Na vmi ilyesmit akarok én is elsajátítani, ugyanis baromira tetszik, amikor a pengetés nem csak a pengetővel hanem az alsó három ujjal is történik.Erőltetem is, hogy ne támasszak, de sokszor ösztönből jön és talán néha hasznos is. Lehet kombinálni kéne a kettőt.
Én valóban nem használok kisujjtámaszt, és ezt nem is szoktam javasolni. A kisujjtámasznak az lehet az oka, hogy a pengetős kéznek kell valami támpont amivel pontosan beméri a húrtávolságot játék közben, biztosítva a 100%-os pengetési arányt. Ez azonban egy idő után inkább korlátozza a játékot, mind sebességben, mind technikai dolgokban, gondolok itt elsősorban arra a technikára, mint amikor a pengető és az ujjak is együttesen pengetnek.
A kéz tájékozódására mindenkinek szüksége van, de erre van más módszer is ami mellett „szabad” marad a kéz. Én a kezemet egyszerüen csak ráteszem a húrokra és ez elég támasz ahhoz hogy bemérjem a húrok távolságát. Figyelem! Ezt sem gyakoroltam külön, ez is a gyakorlás által alakult ki „magától”. Ez hasonlatos a mute gitározáshoz, de természesetesen nem tompítom a húrokat. Ennek megvan az az előnye is ami szintén sok növendékemnél hiba, hogy a megpengetett húrok után mikor más húrokra tér át, nincs tompítás és hárfaszerüen szólnak halkan az otthagyott húrok és ez mondjuk torzitó esetében már igencsak koszos játékot eredményez.
Bocs, hogy belszólok, de ezt a kisújjtámaszt ne úgy képzeljétek el, hogy hatalmass ujjterpesszel kell nyomni a gitártestet. Ez csak egy laza referencia pont.
Miki! Jól láttam, hogy te nem használsz kisujjat támasztáshoz?Szerinted melyik módszerrel lehet hatékonyabb pengetést elérni? Bár ez is egyén függő. :)
De támaszt csak nem veszed észre.
A kisujjtámasz a legkézenfekvőbb megoldás, hogy tökéletes legyen a kontroll, ezen kívül ott az egész tenyerünk is, ki hogy szereti, de aki lebegő tartással pengetve szólózik úgy, hogy tátva marad a szám, annak minden elismerésem!
Ne beszélj már zöldeket. Összezavarod a népet. Így is már túl van bonyolítva a dolog.
Ha megengeditek a pengetéssel kapcsolatban:
Mindannyian más manuális képességekkel rendelkezünk, és persze más-más technikákta is tanulunk, de a sokszinüséget a pengetés mozdulatában a különböző manuális adottság adja. Az a tapasztalatom hogy a pengetésnél csak egyszerü dolgokra kell figyelni, és a kitartó gyakorlás meghozza gyümölcsét, a kéz „beáll magától”. Ez a pár dolgo pedig a következő:
1. Mindig figyelj arra hogy laza maradjon a pengetős kezed. (de ne annyira hogy a húr kiverje a kezedből a pengetőt) r-go ha csak erre figyelsz az már kizárja hogy karból pengess, mert az lemerevíti a kezet.
2. Ha fárad a kéz azonnal le kell tenni a hangszert és pihentetni kell a kezet, mert egy inhüvelygyulladás beszerzése, már visszatérő jelenség lehet, és ez igen megkeserítheti a gitáros pályafutásunkat, szélsőséges esetben tönkre is teheti azt. Általában egy ilyen kézfáradás azért csak 2-3 órás skálás után kezd bejönni, de itt persze megint csak a manuális adottságok döntenek.
3. Mindig metronómra és minden tempót végigjátszva kell gyakorolni.
A többi dolog már tanár dolga, gondolok itt a pengetés irányára például (oda-vissza avagy sweep) Addig nem lehet beszélni grooveos pengetésről amíg nem tudunk tempóban játszani pontosan. Minden ezután jön! A többi megy magától nem kell minden fázist külön leellenőrizni mert akkor pont a lényegre nem figyelünk, és pont ettől lehet merev a dolog. Szóval laza kéz és pontos játék Hajrá!!!
A mechanika a szakterületem.
Szóval a csuklós dolog nem nyert.
