Lali Bátyám! Jó az hidd el, van aki meg így szereti! Az a legnagyobb királyság, hogy ígyis meg úgyis tudjuk játszani, mert van hol, meg van aki hallgassa! De itt meghallgathatsz unplugged párat! szuperegó
Doki bácsi! Az egy Stewmac-es acél vonalzó, mai tök egyenes. A "relief" -et szemre vagy spec szerszámmal szoktuk nézni. Elektromos és akusztikus gitárnál is kell hagyni görbületet, különben zörögni fog. Az akusztikus gitárnál többet szoktak hagyni, ha főleg akkordozásra van, akkor meg pláne.
Naazé' tettem oda a balf@szikont(=), mert nem tudom. Úgy látom, az akusztikus és elektromos beállítása között van különbség mindenképpen. De erről a nyakhomorulat ügyről "lövésem" (cit.:hun) sincs
Most az enyém is homorú lett,mer csontot is kellett vóna cseréni(lett is volna nálam),ezt halasztottuk későbbre.....Irsai Oli tesvérünk felső kategóriás Cort hangszeréből a csörgőkígyót kiszedte Joe,a nyak most nyíl egyenes!
Legmélyebb tiszteletem Doki Bácsi
A Fender Márkaszervízben láttam, hogy van egy spéci vonalzó-szerű, amin akkora domborúság van, amekkora homorúság kell a nyakra (de lehetséges, hogy ez csak villanygitárra vonatkozik)
Erről jut eszembe(midbe,midbe???)a Tommy magyar hangja ATTIKA mester,bepislantottál vóna a gyönyörtől ahogy Pink Floyd-ot muzsikál egy szál gitáron!!!!!Elélveztem ikon.
Doki Bácsi,Jancsi Bátyám!
Egyenlőre az akkordok kössenek le,a technikai dolgokat halaszd későbbre.Bár hozzáteszem én magam is mikor megvettem,még digitális tolómérővel is méregettem a húrok vastagságát,hol collba,hol meg milliméterbe kapcsoltam a schublert,oszt rájöttem felesleges.
Kedveseim!
Örömmel jelentem az Ibanezem megmérettetett,megtartom!Joe testvérem megejtette a húrcserét(a finomabb beállítást kicsit elhalasztottuk)majd Ati mester "szent"kezeibe vette,és kb 2 órán keresztül legnagyobb örömömre le sem tette.Sajnálhatjátok az élmény elmúlasztását!Az igazsághoz hozzátartozik,véleményem szerint az Ő kezeiben a seprű is mesterhangszer lenne!.Zenei élményeimet úgy tudnám legjobban érzékeltetni,hogy többszörös orgazmusom volt,nő nélkül!Képek,szavak nem elegek ennek ábrázolásához,ezt át kellett élni.Mindenkit ölelek szeretettel:
Ábrahám Lajos
Én sem bírtam ki, úgy néztem be, egy kicsit homorú volt a gitárom nyaka, ezért bedugtam az imbuszt, és tekertem egy kicsit (úgy 30-40 fokot...)
...most egyenes...mint a Plattensee...:))
Lalikám!
Az életnek azért vannak némi (nemi) alapigazságai: húsz előtt még csak megyünk bele a nagybetűs Életbe, húsz után egyre jobban belejövünk, sokszor nyakig benne vagyunk:), negyven felé vágtatunk, lubickolunk, habzsolunk, két kézzel markolunk és szórunk...aztán hatvan felé lecsöndesedünk, és bizonyos szerveink el kezdenek jelezni, hogy "öregem, lassan a testtel" - mi meg ilyen életbölcsességekre ragadtatjuk magunkat, hogyaszongya "lassan járj, tovább élsz" meg ilyesmi...
Életem fogyó fele van elöl, és egyre többet hagyunk hátrafele - remélem, még sokáig!!!
Köszönöm a gratulációd - többet nem mondok, csak annyit, hogy életem végefelé jutottam el odáig, ahova fiatal koromban kellett volna...mert az ESZKÖZ megvan, csupán a képesség hiányzik már hozzá.:)
Megnyugtató a véleményed, és ahogy a felső fogásokban érzem, nem is hangolódik el felfelé, könnyen is tudom lefogni, viszont alapban nem zörög a húr a bundhoz.
Közben készítettem egy jobb felvételt is, meg arról az állítócsavarról is, amit most hál'Istennek, nem kell használnom! De azért jó, hogy tudom, hol van!
