Neked meg elvileg csak a tiszta hangerővel van problémád (vagyis a torz tiszta balanceszal).
Ahhoz nincs köze a wattok számának, az enyémben meg 6 éves leharcolt csövek vannak.
Az Alesisszel gyönyörűen meg tudod taszajtani a tisztádat a kívánt szintre
Nekem egyébként már hamarabb betorzul a tiszta, 9 óra körül.
A mastert én nem szoktam kitekerni.
Nekem volt 50W Laney fejem, bár az se releváns összehasonlítási alap, mert az egy csatis volt, tiszta ott sem volt :)
De torzan szólt mint állat.
Egyébként úgy érzem a H&K-t jobban ki kell tekerni, mint a Laneyt kellett.
Bár ha megnézed, a master poti Watt-onként van beskálázva, és aszerint nem lineáris.
Azt mondjuk nem tudom egyébként más fejeknél az-e. Tehát nem tudom ez koncepció volt-e a tervezésnél :P
Nekem a master mostanában már 2 óra körül van, a torzon a volume 12 óra körül, a tisztán meg 9 óra körül (és ugye az kicsit meg van tolva a Quadraverbbel).
A csövek már eléggé le vannak rohadva, 6 évesek.
de régen is 12W-nak megfelelő állásban volt a master. Az 1-2 óra magasságán van :)
Tehát kell tekerni szerintem.
Ezen kívül még egy 60W-os rackes cuccom volt, azt se éreztem kevésnek, bár azt zenekari környezetben nem sokat használtam.
De ha alapvetően csak a tiszta a kevés, akkor azt az Alesis-el meg tudod oldani :)
Az utóbbi időbe nem is nagyon próbáltuk, több mint fél éve be se kapcsoltam.
Őszintén megvallva kétszer vittem próbára, máshol meg nem nagyon tudom meghajtani.
Már nem emlékszem pontosan, de azt hiszem a mastert kitekertem, a csati pedig kb. 12 óra körül/fölé tekerve a kezd "torzulni". Nem crunch-ra gondolok, csak nem az a kristálytiszta, amit szeretnék.
Van egy T-rex Twin boost-om, azt kötötten elé és loop-ba is, de kifejezetten nem oldotta meg a problémát. Elölről iszonyat "megtolja" a cuccot, állat hangok tekerhetők ki vele.
Bár van más is a tarsolyban (Alesis qadraverb, GT8, eq, ..), de ezekkel még nem próbálkoztam.
Azt szeretném, hogy alapból tudja a kellő tisztát.
Az a gondom, hogy nincs összehasonlítási alapom más csöves cuccal, hogy ennek az 50 W-nak ez a vége, vagy csak munkaponttal, csővel, ill. valami mással van gond.
Hát, az lehet, hogy csere után jobb lesz.
De az is lehet, csak szarul van belőve a végfok munkapontja.
Én is azt érzem, mióta rohadnak le a csöveim, egyre fentebb kell tekernem a mastert...
Mindenesetre egy 50W cuccnál jóval kedvezőbb az ár, mivel a végcsövek a drágábbak.
Nekem a 100W-ba 4xEL34 kb 22-35E Ft
Neked az 50W-ba 2xEL34 11-18E Ft
Amit még tudok javasolni, nálam már bevált...
Nekem van a loopban egy rackes multi, amivel dobok a tisztára egy kórust (plusz a fej reverbjét). Nálam anélkül nincs tiszta.
A fejen az FX mix kb 2 óra állásban van, és a multiban is van egy mix szekció, ahol tudom állítani a száraz jel szintjét mennyire keverem hozzá az effektezett jelhez.
Ha akarok egy kis hangerő növekedést a tisztán, egyszerűen a multiban keverek még hozzá egy kis száraz jelet...
Nekem minden midi vezérelt, szóval ha nincs rá szükség ki van kapcsolva a loop.
Ezzel pl azt is megoldom, hogy kétféle tisztám van.
Egy csak híd szedőhöz, egy meg középső állásban, mivel a két állásban más a hangerő.
