Mer azt modta neki a M.T., hogy hagyja ott nála a Les Paulját, fél év múlva meglesz, csak előbb le kell vésni a fél hátulját, hogy beleférjen a 24 Voltos Kamaz-aksi...
Ő meg nem hagyta ott, mer kellett neki a koncertre. Érted?
Jaja! A sustainer pick-up a megoldás!
Ez az elektronika gerjeszti a húrokat és addig szól míg meg nem unod. Steve Vai, Satriani szintén használja. Ez mára már nyílt titokká vált.
Nincs itt semmiféle pedál, meg még sustaineres gityó sem. Azzal nem szenvedne ennyit, mire mexólal az a qrva hang.
Eccerűen a hangerőpotival mahinál, meg mintha közben dőlne is egy picit oldalra, hogy megtalálja azt a pontot, ahol gerjed.
Szerintem ennyi az egész.
én a szélsőségesebb dolgokat kedvelem ezért használok "fuzz" pedált egy expandora személyében
ami a mai tórzítókhoz képest egy "roncshang" de mégis nagyon erőteljes tömör és jellegzetzes nem egy tucat hang... sokszor még azt is meg küldöm egy over drive-val és az már tiszta őrület.. azzal szoktam büntetni a zenésztársaimat:D
a tiszta hangot most egy ue400 82-es analog multi effekt distortion részével boostolom ami szerintem nem más mint egy ts 9....de sokszor havonta változik a booster:D
múltkor egy odb3-as bass over drive volt!ami azért volt érdekes mert lehetett balance-ozni a tórzítás és a tiszta hang arányát.... előtte egy sd1 az nem túl jó sztratóhoz szerintem...
Én a Clapton vonalat rajzolom (de költői), és alapvetően kristálytisztán, meg nagyon enyhe overdriveval játszom. Plusz kicsi reverb, meg néha pici delay. Ha SRV-s, kicsit szőrösebb bluesba kezdek, emelem a driveot, és kicsit vissza a hangerőt, hadd füstölögjenek a sajnos csak modellezve létező csövek!
izlés kérdése. bluesban aztán tnéyleg nincsenek szabályok. csak jöjjön a mojo.pl BB King alapvetően annyi gaint használ, hogy egy metalharcosnak is elég lenne. csak szépen visszateleri a volume potit és máris kevesebb a torzitás és megvan a kompresszált BB King szand.
Gondolom itt mindenki imádja a bluest és mivel én is így ez az én topicom is,azonkívűl amatőr szinten mívelem ezért érdekelne ki miből mit tud kihozni...
Érdekelne ki milyen gain pedált használ ill. a tapasztalatok.Meg nehogy befulladjon már ez a blues topic...szóval kimerítő mélységében megfogó válaszokat...:))
szerintem: a gerjedés határán ha megfogsz egy hangot akkor nem gerjed hanem az a hang gyakorlatilag végtelen ideig szól. meg bizonyos fekvésekben. nekem szokott néha sikerülni. kisérletezd ki. nem véletlenül van sok gitárosnak gerjedés térképe a színpadról.
Megkérdeztem sustain ügyben a Gary infót. Gary nem használ semmilyen compressor pedált, kizárólag az erősítőre hagyatkozik. "No compression pedal is used, only the natural comp found in the amp when turned up load and driving the input hard"
Ez a Paul Gilbert AZ a Paul Gilbert (gy.k.: ex-Mr. Big, Racer X gityós), Jimi Kidd pedig az ő bácsikája, szintén gitáros, aki a blues rock világában van igazán otthon és most az unokaöccsét is sikerült rávennie egy feelinges kis blues kirándulásra. Ez a közel háromnegyed óra négynapi önfeledt jammelés eredménye. Mindketten gitároznak és felváltva énekelnek is a nótákban. Nyilvánvalóan nem készültek megváltani a zenei világot, a szövegek sem tartalmaznak nagy életbölcsességeket - itt a nagybetűs ÉRZÉSRŐL szól minden. Közhely, de igaz (mellesleg más műfajokra is): ez vagy megvan valakiben vagy nincs, ilyet tanulni/tanítani nem lehet! Mesterien játszani, ahogy Paul és Jimi bácsi teszi, annál inkább. Abszolút élvezetes, szórakoztató anyag!
