Nagyon nem mindegy az sem, hogyan helyezed el a mikrofonokat.
Szerintem, hacsak nem profi felvételt akarsz, akkor szerezz egy jól szólós modellezős multieffektet (pl.: VOX Tonelab LE), és azt dugd be a számítógépbe. Nincs zaj, halk hangerőn is dolgozhatsz, és egészen jól tud szólni az is. Szól olyan jól, hogy a gitársoundon nem fog múlni, az új dalod sikere. Ha meg egy dalban a gitársoundra kell figyelni, akkor el lehet dobni az egészet:)
Hello!
A Mustang erősító egy olyan gitárhangot küld a gépbe ami már átmegy az erősítőn ,meg a hangfal-szimuláción, így az már egy kész gitárhang. Te ezt a kész gitárhangot még egy gitárerősítőn, meg még egy hangfal-szimuláción átküldöd a guitar rigben. Ezért lesz rossz.
Az audigy nem elég gyors a guitar righez (nagy a latency). Vagy bypassold ki az erősítőt (ha lehet), tehát hogy csak átengedje a jelet, vagy vegyél egy gyorsabb hangkártyát és abba dugd közvetlenül a gitárt. Én a helyedben egyébként az erősítő hangját használnám, azt rögzíteném. Szerintem,biztos jobban szól mint a guitar rig.
sziasztok!
Van egy Fender Mustang erősítőm és azon keresztül usb-vel kötöttem a gitárt gépre. Letöltöttem hozzá guitar riget, amplitube-ot is, de szerintem valami nem kóser, mert alapból főleg torzításkor túl sok a mély rohadt és sokat kell állítanom a programban az EQ szabályozókkal hogy ne egy dörmögős torzított hang jöjjön ki. szerintetek mi az ami nem jól van? Gondolkoztam egy guitar link vételén, vagy inkább hangkártyát kéne cserélni? Most egy sb audigy van a gépben. Ha számít valamit, akkora gitár egy Epiphone Sg.
e-mu 0202 nem top kategória, de azon biztos nem múlik.
nem sértésnek számon, de "azon a szinten", ahogy te csinálgatod a dolgot (a kérdésből leszűrve), az nem jelenthet "szűk keresztmetszetet".
nekem is volt sokáig, lehet vele egész jó felvétekelet készíteni.
sztem ha a sure miksit közvetlen betolod a 0202be, akkor az azt rögzíti, ami a mikrofon kap.
...,szóval valahol itt lehet gond,...vagy az alább felsoroltak... :)
Nem oltogatásnak szánom, de ha a leírt eszközökkel - amelyek ugyan tényleg nem a top pro stúdiótechnikát képviselik - nem tudsz használható hangot felvenni, akkor:
-vagy nagyon rossz sound van a kézben, gitárban, erősítőben
-vagy valami alapvető kezelési hibát követsz el a felvevő eszközeid használatakor
-vagy felvétel közben jobbnak ítéled pszichésen a produkciódat, mint amilyen
-vagy sokkal halkabban hallgatod vissza a felvett gitárhangot, mint ahogy az felvételkor üvölt. (Elvileg alap, hogy olyan lehallgatási hangnyomáson tudsz megítélni egy hangszer hangot, amilyen hangnyomással az valójában szól. Persze ez nem megy egy napon át, mert megbolondulsz, de bizony egy-két percig csekkelni kell a gitársoundot hangosan is.)
Esetleg mellékelj valamit a felvételeidből. Szinte biztos vagyok abban, hogy nem a cuccok cseréjén kell gondolkoznod, hanem a felsoroltak valamelyikén.
Én egy éve készítek gitár sávokat a zenekarunkban, próbáltam Digitech GSP1101-en keresztül effektezett gitárt felvenni. A keverő kollégának hol sok, hol kevés volt az effekt. Próbáltam Cubase pluginnel is, az sem jött be.
Guitar Rig gyári Patch-ekkel viszont mindig k.va jó lesz. Én Slipknot, illetve vmi country majdnem tiszta hangszineket használtam, azóta jöttek a kérdések, milyen erősítót használok, meg, hogy szépen szól. Szóval nálam Guitar Rig. Asszem 4-es verzió.
