Jelenleg ezzel operálok. Az Erhard OM azért nincs rajta, mert pont Petruska Andrásnál van.
[url=http://www.kepfeltolto.com/kep/setup][img]http://static.kepfeltolto.com/big/2016/11/15/7fbb122ab24d4931cd9bb36efb3da88b.jpg[/img][/url]
A schaller nem gyárt raktárra, csak megrendelésre. Kint van jópár kereskedő akik megengedik maguknak, hogy egy nagyobb készletet berendeljenek, idehaza nem nagyon:)
Sziasztok, először ebben a körben adom közre, hátha valakit érdekel:
Eladó Martin D-35 gitárom. Tokkal, vonó nélkül, nem hirtelen felindulásból. Gyári állapot, nincs beépítve semmilyen elektronika, nem is volt. A szériaszám (710xxx)alapján 1998-es, vagyis most lett nagykorú. Fotóval, részletekkel állok az érdeklődők rendelkezésére, a topikot nem akarom terhelni. A hangszerről részletek itt.
Várom az ajánlatokat.
Kösz, hogy megnézted.
Tudom, köszi :)
Bár van az néha 5-6 nap is... tapasztalataim szerint...
Amúgy vicces, hogy a hazai nagynevű boltok ilyen röhejes szállítási határidőkkel dolgoznak, külföldről rendelve meg 1 héten belül megérkezik szinte bármi, illetve ha nincs raktáron, akkor mondjuk 2 hét. Itt meg az alább nevezett boltban egy kommersz gitáralkatrészre a Schallertől 3-4 hónapos (!) beszerzési időt mondtak...
Meg kellene próbálni a piezzo mellé a belső helyett egy külső kis mikrofont, Ovid CC100, AKG C 411 PP kellene használni. De nem tudom... Én a Furchot csak nagy ritkán viszem színpadra, mostanság megoldásképp az Ovation Fishman Aurával Roland AC-60-on.
Szerintem el kell választani a dolgokat, a drága, jó hangú akusztikusokkal hangfelvételt kell csinálni, élőben meg kell keresni valami kompromisszumot.
MA egy 1000 Eur, jól írtam ezer euros- AER tsc 3 rendszert volt módom tesztelni. piezzo + mikrofon a káva/tető csatlakozásba, és egy spec kábelen kimegy egy előfokba, ahol minimál eq és mehetsz 2 csatornára. Elég erősen kompromisszumos a cucc, nem beszélve a bonyolultságáról.
Nekem a legtermészetesebb hang kell, minél kevesebb kompromisszummal. Csodát nem várok, de azért ne is egy Headway szintű piezzo pickup hang legyen.
Piezzóból eddig , ahogy Ati is mondta az Lr Baggs element volt a legjobb. Anthem SL-t nézegetem még....
Lehet, kéne csinálni egy mátrixot, exelt, hogy kinek milyen gitár + pu kombinációval mi a tapasztalata, esetleg youtube, soundcloud linkekkel. Mert ahogy elnézem, az ízlések kissé messze esnek egymástól.
Igen, az a baj , hogy itthon tényleg nehéz az ilyesmit beszerezni... Színpadboltban is max rendelésre hoznak K&K-t, valami elképesztően röhejes határidővel...
De egyébként ha csak a hangszedőt vennéd, annak újonnan nincsen olyan elszállt ára. Pont most néztem, 200 euro alatt van. Persze még mindig tartom, hogy próbáld ki az enyémet, hogy működik-e úgy, ahogy gondoltad...
Mondasz valamit Lali... Végülis egy Erhard-féle dreadnought lehet, hogy megdobogtatná a szívemet
Félretéve a tréfát: a hangszedő húrláb részét elég nehéz eltávolítani. Ragasztva van a testen belül a húrláb alá. Úgy kéne pengével lefeszegetni... mind a 3 részét... jobb esetben lehet, hangsúlyozom, LEHET, hogy nem teszed tönkre ezzel...
A másik dolog: meg vagyok elégedve az egésszel, nem szívesen változtatnék rajta... se a gitáron, se a hangszedőn
Szia Ati!
