A társkártyát nem dugod sehová, csak mellé kell csavarozni a 1010 kártya mellé. Ezeket egy szalagkábel köti össze. (A régebbiek PCI foglalatba illenek, úgyhogy a vásárlásnál erre figyelj!)
Mivel csak vonali bemenete van, ezért valami előfok kell elé, pl. egy muliteffekt, vagy erősítő vonali kimenete.
Vagy használod úgy, ahogy korábban írtam: beledugod közvetlen a gitárt és szoftveres erősítőmodelleket használsz. Sok ilyet találsz akár ingyeneset akár fizetőset.
A 4. kérdésre a válasz szerintem nem, de majd ügyesebbek megmondják.
A 1212m-ben csak vonalbemenetre tudnám dugni a gitárt. Nem tiszta, hogy ez miben különbözik attól, ha Hi-z-re dugnám. Mindenhol azt lehet hallani, hogy gitárt hi z/instrument-re kell dugni. Mégis mi a franc a különbség és ha vonalra kötöm be, akkor lesz valami gond belőle? pl rosszabb minőség, mert nem arra való vagy ilyesmi...
"Rendszerkövetelmény:
...
- szabad PCI-E kompatibilis csatlakozó
- közvetlen az előző csatlakozó mellett további 1 PCI vagy PCI-E hely a 0202 társkártya részére.
..."
Az emu oldalán is, ha jól értettem /nem biztos/ az van, hogy egy hely kell nekik. A hs online-osok szokásos hozzá nemértése a fenti?
Lenne még egy pár kérdésem, ha tudod légyszi válaszold meg őket és akkor már tényleg tiszta lesz a kép és hagyom a hangkártya témát.
1, Hogy érted, hogy csak úgy oda van szerelve a slot fölé? A társkártyának is van egy kisebb csatlakozója. Gondolom azt is be kell dugni egy slotba, nem?
2, Valószínűleg egyenlőre csak gitár azaz jack kábel lenne rádugva. Akkor ahhoz kell a másik (társ)kártya is?
3, Ha bedugom gitárt a kártyába és gépen rögzítem, a keverőt pedig kizárólag visszahallgatásra és monitorozásra /fejhallgató bemenet miatt/ használom, akkor nagyon elrontja a fejhallgatóba érkező jel minőségét? Nem lehet olyan vészes a helyzet, csak meg tud rendesen hajtani egy 60 ohmos fejhallgatót egy keverő. Még ha egy olcsó ócska használt szar is...
4, A fenti helyzet megoldható úgy is, ha az alaplai kártyát használom keverő helyett? Vagyis, hoyg egyszerre működik a 2 kártya. Az Emura van rádugva a gitár + azt használom pl zenehallgatásra is, de az alaplapin keresztül küldöm ki a fejhallgatóra, mivel azon van füles kimenet. Na meg persze fontos, hogy miközben játszom azonnal fejhallgatón halljam magam. Nem fog bekavarni az alaplapi, ha csak lehallgatásra akarom használni. Remélem érted mnit akarok kihozni ebből.
sziasztok!!segitségeteket szeretném kérni..van nekem egy u-mix control 2-keveröm.nem nagy szám de kis házi bulikba jó lenne.a gondom hogy kell hozzá egy külsö hangkártya,mert csak ugy keverhetök a zenék,a füles miatt.de nem akarok nagyon drágát csak a célnak megfelelöt,de nem nagyon értek hozzá.elöre is köszi..
a szinkronkártya nem slotba megy,hanem csak úgy oda van szerelve a slot fölé, és ha snem használsz vele együtt valami másik digitális eszközt digit összeköttetésben,akkor nincs is rá szükség igazából...
Jó ötlet. Valami olcsó használtat majd nézek neten. Eléggé meg tetszett az emu 1212m. Csak nem biztos, hogy lesz hely a gepbe. Nincs 2 szabad pcie slotom.
Egy ócska keverő ugye nem ront a felvételi/lejátszási minőségen?
egy kis keverő mindenképpen jó hangkártyához.
ez megoldja a bemeneti és füles probémákat is.
a bérinzsenyér cuccok elég jók (persze lehet ekézni, de annyiért, amennyi tuti).
Használhatod úgy, hogy a gitár után kötsz valami multieffektet és úgy dugod a hangkártyába, vagy használhatod úgy is, hogy simán a gitárt bedugod a hangkártyába és DAW-ban használsz valamilyen szoftveres amp-ot, pl. guitarrig, amplitube, stb...
És tényleg! Nincs hi-z, se fejhallgató bemenet. Tök jó. Most ha megvettem volna azt, akkor dobhatnám a kukába. Szemétség :) akkor nem túl sokra lehet használni ezek szerint a pci-os cuccokat nem hangszer felvételre. Legalább is, ha nem mikrofonnal vannak rögzítve.
