Megfelelő ajánlat esetén eladó egy Line6 Pod XT Live.
Bp-Nyíregyháza vonalon, gyári tápjával.
Otthoni felvételekhez (vonalból), kísérletezésekhez ajánlom leginkább. Koncerten is helytálló cucc.
Én már nem használom ki.
hát halljátok ráfeküdtem tennap a neten (hajnal 1 ig jutyúbot néztem) és ez a Boss ME70 baromira megtetszett. A Zoom G7.1UT is bejövős. Komolyan mondom el is felejtettem a GT8-at SŐT így "visszagondolva" már nem is nagyon akarok :DXD
Kukkantsd meg a Yamaha DG-Stomp-okat is,elég jó áron mennek mostanában,és nagyon jó cucc,jó hanggal!
Van többféle erősítő meg ládaszimuláció is benne,viszont nincsenek felesleges hájperszuper effektek,amiket soha nem használnál. :)
És tök egyszerű programozni,meg kezelni,mert az effekt paramétereknek van dedikált potijuk.
Szinte kispedál szerűen használható.
Egyedül a hangkártya funkció,meg a PC általi vezérelhetőség ami hiányzik belőle egy POD XT-hez képest mondjuk.
nem tudom amúgy. azért írtam GT8-at mert (50 körül mozog esetleg 65) nyári melóval az ára szerintem kijönne simán és akkor jön a "ha már lúd legyen kövér" effektus :D. Most hogy többen is írtátok elgondolkodtam az ME szériában :D lényegesen olcsóbb és nem olyan nehéz beállítani mint a GT-t. :D Amúúúúgy annó néztem még a Vox Tonelab padlókat is az is egész jó szerintem. Zoom-ba nem gondolkodtam most de megnézem ezt a G7.1-et is :D
ha már gt, én 'párhuzamosan' használok gt-t meg me-t is, igaz más célra, de nagyon meg vagyok elégedve minkettővel, GT10 és me70 van nálam készleten, illetve egy Me50B is
Csak ebben a két multiban gondolkodsz? Ha Zoom-od volt (és írásod alapján elégedett voltál vele), hogyhogy márkát váltassz? Véleményem szerint a Zoom legalább olyan jó, mint a Boss vagy a Line6. Az első pedálom nekem is Zoom 505 volt, majd lett Behringer V-amp, ezután Zoom G2, majd Zoom G7.1ut. Ha ilyen minimál megoldásokat használsz, szerintem egy Zoom G2 bőven elég a helyzet megoldására, és jóval olcsóbb (15-20.000-ért vehetsz használtan). A G7.1 kb ugyanazt tudja, mint a G2 csak van benne egy előfokcső, aminek köszönhetően szerintem még jobb a hangja (de ezt ki lehet kapcsolni belőle). A g7.1 tudomásom szerint ugyanazokat a szolgáltatásokat nyújtja, mint az XT vagy a GT8 és az is olcsóbb (40.000 körül mozog).
Ha van lehetőséged kipróbálni, szerintem érdemes rászánni az időt.
hmmmmmm :D megnézem az ME szériát is, igazából a GT8-at "ismerem" hangzásvilágban (egyik ismerősömnek ilyen van). Amúgy igen csak ennyit használnék wah meg ilyen cicomás effektek nem nagyon kellenek pár darab kell (amit írtam lentebb is). Ha összegyűlik annyi akkor lehet az a Line6 lesz ha nem akkor lehet maradok az általad említett ME szériánál. Amúgy használnék erősítő szimulációt ha van rá lehetőség (jelenleg egy házi 100W-os épített fejen és ládán játszok :D)
Hello Boss/Line6 , kb azonos dolgokat tud, fő eltérés a hangzásban van, kinek mi tetszik, örök nézeteltérés...
