Elfelejtettem ideírni, amit meg akarok csinálni a gitáron
Csökkenteni a húrmagasságot, a bundokat szintbe csiszoltatni.
Egy kicsit tágítani a felső húrlábon az E1-nél.
Valamilyen pozíciójelzőt rakni a hangerőpotira.
Leápolni a nyakat és a húrlábat Bore Oil-lal.
Lecsiszolni a sorját az alsó húrlábról, lekerekíteni a széleit.
Féltem, hogy elveszik a hozzászólásom, most folytatom. A húrmagasság nekem túl nagy, ezen próbáltam segítani a nyak állításával, de attól csak görbébb lett. Ráadásul a fejen lévő takarólemezt eltávolítva kiderült, az anya nagyon mélyen van a horonyban. A gitárhoz adott imbuszkulccsal nem is tudtam állítani rajta, egyszerűen művészet beletalálni a lukba. (Vagy szőrösebbnek kellene lennie...)
Végül megkerestem a collos szabványú imbuszkulcs készletem, annak jó hosszú a szára is. Ahogy említettem, nem sikerült a húrmagasságot így csökkenteni, visszaállítottam ahogy volt.
Nincs mese, le kell csiszolni az alsó húrlábból, szerintem egy millimétert legalább. Egyébként adtak a gitárhoz vékony műanyag csíkokat a húrláb emeléséhez, nálam pont az ellenkezőjére lesz szükség, de ez akkor is dicséretes. Szerintem ráférne a gitárra egy bundcsiszolás is, nem csörögnek sehol, (valószínűleg a nagy húrmagassság miatt sem) de ahogy már írtam, kissé "nyers" a nyak. Még egy érv az Olivér által említett profi beállítás mellett. Ami a hangot illeti, nekem korrektnek tűnik, valószínűleg a Taylor jobban szól, de az sokkal drágább is. Összességében egy ötös skálán egy négyest adnék a gitárra, ha nem lennének a alább említett bosszantó apróságok, akkor adnék ötöst is, az árat is figyelembe véve. Lehet hogy pl. nem egy Martin húrlábhoz kellene hasonlítanom ezét, de az csak egy darab műanyag, nem hiszem, hogy sokáig tartana lecsidszolni a sorját róla, vagy a szélét lekerekíteni, ugyanez vonatkozik a felső húrábra is. Ha azt az említett profi beállítást már a gyárban elvégezték volna, plusz pl. a preamp hangerő gombra raktak volna egy jól látható pozíciójelzést, akkor ez egy nagyon komoly középkategóriás hangszer lehetne - így csak a belállítások után lesz az.
Csak bátorítani tudok mindenkit egy ilyen hangszer megvásárlására, ha ki tudja fogni ennyiért. Ne riasszon el senkit a tény, hogy Koreában készült, attól még nagyon jól használható. Remélem segít valamennyit ez a rivjú, várom a hozzászólásokat a Guruk részéről is.
Akkor a beigért rivjú. Régóta szerettem volna egy igazi elektroakusztikus gitárt. Van egy Alvaraz Artist 5055-ös akusztikus gitárom, abba tettem egy Martin piezo piköpöt, de a nagy test miatt könnyen gerjedt, meg azt egy Mesa Boogie V-Twin előfokkal, meg egy Rocktron Intellifex effekttel használtam. Most egy olyan gitárt kerestem, amit ugyanazzal a cuccal tudok használni, mint a villanygitárjaim. Persze láttam a Taylor T-5-öt, de az túl drága lett volna, balkezest nem is láttam. Véletlenül akadtam rá a Crafter-re, a Thomann-nál volt is balkezes, de 629 Eur plusz szállítás nekem soknak tűnt érte. Ráakadtam egy szlovéniai hangszerbolt weblapjára, ott 475-ért volt ugyanaz, és 500 Eur fölött ingyenes szállítással. Rendeltem hozzá egy gitárállványt, és egy garnitúra Elixir 10-es elektromos gitárhúrt. Teljesen készségesek voltak, szerdán délután adták fel a hangszert, hétfő reggel 9-kor megkaptam. Itt jött az első meglepetés, mert kemény tokkal jött a hangszer. A Thomann-nál ezt általában külön kiírják és ennél nem láttam ilyet. A tok überfasza, jó masszív, hat (!) pillangózárral.