"...Amúgy hatékony módszerek alatt azt értem, hogy hogy tudod a pengetést maximálisan kontrollálttá tenni, oly módon, hogy a lehető legkisebb stressznek tedd ki az izületeidet, ezáltal az egész könnyen, stabilan, tartósan kivitelezhető legyen..."
Én meg az mondom, hogy az ég kék.
Most a levegőbe beszélsz vagy mondasz is végre valami konkrétat?
Az a baj, hogy már látom, a megértéshez kellenek bizonyos alap ismeretek a felépitéssel kapcsolatban, amig ez nincs meg, tökmindegy mit irok.
Azt azért csak vágod, milyen sikokban, milyen tengelyek mentén tud a csuklód mozogni...
Ha ez megvan, akkor gondold át, melyek kombinációjából lehet sztereotipikus pengetés szerü mozdulatot megvalósitani. Próbáld ki mindet, és rájössz, mit irtam, ha még mindig nem megy, irj:D
Amúgy hatékony módszerek alatt azt értem, hogy hogy tudod a pengetést maximálisan kontrollálttá tenni, oly módon, hogy a lehető legkisebb stressznek tedd ki az izületeidet, ezáltal az egész könnyen, stabilan, tartósan kivitelezhető legyen.
A kisujjtámasz kell. E nélkül nem lehet belőled csak tábortűzi gitáros vagy koszolóművész. Hidd csak el.
A pengetésed unalmas gyakorlatokkal tudod fejleszteni.
Kidolgoztam pár pengetési és szinkron gyakorlatot, illetve a mindennapi gyakorlás menetét, ha érdekel személyesen átadom a fórumtalin.
A pengetés az alkar a csukló és az ujjak összehangolt mozgása. De, hogy ne legyen egyszerű, ez nem mindig igaz. :)
A dolog mikéntje sokkal inkább ott rejlik, hogy milyen módon közelítesz a pengetőddel a húr felé, illetve hogyan hajtod végre a húr megszólaltatását.
Ez is olyan dolog, hogy könnyebb megmutatni, mint leírni, szóval nem kell túlmisztifikálni a dolgokat. :)
"A tenyér sikjával párhuzamos kitéritéseket hagyd, az nem egészséges, a mozdulat a hajlitó-feszitő mozgásból, meg a forgató mozgásból jöjjön!"
Uh ezt most durván nem tudom elképzelni :S
Amúgy én asszem Dave Mustaine-től hallottam, h ő direkt támaszt ujjal, merthogy úgy biztosabban manőverezik a húrok között... mondjuk ő nem egy nagy shredder :)
Én még azzal szoktam magam kinozni, hogy nem támasztok ujjal, kezem csak lóg a húr felett... kezdetben kurva szar volt, de pár hónap alatt ráálltam, és valahogy sokkal stabilabb vagyok, mert az ujjaim lazábbak, nem "tartják" a tenyerem!
De nem biztos ám, h alkarral rásegit, max bemozog a karja a lendülettől! Nem ugyanaz. Amúgy énis csak egyetérteni tudok az előttem szólóval, ha dinamikus, pontos, neadjisten gyors pengetést akarsz, amiben erő is van, akkor csukló. Megéri, abszolut.
De óvatosan, mert nem mindegy, hogy mozgatod!
A tenyér sikjával párhuzamos kitéritéseket hagyd, az nem egészséges, a mozdulat a hajlitó-feszitő mozgásból, meg a forgató mozgásból jöjjön! Rászánsz fél évet, és fasza lesz.
Hát jó szarul...de majd kialakul, MINDENT meg lehet szokni.
És igen, azokat is úgy kéne, a könyök max. akkor mozog, mikor a karodat kicsit állítod a magasabb húrokhoz pl., mint egy darut.
Legalábbis nálam mindig ez volt a módszer.
Vettem egy réz slide gyűrűt pár hete. Akkor még szép fényes volt, de ez a fényes réteg már kezd lekopni. Ez szerintetek nem para, normális? Dunlop márka. Köszi a segítséget!
Na nálam is épp ez megy...szerintem valamivel kifizetődőbb a csuklózás, kisebb energiával van meg ugyanaz a tempó. Meg van egy határ, amin alkarból már nem igazán lehet túlmenni, és ez a határ nincs is túl magasan.
Gyakorold, én is ott kezdtem, ahol az elején: halálosan egyszerű skálák, semmi nagystílű, nehéz gyakorlat. Az a lényeg, hogy mint mondtad, zsigerből menjen a dolog, mert ha erre külön kell figyelni, akkor nem lesz ott semmi fejlődés.