Ha a bridge megy magában akkor kevesebb a hangereje azonos beállításnál.
Így ahhoz a programhoz több dry jelet adtam.
Nekem ez bevált, akár neked is működhet egy clean boosterrel vagy egy grafikus EQ-val. Bár úgy lehet más, mint így nekem.
Köszi!
Van egy tube 50-es kombom.
Nagyon tetszik a hangja, csak úgy érzem a tiszta csatin nem elég a hangerő, vagy kellő hangerő mellett nem elég tiszta a hang. (Emiatt most nem is igazán használom, hozzáteszem elég hangosan játszunk.)
Használtan vettem, nem tudom milyen állapotúak a csövek, egy csőcsere után nagyobb hangerőn is tisztán (tisztábban) szól-e, vagy egyszerűen az 50 W kevés.
Ifk Hungária kft. keresd Sopronban, ők a hivatalos forgalmazók, nagyon segítőkészek.
Attól függ, milyen csöveket teszel bele.
Én 33 körül számoltam a végcsöveket.
70$+23$ szállítás +30% vám+áfa
Előfokcsövek az még +24$ + terhek...
Annyiért még csőcserésen is jó...
Én új csövekkel, midi modullal se adnám 150 alatt az enyémet.
(az más kérdés hogy vinnék-e )
Az kb DSL ár, de a DSL-nél már paramétereiben is több. Persze a Marshall így is biztosan piacképesebb...
Volt itt régebben egy vándordarab, fehérre festett (?) logoval.
M***y B**a híres nevezetes erősítő és "H&K szakértő" (ezt egy hirdetésben olvastam) által szervizelve. Ami eközben tele lett b*szva hifi csövekkel.
Azután talán valamelyik gazdája rendbe rakatta...
Egyébként nem gyakori erősítő, 2-3 évente felbukkan egy-egy.
Sok variáció lehetséges, 6L6-al is elmegy.
Nekem teljesen jól bevált már 6-7 éve, mondjuk én nem belezős metált játszom, nekem teljesen elég minden tekintetben.
Múltkor mondjuk konstatáltam, hogy erősen csőcserés már szegénykém.
6 éves EH csövek elég töketlenek már...
Nekem annyi a titka, hogy a prescence potit általában nem használom, tökig le van véve.
De lehet neked pont azt kéne tekergetni, ha több "gaint" akarsz.
Vagy pont azt nem :D
Így ránézésre elég különböző a stílusunk, ízlésünk, így tanácsot nem nagyon tudok adni :)
Anyagi okokból el kellett adnom szeretett erősítőmet, majd átmenetileg vettem egy H&K Tube 100-at. Ha esetleg valakit érdekel, nem sokára eladó lesz. Nem rossz cucc, de nem az én világom.
" Én itt inkább abban érzem a különbséget, hogy mást és mást értünk metál alatt. "
" Ha azt mondod hogy nem egy modern higain fej, azt készséggel aláírom. "
Itt van az igazság,valóban.
Ne értsetek félre,pillanatig sem állítom,hogy nem lehet vele zúzni,azt meg végképp nem,hogy ne lenne jó hangja.
Annyira én sem értek a death metálhoz,de szerintem nem csak a gain számít ott,illetve nem elsősorban.
Inkább a feszesség és a döngölős dinamizmus,meg persze a hangszín,a hang "szövete",pengetési mód.
A koppra kitekert gain csak összemossa a hangokat,elveszik a lényeg,pláne ha az adott zenekar mély-magas full,közép nulla hangszín beállításban játszik.
Szóval egyetértek abban,hogy "Szerintem egy hangzás nem a gaintől lesz "metál". "
Így meg főleg nem tudok ebben egyet érteni.
Ha azt mondod hogy nem egy modern higain fej, azt készséggel aláírom, mivel nem értek a modern metálhoz, ezért akár még igaz is lehet.
De mindent tud, amit egy klasszikus higain metál hangzáshoz tudni kell.