A DAW-ban való futtatás sem oldja meg a problémát /nálam legalább is/, mert ugye, ha késés nélkül akarunk monitorozni alaplapival, akkor muszáj asio-t használni. Anélkül használhatatlanul nagy lesz a késés és sistergős, zajos lesz a vst-n keresztüljövő hang.
A DAW-nak is asioval kell futnia, ha asio-s vst-t akar az ember használni benne és akkor ugyan úgy visszaérkezünk az eredeti "nem szól más csak DAW/VSt problémához.
Legegyszerübb, ha DAW-ba vagy standalone vst-be beimportálj a backing tracket és már lehet is rájátszani.
Xp is fent van a gépemen win7 mellett úgy, hogy ez nem lehet probléma.
Viszont azt nem értem, hogy vonal /Hi Z, instrument/ bemeneten kívül miért kéne mindenképp mikrofon is? Szerintem semmi értelme, mert hát ugye én nem akusztikus gitárt akarok mikrofonnal felvenni, hanem elektromosat közvetlenül hangkártyába dugva. Nincs erősítőm amit bemikrofonozhatnék és mikrofonom sincs. Nem is tervezem agyagiak miatt, hogy felszereléseket vegyek csak azért, hogy ilyen módon készítsek felvételeket. JÓ nekem a vsti rendszer. Vagy talán más miatt mondtad a mic bemenet fontosságát?
--------------
Nézegettem a 0404 és 1212m pcie cuccokat és lám mit látok! Nincs fejhallgató bemenet. Még 1/8as se. Lehet nagyon buta a kérdés, de akkor hogy használjak ilyen kártyát, ha nem tudok lehallgatni/monitorozni fejhallgatón? Sajnos CSAK fejhallgatót tudok használni, szóval nincs monitor hangfalam, amire rá lehetne kötni. Másik ezt hogy oldják meg?
próbáltad azt, hogy a guitar rig-et nem standalone, hanem mondjuk VST-ként futtatod egy DAW-ban? Ez esetben megszűnik a probléma. Ha szabad ajánlok is programot: reaper.
Btw. sok hangkártya támogatja azt, hogy asio mellett szól a normál wdm / dx / vindózos hang is, de ehhez be kell ruházni. :(
Üdv,
delo
win 7 alatt nem zenélünk (még) azt hittem ezt már tudod...
persze hw-e válogatja, de a régebbi, de egyébként tuti cuccok jobban szeressék az xp-t, ami egyébiránt jobb is mjúzikolásos zavarkeltésre
az asio nem multiclient, ha a hangkártya ebben az üzemmódban van, akkor csak egy progit tud kiszolgálni szemben a directx-es driverekkel.
ha gitárolás a cél csakis olyan hangkártya játszik, aminek van vonal ÉS mic bemenete avagy fel van készítve gitárra is. vagy venni kell hozzá egy kis preampot. a bérinzsenyér kis cuccok (mic 100, 200) tök jók.
emu 0404 sajnos csak line, de egyébként sokat szeressék. én az m-audio kártyák közül lőnék valami értelmeset...(illetve én már meglőttem a magamét )
Arra gondoltam, hogy nincs semmi értelme usb-s cuccokat vennem. Nem laptopot használok és elég erős a gépem, jó nekem a pci is és társai.
Rövid kérdés: Van egy emu 0404 pcie és egy 0404 usb. Előbbi 35 a másik 60k körül van. VAn bármi különbség a kettő között azon kívül, hogy kapcsolódik a géphez? Elvileg ugyan az a kettő nem? csak az egyik hordozható változat, de ezért 25k különbség? furcsa..
Köszi! ezt a kártyát is nézegettem csak újan túl drágának találtam. Használtan sok minden kijönne 40-ből, de szívesebben vennék újat, ha már egyszer veszek hangkártyát. Használt cuccokat nem szívesen veszek, ha nem tudom kipróbálni. BÁr még akkor sem.
De majd, ha lesz pénzem kártyára, akkor körbenézek használt cuccok között is. MÉg1x köszi!
Nálam is ez van csak én amplitube-ot használok. A probléma az, hogy gondolom asio-t használsz és ilyenkor valamiért az adott progin kívül elnémul a pc. Én sem tudtam megoldani, de van egy alternatív félmegoldás. Azt szoktam csinálni, hogy letöltöm a backing tracket és betöltöm ampli-ba. Ha jól emlékszem guitar rigben is be lehet tölteni külső hangokat úgy, hogy az a megeffektezett gitár hangon kívül szóljon. Szóval ezzel a megoldással rá tudsz játszani rendesen amire akarsz, csak egy nagyon kicsit körülményesebb, de ugyan úgy működik mint MPlayerrel.
Én is már megkérdeztem ezt a dolgot itt, de csak annyi válasz jött, hogy lehet rosszul van valami beállítva nálam. Bár nem igazán lehet már mit állítgatni, mert kipróbáltam amit tudtam.
Sziasztok!