Ha lenne kedvetek segíteni, az nagyon jó lenne. Az oltogatás nem számít annak.
Felszerelésem a következő: Marshall TSL fej, angol 1960A láda, ez egy választott hangzás, én ezt szeretném visszahallani a felvételeimen. Sajnos a felvevős cuccom alacsonyabb kategória, és szeretném megtalálni azt a láncszemet, ami hiányzik ahhoz, hogy a gitárhangom felvétele a lehető legszebb, leginkább élettel teli legyen. Egy E-mu 0202 hangkártyát, Behringer mic200 előfokot, shure sm57 dinamikus és egy Soundking kondis mikrofont használok. Az előfok helyett probáltam egy 100e Ft értékű Behringer keverőt is, de avval is csak egy kis vékonyka hangot sikerül produkálni. Ha tudnátok a megoldást, esetleg alternatív ötleteitek és mintáitok lenne, kinek mennyire sikerül házilag felvenni, az hatalmas segítség lenne. Az is, ha tudnátok, mi az, amit cserélnem kell a cuccban, hogy szebb hangot kapjak. Ha valaki tud segíteni, akkor köszönöm előre is!
Sziasztok Nemrég tértem át basszusgitárra és ezt szeretném számítógépen megszólaltatni... Guitar Rig 4 fent van gitárral jól ment mikrofon bemeneten is működött. Basszus gitárt már nem komálta... gondolkoztam külső interfészen..ebbe szeretné ma segítségeteket kérni M-AUDIO fast track usb -t néztem ki
a kérdésem hogy ez jó lenne hozzá? a msáik meg hogy szerintetek 4.1-es hangszórómon jól fog ez szólni szerintetek ?
a gitárpickupok nem akusztikai hangot vesznek, a zajt sem akusztikai zaj, hanem elektromos zaj okozza. SZámítógép esetén a kapcsolóüzemű tápegység elektromos szórása, ami komoly gondot tud okozni a pickupnak. Ebből kifolyólag próbálj minél távolabb lenni a számítógéptől illetve annak tápegységétől, ne a ventillátoron agyalj. Ha a monitorod régi, képcsöves (CRT) fajta, arra ez méginkább igaz, az újabb LCD monitorok már nem zavarják igazán a gitárokat.
ja, mellesleg a végeredmény szempontjából a hangkártya, amibe dugod, annak a minősége ugyannyit számít a végeredmány szempontjából, mint maga a mikrofon.
Ha csak az alaplapi AC'97 mikrofonbemenetére dugod majd rá, szinte majdnem mindegy is a mikrofon, legfeljebb annyi, hogy tényleg ne legyen valami hiperérzékeny skype csiptetős mikrofon.
a nagyérzékenységű(!) kondimikik éppenhogy kilőve, mert azok kis hangnyomásra számítanak, nagy hangerőtől bereccsennek. Gömbkarakterisztikás nagymemrános lenne a jó, ami bírja a nyagyobb nyomást is, de az tuti nem ebben az árkategóriában lesz. Ja, meg ahhoz fantomtáp is kellene, tehát macerás is.
Olcsó, egyszerű megoldásként énekmikrofonhoz hasonló dinamikus mikrofon is megteszi, azok tutira nem reccsennek be a próbatermi hangerőtől. Lehetőleg szuperkardiodid és NE hiperkadiodid karakterisztikűjút, de ha találsz omnidirekcionális/gömbkarakterisztikásat, az a legjobb, azt beteszed/bbelógatod a terem közepébe oszt jónapot.
Pl. egy ilyen: Kondenzátormikrofon Itt mondjuk pont nincs specifikáció, de ez mondjuk jó lehet. Nem akarok sokat költeni rá, kizárólag zenei ötletek rögzítésére, vagy számok hallgatható rögzítésére kell, nem cél a stúdióminőség.