gt-8at tényleg nem könnyű programozni, mert sok a poti, de midi kábellel számítógépen minden funkció elérhető és kényelmesen állítható,
A kérdés az hogy akarsz-e erősítő modellezést használni ,mert ha tényleg ilyen kevés dolgot használnál rajtam akkor sztem neked nem szükséges GT, egy ME pedállal jobban járnál, egy Me70 tuti elég neked, szerintem... az meg olyan mint pár kispedál egymás mellett
tudom h veled beszéltem mailban :D igazából én is ilyesmit használnék. torzítás/OD néha crunch delay egy kis reverb néha a zengetőbe jobban belenyúlok, itthonra felvételhez chorus-os szólóhang és ennyi. Nekem is erre kéne de pedálsort nem igazán akarok venni koncerten elég sok nyűggel járna, plusz kell a "csatoló" kábel a sorba az meg megdobja megint a témát. Ha (tervben van egyébként, "egyszer majd kategória") elgondolkodnék a pedálsorban akkor inkább megcsinálom magamnak itthon, 1 esetleg 2 IC kell bele (általában 4558-as van a BOSS-ban). Igazából tetszik a Line6 meg a Boss GT is de nem tudok dönteni. GT8 jobban tetszik valamivel de rohadt bonyolult, már azok alapján amit elmondtak meg láttam a neten ilyen beállításos dolgot.(főleg nekem mert nem használtam még soha életemben). Na megvárom hogy jöjjön valami GT-s tulaj is és eldől, igaz ez még csak a jövő kérdése (mondjuk rohadt jól jött hogy behalt a ZOOM, augusztusban koncert...........).
A Boss multiról nincs tapasztalatom, csak az ME szériáról, ami most nem aktuális.
Line6 Pod XT Live-et használok már pár hónapja. Amit vásárlás előtt is sokaktól hallottam, és utána magam is tapasztaltam: hamar kiismerhető, könnyen kezelhető, és az USB miatt gépről is könnyen szerkeszthető. Emellett a neten a Line6 oldalán is találsz hozzá felhasználók által mentett preseteket, amiket rámenthetsz, de én ezzel nem sokáig tököltem, mert nem igazán tetszett egyik sem az én felszerelésemhez (és ez logikus is). Úgyis az lesz jó, amit te kikeversz vele.
Én szeretem, és ahogy próbán beállítottam alacsonyabb hangerőn, úgy szólt koncerten is. Megbízható, kezelhető.
A torzításokat (szerintem) elég jól adja, emellett még delay-t és reverb-et használok néha. Kifejezetten szeretem a delay-t benne. A hangerőpedál+delay kombóval elég jól el lehet szórakozni. A chorus effektet is szépen adja, csak én azt ritkán használom. De a clean hangszínt gyönyörűen tudja díszíteni, ha illik az adott témába.
A wah funkciót viszont én személy szerint sosem használom. Hiába van benne nem tudom hány féle modellezés, egyik sem jött be. Az auto-wah funkciójával egész jól kijöttem, de én szvsz. inkább mellőztem is az egész wah dolgot. Annyira nem hiányzik. Ha meg hiányozna, akkor megérné rászánni azt a keveset egy analóg wah pedálra.
Bocsi, ha túlrészleteztem. Ezek az én tapasztalataim. 50 körül vettem használtan. Nem bántam meg. Tervezem, hogy analóg pedálsort csinálok, mert úgyis csak torzítást, delayt és boost-ot használok, de a Line6 akkor is marad, mert a fülhallgató és az USB kimenet miatt itthonra elég nagy szükségem van rá. Egyrészt szeptembertől koli, és a Line6-szel tudok úgy gitározni, hogy senkit ne zavarjon, másrészt az USB miatt gépen elég szép minőségben tudok felvenni dolgokat.
Egyébként nemrég küldtem neked e-mailt, de a nick-emnél is megtalálod a címemet, bármi kérdésed van, nyugodtan írj. Talán még hangmintát is elő tudok keresni.
úgy néz ki hogy behalt a ZOOM 505-ös multim (amivel én személy szerint meg vagyok elégedve). Nyári melóval gyűjtenék össze egy kis lóvét és az lenne a kérdésem hogy zenekari próbákra, koncertre, felvételre stb melyik lenne jobb? A POD XT vagy a GT8? Én szívem szerint GT8-at vennék, de gondoltam megkérdezem itt lévén másoknak van már tapasztalata ezen a téren (maximum 50-55 ezer forintot tudok ráfordítani, azért csak ennyi mert szeretnék új gitárt is venni). Teljesen kezdő lennék ebben a multi processzoros "gitározásban", eddig analóg pedálokat és a ZOOM-ot volt szerencsém használni, a ZOOM szerintem már egész "jól" betudom állítani. No hát ennyi lettem volna, a kérdés adott GT8 vagy XT Live? (akinek van tapasztalata a 2-t nézve az írjon mindenféleképpen légy szíves :D, lentebb olvastam pár hsz-t már, de nagyon kéne a segítségetek mert ha ezt megvenném akkor úgymond "le lenne tudva" a gitár effekt vásárlásom egy életre [tudom hogy ilyen soha sem lesz, mindig cserélget az ember, de elég szegénykes a pénzbeli juttatás, ennélfogva nincs rá mindig keret :/])
Hátha valakinek segítek vele.
