Na! Sikerült megcsinàlni!:) Kiderült, hogy az automata gerjedèsgàtlo volt szarul beàllitva. Persze most is van egy hatàr aminèl nem bir többet, de most legalàbb elèg tissztessègesen megszolal. Ebböl kifolyolag egyèbkènt mindenkinek merem ajànlani az ALTO terminatort, sokkal jobban dolgozik mint mi manuàlisan egy soksàvos EQ-val!;) Erdekes amit irtatok a frekvencia elosztàsokrol, most vettem csak èszre, hogy ùgy a legèrthetöbb az ènek ha a közèpfrekit kiemelem kb. 1Khz körül. Eddig mindig forditva csinàltam, a mèlyet ès a magasat probàltam kiemelni!:D Kiprobàlom majd, hogy milyen ha a gitàrosokkal lehuzatom a közèpfrekit! Kösz mindenkinek a hozzàszolàsokat, sokat segitettetek!
Igazából (szerintem) a gitárosokkal kell megértetni, hogy a zenei öszkép fontosabb, mint hogy külön külön hogy szólnak a hangszerek. És itt nem a hangerő a lényeg, hanem hogy ne tolják csutkára a presencet meg a közepet.
Lehet ha leveszik a mélyet, és a középtartomány felső részét átengedik az éneknek és a pergőnek - nem beszélve ha van billentyű is - önmagukban szarul fognak szolni, de mikor a zenekar "All tuuugether" akkor jól fogy szólni.
Nem beszélve, hogy a hangosítók is jobban fogják szeretni ezt koncerteken.
No de persze minden kompromisszumnak van egészséges határa!
Sajnos bekell látnod,hogy egy kis próbateremben nem tudod egy bizonyos szintnél hangosabbra venni az éneket a visszaverődések miatt.
Amit tehetsz: beállítod arra a maxra amin még épp nem gerjed, és a többi hangszert hallkabbraveszed hozzá képest amennyire lehet. Segít még a hangfalak fejmagasságba való helyezése, szélsapka a mikrofonra, valamint a falak hangszigetelésével is jó eredményt lehet elérni a gerjedés ellen.
A paramétereket én is tudom!
Engem az érdekelne, hogy mennyire megbizható, strapabíró, a hangzása milyen? Szóval ilyenek! Egyébként 2x600 W az tudom, hogy nem szabatérre való!
Üdv mindenkinek! Nos elèg bonyolult kèrdèsem lenne! A probatermünkben eddig 2x250W-os ènekhangositàs volt, tegnap lecserèltük 2X500W-ra, dupla 15"-os làdàkkal! Elvileg ez a teljesitmèny nem igaz, hogy nem elèg, a rendszer 2x750W-os csucsteljesitmènyt ad. Igaz kèt 4x12-es gitàr ès egy 4x10-es basszus szol mellete! Az ènek egy kalap szar! Megemeltük màr a làdàkat fejmagassàgba, de alig szol. Gyakorlatilag fèl hangerön tud szolni, mert kicsit feljebb màr szarrà gerjed. Van egy automata gerjedèsgàtlonk is, ami ugyan dolgozik rendesen, de max 20%-al sikerült vele hangosabbra venni.:( A tököm tele az egèsszel, kurva dràga volt ès nem èrtem el jelentös hangerönövekedèst. Mi az istent lehet vele csinàlni?! Egy grafikus EQ-val jobb lenne? Segitsetek lègyszi SOS-ben!
béringer erőködős keverőpult, a teljesség igényével:) sztereo jack auxokkal? pöhh.. a footswich is lényegében lényeges, hogy legyen. low budgetes pincepróbatermekbe túl nagy az 1200W, koncertre meg szar:) mire kell?
Remélem ti tudtok segíteni. Van egy Alesis Multimix 16FW keverőm és bízok benne, hogy másnak is, mert lenne pár kérdésem, hogy miket állít be rajta mikor PC-vel rögzíti a csatornákat.
Milyen programot használ?
Azt hogy állítja be?
A keverő panelját hogyan állítja be? stb.
Ha valaki tud, azt nagyon szépen kérem segítsen, mégha keveset is én annak is nagyon örülni fogok.
Kösz a választ! Soundcraftból csak a compact-okhoz volt szerencsém, épp azt szeretvém lecserélni egy kis VLZ3-ra.