Megköszönöm a véleményed is, megnyugodtam...
Először is gratulálok a - nem hétköznapi - gitárodhoz !!
A képek alapján rendben van a húrnyomás : egy jól megépített hangszekrényű all solid wood gitárnál nem lehet - nem érdemes - ultra alacsony húrnyomást állítani : annál hangosabb , teltebb és felharmónikusokkal gazdagabb , minél magasabb 14.fekvésben !
Egyenes nyaknál a test-nyak találkozásnál - minimum 12-53 húrokat feltételezve - 3 mm kell .
Azért fordulok Hozzád, mert szakértelmed megkérdőjelezhetetlen ezen a Fórumon.
Megtaláltam azt a helyet, ahol egy imbusz-kulccsal állítani lehet a nyakat, és ezzel a húrtávolságot. (Truss Rod)
Van egy .pdf fájl is erről:
http://www.takamine.com/pdf/Takamine_2way_trussrod.pdf
Megmértem a gitárom húrtávolságát (a felvételek sajnos nem a legjobb minőségűek...), szerintem jó, de kíváncsi lennék a Szakember véleményére is!
Úgyhogy, kérlek, látogass el ide.
Nocsak, nocsak....
Tán csak nem hüvelygyulladásod van? Akarom mondani, ínhüvely-gyulladásod...
Avagy valami idegzsábád? Megerőltetted a sok pengetéssel meg pettinggel...
Tapasztalataim a Corttal: már egy hónapja nálam van a hangszer, játszottam is rajta, ha nem is eleget, de sokat. Megmondom nektek jó gitár, megéri az árát bőven, amibe kerül. De van egy sokkal fontosabb dolog is ettől! Nekem, mint pár dal szerzőjének akusztikusnál-elektromosnál egyaránt az számít, mennyire insprirál egy hangszer. Ezen egy hónap alatt már a második szerzemény születik! Jönnek rajta az ötletek maguktól, ez a legnagyobb öröm.
Ráadásul én, valami oknál fogva nem annyira szeretem a használt hangszereket, jobban szeretem az újat betörni saját magam, belejátszani a saját hangjaimat. Persze van használt is, mint pl. a cort, de a használt hangszereim közül ennél érzem a legkevésbé zavarónak a használtságot... Na remélem értitek...
Emlékszel arany dokikám,a piros alatti moziban,a jó kis zene+füvecske hatására micsoda "csata volt a kiszáradt folyó völgyében?Csak úgy zengett a sound!!!!
Nagyon szépen köszönöm őszinte érdeklődésed,kajandor dokival emilkékben beszéltük meg a fa és nem fa gitár dolgokat,mivel itt már biztosan untattuk volna a Mestereket:Más oldalakon serénykedtem?,okoskodtam,beszélgettem.Remélem nem gondoltad komolyan,hogy sértődés lennék.Ja,+Twain Mesterrel skypolgattunk,ám nekem a kétujjas nem megy annyira,Ő meg lusta előkeresni a miksiét.
Hogy mennyire nem mindegy, milyen anyagból készül a dobozgitár "hátulja", arra jó példa az Ovation. Ha valaki hallotta már ezt a csodagitárt élőben, az meg fog ebben erősíteni. Erősítő nélkül, csak úgy akusztikusan úgy szól, hogy csak a bántóan éles, hangos treble szól. Szegény közepekben és teljesen hiányzik a mély. Erősítőre kapcsolva persze más a helyzet, de ott úgy állítod be a hangszínt, ahogy akarod - még azt is hozzáadhatod, ami nem volt benne.
Ebben a témában keresd Nagy Mestert(buvarbund,huncut,big joe),vagy ati mestert Ők 100%,hogy tudják a legjobb megoldást,nehogy már baja essék a Dowinádnak....
A gitárosunk itt tolja a D22-esemen. A felvétel fényképezőgéppel készült, túl sok magasat hoz. A húrlábon egy Schertler Basic pickup van gyurma-szerű ragasztóval, a hang a Prolude-omból hallható a próbahelyünkön.
SZERINTEM ! Vagy egy olyan mikrofont vegyél, amivel nem kell szétfúrkálni a gitárt ( ragasztani kell csak, vagy bármi ) vagy vegyél egy hangszermikrofont, amit a gitár elé tudsz rakni, ha hangosításról van szó.
