Van egy ősöreg Laney PA60W erősítő fejem. Eredetileg énekcucc, de én a gitárra használom. Ennek van egy "slave out" kivezetése.
A kérdés az lenne, hogy ha éneket akarnék felvenni sz.gépre akkor vajon tudnám e mikrofonelőerősítésre használni, mert a hangkártyámban nincs előerősítő... Nem szertném ha tönkremenne az erősítő, vagy esetleg a sz.gépnek valami baja legyen, úgyhogy eddig nem mertem kipróbálni... a válaszokat előre is köszi...
A hangkártya kezelőprogijában (kis hangerőikon lent a tálcán) a line in legyen kijelölve a felvétel fülön,a reasonben/cubase-ben pedig állítsd be,hogy a hangkártya legyen az elsődleges audioeszköz.
Sziasztok. Lenne egy kis segítségre szükségem. Szal itthon van egy fasza keverőm, elektromos zongorám és mikrofonjaim. + megszereztem cubase-t és reasont. A keverőt bedugtam gépba sima line in-be. Elvileg minden jó, a sima windows hangrögzítő veszi tisztán. De a cubase nem megy be jel. Nem találom seholse. Midit azt simán venné, de ezt line in jelet nemtom hol lehet benne fevételre állítani. Ugyanez a problémám a reasonba is. Kérlek segítsetek, ha tudtok..
Jaja azt tudom, hogy a midi event "hangereje", azt akartam kérdezni, hogy a kisebb az mennyire kisebb :)
Na majd meló után hazamegyek és kipróbálom megint a dolgot úgy, hogy játszadozok a velocityvel, remélem sikerül azért kihoznom valamennyit a dologból.
Köszi a tanácsot ;)
Ui: azért a honlapjukon található demókról még mindig nehezen tudom elképzelni, hogy színtisztán csak trilogy+amplitube mindenféle egyéb okosság nélkül.
A midi-üzenet hangerejét (pongyolán fogalmazva). Szerinem vedd még visszább nyugodtan, illetve változtasd néhol, egy kis dinamika nem várt életet lehelhet a sávba! Próbáld meg elképzelni, hogy hogy játszaná egy élő basszer.
A kisebb velocity mit takar pontosan? Bevallom alapból maxon próbáltam először, aztán visszavettem 100-ra de még így sem volt meggyőző. Vegyem még visszább?
A Trilogy-val hogyen lehetne "normális" basszus hangzást csinálni? A honlapjukon hallgattam a demókat és a Protons on fire-ben és Block Rock-ban lévő hangzás tetszik nagyon. Próbáltam azokat a beállításokat használni amiket ott írnak, de egyszerűen meg sem közelíti azt amit itt nálam művel a progi. Próbáltam úgy is, hogy raktam rá compressort, erősítő+hangfal modellezést, EQ-t de így sem jó.
Emellett még azt is műveli, hogy gyorsabb témáknál csak kattogást hallani. Próbáltam, hogy feljebb veszem az amplitudo envelope-nál az attack időt, hogy a pengetés elején lévő kattanás ne legyen olyan nagy, meg a hang végi fret noise-t vagy mit csökkenteni.
Szóval ha valakinek van ilyen jó fémes/röfögős beállítás hozzá, azt le tudná menteni patch-ként és elküldeni nekem? Esetleg azt is, hogy mellette még mivel érdemes próbálkozni a hangzás javításán?
nwbass. nagyon jó mono szinti. szuper.
nweq. nagyon szuper eq. főleg lábdobra és basszusra használom. acid fanok másra is jónak fogják találni.
na ez a nvvvajhmmmm. egyébként magyar a fejlesztőgárda. és ez a két cucc ingyenes, és BÜNTETŐ!!!
Tudnátok mondani valami jobb VST bass plugint?
A Cubase-s VB-1 elég borzalmasan szól, Reason sokkal jobban szól, csakhát így két külön programot kell használni.