Amondó vagyok, ha akárcsak a legtöbb kamera/telefon/fényképező mikrofon, ezek a kicsi csiptetős mikrofonok is le fognak térdelni (torzítani) a próbatermi hangnyomástól. Gondolom ti sem pianóban tóljátok, talán érdemesebb lenne egy nagyobb dinamikus miki, vagy legalábbis olyan kondimiki, ami bírja a nagyobb hangnyomást is.
Ezeket a kicsi mikiket zajmentes, kis hangnyomású környezethez és kb beszédhangerőhöz vannak optimalizálva, nem próbatermi zajongáshoz.
Sziasztok!
Szeretnék venni egy olyan mikrofont, amivel jó minőségű hangot lehet felvenni számítógépen keresztül. Próbákon használnánk, zenei ötletek felvételére, "demózásra". (a zenekar felállása: 1 ritmusgitár, 1 szólógitár, 1 basszusgitár, 1 dob + ének) Mit ajánlanátok?
Én eddig ezeket néztem: AV-Jefe TCM-1000 Trust Starzz Sony SCM-DS30P
A Trust tettszik eddig a legjobban ezek közül. Ti melyiket ajánlanátok. Ha esetleg van más alternatíva, az is meghallgatnám!
Előre is köszönöm a segítséget!
Találtam még egy szoftvert: Sibelius AudioScore Ultimate, ami tud wav-et kottázni, és midi-re konvertálni, de szerintem a legjobb eredményt a Melodyn-al érhető el.
Sziasztok!
Eladó Focusrite Saffire PRO 40 Firewire Audio interface CD-kkel, kábelekkel. Hozzácsapok egy PCI Firewire kártyát is.
Csere nincs, csak kp.
We always quote real world performance figures (measured to the AES17 standard). Some companies choose to quote chipset performance, which is misleading, and heres why.
Microphone Inputs
Dynamic Range (A-Weighted): 109dB
SNR (A-weighted): -109dB
Frequency Response: 20Hz - 20kHz +/- 0.1 dB
THD+N: 0.001% (measured at 1kHz with a 20Hz/22kHz bandpass filter)
Noise: EIN 125dB (128dB analogue to digital) (measured at 60dB of gain with 150 Ohm termination (20Hz/22kHz bandpass filter)
Maximum level (A-weighted): 8dBu at 1%
Line Inputs
Dynamic Range (A-Weighted): 109dB
SNR (A-weighted): -109dB
Frequency Response: 20Hz - 20kHz +/- 0.1dB
THD+N: 0.001% (measured with 0dBFS input and 22Hz/22kHz bandpass filter)
Noise: -90dBu (22Hz/22kHz bandpass filter)
Maximum level (A-weighted): 28.5dBu at 1%
Instrument Inputs
Frequency Response 20Hz-20KHz +/- 0.1dB
Maximum Input Level min gain no pad +8dBu
Maximum Input Level max gain no pad -42dBu
THD+N, -1dBFS, min gain, no pad 0.0015%
SNR 109dB ˝A˝
DNR 109dB ˝A˝
Input Impedance 1MOhm
X-talk -100dB
Adjustable Gain 50dB
Pad Attenuation 10dB
Headphone Outputs
Frequency Response 20Hz-20KHz +/- 0.1dB
SNR 109dB ˝A˝
DNR 109dB ˝A˝
Maximum Output into 32R +12.4dBu (+10.2dBV)
Power into 32R 250mW
Output Impedance 7Ohms
Load Impedance 24Ohms
Line level Outputs
Dynamic Range (A-Weighted): 108dB
SNR (A-weighted): -108dB
THD+N: 0.001% (measured with 0dBFS input and 22Hz/22kHz bandpass filter)
Maximum level (A-weighted): 15.7dBu at 0.883%
Additional Conversion Performance
Clock jitter 250 picoseconds
THD+N AMPL (A-weighted)= -109dBFS
CONNECTIVITY
Analogue Channel Inputs (Inputs 1-8)
2 Mic/Line/Inst Combo XLR (Inputs 1 and 2)
6 Mic/Line Combo XLR (Inputs 3-8)
Automatic switching of Mic / Line (e.g. inserting a jack switches from Mic to either Line or Instrument)
Digital Channel Inputs (Inputs 9-18) 44.1-96kHz
Stereo S/PDIF input on RCA
8 ADAT inputs on O
Igen. Feltételezzük, hogy megveszem ezt a programot, és megtanulom a használatát. Megkapom a sávot, amin vagy mondjuk vagy a gitár nem pontos, vagy az énekes hagy némi kívánni valót maga után, egy ilyen editálásra el megy mondjuk negyven óra. Szerintem Magyarországon olcsóbb, ha megpróbálja újra feljátszani, elénekelni, ha meg nem megy, akkor más pályát tanácsolni neki. Usába erre van pénz, itt meg talán akkor, ha valami fontos ember lányáról/fiáról van szó.
