Már nem győztem kivárni, hogy a kezemben legyen Elvittük referenciának a Taylort, meg egy régi középkategóriás yamahát, de már a látvány is megért volna ennyi pénzt Hatalmas bolt volt, és a srác is nagyon rendes volt. Odaadta ezt a tokot, meg mégegy elixir készletet!
11-én megyek vizsgázni, azelőtt nem tudom, hogy megyek e Pestre, de kipróbálgatnám ezt a pedált szívesen.
Ha legközelebb arra járnék rádcsergek!
Nemnem! Jól szemügyrevettem annó a stageshopban, és ez nem az a tok. Megyónál vette a Feri pár éve. Ez full merev. Egy kemény tok, csak be van vonva szövetes vízlepergetős anyaggal, meg van rajta akasztó. Egyébként a gtyári is igen faja azt figyeltem, de ez full merev
Olyan szerencse adatott, hogy a srác egy félkemény tokot adott hozzá! Warvick márkájú, és gyakorlatilag egy keménytok azzal a különbséggel, hogy sokkal könnyebb és a hátadra akasztható. Szerettem volna ilyet annó az elektromosomhoz is, csak sehol nem lehetett kapni.
PÖrfikt! A hangja meg eszméletlen. Elég hangos a gitár, kicsit hasonlít a d-40-re, de annál lágyabb és jóval hosszabbak a hangok. 3 hónapos 12-es elixir húrok vannak rajra és még mindig hihetetlen szépen csilingel.
Attikánál kipróbáltuk egy Greg kombón is meg vonalba is, meg úgy is, hogy a kettő együtt szólt. Vonalból eszméletlen jó volt, korábban nem ismertem ezt a Headway márkát, és tudom, hogy a piezokat nem nagyon szereti senki, de ez ilyen rövid ismeretség alapján nagyon jó kis elektronika, Attika cimborám is elégedett volt abszolút mind a pickuppal, mind a gityóval. Pedig referenciának az ő Taylor 815-ösét vittük
(csak 1 mondat off): ma eszembe jutott a páratartalommal kapcsolatos múltkori társalgás: ebay tanulmányozása közben olvastam, hogy a Gibson-gyárban folyamatosan 45%-os páratartalmat biztosítanak.(csak szóltam)
Na végre közeleg az igazság pillanata Holnap Attikával elmegyünk egy sráchoz, aki korábban az adok-veszekben árult furch d21 cr-t.
Kikértem róla a stageshop szakvéleményét és azt írják, hogy annyi pénzért amennyi egy abszolút jó választás. Holnap összehasonlítsuk Attika Taylor 815-ösével, persze az egy más kategória, de ha a hang megközelíti a Taylorét akkor holnap végre lesz elektroakusztikus gitárom!
Nekem van egy Furch D22-esem, meg egy Schertler gyurmás gitármiksim, meg egy Prolude full stack-em basszerozáshoz (BHV 300W, 4x10 + 1x15= 1400 W...). Akkor ha erre rákötöm az akusztikus cuccot, nem lövök nagyon mellé?
Eladó egy Seagull M6 akusztikus gitár utólag beépített LR Baggs Elements hangszedővel.
Ez egy kanadai hangszer, a Godin cég gyártmánya, kézzel készült. Tömör fenyő a fedlap, rétegelt mahagóni a hát- és oldallap. A cégről és a Seagull gitárokról ezen a címen lehet infókat szerezni.
Az enyémről nem, mert ez korábbi modell, (egyesek szerint jobb is, mint a mostaniak) erről meg itt.
Néhány lakksérülés van a fedlapon.
Ára: 85 000 Ft, itt (Budapest) kipróbálható.
Tudok róla képeket küldeni.
Kontakt a nevem alatt.