A túlvezérlés úgy néz ki,h a PAD kapcsolási lehetőségnél lett meg.
Normal-on túlvezérli.
Röpke majd 1 év alatt ez is meglett :DD
Sziasztok! Valaki brutálmágus pod xt live hozzáértő kellene nekem! :)
Pod xt megy egy bandit 112 (régi usa) végfokára. Tök jól is szól,de eltelik egy fél óra és a dinamika eltűnik,picit halkabbá is válik és ne beszéljünk mellé, egy jó nagy pont azzá válik az egész hangzás. A pod-on a kis level szabályzó olyan 4 órára áll,az egyes preseteknél a hangerő majdnem csutkára van állítva,h a level-t annyival is vissza tudjam állítani. Szinte biztos,h túlvezérlem,de éppen ezért próbáltam lavírozni a hangerőkkel. Kipróbáltam,h az EDITen belül a PRE és POST lehetőséggel is változtattam a hengerőn,mert ugye a PRE állásban is kapok egy hangerőtöbbletet, illetve a mellette lévő szintén állítható volume-mal.Hátha van összefüggés, még 1 dolog lenne->
Gitár a kombó inputjába->send->pod input->pod output->kombó return
így sokkal inkább él az egész, a tisztája össze sem hasonlítható,mert így nagyon szép,de torzítva folyamatosan sípol magasabb hangerőn. Nem tudom,h a két jelenségnek van e köze egymáshoz. Köszi szépen minden véleményt! Nagyon fontos sajnos!
figyu, nekem egy régi fos multim van (digitech rp7) amit most taposok ez a harmadik ugyanebből a fajtából. mellette mindig volt más is, főleg boss gt3-6-8, most egy digitech gnx3000 van mellett, ha kis helyen játszunk vonalból azzal nyomom. de ha csak tehetem alapot viszek, (vox ac30) ahhoz viszont csak az rp7. számomra semmi nem szól úgy mint ez a régi fos rp7+ac30+fender strato. a gnx3000 sem, meg az összes gt sem.
hálistennek ez a mostani szinte új, az angol íbéjről vettem párhónapja. mikor kibontottam, el sem akartam hinni, hogy ennyire megkimélt legyen egy 14 év körüli pedál
Igazából csak azért kérdeztem (mert multieffektem nincs) hogy mekkora minőségi különbség van a hangban a kettő között. De akkor nincs is igazán. (ezek szerint)
Más:
Lehet hogy a 30 E-s hangkártya belépőszint, de az én fülemnek bőven megteszi. A kapott hangra azt mondom hogy jó. Tetszik. Ellenben van itt nálam egy kombó most (celestion 12" + rugós zengető + lead csatorna) 40 E körül mennek használtan, szobai használatra teljes csalódás. Hiába analóg. Persze színpadra fel lehet állni vele, lehet ott máshogy is szól, de akkor rakjanak rá egy címkét, hogy szobai használatra nem ajánlott, mert oda nagyon SZ*R !
Igazad van, de attól még a kérdésem marad!!!!!!!! :D
Amúgy 30e nem a "komolyabb", hanem belépő -szint.
Kapornak: Igen, az USB kimenet azt jelenti rögzítés esetén (a multiban)
hogy saját A/D konvertere van. Tehát a multinak a procija számol a CPU helyett.
beleszólok, illetve tanácsot kérek:
melyik multit ajánljátok akkor hangkártya "helyett"? Nekem otthoni, vonalból zenélgetésre kellene egy multi, amit számítógép nélkül is tudok használni, de pl. a jelet usb-n is ki tudja adni felvételhez.
Slowhand_joseph hd300-at ajánlott pár napja, de az nem az én pénztárcámnak való újonnan (hansználttal még nem találkoztam). 50 E-rel bezárólag gondolkozom.
A másik kérdés, hogy a "gitáros" hangkártyák maguk "processzálják" a hangot, vagy azt már a számítógép csinálja (tehát egy régi gépen "késni" fog a hang, hiába a szuper usb-s hangkártya)?
A kérdéssel az a gond, h minden valamire való multi egyben hangkártya is.
Tehát, ha a HD500-at csatlakoztatom USB-vel a PC-hez, az mint hangkari jelenik meg.