Meglep a k&k-s tapasztalatod, mert nekem volt pure mini és eddig a legjobb hang volt, viszont nagyon nem mindegy milyen előerősítést kap. Ott lehetett a bibi.:)
Ez nem az!!! Nagyon nem az!!! Mondjuk amennyibe kerül, azért már normális hangszert is lehet venn...Én bizniszeltem egy Martin E.C. signature gitárt és abba ezt szereltette az előző tulaj hál'Istennek!
K&K Pure és Trinity: Martin D16 RGT-ben volt mindkettő: szerintem gyakorlatilag hallgathatatlan volt, soha nem volt ilyen rosszul szóló pickupom. Azért vettem anno, mert egy fémtestű dobro gitárba tettünk egyszer egy spec. K&K picupot és az viszont világbajnok volt.
Én azt mondom, ki kell próbálni. szerintem abszolút működhet (Y-kábellel persze). Ha jól működik, akkor felesleges megvenni az előfokot. Én azért vettem meg, mert nem kombózok. Leginkább PA-be megyek közvetlenül az előfokból, és monitorba küldetek vissza a gitárból.
Nyugodtan dobj egy mail-t a nevem alatti címre, összehozunk egy próbát valamikor. Pesti vagyok egyébként.
KÖszönöm. Pont ez a nagy esély eddig.:) Volt K&K pure volume mini-m, az ugyebár ugyan az mint, a trinity csak mikrofon nélkül. Én az előfokát nem venném meg, mert ha működik, akkor sztereo kábellel kifövök és az AER domino2 kombó külön csatornáira osztom ki a híd alatti szedőt, és a mikrofont, vagyis ugyan az, mintha a saját kis előfokába mennék bele, csak így egy kütyüvel kevesebb.:) Szerinted?
Nekem K&K trinity került a Furchomba. Nem bántam meg. Nem olcsó, főleg a nagyobb előfokkal, ellenben még a húrlábpickupjának sincs piezo hangja, és ehhez még tartozik egy mikrofon is a húrok alatt.
Ha érdekel, összeülhetünk, kipróbálhatod, meghallgathatod.
Én carlos- ból eddig csak a vip1- et hallottam, és az nagy csalódas volt. Mint egy rissz rossz piezzo. Aer ak15 öm volt már, nem rossz, de az is piezzo hang, mondjuk sokkal jobb, mint a vip. Element tetszett, főleg a lr baggs venue előfokommal. Maton elektronikát lehet kapni hébe hóba ebay-en, de ahhoz meg szét kell barmolni a gitart. Eddig leginkább a K&K jott be. Koszonom a segitseget, keresgélek még.
Carlos Juan CP1 E.C. Limited Edition
Baromi drága, de nem véletlenül.
A J-35-ben lévőt szerettem a leginkább a "hétköznapi" hangszedők közül.
Tudom még ajánlami a FishmanEllipse Matrix-ot is.
Személyes tapasztalatom csak az AER-rel van, sztem ott kezdődik az a szint amit te keresel.
A Huan Carlos és a Schertler jöhet számításba az itthon elérhetők közül. A Carlosra azt írják, hogy stúdiófelvételre alkalmas hangot ad, jó néhány nagyágyú gitárjában hallottam, meggyőző.
Maton AP5-Pro – Tommy Emmanuel gitárjaiban van valami hasonló (APMic) néven, na az igen jól szól. Külön nem láttam, hogy árulják, de a Tommy nevével fémjelzett Maton EBG 808 a fenti pu-val Bécsben 2500 Euro.
Segítségeteket kérem!
Már rengeteg akusztikus gitár elektronikát próbáltam hallottam, de ki tudja lehet ti bele botlottatok már olyanba, ami legalább megközelíti a természetes hangot.
Ajánljatok nekem az általatok ismert és bevált hangszedőket, ami leginkább megközelíti az akusztikus hangot kierősítve.
Köszönöm.
Bontatlan csomagolásban, exclusive capo eladó. Aranyozott, madárszemes jávor berakással, cserélhető teflon és gumi nyomófelülettel, mely különböző rádiuszú fogólapokhoz passzol. Rendkívül praktikus. 21.500FtHonlap
Nagyon köszönöm az elismerő szavakat. Sok munka van benne, de megérte. Még engem is meglepett milyen minőségi hang lett. Érdemes tovább vinni az akusztikus vonalat.
