nem tudok nm-t, de kb bőven elég két bandának, cuccoknak, meg még rohangászni is lehet. olyan 4*8 biztos van, de akár nagyobb is. Volt már bepakolva két banda cucca oda, sok-sok nagy erősítő, és bőven maradt úgy is hely.
mi most hogy egyedül vagyunk, mi fizetünk fejenként 2800-at, szóval olyan 17körül van, nyilván felezve lenne a balhé.
éjszakai buszról nem tudok, nem szoktunk olyan későn próbálni. a határ úti megállótól kell kifele menni a 5x villamossal 7-8 megállót.
biztonság az úgy néz ki, hogy ez is egy ilyen bunker, szóval csak egy ajtaja van, de az tömör vas, jó vastag, és felszereltettünk egy bazi nagy lakatot, a pántjai a betonba mélyen beleapplikálva.
Érthető!!!
Nekem is volt tapasztalatom más zenekarokról 2x is sajnos egyszer a hangszorom membránját szakították körbe másodszor meg az elektronikát kurták szét és ez nekem 30 ropimba került a javítás. :(
a kérdés arra vonatkozott, hogy mi éppen zenekart keresünk betársulni a terembe, mert hely van elég, de mivel elég ritkán próbálunk, nem nagyon éri meg egyedül bérelni.
csak hát ott a cucc, és idegen zenekart nem szívesen, volt már rossz tapasztalat.
ne értsd félre, nem bizalmatlankodni akarok, de hát nem ismerjük egymást
Kérlek Segítsetek!!! Mondjatok már nekem IV.ker XIII.kerben gyártelepeket ahol lehet termet csinálni!! Az Újpesti Bőrgyár(TANIMEX) Kizárva, mert itt vagyunk most és kb. fél egy éven felül a földel teszik egyenlővé.
Előre is köszike az INFOkat.
Jajmá. Hogyan gerjedne a hangfalkábeltű?!?!?! Amúgy meg lehet árnyékolt, miért ne lehetne, az a különbség a gitár és a hangfalkábel között, hogy a gitárkábel hosszú, hajlékony, jól árnyékolt, stb, a hangfal kábel meg célszerűen rövid, és vastagabb, mmint nem csak a szigetelés, hanem az ér is, mivel azon több amper is folydogálhat, szal bírnia kell.
Sima gitárkábel nem jó hangfalkábelnek, de nem tudom, hogy a gerjedést okozhatja-e.
Hangfalkábelnek árnyékolatlan kábel kell. Vagy pont fordítva? Mindegy a lényeg, hogy a kettő nem egyforma.
előfok kimenetén is vonalszintű jelnek kell lenni, akárcsak a torzítónak. a rackes előfokok is a loopba vannak kötve, és azok is vonal szintű jelet várnak a bemenetre...
amúgy nem mondtál semmi újat :)
Szóval.
Az ugye egyértelmű, hogy tiszta hangnak sokkal jobb a jel/zaj aránya mint a torzítottnak.
Tehát torzítva sokkal hangosabb a zaj a gitárhangjához képest.
Az is fontos, hogy az NS-2 zajzár, és nem zajszűrő, tehát nem szűri ki a zajt, az éppen szóló gitárhangból, csupán, mikor nem szól a gitár, akkor lenémít.
Nah most ha beállítok egy küszöböt az NS-2őn, akkor ha a jel hangereje az alá érkezik, akkor azonnal lenémítja a kimenetet. (Vagyis a lenémítás ideje is állítható)
Mivel tisztán a gitárból érkező jelnél jóval kisebb a zaj a gitárhanghoz képest, ezért jóval könnyebb ezt a küszöböt beálítani. És mivel a kimeneten semmi jel nincs, ezért az utána kötött torzító már semmit nem ront a jel/zaj viszonyon.
Torzított hangnál viszont, sokkal több a zaj, magához a gitárhanghoz képest, ezért ha alacsony értéket állítunk be, akkor nem némít le, ha pedig túl magasat akkor levág a hang végéből.
Így aztán szerintem egyértelmű, hogy jobban járunk ha torzító elé kötjük, mint mögé.
De a legjobb megoldás mégis az, hogy a torzító pedálunkat bekötjük az NS-2 effect loopjába, mert így a gitárból érkező jel, és a torzítóból távozó jel is átmegy az NS-2őn és így abszolút minden zajt megszűntet.