Felvételnél kiválasztom mint rögzítő eszközt (96K rulez) és a gép már csak a zsír wavot vési a winyóra.
Egy jó minőségű hangkártyával elérted hogy a gitár jel, megfelelően bejusson a számítógépedbe, a konvertereken keresztül. De a számítógép nem árt ha erős...
Vannak free Vsti cuccok, amik nagyon jól szólnak!
Az eredeti szoftverek meg drágák...
Line6 nak jó szoftverei vannak, eleve free-be kapod mellé...
Utóbbi sztem jobb megoldás lehet, mert nem csak a számítógéphez használhatod
És közben tudsz presetet váltani, wah stb...
Birta Miki is klinikai eset ezek szerint a HD 500 al
X3 live -om van. Ha a csöves végfokomra kötöm,+ V30 nem mondja meg senki vakteszten mi szól, az biztos!
A HD 500 meg részletgazdagabb, gondolom az még jobban üt.
Messugah is XT pro- val tolta... (nem padló multi, de ugyanazt tudja (modellezés) mint az XT-live +pár kimenettel többet tud)
>>>>ITT<<<<
Nekem tapasztalatom Line6 UX-1 vs. Boss GT-10 van.
Az UX-1 48kHz a GT sajnos csak 44.1kHz tud adatként, ez felvétel szempontjából szerintem fontos.
Ennek ellenére a GT-t használom.
Szerintem itt az a fő kérdés, van-e olyan terv, hogy élőben is előadni, ugyanis az UX-hez adott PODfarm plusz egyéb szoftverekkel lehet csodálatos hangzásokat létrehozni, de mivel még bízok benne, hátha ebből előadás is lesz, abból építkezem ami a vasban van. Viszont ha valaki csak felvételeket szeretne készíteni, akkor lehet a hangkártya a jó választás, mert számítógépen könnyebb szoftvert frissíteni.
Köszönöm mindenkinek a tanácsot! Line6 XT Live-on is gondolkoztam, de nekem nagyon nejlonnak tünt a hangja videókon -persze tudom, hogy az nagyon csalóka. Szívem szerint mindet tesztelném zenekari körülmének között, de erre sajna nincs lehetőségem. Talán egy XT, vagy egy ME...?
Nekem is volt GT-8 és Pod XT live egyszerre. Én egy hét alatt nem tudtam a GT-ből használható hangot kivariálni, a podon mindez 5 perc.
És mivel van analog pedálsorom, a podot csak azért tartom, mert kevéssé macerás, mint a tonnás boardot cipelni, ráadásul egy klubbuliban öt perc a be, és kiszerelés, szóval halál praktikus, a tuti hangzást pedig ostoba ember az, aki egy padlómultitól várja. Ez csak olyan mirelit kaja, bedobod a mikróba, eszel, aztán kész. 0 gasztronómiai élmény, de nem esik ki a szemed az éhségtől. Aki többet akar egy padló multitól, azonnal menjen orvoshoz.
üdv, én is valami komolyabb multin töröm a fejem. (Most Behringer Vamp2-m van, ami, szóval az árához képest nem olyan rossz.)
Otthoni felhasználásra keresek valamit, usb kimenetről felvételi lehetőség fontos lenne, illetve inkább kevesebb funkció, de könnyebb állíthatóság.
Szerintetek Line 6 termékek között nézelődjek?
Wingringer jól összefoglalta. :)
Annyit tennék hozzá, hogy ebben az árban Boss ME témában nehogy régit vegyél!
A ME-25 a legjobb Boss Me, jobb mint a 70-es, de sokkal.
Ami pedig a VOX-okat illeti és szereted a tekergetős kütyüket, akkor az új Tonelab EX-nek
barátságos hangja van és használtban megéri.
Hogy jól összezavarjam a kérdezőt :) volt Boss GT8-10 és Pod XT live egyszerre, nekem a Line6 nem tetszett, viszont kezelhetőbb, vonalból hamarabb szerethető hang. Élőben analóg gitárok mellett a Line6 bizonyult gyengébbnek (azonos cuccon, közel azonos hangzással). (a Boss- gyári peccsei kritikán aluliak, "ferdeszemű hangzású", viszont alap ötletnek jók). A GT-100 mellett még a POD HD kipróbálása hátra van.
-Ha nem akarsz sokat tökölni a Line6-ből rögtön "jó" hangokat kaphatsz.