Első benyomások: teljesen korrekt hangszer, nagyon szép kidolgozással. A binding hibátlan, hátul majdnem fekete a szín azon átüt néhol a fa erezete. Fényes a lakkozás, a nyakon hátul meg szatén/matt. Nem tudok a fáról nyilatkozni, a nyak elvileg mahagóni, a testre a Thomann-nál Milky Pine-t írnak, ezt nem tudom mi lehet. Nem vagyok szakértő, szerintem viszonylag nagy a nyak rádiusza, nincs nálam a sablonom, majd megmérem. A fogólap
hibátlan, a nyak profilját nem tudom, nekem egy kicsit széles, meg valahogy "nyers" volt érzetre. Az oktáv viszonylag pontos, de az E6 nem, bár azokban a fekvésekben, amit elérek, ez nem észlelhető. Ha nem használom erősítővel, gyakorolni teljesen korrekt az akusztikus hang.
Nem igazán van összehasonlítási alapom más gitárokkal, az L.R Baggs Equipped preamp teszi a dolgát, van fázis és mute gomb, a tolópotiknak van középállásuk, és lehet keverni a mágneses és a piezo hangszedők jelét. Azt már írtam, hogy az hangszínbeállítás, ami jó a piezo hangszedőnek, nem jó a mágnesesnek, annak egyébként is egy kissé pruttyogós a hangja, mint amikor egy humbuckert felezett állásban használnak. Kisebb torzítással a mágneses piköp használható, pl. a két számban, amiben a gitárt használom, akusztikus bevezető, azután kisterpesz előre, bajszot a fogsor alá, és jön a szóló, majd megint akusztikus rész. Én egy Boss Super Chorus-szal használom, lehet hogy mással jobb lenne. (Ezért is kérdeztem az effektekről.) Nem próbálunk nagy hangerővel, az erősítőm előtt állva nem volt gondom a gerjedéssel.
Jöjjön néhány részlet, ami tetszett, illetve ami nem, képekkel. Ezek azok az apróságok, amik nálam nagyon sokat nyomnak a latban.
A húrláb:
Ez sajnos sorjás, a széleknél egy kissé éles.
Itt a Martin D-28, összehasonlítás képpen:
A gomb, amibe a szíjat akasztom. Nagy a feje, ez jó, és végre egy gyártó, aki rak alátétet alá, (ezt mindig pótolom, pl. a Les Paulok-on nem volt)
Az viszont baj, hogy a gomb túl közel van a nyakhoz, a szíj megtörik. Az is látszik, hogy a lemez, amivel a nyakat lefedték, más színű, mint a szegély, talán csak azért, mert nincs lakkozva.
A binding a nyakon:
A testen:
A teleptartó, ezt nem lehet fordítva berakni:
A preamp. Korrekt, de a hangerőpoti állását nem lehet sötátben látni, ezen egy bolhafasznyi fehér festékkel lehetett volna segíteni, csakúgy, mint a tolópotikon:
A felső húrláb. Korrekt, de az E1 húr hornyát ki kell egy kicsit tágítani, mert prüttyög. Szerencsére van hozzá spéci reszelőm.
Bölcs szavaid csak megerősíteni tudom, de.Volt az Ibaneznek egy olyan szériája(nem tudom a pontos adatait), olyan 30-35 ezer forint árban rétegelt lemezből, hogy én szégyelltem magam a márka helyett. Durung nyak, pontatlan oktáv, ramaty kivitelezés.Ifjú barátom, ki szintén ilyen tábortűzi, botkezű hangszer "virtuóz", mint jómagam, kissé meg is sértődött, mikor közöltem vele, vett volna inkább Dovinát.
Ha jól beállitott gitárról beszélünk nem sok az. A Cortom olyan alacsony a húrnyomás 12-essel, hogy az elektromoson nincs olyan 10-essel. A múltkor emlitett Taylorról nem is beszélve. 12-essel legalább szól valahogy szerintem.
