Sziasztok! Ma regisztráltam erre az oldalra még barátkozok a dolgokkal. A témakör amiben a segítségetek kérem az egy Korg Triton Extreme Music Workstation/Sampler szintetizátor. Ha bármilyen infót vagy oldalt tudtok nekem mondani ahol mondjuk találhatok egy magyar leírást, használati útmutatót vagy ilyesmit azt előre is nagyon megköszönném. Csak pár napja kaptam meg és azóta nyomozok bármiféle segítség után.
Annyira nem értek hozzá, mert nem használok ilyet, de logikusan a hagyományos pickup sem ér semmit. Ahhoz is kell minimum kombó... Ha ebben nincs konverter, akkor az + valami plugin egy komputerben.
Köszi ezt én is néztem viszont itt valahol azt olvastam, hogy az önmagában nem ér semmit. Tehát kell hozzá mondjuk egy roland GR 20 ami van vagy 200 000 ft .. és h anélkül a Gk 3 nem ér semmit mert ez csak egy jelvevő nem konverter. Vagy gk 3-at beszerelem gitárba majd azt egyből a gépre vezetem rá és kész a midi eszköz? ez így korrekt lenne, HA tényleg így lenne .. nekem is ilyesmi az elképzelésem csak sajnos ezt bújom napok óta a google-ön és azt vettem észre, hogy senki nem használ GK 3-at egy komolyabb gitár szintetizátor nélkül .. ergo nem is lehet használni nélküle .. nekem ez jött le a dologból javíts ki ha rosszul látom :\ (viszont a gitár szintetizátor + gk3 kb 250 000 ft és annyit nem ér az egész)
Hali!
Az lenne a kérdésem, hogy létezik-e olyan kütyü ami a gitárból midi eszközt csinál . .tehát nézegettem ezt a gk3-at pl, de ahogy látom ez csak arra való, hogy a fizikai eszközt (gitár szintetizátort) összekössem a gitárral .. nos az én szívem vágya viszont az lenne, hogy a gitár egy midi cuccként működjön akár egy midi billentyűzet. Ez megoldható valami úton módon? Tehát pl rákötöm a gépre, elindítok egy VSTi-t és a gitárt midi eszköznek érzékeli (mint egy midi kontrollert, midi billentyűzetet) .. ilyen létezik? Előre is köszi a válaszokat.
Üdv!
Hozzáértökhöz kérdés:
Van egy Alto Alpha MicTube 2-es mikrofon előfokom ( tudom-tudom olcsó, gagyi, ezeket a véleményeket hagyjuk) szval az lenne a kérdésem hogy megéri e benne csövet cserélni, néztem hogy a normálisabb elöfokcsövek 4-6 körül mozognak, ez a cucc ujonnan 23-25 körül van szval gondolom vmi kis gagyi csö lehet benne. Azért kérdezném mert ha 1/3 állásban vannak már a potik (gain és a volume) már hallatszik egy hallható sistergö hang. Szval vélemény? Várható javulás hangban ill zajszintben?
Köszönöm a válaszokat.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy lehet-e kapni olcsón midi vezérlő pedált, ami USB-s csatlakozóval rendelkezik és vagy van rajta expression pedál vagy egy szabvány pedállal könnyedén lehet bővíteni. Eddig 2 "olcsóbbat" találtam, amik megfelelnek az elvárásoknak:
Logidy UMI3 Line6 FBV EXPRESS™ MkII Nem véletlen az idézőjel, mert azért nekem furcsa, hogy ha tudok venni számomra tökéletesen megfelelő hangkártyát 42€-ért, akkor ezek miért mozognak ilyen 100€ környékén.
A roundtrip latency számít, azaz a kimenetet rádugod a bemenetre, és van egy progi ami megméri a késést. Minnél nagyobb a mintavételi freki annál gyorsabbak hagkártyák általában, de annál nagyobb prociteljesítmény is kell. Nekem a FF800 5ms körül van 44,1-en, és 3,5ms 96Khz-en. Szóval nem rossz késésben a firewire, persze egy PCI-E-s kártya lehet jobb ennél.(Sőt még az EMU-k is talán a PCI-vel) Egyébként pont az RME-nél észrevehető,hogy jobban szól a konvertere is magasabb frekvencián.
