minőségi pecazsinór szett, és nem hiszel a fülednek.Egyébként, alig pár hozzászólással lentebb olvastál volna, máris tudásod jelentősen emelkedett volna.Irsai kolléga pár nagyon drága, és neves hangszert viszonyított jóval olcsóbb "névtelen" társaihoz.Sőt, ha veszed a fáradtságot, és visszaolvasol, szinte minden itthon kapható lapát szerepelt már.Szintén talán 3-4 hsz. legörgetés, és megtalálod hol is érdemes hangszerteszteket olvasni.Szabó Sándor írásai is említésre méltók.Gitárhangtechnika.hu
Pontosan ezt: epiphone Hasonlóan szólt nagyon, mint ami videót Joe alább belinkelt. Előben kicsit vastagabb talán a megszólalása. Összességében, játékkomfortot, kidolgozást, hangot illetően a legjobb hangszernek tartom amit kipróbáltam, árkategóriáján belül (600$).
Kedves István öcsém!
Talán visszaemlékszel, mikor is itt ezeken az oldalakon beszélgettünk, meg nem mondom már kivel, de hogy roppantul kiigazodott a lapátok közt, az biztos.Akkor történt, mikor a Sigma ismét piacra lépett, illetve a Dovinák kezdték lekörözni a nagy nevű, patinás lapátokat.Némi enyhe vita után, a kolléga tényleg kipróbálta ezeket a hangszereket, és elismerte igazam.Máig sajnálom, hogy a C 40-t eladtam, mert kategóriájához képest, főleg nekem, "mester" hangszer volt.Arról nem is beszélve, hogy a Waldent úgy féltem, mint a szűzlányokat. Sőt, nekem a Yamaha nyaka jobban is feküdt.De, össze is szartam volna magam, ha nem lehet az enyém, bár nekem aztán tényleg luxus.Viszont, lehet elfogultság, a hangja mégis nagyon megfog.A hangereje is sokkal nagyobb, a hangkitartása is minimum a duplája, még az illatát is szeretem.Joe kezében pedig úgy szólt, ahogy egy ilyen hangszertől várható.Nálam már az is szempont, melyik unokának mit hagyok örökül.
Még annyi, szívesen olvassuk az Epi tesztelésed!
Ölellek, ott a messzi távolban!
Lalibáttya! Meg Mindenki... Az elmúlt hónapokban többször megjártam az ominózus hangszerboltot, kipróbáltam vagy 50 gitárt, lehet többet is. A egyik legnagyobb tapasztalat, hogy nem minden a tömörfa test. Sajnos.
Próbáltam Seagull, Ibanez, Epiphone, Yamaha tömörfa gitárokat (a "nagyok" mellett), magam is meglepődtem egyik-másikon. Szépek, patentul megvan csinálva minden rajtuk, de aztán a hang... Egyrészüket a nagyok valamely olcsósitott-rétegelt változata megette reggelire.
Viszont. Az év meglepetése nekem az Epiphone Masterbilt. Nehezen tudtam letenni, annyira kézre állt, a hangja meg a fülemre. Kicsit visszafogott, de hibátlan megszólalás, makulátlan összeszerelés jellemezte. Kivételesen nem kinai, hanem indonéz gyártmány volt.
Én azt tudom, ha most kéne egy acélhúros, akkor Joe által használt Cort lenne az!Minden porcikája tömör fa, hihetetlen a hangja, és nem utolsó sorban nagyon kényelmes a fogása.Tudom, hogy nem ötvenezer, de vagy gyűjtenék hozzá, vagy részletre venném.Nagyon, nagyon megéri az árát.
Néha azért nekem jobban bejön Joe tömör kritikája. Egyébként István tesónk hangszer bemutatói az ilyen falusi tábortűzi embereknek sokkal élvezetesebbek, mint Szabó művész úr remek szakmai leírásai.Valamint, nem kell félni attól, hogy valamelyik hangszergyártó kicsit "segített" a gitár bemutatásában.
Itt nálunk nincs Cort, úgyhogy csak az interneten tudtam körbenézni neked. Szerintem ez a széria nem éri meg a Corttól, igy látatlanban ezt tudom neked mondani. Én az Earth 70-es szériát választanám, pont 50-be kerül a mezófórténél, de ha tudsz várni a gitársoppon olcsóbban is ki lehet fogni.