Tetszetős lett biza a kicsi,látszik, hogy igényes munka, meg a fedlap anyaga is nagyon szép egyenletes.. Most jönnek a szokásos kérdések, hogy szól?
De ha az ember a neten megnéz ugyanazon hangszerről fent lévő youtube-os videokat, hát nagy a szórás. Egyetlen üdvözítő és korrekt megoldás az lenne, ha minden akusztikuson EGY ember ugyanazt a dalt eljátszaná és ugyanazzal a miksivel ua a hangman felvenné mondjuk 24 bit/96 kHz-en oszt ez felkerülne a soundcloudra pl. ahonnan le lehetne tölteni és a saját kis homestudiójában saját beállításával, saját effektjein meghallgatná az emberfia. A Furch honlapján már van ilyen, le a kalappal!
Az ember füle az érzékszervei közül az egyik leggyengébb sajna, sokkal könnyebb becsapni, mint a szagló, látó, ízlelő szerveit, főleg egy mp3 hanggal.
Na jó, de mi mást jelent még az, hogy nincs keletje, mint hogy nem azt veszik, hanem mást? :) A haza az 9-10 millió, a külföld meg - ha nem is 7 - de mondjuk egy milliárd, nyilván nincs értelme összevetni, de ez nem nemzeti kérdés, inkább matek.
Elég sokat "küzdöttem" a régi nevemért, az ördögmasinához sík hülye vagyok.Nem tehettem mást.Hétfőn megpróbálom visszaszerezni a cukilali55 bejelentkezést.
"Elektromosban már kevésbé mozgom, de csinálom azt is, amikor kedvem engedi, de nagy kihívást nem látok benne."
Ehhez képest az a rózsaszín Tele az kurva jól szólt! Egyébként nem az áraiddal van baj, hanem a fizetőképes kereslettel. Az egyedileg készített hangszereid meg szerintem nincs értelme összehasonlítani egy-gy nagy gyártó által sorozatban, szalagon, nem kevés marketinggel, legendákkal, hiedelmekkel megtámogatott termékeivel. Az ipar teljesen más szegmensén vagy te, meg a gyárak.
Nem vagy egyedül!Kértem 4 jelszó emlékeztetőt, váltottam levelet Barna főnőkkel, aztán meguntam, és újra regisztráltam.Legalább így biztos lehetek abban, hogy nem én basztam el a bejelentkezést!
Visszatérve a témához, természetesen én egyáltalán nem drágállom a hangszereid árát!Abban is biztos vagyok, sőt a felvételeken hallható dolgokat figyelmen kívül hagyva kijelenthető, a hangszereid zseniálisan szólnak.Konkrétan Szabó Atti saját szájából hallottam!Mégsem lehet véletlen, hogy a hegedáidat "egymás kezéből kapkodják"zseniális művészek.
A külföldi árakat nem ismerem, de semmi kétségem szavaid hitelességében!
Amit én gondolok, és talán tükrözi a véleményem az átlagemberét, inkább azért nyúlnak nagy gyártók hangszereihez, mert azt gondolják, gondoljuk, azokat sürgős esetben gyorsabban, könnyebben lehet eladni.
Annak drukkolok nagyon, hogy egy napon az általad alkotott hangszerek is eljussanak a "misztikum" világába!
A "szerelem" dolog meg még a nem hozzáértőknek is visszatükröződik a fotókon!
cukilali55
Harry vagyok, csak vacakolt a bejelentkezésem, új reg.-el vagyok.
Azt, hogy ki mire adja a pénzt, az egy szubjektív dolog. Sok oka lehet, én nem azt mondtam, hanem azt, hogy Mo.-on mennyire van keletje egy hazai custom gyártónak. Én nem panaszkodhatok, de tudom, hogy szűk a hazai piac, ezért aki komolyan gondolja, az kifelé megy, és ott meg harapnak a cuccaikra, persze, ha az mind hangban mind küllemben magas minőség.
Érdekes, hogy a hegedűt, mint hangszert nem érte utól a gépesített gyárak nyújtotta tucat termék, vagyis, aki már komolyan hegedül, az mind mester hegedűt keres, amit egy ember készített, nem manufaktúra, vagy gyár, és a gyárit hanyagolja.