Szóval azért még mindig luxus a szoftveren átmenő monitorozás. Nekem is viszonylag erős a gépem és pci-os a kártya, de szoftveres erősítőszimulátorokat- hasonlókat én se tudok csont nélkül real time használni, inkább külső vasakról küldöm, ha ilyen kell.
Nem tudom, az usb vagy az fw elég keresztmetszet-e ilyesmihez, én is kíváncsian várom, mire jutsz.
Sziasztok, egy kis segítséget kérnék !
Tascam US-122 MKII külső hangkártyát használok, és most néztem, hogy a controlpanel 24bit mintavételt jelez, de bőven elég lenne 16bit . felesleges és terheli is a gépet.Nem találtam hozzá más control progit:( valakinek valami ötlet ? Köszö-net
Még 1 ötlet, megpróbálok minden felesleges dolgot kigereblyézni a gépből (driver szinten is). A motun kivül volt egy Realtek (alaplapi hang) + egy pci slotos Thunderbolt kárya is, simán lehet, hogy ezek kavarnak be...
Köszi mindenkinek! Hát az igazat megvalva, nem igazán voltam tisztában azzal, hogy a belső kártya mennyivel jobb. Régóta nézegettem már ezt a cuccot, mert tetszett hogy hybrid, ezért minden körülmények közt használható, meg a Motu név jól hangzik úgy általában, így bizalmat keltett bennem.
Még nem írnám le a cuccot, nem is hiszem, hogy így kéne müködnie, ezért keresem a megoldást...
A motu4all drivereket akkor hagyom, a FW-t kipróbálom, +elmerülök a motunation oldalban, hátha lelek valami okosságot...
na itt pöti idő alatt ki fog derülni, hogy az fw agybahugyozza az usb-t
a nagy latencyért nem a gép, hanem az audio hw kernelszintű kezelése a hibás.
az asio4all felejtős, az csak a "szegényemberasio-ja - működget, de "trabant" kategória...
Na ezt majd valaki, akinek ilyen szettje van. Nem tudom, mit lehet belőle latency-ben kihozni,mert pci-os hangkártyám van.
Azért jó lenne legalább 10msec alá vinni. Ha bármi elvi akadálya van ezzel a szettel, még mindig ott a direct monitorozás. Itt felvételkori daw effekted és eq-d nincs, viszont a volume-t és a pan-t ugyanúgy tudod tekerni a Cubase-ből, és a latency meg tényleg majdnem nulla. Ja, és a buffert fel lehet csavarni egy nyugodtabb, üzembiztosabb értékre. Nem mindegy- én is még mindig kacérkodok vele.
A tegnapi helyzethez képest nem sikerült javítanom a latencyn. 44100 / 256-on aránylag elfogadható (In 7ms, Out 12ms), de itt már pattog. Ha emelem a buffert, akkor tisztul, de a késés is durvább lesz. 2 ötletem van, kiváncsi vagyok a véleményetekre. Az egyik, hogy mivel ez egy hybrid kütyü, van rajta usb és firewire is (jelenleg usb-n fut), megpróbálom egy firewire kártya beszerzése után a másik csatlakozást, ill. a gyári motu-asio driver helyett az asio4all-t. Vélemény?
eladó lenne egy Novation Remote 25 SL.
tökéletes műszaki és esztétikai állapotban,tehát hiba nélkül,karcmentesen.
Dobozában,papírjaival,kábellel.
Beszámítanék esetleg Novation Launcpadet,Korg NanoKontrol2-őt.
és egy kérdés...
valójában nem az enyém a cucc,hanem a haveré akivel csináljuk a projectet...
és azért megkérdezném tőletek,hogy mi lehet kb ennek most a reális ára?
