"Két gépet összekonvertálni": ezért a szóhasználatért szerintem akár életfogytiglant is kaphaccc! Bár a kedvencem, amikor az "alkalmasint" szót használják az alkalomadtán, stb. szavak helyett, haah!
Két lehetőség van, az egyik:
1. MIDI-n keresztül összekötöd a két vasat, javaslom, hogy a PC legyen a master (*) -bár erről majd mások is mondanak véleményt-, aztán az ATARI-n be kell állítani, hogy slave legyen, ennyi. A PC-s programban a szinkronizáció ablakban (N/CSX: Sync setup pl.) engedélyezni kell az MTC küldést, több MIDI out esetén figyelj, hogy ott küldje ki, ahol kell. Már régen volt, de az ATARI-n csak egy pipa valami MTC gombra, hogy slave legyen, és melyik MIDI in-en várja az MTC-t (mert nekem több is volt, bibibíííí!). Mivel szekvencerként használod, ez a megoldás a jobbik.
2. Én vettem még anno az ATARI-mho" egy kis fekete dobozkát, nem jut eszembe a neve (nem a Ruppert), azon keresztül lehetőségem volt LTC-n keresztül is szinkronizálni a cuccokat.
*: tapasztalatom szerint a PC/MAC szimpla MTC kapcsolattal nem követi tökéletesen a master eszközt. Szalagos magnóról indítottam a MAC-et, elmászott egymástól. Megtudtam, hogy a szalag "nyávogását" ezek a tuti cuccok bizony nem fogják lekövetni, régen FOSTEX HDR-eket használtam, azok mentek vele, mint a pinty, de hát azokat még erre (is) tervezték valamikor Krisztus előtt. Ezért kellett vennem egy TimeLock Pro nevű eszközt, amely a szalagra felvett LTC-ből (folyamatos időkód) generál MTC-t is, meg órajelet is, ami referencia lesz a kompúternek. Tökéletesh. Bárcsak a szalagos magnóm lenne az, brühühüüüü!
Szasztok! Ki tudná megmondani, hogy lehet, vagy lehet e, összekapcsolni PC-n futtatott studio programot, Atarin futtatott Cubase programmal? Tehát valamilyen módon a két gépet összekonvertálni. J.
De érdemes figyelni a technikai specifikációkat emu vs m-audio. Persze ez a különbség hallható is. Például jel/zaj viszony dinamika a/d d/a konverterek stb.
Ez nem azt jelenti mint mondam hogy az m-audio nem használható sőt tökéletesen ellátja a feladatát. Hangzásában van különmbség amiben szerintem jobb az emu. Valszeg ez szubjektív vélemény.
A helyzet az, hogy a midiman-ről m-audio-ra váltás rosszabbul sikerült mint az emu creative házasság. Mellesleg az emu mégis csak 30 éves gyártó. Szerintem jobban vágják a dolgokat mint az m-audio. Viszont a protoolsal el lehet adni.
"majd keresztre feszíted te önönnönmagad miután vettél egy EMU kártyát."
Rodnas: Előbb volt emu a gépembe minthogy internetem lett volna. Ráadásul nem is ott vettem az elsőt. Mellesleg nem dolgozok az absolutnak és nem hat meg a marketing dumájuk. Volt szerencsém hallani m-audiot és emut és amit tapasztaltam az az amit már leis írtam.
Ezért felesleges személyeskedned.
talán zaj szempontból sok, működni működik.
viszont (hogy kötőzködjek még ) a poti így kicsi, mert egy nagyobbjelű gitárnál túl nagy lesz az erősítés.
jobb lenne egy egy kisebb R1 és egy nagyobb P1.
az első megépítő megnyeri a tapasztalatot.
szerintem az R3/P1 aránynak és ezek együttes viszonyának az R1-hez sokkal nagyobb átfogásúnak kell lenni az univerzalitáshoz...
Na, csak addig míg mellé néztem a kedvedért :)
Már csak félszemmel vagyok itt, el vagyok havazva egy másik dologban.
Szóval nem a visszacsatolásban van az egy mega, hanem a bemeneti impediancia magasra állítását célozza a bemeneti szűrő kondi után.
A visszacsatoló ágban 100K van, a visszacsatolás mértékét a 47K-s poti hivatott szabályozni azzal, hogy értékét csökkentve lehúzza a visszacsatolást C2 -n keresztül.
Az erősítés mértéke így cirka 2-12 között lesz (remélem) állítható.
Ja bocs, jól látod :) - de én akkor is 1 megára saccolam :)
Ha valaki megépít és sok lenne, majd csökkent, de szerintem jó lesz.