Oké, köszi. Nagyon jó oldal, és tényleg jó minőségüek a cuccok, még arra is jó, ha már unod a zenéidet, akkor kereshetsz újat. Mivel rögzíted a számokat?
Amikor a rádio elfogatta a regisztrációdat, visszalépsz az msn oldalra, ahol beírod a pandora keresőjébe az a csapatot, vagy művészt akitől szertetnél hallani zenéket, utána megjelenik egymás után két pufferolós jellegű betöltős sáv, majd egy ablak, aminek az alján már rajta van az emailod. Az ablak bal oldalán függőlegesen látod, hogy a közelmúltban, miket kértél le. Ezek közül bármikor bármit lekészhetsz ismét rákattintással.
SZiasztok!
Nem tudtok véletlenül egy olyan progit amivel dobot tudok szerkezteni, mondjuk egy felvett gitár mp3 alá? *-) ilyen dobszimulátor szerú...
Előre is köszi!
128kbit/sec-től alább ne add, ha a studio program rákérdez! Figyeltem, hogy mikor szólt a rádióállomás, volt, hogy 172kbit/sec-el jöttek a zenék! Az tetszik bennük, hogy, amikor beregisztráltam, van a rádió csatornakiosztásán belül egy saját kis bankom a mail címemmel és ott látom, hogy mik a kedvenceim, akár újra válogathatok azok közül is. És, még, ki tudja milyen lehetőségek vannak. Valahová rákattintottam és megjelent egy olyan oldal, hogy ajánlás barátaimnak, de hogy onnan zenét, vagy mi a nyavaját lehet küldeni, nem tudom még. A lényeg , hogy olyan minőség, amit életemben nem hallottam még rádióból!
Hogy letölteni? A fasz se tudja. Én úgy csinálom, hogy 3-4 számonként studio programra átveszek, megnyírkálom, ha kell dinamikát emelek, és mp3-ban átküldöm a komputer C-ben kijelölt mappába és ott gyüjtögetem őket, amíg el nem éri azt a mennyiséget, hogy CD-re ki tudjam játszani.
Szia Kunl!
Van az ingyenesen letölthető Picasa nevű progi, ami alapvetően képfájl-rendező. Van neki egy diavetítő funkciója, ami alá tetszőleges mp3-at tudsz kijelölni.
A diavetítést ezután a végén kész prezentációs formátumként el lehet menteni, ki lehet exportálni.
Jó lehet hogy olyan béna vok mint egy vicc! Letöltöttem a sonar 6 ot és onnan hogy menjek tovább oda nem csak imőportálni tudok hangokat? hogy hozzam be a dobszerkós nézetet? Hogy indítsam el vele? az EZdrummert?
Szasztok! Van itt valaki akinek varezos EZdrummer megvan és elindul LÉgyszi ssegítsetek mert megpusztulok ha nem tom használni ezt az isten-progit!! Szal fenn van a progi de sehol egy rohadt exe! Regelni meg nem tom a keygen enm jó kódot generál Légyszi!!!! PLS help egész nap ezzel szarakodtam és fogok amíg nem sikerül! MIT tegyek?
GYERKŐCÖK, HA EL AKARTOK ÉLVEZNI, MENNYETETEK BELE A www.pandora.com RÁDIÓBA ÉS REGISZTRÁLJATOK BE! KÉRNI FOGNAK VALAMILYEN BANKKÁRTYÁT, DE AZON ADATOKAT VONALLAL HÚZZÁTOK KI!!AKKOR IS ELFOGADJA A REGISZTRÁCIÓT! EZ EGY OLYAN ÁLLOMÁS, AHONNAN TETSZŐLEGES MŰVÉSZ, ZENEKAR, VAGY ALBUM NÉV ALAPJÁN KÉRHERTTEK LE SZÁMOKAT KEGYETLEN JÓ SURROND MINŐSÉGBEN TELJESEN INGYENESEN!!!! JOJ MINDENKINEK! Jeti
Szia Srácok !