Még az én lelakott 6 éves ótvar EH végcsöveimmel is :)
Ebben nem tudok egyet érteni, Tube100 vonatkozásában semmiképp.
Én itt inkább abban érzem a különbséget, hogy mást és mást értünk metál alatt.
Én a klasszikus heavy metal vonalon mozgok, max thrash és ezek közeli rokonai.
Gyanítom hogy a kollégának meg azt jelenti a "metál" illetve a higain, hogy tökig tekeri a gaint.
Szerintem egy hangzás nem a gaintől lesz "metál".
Kollégának javasolgám a "prescence" használatát, ha nagyon belezni akar. (nálam ez nullán van mindig)
Ha úgy sem "metál" neki a történet, akkor talán nézesse meg a fjet, mert bele van piszkálva.
Nálam egyébként max 3 óra állásban van a gain, a prescence meg mint mondtam nullán.
Múltkor voltam egy helyi "amatőr" (a szó jó értelmében) koncerten,, ahol több zenekar fellépett.
Volt egy death metál zenekar. Ott is a gain dominált a hangzásban, így tök érthetetlenek voltak a gitárok. De lehet ez a stílus sajátossága, nem értek annyira hozzá.
Volt egy ismerős zenekar is (thrash), ők "jobban" szóltak a gitárok terén...
Ez csak ilyen zárójeles megjegyzés...
Sógoréknál akad,igen. Kimenni érte vagy behozatni postával...ezek az apróságok azért tartozzanak hozzá az árhoz. Másik,nem könnyű a cucc,megkérik az árát a szállításnak de ezt gondolom még így is többet ér mintha ugyanennyiért itthon keresgélünk valamit.
Milyen metál zene ez pontosan? :)
Számomra meggyőző volt az outsider fórumtárs Tube100asának gain mennyisége, már kb 12 óra állásban is úgy éreztem, hogy a világ összese gainje ott van, és még bőven lett volna hová tekerni. Már a 2es csatin is, de a 3ason meg még több gain vár. Bár én nem vagyok metálos, lehet más a mérce :)
Váratlanul belépetem a H&K klubba, egy Tube 100 fejjel. Vannak tapasztalatok??? Tetszik a cucc alapvetően. Sok helyen olvastam, hogy nagyon jó metálra... ez azért túlzás. Alapvetően nincs benne annyi gain hogy egy metál gép legyen a Tube 100. Már hajtom is a tubescreamert, vagy valami overdrive-ot hogy kicsit elkenjem a hangot... Hozzászoktam a higain lead csatihoz...
Most néztem nemrég hogy a Lifesont már nem gyártják, a csóka Axe FX-es lett :)
Szerintem csak kinézet, de hogy őszinte legyek nem néztem meg akkoriban.
Itthon szerencse kell kifogni Triampot.
MK2-t még sohasem láttam eladót, MK1-es is vagy 2 éve.
Persze ebay játszik.
600 fontért láttam új 4x12-t
Azért megvan az ára.
H&K-éknál is emlékszem a magasabb kategóriában volt nemrég ilyen szórókkal szerelt láda.
De most néztem kínálatot, és eléggé beszűkült...
Lifeson Triamp sincs már, az a csóka meg Axe Fx-es lett :)
Én se nyomtam volna tovább a Triampot a nevével...
Jaja, Heritage Greenback gyárilag. Először én is csak néztem, azt hittem csak elírták, vagy valami ilyesmi. De nem, tényleg az van benne alapból. Ami azért jelzi, hogy nem akartak viccelni ezzel a cuccal.
A bőrözés meg a sarkok, meg minden egyéb nagyon szépen meg van csinálva, belül is nagyon kultúrált mindent (szétcsavaroztam, amikor megjött, hogy tényleg a G12H-k vannak-e benne...). Szerintem ez az a kategória, hogy ha ráírnál valami boutique nevet az elejére a Laney helyett, akkor 1,200 Euroról indulna a kikiáltási ár...
A 4x12 is fasza lehet, csak én már feladtam a cipelést...
