Annyi a trükkje, hogy kapsz egy olyan kezelőfelületet ahol mindent tudsz állítani a VST-n belül.
EQ, kompresszor, zengető, pitch shift, stb.
Rengeteg gyári preset, és egyszerűen teltebben vastagabban szól.
Egyáltalán nem nehéz kezelni.
Annyi a trükk, hogy érdemes írni hozzá egy új Midi Map-ot, mert teljesen máshol vannak a hangok, de én ezt már megírtam ha kell szívesen megosztom... :)
Nemtudnak ezek programot fejleszteni... :)
De ne tudd meg én mennyit mentegettem...
Szétszettem a dobot több midi sávra, külön cinek, crashek, tamok, pergő, lábdob és kimentettem mindet egyesével egyszer EZD egyszer DFH-val.
Utána ezeket EQ-ztam meg effekteztem.
Majd meguntam és áttértem AD-re ami alapból jobban szól, mintha EZdrummerrel bármennyit is trükköznék... :D
Úgy-ahogy? Ez nem valami bíztató.
Amúgy így csináltam, ahogy írtad, mármint, hogy egy-egy midi fájlban csak egy-egy hangszer volt, viszont ez marhára macerás meg időigényes, pont ezért szeretném, hogy egyszerre mentse ki az összeset. Persze külön-külön fájlba.
ha külön midi sávokon írod meg az egyes hangszereket az nem jó?
értem ezalatt, hogy pl. lábdob egyik sávon, pergő egy másikon, stb.
meg persze ez a hangszerenkénti kimentegetés sem rossz, de csak simán mute-olni kell azokat a sávokat a DFH saját keverőjén, amiket nem akarsz menteni :)
nuendoban meg nem vagyok jártas, viszont audition 3-as verzió már keni a vst-vsti cuccokat is. úgy-ahogy... :)
Én az Auditiont használom szívesebben, viszont az a VST-hez nem valami jó, szóval VST-hez a Nuendot használom, aztán volt olyan, hogy egyenként mentettem ki a sávokat, csak az macerás, mert akkor mindig külön kellett a hangszereket kiszedni.
Szóval látom én, hogy a EZDrummernél be lehet állítani, hogy multitrack legyen, csak hogy tudom azt úgy kimenteni, hogy akkor pl 9 wav fájlom legyen?
jó lent volt ez a topik :)))
mi a kérdés? ja, hogy sávonként? miért eddig nem így csináltad?
a nuendo keverőjén elvileg minden dob, az overhead-ek és a teremzengés külön jön. most nincs előttem, hogy ehhez hol kell piszketálni, de nem nagy bűvészet. majd belenézek és ha addig senki sem írja meg a tutit beosztom az észt...
Halihó! Ismét kérdések.
Csak most már átjöttem a Stúdiós topic-ból, mert rájöttem, hogy inkább ide való ez.
No szóval az EZdrummerben/DFH-ben van olyan lehetőség, hogy ne csak egy sávban küldje ki jelet, hanem minden hangszer (tamok, pergő, stbstb) más-más sávba kerül... Na most hogy lehet azt elérni Nuendoban, hogy ezeket más-más wav fájlba is mentse?
aza legegyszerűbb. amúgy ami nekem van interface, az is műxik külső keverőként, ezért feltételeztem, hogy occsóból ki lehet hozni egy sima 6 előfokos kis interfészt. ami történetesen játéxer, dehát legalább occsó:)
"egyébként egy dobot hogy mikrofonozol be egészségesen 4 mikrofonnal?" - Ez természetesen csak egy felhasználási lehetőség volt...amikor kérdeztem épp ez jutott eszembe!
Az a bajom, hogy az egész keverőben (azóta megnéztem) van 6 sáv és maga az interface is a keverőben van! Azaz valószínűsítem, hogy csak a mastert tudom kivinni hogy felvegyem, a meg nem jó.
Nade mind1 majd megnézem a Manual-t, azért kössz.
Hát de ahhoz olyan hangkártya kell aminek van 4 külön bemenete, nem?