Más márkák nem gyártanak hasonló konpact cuccokat, vagy lágalábbis én nem találtam szimpatikusat (jó előfokok, DI bemenetek, 3 band EQ, aux, semmi effekt, max compresszor és max 12 csatorna. Előny, ha van insert is.)
a potikkal nincs para, persze nem ezt kell ülőpárna helyett használni, és akkor nem törik ki a nyákról:) a soundcraftok előfokjának a hangját én spec sokkal jobban szeretem, de két teljesen külön kategória amúgy. ez a kis keverő amiről te beszélsz, univerzális előfoknak jó, szal bohóckodni vele meg arra hogy otthon a kis alapomat vagy szőnyegemet felvegyem vele, arra ideális, FOH-keverésre teszemazt már nem használnék ilyent, csak hogy a két végletet említsem:) amúgy a mackie cuccokkal sincs túl sok para, még nem füstölt el a kezem alatt semmi mackie cuccos.
egyébként nem feldolgozás hanem együt írták egy ugyanilyen című filmhez. ajánlom a soundtrack-et mert nem kispályás duettek vannak rajta: helmet f. house of pain, sonic youth f. cypress hill, living colour f. run dmc, ice-t f. slayer
Végre valaki, akit a végtermék, a Zene is érdekel, nem csak a technikai részletek. Én még csorgatom, az általad ajánlottat, de a Biohazard név azért kötelez :) hát még ha feldolgozzák.
anno a total car nevű zúzdában volt ez nagy élmény, mert az asztalok mellett voltak a sub-bass ládák és amikor a wurtlitzerbenOnyx ft Biohazard - Judgement Night ment, mindenki a gyomrába kapta közvetlenül bass-line-t.
embé: én most jutottam hozzá zsír újjonnan egy Tapco/by Mackie/ mix 220Fx-es keverőhöz. Effekt, tolópoti, 2 alt csati, bypass kapcsoló az effekthez, soló mute funkció minden csati 3 eq!Mindezt 50eft-ért;) Hangminőségre ennyi pénzért pl yamaha alesist alto behri phonic és 1-2 márka akad, de rosszabb minőséggel, vagy legalább ennyire jó csak szolgáltatásban sokkal gyengébbek!
Tudtok valakit javasolni egy kisebb rendezvényre zenekar hangosítására? Dobjon mailt akinek van ötlete, jövő hétfő este és Bp. lenne. Thx.
Amúgy meg EQ korrekcióra viszonylag olcsó megoldás egy Behringer DEQ 2496 + egy ECM8000 mérőmiksi. 100 alatt is simán megvan, és a 2496 még jópár dolgot tud.
szerintem egyiket sem. ezekkel a gerjedésgátlókkal az a para, hogy 1. vagy egy frekit csap ki, de mi van ha több freki indul meg, 2. időbe tellik amig kitalálja hogy melyik freki tortyant meg, és az nem zsír ám, aztán abbamarad, és 3. ha egyszerre több freki zúzódik meg akkor szépen egyenként kihuzogatja, de kúrvaidegesítő. Behringer "hányinger" meg nem a szakcuccok csúcsa - mint tudjuk, az Alto az egy fokkal jobb, de az az "Orosz Behringer". legalábbis nekem ez a véleményem.. gerjedésgátló helyett meg sokkal többet érsz valami 256 sávos eqval:D
Ha esetleg valakinek van valami véleménye a mai kor izlése szerinti masterelésről, a minél több mélyet, had pusztuljon a gyerek divatról, írja meg légyszi.
Vagy pl, hogy milyen motyón keverik az olyan 25 Hz körüli pusztító dolgokat, amik az átlag hallgató otthoni berendezésén ki se jönnek. a Discoban is inkább csak a meleget növelik mint a hangélményt. De azér kell az nekünk jól :)
Sziasztok ! Egy másik fórumon merült fel, de itt is tárgyalhatnánk. Nem annyira keverés de az is... Masterelés, meg közizlés meg ilyenek:
Az vetődött fel: a mai zenék jobban végfok pusztítóak :) Zenész haverom egyszerűen csak annyit mond: Szarrá vannak master-elve.