Tök véletlenül találtam ezt a cuccot, és persze majd még meg kell hajtani zenekarban is, de egyelőre nagyon bejön minden.
Megjött végre a doboz, amit nemrég szereztem. Úgyhogy mostantól ezen a cuccon megy a hupákolás, csak úgy simán egy kábellel, mert ez annyira fain így magában is, hogy nem kell hozzá semmilyen effekt.
Tudom, az egy másik topic, de szerintem nagyon odaver a Laney-nek ez a Lionheart ládája. Abszolút faszán van összerakva, és a Heritage Greenback-ek vannak benne. Kb. az egyik legdrágább Celestion-ök, amiket az ilyen nagyon boutique cuccokba szoktak rakni.
Ráadásul még szép kék is, ami passzolt a H&K-hoz...
Szia!
Sohasem volt MK2 a környékemen sem,van-e különbség,fogalmam sincs,még olyat se tudok akinek van belőle.MK1-ből négy darabról tudok. Mivel rengeteg cső kell bele és horror az új ára így nem lett egy túl népszerű erősítő.
Ha MK1-et találsz 200-250 körül valahol,érdemes lehet elgondolkodni rajta,MK2-ért az a 320-350 amit elkérnek,az már sok,igaz,kinek mi a drága.Az tuti,hogy egy életre erősítő.
Kettő apróság ami kimaradt.
Nem metál. Lehet vele zúzni de nem egy klasszikus high-gain cucc.
Gitárokról nem beszéltünk,az se mindegy azért,hogy mit akasztunk rá. Normális hangszedőt szerintem megköveteli,nálam Seymour SH2-TB4 és egy Dimarzio Breed-Bad Horsie Set van.
Hangja egyébként... Jamiroquai-Live In Verona DVD,itt kettő van belőle 2X12-es ládákon vagy a Fuel-Sunburn lemeze. Ezeket pont azért írtam le mert jól hallható az amit írtam is,nem metál de jól használható minden másra.
Most mit mondjak rá? Triamp,szól mint az állat.
Jó az a Tube 100,örömmel élnék én azzal is. Volt nálam SwitchBlade fej is,nem rossz. Azt mondja a tulaj,miért veszek Triampot mikor eladja a ő is és megnézte,szerinte a SwitchBlade is ugyanaz mint a Triamp. Mondtam is neki,hogy persze,már csak azt a sok digitális kaput kellene kivenni belőle. Nem rossz egyébként de drágább vagy 40 ezerrel mint a Triamp volt és azért még van különbség. SwitchBlade-nek nem szerettem bele a hangjába. Jó de valahogy nem éreztem semmit,Triamp ... 5 perc volt és imádtam. Haverok itt voltak,ők is hasonlóképp,mindnek olyan mosoly volt az arcán,namég. Én meg azon nevettem,ahogy ők mosolyognak. Értem én,hogy kilenc előfokcső meg egyebek de ezt a feelinget nem tudja pótolni semmi.
Ha elégedett vagy, ne változtass.
Én nem vagyok elégedett azért változtatnék a végén... :)
Nekem 6L6-ban volt ilyen Svetlanám (S), az jó volt.
6L6-ban a Sovtek is jó.
A Laney-ben pl azok voltak, teljesen jó hangja volt.
Igen,a csőkérdés!
Svetlana "C" iszonyú drága,sokan mondják a JJ-ket,állítólag EL34-ben korrekt. 6L6-ban TAD-ot kell venni. Kínai...nem tudom. Volt a Kustom kombómban Shunguang EL34B,gyárilag ezzel szerelik én meg újan vettem 'anno. Lehet,nem hiszed el,nagyon elégedett voltam vele. Utánanéztem akkor,mindenhol pozitív csalódás ez a cső,kevés rosszat olvastam róla. Ezzel nem a vásárlásra szeretnélek rávenni,épp csak megjegyeztem. Ruby nekem se kellene. GT Tubes meg mindenhonnan összeszedi a csöveket,valós gyártásuk nekik sincs. EH-t nem szeretnék,mikrofóniás szemét az összes. Sovtek valóban " ZS" betű.