Nyugdíjas hobby gitáros vagyok így nyílván szeretem a zenét. Nem ez a lényeg. Megszűlettek az iker unokáim így nyílván nagy az öröm a családban. Még mindíg nem ez a lényeg. Rengeteg képet készítettem már az ifjakról, most olyanban gondolkodom, hogy a képek alá a cd-re egy kis aláfestő zeneét szeretnék, felrakni. Tud-e esetleg valaki tippet adni, hogy ezt milyen programmal tudnám ezt megcsinálni.
kősz előre is.
üdv. kunl
Háj! Tud valaki adni tippet, h hogyan állítsam be a Guitar Fx boxomat, h jobb hangzást érjek el torzított hangszínen? Mert nem igazán jön össze, bár nem várok sokat ettől a progitól
én nem azt mondtam, hogy nincs ennyim, hanem arra próbáltam célozni, hogy NEM HASZNÁLTAM MÉG ÉRTÉKELHETŐ MÓDON ezeket.
letölteni bárki tud bármit, de kultúráltan használni...
mint tudjuk az igazi warezes az, aki mindent letölt, kiirja DVD-re és SOSEM PROBÁLJA KI
Pedig Rodnas ez nem is sok.
Hallottam olyanról, aki egy 25-ös köteg DVD-t lengetett, hogy ezt nézd, nekem ennyi plaginem van...
Persze azt, hogy mindezt tudná is használni, már nem árulta el...
Szocsaba!
Van az AKAI-nak egy plugin csomagja. Abban van egy vocoder.
Aztán van egy olyan, hogy Orange Vocoder.
Persze a Samplitude-ban is van beépített cucc.
Más most nem jut eszembe.
Szia Zool,
A kompresszor akkor jó, ha nem hallod, amikor beavatkozik.
Ez az alap.
Az egy másik dolog, hogy amikro durván avatkozik, akkor miként működik.
Az említett két dinamika hasonló szintű, jómagam a Samplitude sajátját többet használtam, mint a Waves-et.
Mivel én már a felvételkor kompresszálok vasakon, így ezekre az algorimtusokra kevésbé van szükség, viszont a mixben levellerként az RVox-ot szoktam használni.
Van, aki a magneto-ra esküszik, de szerintem nem nagy tűz.
Ha az analógos szaturáció a cél, akkor inkább mix után alkalmazd masterinre, de sokan szeretik sávonként, vagy csoportonként felrakni.
Ha az igazán jó analóg masztering hangzást szeretnéd, akkor T-Rex a megoldás.
hello
érdeklődnék a line6 toneport 1-eséről...harmincpár ezer forintba kerül, ehhez milyen progit adnak? olyat ami a line 6 oldalon mutatnak, hogy van benne sok erősitő modell meg effekt is, vagy az ilyen kiegészitő csomag? az alap progival mit tudok csinálni?
EMU 0404, de ne költs túl sokat hangkártyára, mert a szgépes zenéléshez elsősorban proci, memória és alaplap kell. Persze ha több csatornán szeretnél felvenni, akkor kell egy combos kártya is, de otthoni felhasználásnál nem ez szokott lenni a jellemző. Azt meg ne legyen szempont, hogy 96 meg 192khz-en is lehessen felvenni a kártyával, mert:
1. valszeg nincs olyan lehallgató rendszered, amin ez számítana,
2. otthoni zeneszerzésnél a kreativitáson van a hangsúly, és nem a stúdióminőségen.
hello skacok kéne egy kis help akarok venni egy hangkártyát itthoni studiózásra a Maya 44-et néztem ki magamnak. van valakinek tapasztalata a kártyárol hogy megéri e az árát vagy estleg tudtok mást ajánlani ebben az árfekvésben ? előre is kösz.
