ez az, így csinálom én is. de köszönöm mindenkinek a türelmet sztem az lesz, hogy egy ideig nem fogok játszani, h a kezem "elfelejtse" aztán majd újrakezdem...
Köszi szépen mindenkinek a jótanácsokat...csak egy bökkenő van: lehet h looser leszek:(, de ezt a típusú arpeggiot nem bírom egyedül megcsinálni. A dúr meg a moll, öthurosokbol is mennek, tisztán, gyorsan, lazán könnyedén...nem tudom ezzel mit csinljak, mert az Altitudes-ra vagyok ráálva Jason Beckertől és sehogy sem megy...az összes többi igen...
Bocsi, hogy belebeszélek, de szerintem ha már oktatóanyag, akkor Frank Gambale sweep oktatóinál nincs jobb, tök más dimenzióban küldi ő, mint a többiek. Tényleg a lényeget írja le, meg a fontosabb trükköket, rávilágít a buktatókra. Neki lehet állni a Malmsteennek, csak arra van egy fogadásom, hogy nem lesz tiszta:D
Az arpeggio is olyan mint a skála,mindenhol tudni kell a nyakon eltolni.Ha megragadsz egy fekvésbe egy konkrét témánál a rossz mozdulatot megtanulja a kezed!Miközben gyakorolsz arra gondolj hogy ne lendületből mozogjon az ujjad.Malmsteen Trilogy Suite OP.5
első arpeggios témája jó alap,útánna a Fire and Ice introja,
ha nagyon megy Paganini első Capricci-e.Na meg a húr kihagyásos témák.Szóval építsd fel a technikádat metrónommal és fekvés váltással.Küzdelmes de megéri!
mindenképp lassú tempóban csináld, úgy hogy figyelsz a két kéz szinkronjára, mozgására. MIndaddig csináld míg nem tiszta pontos a játék. Ha megy akkor emeld a tempót. Nem nagyon van más út ehhez, mert az agyadnak kell megtanulnia a mozdulat sort. Idővel megjön majd a tempó is ha már rögzült a dolog. Nem szabad siettetni mert azzal csak kárt csinálsz.
Metronóm szigorúan ajánlott!
SOS, nem bírom megcsinálni a klasszikus 3 huros arpeggiot.
12-9-----------9--12
------10---10-
---------9-
szal ott a gond, hogy van az az A hang (H10) és amikor vagy a cis-en vagy pedig az e-n vagyok, akkor az az ujjam, ami az A-t érinti, túlságosan felemelkedik, kb. 3 cm-re a fogólaptól...nagyon megkeseríti az életemet. lassú játéknál tudom kontrollálni, de ha begyorsulok, akkor automatikusan elkezd nagyon távolodni. és így ilyen hülye lüktetése lesz, nem egyenletes, nem is szólal meg az A hang...kérlek segítsetek!!!
Finom, laza, de erős csukló. Ha nyers erőből csinálod, nem lesz kontrollált, és szarul fog szólni. Figyellj oda, hogy ez még nem az a tempó, ahol nagyon trükközni kell, legyen a mozdulat szép, teljes. Értsd: még ne remegtesd.
Kitaláltam egy dallamot, amelyikben kb. 110-es tempónál kell harminckettedeket pengetni (négyet/nyolcat egy hangból, aztán váltás - Kataklysmék csinálnak pl. hasonlókat). Tök jól hangzik, csak az eljátszásával itt-ott még megszenvedek. Ilyen gyors pengetéshez érdemesebb nyers erőt használni, vagy inkább finom csuklómozdulatokat? Illetve a húrok közti ugrásnak van valamilyen technikája?
Ja ,egyébként pengessetek irányba és akkor nem akkora hátrány a merev csukló. Sok rock figcsikhez mondjuk kell a váltott pengetés. Nem mintha nekem a kettő közül legalább egy menne, ezt csak úgy javasoltam.
Amúgy nem vitatkoznék én itt, ha legalább egy valamit tudnál mutatni, ami igazolja a beszólásaidat/stílusodat... de nem tudsz, mert olyasmire arcoskodtál, amit benéztél:)
Amúgy nem vitatkoznék én itt, ha legalább egy valamit tudnál mutatni, ami igazolja a beszólásaidat/stílusodat... de nem tudsz, mert olyasmire arcoskodtál, amit benéztél:)
basszus, itt maradtam egy d húr nélküli gitárral, a hosszú hétvégére, és nem tudtam kitalálni, mit kezdjek vele, haha, ezt fogom megtanulni, hát, most boldog lettem, kösz!
és van nótája, ahol egy az egyben tekeri a rókabili-kantri figurákat (mintha valami ilyesmit említenél lentebb)? - mintha scott hendersonnak lett volna egy ilyen száma a Well to the bone lemezen.