Az én mandolinom amit készítettem,- és ezt látta egy kanadai mester, aki 20.000,-Dollárokért adja a hangszereit, azt mondta, hogy bármelyik kinti mester mellett megállná a helyét, sőt. De az Öndicséret büdös, így inkább hagyom, hogy a képek, és a felhasználók beszéljenek róla.
Egy a baj, hogy nagy a misztikum körítés a legtöbb nagy gyár körül, és ezért is fizetik a marketingest PR-ost. Ezt mindet úgy mondom, hogy kb 100 gitárom volt, és nem cort-ok meg squierek.
Én szerelemből csinálom, és hogy újat csináljak el kell adnom, a befektetett és a hangnak a mértéke szerint.
Nem titok. A minőség emelkedésével, mind hangban mind küllemben, adták az árakat:
Egy hegedű: 400-tól indul
Telecaster, stratocaster alkatrészektől függően 180-290
Archtop jazzgitár 600 Akusztikus és Maccaferri 500-tól
Mandolin french polish-os 500
Elektromosban már kevésbé mozgom, de csinálom azt is, amikor kedvem engedi, de nagy kihívást nem látok benne. Aki fendert, vagy más gyári gitárt akar, az úgyis azt vesz, aki meg már egyéni elképzeléssel jön, de kell a minőségi hang, és válogatott anyagok akkor annak tudok segíteni.
A fent említettek közül a legmelósabb a hegedű és a mandolin. Ha azt vesszük, hogy egy hegedű 400 és készül 4 hónapig, akkor elég karcsú. De szerelem van :)
Az árakon nem kell meglepődni, mert kint ennek a kategóriának a 2-3x-át kérik, és fizetik ki. Kint sokkal nagyobb elismerésnek örvendenek a kézi gyártású custom cuccok.
Recording Kingre visszatérve, most Gibson J-35-öm van, de mellé nagyon kell az amit most csinálok: OM
Itt bővebb infók, képek!
Beszélgettünk barátokkal.Felmerült a kérdés, és vállalom annak feltevését.Nagyjából milyen árfekvésbe lehet belőni az általad alkotott hangszereket.Nem csak akusztikus gitárra gondolok.Tudom, mindenkinek igényei szerint, de tételezzünk fel egy alapszintű LP, Tele, vagy Stratocaster gitárt. Természetesen tiszteletben tartom, ha nem akarsz nyilvánosan választ adni. Ja, western gitárban válasszuk "mintának" a Recorder King volt hangszered.
Martin D-16RGT sokkal de sokkal jobb mint a GT. Rózsafa hát és oldal. Majdnem D-28. Egy baja van: nem kapsz sehol. Senki sem adja el. Én sem. Értéke emelkedik. Furchtokat nem ismerem.
Sziasztok, kis segítséget kérnék tőletek. A nyárutón lustálkodó germánok figyelmetlenségét kihasználva leütöttem elég günstig áron egy 1972-es Yamaha FG-512-es gitárt. Megjött rendben, viszont a kulcsok kuka. Kérdésem, milyen kulcsok passzolnak hozzá? Van erre standard?
Amit mértem: tengely átmérő 6 mm, 1-6. kulcs tengelytávolság 120 mm, vagyis szűkebb, mint az 1", a babák az alaplaptól 30 mm-t állnak ki.
Kösz előre is
Sziasztok,
eladnám elektroakusztikus gitáromat.
Dél-Amerikából hozta egy barátom amikor ott dolgozott.
Freeman márkájú, vékony testű, aktív elektronikás, beépített hangolóval.
Így van Furch!!!. Nekem az OM-34 SR van, de a lényeg ugyan az.
Beneš-dekrétumok ellenére Škoda az autóm, Furch (is) a gitárom és a legjobb söröket is csehek gyártják...
Én annak idején a Martin D-16-ot ki tudtam próbálni egy Furch RD-34 SR-rel együtt. Nem volt rossz a Martin, de a Furch köröket vert rá hangban. Az áruk kb azonos volt (+-10-20 ezer forint). Végül a Furch-ot meg is vettem :)
A Taylorhoz nem volt még szerencsém...
Szóval én a helyedben a Furch D-33-at, D-34-et próbálgatnám meg a Stageshopban (ha van), és amelyik jobban bejön, azt vinném...
