Ez tényleg király kis oldal.Nem tudom miért engem a gitározás a korai Steve Vai-ra emlékeztet.Érdekes a fickó ,nem igényli a nyílvánosságot pedig állatúl gitározik,láttam már .....
Meg egyebkent is "csak" gyors. Nincs benne semmi egyedi, semmi erzes, semmi lebegtetes. Technikailag sem nagy kunszt. Sehol egy dur szeptim 13-as otoshangzat, amin mixolid skalan szaladgal kromatikus futamokkal egyutt... Szoval szar. :D
Hmmm..érdekes...a fene se gondolta volna..bár ez továbbra is fura, mert a SF DVD-n a bass szóló után nagyon kifütyülésnek tűnik az egész közönségreakció, és a Stu bácsi is úgy tűnik, mint aki nem érti, vagy nem tud mit kezdeni azzal, hogy így reagálnak..
They are not "BOO"ing him, they are actually "STU"ing him. If you yell BOO and STU they sound similar. It is a unique way to tell Stu that you enjoy his work.
Side Note: Satch wanted to see if he could change the fans from cheering "Stuuu!" to "Hamm!" but decided it wouldn"t sound as good.
A nagy sikerre való tekintettel újabb Beck videó:
Beck
Érdekes megnézni (csak, hogy technikáról is legyen szó), hogy majdnem annyit szarakodik a kapcsolók potik tekergetésével, mint gitárjátékkal,és megéri mert nagyon jól szól.
Bár kapott egy mínuszt is, mert ez előző videó végén ha figyeltek látjátok, hogy úgy a földhöz bassza a stratót mint az állat
Sőt, már a nyolcvanas évek felvételein is kifütyülték..
2006-03-25 15:03 |
#1328
Vki egyszer azt mondta, hogy ez azért van, mert korábban, a 70-es évek végén a Steve Vai zenekarában volt, és lelépett hirtelen a Satriani mellé...sztem ez egy baromság..
2006-03-25 15:02 |
#1327
A 96-os G3-on is lehurrogják, csak ott nincsenek nagy szünetek, ahol ezt hallani lehet, mert úgy van vágva.
Meg nekem van pár másik videófelvétel is, ott is mindig kifütyülik..
Szerintem közvetlenül az elejétől fogva... de nem is fütyülik, inkább mindenki alsó zsében huhog... Lehet h ez bók neki? :D Sokat gondolkodtam már ezen de nemtudom az okát én sem...
nem tudom. de gondolom nem utálat csak valami számunkra érthetetlen szar poén. Művel Ő olyat ott h senki nem fütyülné ki azért Én csak a san francisco-i koncerten láttam ezt. Lehet hogy a matt bisonett fanok csinálják :))
jaja, tényleg érdekes ez a kifütyülés...
van a SF-i Satri dvd, ott talán az nem tetszik a közönségnek, hogy úgy táncikol, mint egy "jóllakott óvodás":)) pedig jól nyomja.
ezt nézétek meg koncerteken is tök tisztán szinte hangról hangra játszák a szólókat http://www.agjs28.hemscott.net/DragonForce-Herman_in_studio1999.mpg
valahogy úgy hozza össze hogy arpeggio formában kavarja a hangokat. azaz az alsó három húron e-től a g-ig hang / hur. sosem gyakoroltam ki de tuti h kamu. Egy effekt figura. de a legjobb réásze a dalnak de a c moll arpeggio a 15 bundnál jó kiinduló pont hozzá. nézz koncertet tőle. ott mutatják hogy mozog a keze
Kedves Peter! Sok szeretettel ajanlom neked e zsenialis zene zsenialis atiratat. Igaz nem japan a srac (de valami olyasmi), de ebben van azert erzelem, en minden alkalommal libaborozom, ha megnezem. Ukulelen jatszik. Linkeltem mar. Enjoy!
Ajanlatos save as-elni, mert .wmv kiterjesztesu.
