nekem az van az mp1 ben, nekem tetszik. mondjuk az egyik , meg is van jelölve egy piros pöttyel a csúcsán, nem tudom direkt -e vagycask véletlen, de egy gainmonster állat, a másiknak valamivel kisebbaz erősítése.
Én is úgy tudom,hogy vannak amcsi gyártású GT és orosz gyártású GT csövek!
De hogy most az amcsit csak ott válogatják,vagy ott is gyártják-e,azt nem tudom!
A lényeg,hogy szeressük az orosz csöveket!
Sokan mondják,hogy a legjobb csövek a régi(!) Mullard,Philips,JAN(katonai),RCA csövek.
"Én meg nem okos lévén hiszek nekik" :))
Állítólag már csak négy és fél csőgyár van a világon (monnyuk ezt az okosok állítják, én meg nem okos lévén hiszek nekik:) ), a Sovtek, a Svetlana, a Tesla, a kínaiak, meg félig a Groove Tubes, aminek a csőgyártásban való szerepét nem tudtam még feltérképezni. Az erősítőmben (Groove Tubes) a régi EL34-ek üvege sötétkék színű volt, és virított rajta egy bazi nagy GT logo, meg alatta, matched in California, meg hogy Sylmar California. Innentől elvesztettem a fonalat. Az oroszok állítólag ugyanaz a cég voltak, csak még nagyon régen kettéváltak a hadi és egyéb csőgyárra, persze lehet, hogy nem.
Amúgy lehet,hogy a Sovtek és a Svetlana egy és ugyanazon gyárban készül,csak más feliratot kap.
Mondjuk ezt a párosítást pont nem tudom tutira,de pl a Sovtek és a Elektro-Harmonix csövek ugynazon a gyártósoron készülnek,meg a Mesa csövek is úgy tudom,hogy orosz gyártmányúak,meg a Groove Tubes-ek jó része.
Jó a Svetlana,sokan istenítik,de csak egy jó cső a sok közül! Akad más egyéb jó márka is,de most főleg Marshall tulajdonosok körében divat lett szeretni a Svetlanát,persze nem mondom,hogy nem jogosan,mert jó cső!
De sok jó van még.... Válogatás kérdése is!
hehe.. kiállnék én is a tranzistoros mellett, de valahogy inkább a dual rectom produkálja azt a szoundot ami most tetszik ;] bár fingom sincs részleteiben milyen kütyükböl van összerakva..
Ööööö köszi, egy "elméleti vitának" a hangjait hallottad...tisztában vagyunk a tranzisztoros erősítők helyével. Az én 25/50-esemnek például a 1960-om tetején van a helye. A 25/50 pedig az általad is említett legendás Slash féle Silver Jubilee erősítő, ami az általad szintén említett diódapáros torzítással rendelkezik, és teszi a dolgát kiválóan, mögöttem. :) A (sajnos kölcsön) Jazz Chorusomnak a szobámban volt a helye, de egy pár éve egy Groove Tubes Soul-O-75 lakik a helyén. A pedáljaimat, ami szintén mind félvezetős, nem is sorolnám, merthát mégis egy Marshall fórum. Azért örülök, hogy valaki kiáll a tranzisztor mellett....
A tranyós erősítőknek megvan a maguk helye! Elég ha belegondolsz abba, hogy a rock és metál zenében a torzítást az esetek legalább kétharmadában félvezetős cuccokkal állítják elő. Elég ha a legendás DS1-re gondolunk. Sőt, ahogy az a Slash féle erősítőben is látható, képesek arra, hogy egy diódapárral állítsák elő a torzított hangzást. Amúgy a paralel kapcsolt szilíciumdiódának mint vágónak, nagyon egyedi hangja van, azt nemhogy csövekkel, de más anyagú diódákkal sem lehet utánozni.
A kisvasutak (más effektusok) közt elvétve lehet találni csöves cuccokat, mégis divatosak, pedig ezek ugyanolyan félvezetőkből épülnek fel, mint a szidott tranyós erősítők.
Aztán ott van a jazz chorus a rolandtól. Ismerem a kapcsolási rajzát. Semmi extra nincs benne, közben meg egy etalon.
A jazz zenészek a tranyós erősítőket preferálják annak hangzása miatt.
Én személy szerint a kapcsoló üzemű végfokoktól várok sokat. Ezeknél nem fog fellépni a tranyós végfokok hőtorzítása, és akármeddig játszik rajt az ember, az ugyanúgy fog szólni. (Nekem épp a tranyós marshallokkal volt olyan tapasztalatom, ha a nagy hangerő miatt bemelegedett a cucc, egy idő után a tiszta csati is torzított, tipikus keresztezési torzítással - egyszerűen szarul volt megtervezve)
ok. de hogy jött ide a Framus Cobra? ;Đ amugy szerintem nem véletlen "divat" a csöves cucc.. a marduk alapjába véve blackmetal. másrészröl arra a szar tranyos marshall-ra egy esp mk-ii-est köt, ami nyilván nem mindegy.. ;Đ
Magyarázom a bizonyítványomat: Szal, a tranzisztoros Marshallokat olyan csúf kiskacsának tartják a nagy guruk, mert eléggé sz@r hangjuk van és a csöves technika lejártával át kellett volna vennie az "uralmat". A tranyós erősítő gyártásban mindenki előrébb tartott mint Marshallék, így soha nem lett sikeres ez a típus. A Marshall k..va nagy szerencséjére a csöves erősítők sohasem "haltak ki", csak egy ideig mindenki a tranyós erősítőért volt oda (hogy majd ez lesz a jövő, és akár több ezer wattot is a kombó méretbe tudnak paszírozni, és az milyen jó. Ebben az időben lehetett VOXAC30-at venni mai 50-60ezer forintnak megfelelő összegekért, mindenki szabadulni akart a "régi sz@rjától" ami nehéz, cserélni kell a csöveit, és csak 30 wattot tudott.), de mivel megint a csöves cucc lett a divat, próbálták gyorsan elfelejteni ezt a szériát.