Hétvégén új húrokkal kipróbáltam vonalból is a Marris-t, nekem személy szerint úgy nem jön be a a hangja ! Inkább hasonlít a hangszíne erősítőre dugva a elektro-klasszikus Valenciám hangjára, mintsem egy fémhúros gitárra.
Sziasztok! Van egy 2010-es Dowina D 111 - LE gitárom, de nincs benne elektronika. nem szeretném kifurni az oldalát mindenféle kütyüknek, de mikrofont szeretnék bele tenni. Az ember megvan rá, aki szaki, és csinált sokat ilyet, de nem tudom, milyen technikát vegyek bele. Abban a boltba negy 10-e Ft-os hangszedő van + egy ajzat a végén, a mikrofona húrláb alá menne belülről. Mit javasoltok, így utólag kb 25eFt-os értékhatáron belül ki lehet hozni valami használható hangot a gitárból? Esetleg több helyre mikrofont?
Köszi!
Talán abból a pár képsorból amit ebben a "művészeti" ágú témában küldtem nem voltam elég egyértelmű(xhamsters,retro,vintage,classic)itt elvétve sem találsz mű "hangszert"..........
Lali, az én apósom egy egyszerű asztalos mester volt, de egy nagyszerű ember és egy csodálatos szakember. Sajnos, elvitte egy aljas betegség: a rák. De tőle tanultam meg a fát szeretni, sőt tisztelni. Errefelé még sok és sokféle fa van, az őrségi ember mindig is értett a fákhoz, tudta, milyen fák mire jók, és maga faragta a szerszámait, használati tárgyait. Sok fafaragó művész is él errefelé - gyönyörű dolgokat csinálnak. Szeretem az asztalosműhelyek illatát.
Irigylem azokat, akik értenek a fákhoz. Egy fadarabból hangszert csinálni több, mint mesterség: művészet. Egy hangszert megszólaltatni, vele érzéseidet kifejezni az is művészet.
A fa gitárként is egy élő, lélegző lény. A fagitárod annál szebben, tisztábban szól, mennél többet használod, mennél öregebb.
A fának, pláne a gitárnak: lelke van!
Janim,ezeken az oldalakon hangzott el az "okosság",melyet sem megerősíteni,sem cáfolni én nem szeretnék!Ám az emberi tulajdonságokat megtapasztalva,inkább hiszek az olcsóbb,egyszerűbb dolgokban,és az üzletpolitikának tudom be egyes hangszerek magas árát.Szerintem,velem együtt a nagy többség a büdös életben nem tudja megállapítani,valóban olyan anyagokból és technológiával készült a hangszer,avagy sem.Az is biztos Szabó Sándor csukott szemmel hallásra tud választani,ám a kivételek csak a szabályt erősítik.Ebben a pár "gondolatban"? azt szerettem volna sugallani,itt is átvernek bennünket,mint az életben szinte mindenben amiben üzlet van,már volt szó a gitárgyártás és az árak összefüggéseiről is,ám nem bonyolódnék bele.Örülök,hogy örülsz,elégedett vagy,mint ahogy én is az én hangszeremmel.
Lalikám, én nem tudom, mit veséztetek ki, sajnos nem volt módom és időm kikeresni (esetleg megmondhatnád, kb. hol keressem); én csak arra válaszoltam, amit Te voltál szíves írni itt Antonoio de Torres-ről és az ő állítólagos papírmasé gitárjáról, ami úgy szól, mint egy igazi fából készült dobozgitár. Hát ez lenne az igazi költségmegtakarítás és nemesfa-takarékosság - ha ez igaz lenne!
Amit a világ gyérülő minőségi faállományáról írtál, azzal mind egyetértek - ezért (is) olyan drágák a minőségi anyagokból készült hangszerek, bútorok stb.
Ráadásul nekem még van is sk.csinátt hangfal,a zenekari ének cuccom simán verte(klasszisokkal)a cucialista "gyáriakat".Az első "hifi" szobai stereó erőlködőm is megvala,amit Technikusunk gyártott.....ám én is szeretlek
Tehát röviden és velősen:
A gitárhúr rezgését egy membránnak: a gitár tetőlapjának adja át, amely mint rezgő felület, tovább erősíti a húr(ok) longitudinális rezgéseit. Ezt a gitár teste, akusztikus ürege tovább erősíti. Egy hasonlattal élve olyan szerepe van a gitártestnek, mint a hangfalban a doboznak, ahol a membrán a hangszóró membránja (mint a gitárnál a fedlap). A hangfalaknál is van reflexnyílás - mint a gitárnál is a hanglyuk. A hangdoboznál sem mindegy annak anyaga, nagysága stb.