Ezt (is) linkeltem mar jo regen, de ha jobbra neztek, akkor ott van Jason Becker Serrana-ja, aminek a tabjat a #1283-ban talalhatjatok. A tab nem 100% pontos, de azert lehet tanulni belole.
ijen video láttán sajnálom hogy szüleim fiatalabb koromban nem irattak be zenesuliba, akkor szenvedtem volna ,de most tudnék, most meg 17 vagyok, 1 éve kezdtem,...
amugy sztem a vécén ülve több érzelem van az arcán... gondolj csak bele a rizstól mijen szorulásaik lehetnek :)
jaja, ez a kiscsaj is már sokszor volt itt, ő is félelmetes... de ha csak az arcát nézném, nem tudnám eldönteni, hogy most ébben budin ül és kakil, vagy valami rendkívül felemelőt tesz...:)
Ez mindenre vonatkozik szerintem, amit japánok csinálnak (természetesen kivételek mindig vannak). Szerintem a japánok olyanok, hogy amit már egyszer megalkotnak mások, azt ők még durvább szinten megcsinálják, de kreativitás nincs sok, legalábbis művészetek terén. Láttam/hallottam már japán metál gitárost is... Egy az egyben illik rá az, amit leírtál... Minden stimmel az utolsó hangig, de valahogy döglött az egész...:)
eddig csak majdnem masfelmillioan lattak. De ez valami jappan robot szerintem. Egyszer hallottam egy radioriportot egy flamenco gitarossal, aki azt mondta, hogy a japanok elkepeszto technikasan nyomjak a flamencot, mint egy robot. Minden hang stimmel, de ugyanakkor olyan erzelem nelkul jatszanak, hogy tulajdonkeppen nem is igazi gitarosok, hanem robotok. Ulnek egyhelyben, es nyomjak a flamencot merev arccal. Ez a video is kicsit ilyen. (Bar lehet hogy nem japan az illeto, de nagyon annak nezem. Ha nem japan, akkor valami hasonlo)
én kb 1 éve játszom elektromos gitáron, hobbi szinten, tehát tanár nélkül... de akárhányszor csak meghallgatom rögtön kedvet kapok :D csak az a baj hogy elég hamar rá kell jöjjek hogy nagyon nem megy nekem még :)
jó reggelt, kábé a hatszázmilliomodszor nyomják be ezt a linket az emberkék ezen a fórumon...:)
király zene, fasza gyerek, de ez már túlzás tényleg...:)
Ezt skubizzátok meg!!! Nagyon brutkó :) Azt nem tom hogy a srác hány évet tanult gitározni... de biztosan sokat :D
2006-03-24 17:48 |
#1287
No, akkor alátámasztottad, amit én is gondoltam
De egy pici logika talán van benne, mert a Satch tapes-en van egy bevágás, amikor játszogat egy ilyen témasort és az eléggé egyben van-mondjuk már évek óta nem láttam, régen annak tűnt-, de a koncerteken koszol javarészt, az tuti
Egyébként egy magyar gitárostól hallottam ezt egyszer tökéletesen kijátszani, Király István-tól.
Ő azt mondta nekem, hogy ez egy c moll skála asszem fél hangonként lefelé.(legalábbis azt hiszem)
Ja, és a Pisti egyébként rendesen kipengetve játsza, és nem a kézátnyúlós technikával
Aki arpeggiokat akar tanulni, annak itt ez a tema. Jol kielemezheto es jo pelda arra, hogy ugyanarra az akkordra hanyfajta fekvesben lehet arpeggiokat jatszani. Hajra :)
Yngwie érdekes megfejtés ha játéktechnikáról írunk. Nagyívben szarik a váltott pengetésre pl. nincs követendő módszere. úgy penget ahogy természetesnek érzi. a futamaiban is sok az apró mellényúlás ha úgy tetszik "kosz" amitől nem megy el a hangnem, nem érezzük hamisnak a zenéjét. És a skálái is sokszor hullámzó ütemben adja elő. De a fentiek miatt Yngwie-s amit játszik és ettől élő pörgős és szerintem gci jó amit játszik....azaz ahogy játszik.
