Hálás lettem volna az apámnak, ha 10 éves koromban a kezembe nyom egy Stratocastert, és tanít nekem ilyen dolgokat. Bár a "Felkelő nap házát" ő mutogatta először, de ennyi idős koromban még nem érdekelt a zene. Sokat számít, ha a szülők zenemániásak, a gyerek abban nő fel, és ha a lehetőségei is adottak, még lelkesedni is tud érte.
Én sajnos lusta voltam, most is az vagyok, kb. 15 év gitározás után tartok kb. itt, mint ez a kissrác. Nem is lesz belőlem soha híres zenész, de belőle még lehet.
Én is éppen tanárnak készülök, tanultam pedagógiát, pszichológiát, és igaz, hogy nem vagyok szakértő, de ez a kölök nem úgy néz ki, mint aki addig nem kapna vacsorát, amíg nem végzett az előírt napi gyakorlással.
Aranyos "gitár-arcokat" vág, amikor nagyon koncentrál, pl. a hammer-on részeknél az első fekvésben, viszont az akkordokat szépen megtalálja, erőlködés, keresgélés nélkül.
Bocs...kicsit hosszú lett...
Nem gyenge a kissrác! Ugyanakkor megfordult a fejemben - elvileg tanár volnék, vagy mi - hogy milyen szülői önkény eredménye ez. Másrészt ma már kár, hogy az én apám nem vert bottal: addig innen nem állsz fel...!
Köszi a linket, már korábban is gyönyörködtem ott, bár inkább a Fenderek felé hajlok. Arra lennék kíváncsi, hogy egy Telecaster hogy szól p-90-ekkel. Mert van ilyen a Squiernél.
Gary Moore nagyon sokat játszik a hangerő ill hangszín potikkal, valamint a pu váltóval. A DVD-ken ez jól látszik. Pl a Midnight Blues-ban a kíséretet a nyaki, vagy a közös állásban játsza, kb 5-6 hangerőn, és a hangszín poti sincs maxon. -Van neki az az LP-je, amit Peter Green-től kapott. Ebben a nyaki pu fordítva van berakva ill bekötve, ez jól látszik, a mágnesek állító csavarjai a híd felé néznek. Ettől a hangja a közös pu állásban különbözik egy "normál" LP-től. Nagyon állat!- Az első szóló részt közös pu állásban vmennyire levett hangerőn, a másodikat híd pu -pal max hangerőn, de nem max hangszínnel játsza. Koncerten az erősítő hol Soldano, hol Marci, effekt pedig vagy Guv"nor, vagy TS-9. Hogy ezeket milyen állásban használja, azt sajnos nem tudom.
Still got the blues: az intro és az első szóló nyak pu max hangerő, kb 7-es hangszín, a kíséret nyak pu letekert hangerővel. A második szóló nyak pu max hangerővel indít, majd átvált híd pu-ra szintén max hangerővel, és a levezetésnél vissza nyak pu, a hangerőt pedig apránként leveszi. Ez tök hallatszik a stúdió, ill élő CD-ken is. A hangerővel a pengetés dinamikájával is játszik, vmikor pedig ujjal penget. Nézd meg a Live at Montreux DVD-t, k... jó!
Erre majd térjünk vissza egy év múlva. Akkor szerintem kiköltözünk Gödöllőre. Ha eddig tudtál várni, ezt a kis időt kibírod...
Blúzt tolok, de amolyan retkes fajtát.
Nekem mindhárom van, persze mind copy - a Squier strat a kivétel - és én is kedvem szerint válogatok. Bár a legtöbbet most a stratot nyűvöm, mert az a legújabb (1 hónap), és nagyon változatos a hangja. Meg a kedvencek nagy része is azt hajtja: Clapton, Buddy Guy, SRV, Jimi.
Az ES-335-öst inkább a "feketébb" bluesokhoz tudom társítani, meg az mondjuk jazzre is megteszi.
Szevasztok! Kicsit lökjük meg! Felvetnék egy kérdést: Számotokra melyik tipus Az elektromos BLUESGITÁR? Számomra úgy 50%-ban a Strato, 30%-ban a Tele, és 20%-ban az ES-335. Mi a véleményetek?
A felosztással azt is eldöntjük, hogy vékony vagy vastag hangzás illik inkább ehhez a zenéhez.
Ühüm, nekem csak egy albumom van, a legújabb, de jó lenne a többi 3 (asszem) is. Elég jó a csávó, mindig telével nyomja. Régebben egy "52 reissue-val, ma meg valami egyedivel.
Elhiszem, bár én nem voltam ott. Olykor a legkisebb klubokban tud olyan hangulat lenni, hogy brrrr. És se nagy hangerő, se túl nagy tudás, se sok pénz nem kell hozzá. Számomra ez a blues.