Van egy Behringer UCG 102,Guitar Rig 4-el,sikerült beüzemelni,viszont ha elszeretnék indítani VLC-én vagy Media Player-en egy Backing Track-et semmi hang.
Valami ötlet?
Ja,sajna nem vagyok egy nagy hekker,ezért előre is elnézést a hülye kérdésekért!
Kösz!
Én EMU 1212m-et használok ezt ~25eFt körül megkaphatod használtan. Ez egy PCI slotba illő kártya, annyi hátránnyal, hogy nincs rajta mikrofon bemenet. Tehát csak vonali bemenet van rajta.
Ez akkor jó gitárfelvételhez, ha szoftveres 'erősítőket' és 'effekteket' használsz. Tehát nem hangszórót akarsz kimikrofonozni.
a kolléga a szoftveres direct monitoringra gondol,hogy azt hallgatod vissza amit már felvett és nem bemenő jelet.
hozzáteszem,hogy nem tudni mi a viharért edzenek a gyártók egy arra kevéssé alkalmas csatoláshoz való fejlesztésre...
Ezzel azért vitatkoznék. Rendben van, hogy az usb2-t nem erre találták ki, de tényleg megoldotta pár gyártó ezt a problémát. Úgy tudom a direct monitoring azt jelenti, hogy a kártya a bemeneteit egyből visszanyomja a kimeneteire. Ilyenkor nem is megy át az usb-n a jel.
A problémásabb a szoftveres monitorozás, amikor a DAW-on megpakolod effekttel. Itt pedig halmozottan összeadódik a késés és a nem megfelelő időzítés.
DE! Van olyan gyártó, mint pl.: az előbb említett RME ( mondhatok mást is, de ezzel van személyes tapasztalatom ) ahol ezt a kérdést is megoldják. Stabilan 7ms (256 minta @ 44.1kHz) bementtől kimenetig szoft monitorozásnál, gitár és láda szimulátorral szerintem elég jól használható gitározásra, akár felvételre.
Persze javíts, ha tévednék, nem flamelni akarok... csak kicsit az az érzésem, hogy elvből szídod az usb-t, ahogy én is tettem :) közben pedig már áthidalták ezt a gyártók :)
nos akkor annyit, hogy az usb2 specifikáció alapján az egész alapjaiban gáz. a latency helyből csak éppenmegfelelő lehet, mert egyszerűen nem támogatja a direct monitoring, mint a hályogkovácsi puncinedvesítő , de lássuk be az csak egy virtuális fostalicsázás mondjuk egy realtime gitáreffektezés során (amikor a pöcö a "gitárcucc").
simán jó lehallatáshoz, ezt nem vitatom, de pont itt nekünk gitárbuherátoroknak, akik "laptopmarshallstack" vitézkedést folytatunk sajnos szakajtóval mért fosógalamb ürgyűrűfüttyöt ér. SAJNOS!
nyilván egy külső gitárkütyühegy mic-ezésénél nem érdekes a dolog, lévén ott adott a hang, "csak" fel kell venni, de egy belső realtime processzáláson alapuló hangleképzésre lényegében alig alkalmas. éppen a határon van, hogy zavaró legyen a latency-je.
talán az usb3 -ban megoldották, de azt nem veséztem még ki magamnak.
nekem is van usb-s cuccom több is. de csak hallgatom a zenét rajtuk, mert arra kiválóak!
Nézegettem a pci, firewire, pci-e kártyákat is, de mivel nem igazán értek hozzá és tapasztalatom sincs ilyen kártyákkal nem jutottam túl sokra velük. Még azt sem tudom mi a különbség a fenti 3 típus között.
Na én is idemaszatolok akkor már egy két kérdést. :)
"egyszerűen nem realtime-ra tervezett a fizikai réteg"
Ez mit jelent, mert fogalmam sincs róla?
"minél nagyobb a streamelt adattömeg annál gázabb"
Streamelt adattömeg?
Nekem igazából a lényeg, hogy olyan 35 nagyonmaximum 40k-ből vegyek egy olyan kártyát, ami a lehető legjobb arra, amire nekem kell. Nem tudnál ajánlani valamit, ami kijön ennyi pénzből? mindegy h milyen fajta a kártya, nem kell feltétlenül usb-s. Elektromos gitár felvételre kéne elsősorban.