Nyilván az volt.
Szerintem - és a tévedés jogát fenntartom - még a legprofibbak is igénybeveszik, tehát igen, olyanok is, akikről első körben nem gondolnánk. Ez egy igen komoly szakma, sőt, tudomány egy bizonyos szint felett.
A gitárod bemenő jele hamis lesz, amit jó eséllyel ki tudsz javítani bizonyos esetekben. Sőt, talán minden esetben. (Ilyen szinten már nem folytam bele, tehát egy hamis akkordsikálást meg sem próbálnék helyretenni.) A kérdés az, mennyi melót és pénzt ér meg ez a megrendelőnek. A mai menő pop produkciók a júeszéjben például szerintem gyakorlatilag hangonként vannak 100%-ban rommá editálva.
Nekem az a bajom ezzel a szoftverrel, hogy a számomra ismert fizika törvényeit átlépi. Gondolom az én ismereteimmel van a baj, de ha belecsapok hat húrba, és azt felveszem, abból egy hullám lesz, azaz van egy mintavételi frekvenciám, meg mindegyikhez egy érték, ezt hogy lehet szeparálni, el sem tudom képzelni. Ráadásul nem lehet észrevenni (én legalábbis nem szoktam) a beavatkozást.
Remélem nem voltam félreérthető, az előző hozzászólásom egy igen erős irónia (sőt, inkább gúny) volt a mai műanyag világról. Egyébként, sajnos van egy olyan érzésem, hogy olyanok is nyúlnak ilyen eszközökhöz, akikről nem gondolnánk. A Melodyne egyébként engem érdekel, mint általában a technikai érdekességek, főleg, ha ilyen számomra megmagyarázhatatlan űrtudomány. Viszont, az is biztos, ha az én gitárom hamis volt, mikor feljátszottam, akkor az hamis lesz a felvételen is.
Ha youtube-sztárt akarsz nulla élő koncerttel, akkor kábé igen. Ehhez mondjuk kell egy munkaalkoholista arc is, aki a folyamatos és igen komoly editálást végzi. A fotóbolthoz nem értek, de ha már nem tud énekelni, a minimum, hogy ne legyen rüszmeteg :P
A pitchkvantálás bizonyos határokon belül jól működik gitárnál, de nem mindegy, milyen technikával előállított hangról beszélünk. (Legato/nyújtás/kipengetett hang stb.)
Ennek megfelelően kell babrálni vele. A legjobb megoldás egyszerűen jól feljátszani. Nagy hibákat ezzel sem lehet tökéletesen helyrerakni. Ilyen 'garázsmegoldás' persze működik demószinten :)
Állítólag olyan szinten működik, hogy a felgitározott C dúr akkordot áthúzod mondjuk d mol-ra. sőt, egy akkord hangjait hangonként, nem csak hangmagasságba húzhatod, hanem időben is, tehát egy leütött akkordból arpeggio-t lehet csinálni. Természetesen wav formátum, de van save as... és mid formátumba menthető. Személyes tapasztalatom még nem sok van, de a videót megnézve nagyon sci-fi.
http://www.celemony.com/cms/index.php?id=dna
Mondjuk így ráguglizva azt látom, hogy ez a melodyne szoftverrel mükszik.