Az meg olcsóbbak között nem jellemző, habár kollega nem írta milye van, de gyanítom, hogy nem egy félmillás cucc lehet... :)
amennyiben mind a 4 előfok rá van kötve a interfészre, és nem csak a master, annyiban igen, de van egy olyan tippem hogy meglehet oldani jól. amúgy a Te barátod a Lúzers Manual, ott mindenre választ találsz.. egyébként egy dobot hogy mikrofonozol be egészségesen 4 mikrofonnal?:) ohhh hüle angel, behringer pultból úccsem jön jó szand, ojjmindegy:)
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy az énekesünk most vett egy Behringer Xenix 1204FX keverőt amiben van audio interface a rögzítéshez. Miután a keverő vagy 4 sávos (pontosan nem tudom mennyi) meg lehet oldani azt hogy ha bemikrofonozunk egy dobot akkor 4 külön sávban veszünk fel egyszerre??
Minderre mondjuk a Nuendo-t használnánk....
Köszi
szerintem ne add lejjebb!
miért is kell billentyű?
ha angolul elboldogulsz akkor kezd Manuellel ;)
alapszinten használni nem olyan nehéz, a ficsőrökbe meg majd idővel belejutsz. a logikáját kell megcsípni (megcsípjük Oszi, meg Dezső!!)
szóval ha rám hallgatsz HAJRÁF :))
Sziasztok zenésztársaim..Én egy ideje már felhagytam a zenével.Eladtam mindenemet.Most újra foglalkozni akarok a zenével,de most jobban beleásom magamat.Szeretném ha segítenétek.Letöltöttem a CUBASE SX-t,de nem értek hozzá.Ajánljatok nekem vmi amatőrnek való sterkesztőt nekem,amihez nem kell billentyű,mert még nem vettem.
Sziasztok zenésztársaim..Én egy ideje már felhagytam a zenével.Eladtam mindenemet.Most újra foglalkozni akarok a zenével,de most jobban beleásom magamat.Szeretném ha segítenétek.Letöltöttem a CUBASE SX-t,de nem értek hozzá.Ajánljatok nekem vmi amatőrnek való sterkesztőt nekem,amihez nem kell billentyű,mert még nem vettem.
sziasztok,érdekelne engem egy progi,amivel feltudom úgy venni sávonként a dolgokat hogy ne legyen sáv és sáv közt késés.valami ajánlat?ja és az egészet egy fájlként elmenteni,a ddclip pro val próbáltam nem ment:)
Na igazából nem sikerült. Most jutottam csak el időben oda, hogy le tudtam nyugodtan ülni a géphez és kipróbálni azt amit írtál de nem műxik.
Először is olyat találtam, hogy send level de abból legalább nyolcat - gondolom a kimenetek - na és felvettem a cwerkával a vonalat, pontot is raktam de amikor mozdítani akartam az egész vonal mozgott...
Egy apró dilemmával fordulok a gyakorlott kollégákhoz... A saját demóim masterelésében szeretnék picikét fejlődni, és nem tudok dönteni a T-RACKS és IZOTOPE OZONE softok között. A T-RACKS-et ismerem, szeretem, de sokan állítják, hogy "kevés" - legalábbis a némileg bonyolultabb IZOTOPE-hoz képest... Ha ti is úgy látjátok, hogy megéri a fáradságot, akkor mindenképp átváltanék az IZOTOPE-ra. Előre is köszönöm a hozzászólásokat!
a 0404-hez ugye gyárilag adnak cubase LE-t, ami ugye butított verzió, de még annak is majnem 600 oldalas a dokumentációja PDF-ben. Érdemes elolvasni, mert ugye az SX ahhoz képest még többet tud. Most tartok a 250. oldalnál. sok sok okosság van benne, kár hogy magyarul nincs, bár angolul sem kunszt, mert nem bonyolult szépirodalmi nyelvezet van benne szerencsére.
ugyanezt éred el, ha a keverőn bekapcsolod a read és write gombokat és nyomogatod a be- és kikapcsolandó helyeken a kívánt vezérlőelemeket. szerintem ez egyszerűbb. editálni viszont jobb a lentebb leírt módon.