Lehet, hogy csak nem volt abban az árkategóriában USB-s cucc. Mondjuk felőlem ajánlhatnak akármit, úgy is alaposan körbenézek/kérdezgetek az árban szóba jöhető kártyáknak. Nem akarom megszívni valami gagyival. Amúgy tényleg idegesítő, hogy nem bírnak összeírni egy normális specifikációt. Már más is panaszkodott erre.
na akkor megint idemaszatolok egy "atomot" .-)
USB-s hangkártya ->ugyanmárkéremszépen...
itt huszárkodik a gondolat, hogy 96 Khz sample rate és ilyen scarlet szerű fostalicska felmerül. szar ügy. bár már egyre kevésbé divat, akkor is firewire vagy pci vagy pci-e. ezek AZOK, ami az alap lehet. USB az félmegoldás. egyszerűen nem realtime-ra tervezett a fizikai réteg.->fostalicska. minél nagyobb a streamelt adattömeg annál gázabb. soksávon 96/24 garantáltan recseg, szaggat. lehet ott a legkjobb konverter. én kérek elnézést...
hát ebből a kettőből az új emu0204 teljesen jó, amire írod. a szkárlett meg jól meg van hype-olva, hogy még a boltokban is azt ajánlják, miközben nincs ott a raktárban és nincsenek pontos specifikációi sem. ajánlhatnának már olyat, amijük van, nem-e?
Ha már így benne vagyunk a témába érdekelne a véleményetek a Focusrite Scarlett 2i2-ről. Ezt néztem ki, de még csak most fog megjelenni és így nincs róla semmi felhasználói vélemény. Elég necces így megvenni... Elsősorban elektromos gitár rögzítésére kéne nekem. Így adatok alapján ár/érték arányban szerintetek milyen? Kipróbálni nem lehet, ezért sajnos muszáj a számokra alapozni. Viszont a mikrofon bemenet nekem teljesen felesleges. ha tudtok valami más kártyát ajánlani, azt is szívesen venném. Az mind1, hogy külső v belső
Emu 0202-t akartam venni, csak azt már nem lehet ott kapni, ahol megrendeltem és a Scarlett-et ajánlották helyette. Meg hát ez csak most jelenik majd meg, az emu meg régebbi fajta. Gondolom hangminőségbe ez sokat számíthat.
Igen, pontosan erről van szó. 44,1en elég "mosott" a hang és tömörebb, míg 96on tisztább több a magas és olya "vékony" az egész. Tudtam, hogy nincs olyan nagy különbség a különböző frekvenciák között, de épp ezért is volt furcsa, hogy mennyire más 96on-on és 48khz-en mint 44,1en, bár azért ezt sem lehet olyan nagy változásnak mondani.
Örülök neki, hogy te legalább érted mi a helyzet. Majd novemberben fizu után vételezek egy komolyabb kártyát, addig meg elszenvedek ezzel.
én nem érzem, hogy lebaxtalak volna, bár biztos nem rám értetted.
a 44,1 és 96 közötti kirívó különbség nem elsősorban a felbontás miatt lesz, hanem mert az anti-aliasing szűrés 44,1-en beleharap a hallható frekvenciákba. zenei felhasználásra tervezett kártyáknál már koránt sincs ekkora különbség. mert ott 44,1-en is precízebb kvantálás, szűrés van, mint egy mezei alaplapi-n 96-on. (amit írsz én is hallottam már alaplapi kártyáknál. 96-on több a magas, szélesebb a spektrum. csak ugye nem lineáris úgy sem. meg zajos, a sima lejátszásba belehallatszik az egér mozgatása. stb.)
ezért nem a mintavételezés, hanem a jó(bb) kártya-vételezés a lényeg.
stúdióban főképp azért szoktak nagyobb felbontásban felvenni, mert úgy a tranzienseket hűbben megőrzi egy JÓ konverter. persze ettől még meg van engedve otthon is, csak nem lesz csoda.
Hát tudjátok én nem igazán értek ezekhez a dolgokhoz, azért is kérdezgetem itt a sok hülyeséget. Viszont a 44,1 /nem 48/ és 96 között észre lehet venni, hogy van különbség. Nyilván nem eget rengető, de akkor is van és csak az zavart, hogy nem rögzít 96ban, pedig átvált 44,1ről. Szóval még egyszer mondom az volt a problémám, hogy azt hittem, valami gebaz van nálam és azért nem működik rendesen. Nem tudtam, hogy maga a kártya nem tud felvenni így.
Az hogy 96os minőségbe vegyek fel ezzel, nekem annyira nem fontos, mint ahogy itt bemagyarázzátok magatoknak, mert kb 1 hónap és úgy is veszek egy normális hangkártyát. De gondoltam azért egy rövid kérdést megér, ha már viszi a 96ot és ahhoz, hogy jó legyen csak be kell állítanom valamit. Vagyis amikor feltettem a kérdésemet azt hittem ennyi lehet a probléma... de nem kaptam először normális választ és azért lett így felfújva a dolog. Úgy, hogy nem kell ennyire leosztani, nem vagyok egy minőség megszállott és tisztába vagyok vele, hogy egy alaplapi kártya semmit sem ér. Nem véletlenül fogok venni egy másikat, csak mint írtam egy gyors kérdést megér. Már csak azért is /figyelem! itt a lényeg/, mert azt hittem software-esen van a gond és így, ha veszek egy új kártyát azzal is lehet, hogy majd ugyan ez lesz.
