Nem akarok én senkivel sem szembekerülni...igen, láttam már én is Ovation gitárt, amelynek hátulja egy bizonyos lyrachord nevű, és domború. De én a klasszikus gitárokból kialakult-kifejlődött akusztikus gitárokról beszélek, amit mi is fogunk a kezünkben (megspékelve némi elektronikával), és amelynek alakja, anyagai hosszú tapasztalat és kísérletezgetés eredménye, és nem véletlenül. Ja, azt a jellegzetes akusztikus gitár-hangot lehet szintivel is utánozni, szimulálni, sőt láttam én már olyan gitárt is, aminek csak jelképes teste van - de annak a húrjai hangját erősítő nélkül nem hallod...
http://usa.yamaha.com/products/musical-instruments/guitars-basses/silentguitars/
Ebben a véleményedben nagyon sok emberrel szembekerülsz,már volt itt téma,ráadásul egy nagyon neves gitárkészítő véleménye az 1800-as évekből(mindjárt megnevezi valamelyik nálam okosabb kolléga)nemzetisége spanyol,kísérletekkel bizonyította,a fedlap legyen fa,a hát és oldal akár kartonpapir is lehet,nem is szólva az űrtechnikás műanyagtestű ám fa fedlapu gitárokról
Elméletben persze igaz lehet, de ezt a különbséget a két spektrum közt legfeljebb csak műszer mutatná ki. Attól függ, mire használod. Ha csak szobában, magadban vagy pár hallgató előtt, akkor fölösleges az erősítő, és valamivel biztos jobban is szól. Ugyanez a helyzet a cutaway formával: valamit biztos levág, főleg a mély tartományban, hiszen a rezonáló űrt kisebbíti. De biztos nem számottevően - a dread és jumbo formáknál meg eleve elenyésző lehet a különbség.
Kvittek vagyunk. Amikor azt írtam: "már VAN." , akkor rád gondoltam. Azért nem értelek, mert NEKED már VAN. (Az már más téma, hogy nekem is, de azt már értem, miért. Pont azért, hogy legyen egy jó hangszere az embernek.) És, ha eladod, akkor már nem lesz. Feleárért még úgy sem, pláne újonnan. Az csak egy "feles" gitár. És a feles - nem egész. TUDOM, hogy milyen gitárok vannak ennyiért. Nézd meg a FURCH vagy a DOWINA árait és mit kapsz értük. (Pl. Dowina PALOSANTO JCE CUSTOM SHOP fullfa mestergitár: 270 ezerért! Egy jó gitárt láttam viszonylag olcsó pénzért: Dowina DCE-333 LE 109 ezer forint, de nnél sem merték odaírni, hogy oldal és hát tömör-e. És hát tudjuk, hogy a jó gitárnál a hátnak is tömörnek kell lennie, mert az rezonál csak jól!
Marris SJ-1S elvileg ez az alapmodell, nekem ebből van az elektro és cutaway verziója. A videó egyáltalán nem adja vissza a hangját, de legalább egy jobb minőségű anyag róla.
"Legyen egy jó hangszered." - Nem értelek. Már VAN.
Na ezt félreértetted. Én csak konstatáltam, hogy az egyik fontos dolog: legyen egy jó hangszered. Nem felszólítás volt Neked :))))) Lehet, hogy úgy kellett volna írnom, hogy: legyen egy jó hangszere az embernek.
Ami meglepő, hogy nem nagyon érzem a Marris és a tanár régi Yamahája vagy Barton gitárja közötti különbséget hangban, hiába volt egyik 130 ezer újonnan, a másik meg nem akarok hülyeséget mondani de valami ... 300 körüli összeg volt, 15-16 éve.
Nem, nem klasszikus volt, meg tudom különböztetni őket !
Azt hiszem 120-130 ezres gitárja van, Baton Rouge a márkája, ha valaki ismeri esetleg. Úgy tudom kézzel készült hangszerek, valamelyik közeli országban készülnek.
Szóval, 12-es húr felhúzta a hidat a gitáron, amin nagyon csodálkoztam, mert elvileg bírnia kellett volna.
A Marris meg ugye egy jóval alacsonyabb árban és minőségben is, és ez a történet eszembejutott, ezért kérdeztelek titeket, rárakhatok vastag húrt vagy sem.