Az a kérdés, öcséd mennyire gondolja komolyan az akusztikus gitározást. Ha igen, akkor én a következőt tudom tanácsolni nektek: végülis ha teljesen rétegelt gitárt vesztek majdnem mindegy a márkája, ugyanabból a fának kinéző valamiből pakolják össze mindet Kinában. Ettől még lehet jó, nem jelent semmit, viszont tény.
Én azonnal vennék egy készlet Elixir húrt 12-53-ast minimum, aztán vinném az első hangszerészhez beállitani, hogy teljesen kézre álljon. Ez a két dolog sajnos elérheti a gitár vételárának felét is... Hosszú távon viszont megéri, abban az esetben ha hösszabb távra gondolkodtok.
Jól gondolod, biztosan körülnéznék még a piacon.Rétegelt lemezből készült hangszerek közt szerintem a CD 60 a mezőny egyik legjobbja. Buvárbund nagymester, ha egyszer benéz ide, azonnal megmondja a tutit!Írom ezt úgy, hogy van is Ibanez "villany" gitárom, és volt AW 10 akusztikusom.Annak a rezonánsa viszont tömör fenyő.
Sziasztok
Öcsém szeretne akusztikus gitárt vásárolni, kapott egy 35000 forintos ajánlatot egy gitárra ami állítólag még nem volt használva.
Szerintetek megéri annyiért?
Újonnan 40000 körül van, én egy Fender CD60-at vettem egy éve 22000-ért tokkal, pánttal, új húrokkal, és az sem nagyon volt használva, új ára pedig 35000 körül lett volna önmagában, ezrét gondolom hogy talán túlzás lehet az Ibanezért a 35000, de nem tudom milyen, ezért kérdezem a tapasztaltabb gitárosokat. :)
Ma kipróbáltam a Taylor új 12 húrosát. Taylor Azt kell mondjam szinte természetfeletti élmény volt. Makulátlan kidolgozású hangszer, de azt hiszem a Taylornál ez természetes. Lapos széles nyakprofilt adtak a gitárnak, és olyan alacsony volt a húrnyomás, hogy nem sok hangszer dicsekedhet el hasonlóval. A hangja meg olyan krémes (jobb szó nem jutott az eszembe...), selymes, a hátamon állt a szőr ahogy játszottam rajta. Ár/érték aránya nagyon jó. Kéne.
Állitottál már nyakpálcát? Nem olyan bonyolult művelet, de vidd el inkább hangszerészhez, lehet hogy mást is állitana rajta, és jobb lesz, mintha te molyolsz vele.
Egy darabig én is azt hittem, be tudom állitani a gitárjaimat. Majd a hangszerésztől úgy kaptam vissza, mintha egy másik gitár lenne. Azóta csak akkor piszkálom, ha elkerülhetetlen.
Sziasztok!
Van egy Furch D22-CM gitárom. Az elmúlt évek alatt a nyak eléggé homorú lett, be kellene állítanom. Milyen méretű kulccsal és milyen fajtájúval lehet a nyakat állítani? Merre tekerve egyenesedik?
Megvolt az első próba a gitárral. Egyáltalán nem gerjed, ez jó. Azt már megfigyeltem, az az EQ beállítás, ami jó a piezo hangszedőhöz, nem jó a mágneseshez, tehát nem lehet csak úgy átkapcsolni köztük.
Megnéztem őket. A ZOOM A3-on gondolkodom, az effekteket másra is tudnám használni, és a méret is jobban passzolna a mostani effekttáskához. Jövő csütörtökön jön a rivjú.
Az utóbbi években, ahogy a youtube kezdett elterjedni egyre inkább az a véleményem, hogy minden hanszernek megvannak a Satriani-jai meg a Kurt Cobain-jai is...
LR Baggs Venue DI: hangoló és boost is van benne.
Aer Colourizer: ezt használja Tommy Emmanuel is, rohadt drága...
Fishmann Tone Deq: effektek, compressor, hangszin, plusz DI.
Fishmann Aura Spectrum: hangoló, modellezés. Érdemes utánanézni, nagyon sokat tud és ahhoz képest nem vészes az ára. Én gitárba épitve próbáltam (Martin) elég meggyőző volt.
Zoom A3: effekthegyek, hangoló, plusz lehet mikrofont is kötni rá, és keverni a direkt hanggal. Olcsó, de a Zoom nem volt nagy minőség régen, most nem tudom...