Ez az emberi hanggal mükszik, de gitár hanggal is?
mert ha igen, az azért jó, mert onnantól quant-álni (quantize funkció) kell a felvételt, és akkor elvileg jó helyre teszi a jó hangokat, bár iszonyat nehéz lehet eltalálni, hogy milyen mélységű legyen a quantálás, hogy ne tegye odébb azt is, amit nem akarunk...
na meg kérdés, hogy mennyire működik ez a waw-os hangmagásságfelismerés gyorsabb gitárjátéknál, amikor még a húrok is keresztbe kasul összevissza rezonálnak ...
Bocs, hogy ideokoskodom, de úgy tudom tart már ott az űrtechnológia, hogy polifonikusan is lehessen waw-ből midi-t létrehozni, sőt wav-et hangonként editálni. Az eljárást DNA (direct note access)-nek hívják. Én egyébként még csak gitárszintetizátorral próbálkoztam, mivel nekem nincs meg ez a program. Szerintem, minden esetben az lesz a fő probléma, hogy a kotta normális esetben, egy egyszerűsített vázlat szokott lenni, az így létrehozott, viszont olvashatatlanul bonyolult lesz.
illetve nem rég jelent meg egy iPad app..ami midivé alakítja a hangot, gitár/ének/bassz...de ez is gyakorlatilag csak hangmagasságot/frekvenciát tud "olvasni" és azt alakítja midi-vé... tehát akkor valszínűleg gyártottak már le ilyen programot normál plattformra is...
viszont ez sem lehet túl pontos, és hát ez megintcsak monofón
vannak olyan cuccok, amik audiót midi-vé tudják alakítani...midi-t meg könnyű kottává vagy tabbá alakítani...
viszont sok gondod lenne vele... egyrészt ez csak monofón történik, tehát ahogy lefogsz pl egy quint-et, már nem tud mit kezdeni vele ...
talán a legmegbizhatóbb modszer az lenne, ha Roland midi pickupot szerelsz a gitárra, ahhoz meg kell valami gitárszinti, ami midijelé alakítja Roland, vagy Axon ... és akkor van midi a gitárjátékból, azt meg már át lehet alakítani kottává, tabba...
...ja és ez sem bombabiztos, mert sebészi precizitással kell játszani ...
ami még biztosabb, variax gitárra Graphtec-midi elektronika...mert a húronkénti piezzo jobban mükszik, mint a GK pickup
Helló !
Lenne egy kérdésem, ami lehet hogy hülyeség.
A számítógép hangkártyája az nem tud olyan jelet küldeni, amivel PP végfokot lehet hajtani ? Szóval nem sztereót, hanem mondjuk monót, de az egyik kimeneten a (+) , a másikon a
(-).
Be kell még szerezni valami DAW szoftvert, amivel lehet rögzíteni. A pod farmot vagy a gearbox-ot elindítani. A DAW-be beállítani az audio system-et asio/ux2-re.
Vettem egy Line 6 ux 2 és kérdésem lenne hogyan tudok vele rögzíteni? mert a pod farmba és a gearboxba se találtam erre utaló lehetőséget.(de lehet csak én vagyok vak...)
ha valaki tud segítsen legyen oly kedves.
Eladó egy tökéletes műszaki és esztétikai állapotban lévő ART X-15 midi footcontroller.
GuitarRiggel és az összes midizhető szoftverrel működik,mindenféle állítgatás nélkül!
10 tanítható gomb.
Bypass,mode, bank up,bank down, amik szintén állítátgatások nélkül működnek GuitarRiggel.
2 expression pedál.
USB - midi portot adok hozzá ha kell!
Midi kábelt adok hozzá ha kell!
Én amúgy Reapert használok. Kellett valami, letöltöttem, megszoktam, 30 nap után megvettem az otthoni verziót. Nem volt egy borzasztó költség és kurvajó. :)
Az én történetem ilyen téren:
Nekem is volt hasonló problémám: a hangkártyámhoz kapott Cubase LE progival először fölraktam, megnéztem, nem aktiváltam, jó fél év múlva mondom, van jogtiszta daw-om, használom azt -> regiszttrálás, ímél, aktiválás, ímél, jelszavak szériaszém, authorization kód, ímél, letöltés indul -> kiírja nincs internetkapcsolat (hozzáteszem működött az internet minden mással), ezt bejátszotta még háromszor -> konklúzió levon: szarakodjon vele akinek 7 anyja van, én azt a megoldást választottam, hogy menjenek a pics*ba...