Pod XT live. Egyszerűen beállítható nincsen benne annyi funkció, mint egy bossban, (ami funkciók gyakorlati haszna sok esetben igencsak vitatható) viszont pikk pakk jó hangokat lehet rajta lőni, jobban is szól, mint a bossok, ráadásul nincsen az az idegesítő kis szünet a patch váltások között, mint ami sok bossban megvan.
Vox, korg pedig gyakorlatilag totál felejtős, olyan 10 évvel ezelőtti szinvonalat hozzák. Ami ugye a modellezésben igen nagy idő.
"Analog torzítókkal" és "csövekkel" pedig ne hagyd magadat átverni, az csupán parasztvakítás. Amikben pedig még tényleg analog az a szektor, azoknak a digitális része vállalhatatlanul ósdi. (Ha ilyen ős analog cuccot szeretnél, akkor Ibanez UE400, PUE 5 meg ilyenek, azok viszont kis pedálok csupán közös házban. Viszont tényleg kurva jól szólnak.
Az én véleményem:
A Vox, és Korg termékeket nem favorizálom, állati lusták, és a hangminőségük az utóbbi 10-12 évben nem javult semmit.
Ha gitárerősítőn szeretnéd használni, akkor a Bossok között nézelődj, ha pedig vonalból, akkor a Line6 POD-ok között. Az újabb modellek kifinomultabbak, jobbak. Régi ME sorozatból az 5, vagy 10 amit én bátorkodom ajánlani (a 6-os kissé lusta), de szerintem ezeket is leverik a mostani ME 50,70, meg GT sorozat darabjai. Ha fontos a részletes paraméterezhetőség, és/vagy kicsit jobban el vagy eresztve akkor GT, ha nem akkor ME.
Egyszer már megfogadtam, hogy soha többé multi, de most bizonyos kompromisszumok miatt mégis vennem kell egyet. Sajnos nincs nagy tapasztalatom multikkal, ezért is érdekelne tapasztaltabb ember véleménye. A fő szempont természetesen a jó szand -bár tudom, hogy ez nagyon szubjektív-, illetve könnyű kezelhetőség. Zenekarban szeretném használni, tehát hangkártya stb. funkció nem érdekel. Legfeljebb 60000Ft-ot áldoznék rá. Ebben az árban a Vox Tonelab LE- ami szimpatikus, de régebbi ME szériás Boss-okon is gondolkoztam, ha jól tudom abban analóg torzító van.
Szóval ilyesmi árban kéne valami olyan multi, ami megállja a helyét analóg cuccok mellett.
Szokásos alap gitáros felállás:
-gitár-effektek(wah,comp,boost/od/dist,chorus,delay,eq,stb)-erősítő-hangfal
prébléma vannak effektek amik a preamp előtt és utánra valóak, a delay és az eq a
volpedál az erősítő preamp után a loop-ban szerencsésebb.
így változik a felállás
-gitár-effektek(wah,comp,boost/od/dist,chorus,stb)-erősítő-erősítőloopsend-effektek(delay, eq, vol)-erősítőloopreturn-hangfal
GT-vel ezt a láncot tudod létrehozni annyiból jobb, hogy az effektek egy dobozban vannak.
4kábeles bekötés:
gitár-gtinput;gtsend-erősítőinput;erősítőloopsend-gtreturn;gtoutput-erősítőreturn
Olvass utánna (net, effektkönyv), kísérletezz, kérdezz stb. Sok a buktató. Ha csak pár effektre van szükség akkor inkább kispedál. PL: gitár-wah-chorus-delay-erősítő
Én használtam GT8-at most a 10-est, 4 kábeles bekötéssel, LaneyVH100R-rel és több csöves fejjel is, félvezetős és csöves Loop áramkörrel. Félvezetős Loop-nál jobban kell figyelni a jelszintekre. Ha Wah-t is szeretnél használni akkor a 4kábeles bekötést használd, ha csak a fej preamp utáni effektekre van szükséged akkor csak effekt hurokba. A GT-n az effektláncra figyelj.
Sziasztok! Ha van egy Blackstar ht-100 stage fejem, és akarok használni effektezés céljábal boss gt-8 at, akkor milyen problémák merülhetnek fel? Illetvemiért nem ajánlott mellé a multieffekt?
Gratulálok a gt8-hoz!
Öt évvel ezelőtti felvételeket hallgattam, gt8 közvetlenül az énekcuccra ment.