Messze a legnagyon jelentőségű zenész az elmúlt néhány évtizedben, számomra legalábbis mindenképp!
Ennyire magas szintű és egyben beteg gitározást, soundokat, és főként zeneszerzést sosem hallottam mástól!
Mellette nekem kb. mindenki elmehet a picsába kategória..
nem sokat görcsöltem a kérdésen eddig - ezután sem fogok - csak élt bennem egy hiedelem, hogyha annak idején nem szoktam volna rá, könnyebb lenne az életem, de úgy tűnik nem ezen múlik
A baj akkor van, ha valaki minden pillanatban görcsösen ragaszkodik a letámasztáshoz. Ez nyilván egy segítség, de azért el lehet szakadni tőle, ha az adott helyzet megkívánja.
érdekes, én is inkább nyűgnek érzem, hogy letámasztom, a kisujjam, de már öreg vagyok, meg lusta is leszokni. lehet, hogy nem mindegy, hova támasztod, illetve, hogy mekkora az a kéz/kisujj (az mondjuk tuti nem mindegy)
szigeten láttalak kilencvenakárhányban, na azóta ez a stílus (a nagybőgővel) iszonyat megtetszett. tanulgatom ezt a technikát James Burton-t lesegetem, nagyon nagy ász.
No, én is kipróbáltam az ujjtámasz nélküli pengetést és nagyon tetszik. Teljesen más világ, sokkal szabadabban jár a kezem. Másrészt hiányzik a kisujj nyújtotta origó, kicsit nehezebben tájékozódok a húrokon még. Olyan a kezem mint egy elszabadult léggömb, rengeteg tere van, csak hajlamos elszállni...
2009-05-28 20:57 |
#5207
Én benne vagyok. A fos politika miatt egymásnak esni amúgy is faszság..
Most már nem is nagyon nézem az off-ot..
egyébként ez is a Gorilla egyik lemezén van. Ez gitározás a rockabilly és a metál sajátos keveréke. Ilyen is van. Én nagyon szeretem az ilyen hangzást.
De én is használok rengeteg torz dolgot egyébként, főleg a Gorillában. Csak a metállal ellentétben ott a nagybőgo viszi el a zenét, ezért, ozz nem nagyon van alkalmam és lehetőségem virgázni.
ez pld szintén énvagyok és a gretschem. Bár itt nem a gitározás a lényeg. Itt csak egyfajta összhangzattal kísérletemzem.
Csomó arc van, akiknek alapból ilyen lazák az izületei... pl. nézz Jason Becker videókat, annak a muksónak szinte "függetlenül" mozognak a kéközépcsontjai is:D Persze lehet, ez már a betegségéből adódott picit...
Mondjuk ez a fajta játékmód, amit te is csinálsz, egy totál másik világ. Guthrie Govan-en kívül nem nagyon tudnék senkit említeni, aki ebben is jó, és a virga rock szólózásban is, azért nagyon nagy meló mindkettőt magas színvonalon elsajátítani..és általában az ízlés beli különbségek a legfőbb akadály ebben.
Talán még emlékszel, hogy úgy 4 éve meséltem, hogy játszottam egy ideig egy rock n" roll csapatban, ami nekem is kurva nagy kihívás volt. Nem volt semmi torzító.
Akkor ismerkedtem meg Brian Setzer-rel is. Egyszer nekifogtam megtanulni vmit chicken picking-el, de elég gyorsan feladtam..
Mondjuk ezt a technikát még mindenképp szeretném elsajátítani vmikor, mert nagyon hasznos tud lenne rock zenében is. A kedvenc gitárosom Dave Martone nagyon súlyos dolgokat művel vele!
Kicsit úgy vagyok vele, hogy aki torzítóval nagy király, annak azért tiszta hangon is kell bizonyítani, hogy teljes legyen a róla alkotott képem. (az enyém, és nem eröltetem másra ezt a felfogást). Viszont fordítva ezt nem tartom igaznak. Olyan ez, mint a képzőművészet.
Picasso és Csontváry is festette a torz, absztrakt figurákat, de azért ha kellett, egy papíron ceruzával olyan aktor rajzolt, hogy bármelyik képzőművészeti egyetemista a negyedéért összetenné a kezét. Holott a közvéleménybe absztrakt művészként vonultak be.
Semmi "és". Mind a két fajta hangzást lehet magas szinten és bénán is művelni. Én fejet hajtok olyan tortzított gitáron játszók előtt, akiknek már a sebessége is érthetetlen számomra. Viszont azt gondolom, hogy tiszta hangon is kell tudni alkotni. Nem rád gondolok, mert még a végén félre érted. Viszont nagyon sok olyat ismerek, aki, amikor előszor gitárt fogot a kezébe, már szarrá torzította, és tiszta hang nem is létezik számára. Sajnos az én kis réteg műfajomban is gyakori ez, és nagyon káros, mert a műfaj alapjait nem tanulják így meg.