Aztán jön egy modern death-metal csapat, és pont ezt a szerncsétlen tranyós Marshall-t szereti használni. Normális? Nem. Ezért különleges dolog ez szerintem.
Bocsi, kicsit hosszú voltam.
:))))
GGV
Hali.
Van egy Dan Armstrong (~1970) 60 Wattos csöves amp-om...
Gitárra használom... issssszonyat jó...
Nem tudja valaki mennyibe kerülhet (használtan)???
(nem akarom eladni csak kiváncsi vagyok...)
Tudna valaki véleményt mondani a "t.mix PM184X II Powermixer"-ről és a hozzá tartozó PA502 hangfalakról? A Hangmester üzletben nem forgalmazzák. Talán ha valaki találkozott már vele és ki is próbálta tudna véleményt mondani róla. Köszi.
Lehet, hogy nem ide kéne, de h&h-ról tud valaki valamit? Csak annyit találtam, hogy a laney vette meg őket.
Hallott valaki már h&h kombót?
Érdekelne milyen.
hát akkor hallgasd meg a Killswitch Engage-et vagy a Haven Shall Burn-t.. ott elég meggyözök. én élőben Amon Amarth-on hallottam és elég meggyözö volt.. igazábol kikéne probálni, de nemvágom hogy kinek van itthon ilyenje. hangmintákbol nehéz megitélni. nyilván.
Egyébként a Mesa Nomad cucca sztem tök különleges a többi Mesához képest,és elég ritka itthon. (2db fejládáról tudok össz-vissz)Sok mindent megadnék egy Nomad fejért.(Persze csak ha már itthon figyelne a Powerball:)))
2006-01-13 23:53 |
#203
ugye... és mekkora volt a feeling, mi? nekem valami cse akusztik gittyo volt benne egy 50 FT os orpheus "pickup" pal:)
barátom, akkora élmény volt mint egy holdraszállás.. de komolyan.
Huhh én még gitároztam így!
Nem volt cucc, felhangosítottam a magnó bemenetét az meg jól betorzította a gitárhangot!
Akai deck volt, videoton erősítővel...
When Jeff Jourard brought this Route 66 over I was semi-disinterested... Simply because, frankly, I"ve never played an amp made after 1971 that I could stand. So he plugs it in and $%#^... Immediately the jaws drop, and we start busting out old Strats, old Les Pauls, old SG/LP"s... Didn"t matter, they ALL sounded great, no, spectacular!. So much compression, sustain, harmonics, touch, AND when you turned down the guitar, that damned amp cleaned up without losing apparent volume to 50 fabulous shades of dirty to semi-dirty to clean.
Anyway, thanks for making the best New amp, period... Certainly the Best amp made in at least the last 30 years, and one of the best amps I"ve ever heard!"
Azért régebben még volt olyan aki 80-90W-ot szedett ki két EL34-ből, természetesen gyakran cserélte a csöveit, és nem biztos, hogy jó hangja volt, de érdekességnek nem volt rossz, kicsit feszegették a csöves technika határait.
Mint ahogy azt írtam, én sem viseltem jól az állandó csőcserével járó macerát (meg költséget), tehát a Mezey Bélával levetettem az anódfeszültséget, és ipari csöveket rakattam bele. Még pár évvel ezelőtt a frankfurti kiállításon beszélgettem a cég főnökével (Aspen Pittmann, akiről kiderült, hogy iszonyat nagy gurunak tartják a csöves technikát értők, használók), aki miután gratulált a GT erősítőmhöz megkérdezte, hogy Budapesten lakom-e(!!!!), mert öt-hatévente idelátogat, és hogy szükségem van-e valamire az erősítőmhöz. Mondtam hogy nincs, de adjon egy mélcímet, ha lesz jelentkezem. Adott egy angliai mélcímet, ahol munkaidőben kb.: tíz perc alatt olyan válaszokat kaptam, hogy nem vagyok biztos benne, hogy nem valami fejlesztőmérnök írogat a zenészeknek passzióból. Majd kiröhögött a G12T-75 miatt, lazán odamondta: "Hey my friend, you have never heard this amp at all...", aztán intett, és elsietett...
Dede, ő volt a Crate (Stealth) meg az Ampeg tervezője, aztán meg a saját márkái (Lee Jackson és Metaltronix). Ezek kb ugyanazzal a szanddal bírnak, csak a fícsörök különböznek, alapvetően ugyanaz a konstrukció. Paul Gilbert is Metaltronixozott régebben.
Eccer írtam a Lee Jacksonnak egy mailt, megkérdeztem valamit, csak poénból, erre másfél óra múlva ott volt egy tök korrekt válasz, személyesen tőle :)
na ez az a cucc amit nem értek.még rendes hangzást nem hallottam tőle,a hangminták amiket töltöttem szarok,szerintem rusnya és mocsok drága...vagy csak velem van a baj?
Hát...elég durván lehettek küldve azok a csövek,ha két darabból 75W-ot sikerült kinyomni!
EL-34 push-pull pár átlagosan úgy 50-55W-ot tud.Ez felett már télleg hamar szarrá mennek a csövek!
2db 6L6-ból nem nagyon tudsz 60-60W-ot kivenni,csak 1x60W-ot!
Vagy nem tudom,hogy érted....
Egy csőpár,tehát két darab cső tud olyan 50-60W-ot,4db pedig 100-120W-ot.Mindezt 490-500V körüli anódfeszültségen,és olyan -52V,25mA bias beállítás mellett.