Hirtelen ennyi jutott az eszembe.
Köszönöm neked is. Vasárnap próba, szerdán koncert, majd meglátom, hogy vislkedik. Annyi lenne a kérdésem a gurukhoz, létezik-e valamilyen jó preamp pedál formátumban?
Ahogy olvasom, ez kézzel készített, teljesen tömör felépítésű hangszer.Remélem, nem érthető félre, a "tömörségem"?Fedlap, oldal, hát, binding tiszta fa.
Még ennyit tudok:
BODY STYLE: Slim Arch Top body, Left Handed design
TOP: Tiger Maple Arched Top
BACK: Solid wood
SIDES: Solid wood
BRACING: Acoustic Sound Chamber
NECK: Mahogany
WIDTH AT NUT: 43mm (1 11/16")
FRETBOARD: Indian Rosewood
SCALE LENGTH: 647.7mm (25 1/2")
NO. OF FRETS: 21
MACHINE HEADS: Deluxe Chrome tuners (18:1 Gear Ratio)
BRIDGE: Indian Rosewood
HARDWARE: Chrome
ELECTRONICS: LR-F Lipstick/Acoustic Hybrid Preamp with a Kent Armstrong Lipstick pickup & an L.R.Baggs Element pickup, Blend Fader on EQ allows player to mix acoustic and electric pickups
COLOR: Vintage Sunburst
FINISH: Gloss
SPECS: Dovetail neck joint, Mother of Pearl Crafter position marks
Vettem egyszer egy olcsót, hogy tercet csináljak belőle, ha érdekel, odaadom egy tízesért, hogy ne kelljen költözésnél cipelni. Sose használtam semmire.
Tiszteletem!
Tudnátok ajánlani 15.000 forintig (használt) 3/4 méretű klasszikus gitárokat? Esetleg 3/4 fémhúros is, ha bármi. Annyi elvárás lenne az árhoz, hogy játszható legyen. Kisfiúnak lenne.
Lehetőleg Budapesten.
Klasszikus gitár gyűjtemény, a (Delta-D-ből) Casa Ferrer, Oscar Teller 1976' Framus 1951'rézcimkés, Constancio Sanabria 1993', Ibanez Japan 1978' formatokkal, Antonio Hermosa el.klassz.. és DDR Resonaták, 8 db. össz. részletesen az Adok-Kapokban...
Megint csak ismételni tudom azt, amit már százszor leirtunk ide, hogy ki KELL próbálni minél több hangszert, mert ott derülnek ki bizonyos dolgok. Pl. kézre áll-e a hangszer, tetszik-e a hangja, kidolgozása, úgy szól-e ahogy én elképzelem, ár-érték arányban hogyan alakul...
Az általad emlitett modellel nem találkoztam. Megnéztem a cég honlapján ezt a gitárt, számomra sokminden nem derült ki, de nem valószinű, hogy tömör lenne a fedlapja. Tapasztalatból mondom, hogy egy rétegelt lemez gitártól, alsó kategóriás hangszedővel nem szabad túl sokat várni. De persze attól függ neked mire kell.
Azt is tapasztaltam, hogy akusztikus gitárban célszerű maradni a szokásos kombinációknál (fenyő-mahagóni, fenyő-rózsa, stb.). Azok jól szólnak úgyis, hogy csak a fedél tömör.
Egyébként Cort alapvetően jó hangszereket gyárt, és jó áron is adja őket. Én még nem csalódtam benne.
Próbált valaki már Cort sfx DAO gitárt? Ajánlottak nekem most egyet, de ha eleve gázos, akkor nem megyek el megnézni, megkímélem magamat is, meg az eladót is a fáradtságtól.
Azt olvasom, hogy a DAO az a szegényember mahagónija, de az nem derül ki sehonnan számomra, hogy az sfx dao az tömör fedlapos-e vagy sem (gyanítom hogy nem, mert akkor tuti verné a mellét a cort, hogy solid top!) Ha valaki már belefutott, és megosztaná a véleményét, azzal sokat segítene!
Félár alatt eladó egy Sansamp Tech21 TRI-AC torzító pedál. Made in USA. 3 programozható hely van rajta.