Nekem sikerült kisebb tranyós kombókkal is (H&K edition blond 40w, Marci valvstate 30w) + Epi Lp-100, ill. Squier strat. Egy ideig játszottuk ezt a nótát (az egyik kedvencem), akkoriban Korg Ax30g-m volt és ha jól emlékszem elég sok gain-nel hoztam létre ezt a hangot, azt hiszem kompresszor is volt a programban. Szembe fordulva az erősítővel egy bizonyos ponton tudtam mindig megtaláni (kitartani) a hangot erősen vibrátózva. Egyébként Garynek is fel van rajzolva a színpadon általában egy x ahol ez nagy valószínűséggel összejön, de van olyan koncert felvételem, ahol neki sem sikerül.
Szerintem is kompresszort használ. Bár nekem kétszer sikerült a nélkül is, nem tudom hogy, egyszerüen úgy jött ki. Egyszer egy Epi LP + Marci valvstate 100 kombóval egyenletesen szólt a hang, amíg tartottam,(Lehet hogy a DSP-jében van kompresszor??), másszor pedig a saját cucommal, amit Sápi Géza állított úgy be, hogy iszonyú hangkitartása volt. Ereje volt a hangnak, nem lehetett lelőni. (Marci JCM800 50 wattos 2x12 kombó,Cel V30-as hangszórókkal + Epi LP std) Azt, hogy Gary pontosan hogy csinálja, azt sajna nem tudom. Láttam már úgy is, hogy egyszerüen csak belevág a hangba, és az csak szól, csak szól.... illetve úgy is, ahogy pke írta, kis hangerőről indítja a hangot, és folyamatosan tekeri a potit egyre feljebb. Próbáld megkérdezni "Garyt": info@gary-moore.com
Lenne ide egy kérdésem. Hogyan hozza létre Gary a Parisienne Walkways koncert verzsönjében 2:14- től 2:41-ig a kitartott hangot ?
Van valami trükkje? Soha nem sikerül olyan hosszan megcsinálnom
Clapton, BB King, Stevei öcse, Buddy Guy csak hogy a legnagyobbakat említsem. A végán mindenki a szinpadon és közösen nyomják. Persze mindenki kezében Fender (kivéve Kinget persze) hát az valami eszméletlen. :) Szerezzd be valahonnan mert érdemes
Szerintem Eric, mivel leadet játszik, kb. ugyanahhoz a hangszínhez ragaszkodik, míg Andy vadul cserélget 5-6 gitárt a koncert alatt, hogy a számhoz illő hangzást kihozza. Talán ezért nincs ráutalva Clapton a kapcsolgatásra.
plussz tekercsak vannak rajta. ezáltal sokkal nagyobb a kimenő jel ám sajnos a zaj is. bár ezzel csak plus vintage feelinget kapunk olyan attackja van a hangnak, hogy az ember maga alá vizel. hihetetlen mód gurul a hang. köztes állásokban nagyon pusztít. én nagyon imádom ezt a szettet.
Hát bizonyos keretek között fontosak a testi adottságok de azért Michael Petrucciani világhírű zongorista volt és nem azért mert alig érte el az 1m-t és egy pali hozta ki a szinpadra a karján és tette egy spéci zongora elé aminek pedáljai megvoltak emelve és néha majd leesett a székről mikor stenkbe jött és a magas lágékon szólózott, hanem azért amit játszott.
Texas specialban benne van az a szand nagyon de nagyon csak emgvan a titka. a plussz tekercsek miatt amit kapott a cucc lejebb kelett süllyeszteni a pu-kat majd a koptató vonaláig.
Na jó, igaz, ennél a mutatványnál az orr kilógása is számításba jön. Bocs mindenkitől, aki az arcát takargatja azért mégiscsak pókujja van, és eszlős a dinamika !!
Állítólag az ő pickupjainak nem volt nagy jele, vagy az volt, és ezért koptatóig süllyesztette... Egyesek szerint a Hot"50"s-ek közelebb állnak a hangzásához.
Gaben jól írja, én is épp most akartam, hogy SRV kegyetleneket odavert annak a szerencsétlen gitárnak...A húrok olyan magasan voltak, hogy tojást lehetett volna szeletelni. Az az egész gitár vadállat hangszer volt, meg Stevie is. Nincs itt semmiféle titok. Bármilyen Fenderrel ugyanezt megcsinálta volna.
Hát azért az valóban nem egyszerü, hogy mekkora parasztlengőket oszt le a gitárnak SRV. biza SRV-hez kel: éger strat, rózsafával, texas special pickuppal, valami kegyetlen dzsunga 13-as húrszett és baszott nagy lapát kezek.
Neeeem....A csuklód az álladhoz, és akkor nézd meg, hogy az ujjaid töve meddig ér...Azért ne csavard ki a kezed...