A nyújtásokkal egyelőre nincs gond. Inkább a két kéz közötti szinkron ami furcsa most.
Ha alkarból pengetek, akkor úgy érzem, hogy nem tudom eléggé kontrollálni a pengetést. Ha meg csuklóból tolom, akkor nem érzem elég biztosnak a játékot, és a két kéz együtt mozgatása sem pontos, meg ugye nem fáj, ha gyorsítok.
Igazából az a helyes, ami neked jó, ami működik. Ha csuklóban akarsz fejlődni, szerintem a fokozatos, lassú gyakorlás használ, kis tempóemelésekkel. Nem is kell mindig a maximum sebességig felnyomni a tempót. Inkább a mozdulat legyen ösztönös, aztán jöhet a gyorsítás. A sok nyújtás is fontos, a csukló-kéz elég érzékeny terület.
Nemrég hallottam, h csuklóból kéne pengetni szólóknál, skáláknál, stb. (eddig többnyire alkarból játszottam). Namost én próbáltam is ráállni, de most olyan, mintha újra tanulnék pengetni. Egy bizonyos sebesség fölé nem tudok menni (fáj), és oda is kell figyelnem, tehát nem megy zsigerből.
Kérdés: gyakoroljam ki ezt a pengetést, vagy hagyjam a francba és úgy játsszak, mint ezelőtt?
Eddig is az volt a bajom, h nem voltam elég gyors. Néztem pár profit videókon, hogy hogy pengetnek és többnyire csuklóból tolják, de ha gyorsra fordul a helyzet, akkor ők is "alkaroznak".
Any idea?
De itten terminológiai gondok lesznek, ha lesznek.
Az Em9 nekem nem az Em7/), amit kilencesnek szoktak emlegetni, hanem az angoloknál add9-el jelzett cuccos.
De írható Esus2 nek is, bár ebben van terc...
Magyarázd meg légyszíves, miért vagyok hülye, a látszat ellenére nem szeretek úgy okoskodni, hogy baromságot beszélek.
Egyre gondolunk, csak én szoktam elszállni a magyarázatokkal...
A G-akkordja sima G-dúr(a mórdenvördzös...), amiben a G-húron 2. bundot fog. Mer ugye 9es akkord, a G-dúr 9. foka A. És azt tezsi rá, ennyi a trükk. Egyszerű, de nagyszerű.
Meg van ilyenje F-el is, ott meg sima F kvint, és egy üres G-húr.
Nembiztos, h egyre gondolunk... vagy én nem értem, amit mondasz :D
Elvileg egy C "petruccsiakkord" ilyen:
E1 3
H 3
G 5
D 5
A 3
E6 3
Namost ő ebben a videóban tol C-t így. A metropolisban is így játsza. Ezt így el lehet játszani az összes akkordal amit az A húron fogsz (persze egy fekvés után már gagyi :).
De mutat valami G akkordot is, ahol pár üres húrt is játszik. Azt hogy? (nem konkrétan arra gondolok, hogy mit is fog)
Getszidurván szól és ez tetszik :) Az elején épp ecseteli, hogy kiktől leste el, hogy hogy lehet a gitárt ilyen vastag hangúvá tenni.
Sajna a videót mos valamiért nem akarja megenni a gép, de anélkül is sejtem, mire gondolsz.
Magyarázni nem nagyon van mit, funkcióra a sus2 és a 9es(NEM 7/9es!!!) lényegében ugyanaz.
A trükk annyi, hogy veszel egy sima dúr vagy moll akkordot, és a szokásos oktáv helyett egy 9edik fokot teszel a tetejére. Péleda: "nothingelsematters" E-moll, az pont üreshúros. D-húron E(2.bund) helyett F#-t(4. bund) fogsz. És kész is vagy. Pl. a Vai-féle For The Love of God alapul erre az Em9-re
Öt húrra meg a sima üreshúros A-dúrból kiveszed a tercet, magyarán a H-húrt üresen hagyod.
4 meg 3 húrba már nem megyek bele, az alapok megvannak, ha akarod kigondolod magadnak.
Valaki vágja ezeket a Petrucci-féle 2es meg 9es akkordokat, meg ezeknek az openstring változatait?
Erre gondolok. Nemmellesleg egy kurvajó és kurvahasznos videó szerintem.