übernagy király vagy, köszönöm szépen!
egyébként a TUTORIAL VIDEÓBAN ÉS A MANUALBAN is benne van a ceruza funkciójának használata, csak azt elfelejtették hozzárakni, hogy ezt nem csak hangerő
ízélgetésre lehet használni. még1x kösz
A főablakban a bal oldalon a sávok címkéjének van egy lenyitható füle. (+) Itt egy csomó paraméterhez hozzá tudsz férni, addig nyitogasd, míg az "fx send bypass" meg nem jelenik. Ehhez tartozik egy vonal. Jobb klik, ceruza felvesz. Kirakod a szerkesztendő rész elejére, meg végére a kapcsolási pontokat. Jobb klik, cerka lerak, alap kijelölő eszköz visszavesz. A vonalat lentre vagy fentre tudod állítani, az egyik állása bekapcsolja az effetet a másik meg ki.
Remélem értelmesen le tudtam írni...
ZoomG7 effektemet USBn keresztül összekötöttem a géppel, és szeretnék Cubaseben felvenni vmit, csak nem tudom hogyan kell
Keresgéltem neten, de amire rábukkantam az az ASIO, és teljesen új vagyok ebben a témában, nagy segítség lenne ha valaki tudna nekem segíteni esetleg ha van egy oldal ahol ezt leírják
előre is köszi
Arrra van valakinek ötlete, hogy cub sx-ben ha azt szeretném, hogy egy adott sáv egy adott részletét szeretném csak effektezni azt hogyan tudnám megtenni? tehát nem akarom, hogy végig legyen rajta egy adott effekt hanem csak mondjuk a kiállásban egy számban, de nem akarom emiatt azt a kis részletet egy másik sávra behívni.
Olyan kérdésem lenne, hogy a MOTU kartyak mennyire minosegiek, illetve hogy lehet-e oket hasznalni ProTools-al? Mindenfelekepp ProToolsolni kell. En eddig a Digi 002 Racket neztem, de lehet hogy csak keson lehetne behozni belole. Mit ajanlotok olyan tudasban mint a Digi 002 a MOTU kartyak kozul?
http://cgi.ebay.de/Digidesign-Digi-002-rack-Protools-7-1-perfetta-digi002_W0QQitemZ220189472656QQihZ012QQcategoryZ23792QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
ez 700 eurĂŠrt ment el usĂĄ-bĂłl kb 210e ft-bĂłl ittvan
V
Sziasztok. Milyen arban lehet hozzajutni egy Digidesign Digi 002 Rack hangkarihoz? eBay rendeles Nemetbol vagy MOn hasznaltan mennyibe fajhat? Csak egy sacc osszeg erdekelne? Esetleg ha tudtok eladot, akkor megvennem!
Sziasztok. Milyen arban lehet hozzajutni egy Digidesign Digi 002 Rack hangkarihoz? eBay rendeles Nemetbol vagy MOn hasznaltan mennyibe fajhat? Csak egy sacc osszeg erdekelne? Esetleg ha tudtok eladot, akkor megvennem!
Sztem csak a drum mapet kell átállítani.Valószínűleg az a probléma,hogy nem ugyanoda teszi a különböző hangokat a DFH2 drum mapje,mint az EZDrummer.Próbálj meg az EZDrummerből drum mapet exportálni,és azt betölteni a DFH2-be.Vagy kézzel konfiguráld át a drum mapet.
Hali
Kérdés:
DFH2 betölt, mondjuk betöltök gyorsan egy metal kitet, nyomok egy ok-t vst outputokat bekonfigurálja a program.
új midi track, betöltöm egy régebbi dobnak a midijét, ami ezdrummerrel jól működött(csak fosul szólt)
1 probléma :a tamok helyett cinek szólnak (mindkettő helyett) és fordítva is.Sequoiában dolgozom vszeg ugyanott van ahol samplitude-ban is valaki tudja súgja meg.
2. Iszonyatosan recsegni kezd lejátszásnál, pedig a ramból még van 500 mega cpu leterheltség 15%.Ott a lenti sarokban irogatja ki az asio hibákat szép sorjában
Help
V
vagy esetleg ~0.2sec színuszjel legenerál, akár 440hz-en.
utána pitch villámgyorsan lehúz a mélybe. ezt többször eljátszva egész jó kicket lehet létrehozni. persze utólag lehet filterezni, mélyet még jobban megnyomi, reverbet ráadni, stb... ízesítés ízlés szerint :)
Sziasztok. Ezene probalkozok mar egy ideje, hogy hogyan tudnek ilyen hangot csinalni, illetve hogyan tudnam utemre igazitani, hogy pl ha lassabb a zene akkor hosszabb legyen, ha rovidebb akkor rovid. Ilyen Kick, vagy Punch hangot akarok valahogy eloallitani. Valami otlet, esetleg valami program amivel ilyet tudok osszehozni? Elore is koszi. Itt a sound file, amiben egy ilyen punch van.