Gabi-ka (a MOL-t nem szeretem,csak a zenében)az én tudomásom szerint Pl. az Ibanez Artwood széria Daddario 80/20-as foszfor-bronz 12-es médium light húrral kerül piacra.....eddig semmi gondom...bizti,hogy western vót,nem lehetett klasszikus?Bár mint írod szakember,hisz gitártanár!
"Legyen egy jó hangszered." - Nem értelek. Már VAN.
"100 e körül is találnék megfelelő hangszert..." - Attól függ, mi a "megfelelő" és mi a "jó". Cortok közt is találsz viszonylag jó gitárokat, de attól függ, milyen kompromisszumok árán - és azért te jól tudod, hogy ezek a gitárok honnan jönnek, és milyen műgonddal készülnek. Egyszóval: igények és pofonok különbözőek.
Van egy árrés, úgy pont száz és kétszázötvenezer közt, ahol nem lehet egyszerűen jó gitárt kapni (talán használtat, rizikóval). Az igazi jó gitár afölött kezdődik!
Sok gyártót végigböngésztem...
hallottam már ilyet, de azok szerintem tüzifák voltak. Ha már egyszer kitalálták a 13-as (!) húrt is , a jobb gityóknak ezt is bírni kell, tehát meg vannak erősítve ehhez is.
Jut eszembe: anno a gitártanárom rakott az akusztikis gitárjára 12-es készletet, és feltépte az egész húrlábat. Pedig elég drága gitárja volt. Így joggal aggódhatok, hogy velem is előfordul az ilyesmi ? Másnál volt már ilyen ?
Ebben maximálisan egyetértek veled. Legyen egy jó hangszered. Ugyanakkor valószínűsítem, hogy 100 e körül is találnék megfelelő hangszert, amivel tudnék játszani. A Furch D22-nek az új ára most 240 e körüli, 200 e körül tudnám eladni. Ezért írtam azt, hogy meg kellene felezni, mert a feléért is tudnék azért találni jó hangszert. Annak idején a D40-eset néztem ki, akkor 125 körül volt az ára, de amikor bementem a MÁria térre, éppen nem volt. Kipróbáltam a D42-öt és mellette csak úgy a kezembe adták ezt is. Na akkor kezdtem jobban összehasonlítani őket és bizony, ennek konkrétabb, fényesebb hangja volt. El is hoztam mindjárt akkor, 3 évvel ezelőtt.
Lali, az a helyzet, hogy odáig mindig eljutottam, hogy vimeo, meg shockwave, aztán a böngészőm fogta magát, és összeomlott...:(((
Sokkolta az oldalad. Feladtam. Bocs. De nem Te vagy a hibás, jól linkeltél.
Talán valakiknek biztosan sikerült betölteni és lejátszani...
Tamáspapa!
Sok mindenben hasonló a történetünk.
Nekem is kiesett egy csomó év, én is sokáig csak a megélhetéssel és a családdal kellett, hogy foglalkozzak, de mostanra, ősz fejemre jöttem rá, hogy hiányzik az életemből még valami, valami fontos. Zenét hallgatni lehet, mások érzéseit, dalait lehet nézni, dúdolni - de az nem ugyanaz, mikor Te CSINÁLOD a Zenét, a magad, és esetleg mások örömére. Magadat becsüld és a zenét is becsüld annyira, hogy amivel előállítod, létrehozod ezt a kis csodát, az jó legyen. Nekem ez a véleményem, sőt meggyőződésem, mi több: hitvallásom
én a sima felületnek egy üveglapot javallanék,a csiszmisz meg inkább legyen fémipari mint faipari,mert az precizebb(a szemcsenagyságba most nem bonyolódnék)PL:2000-es az nagyon finom a 60-as nagyon durva...