A tiszta és a drive hangszinek is nagyon jól szóltak. Egyszerű a kezelése,
én próbáltam, tényleg az. Ha valahol elakadsz, és senki nem tud már tanácsot adni,
írj egy mailt a pesti Roland bemutatóerembe. Azonnal küldik a megfejtést, nagyon
rendesek. Üdv!
Régebben volt Digitech GNX3000-em, Line 6 XT Live-om (Zoom 505öm csak h teljes legyen a kép... ) és most van egy Digitech RP355-öm. Ezt kompromisszum-szerűen vettem mert eddig még nem annyira kerültek előtérbe a próbák, fellépések és dobgép+looper+usb itthoni felvételhez nagyon hasznosnak bizonyult. Aztán most elkezdtem újra gondolkodni hogy nem lesz ez így jó mivel nekem számonként 4-5 hangszínre szükségem van és ezt a
kütyüvel nagyon nehézkesen tudom csak megoldani...
Átnyálaztam a GT-8 manual-ját és igazából eléggé lenyűgözött hogy mennyire személyreszabható, külső ctl pedálokkal már mos-főz-takarít is tényleg meg mennyi mindent hozzá lehet rendelni egy-egy pedálhoz stb...
Viszont az XT Live-ot már ismerem, tényleg hatalmas erőssége hogy iszonyat egyszerű kezelni (pár multival volt már dolgom tegyük hozzá) + USB + nagyon jól tud szólni kevesebb szarozással mint ahogy így visszaolvastam a GT-8ról egykét topicban... azért nem vagyok mostanában időmilliomos meg annyira megőrülni sem szeretnék ...
Most vettem egy kis dig. effektes keverőt. Spec. örülnék,ha lennének "elállítható dolgok" a paraméterek között, ugyanis nincsen neki konkrétan egy sem!!!:)))
Azért ezzel vitatkoznék :) közel nincs annyi paraméter, "elállítható" dolog, és még mindig egyszerűbb a user interface megszokása, mint a GT-8-nál. Volt mindkettő, és nekem összehasonlíthatatlanul egyszerűbb volt mindig is a Line6-féle UI :)
Azt azért halkan megjegyezném, hogy a Pod XT live egyszerű kezelhetősége csak abba az esetben igaz, ha pc-re kötöd. Ott ugyanis tényleg egyszerű a dolog. Viszont ha nincsen kéznél számítógép, akkor pont olyan rémálom, mint a GT. Viszont az tény, a GT sokkal több lehetőséget tartogat.
Bocsi, hogy "szétspamelem" a topicot, csak mindig a topic nézése közben ugrik be, hogy mire akartam még válaszolni, sose hsz írás közben :)
Arra szerettem volna reagálni, hogy metálra inkább Line6. Szerintem azzal mindenki egyetért, aki hallott már Boss és Line6 modellezést is, hogy a Boss modellezés sokkal nyersebb, a Line6 modellezése kb. olyan, mintha egy alap digitális hangra húznál rá equalizereket, és nem érezni hatalmas különbségeket a modellek között. A Boss-féle COSM ezzel szemben bőven alul- és túlhajtható azon, amire "ki lett találva", tehát pl. metál szinten milliószor brutálisabb hangokat lehet belőle kihozni szvsz.
Persze, és sokszor tényleg jól tud jönni, ha valami maximálisan testreszabható, de teljesen megértem azokat (és én is ide tartozom), akik sokkal elégedettebbek akkor, ha valamit gyorsan és könnyen be tudnak állítani, és jó végeredményt kapnak, mintha órákig tartó tekergetés után, már belekavarodva a dologba is úgy érzik, hogy hát, azért ez nem pontosan az, és nem tudják, hogy mit kellene áttekerni a 20 paraméterből, hogy változzon. Nameg hát aki mondjuk csöves fej-ládához/kombóhoz + kisvasúthoz van szokva, az végképp értékeli az egyszerűséget.
Egyébként amiről beszélsz routing szinten, azt tudja már az Axe-Fx pl., persze nem egy kategória a lentebb említett cuccokkal (volt nekem, úgyhogy tudom miért mondom )
Érdekes, hogy a bonyolult programozás -végéről fogjátok meg a dolgokat, pedig annyi, hogy éppenhogy kellőképpen sokat tud egy Gt-végre! Nekem pár dolog még mindig hiányos, pl. itt lenne már az ideje a párhuzamos elrendezésű, összetettebb routolási lehetőségnek egy multinál. (Az Alesis pl. nagyon előremutató volt a területen már 20 évvel ezelőtt.) Na csak úgy merengek..