Ha otthon kijön, akkor próbán is kijön, legfeljebb nem hallod ki a masszából
Nem sok lehetőség van:
- túl durván engeded fel, ill. fogod le a hangokat, finomíts... hosszadalmas folyamat
- rossz a hangszín, pl. tökig torz, zajzár nélkül
- hibás balkéztompítás (vagy jobbkéz)
- vagy amit te is írtál, magasan vannak a húrok
Szakértő Urak! Miközben gitározom elég sok a zaj, amikor lefogok egy hangot és a húr a bundhoz ütődik, illetve amikor felemelem az ujjam és az üres húr megszólal. Ezen hogy lehet segíteni? Lehet, hogy magasan vannak a húrok? Bandában ez nem jön elő, igazából egyedül gyakorlásnál zavaró.
Különben is, csak a buzik játszanak gyorsan, mer" nemtom.
Te, sajtreszelés az egész, hagyjuk is a toszba a metronómot meg az ilyen szarokat, elveszik a feelinget. Mint a hangolás. Felesleges, nemkell.
A gyakorlásra feleslegesen szánt időt meg fel lehet majd használni az összes jútyúbos videó végignézésére és noname fikázásra, "nekemúgyisjobbanmegy!".
Naja, nekem is most mondta meg a tanár, hogy rossz a pengetési technikám. Megmutatta, hogy hogy kellene pengetni, persze amikor megpróbáltam nem ment. Akkor odajött hozzám, moegfogta a kezem, és elkezdett pengetni a kezemmel, úgy, hogy közbe fogtam a pengetőt. Gyorsabban, és tisztábban pengetett egy emberi kézzel, mint én pengetővel. Meggyőzött, hogy melyik a jobb technika.:D
Nekem is az a célom,hogy zenéljek,és nem feltélen a gyors játék érdekel.Huszonéve gitározom,és mostanában jöttem rá,hogy rossz technikával pengetek.A csuklóból pengetést szeretném megszokni,erre jó gyakorlatnak tűnik ez a gyors pengetés,mert rábírja az embert a helyes és laza technikára,mert másképpen nem lenne pontos az egész,és másodpercek alatt elfáradna a kezem.Tegnap újdonságként hatott a dolog,kb. reggel ötig nyomtam,valamikor este 9 körül kezdtem gyakorolni,ez a tremolózás több óra volt belőle.Nem fájdult meg a kezem,most sincs semmi baja a csuklómnak,tök laza.Szóval volt értelme,mert rávezetett valamire,amit eddig nem éreztem,máskor jobban ki szokott lenni a csuklóm.Szóval ezt a dolgot inkább csukló edzésnek szánom,rám fér.A tekerős gitározás nem az én műfajom,nem is lesz már,de a pengetésem sokkal pontosabb kezd lenni így,és a lassú dolgokat is szebben játszom.Akik jó technikával kezdtek gitározni(nekem három tanárom volt,neves jazz gitárosok,és egyik sem tett említést a rossz techikámról)azoknak biztosan nincs ilyen gondjuk,de amikor az új technikával 1-2 óra alatt elfáradt a kezem,pontatlan lett a játék kicsit megijedtem,hogy "elfelejtettem" gitározni.Ha ez a "sport" segít,akkor megpróbálom.
Amúgy én egy szóval nem mondtam, hogy ez zenei, ez csak bővíti az eszköztáradat, amit, ha ügyes vagy meg tehetséges, akár zeneivé is tehetsz:D Önmagában a trillázásnak sincs sok értelme. Aki gyúr, annak sem az az életcélja, hogy vasrudakat emelgessen, hanem, hogy jól nézzen ki (bár ki tudja, láttam már érdekes arcokat), csak ahhoz meg az kell, hogy eőtte emelgesd azokat a szarokat.:D
Félreértést elkerülendő, nyilván nem a 260 ban 32ed re gondoltam, hanem 130 ban:D Nme hiszem, hogy emberileg kivitelezhető a 260ban 32ed, meg azt valszeg az ember már folyamatosnak hallja:D
na meg hogy értelme is legyen, azaz mondjuk fel tudd használni zenében, különben csak szép izmos csuklója lesz az emberenk, de nem tuoudom mennyire buknak erre a csajok szóval csak ezért megéri-e
mindent zenében kell, hiszen azért is kezdte el az ember.