Az akusztikuson más a húrnyomás érzete, mint egy elektromoson, de érdemes keményíteni az ujjpárnádat meg az ujjizmokat, mert a hang is jobb lesz egy 12-essel. Minél jobban fáj az ujjad, annál jobb a hang... :))
A húrlábat kiemeled a vájatból és az aljából csiszolj le, de figyelj, hogy egyrészt tartsd meg a lejtését a vékonyabb húrok felé, másrészt kis lépésekben haladj. Esetleg nagyjából próbáld megállapítani, hogy mennyit akarsz levenni a magasságból, ezt mérd rá aluról az oldalára, alkoholos vékony filccel jelöld be (vonalzó mellett húzz egy vonalat) és ez után kezdd el csiszolni finomabb csiszolóvásznon, amit egy sima felületre teszel, a lábat pedig közepes nyomással húzogatod rajta oda-vissza. Arra is vigyázz, hogy a csiszolás közben a lábat mindig a vászonra merőlegesen tartsd, hogy megmaradjon a láb alja és oldala közötti 90 fok. Ellenkező esetben - ha ferde lesz - nem fekszik fel visszahelyezéskor a húrláb alja a vályat aljára és így nem lesz jó a húrok rezgésének átadása a lábon keresztül a fedlap felé. Közben figyeled, hogy mikor fogy el a vonal, amit húztál. Aztán próba.
Elektromoson használtam 11-es készletet, szóval nem idegen számomra, de az akusztikuson valahogy sokkal keményebbnek tűnik, ráadásul - szerintem - magasan is vannak a húrok. Húrmagasságot a húrláb cseréjével/reszelésével tudnám belőni, mint a klasszikus gitároknál ?
Felraktam az új készletet ( Martin ) a Marris-ra, nagyon megjött a hangja ! Köszönöm mindenki segítségét az ügyben ! A javaslat ellenére, egyel kisebb készletet vettem, 11-eset, de ezzel is nagyon jól szól. Legközelebb kipróbálom a 12-es készletet, ill. kipróbálom majd a 10-eset is, a különbségekre kiváncsi vagyok.
Köszi,már csak az Alzheimerem kéne visszafordítani,holnap véget ér a gyógyferedő kúra a kezeim mintha javultak volna,bár lehet ebben is megtéveszt ez a német nevű.....
Szeretném,ha nem kerülné el nagyrabecsült figyelmetek a 3081-es videó,mind zeneileg,mind számítástechnikailag,nem utólsósorban az ötlet,valamint a szervezés minimum ZSENIÁLIS!
én azért az öreg jolántól,bár studio és bass,csak ha már tényleg kenyérre kell,akkor válok meg,pedig messze van a TE hangszeredtől mint hanszer....és szerintem már másnap bánni fogod!
De jó, sőt nagggyyyyon jó... Csak sajnos itt áll nekem a szobámban és ahhoz, hogy csak itt álljon és én szoba-gitározzak rajta, ahhoz túl sok pénz áll benne. Meg kéne felezni. HA rendszeres fellépő volnék és magas szinten űzném az ipart, akkor persze.... de így... ? Sajnálom amúgy, nehezen válok meg a tárgyaimtól, de...
Azt hiszem rájöttem a problémára, amiért olyan nehezen lehet kiszedni a tüskéket a Marris húrlábából ... Végig próbálgattam a műanyagokat, egyenként mindegyik lyukban, és a 6 tüskéből egyetlen darab ment be az egyik lyukba minden szorulás nélkül, és kifelé is ki tudom szedni kézzel minden probléma nélkül. Ezek szerint nem egyformák a tüskék ( gondolom műanyagok ), vagy maga az üreg lenne ferdén vagy rosszul kifúrni ? Próbáltam ezt letesztelni egy csavarhúzóval, de mindenhol végig megy a csavarhúzó, elvileg akkor az üregek jók.
Ha valaki tud mondani valami okosat erre, kérem írja meg ! Köszönöm !
Még annyi észrevételem van, hogy úgy tűnt, mintha már korábban a tüskéket fogóval vagy valamivel próbálták volna kiszedni, látszódik pár ilyen nyom a húrlábon.
Előző tulaj szerint volt rajta többször is cserélve húr, de én nem nagyon hiszem. Főleg, hogy új húrokkal is árulta, és most derült ki, miután megvettem, hogy ki akarta cserélni, csak aztán mégsem lettek .... pf.
Nem volt még tapasztalatom akusztikusokkal, ezért tűnt fel, hogy talán túlságosan szorulnak a tüskék.
Levettem az "új" húrokat, amik használtak voltak. Gondolkodom, hogy lehet ráadásul még sosem volt cserélve ezen a Marris-on húr, és ezek a gyáriak.