én pötyögni szoktam mert nincs midibillentyüm :| de jo ez igy is csak idöigényesebb.
amugy hogy tudtad megcsinálni hogy ne a saját midijeit játssza? én nem tudtam kilőni azt a pattern dolgot belőle :/
Segítséget szeretnék kérni steinberg ügyben. Lehet pancsernek néztek, de hogy lehet a Virtual Bassist programban csak billentyűk segítségével (nem szintivel)saját ízlésem szerint alkotni ill. azt átvinni a Cubase-ba egy sávba. Tenksz hoppus18@freemail.hu
Hát az tény hogy nem túl sok választztási lehetőség van a dobcucc elemeit illetően, de sztem lehet azért valamilyen szinten egyéni dobhangzást összehozni úgy, hogy nem egy sávra küldöd ki a kimenetét, és akkor már külön-külön tudod eq-zni és effektezni a lábdobot, pergőt, tamokat, cineket.
ja, ez feltűnt, hogy ha gyorsan nyomkodok valamit, akkor sem egyforma mintákat küld, hanem olyan életszerűt, kicsit váltakozik. Teljesn jó, mert ha nem szarozik az ember a veloity-val, akkor sem lesz az a gépies periodikus izé, mondjuk egy grind tempónál.
hátőő. még zenében nem próbáltam, de magában ki tudtam, és sztem durván jó. Tekintve, hogy a DFH mintákat használja, jól processzálva, nem nyersen. Elég meshuggah..
Mastertape, szted a Samplitude beépített multiband dinamikaprocesszora a jobb vagy a waves C4? Próbálkoztam mind a kettővel, de mivel nem vagyok túlságosan vájtfülű meg otthoni hifin tudom csak hallgatni, igazából nem hallottam klönbséget a kettő között.
Ja meg a másik: a magneto nevű plugint érdemes mastering-re használni, vagy inkább még előtte mixeléskor rárakni a sávokra?
Az EZdrummer szerintem egyáltalán nem fos, alig eszik procit ezért dalírásra tökéletes, meg a midi fájljai is jók, bár az tény, hogy túlságosan egyéni dobsoundot nem lehet belőle kihozni mert eléggé preprocesszált.
Nekem eddig az ezdrummer jött be hangzásilag a legjobban. Ha jól megírod a midit hozzá, akkor szinte észre sem lehet venni, hogy nem élő dobról van szó. Nagyon sok hangzás van benne, pl. a pergő nem csak egy hangon szól, hanem akár ugyanazon a velocity-n is tud más hangzást adni ha sokszor van gyorsban leütve egymás után, nem is beszélve arról, hogy ha az ember kicsit szórakozik a velocity értékekkel, mert úgy még több féle hangot ki lehet hozni belőle.
Az ezdrummerben ha belemész a kezelő felületére a jobb felső sarokban van 1 kis "?" ikon, na arra rákattintasz és a leugró menüben menj a Drumkit From Hell-re, na elméletileg azon belül megtalálod azt, hogy melyik midi hangra mit játszik be.
Annyira nem vágom a midi témát, de ha jól tudom talán drum map szerkesztéskor meg tudod adni, hogy adott számú billentyűt (hangot) leütve melyik hangot szólaltassa meg. Szal mittomén nyomsz egy C0 hangot és arra mondjuk D1-et játszik. Szóval talán be lehet úgy lőni, hogy a neked már meglévő témák alapján belőni ezt.
Nem veszik el! Nem tudom, milyen szekvenszert használsz, de a legtöbben van egy un. drum map nevű funkció, amivel "lefordíthatod" a midi fileokat akár egyszerre több programnak (pl egyik plugin küldi a pergőt, a cinet meg a lábat másik, de ez esetünkben mindegy), szóval ott be lehet lőni, hogy milyen bemenő hangot (itt a régi midi-groove) milyen hangként és milyen midi-csatornán küldjön el. Ezt egyszer beállítod, (bemenet: a régi dob-midi szerinti elrendezés, kimenet: ahogy a dfh kezeli. Tehát pl. eddig C1 volt a jobb láb, ez megy be, kimenetnek beállítod, hogy a dfh-nak küldje el D2-n, mondjuk) és kész. Ez egy cikk, hogy van ez cubaseben. Nem tudom, mennyire érthető.