Egyenlőre nem kell foglalkoznom a kérdéssel,gyanítom ha vennem kellene megtartanám a TAD EL34B-STR-eket végfokcsőnek,ebben a cuccban jó hangja van.
Többin még nem gondolkodtam. Egenlőre nem is tervezem,szeptember elején ért ide a fej, utána vettem még kábeleket,jött a MIDI ... szóval most kezdem el összepakolgatni a rendszert.
Aha, így már értem.
Nekem nincs zavaró zaj (bár lehet nekem más az ingerküszöböm ).
Volt egy Laney GH50L fejem, na az zajos volt :D
Próba közben, ha nem zenéltünk éppen, ki kellett kapcsolni mert zavaró volt beszélgetés közben. :)
Nekem ha boostolok, akkor inkább zajol, de azt igyekszem visszafogottabban csinálni
Nekem igencsak időszerű már a végcsőcsere.
Jól körbejártam már a kérdést. Kínait nem szeretnék.
JJ-vel nincsenek jó tapasztalataim megbízhatóság tekintetében), bár hangban nem volt rossz. (E34L)
Szóval én arra jutottam, hogy Svetlana megy majd bele, 'S' logos (nem winged C).
Gondolkodtam még Mullard reissue-n, de azt olvastam az tök ugyanaz mint a Svetlana (S) csak más a felirat, és drágább.
Ha lenne Sovtek EL34, azt vennék.
Bár gyakorlatilag szerintem ez a Sovtek.
Ha teheted, az Electro Harmonix EL34EH-t kerüld, nekem az van, és fos.
Mondjuk már elég régi, lehet az elején még jobban szólt, nem emlékszem :)
Előfokban nekem szintén a Svetlana (S) vált be, illetve a Tung Sol.
A Tung Sol hanosló karakter mint a Svetlana, csak kicsivel több a gain.
JJ-t szintén próbáltam, az semmi extra, mint ha ott sem lett volna :P
Sovtek előfokban nekem kicsit zsizsi, bár lehet inkább már a kuka EH végcsövek miatt...
Mindenesetre a Sovtek karcosabb mint az említett két cső.
Igen,arra.
Van némi zaja a gain szekciónak,szeretném megfogni,ezért a TC zajzárát használnom kell,az folyamatosan aktív,így nem lenne értelme ki/be kapcsolgatni a párhuzamos loop-ot. Másik,G major a soros loop-ot szereti,mindenhol leírják.Csinálok egy presetet amiben csak egy zajzár van,elmentem,kész az "ál-kikapcsolt" beállítás. Kell is,effektet beállítani mindig úgy szoktam,hogy van egy alap ami a legközelebb van az effekt nélküli hanghoz,ezt mentem alapnak,utána ez lesz módosítva,ehhez lehet hozzáadni,stb.
Igen,TAD EL34B-STR. Nem vagyok nagy rajongója ennek a típusnak,BlackStar kombómban is ez volt. Ugyanolyan kínai cső csak állítólag ezt válogatják...vagy nem. Most épp a Triamp egyes és hármas csatornája szereti,tetszik,nem bántom. Kettes csatornával nálam is küzdeni kell,itt érzem,hogy egy single-coil hangszedős gitár jobb lenne hozzá de azt hiszem ez az a csatorna ami mindenkinek fejtörést okoz,nem olvastam olyat,hogy bárki is maradéktalanul elégedett lenne vele. Egy beállításnál nálam jól szól,találtam olyan hangot ami jól használható de nem ez lesz a kedvencem.
Amint láthatod is,Triamp felirat alatt ott van,hogy EL34 model,ezekhez tettek soros loop-ot is. Ez volt a gyártás vége felé,kiinduló a " 6L6GC-csak párhuzamos loop " volt.
Erős a gyanúm,hogy ebből lett az MK2,azon sincs ennél több semmiből,az is EL34.