értitek?
mennyibe jó hirdetni...,mi az ami nem sok érte...,de jó ár?
előre is köszi!
ha valakit érint akkor jelezzen!
44.1kHz, 24bit. A buffert addig húzd lefelé, amíg nem kezd el recsegni- úgyis fogod hallani. Néhány effekt (reverb-ek, "visszanéző" kompresszorok- ilyenek, eléggé eszik a processzort, növelik a késést, de elég erős a géped, nem kell, hogy gond legyen)
Akkor elvileg most jól müxik. Ha benyomom a recordot, akkor automatice bekapcsolja a hangszorót ikont is és szól az effekt. Köszi!!!
Késést amúgy érzékelek, bár ez egy 6 magos i7-es úgyhogy nagyon nem kéne neki... Mi az az általános sample rate és buffer, ami használatos? Miből induljak ki, mit butítsak tovább, ha szükséges?
Így van. A directmonitorozás akkor jó, ha gyenge a géped, és késés van- de ez egy másik téma.
Csinálj meg azt is, hogy file/preferences/VST- itt válaszd a tapemachine style felvételi módot, az a legjobb.
Na. Az a lényeg, hogy ha a hangszóró ikonod (monitor) nincs bekapcsolva (és nem vagy felvételben sem), akkor a bemenő jel egyáltalán nem kéne, hogy szóljon. Úgy szervezd meg a MOTU keverőjét.
Ok, megpróbálom. Ahogy említettem, teljesen új vagyok a témában, többnyire sötétben tapogatózom (magyarul full hülye vagyok hozzá :), de a következő a helyzet:
Adott egy Motu Ultralite cuccos. Win alatt próbálkozom vele, a Sound beállítások alatt
a Recording Devices-ban "Motu Analog 1-2" van beállítva a Defaultra
a Playback Devicesnél pedig a "Motu Main Out 1-2"-t tettem Defaultra
Van egy olyan kis progim, hogy Motu Audio Consol, ahol a következőket lehet beállítani:
(bolddal jelölöm, mik vannak kiválasztva)
Phones Assign
(Main Out 1-2, Analog 1-2, Analog 3-4, Analog 5-6, Analog 7-8, S/PDIF 1-2, Phones)
Main Out Assign
(Main Out 1-2, Analog 1-2, Analog 3-4, Analog 5-6, Analog 7-8, S/PDIF 1-2, Phones)
Return Assign
(Main Out 1-2, Analog 1-2, Analog 3-4, Analog 5-6, Analog 7-8*, S/PDIF 1-2, Phones,
továbbá: Mix 1, Mix 2, Mix 3, Mix 4, Mix 5, Mix 6, Mix 7, Mix 8)
* az Analog 7-8-at több fórumon is olvastam, "looping back the Main 1-2 to the input channels", de nem tudom, mennyire korrekt megoldás ez.
Cubaseben a VST Connections alatt az Inputnál beállítottam az Analog 1-et és 2-t, ez lett a Stereo In 1 bal és jobb oldala.
Az Outputs fülre felvettem az összes kimenetet (gondoltam végigpróbálom), tehát van 7 db Stereo Out-om, de ebből a Main Out 1-2 van beállítva mint Main Mix-re.
Így elértem azt, hogy mind2 source jelét rögzíti, visszajátszáskor is hallom, ha pedig közben játszom, azt is szól, csak éppen a "élő" jelet mint dry hallom. Ahogy előbb már említettem, ha benyomom a hangszóró ikont, akkor csak hangosabb lesz, de nem effektezett.
Aztán lehet valami submixre (bus) lenne szükség, de ehhez már tényleg nem értek :(
Változik a hangja, ha benyomom, de inkább csak hangosabb lesz. Teljesen más, mint az az eredmény, amit utólag rakok a trackre. Arra következtetek, hogy a return lehet rosszul konfigolva, tehát nem azt hallom, ami a gépből jönne vissza :(
Hülye kérdés lesz, nézzétek el nekem, teljesen új vagyok a témában. Került hozzám egy Motu Ultralite, felugrott egy Cubase AI hirtelen, aztán próbálgatom a lehetőségeket. Az első probléma amibe belefutottam, hogy a vst-ket csak utólag a felvett trackre tudom rátenni. Nyilván van arra lehetőség, hogy ezt élőben is halljam, de nem jövök rá, hogy mit és hol kéne ehhez beállítanom. Pls help!