Vagy Epiphone DR-200 is van ugyanannyiért ugyanott, ami esetleg jó lehet. Ez a kettő tömör fedlapos, ami a hangzás tekintetében fontos tényező. Ha ez neked nem szempont van még Fender CD-60, vagy ha a Corthoz ragaszkodsz AD-880.
Ha hosszabb távra gondolkodsz, a tömör fedlapos hangszerek jobban megérik az árukat.
Az biztos, már gondoltam rá, kötetbe kéne szerkeszteni a hangszer teszteket, tapasztalatokat, leírásokat.Arról nem is szólva, ha csak a szakmai részét nézzük, már nem megyünk hülyén be egy hangszerboltba!
Milyen az időjárás felétek kedves Öcsém.Itthon, megjöttek az éjszakai fagyok.Itt, a kisvadföldön még ma nem, de egy kolléga Nógrádban "kempingezik"(rekultiválnak), és ma mondta ott reggel öt fok volt mínuszban.
Alig várom már a következő hangszerbolti látogatásod!
Szánj rá egy délutánt és lapozgass vissza itt az akusztikus rovatban (ha még nem tetted). Szerintem mindent leirtunk már ide, amit a Cort-ról lehet tudni felhasználói szinten. Ha nem megy szólj.
Sziasztok!
A Cort Jade szériájához volt már valakinek szerencséje?
Szeretnék egy jó akusztikus gitárt 50 ezer körül, de semmit visszajelzést nem találok ezekről a hangszerekről.
Attól tarok a kérdésedben, illetve a leirásodban benne is van a válasz, hiszen nem működik. Nagyon nem is tudsz gépészkedni mit egy akusztikus gitáron.
Egy ismerősöm H-ra hangolva használja az elektromost, ha jól emlékszem 13-as húrokkal. És mintha egyszer nekem is lett volna úgy, de már nememlékszem pontosan... Szóval működhet a dolog egyébként.
Egy normál menzúrás Fender CD-60CE BLK elektroakusztikus gitárt szeretnék lehangolni bariton standard b-re. Vastagabb húrokat vettem, hogy megfeszüljön lehangolva a húr, de még mindig nem lett jó. Húztam a gitár nyakán is. D'Addario EJ18 Phosphor Bronze, 014-059, 6 húros készlet van rajta jelenleg. Nem lehet behangolni és emiatt teljesen hamis, hatalmas a kilengése a húroknak. Segítséget szeretnék kérni a probléma megoldásában. Lehetséges e egyáltalán az, hogy normál menzúrás gitárokon működjön a standard B (bariton) hangolás?
Köszönöm neked is. A bolt címe: musicmax.eu . Korrekt cég, a mail-jeimre pár órán belül mindig válaszoltak. Kérdeztem egyébként, hogy miért olcsóbb a gitár, talán valami baja van? Azt válaszolták már régen náluk van, balkezest nemigen vesznek, meg gondolom a Crafter név sem cseng olyan jól...
Én vállaltam a kockázatot, és teszt nélkül vettem meg a hangszert, és nem bántam meg. Most egy olyan szíjat használok hozzá, amin a furat közelebb van a végéhez, de azért ez sem tökéletes.
A régi hevedereknél volt egy olyan megoldás, hogy a beakasztó résznél a heveder végének anyaga keskenyebb anyagból készült.Szerintem, most is kapható ilyen.Sőt, a hetvenes években egy fém akasztó volt a heveder végén, úgy kiképezve mint a női harisnyatartó csatja.Nem kellett semmiféle biztosítás.Megérdemelné ez a bolt, hogy közkincsé tegyük a honlapját.Nekem "szerencsém" volt, mert Joe a vásárlás előtt kipróbálta a lapátot, majd a vásárláskor mesteri kezekkel lereszelte a csontot.
Köszönjük a részletes, és kimerítő tájékoztatást.Egyszerűen, nagyszerűen profi bemutató!!
A Taylornál kapható modellt többször megnéztem a hangszerboltban, de nem próbáltam ki, mert vitrinben tartják... De ha legközelebb arra járok kikérem, megvallatom, és megirom neked ide, mit tapasztaltam.
Áááá Fred kolléga, ilyen kiváló rivjút utoljára a gitárhangtechnikában láttam!!! Öröm volt olvasni, nagyon köszönjük.
Ha minden jól megy, nemsoká én is rivjúval jelentkezem!