(ezt most nem neked szántam oltásnak csak a 32-ed kicsit már soknak tűnt nekem:)
Lekapart pengetőn azt értem, amikor már semmi "hegye" nincs, és csak úgy siklik: olyankor sokkal könnyebb pengetni, mert nincs akkora elenállás.
260 (280...) körüli tempóknál nem csak egy húron lehet 16odozni, lehet rövid sorozatokat nyomni, tompítva játsszani, vagy akár koordinációs gyakorlatokat is tolni, de azt csak sokára! Különben szétmegy a kezed. Fontos, hogy ott is csuklóból pengess, pontosan és dinamikusan! A 4esével hangsúlyozás itt már annyira nem poén, de 8asával, ilyen 32ed szerű lüktetést adva simán kivitelezhető!
És persze nem öncélúan a sebességre kell menni, hanem hogy extrém körülmények között is kontrollált legyen a mozdulat, és annyira gazdaságos, hogy ne feltétlen halj bele 8 hang után!
Na kipróbáltam,nem is rossz a hatás!Először tiszta hangszínen max 190-ig ment,torzítva 280-ig,utána viszont tisztán is ment a 280.Percekig megy ilyen tempóban,és nagyon rávezeti az embert ez a gyakorlat a laza pengetésre,egyébként nem menne.Ezután azt vettem észre,hogy skálázáskor sokkal inkább a pengető hegyét használom , nem úgy mint előtte.
Olyan 210-220 körül van az a határ, amikor már szar kéztartással, merev csuklóval nem nagyon tudsz hosszan pengetni 16odokat soha a büdös életbe... Érdemes ilyen tempókban is megtanulni pengetni, mert ha lejjebb mész, meglessz az a jó kis "effortless" érzés, nem fogsz görcsölni...legalábbis nekem ez működik... Én ezt úgy szoktam gyakorolni, hogy kicsit bemelegítek, aztán metronóm, leggyorsabb tempó, aminél még full laza vagyok (mondjuk 210, de kinek mi), és 5 percig 16odok. Aztán meg 190-től 16 odok egy percig 10esével emelve a tempót, ameddig bírod, nekem olyan 260körül van a max. Nem mondom, hogy ez használható tempó (mondjuk extrém metálra igen), de nekem személy szerint ez a módszer rengeteget segített, hogy rendesen tudjak pengetni, hosszan, erősen, pontosan egyenletesen.
És nem mellesleg rendbe teszi az ilyen szar, kamu, inkonzisztens "tremolo" pengetéseket, amiktől a falra mászok. Tudjátok, a lekapart pengető+merev csukló+randomtempó reszelés.
Nagyon egyszerű egy húros gyakorlatokat tizenhatodokkal, mert 200 BPM felett még nem tudom szinkronizálni a két kezemet. Most úgy gyakorlok, hogy külön gyorsítom/pontosítom a fel-le pengetésemet tremolóban, ill. jóval lassabban nyomom a jobb-bal kéz gyakorlatokat. Egyelőre az a lényeg, hogy a megfelelő pengetőtartást meg az apró csuklómozdulatokat ösztönös szintre fejlesszem, mert ha nem figyelek, automatikusan visszaállok a régi hülye tartásra
205 BPM-en mit játszol? Soha sem próbáltam ilyen tempóban játszani,felbuzdulva az írásodon kipróbáltam.Néhány egyszerűbb
figurát minden hangot kipengetve le tudok játszani triolában,tizenhatodban már esélytelen.A triola is már olyan gyors ebben a tempóban,hogy ennél már minek még gyorsabban játszani? Vagy esetleg a tremolós pengetést gyakorlod?
szerintetk mi a helyes technik abban az esetben ha a mély húrokon játszom valamit, majd hirtelen átugrom a legmagasabbakra, akkor a mélyek zengése abbamaradjon? folytás gyoran váltáskor jobbal vagy ballal? vagy valami más trükk?
Nemhiszem, hogy külön neve lenne, semmi extra nincs benne egyébként, üveghang két magasabb húron, összecsengve és tremolókarral megtrükközve.
Satriani szokta így "visszafelé", mert ha elsőre nemsikerül jól megpengetni, akkor tud korrigálni.
Sziasztok!
Sorry, hogy sceletor egyik youtube-s videoját kell linkelnem, de hirtelen sehol sem találtam meg azt amit keresek. Szóval:
http://www.youtube.com/watch?v=PWQzcAq8Yag&feature=channel_page
Mit a technikának a neve amit 1:27 és 1:28-nál csinál??