Volt HD500-am. Nagyon "hifis", színez mint állat. Mire kéne különben? Ha szereted a mélyeket, akkor beyer-eket böngészd, azok lejjebb mennek. 15-20. Max. használtan érdemes. Pl. DT440, bár nem gyakran látni hirdetve.
sima mezei árnyékokoltkábeles csatissal tökély lesz. a coax az elvileg impedancia illesztett. lehet 10m felett érdekes, de te semmit nem fogsz észrevenni
ha csak nem egy pillanatnyi elmezavarra kell, akkor érdemes azért rákölteni azt a párszáz forintot. de ez inkábbcsak sznobizmus
Kérdésem a következő:
Van egy HD 500 fülesem...
Minőségben melyik az a cucc, ami ár/értékben jobb nála???
És mondjuk úgy 15-20 környéke újan/használtan...
Szeretem a mélyet. :)
Zenehallgatás, és line X3 hoz kellene...
Köszönöm szépen!
de olyan 300$-tól lehet kapni készen, na erre költs zoran, ez tényleg megéri, bár kérdéses a szobád és a monitorod, szóval lehet nem a hangerőszabályzás lesz a gyenge pont :)
ha olyat akarsz, ami nem színez és nem lakja le a jelet, akkor az tulképpen egy 25 állású kapcsoló meg vagy kétszáz darab ellenállás, ki kell számolgatni, meg minden.
Oké, köszi szépen, majd kísérletezek.
Azt a volume potit talán megcsináltatom, az lenne a legegyszerűbb, és főleg (ami számomra fontos) legátláthatóbb megoldás. Nem lehet elfelejteni, mit hová irányítottál, mert látszik a kábel!!!!!!!!
Amúgy működhet a Yamahád monitorozásra, csak jól szervezd meg. Pár tipp:
A inputoknak szánt Yamaha csatornákat mind válaszd le a master bus-ról (csak felvételre szolgáljanak).
Gyere vissza az Emu-ból a Yamaha-ba. Vagy analógban, vagy pl. az spdif-el, de az emu virtuális keverőjéből is szerintem megcímezheted a Yamaha outputját (az ADAT 1-2 lesz az).
Így bonyolultabb, de ha egyszer jól összerakod, jó lehet így is..
Szóval bőven sokféleképpen megoldhatod, a jelszó: NE VEGYÉL SEMMIT!:)
Á, az csak egy sztereo poti egy szappantartóba szerelve. Ill. ha szimmetrikus az aktív monitorod bemenete, akkor még ehhez képest duplán, de szerintem asszimetrikus lesz. Szakikat kérdezd meg vagy itt, vagy barkács rovatban, milyen értékűt javasolnak leginkább.
Füles erősítő nem ajánlott erre a célra, teljesen más jelszintek, más impedanciák..
Nema füleshez, hanem az E-muból való monitorozás hangerőállításához. Ugyanis van az E-mu + két aktív monitor, amelyeken nincs hangerőszabályzó (van input trim, de minimumon). Ez így elvileg ordít. Azt javasolták nekem 9784-ben, hogy barkácsoljak egyet, de mivel nem tudok barkácsolni, gondoltam, egy ilyen kütyü megfelelhetne helyette. Erre vonatkozik a kérdés.
Szóval füles menne, füleskimenetről, a két láda meg az E-mu monitorkimenetein, de kéne valami szabályzás a hangerőre.
Köszi, se kedvem, se affinitásom, csak akkor az a hangerő dolog van még függőben, amiről alább a másik fórumtárssal beszélgettünk. Jó lesz az a Behringer füleserősítő szerinted, vagy barkácsoltassak valamit?