3 EQ (mély,közép,magas), 3 hangszínállítási lehetőség (Tweed,Brit,Calif)
tisztától a Marshalloson keresztül a Mesa hangzásig mindent tud. Ára:25.000Ft
Nekem a Takamine szimpatikusabb. De ha teheted próbáld ki mindkettőt, mivel két különböző testformáról van szó, alapvetően más a hangzásuk.
Az Epit próbáltam akusztikus verzióban. Kellemes vékony nyaka volt, ha jól emlékszem, kidolgozása is megfelelő, de semmi extra. Mondjuk én szeretem a jumbó formájú gitárokat (is).
Ezen a hangszedőn lehet állítani a pólusok magasságát? Én balkezes vagyok, ahogy látom, eredetileg nem egyenlő magasságúak a pólusok (staggered polepiecesÖ)
Cserélném nagyon megkímélt, gyönyörű, karcmentes állapotú TASCAM DP-004 digitális felvevőmet dreadnought cutaway elektroakusztikus gitárra. Elsősorban Fender, Cort, Yamaha gitárok érdekelnek. Ha más márkájú, minőségi gitárod van és szívesen cserélnél, tégy egy próbát. Hátha...
Uniwell, Soundstation, Redhill, MSA és egyéb hasonló csodahangszerek nem érdekelnek, köszönöm.
Ha nincs cserélhető gitárod, de szeretnéd megvenni, akkor megfelelő ajánlat esetén ez a lehetőség is szóba jöhet. Tehát eladó is.
Érdeklődni itt: seven (kukac) citromail (pont) hu
Vagy itt: 203743775
Persze, köszönöm!
Én sosem használtam ilyet, csak ezt az infót írták több helyen, hogy emiatt lehet problémás a nem aktív verzió, mármint a nem preampos. De a DI box jogos...
Szevasz Lali bátyám! Sajnos felesleges is lefotózni bármit, úgysem tudja visszaadni azt az élményt, mint amikor először lépsz be gy ilyen üzletbe...
Igen, itt kisebbfajta kánaán van a zenész embernek, mindent meg lehet venni ami eszedbe jut, ki lehet próbálni, vissza lehet adni, ha nem tetszik. A használt piacon reálisabb árak vannak, mint otthon. Pörög is minden, nem árulna semmit hónapokig... Minden héten birnék venni valamit...
Elektroakusztikus gitárt csak akkor érdemes közvetlenül a keverőre kötni, ha rendelkezik szimetrikus kimenettel. Egyébként DI boxot használnak, pont a jelszint-problémák kisimitására. Nagyon sok gitár rendelkezik ilyen kimenettel: Ovation, Ibanez, ezekről tudom. Maga egy sima DI box nem egy nagy beruházás.
Aztán mostmár nagyon sok cég gyárt kifejezetten akusztikus gitárokhoz használható effekteket (LR, Fishman, Zoom, stb), azok jó része szintén mehet egyből a pultra, mivel szintén található rajta szimmetrikus kimenet.
Az, hogy a gitáron található-e elektronika, vagy sem, önmagában még nem oldja meg a hangositás problémáját.
Az LR, amiről irtam, passziv hangszedő, hangerőállitási lehetőséggel, ahhoz kell egy kis feszültség, amit egy egyszerű gombelemmel oldanak meg. Viszont a hangképe, amit ad, olyan széles, kiegyenlitett, hogy azt akár közvetlenül is merném hangositani.
Érthető voltam?
Közben már találtam olyan infót, hogy azért jó az aktív (van benne preamp), mert meg tud hajtani bármit, akár közvetlenül lehet kötni a keverőre, stb. Passzívnál előfordulhat olyan setup, hogy kevés a jel, vagy nem passzol az impedancia.
Kedves István ecsém!
Iszom ám minden szavad! A lányom is most volt az új világban.Morogtam is Vele keveset, hogy nem ment be egy "szentélybe", és csinált volna pár képet nekem a gitárokról.Nem semmi élmény lehet egy ilyen hangszerarzenál, ami nem webshop.....
Baráti ölelés
Szerintem nincs, legalábbis nem találtam erre utaló nyomokat sehol, mikor vettem... Csak egy 3V-os gombelem kell bele, gondolom az elég a hangerőpotihoz.