A pudin próbája a megépítés :)
akkor banyek én nem értem vagy PÉK
R1=1Mohm nem tudnék olvasni?
te az R3 -ra gondolsz, de az nem a visszacsatolás, hanem az erősítésbeállításhoz kell, igaz a visszacsatoló hálózat része...
Hát .... 22 milliméter széles, és kevesebb, mint 5 centi hosszú és így biztosan nincs zárlat, ennél kisebbre légszerelve se nagyon lehet talán összehozni :)
De ha valaki úgy szeretné, nem nagy ügy "visszaolvasni" ezt a nagyon egyszerű kapcsolást :)
szerintem az alkatrész értékek nem az igaziak (visszacsatolásnak 1 Mohm túl nagy érték - nem torzító ez ) és elég lett volna oda egy TL 071 is
mondjuk én ehhez panelt nem csinálnék; légszerelés utána kiöntés ragaccsal.
amúgy hangkártyához tök jó lesz a dolog
Korábban többen is témáztak a gitár<->PC-hangkártya összekötésen.
Ma elkövettem egy előerősítőt erre a célra, itt van. Értelem szerűen jómagam még nem építettem meg, az előbb lett kész, de meg fogom építeni. Roppant egyszerű, a lelke egyetlen TL072 JFET -es tok, ami bízvást elmegy ebben az alkalmazásban zajtalanul.
Remélem, nem csesztem el semmit a NYÁK -on.
Ha valaki hamarabb építené meg mint én magam, akkor szóljon, milyen lett.
Ja most kiprĂłbĂĄltam 1 szĹąz projecttel ĂŠs tĂŠnyleg Ăgy van, azon amit elĹbb nĂŠztem nem tudom, millĂł sĂĄv volt mĂĄr rajta mi meg ott bĂŠnĂĄztunk a mixerablak kĂśrĂźl mindenfĂŠle helyi menĂźvel, mindjĂĄrt visszamegyek a haverhoz ĂŠs megnĂŠzem, hogy tĂŠnyleg ki vannak-e tĂśrĂślve azok a trackek.
Az az igazság hogy amíg midiman volt addig tényleg egész jó cuccokat csináltak, de amiket ma művelnek ahoz képes elég gyenge. Az, hogy a protools beszállt az m-audio-hoz meg csupán üzlet és nem a minőséget tükrözi. Nekik is kell költő pénz.... :D
Azt nem mondom, hogy drágább kártyáik nem jók, de mindig van valaki aki a porba alázza őket. Akár melyik kategóriába számolunk sose fogjuk az m-audióra azt mondani, hogy kategóriájának legjobbja(sőt), mert mindig ott van mellette az emu vagy a focusrite vagy akár melyik komolyabb gyártó.
Ez nem azt jelenti, hogy az m-audió szar és nem használható, de az mégis jelent valamit, hogy a userek aki vásárolnak inkább emut vagy fucosritet vagy pod-ot vesznek ugyan abból a kategóriából. Ez valszeg nem véletlen.
Nna pont ezért született a Samplitude topic!
Ott már esett erről szó.
A Samplitude SE 50 ezer körül mozog. Azt érdemes indulónak megvenni.
A rendszerkövetelmény is fent van az oldalukon.
A verziókülönbségek is fel vannak sorolva a www.samplitude.com -on
Sziasztok. Az érdekelne, hogy mi a különbség a Samplitude Classic és a Proffesional verzió között. Ugyanis a Classic-ot 145 ezerért néztem, a Prof-ot 290-ért. Komoly a különbség? Nem profi stúdióba kéne. Ja, és nem tud valaki olyan helyet, ahol olcsóbb, mert ez...Szóval ennyim nincs rá, de nagyon szeretnék egy ilyen progit, amit már tényleg jól lehet használni. (Proline oldalon néztem.) És kb. milyen gép kellene hozzá?
remélem nem...
mostanában már csak a lányom zongoratanulását szolgálta, én gyakorlatilag nem használtam. legalább olyanhoz került, aki nem porfogónak használja
ha aktívan dolgoznék zenéken valószinüleg nem is adtam volna el. manapság meg csak gitárolok...
ahhoz a pár zenéhez, amit nagyritkán elkövetek szinte csak dob kell. a bass és a gitár feljátszós, szinti meg szönyegfekető kisipar
nálatok, studióban más a szitú és igazad is van a vasak dicsőitésében, az profi dolog. én csak ámátőr vagyok...
Majd visszasírod még...!
A minap behívtam a teljes Vintage Keyboards sample cd-t az MPC4000-esbe. Hát mit mondjak... Rendesen lealázta a soft-os megfejtőket.