Nem szabad kihúznod a visszafelé-fénykábelt, mert elmegy a szinkron. Én mindenképp az Emu-ból monitoroznék a kevesebb pókháló és véletlen visszacsatolások miatt, de ha van kedved és affinitásod, rakd össze úgy.
Na most fogok megint hülyét csinálni magamból. Digi mixen nem értek az auxokhoz, mert az anlógon ugyebár vót egy auxhoz egy fizikailag jelen lévő kimenet meg egy vissza-bemenet. Ezen meg olyan nincs. Van 4xAux gomb, de azok kiementei az Omni outokra irányíthatók a könyv szerint, amiket viszont használok/-ni fogok másra (lásd alább). Izé, nem vagyok egy forrasztóguru, de kérdem, esetleg egy Behringer HA400-as kis füleserősítő nem jó erre a célra (18 euró nálunk Szlovákiában táppal együtt)? Az baj lenne, hogy sztereó lyukak vannak benne?
használod a yamahán az auxokat?
ha nem, és van a pulton két pre fader aux(vagy egy sztereo az még jobb volna), azokon tudod küldeni a monitorhangfalakat... de ez mind túlbonyolítás, rontja, színezi a visszahallgatást.
a legegyszerűbb és legjobb lenne egy szappantartó méretű műanyagdobozból(600Ft) egy sztereo log 10k potiból (minőségi 2500Ft) és pár jack végű kábelből (max 3000 összesen)összrakni egy passzív monitor hangerőszabályozót.
Ez jó hír is meg nem is. Egyfelől úúúútálom a patchmixet, másfelől egyszerűbb lett volna.
Maradjak ennél?:
Ki 2 jackes kábelen vissza a Yamaha 13/14 sávjába, miközben az E-muból Yamahába visszafelé tartó ADAT kábelt (hogy véletlenül se kettőződjön az első 8 sáv visszahallgatásnál) nemes egyszerűséggel kihúzom, és akkor mehet a monitor is a Yamahából?
Az ATH M40 az elegendő lesz-e itthonra? Mert most akciós és jobbnak tűnik a 30-asnál. Meg nemakciósan is megvenném, már borzalmas ez az összebarkácsolt Sennheiser (kukázott HD477 + szivacsok egy régi vezetéknélküliről + megcsinálva a kábelezés féloldalasnak).
Nem ezen szeretnék világmegváltó hangzást elérni. Elsősorban gitározáshoz kellene (digitális modellezést használok), ezért mindenképpen kellene a zárt design, mert nem hallom a gitár mellet a backing tracket. Meghát a többi stúdiós dolog. És a gépemet használom még mindenféle multimédiás/hétköznapi dologra (játékok, filmek, bugyuta jutúb videók, zenehallgatás), ahhoz is jólesz talán, bár ezekhez elég a Pioneer SA-770 + Videoton DCR2520A kombó is (szólni szól, csak a Videoton kicsit lúdneszes).
nem szokták javasolni a patchmixben való monitorhangerő-állítást.... digitális szabályzás, lehalkítva sokkal rosszabbul szól mint felhangosítva
a monitorhangszórókon kéne hangerőzni, vagy egy passzív analóg osztó kellene (pl mackie big knob, vagy ötezerből házilag)
Na igen, és így a monitorok hangerejét (aktívak) elvileg az E-mu Patchmixében tudom állítani, ugye?
Vagy nyomjam ki 2 jackes kábelen vissza a Yamaha 13/14 sávjába, miközben az E-muból Yamahába visszafelé tartó ADAT kábelt (hogy véletlenül se kettőződjön az első 8 sáv visszahallgatásnál) nemes egyszerűséggel húzzam ki, és akkor mehet a monitor is a Yamahából?
Jól gondolom?
És kösz.
Nem tudom, milyen stúdió progit használsz. Pl. Cubase-ben úgy van, hogy a Device/Device setupban keress olyat, hogy Clock source. Ez legyen internal-on.