Nekem orrnyereg közepe...Az ujjaim viszont hosszúak...
Köszi Töky...Most mindenki otthon tornázik miattad...
Ezek ilyen "low budget" cuccok. Megveszed, mert közelebb visz a kedvenced hangzásához...
Az is furcsa, hogy a SRV Stratokban Texas Spec pickupok vannak, pedig állítólag SRV nem szerette a Texas Speceket... Úgyhogy meg lehet közelíteni bárki hangzását, de elérni nem. Az enyémet sem...Pl. kizárt, hogy Clapton ki tudná keverni az én hangzásomat az én cuccomon...
Fúú..ez elég nagyképű volt...
Lehet, hogy vicces, de kipróbáltam: ha a tenyerem alját az államhoz illesztem, akkor az ujjaim vége bőven túllóg a homlokom közepén. Pedig nem vagyok SRV
Furcsa...Az én kisfiam is csak bizonyos zenékre reagál mozgással. Vannak olyan TV-reklámok, amikre tutira megmozdul napszaktól függetlenül. Volt régebben egy Sony-reklám színes guruló golyókkal. Az volt a kedvence...:)
Szevasztok
Az SRV hanghoz egy észrevétel. Megnéztétek már SRV kézfejét? Szerintem akkora, hogy az állától nem az orrnyergéig ér (mint általános), hanem tovább. Ráadásul a körkörös csuklómozgásaival olyan dinamikával tudja nyúzni a hangszert, amitől/amiért úgy szól ahogy szól. Hendrix csuklója meg kézfeje is megér egy misét)
Az én első fiam mindig mozgott az anyja hasában amikor gitároztam. Volt olyan hogy egy fesztiválon szerepeltem ahol több zenekar fellépett, és a magzat nyugodt volt és csak akkor lezdett fincánkolni mikor belecsaptam a húrokba a szinpadon. Ez persze lehet véletlen is de azért...
Én is a koleszban kezdtem egy 6-1 húroson (az E1-es le volt szakadva hónapokig), asszem Chremona volt és a kollégium gitárja volt. Majd azután egy nyári keresetemből vettem egy Musuima akusztikusat, azután az első fizetésemből egy Musima Deluxe , egy Vermona 10-es fej meg egy csinált láda, később egy Squier strat (97-es széria - az E6-ost nem lehetett behangolni- made in China) 30 w-os Marshall kombóval stb. stb.
Az én fiamnak már az anyja hasában is fogom adagolni a bluest és a jazzt (rákötözök egy mobil hangfalszettet :)!
Viszont neki aktív elektronikája van. Régebben Lace Sensor, most pedig Noiseless pickupokat használ. Nem is mindig lehet kahallani a Fender-hangzást az újabb számaiból.
Csatlakozom! Én legtöbbet az 1, 3-at használom, számomra az az igazi. A 2-es kissé tompább, jazzes dallamokra - ha lusta vagyok gitárt cserélni - megfelelő.
Én az 5-öst csípem nagyon...
SRV nagyon sokat használta a 3-ast is, bár mindenki inkább 4-5-ös hangot kapcsol hozzá.
Egyesek szerint ő csak Hendrix hangzását akarta megközelíteni. Hendrix viszont nagyon gyakran az 1-esen nyomta...
Lengyelországban találkoztam egy ottani jónevü gitárossal akinek lehetősége van arra hogy mindig a legjobb cuccokat vegye meg Diezel erősítő a legkomolyabb pedálok, és konkrétan mikor a S. Henderson ott turnézott, a turné végeztével megvette a Hendersontól a gitárját. És persze "sírt" hogy neki nem szól úgy....
Pont az a jó a Fenderekben, hogy egy hozzáértő ember kezében megszólal a tipikus "Fender-sound", ami semmivel nem összetéveszthető, és meg lehet ismerni széllel szemben másfél kilóméterről. Az a jellegzetes csengő hang, a "Quack" a 2-es, és 4-es állásban...Nincs még egy gitár, ami ezeket a hangokat tudná produkálni...Esetleg a Strat-koppintások. Ha SRV-t akarsz játszani, kell hozzá egy Strat, egy csöves cucc, és esetleg egy Wah, meg egy enyhe overdrive (Tube Screamer, Boss BD-2). Nagyot nem tévedhetsz.
Szerintem is az ember a lényeg. Viszonylag jól meg lehet közelíteni a hangzást, de elérni szinte lehetetlen. A signature modellek meg inkább a léleknek szólnak - én is vállalnék egy Clapton stratot, ha lenne annyi pénzem, még akkor is, ha más azt mondja, hülyeség! Bár nálam nem szólna úgy, de nem sírnék nagyon!