Mostanában nem is használtuk analóg(os) hangszínekre és valóban meglepett, hogy mennyire el tudjuk butítani a fülünket a sok soft-hangszínnel.
Én még maradok a vasnál...
a delta 1010 az tényleg jó.. csak tudom 6 (!!!!!) éve megvan és tuti még mindig. most tervezem, hogy a gyermekem gépébe is teszek egy audiophil 2496-ot.
softsampler dolog lesz. ma búcsútintettem utolsó hardveres sampleremnek a K2000 RS-nek is..
egy korszak lezárult...
Az M-Audio, mikor még Midiman volt, akkor igen jó kis kártyákat fejlesztett, amiket ma is gyárt.
Szerintem nem helytálló a megállapításod Field barátom, mert pl a Delta széria nagyon ott van, a 1010-es pro verzió a mai napig versenyképes mind analóg, mind pedig digitális fronton.
És nem véletlen, hogy a Digidesign is belépett a buliba.
Az igaz, hogy minden gyártó kénytelen leereszkedni a belépőszintű holmik piacára, hisz ott van a nagy lé. Ezért gyártanak már mindenféle, olcsó kártyákat, ki tudja milyen beszállító által összeszerelve és sajnos ez maga után vonja a minőségi kifogásokat is.
És ez alól az Emu sem kivétel...
Mindenképp olyan szoftot, ami borzasztó egyszerűen tud felállni egy felvételre.
Szerintem a Nuendo kicsit bonyolult és a template-jei sem mindig jók.
Én kapásból a Samplitude-ot ajánlom, bár ez tőlem nem szokatlan.
Vagy pedig Cool Edit Pro multitrack ablak, netán ugyan ez az Adobe Audition, de az már kicsit túl van gondolkodva.
Mikrofonilag ajánlom az RH HST2A, ha jól emlékszem a számára. Mintegy 9 ezer ft-ból megvan és nagyon jó.
De ha árban akarsz maradni, akkor vonósra az AKG C451-est ajánlom. Legutóbbi információm szerint 77 ezer ft volt az ára.
Az AT-nek van egy párban árult kismembránosa, esetleg az is szóba jöhet.
A Saffire elé nincs értelme keverőt tenni. Hacsak nem egy jó kis Mackie vlz az. Inkább szintezz be jól, aztán vedd fel direktben sávonként.
Nuendoval kapcsolatban kérdezném egy témában jártas emberkétől, hogy hogy lehet azt megoldani, hogy egy számon belül többször ritmust váltsak? Ha a lenti panelen beállítom a ritmust az az egészre vonatkozik, nincs valami megoldás? Pl ha elkezdem a felvételt 4/4ed be és át akarok váltani 5/4-edbe aztán vissza? Vagy csak a mérőn akarok változtatni közbe...
thx
Köszönöm a tanácsokat.
A Saffire pro26-nak 8 mikrofon bemenete van,insert-je nincs.
Rögzíteni,hacsak lehet sávonként szeretnék(keverőm van).
A Nuendo helyett mit javasolsz?Az AT4047-es csak terv,ha van ennél alkalmasabb erre a célra ebben az árfekvésben(150-200ezer),írd meg légy szives(mindenképp vennem
kell mikiket).A 2020-as még régről van,az AKG meg kölcsön.
Üdv.
Ebben az árban ez az m-audio jó választás(ha jól láttam olyan 22 körül mozog). Egyébként felsöbb kategóriában ahol például már az emuval van egy árban már nem ajánlom. Ez úgy a trust-el van egy kategóriába annál viszont jobb. Tehát ha nem akarsz többet rászánni és feltétlen usbs kell akkor jó döntés. Ha viszont nem laptop hanem asztali gép akkor már inkább az emu 1212m. Mellesleg ha egy kicsivel több a pénzed akkor nézegesd az emu 0202-esét.
A 100 centi pedig áll, hisz nem is gondoltam szűk, underground stúdiókra.
A klasszikus felvételeket én is 6m-es belmagasságban csinálom.
Bár a kis underground-om ősszel eléri a 4m-es belmagasságot...
mastertape, azt hittem, a Te rutinoddal nem tudsz már butaságot mondani...
A NEGRO KOPOG A SZÁJBAN!!! Jártam már így, az istennek nem akarta kiköpni. A hegedű fölé 100cm-re? Ahhoz nekünk (Neked és nekem) már belsőépítészeti beavatkozás kell, bár ugye külső helyszín is létezik
kicsit OFF: Most néztem a Soundcraft új, digitális live pultját. Ez lehet a jövő? A Star Wars természetfilm hozzá képest...