Fontos, hogy 2 fénykábellel oda és vissza is kösd össze a Yamaha-t és az Emu-t, majd a Yamaha-ban a Word clock select-nél az "OPTION SLOT"-ot válaszd ki.
Köszönöm mindkettőtöknek. Sejtettem / emlékeztem, hogy a clockot szinkronizálni kell, viszont a Yamaha kézikönyve annyit ír csak róla, hogy ha nem az egyedüli digi cucc a rendszerben, akkor szinkronizálni kell. Arról kukk sincs, hogyan...
???
Segítség!!!
(Tiszta hülyét csinálok magamból...?)
Így, ahogy Laca mondja, a monitorozást most már költöztesd át az EMU-ra, a Yamahából csak az input-ok kellenek.
Van egy nagyon fontos még: a word clock-ra vigyázz, hogy van beállítva, nehogy a Yamaha és a számítógép órája külön járjon.
Önzetlen segítségedért és bölcsességedért áldassék a neved míg világ a világ!!!
Remélem, nem vagyok szemtelen, ha kihasználom az alkalmat és megkérdem azt is, vajon a monitorozást hogyan oldanád meg? (Hangfalakra eddig a 8 sávon a Yamaha monitor outjait kötöttem, füles meg a Yamaha füles kimenetén szólt. Felteszem, fennáll a veszélye, hogy az általad ajánlott bekötésnél esetleg nem jut vissza minden sáv hangja a ládákba vagy a fülesbe. Ha így lenne, akkor rakjam át a monitorokat és a fülest az Emuba?)
Még egyszer hála.
Na megtaláltam közben: a Yamahád hátlapján van olyan, hogy 4db "OMNI OUT" kimenet. Azokra küldjél rá 4 kiválasztott input csatornát. Szerencséd van, mert ráadásul szimmetrikus output-ok, úgyhogy feltétlenül sztereo jack-jack kábelekkel vidd tovább az EMU input-okra.
1. Természetesen megy az EMU két miksibemenete szimultán az ADAT optikain fogadott nyolc csatornával. Nem csak az a kettő, de a maradék jack-es 4 vonalbemenet is, sőt az spdif digitális is.
2. A jack-es vonalbemenetekbe dugott mikrofon halk, alulvezérelt lesz.
3. Szükséged van tehát 4 mikrofonelőfokokra, amikkel a jack-es EMU vonalbemeneteket meghajtod, de te ezeknek birtokában vagy, mert a Yamahán ott van neked még pont 4 db szabad miksicsatorna. Azt kell megoldanod, hogy ezeket kivezesd 4 külön analóg kijáraton.
Köszi. Jelenleg így megy: a Yamahából egy bővítőkártya segítségével 8 sáv mehet egyszerre ki az E-muba és 8 vissza ADAT kábelen (16-os ADAT-kártya nem tehető bele, sajna). Ez a nyolc vagy alig elég, vagy nem elég a dobokhoz. Azt nem tudom, hogy ezzel együtt szimultán még az E-mu a két miksibemenetén is tud-e jelet fogadni. Ha igen, akkor 10-nél tartunk. Az E-mun viszont a két előlapon elhelyezkedő miksi bemeneten kívül a többi jackes, azoknak tudtommal nincs se megfelelő mikrofon-előfoka, se fantomja.
Mert mi lesz, ha még a 4 jackes bemenetbe a hátlapon is szúrok 4 mikit? MIlyen lesz az? Egyáltalán mennek majd együtt a többivel szimultán? Vagy azokhoz vegyek még külön előfokokat?
Az Emu-n tehát akkor van 14 analóg bemeneted (ebből 4 vonal) és 2digitális (spdif), azaz max 16 sávot tudsz elvileg rögzíteni. Alapból 10 miksibemenet simán működik tehát. Az lenne a feladat, hogy a Yamaha-ról tudd hasznosítani a maradék 4 miksielőfokos csatornát. Meg kell nézni, hogyan lehet kirakni függetlenül a pult különböző output-jaira ezt a 4 csatornát, és innen továbbmenni az Emu 4 analóg input-jára (esetleg az spdif-re-is) Ránézek majd a Yamaha manual-jára én is.