--------------
Amúgy van egy stúdió monitor fejhallgatóm, azt szoktam ilyen dolgokra használni, nem pedig egy 200ft-os teszkós fülhallgatót.
nincs samplitude-om, de új fájl/session nyitásánál kell megbeszélni a progikkal a felbontást. különben én sem veszek 96KHz-en, mert mégis minek? kb. olyan ez, mikor otthonra lebax valaki egy 100W-os csöves fullstack-et, hogy "legyen valami rendes gyakorlócucc". hát megvan a maga bája annak is, hogy "a mikrométer hányadrészét kell még tekernem, hogy ne szedje le a vakolatot", de azért biztos te is érzed, hogy nem ez a jó megoldás.
egyetértek. amikor divatba hozták a sorrund-ot, voltak olyan 5.1-es kártyák, ami igazából nem tudta a több csatornát kezelni, csak leosztotta a 2.0-át több aljzatba. persze rendes sorrund hangfilm sem igen volt akkoriban még. (igazából ma sem.)
kb. ilyen szinten lehet komolyan venni az alaplapi "HD"-t és társait. de szerintem azért pár év, évtized és fillérekért lehet majd olyan minőségben felvenni, ahol ma a zenészek otthoni cuccai tartanak. kérdés, akkor mi lesz a profizmus tárgyi feltétele, ami mögé be lehet bújni.
Nekem már ott nem stimmel, hogy ennyire hallod a különbséget 48 és 96 kHz között... Csak feltételezés, de ha "normális" interface-ed sincs, gondolom lehallgatórendszered sem. ;) Jó fülem van, és jó cuccaim, és igen, számít minőségben, dinamikában a mintavételezési frekvencia, még ha annyira nem is, mint a bitráta.
Egyet azonban érdemes szem előtt tartani. Ne varázsoljanak el a számok ;) Egy ütős, profi AD/DA konverterrel rendelkező interface még 16 biten, és 44,1 kHz-en is keresztbe nyeli le minőségbem akármelyik gagyi (értsd, nem profi zenélésre készített, mint esetünkben, ahol a 7.1 HD a lényeg, főleg ha alaplapi) interface-t akár 24 bit 96kHz esetén is!
Hallod, nagyon el vagy tájolva! Ne érts már félre...
Én csak azt kérdeztem, hoyg miért nem tudok ugyan abban a minőségben felvenni a hangkártyámmal, mint ahogy monitorozásnál hallom, amikor 96ra állítom. Azt hittem, hogy tud a kártya rögzíteni ilyen minőségben, ha hallom, hogy átváltott rá. Nem is gondoltam volna, hogy ha egyszer átáll és tudok is 96khz-be gitározni az nem azt jelenti, hogy rögzíteni is fogja a jelet így. De erre most válaszoltál is rendesen, amit meg is köszönök.
Viszont, ha értetted a kérdést, akkor először miért nem arra válaszoltál?? ehelyett inkább leb*szol, hogy miért nem veszek egy rendes kártyát :D /mert még nincs pénzem rá és meg sem jelent a kártya amit kinéztem/. Erre írtam, hogy semmi értelme, mert egyrészt egyértelmű, hogy komolyabb, drágább cuccal már minőség is jó. Másrészt azt hittem, hogy valami rosszul van beállítva nálam, ami szerintem ki is derül a kérdésből. És végül ugye, NEM a kérdésemre válaszoltál először, mint írtad is. Pedig nem volt értelmetlen, ha egyszer most még is tudtál rá egy értelmes választ írni. Az meg mind1, hogy tetszik-e a válasz, lényeg, hogy kapjak rá egy normálisat.
Mindenesetre azért tényleg megtévesztő -legalább is ha nem ért hozzá az ember-, hogy jó minőségbe hallom amit játszok, azaz be megy így a jel a pc-be és progi viszi is, de rögzíteni már nem tudja. Ez tévesztett meg. Mégegyszer kösz a választ és szerintem lassan kezdjük túltárgyalni a témát :)
nos, ha tudtad a választ, minek a kérdés
az alap tévedésed azt hiszem az, hogy, ha lejátszani tud is 96-al az nem jelenti azt, hogy felvenni is tud!
a kimenet még egész jó az "alaplapifos"-nak, de a bemenet... na az tényleg szokol minőség szokik lenni.
ennyit a válaszom értelmetlenségéről.
ha annyit kérdezel, hogy kell-e asio4all vagy van beáépített (?) drivere, na ez a gáz.
az asio4all az egy "szegényemberzacckávéja", a valódi ASIO2 interface-hez képest.
én kérek elnézést, hogy számodra megint nemtetszőket írtam
Tudtam hogy valaki azzal fog jönni, hogy alaplapi kártya :)
Viszont a te válaszodnak sincs semmi értelme, szóval erről ennyit.. Attól hogy alaplapi még 48 és 96-on sokkal szebben szól mint 44,1 Asio-t használok hozzá és ott is állítottam amit tudtam, de az sem segített.