És valaki elmagyarázná hogyan kell? Thx:)
Köszi az ötleteket A fájdalom ma reggel úgy ment, ahogy jött, szóval talán nem komoly. Minden esetre a hétvégén kihagyom a gyakorlást, és visszaveszek a tempóból az elején. Lehet hogy nem is a gitározás hanem az egerészés (számítógép) okozta.
A nyakammal amúgy semmi gond, persze a monitor előtti meló annak sem tesz jót nyilván.
Bizony, bizony, lehet az nyaki probléma is, bármilyen hihetetlen. Ha úgy érzed, egyik irányba nem fordul annyira a nyakad, akkor érdemes felkeresni egy jó ortopéd orvost. Az idegek, amelyek a nyaki gerincben húzódnak egy esetleges csigolya-elmozdulás miatt gyulladást okozhatnak máshol is. Szoktad "ropogtatni" a nyakad?
Diclofenac nem bogyó, és tényleg nagyon jó izületi és izom fájdalmak kezelésére:D
Szeirntem nem csak a csukló lazasága a szempont hanem a környező izmok lazasága is... példa lehet, hogy valamelyik ujjadat túl görcsösen tartod pengetés közben, és annak a feszítő izma állt be... ez elég gyakori.
Figyelni leközelebb, hogy ne történjen meg. Mást nem igen. Lazának kell lennie a csuklónak minden tekintetben, különben súlyosabb dolog is lehet belőle. Ha amúgy is fájós a csukló, be kell melegíteni csuklókörzéssel minden gyakorlás/egyéb megterhelés előtt. Sztem most pihentesd, bogyókat felejtsd el.
Elég rendesen gyakoroltam az utóbbi hetekben és ma reggel arra ébredtem,hogy beleállt a fájás a pengető kezembe: tompa, égető fájdalom, az ujjaim erőtlenek, elmerevedett az alkarom. Diclofenac-kezeléssel kicsit enyhült, de még messze nem az igazi. Mit lehet tenni a pihentetésen kívül?
The “seagull” effect in the mid-section is achieved by using a wah wah and reversing the input/outputs.
Note that this effect doesn’t work that well with humbuckers or active pickups pickups. It’s best achieved with either Vox or Cry Baby wahs.
1. Connect the guitar to the OUTPUT and your amp/next effect to the INPUT on the wah wah,- reversed connection.
2. Set the pickup switch on the guitar in the 4. position (2. position from the bottom). Make sure that all 3 knobs are on 10.
3. Turn on the wah wah and let it stay with the “heel” all the way down. Turn the lower tone knob “off”. You should now hear a loud feedback.
4. Adjust the pitch of the feedback by carefully rolling down the lower tone knob (farthest from you). You should hear that the tone is pitched down. Somewhere between 2-3 the tone fades and by making a really slow fadeout you can achieve the “laughing” effect.
5. Combine these techniques with switching the pickup switch up and down from position 1-5 and by adjusting the pitch on the wah wah.
- you’ll need to play quite loud and use some delay, 310ms.
Egyébként én is 1-2 hónapja mentem rá megint a csuklóból pengetésre az alapoktól, és sikerült fokozatosan emelni a tempót, viszont pár napja elakadtam 205 BPM körül. Bemerevedik a csuklóm, lassul a pengetés. Kíváncsi vagyok, másnál is voltak-e ilyen megtorpanások a fejlődésben, és mennyi ideig tartottak, ill. van-e valami trükk erre az esetre a türelmen és a gyakorláson kívül. Rendszeresen nyújtom, bemelegítem a kezem, ez nem gond.
Köszi!Én Al Di Meola videókat nézegettem mostanában,nekem az ő pengetése teszik a legjobban,és azt próbáltam utánozni.Hasznosnak tűnik,hogy ha gyakorlok akusztikus gitáron,és elektromoson torzítás nélkül.Én klasszikus blues-rock zenéken nőttem fel,és inkább hasonló zenéket játszom,a nagyon tekerős metálzenék nem az én világom.
Radásul én pl. kevés (kb 0) olyan gitárost láttam, akinek tényleg jó pengetés technikája van, dinamikus, kontrollált, ha kell veszettül gyors, és alkarból pengetett volna, vagyis kötött csuklóval.