KARÁCSONYIG CSAK 70EZER Forint!!!! (thomannban 95ezer, tok nélkül!!!!)
fekete EPIPHONE EJ-200CE pöpec állapotban érdekelne vkit?
elektroakusztikus jumbo, két hangszedő (egyik piezzo), puhatok, ilyen:
PA , vagy nagy basszuscucc ( költség kímélő , de kielégítő megoldás : ezek a cuccok már biztos megvannak )
150 alatt nincs jólszólós akusztik alap , az AER és Schertler pedig 200 fölött indul :(
Persze, hogy rá tudod, kérdés hogy tetszik-e amit majd hallani fox. Röviden: nem véletlenül gyárt pl a Fender is külön akusztikus erősítőket. Amúgy tapasztalataim szerint inkább basszus cuccra érdemes kötni elektroakusztikus gitárokat.
sziasztok.. szerintem most nagyon sokan hülyének fognak nézni de nagyon nem értek hozzá életembe nem volt kezemben elektroakusztikus gitár és szeretnék venni egyet mert bandával terveztünk pár akusztikus számot és az érdekelne, hogy kell hozzá külön erősítő vagy rá tudom kötni az sima erősítőmre? ( Marshall MG 100 DFX ) köszi a válaszokat ^^ ( és bocsi a hülye kérdésért XD )
Olvasd el párbeszédünket! Végig azt hittem, hogy amikor Huncut zeneszekrényről beszél, akkor egy bútordarabra gondol. Nem tudtam, hogy a gitár teste a zeneszekrény ebben az értelemben.
Basszus, azóta is röhögök magamon, amikor eszembe jut.
A silica-golyók az átlagnál magasabb páratartalom esetén segítenek , az átlagnál alacsonyabbnál pedig semlegesen viselkednek .Ezek a megoldások persze - főképp - a tömörfa hangszereknél játszanak , ott is a szálirányra vágott fedlapoknál ( sitka fenyő , cédrus ).
A tükrösre vágott fedlapok ( habos jávor és az egzotikus bubinga , dao és csíkos ében )nem annyira nem annyira páraérzékenyek .
Sziasztok!
Először is elnézést hogy hívatlanúl belepofázok, de van itthon pár fából készített hangszerem, így annó én is körüljártam a témát.
(és akkor most jön a tudtommal)
Az alacsony relatív páratartalom ugyanúgy nem használ a hangszernek mint a magas. Az ideális az az álandó 45-55% közötti érték. Ha hirtelen kiszárad a levegő (téli hónapok tipikus esete) akkor a fa könnyen megrepedhet. Gondolom ti is tapasztaltátok, hogy a jól beállított hangszer egyszercsak "elmászik". A csökkenő páratartalom miatt pl megereszkedik a fedlap (veszít a fa a nedvességtartalmából) így az addig pöpec húrnyomás már zörög. Kb két hónapja volt, hogy esténkéntre Furch gitárom beköltözött a wc-be emiatt. Mókásan nézett ki
Egyébként kaphatóak mindenféle páratartalom szabályozók
Egy állítólag profi megoldás:
Kyser Humidifier Persze nem zárom ki a gólyócsomag működőképességét. Az a megoldás nem hadja hogy bizonyos szint alá menjen?
És azt még meg sem kérdeztem, hogy a tömörtestű gitárok szekrényével mi a helyzet...
Köszönöm Mester, hogy megértő vagy a tudatlan pórnép egyik tagjával.
Ez most nagyon jól jött ki. Kb. olyan volt, mint amikor életem első dízel autójába gyertyát is kértem az alkatrészboltban. Fél órán belül egész Budapest rajtam röhögött...
Értem Én, csak épp azt mondom, hogy Én most nem úgy tartom Őket.
Tehát egy esztétikus hangszekrény beszerzése javasolt? (Szemben a falra akasztgatós megoldással...)
Tehát ha Én pl. szépen körbeakasztgatom a gitárjaimat a szoba falán (praktikus és legalább gyönyörködöm is bennük), azzal nem teszek jót? Mármint a gitár faanyagának...
Szerintem is az a legvalószinűbb, hogy csak be kell állítani. A magasabb kategóriájú cuccoknál is előfordul, hogy nem jól viselik azt a pár ezer km-t + klíma-változást ami az újgazdi-hoz jutásig előfordul. A beállítás nem is kerül túl sokba, és bazijó lesz tőle a hangszer.
a kína fílinget én csak a hangolókulcsokon érzem egyedül...:) az a gagyi aranyozás és műanyag érzés csak a lehangoló az egész hangszeren. Egyébként minden ötös..:)
Köszönöm a válaszokat! Egyébként a rezgést leszámítva szerintem is szép hangú, kényelmes hangszer, annak ellenére, hogy azért - magam ellen beszélve - kissé érzem rajta a "csájna-fílinget"...