És pont emiatt nem műküdik előfokkal, mert onnan túl nagy jel érkezik egy torzítóhoz képest, amihez nem lehet hozzáállítani a vágási küszöböt. Persze lehetséges, hogy megoldható a pedál ilyen jellegű moddolása is.
leírhatod, szívesen olvasgatom.
azért gondolhatod, hogy a "nagyok" vagy a hangmérnökeik is tudják a mizut, úgyhogy nem véletlenül kötik ők se a végére.
Fenderes kollega ha jól emlékszem azon a véleményen volt egyébként, hogy szar az NS2...
Én meg úgyis azon a véleményen vagyok, hogy nem kell sok hülye effekt, és ha jó a pikap/erősítő, akkor nincs még a legkisebb lyukban sem felesleges gerjedés...
Most meggyőztelek mi?
Amúgy ha érdekel lekörmölöm az okfejtésem, ha nem, nem fogom...
De megkérdezhetsz bármilyen hozzáértő szakit is. (Raul, Bakóimi, Fenderes, és társaik)
Amúgy már rengeteg hangmintát ígértem, DS-1, SD-1, DD-6, Morley PWA-2, NS-2.
Jövőhétre hazahozom az effektsorom, és csinálok mindenfélre hangmintát. Bekötöm NS-2őt is összes lehetséges módon. (Meg DS-1, SD-1et is )
Hát akkor csak azt tudom mondani, hogy ott rosszul van bekötve, és a használatiban is hülyeség van írva.
Nem akarom megváltani a világot, de tudom, hogy nekem van igazam.
Lehet, hogy gagyi rajzok, de az összekötési sorrend/mód az megfelel a valóságnak.
ide most csak olyanokat linkeltem, amiknél a sor végén van és átküldve (ellenpéldaképp), de van ugyanezen az oldalon olyan bekötés is, ahol loopolva van, meg egy-két oylan is, ahol az elején van a cucc.
A hazsnálatiban meg már csak tudják, hogy hog ykell használni.
Egyébként tudom, hogy működik, de nem csak a pikap szed zajokat, hanem gyűlik az mindenhonnan, kábelek, csatlakozók, stb. Ezért lehet célszerű a végén (is) csökkenteni.
Mondom, nézd csak meg, hogy a multikban hol van a zajzár.
De ne ezekből indulj ki, ezek csak gagyi rajzok.
Ráadásul ezekben mindenhol csak két kábel jön/megy belőle.
Amúgy a használatiban is úgy van, hogy torzító után kell kötni, de úgy egész egyszerűen szar.
Csak bele kell gondolni hogyan működik.
Há, én mindig azt hallottam, hogy nem tesz jót neki. Mivel hogy akkor ott van üresjárásban a bemenet, míg ha rá van dugva valami, akkor meg le van terhelve, ahohgy kell.
Azért van többek között a bypass kapcs a legtöbb csöves cuccon. (Tudom a fűtés, meg a nagyfesz történetet is)
A NS2-re meg kapásból itt van néhány példa.
1 2 3 4 5
Tényleg van olyan is, aki az elejére köti, meg olyan is, aki routerbe, de talán arra volt itt a legtöbb példa, hogy valahova hátra. Ebből meg nem az következik, hogy nem működik a torzítók/effektek után. Egyébként a multikban is valahol a hátulján van a zajzár, pont azért, hogy a torzítók zaját leszedje, max a delay/reverb van mögötte, hogy az azok lecsengésébe ne abuzáljon bele a zajzár.
Mármint az erősítő saját torzított csatornáját használva nem kell a mastert 10-ből 9-ig tekerni csak modju 3-ig. Nekem így van de nekem 1 csatis az erősítőm. HA azt akarom hogy tisztám legyen leveszem tökig a gént és felveszema mastert 8-9-ig hogy ugyanazt a hangerőt produkáljam.
Úgy kéne bekötni erősítőhöz hogy:
Gitár->NS-2 input->NS-2 send->Erősítő input->Erősítő effect send->NS-2 return->NS-2 output->Erősítő effect return.
Mert így valóban az előfok lenne bekötve az NS-2 loopjába, de mondom, hogy a túl nagy jelszint miatt nem megy...
Hogymi?
A tiszta hangerőt úgy állítom be az erősítőn, ami épp kell (próba/koncert), és a pedálokon hozzá állítom a torzított hangszínt, ami általában hangosabb kell legyen.
Az erősítőnek semmi baja nem lehet attól, ha a gitárt kihúzod az inputból, attól esetleg a hangszórónak, a gitárból húzod ki a kábelt.
És akkor mégegyszer. NS-2őt torzítópedál után sem túl jó bekötni, de ott még van hatása.