Ja, a pre out - poweramp in részre gondolsz?
És miért nem a párhuzamost használod?
Szerintem az is tök jól működik.
Bár ha bypassolható az effekted, akkor mindegy.
Az enyém speciel nem :)
Érdekes hogy midis, de van rajta egy bypass lábkapcsolóaljzat külön :D
midivel meg nem lehet bypass-ba rakni :D
De lényegtelen, mert kikapcsolom a loopot és ugyanott vagyok.
Igen,ez a Reverb az. Poti van,valóban de egy helyre beállítod,az ott is marad,manuálisan állítható csak,ráadásul nem is kapcsolható.
Igen,soros amiről beszéltem. Két loop van rajta,a kapcsolható FX-MIX párhuzamos és egy soros is. Google képekben találsz olyat is,reverb poti mellett a főkapcsoló felé.
V30-G12T75...kinek mi tetszik. Én nem szeretem a T75 hangját,igaz a V30 is egy "mid-scoop középborotva" de ez ilyen. Nem szeretnék 6L6-ra váltani nekem így EL34-gyel megfelelő.
Nézd,ezt tudtam összehozni olcsón. 100 alatt vettem a ládát,semmi baja,én többet nem fogok érte fizetni. Szórakozásból zenélek,időm se mindig,dolgozom állandóan,arra meg,hogy itthon ökörködjek,sok is. Sok évet eltöltöttem a zenével,valamikor nagyon komolyan vettem majd kihagytam kilenc évet,újra kezdőként,ma már csak hülyéskedés az egész. Nekem Triamp azért lett mert én ezt a hangot szeretem, olcsóbban találtam mint sok nagy nevű gyártó igencsak gyenge modelljét,azzal a ládával és az effekttel nekem bőven sok is. Milyen láda, mi mennyivel jobb...stb.,kevéssé foglalkozom vele,ha valakinek más tetszik,ám legyen,nem motivál a több vagy a jobb.
Tube 100-nak sincs semmi baja.
Láttam a videót,nem sokat ad vissza a Triamp hangjából,azt az erőt meg játékérzetet ami jön belőle,pláne nem. Ismerősök itt voltak,két hangot játszol rajta és mosolyog mindenki. Hihetetlen élmény,nagyon szeretem. Nekem ez már így marad,annyira lelkes meg nem vagyok,hogy elérhetetlen álmaim legyenek.
Van szabályozója hátul a reverbnek nem?
Hogy érted hogy menet közben nem lehet szabályozni? (Én nem is szoktam.)
Az mondjuk szar, ha nem lehet kapcsolni.
Midivel mindent aminek kapcsolója van, lehet programozni, ez a szép benne :)
A loop (nekem párhuzamos, neked biztos soros?) is kapcsolható, ez is tök jó.
Nekem egyébként T75 ládám van, de az nem kifejezetten metálra való, habár azzal is elboldogul.
V30-at én annyira nem favorizálom, ha kéne talán greenback, de abból is inkább G12H30 mint G12M.
Én is azt szeretem az enyémben, hogy gyakorlatilag bármit meg lehet vele oldani.
Van rendes tiszta, crunch (amit mondjuk én nem használok), meg higain is.
Kapcsolható a reverb, az effekt loop.
Ezekkel gyakorlatilag bármi megoldható.
Nekem is egy midis rack multieffektem van, azzal még azt szoktam csinálni, hogy a tisztát megküldöm kicsit, hogy hangosabb legyen. Tehát a dry jelszintre adok még, hogy a torz hangerővel stimmeljen.
Bár lehet a higain csatin kéne inkább a mastert visszább venni.
A triamp annyiból jobb talán, hogy szerintem azon van higain-ebb csatorna is.
Nekem ugyanis a sima torzított csati kevés, viszont így nincs olyan jó szólóhangszínem. Így a szóló kiemelést pedállal oldom meg. Van egy midi looperem is, tehát nem megy a midizés rovására sem a pedálozás :)
Mondjuk most pont eladtam az OD pedált, úgyhogy majd a multival fogok szólót boostolni, egy EQ hozzáadásával, de végül is azzal is teljesen jó, igaz plusz gaint nem ad hozzá.