Az AT 2020-as és az AKG C2000-es szépen meg fogja színezni a hangképet. Vonósoknál erre figyelni kell, mert egy cseppet ércesíti a vonóhangot.
A zongoránál pedig a felső regiszterben okozhat kicsit természetellenes eredményt.
Ha jól számolom, akkor ez 5 db miksi. Van ennyi preamp a Saffire-on?
Mindenképp a szólóhegedűre a 4047-est vidd.
Mivel komolyzenéről van szó, így a kompresszálás felejtős, esetleg egy soft limiter, ami alkalmazható mikrofononként a kiugró forték miatt. Gondolom nincs a Saffire-nak insert-je, de talán a az AD elé be van iktatva valami kis limiter. Focusrite-éknál szokás.
Két módon rögzíthetsz: egybe, sztereó lekeverttel (bár ehhez illene egy kiskeverő) vagy pedig sávonként.
A Nuendo (ha nincs jobb...) beállításában a bemeneteket belövöd a Saffire-hoz, kijelölöd a sávokat és jöhet a mehet.
Hegedűknél a miksit a játékos (hangszer) fölé tedd. Ha nagy a tér, esetleg sok a zengés, sok a külső zaj, akkor kicsit közelebb. Ha semleges tér, netán stúdió, akkor mehet akár 80-100 cm-re is.
Kicsit ferdén tartja a hangszert, ezért úgy helyezd a miksit, hogy annak memránja párhuzamos legyen a hegedű felületével.
Cello-Bőgőnél én a lélek magasságában inkább a zengőnyílás közelébe rakom a miksi egy kicsit alulról. Így szép mélyeket fog produkálni.
Zongoránál nyitott tetővel, sztereóban érdemes, egyenlő távolságelosztással.
A leghangosabb tétellel lődd be a cuccot. Ha tényleg van soft limit, akkor az 1-3 dB-t enged még túlvezérelni, de nagyon figyeld a műszert.
Ezek után már csak a szerencsén múlik, hogy a túl halk részek nem kerülnek a rendszer és a környezet zajszintje alá.
Ne zörgős széken üljenek a figurák, ne nagyon szuszogjanak, a ruhájuk ne legyen susogós jogging és ha közönség van, akkor adj be nekik negrót, hogy ne köhögjenek.
Eleve miért akarod ezt így csinálni?
Valahol hallottad ezt?
Az énekhez és a teljes mixhez különböző beállítású kompresszor kellene. A teljes spektrumú ráadásul manapság nem dukál a maszterre.
Az első lépés az, hogy mikrofon a keverőbe, ennek a csatornának az insert-jébe mehet a kompri, aztán veheted fel a gépbe. Az alapot csak monitorozva hallgasd, ne küldd már át a keverőn. Gondolom nem olyan extra a vas, hogy megérné.
Gépben mixeld össze az éneket az alappal és toljál rá valami maszteringet.
Többet ér ez így, mint az ide-oda konvertálás és zajgyüjtés.
Sziasztok!
Tegyük fel, hogy van egy analóg kompresszorom. Az alap zenét megcsinálom a gépen (feljátszott wav-okból). A rögzítést szintén ugyanezzel a géppel rögzíteném. Egy külső keverőről megy a mikrofon a hangkártyába. A rögzítést, gondolom úgy kellene csinálni, hogy mind az éneket, mind a zenét meg kellene kompizni egyszerre. Hogy kössem? Úgy lehet, hogy az alapzene (ami erről a PC-ről megy) és a mikrofon a keverőbe, és utána a kompresszor, vagy...? Előre is köszi!
Kedves TONO előre is köszike.A cím: kalzsu@citromail.hu
Egy másik topikban "Kakas" adott egy címet, ahonnan sikerült néhány használhatót letölteni, de még kellene több.
Majd nézd meg a Sampli belső dinamikáit.
Meg amúgy az összes kezelőablakot. Annyira puritán a grafika, hogy a mai csili-vili parasztvakításhoz képest tv-hokinak tűnik.
Pontosan ezért ajánlom a korábbi verziókat.
Majd kiváncsi vagyok a véleményedre, hogy mennyiben más a két progi logikája a kezelhetőség terén.
Szinte biztos hogy csináltak ilyen zenét is ha deep purple, pink floyd stb.t csináltak .
Nekem van néhány ilyen midim a gyűjteményemben ha megadod a mailcímedet küldök.
Kb. 8-10 db lehet, remélem ezzel is tudom segíteni a munkátokat.
Sziasztok srácok!
Elég kezdő vagyok számítógép használatban.
Problémám a következő:
Perui indiánzene kellene MIDI-ben és sehol nem találok a neten.