Az NS-2nek van egy saját loopja, oda kell bekötni a torzítót, úgy tökéletes.
Ha egy bizonyos küszöb alá megy a jelszint (ahol már nem a gitár hangja szól, hanem már csak maga a zaj), akkor lenémít, így működik. (Ezért kell minél közelebb gitárhoz bekötni, mert ott a legjobb a jel/zaj viszony) De az effect loopból érkező jel túl nagy, és soha nem némít le, mert nem megy a megadott küszöb alá. Ééérted?
Pontosan.
Illetve régebben használtam a torzított csatikat is, boostolva, ami jobban szólt, csak valami bibi van az effect loopal és elbassza így a hangot.
De majd csőcserénél megnézetem.
Hát mivel, nemtudod behurkolni az előfokot az NS-2 loopjába, ezért csak a gitárból érkező zajokat távolítja el.
(Ha torzító pedált kötsz az NS-2 loopjába, akkor a torzítóból kimenő zajokat is (pl nagy gainnél a súgás) is megszűri)
Szóval állítsd be az erősítőt egy kívánt hangra, majd húzd ki a kábelt az erősítő inputjából. Annyi zaj fog maradni NS-2vel.
Semennyire. Mondom nekem múltkor csutkára volt tekerve az 50 wattos csöves fejem, 4*12es ládával, és már egy méter távolságból sem gerjedt egyáltalán. No meg egy gramm zaj se volt, igaz én most torzító pedálokat használok, azoknak tökéletesen kizűri a zaját.
Ha erősítő torzítóját használod akkor annyi zaj marad sajna, mintha nem lenne bedugva gitár.
A próbahelyünk nekünk is elég kicsike (az erősítőmtől max. kb. 2 m-re tudok lenni), de nekem az EMG-81-el nem nagyon gerjedt a cucc, csak ha akartam. Egy Epi LPC-ben volt, Marshall G100 fejjel+ 2*12-es ládával, illetve Cube 60-vel és H&K ATS 60-vel próbáltam, valamennyivel szépen csendben maradt vele, ha kellett. (Mondjuk a Cube-ban van zajzár.) Szerintem mindenképpen érdemes kipróbálni!
elemtémában mi zavar? több, mint 3000 órát elmegy egy szem elemmel. Számold csak ki, kb minden nap 8 órát kell gyakorolnod, hogy egy év alatt lemerüljön. És nem egyik pillanatról a másikra merül, szal nem kell attól félni, hogy koncert közben egyszer csak elszáll.
Két pikapnak is csak 9V, azaz akkor is csak egy elem kell.
Nekem sose volt zajzáram, mmint multin kívül, úgyhogy erről semmitöbbet nemtok elmondani.
Óckodni meg fölösleges az aktívtól, próbáld csak ki egyszer, és meg fogsz lepődni.
Nem értem, hogy egyesek miért óckodnak tőle...
Hát mozgásterem elég csekély, EQ is kéne de azt inkább szókókiemelésre használnám. Szerinted is használható lehet egy zajzár ilyen célra?
Majd egyszer kipróbálok egy EMG-s gitárt is. Bár az aktívtól kicsit ódzkodom.
vagy nem az erősítő elé állsz, vagy potizol, vagy veszel egy óccsó soksávos v parametrikus EQ-t, és csak azt a frekvenciát kiszeded belőle, a hangképbe nem igen nyúlna így bele
Nincs most időm pénzem pedálokkal tökölni. Amúgy a léni nagyot szól, lehet nem is adom el. Szerzek egy cube-ot tisztára. De az meg luxus lenne az én fakezemhez
Bandi! Olvastam, hogy mi a fő problémád a cuccoddal!
Én tudod mit csinálnék?
Beállítanék egy tisztát, plusz egy kapcsolható crunchot, és elé tolnék valami boostpedált, és máris megvan a metál meg a tiszta, igaz, hogy kettőt kell lépni, de legalább marad a cucc!
Persze ez csak egy baráti jótanács.
mert a pick up akkor talán nem veszi be a "zajt" amit a hangszorók adnak, és nem lesz feedback. mekkora a cuccod? mert lehet nagy a teremhez nem? pl nekem a cájgom egy 34nm-es teremben 4es fölött már gerjed és sipákól. főleg az ibanezemmel. A wolfganggal kevésbé. te tudom hogy ez kicsi hterem ehhez a cucchoz, azaz a cucc túl nagy
Hát mondanám, hogy nálunk tesztelgethetnéd, sokáig, nagy hangerőn, de rohadt messze laksz... Mindenesetre nem lehet vele nagyot tévedni, én is azt gondoltam, hogy a francnak se kell zajzár, de olyan mint valami égi áldás...