Majd ha lesz pénzem vezsek megint valami boostert.
Én is szeretem a Tube 100 reverbjét, iszonyat jó. Mondjuk nekem a multiban is kurva jók a reverbek.
Tisztára általában a beépített zengetőt használom, a szólóknál a torzakra, meg a multiból adok rá. :)
Tehát így van egy fix szintű reverbem, a multiban meg programonként azt állítok be amit akarok.
Mondjuk én nem használok sok effektet.
Tisztára reverb, chorus.
Szólónál delay, reverb... ennyi...
Marshallból én egy 6100-ast próbálnék ki. Az szolgáltatásaiban ez egyetlen Marshall, ami megüti a szintemet :)
Az újakat (JVM stb) annyira nem ismerem.
Egy olyat kipróbálnék, bár az már Triamp ár, tehát akkor már inkább az :)
Asszem ez (itt le van tiltva a YT) egy egész jó videó, és ez pont EL34-es:
Szia!
Sokat olvasgattam vásárlás előtt,igazából egy picivel jobbnak tartják az EL34-es verziókat, sokan írták,hogy odaadnák a 6L6-ot érte. Kettner Support azt mondta,hogy nincs se külön leírás,se user manual se semmi az EL34 változathoz,külön nem is adtak ki. Service Documentation letölthető,itt megemlíti a két különböző csövet,egy trim-pot különbséget említ még,egyiknél 50 másiknál 100kohm.
100W cuccnál a csőcsere mindenképp egy vagyon,ahogy említed is,EL34 quad meg esetek jó részében alap az a 4-5 előfokcső,ez már a "fele királyságom",az a plusz pár darab...már mindegy.
Amelyik gombot megnyomod,az lesz aktív,ha 1A akkor az,ha 3B akkor meg az. Tight kapcsoló valóban nem szabályozható külön,szerencsére nem használom. Reverb,amit írtál is,valóban a gyengéje. Mivel nem kapcsolható és az erősítő hátulján van neki egy level potméter,így kb. haszontalan. Kapcsolni se tudod és a szintjét sem tudod állítani menet közben. Ez azért zavar egy picit mert maga a Reverb viszont jó,sajnálom,hogy így oldották meg. Mentsége legyen,itt azért egy 20 éves konstrukcióról beszélünk. G majorral megoldható,soros loopja meg igencsak jó az erősítőnek.
VC412A ládával hajtom. Lábkapcsólót meg már azért is megcsinálom mert ha már jó erősítőm van akkor legyen szép is "úgy illik".
Nálam anyagi megfontolásból lett Triamp. Az csapta ki a biztosítékot mikor Marshall TSL 60-akat,1960A ládával 300 fölött akartak adni. Láttam ennyiért JCM900-at is. Nem vagyok metál-arc,nekem G12-T75 hangszórókkal láda nem kell. Másik,fejek jó részének nincs tiszta hangja. High-gain meg minden,tiszta hangja meg valamilyenre adódik vagy épp fordítva de olyan,hogy mindkét csatorna hangját precízen kidolgozták volna,az nagyon ritka,nekem meg kellett mind a kettő. Szeretem én a DSL50-et vagy a JCM800-at is de tiszta hangról itt ne beszéljünk.
Lett így Triamp,kicsivel olcsóbban,több szolgáltatással,jobb hanggal,szerintem sokkal jobb erősítő is azoknál mint amiket tömegével lehet a " használt fórumokon " látni.
Ez volt az egyetlen hátránya,hogy csőtemető de ez a hang sok mindenért kárpótol.
MK1-en hogy választod ki az előlapon hogy melyik AMP az aktív?
Nem látok rajta kapcsolót, csak a módokhoz (A-B).
Meg az AMP1-2-nél van ilyen "tight" funkció, de az AMP választó gombot nem látom :P
Hogy lehet akkor a "midi learn"-el betanítani?