Az ebayen, vagy az amazonon nézz körül! Én onnan vettem jazz oktatókönyvet cd-vel 12 USD-ért, van hasonló bluesban is. Magyarokról nincs infóm, de nézd meg a www.gitartanfolyam.hu oldalt, ott van néhány lecke.
Bár lenne módunk ilyenen filózni, hogy Jimi ma jó, vagy rossz gitáros! Mondjuk rossz nem igazán lehetne...
Tuti lett volna még 1970 után is legalább egy pár jó éve, néhány jó album, koncert, stb. Valószínűleg mindig is a reformerek avant-guardja lett volna, mint halála előtt. Na de mindegy, a történelemben nincs olyan, hogy "mi lett volna, ha..."
Már most is 40 fölött járnak, Arayának őszül a szakálla...!!! Ők viszont metállal is kezdtek, nem hiszem, hogy Hendrix vén fejjel kezdett volna keménykedni.
De ez a Blues topic, ne keverjünk ide másokat.
Kabbe...
De miket játszana?
Olvastam, hogy élete vége felé Miles Davissel tervezgettek valami közös zenélést.
Vagy jazzt nyomna vén fejjel, vagy valami méregdrága Floydos sportgitáron tekerne 1600 bmp-vel...
Nem is igaz, mer előtte kínait ettek...az vol a baj.
Nem tudott elaludni, bevett egy csomó altatót, és vörösbort ivott rá. Monika Danneman (az a francia kurva, aki német fotóművész volt csak dél körül hívta ki a mentőket, de előtte lement cigiért...
Köszönjük szépen...
az nekem is megvan. aminek a végén gyakorlatilag kiderül, hogy nem halt volna meg ha a francia kurva aki vele van akkor kitisztítja a száját az oda került rókától. ugyanis orvosok megállapították, hogy nem drogtól hanem okádék visszalélegzésétől halt meg Hendrix.
na drukkoljatok! megyek filozófiábol vizsgázni bassza meg.
Jó reggelt! Hendrixhez csak annyi, hogy a róla készült 73-as filmben (ismerősei, zenészek, nők beszéltek ról+sok zene) az egyik narkós K..va azt mondta, idézem: "Jimi nem élt önpusztítóbb életet egy olyan valakinél, aki repülőgépbalesetet szenved..." Ezt igaznak is vehetjük
Ott voltál...?
Én is úgy tudom, hogy valamikor hajnalban játszottak, addigra már 3 napja esett az eső, a kocsijuk elakadt a sárban, úgy kellett kivontatni, ráadásul hideg is volt, meg baromi erős szél.
Ezt Jimi nyilatkozta egy interjúban.
(Forrás:Göbölyös N.László-Jimi Hendrix)
Ja, a kis Elison, istenség. De azért megemlíteném honi kedvenceimet is, első sorban Fekete Jencit (muddy shoes), meg az örök cimborát Szűcs Gabit, és van egy új kedvencem, fiatal srácok Bollweevil, a gitárosuk volt a Pecsa-ban is a Blues fest-en. Na, ott azért volt egy-két meglepi, pl Big Bill Morganfied, Muddy kicsi fia, a 2 m-es Mr BlackMojo. Én elöl tátottam a kenyérlesőmet, párom idönként letörölt egy-két könnycseppet. Raskolnikov az elmaradhatatlan kedves pojáca, akiről szerintem nem nagyon lehet lekoppintani semmit, mert össze-vissza hangol.
BB, hát BB. De inkább a texas felé hajazok, és akkor ott a fehérhajú, 20 kg-os Jonnie Winter, és persze SRV. Persze lehet mondani, hogy kinnt minden bokorban nő egy ilyen csóka, de akkor is, igazán a Hendrixek nála szólalnak meg úgy, hogy szerintem Jimminek is teccene. Amúgy pont nemrég néztem JH Woodstocki fellépését, és a közönség csak bámult, álltak és néztek, mondjuk pont úgy mint egy árvízkárosult a biztosítóra. Szóval Ők csak 1-2 évvel később jöttek rá, mit is hallottak akkor.
Na üdv, Bluesforever
Én is leszóltam a múltkor.
Nem a sebesség miatt. Nekem az már túl nyugis.
Van BB King cédém, John Lee Hooker is, de elég ritkán hallgatom. Én a pörgősebbeket csípem.
Valamelyik topicban az öreg B.B. Kinget nagyon lehúzták, mondván: lassú, egyhangú, unalmas, egy skálát használ, stb. Hadd védjem meg. Bluest játszik, nem rockot, ahol számít a sebesség. Ő egy érzést próbál megszólaltatni, nem a tudását-kézügyességét. Ő tényleg bizonyítja, hogy három hangot csak akkor tudsz ÚGY lefogni, ha múltad van. Én kedvelem, és nagyon bánom, hogy a 97-es, vagy 98-as pesti koncertjén nem voltam.