Tudom, hogy nem segítettem, de én így kerültem meg a problémát!
Van valami nagyon olcsó és/vagy praktikus ötlet arra, hogy tudom a felvételt újraindítani egy DAW-ban lábbal? Konkrétan valami olyasmire gondoltam, hogy van egy USB-Midi interface-em, szerzek egy midi pedált, a DAW-ban meg valahogy rámappelem a nyomást az újravételre .. vagy valami ilyesmi. Viszont a midi pedálok nagyok és drágák. Láttam már olcsóbban olyan multieffektet, aminek van midi kimenete, az se rossz. Van valami, amire nem gondoltam? Pl. valahol olvastam, hogy USB-s játékvezérlőt alakítottak át pedálrá, de ez nekem valahogy ködös.
PROBLEM!
Vettem egy M-audio Oxygen 61 midi keyboard-ot. Cubase + Vsti-kkel szeretném használni. Namost hiába telepítettem fel 3féle drivert hozzá (1 az alap driver + 2féle a DirectLinkhez) - A device settingsben nem akar megjelenni remote-ként. Ha generic remote-nak beállítom akkor szól rendesen, viszont nem működnek az extra kontrollerek :/ Lehetséges, hogy azért van mert 64 bites op.rendszert használok? Elvileg azzal is működnie kéne, dehát sajnos nem tökéletes...
Sziasztok! Egykis segítséget kérnék. Vásároltam kéztől egy jogtiszta, USB kulcsos Cubase SX3 (jóóó, tudom régi, meg szar, stb.... de én szeretem). Na most. az istennek nem tudom telepíteni a licenset. Méghozzá az ACtivation Code letöltése jelenleg lehetetlen. Amim van Hozzá az egy AUTHORIZATION NUMBER és egy SERIAL NUMBER. Köszönöm előre is. SZép estét mindenkinek!
Sziasztok, kis segítséget kérnék. Wavelab 6.0 -hoz keresnék pluginokat, konkretan vmi jo soksavos eq lenne a legfontosabb, elore is koszonom a segitseget!
Szerintetek milyen notebookot érdemes venni "mobil studiózáshoz"? Több helyen lehet olvasni, hogy egyes notebookok nincsenek kibékülve a firewire-s hangkártyákkal. Van esetleg valami javasolt márka, vagy típus erre a célra? (A Macbook Pro-n kivül)
Akkor nem teljesen igaz, amit hallottam. Mindenesetre ez jó, mert az EMU szerintem még most is az egyik legmagasabb minőséget viseli a 100 ezer forint alatti árkategóriában.
ha túl nagy csodákat nem akarsz(sok sávot egyszerre rögzíteni,effektezni,stb), akkor egy általog laptop/pc is megteszi (2-3 GB RAM, 2-szer 1,5-2 GHz proci,stb.),egy normális külső hangkártyával(1-2 hangszerbemenettel).
(a belső hangkártya ez esetben lényegtelen,hisz nem azt használod.)
picit lentebb lett is említve pár típus, ami belépő kategóriában oké és nem sokkat több 20ezer forintnál.
szoftveres szinten kell egy DAW pogram, amivel a felvételeket fogod készíteni(Nuendo,Sonar,Cubase,Sony Vegas,Ableton stb)...,ha effektezni is akarsz,akkor ezek a DAW-ok vsti-ként rengeteg "effektprogramok tudnak kezelni".(pl, GuitarRig,AmpliTube,TH2,stb...,ez más személyenként változó,hogy kinek mi jön be,ahogy DAW-ok esetében is)
ha otthoni demózás a cél, akkor egy mai középkategóriás gép is megteszi, a lényeget a hangkártya végzi. Egy mai kétmagos proci néhány giga memóriával nem kuszt és bőven kiszolgál egy, akár 48 sávos keverést is. A legtöbb hangkártyához (pl EMU-hoz jellemzően) adnak bundle szoftokat is azzal már simán lehet módolni (pl Cubase LE). Külső akkor kell, ha több gépen, netán notebookon dolgozol. Egy Emu Tracker Pre kiváló megfejtés.