Nem felvételhesz kell, csak egy virtuális racket akarok ami valósidőben effektezi a vonalbemenetet. Találtam párat de gagyik, nem tudnak DX effekteket, vagy késnek, vagy nem stabilak, ilyesmi. Olyasmit keresek mint a VSTHost, Minihost, Chainer csak valami jobbat.
Keresnék egy olyan egyszerű de jól működő programot amibe tetszőleges VST/DX effekteket lehetne láncba kötni és az ASIO kártya audió ki/bemenetei közé lehetne illeszteni mint effekt láncot (ének valósidejű effektezésére).
Az Orbán Wikipédia szerint: "There is also a similar way to build a kind of "software random number generator". This involves comparing the timer tick of the computer (the tick that usually is 100 times per second) and the speed of the CPU. If the computer timer and the CPU run on two independent clock crystals the situation is ideal and more or less the same as the previous example. But even if they both use the same clock crystal the process/program that does the clock drift measurement is "disturbed" by many more or less unpredictable events in the CPU such as interrupts and other processes and programs that runs at the same time. Thus the measurement will still produce fairly good random numbers. (Some argue they are then not true random numbers but they seem to be good enough for most needs.)"
Igen ezt ismerem,de ez más képp mükszik mint amire én gondoltam.Zajszürésnél ha jól tudom a mintavételezés szerinti freki sávot végig el tünteti .Ezt csinálja az adobe audio is,meg a noise gate-et is.
Sziasztok .Cubase sx-el kapcsolatban kérdezném,a mikivel készült felvételről kiszürném a zajos tartományt.Más progikban 1 minta vételezés után kiszürte az egész felvételről,itt a cubase-ban nincs ilyen? köszi ha válaszolnátok.
Hát pedig vannak olyan órák amik simán késnek/sietnek pár nap alatt 2-3 percet.
Ha az egyik siet 3at a másik késik 3at az már 6 perc eltérés...
Nekem pl egy hangkártyával, egy géppel, egy programon belül is van akkora eltérés a felvett és a beimportált hang között, hogy már 1 perc után iszonyú.
Az hogy lehetséges? :)
tehát ha (feltételezve, hogy tökéletesen szinkronban indulnak el a váok) és HALLHATÓ a késés a dal végére, akkor valamelyik gépnek iszonyúan szar lehet a kvarckristálya, ami az időalapot képezi.
az órajelet kvarc-kristályból (ami pl a hangkártyában is van, de az alaplapon mindenképp) veszik, ha INTERNAL-ra beállítva. ezek azért mikrosecundum vagy még pontosabbak, pontosabb, mint ami a kvarcórák órajelét adja. És egy óra 1 ÉV alatt 1-2 percet siet/késik, ha gyengébb minőségű. Ehhez képest egy 4-5 perces dalban mekkora difi lehet elméletileg? néhágy mikrosecundum, akkor sokat mondok. a millisecundum már durva lenne, bár azt sem hallaná meg az emberi fül.
Hát már hogyne térhetne el?
Szerinted honnan számolja a másodperceket a gép? A vízbűl veszi ki?
Két különböző processzor, különbözően számol, lehet, hogy baromi kicsi az eltérés, de az egy 4-5 perces számnál a végére, már nagyon zavaró lehet.
nem értem, hogy hogy két különböző helyen felvett, azonos bpm érték miért térne el? hallhatóan eltér? hiszen a másodperc alapú számlálás mindenhol ugyanannyinak kell lennie az univerzumban. 1 mp itt is ott is annyi, 80 bpm hasonlóan. Esetleg a kezdőpont nem azonos, de ezt a cubas-ben a snappinggel (pont ugyanarra a rácsrahúzod az hanghullám (és nem a sáv) elejét - működhet. ha egyidőben indul, hallható, hogy a dal végén lelóg?
az olyan órát, ami pár nap alatt(!!) 2-3 perceket sietnek/késnek sürgősen kukába kell dobni
Ja, és gondolom nem kevered az szinkronprobémát a latenciával, mert utóbbi egy konstans késést jelent.