Kedves topiklakók, tanácsra, vagy inkább iránymutatásra lenne szükségem.
Akusztikus gitár vásárlás előtt állok, a következő dread-ek a kiszemeltek:
Furch D-22SR
Furch D-31SR
Furch D-33SR
Furch D-34SR
Martin D-16GT (kakukktojás, mahagóni)
Taylor 410R Rosewood
Ahogy látható, leginkább a klasszik sitka + rózsafa kombóban gondolkozom, az árfekvés is kb azonos a fenti hangszerek között.
Egymás után kipróbálni mindet kb lehetetlen (nincs az a bolt, ahol mindegyikből van), ezért ha van tapasztalat, vélemény velük kapcsolatban azt szívesen meghallgatom (Furchokat Stageshopban meg tudom kukkantani, de a Taylor és a Martin már nehezebb dió).
Szempont az értéktartás is, de nem mindenek felett, ha sokkal komolyabb a hang, akkor inkább a kevésbé értéktartót választom.
Egy Ibanez v70 akusztikus gitáron szeretnék hangolókulcsokat cserélni.
Tudtok nekem ajánlani kulcsokat amik beváltak nektek?
Érdemes a cserét hangszerészre bízni?
Nem tudja valaki ez milyen gitar lehet?Nem talalok semmit magyar nyelven az eloadorol,(Adam Rafferty) de nagyon tetszik a gitar. https://www.youtube.com/watch?v=SiXCyISQSdE
koszi:)
Nem tudja valaki ez milyen gitar lehet?Nem talalok semmit magyar nyelven az eloadorol,(Adam Rafferty) de nagyon tetszik a gitar. https://www.youtube.com/watch?v=SiXCyISQSdE
koszi:)
Az se mindegy, hogy fut a húr a tüskében mennyire szorul töri a húrt nekiszorítja-e a híd falának. Meddig tolod bele a hídba, szorul vagy kicsit lazább, kilóg, teljesen belemegy.
Ki kell próbálni, melyik a jobb. Nekem volt műanyag, bronz, rózsa, meg a tusq, ez jött be a legjobban. Én még melléraknám a stageshopban kapható iszonyú drága csodapengetőt is, el sem hinné az ember, mennyit számít. Tényleg sokat javítanak a hangon. Persze lehet gondolkozni megéri e vagy sem, ezt mindenki döntse el maga.
A tüske sokat jelenthet. Érdemes végigpróbálni sorban: műanyag, ében, bronz - az összes gitáron. Főkép az utolsó hoz jelentős változást. És esetleg 2-3-féle húrral, a végeredmény aztán megadja, hogy szól a legjobban - mármint a te ízlésednek. Egyszer érdemes végigzondorázni!
Kb 2 hete próbáltam egy egy Gibson Humminbird-öt, nem tom, hogy a nagyon fáradt öreg húrok miatt-e, de nagy csalódás volt. Arccal a cseh-szlovák gitárok felé!
Urak!
Húrcsere közeleg a Dowinán, és egy gyors kérdés, mert jár az agyam. Az ébenfa húrtüske mennyiben változtat a hangképen a hagyományos, gondolom, műanyaghoz képest?
Én mindig akusztikus kombót használtam. Szerintem gitárfüggő is melyik gitár mennyire gerjed. De ezt csak tapasztalatból gondolom.. Ha nagyon gerjed, ki kell próbálni azt a planet waveses cuccot,amit lentebb ajánlottak. Nekem nem jött be, de attól más gitárnál még bejöhet
Egy kérdésem még lenne. Kis klubkoncerten, ahol viszonylag közel a dob és basszus, vagy csak sima próbán, hogy lehet a gerjedést elkerülni? Mi a legjobb megoldás?
Vonalban használják sokan azt tudom, ehhez pedig lehet kapni valamilyen effekt félét. Vagy akusztikus erősítő? Vagy alább említették, hogy vonal+mikrofon együtt. De a mikrofon nem szedi össze a többi zajt is a színpadról? Illetve ha mikrofon, akkor nem is értem, miért kell elektroakusztikusnak lennie.
Bocsánat, ha megint buta kérdések, de ez nehezebb, mint az elektromos gitár téma. Legalábbis nekem. :)