Üdv,
Eddig nálam a pc és hangszer kapcsolata zéró volt, változtatnék, milyen paraméterekkel rendelkező pc-t és hangkártyát vegyek otthoni felvételezésre, szórakozásra?
A pc belső hangkártyájának is pöpecnek kell lennie, vagy csak a külsőnek, totálisan tufa vagyok a témában? Milyen progi kell majd amivel működtethető ?
Előre is köszi!
Szia!
Nem akarok beleokoskodni,csak megjegyezném,hogy az én EMU-1820m-es hangkártyám
tökéletesen fut Windows 7 64 bit alatt.Van hozzá driver az Emu honlapján.
Azért mondom ezt,mert már többször találkoztam ezzel a kérdéssel itt és más fórumon is.
Még a latenci-vel sem kell foglalkozni,automatikusan beáll az optimális szintre.
Üdv!
Gyetértek Phonaak-al, mindenképpen külső hangkártyára gyúrj. Ha nincs meg rá a keret, akkor inkább gyűjts még mellé, adj el valamit! Valahogy oldd meg, mert belsővel nem érdemes kísérletezni, azokat nem erre találták ki. Szerintem a Pocket POD-od sem fog segíteni a problémán, mert az csak egy multieffekt, nem pedig egyben audio interface is, ahogy más POD-ok, pl. az X3.
Phonaak ajánlott neked EMU kártyákat, amik nagyon jó eszközök. Egy időben talán az EMU képviselte a legmagasabb minőséget az alacsonyabb árkategóriákban. Viszont most már nem gyártják őket, nem igazán fejlesztenek rájuk szoftvereket sem, gyakorlatilag semmi support nincs hozzájuk. Windows 7 alatt elég brutál feladat működésre bírni kb. bármilyen EMU kártyát.
Nem szeretnék más hangszerboltokat linkelni, de keress rá a következő kártyákra: Lexicon Alpha Studio; M-Audio Fast Track MKII. Mindkettőt megtalálod egy helyen, 25 ezer forint alatt. Ennyi pénzért mindkét kártya nagyon jó választás, főleg az M-Audio. Ezekkel bátran elkezdheted az otthoni munkálatokat!
gs-en is fent van a cucc.
van 25ért 1212m. az volt nekem is. az fasza cucc.
20ért már veszel használható külsőt is,ha sikerül kifogni.
most egy Tascam Us-122l van 20ba.
van egy hirdetések zenészek számára csoport,ott van most egy ilyen hirdetés:
Használt, 2005-ös EMU 0404 PCI-os hangkártya eladó! Tökéletesen működik, garanciát állok rá. Felhasználási területe: asztali gép, Windows XP (esetleg Windows 7). Ideális zenekaroknak, próbaterembe, többhangsávos rögzítésre. Az ára: 16,000,- Ft
nemtom az ár mennyire ríl...,a 0404pci-t sem ismerem konkrétan,nekem más típus volt...,de azért sztem ez nem rossz cucc...
van itt biztos valaki,aki többet tud erről...
a soundblaster az nem igazán ilyenre van kitalálva,amit te szeretnél...,még ha talán megoldható is vele a dolog...(szvsz)
Rendben köszönöm a választ! Van egy Line 6 Pocket POD-om azzal is meglehetne oldani a dolgot? Hogy arról mennének az effektek. Felvevő progit meg szerintem valamelyik torrent oldalról szedek le. Amúgy most egyik haverom adott egy Creative Sound Blaster Live-t de nem találtam hozzá drivert Win 7-re. A külső hangkarira sajnos most nincs pénzem ezért a belsők között kell gondolkodnom azok közül nem tudsz valamit ajánlani.