Nem kell rögtön súlyos dolgokra gondolni...Előfordulhat hogy a gitár testében lévő kábelek rázkódnak bizonyos hangoknál a tetőhöz.A hangolókulcsoknál lévő alátét is okozhat rezonanciát ha a rögzítőcsavar nincs jól meghúzva.De találkoztam már olyan gitárral is, ahol az elemtartófedél zörgött.Először ezeket érdemes ellenőrizni!
Nekem van egy ugyanilyen gitárom. Semmi ilyen problémám nem volt vele, sehol nem zizegett, nagyon pontosan be volt gyárilag állítva.Szóval egyéni probléma lehet. Egyébként ez egy marha jó gitár, akárki akármit is mond...szerintem add be egy hangszerbeállításra a legközelebbi (normális) hangszerboltba.
Úgy látszik, a Mesterek most még nem érnek rá - de majd biztosan adnak véleményt. Szerintem nem kellene rezonálnia, lehet, hogy el kéne vinni hangszervizbe - biztosan van rá garancia.
Vettem egy Ibanez AEG10NE elektroklasszikus "hobbigitárt". Sajnos azt tapasztalom, hogy bizonyos hangoknál rezonál (gondolom az elektromos cucc) erősítő nélkül használva. Ez normális vajon ilyen hangszernél vagy mit lehetne csinálni?
Nemrég olvastam itt, hogy szólókiemelésre Clean Booster pedált használt valaki. Mivel nem olyan rég használok elektronikát a gitárban, ezért eléggé bajban vagyok a 'sika' és a szóló/fingerpicking dinamikiájának különbségével. Szerintetek a szólókiemelésre megoldás lehet valamilyen pedál?
Ha igen, akkor milyet és hol érdemes beszerezni? A Kasléder Wild Horses-ról elsőre csak 2008-as ajánlatot találtam.
Köszönöm a linket, elolvastam őket, sőt azt is amit a 23-mas sorozat jumbojáról írnak. Hát pont ugyanaz a kontraszt szerintük is mint szerintetek. A 40 tuti ár érték arányú de rétegelt, a 22 az fa de az egy százassal drágább, mondjuk ahhoz van keménytok. Az lesz szerintem, hogy beszerzek egy 40-est, aztán ismerkedek egy darabig ezzek az akusztikus világgal. Ha egyszer meg "nagy leszek" akkor meg tényleg belaborálom valamelyik csúcsmodelljüket, vagy egy Martint vagy Taylort vagy valamit. egyelőre szerintem 40, de még futok pár kört. Pl Joe bácsival!
Köszönöm mindenkinek az önzetlen segítségét.
Van difi, az tuti. Nem is feltétlenül azért, mert a maha helyett rózsa van, inkább a lakkozott test miatt. Viszont nem tudom, érdemes-e feljebb menned, mert ez még mindig rétegelt hát és káva... Tehát az, hogy "rárakok még huszat-harmincat-ötvenet" nem garancia arra, hogy később ne akard lecserélni. Az is szempont lehet (ha most még nem is gondolsz rá), hogy mennyire könnyen szállhatsz ki belőle. Az én 40-esemet gyakorlatilag a hirdetést követően rögtön elvitték, mert a legtöbben azt veszik... Amúgy meg ne szégyelj huszadszorra is bemenni, én is ezt csináltam Próbáld ki, ha jobban tetszik, akkor hajrá! Szerintem egyébként kevésbé lesz agressziv hangja, mint...
Köszönöm mindenkinek a segítséget, Ati: Szerintem kipróbálom ezt a Morrist, nagyon jól hangzik ez a bolt, egyetlen gond vele csak, hogy nem cut. A Martin amit belinkeltél álom kategória, ez sajna egy jódarabig nem menne.
Szerintetek a furch 22-es szériája mennyire jó? Ez még, ha nagyon összehúzom magam és lemondok egy időre az elektronikáról, még valahogy menne talán talán.