M1A hangerőszabályzóval(igazából sosem használom, de egyszer még jól jöhet...). Úgy látom a lentebbi videón Roli kolléga is ilyet használ, hasonlóan szól az én gitárom is ezzel a szedővel.
Magnetikus szedő, kevésbé gerjed, mint a piezzo. Ennek ellenére valahogy megoldották, hogy a testhangot is tudja venni. Ha fejet megkocogtatom a pengetővel, azt is lehet hallani, nagyon durva...
Bármilyen fémhóros gitárba bele lehet tenni, nem is muszáj lyukat csinálni a gitáron, persze praktikusabb úgy.
Nagyon tudom ajánlani minden kedves kollegának!
A napokban volt egy kis szabadidőm két program között, beugrottam a Guitar Centerbe, az akusztikus sarokba, kicsit próbálgatni. Nagyon sok akusztikus gitárt tartanak, külön klimatizált helyiség van a hangszereknek, és ezen belül is elszeparáltan vannak a olcsóbb, drágább gitárok, valamint az egyéb húros jószágok: mandolin, ukulel, stb. Odamentem, bármelyiket leakaszthattam, nem kellett kérni senkitől. Amiket próbáltam:
Taylor GS Mini mahagóni: kifejezetten emiatt mentem be, mostanában megtetszettek a kisebb testű gitárok. Nagyon jól összepakolt kis gitár volt, majdnem tökéletes beállitásokkal, kellemes hanggal. A hangereje nem, vagy nem sokkal maradt el a normál méretű gitárétól. Nekem valamivel kényelmesebb volt a kisebb menzúra.
Ovation Celebrity Koa: rég volt a kezemben olyan kinai hangszer, amin lehet érezni, hogy kinai, ezen nagyon lehetett. Gagyi volt a minősége egyszerűen. A kulcsoktól kezdve, az elektronikáig. Ha valaki nagyon elszánt, sokat lehet rajta farigcsálni, javitani, nekem nem jött be. A hangja akusztikusan egész jó volt, de ez pont nem az a gitár, amit igy használ az ember.
Martin Road Series OOO: nagyon bejövős kis gitár! Egészséges, jó dinamikájú hangja volt, ráadásul az E6 D-re volt engedve, nagyon kiegyensúlyozottan szólt, ez volt a nekem legjobban tetsző hang. Kisebb teste van, de mégis meglepően hangos. Kidolgozása hibátlan, ára sem vészes. Két dolog nem tetszett: nem volt kivágás a testen, és Fishman elektronika volt benne, én azt annyira már nem szeretem.
Taylor 200 széria Grand autorium sima, és elektro: nagyon jó kis gitár, de szerintem kicsit drága. Jóval több mint 200e Ft-ba kerül, és csak a fedlap tömör... Nekem hiányzott belőle valami kis plusz, de nagyon-nagyon jól összerakott és nagyon szépen szóló hangszer. Ha magában próbálom, biztos, hogy sokkal jobban meggyőzött volna, mint több másik mellett. Itt is csak finomhangolásra lett volna szükség, annyira kényelmes volt már alapban is.
Marris márkával van valakinek tapasztalata? Többen is ajánlottak egy modellt, D220MCE névre hallgat, hogy az általam belőtt árkategóriában (~30-40 ezer) nagyon jó. Sajnos úgy tudom itthon már nem lehet kapni, de ha tényleg annyival jobb a társainál ebben az árban, akkor lehet hogy bajlódnék a külföldről való beszerzéssel. Szerintetek megéri? Ha pedig nem, mit érdemes venni inkább ennyi pénzért?
Henrik,
én nem sorolok tűzifa kategóriájába semmit... Hallottam már embert 20e ft-os gitáron úgy játszani, ahogy én (és sokan mások) soha nem fogok...
Fenderből volt szerencsém többet kipróbálni, jók voltak. Zenésztársam egy CD140-est használ, nagyon kényelmes, és az övé különösen jól szól. Valahogy több a középtartománya, mint az átlagnak, emiatt karakteres, szép hangja van.