Valósznüleg elbénázom a keresést mert rengeteg freemidi site-ot találtam és ebben a témában sehol semmi.
Ha tudna valaki segíteni nagyon sokat segítene, mert fogyatékos zeneszerető fiataloknak a tanulásához kellene, illetve a zenélésükhöz zenei alapként kellene.
Direkt tesztelek gyenge gépen. Itt kiderűl, hogy a grafika húzza le a procit vagy a processzálás. És meg kell mondjam, hogy a legtöbb esetben a grafika. Például ott a cubase. Ugyan azok a reverbek amik eddig ettek mondjuk 10 %-ot a prociból mostanra esznek 20-at anélkül, hogy a hangja jobb lenne. A logic nincs kicsicsázva és jobban szól sokkal mint egy cubase. Én nem találtam emagicéknél egy olyan plugint se ami hasznavehetetlen lenne. Főleg a dynamika szabályzói nagyon állatok.(multipresser(!!!)compi, expander,limiter..stb.) De reverb delay és minden egyéb területen nagyon jól teljesít. Amiből egyedül kitűnik, hogy 2003-as az a grafika, kezelhetőség és audio/sample support. Ezek után milyen lehet a 7.2 pro.... :D
Ja...mastertape vetted amit írtam? Mármint, hogy az ibmes maceken is mennek a win appok? Ugyanis mint kiderült ez nem inteles újítás hanem az osx képes rá. Az inteles ott jön képbe ha külön monitoron szeretnél futtatni wint és OSX-et(ugye a dualcore teljesítmény csökkenés nélkül képes erre). Tehát hajrá. Nagyon kiváncsi vagyok megy e a samplitude így....:D
Klassz ez a teszt, de ezektől a saját modulos jelfeldolgozásoktól kicsit félek. Az egzakt megközelítéshez gyakorlatilag le kéne merülni az audio motorok szintjére, ami szerintem elég nehéz.
A Logic saját effektjei nagyon jók. Ezek szerint az 5.5-ben még a procit sem zabálják.
A Samplitude is pontosan így viselkedik.
Ezzel szemben a Cubase SX / Nuendo területen a belső modulok iszonyatosan leterhelik a cpu-t. Bár ezt most a 3-as verziókról tudom. Sajnos itt érvényesül a szoft és a hard gyártók egymást überelése: erősebb vashoz bika progi dukál és fordítva.
A viszonylag objektív vizsgálathoz a Samplitude 5.x, vagy 6.x-es verzióit ajánlom. Ha kell adok, mert van jogtiszta és az említett hardveren ez jobban fut, mint a P4-re optimalizált utódok.
Hmm. Köszi. Hát ezért dolgozom.
Pedig néha kitör belőlem a nagyarckodás - ezt már többen tapasztalták a fórumon, de hála nekik, gyakorlom az önmérsékletet.
Ez érzésem szerint maximálisan önzetlen és segítőkész válasz volt, a szakmai sovinizmus teljes mértékű hiánya mellett.
Erre nem tudok mást mondani, mint hogy köszönöm, fejet hajtok előtted és nagyra értékellek.
Hálám, fehér hollók egyike :)
Ja...azt kifelejtettem, hogy automatizáció is volt rendesen. Hirtelen éles vágások, cutoffolás, volume automation stb....Ez egy majdnem komplet zene mellesleg.
Amimég a logic mellet érvel, hogy automatizációnál nem lehet teljesen egyenes vágást csinálni. Tehát minden esetben van felfutási és lefutási idő(cubaseben abletonban és a többiben négyszögesen vágja időtényező nélkül). Ez azért jó mert egy filter type választásakor vagy egy hirtelen cuttoff esésnél vagy emelésnél nem pattan a filter.
Logic platinum 5.5-ös pc-s verziót mosta sikerült letsztelgetnem. Főként audioba és pluginekbe megpersze azt is vizsgáltam mennyire tud együtműködni a windowsal. Optimálisak e egymásnak. A tesztet szándékosan egy nagyon gyenge gépen teszteltem(p3 550mhz, 128mb 133mhz-es sdram, integrált videó hang, 10 gigás ősrégi vinyó és windows xp tele codecekkel meg mindennel(mivel ez anyámék netezős gépe egy gyári compaq) . Az eredmény nagyon meglepett. 12 audió sávot(sampleket) futtattam full efektezve(erről majd nyomok egy listát)mellete ment 2 beépítet synthi modul. Emellett a master is kapott dynamica egyenlytőket.