Focusrite Scarlett 2i2 hangkártyát nézegettem, de az még csak most fog október-november körül megjelenni. Sajnos szinte semmi infó róla. Nem írják, hogy Asio driver van hozzá, de valaki itt azt írta, hogy támogatja. Az azt jelenti, hogy külön le kell tölteni hozzá ilyen Asio4all drivert vagy azt, hogy a hangkártya driverében már bele van "építve"?
alaplapi "fossal" 96? értelmetlen...
vegyél egy normális ASIO-s hangkártyát. ennyi.
ja, hogy nem a kérdésre válaszoltam? lehet, de annak nincs is értelme
Egy kis segítséget kérnék az okosabbaktól mielött teljesen megörülök! :)
Samplitudot használok és bemegyek a "Play/Rec > Record Settings-be. Azon belül pedig ki tudom választani, hogy milyen mintavételezéssel akarok felvenni. Átállítom pl 96ra és át is vált rendesen! Hallom, mert a monitorozás be van kapcsolva és egyértelműen ki lehet venni,hogy jobb a minőség. Aztán elindítom így a felvételt és visszaugrik 44,1-re. Próbáltam össze vissza állítgatni amit lehet, de mindig ugyan az..
Már kezdek kikészülni ettől. Alaplapi kártyát használok, de leírás szerint tudja a 96os felvételt. (ALC 892). Meg gondolom, ha egyszer átáll 96ra, akkor tényleg tudja a kártyám. Csak felvételnél nem viszi valamiért. Gondoltam kipróbálom cubase-el, de ott meg nem tudom hol lehet állítani a mintavételt. Alapból, hallás alapján 44,1-en van az is.
Srácok, van arra valami megoldás, ha az USB-s interface halkan ugyan, de konstans módon zajong alapjáraton? Az egérkurzor mozgatása is generálja. Zene mellett nem hallani, de amikor nem szól semmi, a csöndes szobában idegesítő.
bocs! kis market...,de csak egyszer...
adok-veszekben hirdetek egy PÁR Behringer Truth 2030A stúdió monitorhangfalat.
a feltüntetett ár irányár!
...velem meg lehet egyezni... ;)
Ózdon van a cucc,de Pestre,Miskolcra,Egerbe (és ilyen távra) elviszem ha megegyezünk!
Jobb fejhallgatót (~20ezerig,de jó...lehet picivel több is)és fejhallgató erősítőt(4 out kell) beszámítok!
Sziasztok!
Ki szerettem volna próbálni a MAGIX Vandal Guitar Amp programot, de nincs stand alone változata csak VST. Ezért felraktam a VST Host progit, el is indítja szépen a plug in-t, csak nem érzékeli a Asio4all-t, pedig pl. a Guitar Rig hibátlanul megy vele. Komolyabb host programot nem akarok feltenni, mert rögzíteni, keverni, dob alapot készíteni nem akarok, csak a Vandal-t kipróbálni. Mit kellene tenni, hogy elindítsa az Asio-t?
Ha ugyanúgy van, mint a Cubase 5-ben, akkor F4-et kinyitod és az output-oknál lehet odatenni, hogy a click hol jelenjen meg. Nuendo 3-nál valahogy máshogy kellett, asszem ugyanitt a jobb szél monitor rubrikában?
Üdv!
Van egy olyan problémám Nuendoban, amibe már régen is belefutottam, és most az istenért se találom, hogy hol lehet beállítani (reinstall történt). Szóval ha midi-vezérelt hangszerekkel dolgozom, hol tudom azt beállítani, hogy ha átállítom a tempót, akkor a midisávok kövessék azt? Mert most hiába állítom át a tempót, minden marad eredeti sebességen, csak a munkaterület felosztása változik meg.
Nuendo-val kapcsolatos kérdésem lenne hozzátok:
Emu-1212m kártyám van és Nuendo 4. Minden jól működött, majd a patchmix-ben beállítottam, hogy az ADAT-on hozzákapcsolt ADA8000 működjön. Ezután, mikor már nem használtam az ADA8000-t, a patchmixben visszaállítottam a default routolást.
Ezt követően a Nuendo-ban nem hallatszik a metronom. Sehogy sem tudtam visszaállítani.
A sima input és output csatornákat vissza tudtam állítani, de ezt sajnos nem.