De ha nem olyan nagyon durván gerjed, akkor csak az üres részeknél letekered a gitár hangerejét, persze nem játék közben, hiszen akkor nem gerjed, hanem amikor épp nem játszol. De próbálj meg a drive/gain potikkal játszani, lehet, hogy csak vissza kell venni egy keveset.
Hát zajzárral már 1 méter távolságra sem gerjed. Ha viszont direkt szembe odaállok 1 méternél közelebb akkor szépen gerjed össze, kb mint egy sustainer.
nem kell kikapcsolni. húzd ki a hangfalat
v vedd le az effektek hangerejét, vagy a gityó volumját, v állj arrébb, v cserélj pickápot, vagy az erősítő hangerejét, ha énekmiki szedi be akkor fordítsd más fele, meg ilyenek.
Hát én sok embernek ajánlottam már és meg is teszem újra: a Boss NS-2-t.
Zseniális kis pedál, és amellett hogy zajzár, gerjedés ellen is tökéletesen lehet használni.
Múltkor szabadtéren zenéltünk, hangosítás nélkül, szóval csutkára kitekertem az 50 wattos csövi fejem, 4*12es ládával, szóval volt hangerő dögivel.
És abszolút semmi zaj, vagy gerjedés nem volt, a légy zümmögését lehetett hallani. Viszont ha közel álltam direkt szembe a hangfallal, akkor gyönyörűen össze lehetett gerjeszteni a gitárral, és szépen síkított órákon keresztül. És mindemelett semmit ne vesz el a hang lecsengéséből.
19 körül van az új ára, szerintem érdemes kipróbálni.
Kérdezz ha érdekel még valami!
Mivel még nincsenek régebbi postok, így nem tudok visszaolvasni, a jelenlegiek között pedig nem találtam megfelelő választ, így kérdezek...
Új próbahelyre kerültünk, új dobos társaságában. A hely méretei: kb 3 m x 8m, magassága kb 2,5m. A terem közepén két oldalon van egy-egy kb fél méteres falrész, mindkét részen egy-egy ajtó, ablak. Érdekelne, hogy szerintetek hogy lenne célszerű ebben elhelyezni a cuccot. A dob elég hangos, ráadásul kétlábgépes zúzás elég gyakran van a zenében, a gitárok 2 4x12 ládából szólnak (erősítők 60W ENGL és 120W Peavey), a basszus cucc egy kombó (Warwick, asszem 100W), éneknek pedig 2x100 vagy 2x200W ládák. Az előző helyünk négyzet alakú volt, alacsony és kisebb, a dob jóval halkabb volt, mint ez, ki volt tojástartózva. Azért jöttünk másik helyre, hogy jobban ki tudjon szólni a gitár, viszont első próbálkozásra egy kurvahangos massza lett az eredmény :-/
Szóval talán az lenne lényeg, hogy a falakat úgy kellene beborítani, hogy a dob halkabb legyen, így a gitárok is lehetnek halkabbak. Ha simán csak fellógatunk lepedőt/függönyt/trú fekete szövetet, az segít-e, és mennyire közel kellene a falhoz? Az ablakkal mit kezdjünk? Bármi ötletet/tanácsot szívesen fogadok akár itt, akár mailben.
talán jó helyen járok, talán nem, de ha vki tud segíteni, akár emilben, annak eléggé megköszönném.
tehát az együttesnek énekcuccra lenne szüksége, de egyenlőre nagyon nem vok benne a témában.
sajna elég szűkös a keret, tehát a maximum az a 100ezer.
de abból sajnos mindennek ki kéne jönnie, 2 mikrofonnal.
(persze a kábel az pl nem tétel:)
tehát aki tud(tapasztaltabb kollégák), az adjon nekem segítséget, h "ilyen szinten" mi lehet a legjobb választás. műfajban, ami úgy a leghangosabb lenne az olyan nickelback
irvana. HELP PLÍZ!!!
Sziasztok! Próbateremnek alkalmas helység(ek)et, pincé(ke)t keresünk berendezés nélkül, felújítandót is! Ha lehet, jól megk. helyen, víz, villany feltétel!(50 nm fölött) Próbateremnek, később stúdiónak szeretnénk használni. Ha tudtok, vagy hallottatok ilyenről, dobjatok meg légyszi egy íméllel: soma169@freemail.hu v tel: 70 947 60 57