A felhasznált efektek: 4compi, 3 eq, 1 pitch shifter, 1 autofilter, 1 gainer, 1 distorsion, 1 termolo, 1 mod delay, 2 stereo delay, 1 stereo speard. Ezek voltak a sávokon és a két pluginen és még a masteren van egy multipresser, compi, expander, 3 parametric eq plussz van még ez 1-es buson egy reverb ami 8 sávhoz csatlakozik. Na ez a max amit bír.Ez a határ. Minden dolgozik rendesen és nincs semmi freezelve. Tehát kimodható, hogy nagyon jó supportot építettek pcre. Persze ez 2003-as szoft még is szól úgy sőt helyenként jobban mint a mai szoftok legtöbbje. Audióban nem éreztem túl jónak és a kezelhetősége is elég nehézkes. A sok funkció és beállítás miatt nagyon ellehet benne veszni(főleg a midi szekciónál). Audió rögzítést nem volt alkalmam még viszgálni. Ami előnye még a kottázó ami esetleg az úgymond rendeszenészek tudnak hasznosítani és elég sok szoft még a mainapig nemrendelkeznek ezzel. Én mondjuk nem igazán használok ilyet, de itt kipróbáltam és nagyon tetszett. Persze van hagyományom rool piano amit itt matrix editornak neveztek el.
Tehát a logic platinum 5.5 elég korhű még mindig pluginek(főként dinamika terén) és midi szekcióban. Audió és sample oldarról viszont sántít. Olyan embereknek ajánlom akiknek már van tapasztalatuk egyéb szoftokban, mert tényleg húzós tud lenni egy kezdő számára.(ha én se láttam volna már 30 szoftot megnem tudtam volna mondani, hogy hogyan kell berakni a szinti modult.)
Remélem mostmár hamarost a samplitude is a kezembe kerül és tesztelhetem.
Szia PCG,
Térképzés alatt azt értjük, hogy megpróbáljuk a rendelkezésre álló eszközökkel, pluginekkel létrehozni a hangzáshoz szükséges teret. Úgy mint reverb, echo, delay és ezek eltekert változatait.
Az alapvető térképzéshez ismerni kell a stílus adta lehetőségeket. Ezen belül ugye teret képzünk a perkusszív sávoknak, a harmónikus sávoknak és az éneknek.
A tér alapvetően ápol és eltakar, de a túlzott használata érthetetlenné teszi a szólamokat.
Fontos paraméterek a térképzésben: a létrehozandó tér nagysága (room size) A lecsengési idő (reverb time, decay), a terjedési tulajdonságok (diffusion), bizonyos szoftok presetei elég szépen illusztrálják a fa, vagy kőfalú termeket. Ezek mind másként reagálnak akusztikailag.
Fontos paraméter a hangforrás-mikrofon-visszaverő felület összefüggés. Pl a Waves TrueVerb-ben ezt gyönyörűen lehet grafikusan állítgatni.
A terek hatását mindenképp a mixben érdemes próbálgatni, mert solo-ban minden gyönyörűen szól, de a kevertben elveszhet a zengés.
Sok stílus szereti a gételt zengetést. Ilyenkor a lecsengés hirtelen megszűnik. Metál-rock-os dobszandolásnál nagyon jó.
Az igazi kihívás a konvolúciós elven működő térképzés. Waves IR1, Samplitude IR, vagy esetleg TDM-es plugok.
Itt már elég tudományos alapo kell a tereket alakítgatnunk, ezért persze a proci is bőséggel fizet.
Énekhangok és szólisztikus sávok telítése a duplázáson alapul. Ha profi az előadó, akkor többször el tudja énekelni/játszani ugyan azt. Ezek egymásra vételével, esetleg a formánsok néhány tizedes eltolásával (pitch-elés) nagyon frankó eredmény érhető el. De az egyedüli sáv megduplázásával, 5-10 sample eltolással és a fenti pitch-csel hasonló az eredmény.
A Waves Doubler 2/4 szintén ezt csinálja, de plugin formában.
A PSP Wintage Warmer egy nagyon jó analógosító plug, melyet kimondottan ajánlok túldigitalizált énekhangokra.
Ja és persze az EQ-k használata. Én a Kjaerhus GEQ-t ajánlom, vagy a Samplitude belső eq-ját. Ezek nagyon szépen oda tudnak nyúlni. Sokan szeretik a Waves Q szériáját. Na hát az se rossz.
Persze a meleg énekhang titka a jó mikrofon, a jó előfok, EQ és egy analóg kompresszor. Ezek után én csupán a waves Rvox-szal szoktam beleszintezni a mixbe.
Értem, köszi!