Ha ennyire nincsenek szinkronban a sávjaid, akkor vagy a gép gyenge, vagy a hangkártya kvarckristálya olyan hogy...
szitu: ilyen-olyan okok miatt egy pár számunknak a gitársávjait otthon vettük fel 80 bpm es takkra feljátszva. közben ráénekeltük az ének sávokat majd összetudtuk hozni, hogy a dobos végre befáradjon a stúdióba és feldobolja a számokat.
namármost: elméletileg a studió felszerelés clock source 80 bpm-je el fog térni az általam rögzített gitársávok 80 bpm-jétől hiszen az más órajelre dolgozott. mivel egy pár számnak szeretnénk megtartani a már felvett gitársávjait, igyekeznék ráilleszteni a felvett dobokra.
találtam egy jegyzetet, itt dobta föl vki: " A Cubase-ben a pool window-ba beimportálod mind a két hangot. Ezután process, és time stech, és megadod a céltempót (100 bpm). Ennyi...Tegyük fel hogy van két különálló hangsávod, eltéro Bpm-el.Elsonként tudnod kell hogy melyikhez mekkora értéku BpM tartozik . "
ami ígéretesnek tűnik, viszont az eredeti studiós 80 bpm et ugye nem adhatom meg 80 bpm-nek mert az a saját cuccomhoz képest nem 80 bpm.
Lehet, hogy kicsit túl fogalmaztam de vkinek van valami javaslata azt szívesen venném.
már ezzel lett felrakva egy szűz windóz. De amint hallottam, a 0404-nek ez valami gyemekbetegsége lehet, hogy néha nem szól az egész kártya, de újraindításnál megint szól. tehát valszeg nem az én kártyám rossz hardveresen.
Ha konkrétan csak egyvalami nem szól (pl az az orchestra) az sztem inkább routing és/vagy driver gond lehet.
az integrált már évek óta le van tiltva, az EMU a SB helyett szól, nem mellett. most van 1GB RAM. sőt, beállítottam a windóz lapozófile-t 1.5 GB-re, így még jobb. A sebesséégel nincs is gond. A driverek is a lefrissebbek az EMU honlapjáról, ez persze alap. driverproblémák is okozhatják, ha nem szól egy VST, vagy akár az egész kártya. gondolkodom, még mivel akadhat össze. Bár csak kb. minden 20. gépindításnál van ez a szitu.
kis időbe telik amíg hozzáhangolódik a rendszerhez. nekem is csinálta ezt régebben, sőt most is ha resetelem a rendszert.
belecsűrtem plusz 1G RAMot és az segített a helyzeten. egyébként az integráltat v. a soundblastert leirtottad róla?
az újdonsült emu0404-em időnként azzal viccel meg, hogy egyáltalán nem szól semmi (se midi se wav, se winamp se semmi), annak dacára, hogy a pecsmixen látni a peakmetert kijelezni. mintha ki lenne kapcsolva a hangfal. egy újraindítás segít, végső esetben egy patchmix reset-es windózújraindítás. nem tudom, ez a jelenség mennyire "szokásos" a 0404-es kártyáknál?
a routing vonalon indulnék el. ha kimenetnek a megfeleő hangszer/csatorna van kijelölve mind a cubézben, mint az emu pecsmixben akkor nem tudom miért nem szól, pláne ha minden más (esetleg egyéb midisáv más hangszerrel) szól mellette.
természetesen aktiválva lett. minden más rendesen műxik csak ez az egy nem. érzékeli a midi billentyűt is, sőt jelzi a peakmeteren, hogy van midi jel csak baszik megszólalni.
Nekem szimplán nem rakja ki a hangszereket, a PREFS-ben pedig a "gyári" hangszermappa van megadva, a 10 nap pedig nem járt le, mert ma raktam föl. Viszont "gyalog" odamenvén az Instruments mappában is csak egy kisebb file van, nem értem a dolgot. Ja, igen: Nuendo 3, és az összes több VST buli működik vele. Ötlet valakinek?
Hahó, láttam egy másik topicban, hogy a Miroslav Philharmonik vst-ről értekeztetek. feltelepítettem, be van a cubase plugin mappájába is rakva de nem tudom megnyitni cubase-ből. van ötletetek esetleg, hogy mi lehet?