Szóval: valami nagyon kegyetlenül bele voltak gyógyulva a tüskék, normális dolog ez ? Nagy nehezen tudtam csak kiszedni őket, mégpedig miután befértem már kézzel a gitártestbe, alulról nyomtam, meg felülről is húztam és csak úgy jöttek ki nagy nehezen. Próbáltam húr nélkül visszapróbálni, egyből az elején megakad a műanyag pöcök. A másik észrevétel, hogy sorjás a fa a húrláb alatt mint az állat. Esetleg nem elég nagyok a lyukak, vagy mi lehet a gond ?
az eladó szerint új húrok vannak rajta, de biz' ezek már nem új húrok, rozsdásak stb. DE ! Még így is szépen jön belőle a vaskos öblös hangzás, amit betudok a nagy testnek. Ez az első fémhúros akusztikusom ( eddig csak klasszikusom volt ).
A fedlap ránézésre tömör fenyőfa, ha jól emlékszem a szlovák leírás alapján cédrus. Sötét árnyalata van, ezért valószínű cédrus lehet.
A hát- és oldallap már nem tömör fa, de ebben a kategóriában talán nem meglepő. A kidolgozás elég korrekt, bár néhány helyen elég csúnyán dolgozták el. Ezen a hangszeren az első ami nem a legszebb, a csont nyereg ... nincsen megreszelve a nyak felöli részen, mintha "letörték" volna a csontot (?). A hangszertesten belül az EQ elég csúnyán lett bevágva a testbe, ott csúnya sorjás, mintha szakították volna a fát.
Egyelőre ennyi hirtelen, új húrokkal újabb teszt, és mégjobban megnézegetem, kb 2 percet volt a kezemben eddig !
E hét valamelyik napján elvileg megtudunk beszélni a sráccal egy találkozót és ha minden rendben, ami szerintem biztosan így lesz, hazahozom a gitárt. Természetesen írom majd az élményeket, tapasztalataimat vele kapcsolatban ! :) Már nagyon várom ! :D
Bele akadtam a neten egy használt, super jumbo formájú Marris elektro-akusztikus gitárba.
Milyen gitárok ezek ? Mennyit érhet, érdemes vele foglalkoznom ? Nekem személy szerint tetszik, de nem ismerem a márkát, nem is próbáltam még ezt a gitárt.
Most szivatsz,azt írtad a másvilágon jóval többet kötnek az orrodra,+10 mindig van,bár nem pontos az idézet,pedig klasszikusokat,csak pontosan szabadna idézni,na ebből gondoltam aki a kicsit nem becsüli alapon,és az áldott jó szívedre appellálva kérek egyet a lepotyogók közül.....Tudod,megváltoztattad a jelszót kékfrankosról 10 pinára....
Sziasztok! A tanácsotokat kérem, 12 húros gitár vásárlásához. Eddig egy régi EKO-m volt, de most feljebb akarok váltani. Amiket mostanában láttam a piacon: egy '70-es évekbeli Ibanez Artist 2602 passzív elektronikával 80 ezerért; egy '70-es évekbeli Yamaha FG 260 84 ezerért (ez drágának tűnik a külföldi árakhoz képest); új Seagull Coastline Cedar (próbáltam: ennek gyönyörű hangja volt, és nagyon jól játszható, csak nem bánnám, ha olcsóbban kijönnék, egy használt Takamine EG381SC 175 ezerért (ez végképp árhatár felettinek tűnik, nem tudom, mennyire alkudható lejjebb), és elég jókat írtok a Furch-okról is, az S40 CM ami esetleg elérhető, ha nagyon-nagyon meggyőz.
Melyiket javasoljátok? Vagy egyéb ötlet? (Persze kipróbálás nélkül nem veszek gitárt, csak kellene a segítség az elniduláshoz, mert viszonylag korlátozott időt tudok a keresésre szánni a munka mellett.) Előre is köszi!
Már amennyiben a csomag költséget nem számolod,nem vitázni akarok,a dokinak elég nehéz betársulni valami közös rendelésbe az Isten háta mögött(ez megint nem sértés akar lenni,az ország egyik kincse az Őrség)arról nem is szólva a kiírt ár sok mindent tartalmaz...........én bemegyek a bótba,oszt jó napot......