"...Az arpeggio egy zenei utasítás, amely azt jelzi, hogy a hangokat hárfaszerűen, azaz nem egyszerre, hanem gyors egymásutánban szólaltatjuk meg. Jellemzője még, hogy ekkor gyors hangzatfelbontásokat használunk és nem skálafutamokat. A gyorsaság és a felbontás miatt a pengetés is formabontó: csak le-, illetve felfelé pengetünk -ezt nevezik angolul sweep-picking-nek-, egyébiránt másra nem is igazán marad időnk. Természetesen különálló, mellette nagyon hasznos gyakorlatsorozat az arpeggio-skálák folyamatos fel-lepengetése, mert ez igen javítja a pengetés minőségét. Nézzük meg a négy legegyszerűbb hangzatfelbontást, a dúr, a moll, a szűkített és a bővítettet, valamint ezek néhány variánsát. Ezek közül persze lesznek olyanok, ahol az arpeggio-technika nem valósítható meg egyértelműen. Véleményem szerint többségüket az 5. fekvésben vagy annak környékén a legkönnyebb kigyakorolni, ám ettől már itt, a szemléltetés során is el fogok térni..."
köszi, régen tervbe volt véve...:) Mellesleg a Bach kétszólamú invenciók is alpból ilyen célt szolgáltak/szolgálnak: technikai gyakorlatok, amiben azért van egy kis zeneiség is...:)
Malmsteen sokaig irt tobb zeneszujsagba, ahol mindig boncolgatott egy adott problemat. Olyan igaz, mikor azt irja: minek unalmas szekvenciakat gyakorolni, mikor szuper zeneink vannak, melyek mellesleg kivalo gyakorlatok is.
Nem vagyok guitar pro parti, szeretem magamnak leszedni a dolgokat, de a kov. esetben orulok, h van kotta. Paganini 5. caprice tessek ezzel megbirkozni, nem a sebesseg a lenyeg, meg 125-tel is nagyon nehez 16-odban nyomni. Alig allnak ra az ujjaid bizonyos temakra, remek kromatikus menetek vannak, hurvaltasok, arpeggiok, stb. En legalabbis megszenvedtem vele. Hajra. :)
Érdekes, mert pölö zongoránál meg az az apreggio, amikor egy akkordot megtörnek... még véletlenül sem nevezendő skálának, ikább játékmódra irányul, hogy az akkord hangjai nem egyszerre szólalnak meg, hanem "megtörve"...
szerintem ti már elfelejtitek, hogy valaha kezdők voltatok, vagy nem tudom... vagy csak én vagyok ultralassú felfogású...:) nekem mindenesetre egy fogalom elmagyarázása nem jelentett volna annyit a kezdet kezdetén, mint nektek (ezek szerint).
aha, és ha valaki ezt így elmondja, akkor már mindent tudsz? érdekes, én tuti nem lennék sehol egy ilyen kijelentéssel, mert nem hallottam hogy szól, nem láttam, hogy érdemes pengetni, stbstb... de ha neked ennyi elég volt, akkor királyság... nekem mindenesetre sok példára volt szükségem és mostmár meg tudom "alkotni" a saját kis elképzeléseimet, de a példák nélkül sehol sem lennék (nem mintha, most vagyok valahol...:))
De Fender úrnak igaza van. Az a tuti hogy ha megtanulja az ember mikor mit hogyan játszon mert az az ütős produkció. És ha megért akkor jóeséllyel adja elő saját szájíz szerint mint sem valaki koppintása ként. és ha ezt virtuózan is előtudja adni akkor az qva jó. MerMIndíg szoktam mondani hogy zenélni kell nem gitározni. :))Ami szerintem nehéz dolog.
még valami, nem arcoskodás, de minden gitárosra igaz, ha megismered a stílusát akkor idővel már könnyebben tanulod az új dalait. Mivel jellemzően vannak visszatérő elemek mindenki zenéjében. És ha az egyik dalában megtanultad, akkor a másik dalában is menni fog. És mivel 14 éves korom óta gitározom, 17 évesen Kirk szólóival kezdtem a szólózást így 27 évesen már van lövésem a dolgairól. És kurva sokat tanultam tőle.