Fiatal koromban barátaimmal építettünk néhány hangfalat (mert pénzünk az nem volt drága hangfalakra), méretre, "szabásminta" alapján, és belekóstoltunk egy kicsit az akusztika rejtelmeibe is.:)))
De gitárt, aztat nem mertünk csinálni, de még tamburát se...sőt, még citerát se.
Mivel a témát már egyszer kiveséztük,gondolod nem olvastam az általad citáltakat?
Ezenkívül ugyanígy terítékre kerültek a műtesttel készültek is.Nem is ez volt a mondandóm lényege.....viszont nem lehet vitatéma,hogy fogyóban a minőségi fa,nem véletlen az ismeretlenebb(pl:mahagónit lassan felváltó nato)faanyagok elterjedése,ám szerintem a meglévők minőségével is gondok vannak.Volt szerencsém kastély,malom,és egyébb 100-150 éves épületek bontásánál részt venni,ha láttad volna azokat a gerendákat......6;8;10 méter hossz 80x80 test egy darabból,nem sorolom.Hol találsz még csak hasonlót is?A Mester szót buvárbundnak címeztem,mielőtt lebazilikázott,volna,még azért kiegészítésül a Mesterek nem is favorizálják az általunk használt variánsokat,sk.varázsolnak,illetve rakatnak hangszedőt,így utólagosan lesz elakusztik a lapátjuk.....
Antonio de Torres
A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából
Antonio de Torres Jurado (kiejtése: [antˈonio deˈtor:es xuˈrado]; La Cañada, Almería 1817 – 1892) spanyol gitárkészítő, a klasszikus és flamenco gitár napjainkban ismert formájának, konstrukciójának megalkotója.
.............................
Újításai
Többféle újítást, „találmányt” szoktak Torresnek tulajdonítani, a legyezőbordáktól a mechanikus hangolókulcsokig (húrgép). Fennmaradt ezzel szemben a Cádizi Francisco Pérez-nek egy gitárja 1763-ból, amely már legyezőbordákkal van ellátva, és ez nem későbbi átépítés eredménye. Később José Benedid, Juan és José Pagés Cádizban, Francisco Sanguino Sevillában tökéletesítették ezt az építési módot. A húrgép alkalmazása is csak Spanyolhonban számított újdonságnak. Torres ezekben az esetekben nem tett mást, mint hogy észrevette, összegyűjtötte a kor hasznos újításait, továbbfejlesztette és együtt alkalmazta őket.
Ami valóban Torres érdeme: a hangdoboz méreteinek megnövelése. Az 1850-es évektől készült hangszerei 20%-kal voltak nagyobbak az akkoriban megszokottnál. Amellett, hogy hosszabbak, szélesebbek, vastagabbak voltak más gitároknál, a belső térfogatuk azáltal is nőtt, hogy kevésbé voltak „darázsderekúak” . Torres tudatában volt annak, hogy a hangzás érdekében a hangszer rezgő felületének nagyságához képest minél kisebb tömegűnek kell lennie, ugyanakkor a túlságosan vékonyra gyalult rezonáns elveszíti rugalmasságát, és a húrok húzóereje következtében deformálódhat. Ezen úgy segített, hogy a tetőnek egyfajta feszítést, enyhe domborúságot és merevséget adott azokkal a bizonyos legyezőalakban elrendezett belső bordákkal. Ez utóbbi szükségességét különben a test méreteinek megnövelése is szükségessé tette, hiszen emiatt a húrláb a tetőn beljebb, statikailag kritikusabb (akusztikailag viszont talán kedvezőbb) helyzetbe került.
"A 19. század közepe táján Antonio de Torres sevillai hangszerkészítő megnövelte a hangszer méreteit, tökéletesítette konstrukcióját, és az általa kifejlesztett gitártípus vált általánossá. A fémhúros, ma akusztikus gitárnak vagy folk gitárnak nevezett hangszer a 19. század végétől kezdve, a domború tetejű archtop gitár a 20. század elején, az elektromos gitár az 1950-es években alakult ki."
No akkor Lalikám,
...írd be a gugliba ezt: >Antonio de Torres 19. századi sevillai gitárkészítő<
...és meg fox lepődni, mert az igaz, hogy az elején mindegyik link úgy folytatódik, ahogy írtad, de rákattintva egyenként ezekre a linkekre (Wikipédia, stb.) ott már ez a történet SEHOL SEM szerepel!