Igaz, hogy számomra ez a digi világ egy virtuális pókháló...
Viszont a dobok miatt mikrofonbemenetből kéne sok egyszerre. Ezt hogy oldom meg?
Esetleg, ha elmagyaráznád, akár mailben is... Tisztelettel megköszönném.
Üdv.
Uraim, tanácsot kérek tisztelettel:
Adott Yamaha O1v digi mix 8i/o adat kártyával + E-mu1616m kártya. Az szimultán 8 sáv felvétele. Az kérdés: hogyan lehetne ezt bővíteni a mix cseréje nélkül értelmes áron?
Illetve beállítás kérdése-e, hogy a 8 adat mellett a kártya dock részének 2 miki bemenete is menjen egyszerre (vagyis 10 sáv),illetve esetleg venni egy külön 8-sávos egyszerű preampot és annak kimeneteit rákötni valahová/hová???
Köszönöm.
Hidd el,hogy működik. Itt a fórumon is van pár embernek usb-s RME hangkártyája, és senkinek nem volt gond vele. Az UFX-hez még számítógép se kell, beledugsz egy jobb minőségű pendrive-ot, és mehet a felvétel standalone módban.
Windoz 7 alatt is eljátszik szépen...Xp alatt mostanában néha nem indul el. Gép leállít, újraindít.Van amikor csak másodszorra indul...
Xp, Win7, Ubuntu, a gépem oprendszerei.
(Asztali gép, I5-650 CPU, GPU a prociban, 2giga DDR3 ram, gigabite usb3 lap....)Majd még kap memoriát...
Elsődleges az ubuntu. Szóval a többi szart csakis a hangkártya miatt tartom. És még így is néha szívat... De a rohadék gyártok nem igazán támogatják linux alatt a cuccaikat... Persze van rá alternatíva még így is, de szart sem ér...
Pár ezerért lapost?? Ujjat? Azok sem túl olcsók... ha valamit tudsz, amit én nem, ne tartsd magadban :)))
Az lenne nekem is a legjobb megoldás... Vagy valami régi Mac....
biztos lesz usb3 kártya is pci-e felülettel. na ha lesz értelme egy olyat biztos beújítok majd. valószinűleg a lányszex hd5000 pro cuccomhoz ( soming soon: 2013 ) ))
nekem van és volt sokféle hangkártyám a kezdetektől (gravis ultrasound mond még valakinek itt valamit?) usb-s is van. azóta felnőtt egy új nemzedék :-/ )
szóval firewire stabilitás az az alaplapi chipkészlettől nagyban függ. texast mondják mindenhol, de az enyém azt hiszem nem olyan (már a laposban).
mondjuk az x3 is usb hangkártya , de én azt digi in/out -on használom leginkább a solo-n keresztül. megszoktam a solo-t, de az x3 is ment jól, igaz leginkábbcsak lejátszásra (arra tökéletes az usb is!!!).
egy tény: nem hotswap a solo, ebbe bele kell törődni. sőt a hibernálást se bírja :-/
az asztali gépemen (ahol általában tanyázik) a tápot a gépből kapja, gond nélkül megy mióta megvettem.
egyik laposon sincs csak a kicsi 4 pines csati, ott kell a hozzá adott tápegység. az is jól megy. lőttem nemrég egy másik nullklóméteres, "özönvizes" lapost (p4 2.8) pár ezerért direkt gitáralapcuccnak ) arra pont jó. sszerencsére van rajta integrált fw, ami manapság már nem jellemző. mondjuk a kamerákról is jól lemarad manapság. én viszont kitartok kameráról is direktbe a laposra szokok rögzíteni, az is stabil.
szerintem a solo tuti darab, persze xp alatt. feljebb nem tudom milyen az "élet" vele, de gyanítom nem lenne gond ott sem. az m-audio cuccok nagyon jók, mert stabilak a driverek és sokáig él a driver support, nemúgy mint egy jópár, már bebukott, amúgy hw szempontból jó hangkártya esetében.