Nem értem miért egyszerűbb mindenféle oktatóanyagból kimásolgatni arpeggio futamokat, mint megérteni a dolog lényegét és magadnak kikeresgetni szépen az adott akkordhoz tartozó arpeggiot. Mivel egy csomó összeér, így sokkal hamarabb meglenne az is, hogy hova melyiket lehet használni és miért. Ráadásul esetleg az is feltünne valakinek, hogy az arpeggio nem arról szól alapvetően, hogy kétmillióval végigtekered valami metálszámban...
Szerintem azért nem kellene úgy felfognod, hogy belédkötünk. Te is reagáltál valamire, és ha leírsz valamit, akkor mi is reagálunk egyes dolgokra, nem kell érzékenykedni...:D
hujjuj...ezt mondtam, ne vedd sértésnek amit írtam . példának hoztam fel arra h Sceletor megértse amit írni akartam neki. Semmi bajom Kirk gityózásával, de tény, nem kigyakorolt menet, annak ellenére jól szól mint tekerés odaillik stílusában is. nincs vele gond. De nem is ez volt a hozzászólásom lényege. Szóval nem elemezgetés volt kérem szépen hanem viszonyítási alap. Amúgy ez itt a játéktechnika topic nem? Ezzel nem sértem meg Mr Kirk -öt. Tuti röhögne Ő is ezen és azt mondani: ja igaz mégis több milliónyian megvették.
Ami a justice szólótak illetti mind nagyon faja, iszonyatosan beleillenek a dalokba, veszettül megírt dolgok, de azért nem oly nehezen lejátszhatóak. pl nekem is sikerült már több is. És ahogy elnézem többen is vannak a fórumon akik megtudnák tanulni szerintem.
Nem tudom ki mennyire tapasztalt ilyesmit mint, amit én, de nálam az a helyzet, hogy vannak olyan dolgok, amihez egész egyszerűen nem elég a gyakorlás, hanem az kell, hogy elteljen mondjuk 1 év... Hiába tudom, hogy elméletben el tudnám játszani, mégsem vagyok rá képes valami miatt, mert teszem azt kicsit szokatlan az ujjrend, vagy akármilyen zavaró tényező közrejátszik, aztán eltelik egy kis (vagy sok) idő akár úgy is, hogy nem gyakorlom, és aztán megy minden mint a karikacsapás (na jó, nagyon durva túlzással :D).
No ezzel csak azt akarom mondani, hogy türelem nem csak a gyakorláshoz kell, hanem ahhoz is, hogy kivárja az ember, hogy "érett" legyen egy-egy ilyen témára.
Amúgy szerintem minden gyakorlatnál jó recept, hogy pár ötletet ellesni a tapasztaltabbaktól, aztán megpróbálni hasonlókat kitalálni például különféle hangnemekben, mindenféle bonyolítással, egyszerűsítéssel, stbstb, mondjuk talán pont most írta ezt valaki itt le, de ismétlés a tudás anyja...:P
Alig volt 21 eves, amikor azokat jatszotta. Kicsit fejlodott kozben. Lehet, h a pentatonjait nem nehez lejatszani, de azert nincs ezen a forumon olyan, aki a Justice szolokat akar csak meg is kozeliti.
Seek and Destroy lemenete nem szol jol? Rizsa? Ha szorszalhasogatunk, akkor hallgasd meg Peta isteni szolojat a sajat topikjaban (#676). Rohadt diszno, tele van erovel. Lassitsd le azt is es megnezheted, h o (is) belead mindent, ami a csovon kifer es semmi utem nincs benne a legtobb helyen. De akkor is jo. Ne elemezgessunk mar ki mindent, kernem szepen.
igen sajnos sok a hibás kotta, de szerencsémre már kitudom válogatni mi a "nekem" jó közülük. mert pl ha hangról hangra le is írják sokszor más ujjrendben kottázzák. meg télleg van olyan is hogy hamisan szedik le. meg a nyomda hibák...ect.Az ő videója is nagyon jó. főleg ha malmsteennel együtt nézed, mert hasonló a style. De mondom tuti itt is írkálnak le , akár én is lekottázhatom a dolog eccerrű és nehezebb változatait. és nem hülyeségeket :)))