HA hülyén fog szólni, akkor inkább nem erőtetem, mindössze helyfoglalás miatt akartam midiben rögzíteni, és elmenteni, valamint a könnyebb kezelhetőség, utókorrigálás miatt. De végülis eddig is meg voltam nélküle:)
A gitár jelét midiben csak úgy tudod felvenni, ha van egy erre alkalmas konvertered. A GT6 meg a többi multieffekt csak azért trendelkezik midivel, hogy a programjai kapcsolhatóak legyenek, illetve a patcheket azon keresztül ki tudd menteni. Ahhoz, hogy a megpengetett gitárhúrt te midiként rögzítsd, kell egy hangmagasság felismerésen alapuló eszköz, ami midi jelet generál a felismert hangnak megfelelően. Van itt egy gitár midi topic, ott olvasgathatsz erről. Ha midiben akarsz tehát felvenni, általánosságban elmondható, hogy kell egy húronként hangot szolgáltató midi pickup (pl. Roland GK-2 vagy GK-3, esetleg piezzos megoldások vagy Axon AIX pickup), és kell egy gitárjel->midi átalakító (pl. Roland GR-30, GR-33, GR.20 GI-20, Axon AX100, NGC-66, NGC-77...) amit rákötsz a gép midi bemenetére. Szóval nem egyszerű, nem is túl olcsó, és a végén ráadásul idiótán fog szólni, ha gitár sampleval akarod használni.
Hello
Olyan kérdésem lenne, hogy hogyan lehet gitárt MIDI-ben felvenni?
Adott egy reason-progi, egy Boss GT6 multieffekt (MIDI in, out-tal), ill. még van egy Fatar midi-billentyűzetem, ezeket próbáltam összekötni minden lehetséges módon, de a gitár jelet nem tudtam MIDI-ben felvenni. Nálam a hiba (esetleg a beállításoknál), vagy ehhez még kell vmi kütyü??
Köszi.
Szia MT! Engem ebből különösen érdekelne a "térképzés" része ... és énekhangra kihegyezve minden eljárás, ami testessé, teltté, meleggé tesz egy énekhangot.
A processzálás ebben a szakmában azt jelenti, hogy a nyers, tehát szimplán csak mikrofonnal és némi kompresszióval felvett hanganyagot szépen átengedjük különböző jelfeldolgozó eszközökön. Úgy mint további kompresszió, EQ, térképzés és minden olyan effekt, ami a jó hangzáshoz szükséges.
Meg kell jegyezni, hogy az a dobszand, ami önmagában már jó arányokat és hangzást mutat, nem biztos, hogy a mixben is ugyan így viselkedik. Ezért célszerű a dobokat sávban hagyni és majd a rákerülő hangszerek feldolgozása után processzálni, így gyúrva egységessé a nóta hangzását.
Ezért okos dolog a BFD féle hangmintatártól, hogy tartalmaz száraz mintákat.
Tehát a processzálás nem egy gombnyomás, hanem hosszú, idegölő munka...
Üdv! Lenne egy kérdésem dobsampling témakörben!
Használok egy BFD dvd-t amin a megszületett anyag nyers - vagyis ahogy az oldalukon láttam - unprocessed. a másik audio demo amire az van ráirva hogy processed, mértékekkel jobban szól. Azt szeretném megtudni hogy hogy lehet processzálni az unprocesszált anyagot. Remélem tudtok segíteni, mert jelenleg lövésem sincs :/ elöre is kösz!
Mastertape: Kicsit utánna néztem ennek a paralells dolognak és kiderült, hogy nem csak intelen hanem ppc-n is működik(mivel ez nem intel hanem OSX adalék). Tehát hajrá samplitude vs mac...:D
De ez egyszeri kiadás. Ez nem fog 5 éven belűl tönkre menni akár mennyire nyúzod. Ráadásul ultra kicsi a többi mpc-hez képest, de tudásban nem hozz kevesebbet.
Ha nem akrsz ennyit költeni néz körül az ebayen. Ott lehet, hogy találsz régebbi nagyon zsír mpc-ket nagyon olcsón. Egyébként ezért járzs jobban az akaival, mert nagyon sokoldalú. Erős a groove szekciója, de ugyan úgy működik synthylineba is.
Esetleg amit ajánlok még mondjuk ezek drágább dolgok az a grooveboxok. Amik nemvükkel ellentétbe nem groove orientáltak(már amelyik).Ezeken van minden ami kell. Kompletten egy kis keverő van rajta kijelző efekproci/k, sequencerek és minden ami kellhet. Ez kicsit drágább mondom, de elég jó alternatíva ha az elektronikus zenészünk nem akarja elfoglalni a zenekar elől a fél helyet a szinpadon.
Kösz a segítséget, meg mastertapenek is!