Van valakinek ötlete? Valószínűleg a Nuendo-ban kellene valamit visszaállítani, de nem találtam.
arion, Pettyke! Köszi a tanácsokat. Még megfontolom a dolgot. Bár a pénz nem dől, de hajlandó vagyok befektetni egy ilyenbe, ha megspórolhatom vele a kifagyás, belassulás, szaggatás okozta agyfaszt :)
A segítségeteket szeretném kérni. Az a problémám, hogy a Cubase5 mostanság midi sávot szerkeszteni/írni. Már próbáltam újratelepíteni de nem segített. Az az érdekes, hogy ha pl F11 et megnyomva betöltök egy midi hangszert és megnyomom az Alt+k-t és elkezdek pötyögni hangokat azon a kis billentyűzet szerűségen, akkor minden normálisan működik, minden betölteni kívánt hangszert meg tudok szólaltatni, de sávot írni egyszerűen nem enged. Viszont van egy korábbi projektem, ami tartalmaz midit, igaz azt sokkal régebben csináltam, de amikor azt betöltöm, akkor ott hozzá enged nyúlni a midi sávokhoz. Remélem érthetően le tudtam írni a problémát. Aki tud, kérem segítsem!
Hú hát köszi, de én ehhez nem igazán értek. Fogalmam sincs, hogy mi számít jónak az ábrákon..
Az a baj az egésszel, hogy van egy csomó grafikon, vélemény meg leírás és sajnos muszáj ezek alapján kiválasztanom, hogy melyiket rendeljem meg, de így meg nem igazán lehet pontos képet kapni arról hogy fog szólni. Sőt abszolút nem lehet szerintem. Sajnos kipróbálni nem tudom az ATH fülesek, de mást se nagyon.
Az Ath M40/D40-re azért gondoltam,mert sok jót írnak róla és árba is még beleférnek, csak azt az egy dolgot nem tudom, hogy mennyire jó zenehallgatásra. Monitorozni biztos jó, de még sose volt a fejemen ilyen monitor füles és ezért elképzelésem sincs, hogy megfelel e erre a célre. Ha lenne lehetőségem összehasonlítani a 2 fejhallgatót vagy akár csak az egyiket kipróbálni nem írtam volna be hangmesterre, mert akkor már tudnék mindent amit kell.
Jelen esetben a monitor azt jelenti szerintem, hogy a zenész hallja magát és a többieket feljátszás közben..
Nem keverés, nem visszahallgatás..
Nézegesd ezt az oldalt, legtöbbhöz van átviteli görbe, amire ha ráklikkelsz, 4 fülest lehet összehasonlítani. Jó szórakozást hozzá!
Valamelyik ujjadat mindig meg kell harapni..
Próbálj meg minél több típust kölcsönkérni, és otthon nyugodt körülmények között összehasonlítani őket
Mármint ezt csak azért mondod, mert kényelmetlen vagy ezenkívül van valami más? Csak azért kérdem, mert a kényelem nem igazán szempont, lényeg hogy szóljon ahogy kell.
Azért gondoltam monitor fülesre zenehallgatáshoz,mert szeretnék úgy hallgatni egy számot, ahogy azt felvették. Persze tudom, hogy max egy stúdióba fogom, profi cuccokkal ugyan azt vissza hallani, de azért mégis egy monitor füles közelebb áll ehhez, mint egy mezei teszkós gagyi fejhalgató.
Légyszi segítsetek, ha tudtok!
Szerintetek melyik fejhallgatót érdemes megvennem? Esetleg valami tapasztalat velük, vagy hasonló árkategóriában jobb cucc?
Ez pedig szinte ugyan az mint az M40 /?/ csak több méllyel.
A problémám az, hogy a d40-t bassz gitár és dob monitor fülesnek szánták és nem tudom ez mennyire zavarna be amikor csak simán zenét hallgatok vele vagy szóló gitáron játszok. Mi a tényleges különbség a kettő között?
+ 1 kérdés: Azt írják nagyon "lapos" a hangjuk. Zenehallgatásnál ez mit jelent? Unalmas, lapos hangzás? Érdemes egyáltalán ilyet venni, ha többnyire zenét akarok hallgatni vele és csak másodsorban monitorozni/gitározni?
Nagyon meg kell gondolni, hogy mire használod és mekkora számítási kapacitásra van szükséged és mennyire fontos, hogy oprendszer szinten naprakész legyél. Én - sose voltam nagyon jól eleresztve - egy rég duál g4el veszek fel, keverek (uad kártyákka), ára jelenleg25-40000 forint. Mobil helyzetekben egy fehér macbookal dolgozom, 110ért vettem használtan. Egy g5 quadot szerintem 100 000 körül kapsz, ez már erőmű, ugyanakkor a 10.4.11 rendszer az utolsó, ami futtatható rajta. ( jó a snowleot még rá lehet valahogy rakni) Szerintem új gépet vagy az vegyen, akinek úgy pörög a biznic, hogy röhögve kitermeli, vagy az, aki nem tud mit kezdeni az egyéb forrásból dőlő lóvéjával.