Az olcsóbb Fishman elektronikákban nem az EQ rész a hunyó, hanem a hangszedő, ami a hid alatt van. Szerintem. Ha a hangból hiányzik valami frekvencia, azt eq-val nem lehet beletenni. Ilyenformán mindegy, melyiket választod, miután inkább a piezzo az ami a hangot meghatározza. Jó, ha hangológép van benne. Csak példaképpen mondom, hallottam többféle LR Baggs szedőt szólni, eq nélkül, nem is hiányzott.
Ezeket az olcsó akusztikus gitárokat szinte kivétel nélkül Kinában pakolják össze, és márkától függetlenül a rétegelt verziókban sajnos nincsenek nagy megfejtések.
Tudjuk, hogy ez a legnehezebb, de próbálni-próbálni-próbálni... Ezer tanácstól többet ér. (és aztán majd tudasd, mit vásároltál végül)
Cserélném nagyon megkímélt, gyönyörű, karcmentes állapotú TASCAM DP-004 digitális felvevőmet dreadnought cutaway elektroakusztikus gitárra. Elsősorban Fender, Cort, Yamaha gitárok érdekelnek. Ha más minőségi gitárod van és szívesen cserélnél, tény egy próbát. Hátha...
Uniwell, Soundstation, Redhill, MSA és egyéb hasonló csodahangszerek nem érdekelnek, köszönöm.
Ha nincs gitárod és szeretnéd megvenni, akkor megfelelő ajánlat esetén ez a lehetőség is szóba jöhet.
Szerintem a Fender CD-60 és 140 is jó választás lehet. Nekem utóbbi van, és szerintem szépen szól, sok mindent próbáltam mellette, azokkal szemben vagy helytállt, vagy jobb volt.
A Cort is jó lehet, Earth is meg nem Earth is. Volt a kezemben egy Earth 70es egyszer, és az nagyon jól szólt. Volt saját SFX-1-em az sem volt rossz, csak az elődöm nagyon leélte. Volt egy másik érdekesség is, próbáltam egyszer egy 70ezres jumbo Cortot, és aztán egy CD-60 ce fendert vettem kézbe. Hát nekem nyerőbb volt a fender pedig az rétegelt fedlapos meg még olcsóbb is. Szerintem amúgy Fenderek strapabíróbbak, talán...
A Dowinák között vannak nagyon jók! Szerintem viszont van szórás köztük , ahogy a Cortoknál is így van vélemény szerint. A Fenderknél nekem stabilabbnak tűnt a minőség.
Márkák amiken még szerintem gondolkodhatsz: Washburn, Yamaha (bár ebből olcsón csak rétegelt van), meg esetleg Sigma. Én is ez utóbbit akartam eredetileg, de aztán a saját fülemnek az 2-3 darab, amit kitudtam próbálni, nem volt sokkal jobb, mint a Fender cd-140sce, viszont utóbbi olcsóbb volt. Esetleg valami olcsó Takamie.
Köszönöm, hogy az ismétlés ellenére összefoglaltad!
A Cort-ot nem mertem kérdezni, (mert nem tudom hová soroljátok, hangszer vagy "tüzifa"), de van Cort jazzgitárom (egy Source), és hát jelenleg a kedvencem, pedig van mellette sokkal drágább cucc is... Az Earth vagy MR széria a jobb?
A Fender CD-kről esetleg tapasztalat?
Fishmann Classic 4 vagy Presys?
Van egy Dowina DE-111 LE is, szimpatikus, bár nem cutaway...
Bocs, hogy ennyit kérdezek, csak nem nagyon van időm keresgélni!
H
Üdv Henrik,
valóban sokszor kitárgyaltuk már a témát. A legfontosabb dolog, hogy lehetőleg a fedlap tömör legyen, és a lehetőségekhez képest minél jobb elektronika legyen a hangszeredben. Az első még szokott is sikerülni, sajnos a második már nem annyira.
Általában ebben az árkategóriában a legolcsóbb Fishman-ekkel szerelik fel a gitárokat. A hangja olyan amilyen, van akinek jó, van akinek nem...
Az Ibanez gitárokat merem ajánlani neked. Eszméletlen jó nyaka van mindegyiknek, ami a kezemben megfordult. Jól beállitva álom.