Használtan 40-50 körül mozog az erősítő. Pont az ár/érték aránya miatt választottam. Inkább multira költené, mert az még később is jó lehet, nemigen lesz szükségem komolyabbra.
Köszönöm a hosszú válaszokat.
Akármilyen jó is a Gt-8 félek a programozástól, úgyhogy inkább a felhasználóbarát line6-et választom.
/Amugy többektől azt hallottam hogy metálra inkább line6/
Egy xt live tulajtól viszont érdeklődnék pár effekt felől
Szerintem multieffekttel együtt használva az FM212R is bőven elég, mert valójában nem sok beépített dologra lesz vele szükség a hangerőn és az EQ-n kívül, nem? :)
nekem gt8-am volt, de hallottam már POD XT-t is, és ahogy a srácok leírták leljebb, gyakorlatilag ízlés kérdése hogy melyik mellett döntesz.
Az erősítőt viszont én elfelejteném, ha újonnan veszed, azért az árért már ki lehet kis csöves kombókat fogni.
vagy még érdemes a fender mustang-okat kipróbálni, van most már nagyobba is, abba minden bennevan, amire szükséged lehet, és még ár-érték arányban is verhetetlen, nálam a roland cube-okat simán alázza :)
Először is, habár árban igen, szolgáltatásban semmiképp sem ellenfele az XT Live a GT-8-nak, akkor már inkább GT-8 vs X3 Live szerintem.
Nagyon ízlés kérdése a dolog. A GT-8-ból sokkal könnyebb "rossz" hangot kapni, sokkal több a paraméter, a testreszabhatóság, egy fél élet kitanulni rendesen, viszont emiatt persze tele vagy lehetőségekkel. A Line6 cuccokra úgy overall jellemző, hogy sokkal felhasználóbarátabbak, kevesebb paraméterrel, több "kész" hanggal, nem kell (és nem is lehet) annyit tekergetni, viszont emiatt helyenként korlátokba ütközhetsz vele. Ebből a szempontból az X3 Live azért már jóval nagyobb előrelépés a sima XT Live-hoz képest.
Nekem személyes tapasztalat alapján jobban bejön a Line6 modellezése, én egy "készebb", zenébe könnyebben beültethető hangnak tartom, azonban ennek ellenére is élethűbbnek tartom a Boss-féle COSM modellezést (és nyersebbnek is). Az effekteket nehéz eldönteni, megint szubjektív dolog, a GT-8-ból nagyon durva effekteket ki lehet csalni kitartó tekergetéssel, a Line6-ból nehezebb, és kevésbé színes. Az alap effektjeik között nem igen van minőségbeli különbség sztem.
Hogy összefoglaljam:
GT-8 Pro: végtelen sok lehetőség, nagyon hiteles erősítőmodellezés, nagyon jó effektek
Kontra: nincs USB kimenet (ami azért nagyon nem árt, ha az ember otthon akarna felvételeket készíteni), egy fél élet betanulni a programozását, kevésbé "kész" hang + számomra ellene szól a folytonos input szint állítgatás, ha több különböző gitárral használod, és a folytonos output szint állítgatás, ami egy apró kicsi, finoman kb. szabályozhatatlan poti a cucc hátulján (és ne mondja nekem senki, hogy azt egyszer kell beállítani, alapból baromi könnyű véletlenül eltekerni...)
XT vagy X3 Live Pro: USB kimenet (mindkettőn), nincs input level állítgatás, van szép nagy output master poti az előlapon (csak az X3 Live-on, az XT-n nincs!), kellemes kezelőfelület, "készebb" hang, nagyon jó effektek, és a világért ki nem hagynám azt, hogy használható a Pod Farm pluginnal (reamp-szerűen hangzásolhatsz utólag a PC-n)
Kontra: néha kevés a testreszabhatóság, ha valamit hamar nem hozol ki belőle azt kevés eséllyel lehet egyáltalán kihozni, kevésbé színes az erősítőpaletta és kevésbé érezhetők a különbségek az erősítők között, mint a GT-8-nál.