Te miért gondolod azt, hogy az emberek nem ismerik el a jó féle clean gitározást?
Szerintem egy olyan komoly virgamátyás gityóst se találsz, aki ne hajtana fejet mondjuk Brian Setzer vagy épp Tommy Emmanuelle játéka, és munkássága előtt..
Igaz ez nem annyira virga, de ez a Scotty Moore stílus alpja, (Elvis gitárosa) aki a rockandroll/rockabilly gitárjáték és a hibrid alapjait lefektette, és nemzedékek nőttek ki ebből a pár riffből.
Nem egyszerű úgy játszani 10 es húrokon, hogy az ember nem bújik torzító mőgé, és a jobb kezén 5 új játszik. Tudom, hogy agitártuás fokmérőke a virgametál, de azért ne becsüljük le azokat, akik tizsta hangon próbának "alkotni", egyszerre basszust és dallamot. Meg ugye pengetővel nem lehet egyszerre két húrt megszólaltatni.
Hogy ennek mennyire igaza van a bluessal kapcsolatban... Én pont ezt magyarázom a psychobilly zenészeknek, hogy psychobilly nem működik rockabilly előképzettség nélkül, rockabilly meg nem működik a blues alapjainak tisztelete és elsajátítása nélkül...
Pofám szakad le, nemtom ki kezdett itt kötekedni, mert értelmetlennek titulálni azt, amit csak nem tudott felfogni:D (énis csak szívatlak ám:D)
Amúgy nekem onnan jött az ötlet, hogy ne támasszak kisujjal, hogy csukott pozícióban erősebben tudok pengetni +egy bizonyos sebesség felett a kezem egyik fele (ami a kisujjhoz van közelebb) merev volt, hiszen az "támasztott", és gátolta a csuklóm kitérését. Csukva a kezem nagyobb mozgásteret ad a csuklómnak, nem ütköznek bele az ujjaim semmibe, a tompítást, meg a nyugvópontot a tenyeremnek az a része képzi, ami a használaton kívüi húrokat tompítja.
Ott is lehet még a félreértés szvsz, hogy sokan összekeverik a csukló-pengetést a hüvelykujj pengetéssel, legalábbis azzal a fajtájával, amikor a hüvelyk és a mutatóujjad mozgatja a pengetőt, kis segítséggel a csuklódtól, ami szintén tök jó, csak nekem pl. nem elég lazák az ujjaim a jobb kezemen ehhez.
Így kell pengetni Ismeri őt valaki? Volt már szerencsém elcsípni egy-két fellépését. Nagyon állat gityós! Egyébként meg hogy ne offoljak pl. ha jól látom Greg Howe mester sem kimondottan csuklóból penget.
No öreg ezzel kellett volna kezdeni, nem pedig általánosságban hablatyolni.
Arról, hogy ki a primitív, nagyarcú, bunkó te is könnyen eldöntheted, ha összehasonlítod a hozzászólásainkat (megsúgom:nem én, de bizonyítsd be az ellenkezőjét...)
A mechanika nem a szakterületem, csak szívattalak - habár kétség kívül foglalkozom statikával is.
Egyébként úgy 10-12 éve sokat foglalkoztam az anatómiával, nyaranta régészeti feltáráson dolgoztam, sok embercsont előkerült és össze is raktam egy kézfejet. Egész csontváz volt a cél, de ráuntam.
Először is, ahány ház, annyi szokás, ezt tudjuk mindannyian.
El lehetne kezdeni sorolni azokat a zseniális gitárosokat, akik elbaszott pengetési technikával tolják, hogy csak a legdurvábbat említsem, ott van pl. Marty Friedman..
Milyen kéztartása van??? És hogy játszik ?
Nna, ez volt az érem egyik oldala. A másik pedig, hogy bár nem vagyunk egyformák, vannak utak, amelyek a többség számára könnyebben járhatóak.
Az én tapasztalatom az, hogy a kisujj kitámasztás segít. Sok srác jött már hozzám levegőbe pengetgetős "technikával", hát zörgött is az összes nem használt húr...úgy is mondhatnám, hogy ez a kosztenger melegágya.. Amint rátértünk a kisujj letámaszt dologra, egyből megjött a zajtalanabb és pontosabb, könnyedebb játék.
Hogy miért? A kisujj letámasztásával megvan a kéz támasza ahhoz az ívhez, amit a húrok és a bridge fölött képzünk-a kettő találkozásának határán-, amiből csak egy apró mozdulat a tenyér tompítás technika( palm muting ), ami elengedhetetlen dolog elektronyos gitáron, ugyebár..