Az ezDrummer egyébként sztem fos,én is próbálkoztam vele,de aztán úgy döntöttem,h inkább Superior.De a drum mappelést kell megcsinálni újra,ja.A Battery azért fájintos,mert tényleg mindent szabadon lehet állítani.
ajjaj. ez sztem kapásból kiesik, mivel a DFh két lábbal, két kezekkel dolgozik minden testen. Meg cinek is marha sokfajta van, szélén megütött, pupján megütött, gyorsan lefogott, lassabban lefogott, lábcin vagy 5 féleképpen összenyomva, ejtve, stb stb stb.
Az a gáz, hogy én eddig a samplerben állítottam át, mert a batteryben át lehetett, akkor ezek szerint a korábban megírt témákat vagy átírom, vagy elvesznek, nem lehet csak úgy a megírt MIDI sávokat ráereszteni az új pluginre...
Szia! Itt is el kell játszani mégegyszer a drum map beállítást (a szekvenszerben, nem a pluginben), és akkor faja lesz. Ha jól tévedek, akkor a "szabvány" GM-kiosztás vették alapul, amit itt lap alján találsz meg.
Szocsaba!
Ha otthonra kell, akkor nyugodtan használhatsz akár Vocoder-t is. Programfüggő, hogy mily módon tudsz szoftveresen monitorozni. Speciel a Samplitude-ban a Software FX monitoring funkcióval a bemeneti csatorna jelét átküldi a kiválasztott effekten és valós időben hallatja a kimeneten.
Ha nincs mellette más (40-50) sáv, akkor a legkisebb latenciával (ASIO2-es kártya esetén) észre sem veszed a késést.
Egyébként pedig a Vocalist nem drága már. Néhány tízezerért megvehető és tényleg frankó.
Felraktam én is az EZ Drummer DFH-t.
A kérdésem az lenne, hogy hol állítsam be azt, hogy melyik MIDI hangra mi szólaljon meg? Vagy egyáltalán meg lehet valahol nézni, hogy mondjuk a bal pergőt akarok, akkor melyik hangot kell bejátszani?
Drum Map setup?
A következő miatt lenne érdekes: Eddig volt már egy olyanom, hogy a drum editorban szépen egymás alá rendeztem lábak, pergők, tamok, ilyen cinek, amolyan cinek, stb, a nekem megszokott formában. Nyilván így vannak mentve az eddig dobok is. Ezek mellé a hangok mellé az eddigi Batteryben meg tudtam határozni, hogy melyik hangra reagáljon az adott mező, amin mondjuk a bal láb volt. Most viszont ilyet nem tudok.
Fú, nem tudom, érthetően írtam, hogy mit szeretnék?
Köszi Mester (ismételten) !
Azt hittem garmadával létezik ilyen szoft. Igazából csak itthoni szórakozgatásra kellett volna, az említett vasak pedig gondolom nem a legolcsóbbak.
szocsaba!
Felejtsd el a számítógépet!
Keress valahol eladó Digitech Vocalist 1-et, vagy netán 2-őt. Valós idejű, VAS!!! effekt. Mikrofon bemegy, kórus kijön. Halál egyszerű. Mindenképp kevesebb pénz, mint egy olyan pc, amivel valós idejű, 0 latenciás effektezés érhető el (ugyanis ezt még nem találták fel.)
Aztán továbbmegyek: TC Helicon. Ugyanez csak kicsit újabb fejlesztés. Ja és persze az Eventide H3000 harmonizer. Ezt kb 2-3 ezer dolcsiból már az e-bay-en is elcsípheted.
Sziasztok !
Ajánlanátok olyan ingyenes VST-t amivel a bemenő mikrofonjelből kórushangot kreál ? Ha nem ingyenes az sem baj ! Ne legyen nagyon bonyolult, meg nagyon proci-igényes. Tehát mikrofonba beszél-hangfalon egy férfi vagy női kórus szólal meg :) Mindenféleképpen a valós idejű hangzás a fontos.
Rodnas!