Volt EW-20-asom, rétegelt volt az egész, nagyon gyenge volt a hangja, az elektronika sem dobott rajta.
Próbáltam többfajta AW szériásat, azok akusztikusan rendben voltak. Most egy AW800 van, de annak tömör a teste, tehát "egy fokkal" jobban szól, mint a rétegeltek. Én nagyon szeretem, kényelmes, jól szól, amennyi az én tudásom az akusztikus gitáron arra tökéletesen megfelel.
Van Cort gitárom is, csak jókat tudok mondani róla, nyilván a maga kategóriájában. Ár-érték arányban nagyon jó, használtan elég olcsón ki lehet fogni egy-egy darabot.
Megmég annyit fűznék hozzá, én megelégeltem az olcsó elektronika hangját, beruháztam egy LR Baggs hangszedőbe, azzal használtam a Cortot és az Ibanezt is. 2 perc alatt beszerelhető, ég és föld a különbség finoman fogalmazva. Egy gyengébb minőségű hangszer is szárnyakat kap tőle.
Nekem egy Ibanez TCM50 VBS van elektronikával, cutaway-ből pedig kettővel is rögtön. :) ÓBudán lakik, ha gondolod kipróbálhatod valamikor. Nem szándékozom eladni, csupán a tapasztalataid gazdagítása céljából.
Egy kis tanácsot szeretnék kérni! (nem olvastam vissza, bocs, ha ez a kérdés esetleg sűrűn előjönne!!!)
Használtan, max 50ehuf árkategóriáig milyen akkusztikus gitárokat, milyen gyártókat ajánlanátok? A Fenderekkel és a LAG-gal meg tudnék barátkozni, de milyen az Ibanez, a Yamaha ebben az árkategóriában?
Jó lenne beépített elektronika és cutaway, de kíváncs lennék a véleményetekre!
Eladó alig használt, rendkívűl jó állapotú Yamaha LL-16L BALKEZES akusztikus gitárom tokkal, gyári papírokkal és tartozékokkal, kihasználatlanság miatt.
Csak otthon a négy fal közt volt párszor használva. Tanlulmányaim miatti elköltözés végett, nem tudom magammal vinni másik városomba.
Budapesten és Debrecenben egyaránt átvehető.
210.000
Alkuképes!
adatok:
Balkezes tömör testű akusztikus gitár,
Dreadnought forma,
vastagság: 100-125 mm,
tömör Engelmann fenyő fedlap,
Hát és oldal: tömör rózsafa,
Nyak: mahagóni-padauk, 3-rétegből,
ében fogólap,
650 mm (25.6˝) menzúra,
Nyakszélesség a húrvezetőnél: 44 mm (1.7˝)
Eladó alig használt, rendkívűl jó állapotú Yamaha LL-16L BALKEZES akusztikus gitárom tokkal, gyári papírokkal és tartozékokkal, kihasználatlanság miatt.
Csak otthon a négy fal közt volt párszor használva. Tanlulmányaim miatti elköltözés végett, nem tudom magammal vinni másik városomba.
Budapesten és Debrecenben egyaránt átvehető.
230.000
Alkuképes!
adatok:
Balkezes tömör testű akusztikus gitár,
Dreadnought forma,
vastagság: 100-125 mm,
tömör Engelmann fenyő fedlap,
Hát és oldal: tömör rózsafa,
Nyak: mahagóni-padauk, 3-rétegből,
ében fogólap,
650 mm (25.6˝) menzúra,
Nyakszélesség a húrvezetőnél: 44 mm (1.7˝)
A napokban volt 5 percig a kezemben egy Martin jumbo. Valami fenyőféle toppja volt, alatta az elektronika a luk kávája alatt rejtve.
I. meglepi:
Háta, oldala - számomra - azonosíthatatlan, kívülről mintha műanyagos laminálás lett volna, még csak nem is látszott furnérnak sem. Nyaka 1,5-2 mm-es lapokból rétegelve (szépen!).
II. meglepi:
Akkora hang jött belőle, hogy hihetetlen!!!
Tanulság: még nem tudom, egyelőre próbálok felocsúdni...
Típust ne kérdezzetek, a gazdi se tudta fejből..., de nem 50 eurós játék volt.