Ha ez az ív megvan, a támasz miatt a kéz nem fárad el, mert végig nyugalmi pozícióban van, nem kell tartani a levegőben, vagy felfektetni a gitár sculp részére.-sok gitárnál nincs letörés, és ez nagyon kényelmetlen lehet az alkarnak..
Itt ugye bejön pluszba a sztratók iszonyú buta hangerő poti elhelyezése, ami minden kezdőnek kín keserves szenvedéseket okoz első körben, mivel rohadtul útban van..
Persze, most nem kell ideírni, hogy "de nekem nem is volt bajom vele", mert mint az ismeretes, mindent meg lehet szokni, a kérdés csak az, hogy tényleg jó dolog-e saját magunkat szopatni feleslegesen?
Én pl. folyamatosan letekerem az ilyen stratós potis gitárokat, vagy felcseszi a bőrömet a potisapka, egyszóval marhára idegesítő, rühellem őket, nna..
Persze én marhára nem szeretek szenvedni egy gitáron se, ezért is tartom pl. a LP-it is egy fosnak, mert full anti szólógitár, ami a kényelmi szempontokat illeti..de ezt már úgy is tudjátok..
Végezetül azért azt jegyezzük meg, hogy nem mindegy, ki milyen stílusban nyomul. Akinél indokolt a több ujjas játék, és nem nagyon riffel, annál értelemszerűen nem életbevágó a letámasztósdi, de aki mondjuk rock/metalban utazik, annak bizony igencsak sokat segíthet ez a fajta megközelítés!
Vettem egy réz slide gyűrűt pár hete. Akkor még szép fényes volt, de ez a fényes réteg már kezd lekopni. Ez szerintetek nem para, normális? Dunlop márka. Köszi a segítséget!
Szóval szerintem az a poén, hogy az alkarod MOZOGHAT, de ne a KÖNYÖKIZÜLETEDBŐL, hanem a supinatio-pronatio váltogatásából adódó mozgás jöjjön onnan. ÉN ez úgy tud kinézni, mintha valaki klasszikusan ALKARBÓL penget. De mégsem, mert nem a könyökizületed mozog... azt a tricepsz mozgatja, a bicepsz meg a brachialis főként. És azok kurvéra nem jók arra, hogy tényleg finom, kontrollált munkát végezz velük:D
A te szakterületed lehet a mechanika, de az anatómiához valszeg annyi közöd van, hogy neked is van olyan.
Én már boncoltam kezet (kart):D
Ha bármi zöldséget látsz abban, hogy ad1:ÉN KIPRÓBÁLOM NÉHA, hogy nem támasztok KISUJJAL (ki mondta, hogy mással nem??? Nekem spec a tenyerem "támaszt", amivel a "többi" húrt tompítom...), vagy hogy ad2: mondok egy dolgot, amire oda kell figyelni csuklóból pengetésnél,(és mivel a mechanika a "szakterületed", valszeg az éllettani cuccokhoz hozzá se tudsz fingani...), és erre kibaszott nagy arccal elkezded fölényesen osztani az észt, az azért elég gáz...
De elmagyarázom a primitíveknek is, miről volt szó: a csuklód gecire nem szereti, ha a következő mozgást végzed: elmozdítod SÍKBAN a hüvelykujjad, vagy a kisujjad felé. Így marad 2 féle mozgás: a klasszikus "integetés"", illetve a "forgatás" (amit a csuklóhoz sorolok, de ugye azt az alkarod csontjainak ez egymáshoz képesti elmozdításával végzel, persze, érdemben a csuklód mozgatja, és a mozgást előidéző izomcsoportok a csuklót mozgatók között vannak...)
Sokan próbálnak úgy pengetni, ahogy leírtam...
Amúgy meg, miért kell állandóan primitív bunkó módjára fölényeskedni?! Úgy, hogy mellé be is nézel dolgokat...
Nem akarlak elkeseríteni de itt sem támasztom a kezem. A pengetésen változtatok a sound miatt, ilyenkor kinyílnak az ujjak, de nem a támasztás miatt.
Még1x mondom sohasem tulajdonítottam figyelmet a kisujjamra, ha igen akkor csak arra hogy ne támasszam le ugyanis pengetés szempontjából nem ez az érdekes, de ezt már korábban leírtam részletesen
Úgy, hogy néha ösztönösen használod a kisujjad még ha ezen a szónak nem is a legszorosabb értelmében.
De valószínű rosszul fogalmaztam az előzőekben vagy a szóban forgó támaszt másképp fogom fel.
Itt egy másik, azok a részek ahol szétnyílnak az ujjaim, ott nem a támasztás miatt vannak, hanem ha megfigyeled több húrt pengetek egyszerre, és nehogy letompuljanak ezért elemelem a kezem onnan, és amikor vége a több húros történetnek vissza is áll a kéz. Lehet hogy ezt értetted félre.