Csak lábkapcsolóról válthatók? Bár megtanulni biztosan úgy is megtanulja, ha nem előlapon van váltva.
Nekem az előlapon manuálisan is lehet csatornát váltani...
Gratulálok.
Nekem is álmom egy olyan, egyszer majd hátha összejön :)
Mondjuk egy MK2-t se utasítanék vissza :)
"Átdrótozás" végül is nem szükségszerűen megoldandó feladat, főleg ha elégedett vagy a hangjával.
De biztosan megoldható, főleg ha az elején még 6L6-al ment, aztán átálltak EL34-re. Biztosan megvan a lehetőség rá (gyárilag).
Egyébként én is EL34 párti vagyok...
De én nem láttam doksikban soha semmi utalást, hogy az MK1 valaha készült EL34-el is
De pl YT-on én is láttam olyan videót, ahol EL34-el szólt...
Végül is az előfokcsövek bírják sokáig, azt valóban meg lehet venni apránként.
A végcsöveket meg úgyis quadban kell venni, bármilyen (100W) erősítőről legyen szó.
Az meg amúgy is húzós, pár évente (használattól függően) úgyis túl kell rajta esni...
Nekem is kéne már
De igazából én ezt a fejet is szeretem, tehát egy MK1 sem lenne szükségszerű :)
Csak mindig motoszkál valami kis "gondolat" az ember fejében :)
Ládád milyen van hozzá?
Először inkább egy H&K B ládát kéne szereznem, mintsem másik fejet...
Szia!
6L6-EL34 átdrótozásról keveset tudok,MK1 gyártásának vége felé már EL34-gyel csinálták hivatalosan is. MK2 ha jól tudom már csak EL34.
MK1 lett nekem is. Igen,MIDI modult én is 20 körül vadásztam bele,újan 50 körül vannak.
Csőcsere...Én elfogult vagyok a Triamp erősítővel,tanáromnál gyerekkoromban ezen nőttem fel,én nagyon szeretem azóta is ... érts valamikor '97-ben ismerkedtem meg ezzel az erősítővel. Amikor pénzem lesz,két-három havonta veszek bele egy-egy csövet,annyi. Jó csövekkel vettem,egyenlőre nem sürgős,időm van rá. Igen,valóban egy csőtemető de én ezt a hangot szeretem ... nem tudok vele mit csinálni.
Kb.jó állapotú,a lábkapcsolóját szeretném majd felújítani,az is hét gombos,szóval nem olcsó de 20 évet megint kibír de épp ez sem sürgős mert sok baja nincs,látszik rajta az idő. Nem sietek sehová,szépen megcsinálgatom.
Egy dolgot azért ne feledjünk,azt a hangot ami ebből a fejből jön.
Szerintem az MK1 is simán "átdrótozható" 6L6-ról EL34-re.
Nekem a TUBE100 legalábbis olyan, rajta van a kapcsolási rajzon melyik alkatrészeket milyen értékűre kell cserélni, ha 6L6-ot szeretnél. 5 db ellenállás asszem...
Miért ne lenne ez így MK1 esetében is.
Vagy neked MK2 lett?
És sikeresen kifogtam anno egy MSM-1-et használtan 17k-ért postával együtt.
Jó vétel volt, azt hiszem 35 újan. Hasznos találmány, örök darab.
A triamp egyébként csőcsere esetén halál...
9 előcső, 4 végfokcső, egy kisebb vagyon. Szerencséd, ha jó állapotút találtál :)
Szia!
MK1-et 600 EUR alatt nem láttam. Ahogy írtál is 700-900 EUR.,többnyire a 6L6G-s változatok mennek. Itthon nem igazán találni. MK2,valóban 1000-1100 EUR. alatt ne is gondolkozz.
Sokáig nézelődtem,szeptember elején sikerült vennem egy EL34-eset,MIDI nélkül,konténerezve,
normális csövekkel. Szerencse kell hozzá,sajnos elég ritka darabok.