Én is így jártam az előbb, mivel annyi ideig írtam, hogy autómatikusan kiléptetett a rendszer és amikor rákattintottam a mehet gombra, közölte, hogy bekéne jelentkeznem.
Na úgy tudtam visszahozni az irományomat, hogy a böngészó vissza gombjára addig kattintgattam, míg vissza nem jött a hozzászólás lap. A biztonság kedvéér vágólapra tettem a szöveget, majd elküldtem mégegyszer.
Én úgy gondolom, hogy a 40-es, 41-es széria SEM kezdőgitár. Az árát és a minőségét illetően sem összevethető azzal a sok szeméttel, amivel tele vannak a boltok. Szóval ha valakinek csak ennyi jut rá, akkor sem vesz szart, nem kell szégyenkeznie, sem magyarázkodnia.
2009-12-03 15:35 |
#1605
hogy a jó édes anyját ennek a fórummotornak, elszállt a hozzászólásom, pedig egy csomót írtam...még egyszer nem írom le :(((
Na szóval amúgy én teljes mértékben egyetértek ezzel az eljárással. Mi ennél több pénzt nem szántunk volna rá, vehettünk volna drágábbat is, de simán elég arra amire kell és teljes mértékben elégedettek vagyunk ennek a hangjával is. Azért sem keresgéltünk tovább. :)
Tudod én csak azért jártam végig azt a sok boltot, mert biztos akartam lenni, hogy a lehetőségeimhez képest tényleg a legjobbra adom-e ki a pénzem. Szóval a felelősség. Nem éreztem volna jól magam, ha nem tettem volna meg mindent azért, hogy a legjobbat vehessem meg ennyiért. (De ez szubjektív nagyon.)
Néhány márkát azért hagytam ki, mert vagy egyáltalán nem illet volna a stílusunkhoz, pl. Ovation, vagy nem tudtam volna kipróbálni korrekt módon. Ilyen volt pl. a Takamine.
Ott ahol kipróbálhattam, kettő volt és amikor azt kérdeztem, hogy van e még, akkor azt mondták, hogy ne legyek már ilyen maximalista, ez bőven elég.
Aztán meg az üzletpolitika. Amikor a vége felé jártam már a nézelődésnek, többször is elhangzott, hogy a Takamine igen agresszív üzletpolitikájának és marketingjének köszönhetően nagyon sok zenész kezében láthatjuk a hangszereiket, de csak a drága darabjaik méltóak az elismerésre.
Nem is említettem a Johnson, Harley B., Julia, Dovina, stb. neveket. Ezek mind-mind ugyanazt a színvonalat képviselik, csak más a nevük, de a koncepció ugyanaz: Olcsón sokat nagy haszonnal.
Szóval én csak néhány jó hangot találtam. Ilyen a Furch, Washburn, Taylor, Martin, Guild, Fender és Yamaha. Talán a Seagul még, de azok valahogy nem a szívemnek szóltak.
Ahogy visszaolvastam, ati fórumozó társunk hozzászólásaiban látom ugyanazt a véleményt miszerint: Spórolj, spórolj, spórolj és a türelem (vagy a télapó, vagy valamelyik haverja tavasszal) meghozza a jó gitárt.
Mi mondjuk nem próbálgattunk ki ennyi gitárt, bár jó lett volna, de ennél lustábbak vagyunk és elsőre nagyon megtetszett a Furch, végül egy D41 CM -et vettünk. 12-es húrokkal nagyon jó mélyekkel bír, bár most 10-es került rá, mert a barátnőm használja és neki így kényelmesebb. Akkordozásra kellet, de ezt csak részletkérdés, mert nem csak arra jó! A Martin került még szóba, Ati gitárját volt szerencsém kézbe venni és az egy remek darab, viszont árban nem szántunk rá annyit. Nekem nagyon tetszik, szerintem minőségben/kidolgozásban nagyon jó és nekünk tökéletesen megfelel. Ha egyszer veszünk még egyet és ebben az árkategóriában, szerintem ugyanilyen lesz, csak cw, mert én azt kicsit jobban szeretem. Bár azért még egy morrist kipróbálnék :)
Kipróbáltam egy olyat is, mint a tiéd és hát az egy álom, persze ez is :))