Ezt én csak úgy tudom elképzelni, hogy valaki kitalált egy bődületes marhaságot, amit sok forrás (többek közt a Wikipédia is) egy az egyben, kritikátlanul átvett.
Most meg már mindenhonnan kivették, mint fals információt.
Úgyhogy, Mester, ez tényleg kapitális baromság, és vigyázni kell az ilyen információkkal. Az Internetre felkerül sok minden, nem kellően ellenőrzött szemét is, még a Wikipédiára is, amelyről köztudott, hogy még Te is szerkesztheted, ha kedved tartja.
A gitárnak tényleg a legfontosabb része az a rendszerint fenyőféle lemez, amelyre a húrlábat rögzítik. De alatta kell egy tömör falú üregnek lennie, amely visszaveri, felerősíti és színezi is a hanghullámokat, hozzáadva az anyagából származó tulajdonságokat: egyes frekvenciákat tompítva, másokat felerősítve.
Ez az akusztikus doboz, tér teszi az akusztikus gitárt akusztikussá.
Ha hiányzik a doboz, az már csak elektromos gitár lehet csak.
És amilyen a doboz, olyan minőségű a gitár hangja is, plusz természetesen a rezgő húr minősége is befolyásoló tényező.
... Antonio de Torres 19. századi sevillai gitárkészítő 1862-ben egy olyan hangszert készített, melynek minden porcikája papírmaséból volt, kivéve a tetejét, ami viszont kiváló minőségű lucfenyőből. Azt a sejtését akarta így bebizonyítani, miszerint a pengetős hangszerek hangzását döntően a hangszertető anyaga, elkészítése határozza meg, a többi része viszont alig befolyásolja. A kísérlet meggyőző volt, a hallgatóság nem tudta a papírgitár hangját megkülönböztetni a méregdrága faanyagokból készült hangszerekétől.
Annyira tehát nem szabad lekutyap.....ni a nem tiszta fa hangszereket,arról nem is szólva,mennyire betegek az egész világon az erdők!
Mester,tudom,"kapitális baromság"
Szerintem a Walden gitárok nem lehetnek rossz gitárok...és az áraik is barátságosak.:)
400 € alatt is lehet már elég rendes gitárt kapni: pl. WALDEN CS500CE.
Bár illen egyszerű lenne,mint én...a ragasztónak is volt nem kis jelentősége,ám lusta vagyok megkeresni a témát,viszont engem kielégít az én hangszerem és a nagymama.......(szerszámokat tudok kölcsönözni)
Na akkor ezt most jól megértettük egymásnak... :))
Szóval értem, hogy mire gondolsz. HA váltanék, biztos, hogy minőségi visszalépés lenne. A kérdés, hogy el tudnám-e viselni ezt a visszalépést. Biztosan sajnálnám. HA mondjuk kő-gazdag lennék, akkor eszembe sem jutna, vennék mellé még jobbat. Pillanatnyilag még nem döntöttem, nem is sürgetem magam, csak mérlegelem, hogy ténylegesen mire is lenne reálisan, arányosan, meg mittomén még milyen szempontból szükségem. Tudom, van a Trabant meg van a Bugatti és mind a kettővel elérhetek oda, ahova muszáj, de nem mindegy, hogy milyen az utazás...
Nem sok gitár fordult meg a kezemben, ezért nem tudom megítélni, hogy mi lenne az igazán jó választás. Ha pl. tudnék egy használt Furch D40-eset 100-ért, azonnal lecserélném, mert arról tudom,hogy az igényeimet az is kielégítené. De itt vége is van, mert nem ismerem a többi 100 e körüli gitár hangját, játszhatóságát. Ha sok pénzem lenne, akkor meg körül néznék a Takaminék, Martinok, Marrisok, stb. magasabb kategóriájú példányai között, mert akkor tényleg csak a hang volna a szempont, nem az ár.
Na, kitárgyaltuk, majd lesz valahogy.
Kíváncsivá tettél!
Mingyá fogok egy fűrészt, oszt lefűrészelem a gitárom hátlapját-oldalait, hozzáragasztok egy kartondobozt, és aztán majd meglátom, milyen hangja lesz.:)))
Miért kell az a fadoboz, méghozzá millyen derága fákból?