Vannak favoritok, de ezek időnként változnak lévén, hogy kijön egy-egy újabb, jobb algoritmus.
Zengetésnek Waves IR1 konvolúciós zengető. Bika erős gép kell hozzá és sok paramétert kell tudni állítani.
RoomVerb 2-es. Ugyancsak kemény algoritmus és rengeteg paraméter.
Waves TrueVerb. Nagyon instant és szépen adagolható, nem műanyag hangzás.
Timeworks 4080. Egy kicsit ódivatú nekem, de még mindig jó bizonyos zenékbe.
Kompresszornak Waves RVox, RAxx, RBass, L1-L2 Maximizerek.
Az L3-as família már gépigényes és óriási latenciával dolgozik. Az L3 Multi már-már maszterizálásra is elég rugalmas.
PSP Vintage Warmer. VAdállat erejű, analóg algoritmus. Vokálokra, énekekre nagyon hatásos.
Nomad BlueTubes VST. Minden kategóriában van egy-egy modulja. Gitárok mix kompressziójához használom elég szépen előhozzák az elveszettnek hitt részleteket.
Limiternek db Audioware Mastering és Multiband limiter.
Delay-nek a Timeworks, illetve a db Audioware tempo delay-ét alkalmazom, illetve a Samplitude saját effektjét.
És aztán a jól ismert gitárcucc szimulátorokból is lehet kiemelgetni.
GuitarRig 1/2: nagyon jó algoritmusok, bár nem mindenhatóak. Jók a modulációs effektek.
Amplitube is hasonló. A kettő között van némi hangzábeli különbség, ízlés dolga.
Extrák: Ohmforce, Ohmboyz. Nagyon jól automatizálható modulációs varázslók.
Szia Eddie,
Ha már nekem címezted a kérdést, akkor megpróbálom megválaszolni, bár az előttem szólóknak mind igazuk van.
De rengeteg módszer van főleg a mai eklektikus zenei világban.
A klasszikus gyakorlat, hogy a gitáros hozza magával a szandját. Ezt értem az alapra, a torzításra, a saját effektláncába beillesztett kompresszióra. A zengetést és a delay-t általában leszedetem, ugyanis a végső mixben alkalmazott térképzések esetenként eltérhetnek az ő kütyüjében használtaktól. Speciális esetben (pl rugós zengető) utólagos sáveffektezést csinálunk a vas holmival, vagy netán ahol van ilyen, speciális stúdiózengetőt alkalmazunk (rugósat persze).
Vannak sztenderd effektprocik, amiket tartanak stúdiók, de egy-egy gitárszand kialakítása elég hosszú idő, ezért ezt ritkán veszik igénybe a zenészek.
A mostani szoftveres megoldásoknál elsősorban az a szempont, hogy valós idejű monitorozás legyen. Tehát ha pl rárakunk egy GuitarRig-et a bejövő, száraz gitárjelre, akkor is azt a zenésznek effektezve kell hallani a játékfíling miatt. Sok natív rendszerű rögzítés erre alkalmatlan, mert egy-két sávnál még elmegy, de egy 60 sávos munkánál már kivitelezhetetlen.
Ezért alkalmazzák a dsp alapú rendszereknél a különböző ampfarm jellegű gitárszandolást.
De végül is azt mondhatnám, hogy a hozott effektprocikat használjuk túlnyomórészt. Ez a biztos és ebben az esetben hallja vissza a zenész a már korábban elképzelt hangzást.
A kompresszió és a már említett zengetések úgyis a keverési munkafázis része.
Ez a tipikus attól függ esete... Torzítót, overdrive-ot eleve ráteszi a gitáros, hiszen ez nagyban befolyásolja magát a játékmódot. A zengetés és kompresszálás pedig elsősorban a mix-től függ. Kivételes esetek vannak persze, pl. ha a komprimálásnak sounddesign szerepe van, de egy fender erősítő rugós zengetőjét se nagyon tudja akár szoft akár külső effekt visszaadni.