Nem rég tettem össze gépet magamnak, már gondoltam az usb 3 ra..
Ott az alaplapon. Csak még eszközöm nincs hozzá :D
Engem is lebeszéltek az usb-s h kártyáról anno. A firewire kártyákkal egy gond van , hogy a tápot is a kábelen kapja, és ugye nem szerencsés ki be dugdosni amikor megy a számítógép. Én is be faragtam egy ilyennel, mert úgy érkezett hozzám a cucc hogy az istenért nem tudtam feltelepíteni a gépre...Aztán szerviz lett a vége. Javítási költség sem volt 2 fillér...Nem kicsit lettem ideges... Aztán korrektül "megoldottuk a dolgot" az eladóval. Mondjuk létezik hozzá másik csatlakozó, és a készülékhez adapter, a táphoz.
Te hogyan használod a solot?
értem én, nyilván manapság nem nagy mutatvány az a stream (pl. a videóhoz képest).
DE! a gond az, hogy lófütyi az usb megbízhatósága. elég egy kis hiba és ott a gond.
nyilván a gyors és kiforrott rendszerekkel ez nem annyira bukik ki, de az usb szabvány NINCS felkészülve rendesen erre a feladatra. ez a lényeg.
nyilván lehet jónaklátszó és úgy is viselkedő rendszereket említeni, de a mélyben ott a gond, ha nem is látszik. ha megnézed az usb streamelési módok leirását te is megérted. ettől még működ(get)het
ez usb szabvány gond, teljesen hardverfüggetlen! nem a stream mennyisége a gond (a 480 Mbit/s az bőven sok!), hanem a módja és időzítése.
erre mondtam az usb3-at. na abban biztos megoldották ezt is.
szerintem nem, mert annak csak editálásra való az usb-je, nem hangkártya (de nem volt ilyenem még).
persze ha rákötöd valami használható hangkari line bemenetére akkor igen
csak kvázistabil rendszer hozható össze, mert az usb NEM realtime rendszer, sem a protokol sem az adatátviteli csomagok nem alkalmasak a gyors audio streamra (itt a pár ms nagyságrendű reakióra gondolok). szóval bárki bármit ígér az sajnos megtévesztés (avagy hazugság).
persze ettől még simán vannak használható rendszerek, de sajnos a pci, pc-e, firewire vagy az usb3 (?) (ezt nem ismerem) kívül nincs igazán gyors, és belekódolt hibajavítással, kellően nagy sávszélességggel ellátott (rendszer - kernel szinten) kis latencys kommunikációs felület.
vannak egyéb buktatók is, de az már handverszintű konfig illetve hw (chip tipus) dolgok.
de ha valami a szabvány szintjén alkalmatlan, arra NINCS megoldás, csak különböző trükkölgetések, amik próbálják elfedni a felhasználó elől a valóságot több kevesebb sikerrel...
ettől még lehet usb cuccokat használni (mert olcsóak), de egy icsit mindig rezegni fog a léc.
pl. szoftveres modellezés usb felületen mindig sántakutya lesz
Sziasztok!
Egy ki segítséget szeretnék kérni. Egy line6 pocket pod usb portján keresztül hogy tudnék demófelvételt készíteni? Csak simán összekötöm a gépemmel és kész? Tudatlan vagyok ebben a témakörben.
Köszi.
Régebben azt olvastam, hogy az USB-s adatkapcsolattal rendelkező hangkártya nem túl szerencsés, mert hogy az USB-s adatkapcsolatot nem az ilyen gyorsreagálású dolgokra fejlesztették ki (vagy valami ilyesmi). Az lenne a kérdésem, hogy ez máig fenn áll, így hogy már a dolgok nagyrésze USB 2.0? Egy minőségi USB-s hangkártyával Lehet "real time"-ban, észrevehetetlen latencyvel rögzíteni?