Ha nekem kéne dönteni? Szerettem a GT-8-amat, de tudott az idegeimen táncolni nem egyszer. Azóta megszerettem a Line6-féle modellezést, úgyhogy most egy X3 Live-om van, és minden szempontból úgy gondolom, hogy messze az egyik legjobb multieffekt, ami valaha készült. De tényleg nagyon szubjektív dolog :)
Remélem tudtam segíteni, ha esetleg van még kérdésed, nagyon szívesen válaszolok!
A hangminőségben-mint olyanban- nemigen fogsz különbséget hallani. A Boss COSM modellezései nagyon fejlettek már elég régóta, szerintem verhetetlenek (ha arra van szükség). Egyéb szolgáltatásokban egy GT8 annyi extrát ad, ami szintén- szerintem- egyedülálló, nagyon kevesen használják ki akár a háromnegyedét.
Amivel a Pod többet tudott-nekem-, asszem annyi, hogy a a delay-ben volt high pass filter, is nem csak low pass, ez a GT-ből kimaradt...
(mindkettőhöz volt-van szerencsém)
Üdv!
Vennék egy Fender FM 212R erősítőt és hozzá vennék egy multieffektet. Most a Gt-8 és a Pod Xt Live között vacilálok, de még nem tudtam eldönteni melyik legyen.
Főként rock és metálhoz kellene, de nagyon szeretem a változatos hangzásokat és az idióta furcsa effekteket.
Más effekt is szóba jöhet ebbben az árkategóriában de inkább e kettő közül választanék.
Nem tudom,h a tranyót is megpiszkálhatta-e,mert az egyik volt csak csöves.
Az a baj a hangerő felcsavarással,h az én kombómon ugye a returnbe cstlakozok és annak külön potija nincsen, ilyenkor csak a poddal tudom a hangot állítani és azért tekertem fel a levelt.
Talán még az lehetséges,h mivel ilyenkor a LINE állásban jobban szól kombóval a returnbe kötve és ott is szoktam használni, nem tudom,h helyesen e,mert itt ugye jóval nagyobb jelszintet kap.
köszi,h írtál
amoda is elküldöm ezt,h hátha valakinek még véleménye..
Szerintem tekerd fel félig. Utána Lődd be a hangerőt a kombón, És utána még egy picit utánaállítasz.
Szerintem durván elkezdett melegedni a Végfok... vszleg meglőtted mint állat...
Sziasztok!
Van valami ötletetek,h XT LIVE level szabályzóját milyen mértékig ajánlott tekerni??!
Mert most már 2 alkalommal is 2 különböző kombón feltekert levellel, szinte csutkára, az elején még oké, de 10-20 perc múlva az erősítő morogni kezdett, valami halálközeli hangokat adott ki magából.
Mindenképpen az én hülyeségem lehet,de azért mertem tekerni addig , mert nem gerjedt be még akkor sem.
Némelyik dolognak tudod a helyét változtatni(lehet pre vagy post),valaminek meg nem.
A MOD részbe többféle effekt modul közül választhatsz,de csak egyet a sokból .
Jól gondolod!
A laptop a hibás. Én is tapasztaltam ilyet blackbox-al.
Próbáld ki asztali gépen 1 normális (nem integrált) hangkártyával.
Egyből nem lesz zajos.
Nem akarok okosat mondani, nem ismerem jól az XT LIVE-t, én GT-10est használok, onnan hozom a módszert nem tudom, hogy működik-e
GT-10ben lehet CTL pedálra ASSIGN-olni az Volume/wah váltást (nem csak a pedál alatti gombra). Ha ilyet be tudsz állítani vmire,akkor egy-egy lépéssel válthatsz a hangerő és wah között...
világos, de akkor a volume funkciónak lőttek.
szóval akkor úgy tenném fel a kérdést, hogy hogy tudom a volume és a wah funckói is a legegyszerűbben előhívni egy preseten belül mentegetés nélkül? mert ugye ez az "erősen belelépek és vált" dolog itt nem működik.
Hali!
Lenne egy láma kérdésem. A POD XT Live-on hogy lehet állítani kapcsolóval hogy az adott presetnél a volume/wah pedál wah pedálként funkcionáljon? A menüben megtaláltam ahol ki-be kapcsolni lehet a wah pedált, viszont ahhoz ugye le kell hajolni és tekergetni. Nem lehet valahogy egy nyomással aktíválni?
Rögtön ez a megoldás jutott eszembe: Van az adott preset A1 helyen off wah-val, A2-be pedig beteszem ugyanezt a presetet on wah állásban. Viszont ez nem valami helytakarékos. Van ennél jobb megoldás?
Köszi előre is!