Az iMac bőven jó stúdiózásra. A túlmelegedés sem jelent problémát, meg úgy általában nem szokott gond lenni velük. Legnagyobb hibájuk, hogy a kijelzőjükön minden apró maszat idegesítően meglátszik
Ha már Mac! Láttam, hogy a macbook is az imac mellett vannak asztali gépjei az applenek, de hát azok az átlag halandónak megfizethetetlenek. Néztem a jelenlegi legolcsóbb iMac-et (iMac 21.5" Quad-Core i5 2.5GHz), ez a változat mennyire alkalmas studiózásra? A konfiguráció az rendben van, de maga a gép mondjuk nem melegszik túl, vagy ilyesmi? Vagy esetleg erre a célra érdemesebb lenne egy használt asztali változatot venni? (ha jól emlékszem mac pro a neve)
Abszolút egyet tudok érteni. Már én is évek óta a Mac-esek táborát erősítem a legnagyobb megelégedettséggel. Amúgy Mac-et egyszer már sikerült lefagyasztanom, de az szoftverfejlesztés közben volt, szal nem a Mac hibája.
Én 2008-ban vettem meg a Macbook-omat. A mai napig ugyanaz az operációs rendszer megy rajta, mint amikor megvettem. Plusz frissítések. Nincs az a PC, amire elcserélném. Felvételekre használom elsősorban és tudom, hogy reklámszöveg, de amióta megvan, azóta lett befejezett dalom is.
Dehogy nincs a Cubase 5-ben! Csak az a kérdés, van-e ének azon a felvételen, mert ha igen, akkor abból vicces dolog lesz (amúgy sem egy minőségbarát művelet az audio pitch)
Ahelyett, hogy válaszolnék konkrétan, inkább csak tanácsom van :) Csak olyantól fogadj el el választ, aki használt is Mac-et hosszabbtávon, és nem fórumokról szerzi a "tapasztalatokat" más fórumos "tapasztaltaktól" :D
Évek óta Mac-et használok, vasvillával se lehetne visszakergetni a PC irányába... (nálam ugyan még egyetlen Mac sem fagyott kis soha, de még alkalmazás sem! De biztos el tud fordulni itt is...)
Sziasztok! Egy zeneszám teljes transzponálását akarom megoldni egy progival. A guitarrigg és a mixcraft vmiért nem akar működni.Pedig régebben sikerült megoldanom és most megint kéne. Tudnátok ajánlani egy programot amivel megtudom csinálni azt h mp3at berakok, letranszponálom 1 hanngal, és elmentem mp3ba. Cubase 5 használok a felvételekhez de abba nem találtam ilyen opciót. Van egy ux1 hangkarim; a gyári cd-in lehet ilyen progi?
Köszönöm a tippeket! 2. lépésként beszereznék 1 pár aktív hangfalat is, valami olcsóbbat. Amiket néztem, számomra totál ismeretlen gyártók voltak. Mit érdemes ami kb 100-ból kijön (2db) és az árához képest jó hangja van?
Boss Me-25-öt az usb-n keresztül összekötöm a géppel akkor a Guitar Rig-el tudom majd használni ill. egyéb gitáros szoftverekkel is. Esetleg használ valaki Me-25-ön keresztül Guitar Rig-et?
Hali!
Nincs valakinek v.milyen végső megoldása, hogyan lehetne lenyugtatni a fw-s Alesis IO26-omat (rajta egy Beheringer ADA 8000), hogy ne szarakodjon végre?
Egy erősebb, de még egymagos laptopra van akasztva, elvileg bírni kéne, de ha eleresztek egy 3-4 perces 16 sávos felvételt, 2-3 szor átlag mindig "belebaszik" egy reccs (kihagyás). Pedig már max latency-n van. Az van, hogy láthatólag nem nagy falat a processzornak, hanem menet közben hirtelen egy-egy ponton "gondol egyet" és kiakad.
Szeretnék picit tovább lépni az itthoni zeneszerkesztésből, és egy amatőr "studiófelszerelést" összeállítani a próbatermünkben. Első lépésként egy olyan keverőpultot szeretnék venni, ami egyben hangkártyaként is funkciónál és legalább 8 sávot tud egy időben rögzíteni. Nézegettem keverőpultokat, de a legtöbb amit láttam az csak sima keverő, extra usb funkcióval, gondolom stereo felvételhez. Laikusként gondolom ez nem a legjobb megoldás. Tudnátok ajánlani olyat amivel amatörként is el tudok kezdeni felvételeket készíteni, de emellett minőséget is képvisel, és jó a kompatibilitása?
Van egy gitárom és egy Marshall mg30dfx erősítőm.Hogyan tudnám a gitározást a legegyszerűbben felvenni a számítógépre?Milyyen mikrofont érdemes venni?Egyébként az erősítőn van az hogy LINE OUT,ez valami összekötésre van a számítógéppel nem?Illetve milyen programot használjak?
Köszönöm.
bocs, hogy ide írom: sem a kepfeltoltes.hu sem a kephost.hu-ra nem tudok feltölteni képet, mert min a két helyen azt írják ki, hogy nem jpeg kép amit fel akarok tölteni. De hát mi más lenne, amikor jpeg formátumban van???? Van valakinek vmi ötlete, miért lehet ez? Köszi!