Majd körbenézek a neten, oszt ideírom, ha találtam valamit jó-e.
Mpc 1000 jó lenne, de ha jól láttam 250.000 körüli az ára.
A roland sp 404-el kapcsoladba a groovera úgy gondoltam, hogy ütem szerkesztésre a megfelelő. Hamár teljesebb értékű samplert akarsz akkor akai mpc 1000. Ez árában is a roland dob samplere körül van ráadásul az akaik a timing királyok úgyhogy számomra ez eldöntött kérdés. Esetleg ha még olcsóbbat akarsz akkor ott a yamaha rm1 x amiben rendes sequecer is van. Mondjuk szegényesebb a kínálata, de ujonnan 90 körül van(van benne fx kontrolerek tapok meg mindenŰ). Persze ezért az árért azért ez egy korlátozottab masina.
Jó, hogy említitek a tesztet. A vodkás fórumon pont most csinálnak ilyenket. Erre a célra megbeszélés alpján az ableton live és az új emu a legmegfelelőb hisz ezek mind a két platformon tökéletesen mennek.
Logic vs samplitude.....hm....midiben a logic biztos erősebb, de én nagyon erősnek érzem audióban is. Ízlések.
Úgy gondolom, hogy egy egzakt tesztet, aminek valóban van is értelme egy belőtt stúdióban lefolytatni inkább az erős multitrack szempontból kéne nézni. Itt a 26 valós bemeneti csatorna rögzítésére alkalmas RME kártya lesz a közös pont sztem. Majd át kell telepítgetnem innen-oda.
A szofton még gondolkodom.
Pejoratív???
Már miért?
Nem érzek benne semmi sértőt
De ha gondolod, akkor: mastertape figyelmemet egy másik stúdióeszközre fókuszálta, mely megfelelő alternatívát szolgáltathat audio-problémáim megoldódása érdekében.
Igen, nagyon nehéz az objektív körülmény megteremtése. Ha nagyon igazságosak akarunk lenni, akkor ugyan azon a hangkártyán kell rögzíteni a matériát mindkét esetben és lehetőség szerint azonos sávonkénti processz dukálna. Ez meg függhet a felhasznált pluginektől is.
Ez most erősen foglalkoztat mind hardver szempontból, mind pedig - korábbi ígéretemnek megfelelően - szoftver (Logic vs Samplitude) szempontból is.
Most pár napra lelépek, de hétfőn megkereslek. Köszi.
Én is kíváncsi lennék egy olyan projektre, ahol egy mind a két platformon elérhető szoftverrel (cubase, live!, stb..) ugyanazt a dalt lekevertetni (álljon az csak hangsávokból, vagy akár virtuál hangszerekből), aztán csámcsogni azon a bizonyos rágógumin
Kérdésedre válaszolva: Igen a DP BÁRMILYEN hangkártyát kitünően lekezel,és hiba nélkül dolgozik vele.Lehet az Emu, Digi 01, Digi 02 , vagy nagy HD, vagy apogee ,...akármi. Ez egy profi dolog. Nem válogat, sőt....több, különféle gyártó kártyáját egyidejüleg is tudja kezelni.
( bár ehhez kell az osx sokoldalusága is)
Egyépként én Beszélgettem Noiseless-sel, és bizony nála is felmerültek azon anomáliák amiket emlegettem a Pc kapcsán, csak valahogy nem merte(vagy nem tudta)megfogalmazni.De nálam elmondta, hogy Ő is érzi,hogy valahogy amikor a Dat-ról átkerülnek a sávok a gépre (és most idézem Őt) valahogy olyan rágógumis lesz a dolog.( pedig ha jól tudom neki is valami dual csodája van)
Azért én is kiváncsi lennék egy olyan tesztre amit említettél, de sajna,nem csak a lekeverés számít hanem a sávok rögzítése,és a jelek a gép álltal történő feldolgozása is.
Hacsak.... nem azonos analog technikával rögzített sávokat másolunk fel a Mac-re és a Pc-re is és onnan dolgozunk.
Egyépként ha a Dp-vel kapcsolatban bármi kérdésed van, vagy ki szeretnéd próbálni müködés közben akkor keress bátran.
Tudom, de én eredetileg is samplert kerestem, csak mastertape ajánlgatta alternatívaként a hd recordert.
Tehát mint sampler felejtős az sp 404?
Az hogy "groove sampler" nekem annyit mond, mint a "nanoszférás vitalizáló moisturiser".
Jól hangzik, de mitől groove?
Lejjebb írtam kb. mire kéne, és milyen árkategóriában.
Ez elsőre nekem valami olyasminek tűnik, de lehet, hogy csak messziről hasonlít:)