Nem olvastam, viszont a Fender fórumon gyakran előkerül egy-egy kérdés SRV hangzásával kapcsolatban. Meg persze mindenki találgat, hogy mi lehet a titok...Nincs titok, mert hiába veszel SRV Stratot ötszázezerért, és hiába van ugyanolyan cuccod, mint neki, a kezedben nem fog ugyanúgy megszólalni.
Olvastam, hogy egyszer Ted Nugent és Eddie Van Halen együtt koncerteztek, és heccből gitárt cseréltek. Ted kezében úgy szólt a Kramer, mint a saját Byrdlandje, és meglepő módon Eddie kezében is úgy szólt Ted hangszere, mintha a sajátján nyomná...Kézben a Sound...!
Nem tudom, olvastad-e, de én SRV alap dolgait az Első Magyar Blueskönyvben olvastam, ahol az egyik legnagyobb magyar rajongója írta le. Az egy gitáros srác, de a nevére nem emlékeszem. Egy SRV stratón játszik, persze.
A hangzásában nagyon nagy szerepe volt Cesar Diaznak, aki elég rendesen feltuningolta az erősítőit. A Tube Screamert tényleg boostolásra használta, de ezen kívül persze ott volt még a 13-as húrokkal felszerelt Stratóinak egyike, a legendás "Number One" Stratójában az újratekercseléssel felturbózott hanxedők, és a kezei is. Egyesek szerint a kalapjában is volt valami titok...Szerintem csak a feje, de az is sokat számíthat...
Tegnap olvastam a Fender honlapján, hogy SRV úgy érte el a saját hangzását, hogy nem az előfokot, hanem a végfokot hajtotta túl az overdrive érdekében. És a Tube Screamert sem torzítóként, hanem boostként használta. Így született a legendás hangzás.
Ha május, akkor évekkel előttem jársz. De a többiben egyetértünk! Ha vavő a gyarkőc, akkor megkapja, ami jár.
Én kölcsön orosz dobgitárral kezdtem, meg persze a szobatárs Hohner Rockwood LP-jével, de csak a szobában. A ruszki 7 húros volt, de nagyon gány. Egy hónapon belül kaptam kölcsön egy nylonhúrosat, majd fél év múlva egy hasonlót ajándékba (volt vagy 20 éves). Első sajátnak megtette. Aztán vettem a dreadnought Horát, az hatalmas előrelépés volt, "zongorázni lehetett a különbséget". Később, ahogy dolgozni kezdtem, jött lassan a Tele, az ES-335 copy, és másfél hónapja a Squier. Na, röviden ennyi.
Az irigységet megértem. Nálam dettó...
Én is 16 voltam, amikor elkezdtem szintén a haverok hatásásra. Punkzenekar Jolana Vikomttal, meg Musima Deluxe gitárral...
Szerintem valahogy így kezdhette Kenny Wayne Shepherd, meg Johnny Lang is, mint ez a lurkó. Ők már ismertek voltak 18-19 évesen. A "97-es Fender katalógusomban már minkettőjükről volt egy cikk.
Jó látni, hogy nem kizárólag az Avril Lavigne-Britney- vonalon vannak fiatal tehetségek. KÉsz csoda, hogy ez a gyerkőc nem a mai trendet eszi meg.
Bár az én kisfiam is megkapja majd a magáét zeneileg, az tuti. Mutogatok neki igényes, jó zenéket, Bluest, rokkot, jazzt, hogy tudja, mi a jó.
Nem fogom erőltetni, de ha érekli a dolog, teljes mellszélességgel támogatni fogom. Ha elég nagy lesz, még a gitárjaimat is kölcsönveheti, amíg nem veszek neki is egyet...kettőt...
Májusban fog születni...
Ne érts félre, kicsit persze túloztam a szülői önkénnyel, meg a nem állsz fel innen... stb. Nálunk sem így volt, nekem négy év kollégium közben jött a lehetőség (szobatárs, barátok), hogy 20 évesen nekifogjak. Addig elkerült a zenélés.
Ez a srác viszont olyan alappal rendelkezik már, hogy belőle akár 2010 új Hendrixe is lehet. És hány ilyen lehet még arrafelé, de lehet, hogy minálunk is!
Amúgy végzettségem ellenére nem tanárként dolgozom, és az előzőekben a sárga irígység is bejátszott egy cseppet. De szerintem ez természetes!