Üdc: Máté
Kicsit leszűkíthetted volna a kört, ezt így pár sorban nagyon nehéz összefoglalni. Azért megpróbálok adni egy használható kiinduló pontot. Hangkártyából én mindenképpen valami külső USB-s megoldást javaslok, beépített előfokkal ellátott hangszer bemenettel. 30 ezer forint körül már találsz ilyet, pl. M-audio Fast Track mkII, Line6 Studio GX. Utóbbihoz kapsz egy gitár rig szimulátor programot, így arról már le lesz a gondod. Ha viszont olyan kártyát veszel, amihez nem jár ilyesmi, akkor neked kell külön beszerezned valamit. Sajnos most semmi ingyenes nem jut eszembe. Szükséged lesz még egy programra amivel magukat a felvételeket fogod készíteni (DAW, Digital Audio Workstation), szintén nem jut eszembe semmi ingyenes, maximum az Audacity, de az elég szar. Mondjuk ingyen ritkán kapsz jót. :D
Keresgélj egy kicsit a neten, írogass be ilyeneket, hogy "free DAW", "free guitar amp simulator software" stb. Ha rászánsz egy pár napot, akkor hamar megtanulod a legalapvetőbb dolgokat. Remélem azért az angol nyelvet jól ismered...
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni abban hogy hogyan tudnék számítógépen rögzíteni gitár hangot? Melyik programmal, és mit mivel kössek össze, milyen hangkártyát vegyek stb. Még elég kezdő vagyok ebben a "otthon stúdiózgatás" dologban ezért kérem a segítségeteket. :
Jelentem, megoldódni látszik a hónapokkal ezelőtti firewire problémám (laptop- alesis io26). Szóval: soha ne használjátok a saját kisaljzatos bemenetet, venni kell bele pcmcia nagyaljzatos(!) firewire kártyát (3ezer ft volt). Nincs akadás, teljesen fasza!
sziasztok.
egy egyszerű intro zenét szeretnék csinálni koncert indításhoz. nem hosszúra gondoltam mint a nagy zenekaroknak van. fél-1 percesre...
nem szeretném hogy legyenek benne hangszerek inkább csak mély dörmögések- puffanások.. biztos gondoljátok milyet gondolok
van valami olyan tippetek amivel ezt meg tudom csinálni? esetleg samplerekkel?
első körben gondoltam egy filmzene- részletre... de letettem róla. inkább csak valami mély dörmögő hang kellene, aminek a végén 4 cinnel lehet indulni
Elvileg amikor beállítom, hogy line-ban, studio/direct módban kapcsolódom (tehát nem erősítőhöz), akkor belövi magának a jelszintet. Külön ezt szerintem nem is lehet állítani, legalábbis nem találom...
... vagy pl. meg lehet nézni Bonamassát, aki elég fasza soundot tol élőben is, mind a 4 erősítője egy Palmer speaker szimulátorra megy rá az megy a PA-ba, a ládák csak a szinpadnak szólnak, nincsenek kimikrofonozva...
Sziasztok!
Az vajon mitől lehet, hogy ha egy Pod XT live-val veszek fel, akkor borzalmasan alacsony hangerőt sikerül csak produkálnom a felvételen, miközben már a fülesen keresztül leszáll a fejem felvételkor?
Próbáltam már Cubase-ben, Mixcraftban is, de ugyanaz.
Köszöntem!
azért bro, mert meg akartalak kímélni attól hogy esetleges szócséplésbe menj bele...
A redbox tényleg jó! Én nem tudom mi lett a H&K -val, 20 éve simán konkurenciája volt a Mesáknak, 10 éve design váltás volt, akkor minden cucc leginkább tank alkatrészre hasonlított, most meg leginkább underground...
visszatérve a témára: én kétmikis megoldást javallottam a felvételhez, egy a láda arcába, egy meg térnek...
még hangzódást is linkeltem... :)
Senki nem ajánlja a dolgot, maradnak a mikrofonok. A tippeket köszönöm! Ha lesz lehetőségem egyszer, egy kölcsöncuccal kipróbálom, de ezért vásárolni egyet ezek szerint felesleges.