A lényeg: Hétvégén próbálgattuk összelőni egy cuccot. Egy Olcsó gyártó Bass-reflex mély ládája került az állványokon csücsülő szélessávúak alá. Előszőr beugrott a Queen. Ugye akkori izlés világ, akkori kevésbé materelt cucc. Utána egy Fat boy Slim. Na itt kellett kicsit korrigálni a Cross over low gain-on (mert sok volt). Utána egy Bomfunk MC, végül (amiért írok) a Gorillaz nevű project Demon days CD je arról is a 2-es szám. Last Living Souls
Gyerekek, ez kell nekem ezentúl tesztelésre. K.. durva :) Olyan a dolog: Megy egy folyamatos mély hang (zenészeknek orgona pont) és arra jön a pusztító lábdob. Bazzz... kb 6 db-elt le kellett venni a Low gainból, hogy ne klippeljena mély végfok. Miközben a Fatboyslim-nél semmi zizzenés. Ha valakinek megvan az emlíett zene, pakolja be és légyszi mondja meg ő is így látja, hogy pusztítós a szám, vagy csak az én cumóm nagyon gyengus :)
Materelés és közizlés témában is írhattok :)
Azta szent szűz Maris mekkora lett ez igen valami ilyesmiről álmodom szép nyári estéken. Azonban az én költségvetésem jóval szerényebb, mivel hobbi cincér vagyok. De különben: ja das ist goot. Azért egy "sima" 31 sávossal is lehet némi finomítást csinálni, ha a motyó és a nagyszobám nem akar jól együtt dolgozni. Meg főleg, ha véletlen begerjedne, amikor némi mikrofonozás, (mer az kell a népnek) bejátszik.
Akusztikai problémákra!
Nem olyan olcsó de egy sima eq-val nem
lehet megoldani az ilyen AC. problémákat.
Mastertape meg valószínűleg nincs képben
ebben a kérdésben, "a stúdiójában nem láttam
ilyen gépet".
Használtan azért hozzálehet jutni, bár kétlem, hogy
itthon lenne belöle.
Nem nem nem :)) Ok tudom én voltam a béna, rossz helyre írtam. Nem felvétel lehallgatására lett volna az EQ, hanem egy egy helység és a motyó gyengeségeinek kompenzálására. Úgy is mondhatnám hangosítás = live performance, de ez elég nagyképű lenne. Végül is nem lett EQ, mer elég normálisak a top-nak használt ládák, és a Crossoverrel meg kb alá lehet pakolni a mélyládát, úgy hogy elfogadható legyen, kisebb helyeken.
Azért köszönöm, hogy megóvtatok egy bercitől és a 15 ropi megmaradt :)
Ha felvennék, első gondolatom természetes nekem is a szoftos EQ lenne. Bár Mastertape-nél azt tanultam, ha valamit sokat kell EQ-zni, mert akusztikusan rotty, annak a vége sem lesz egy Egri vár :) Bizony én jártam masternél, bár nyilván fingja nincs ki vagyok :)
Helló!
Tudna e valaki mondani valami, arról, hogy ha az ember egy olcsóbb gerjedésgátlót szeretne venni akkor most mi számit a legjobb befektetésnek? Én Alto Terminatort néztem ki, de kicsit félek megvenni, mert élőben még nem láttam működni..illetve Behringer DSP1124-et érdemes e venni?
eMBé:
attól is függ az ára, hogy mennyi cuccot tudsz beletenni, mono/sztereo sávok, miből mennyi, hány aux, stb...
nekem van most egy eladó behringer ub-1622fx, megkímélt, szobában használt darab, szintiket kötöttem rá.
4 mikrofon, 4 sztereo sáv, beépített effektek, soksok routolási lehetőség. ha érdekel, írj mailt. bőven 65e alatt adom :)
Sziasztok! Épp keverővásárlás előtt állok. Kb olyan 65 ezerig szánnák rá pénzt. Mit ajánlotok? Ebben az árfekvésben melyiket a legcélszerűbb venni? (amúgy fontos, hogy legyen beépitett reverb effekt, és tolópotis változat).Előre is köszi annak, aki segit!
Sziasztok! A kérdésem az lennehogy mit ér pénzben manapság egy Studiomaster 16-8-16 os keverő kifogástalan állapotban. Ajánlottak rá cserét csk nem akarom áron alul elpazaroni. Aki tud valamit róla kérem segítsen. Köszi!
ja, lehallgatócuccra meg ne pakolj EQt, soha, semmiféleképpen, különben nincs értelme a referenciát megfizetni, különbenis alapból szinezik a hangot valamennyire, a szoba akusztikáját meg asziszem ezesetben elhanyagolhatjuk:)
jó topikban vagy egyáltalán?:D közel nem erre volt kiváncsi:)
szerintem a behringer megbízhatatlan, én gondolkodás nélkül eladnám.. ha EQ kell, akkor vape nevű fórumos kollegánknak van egy alesis deq-ja, azzal sokkal többre mész szerintem.. ha diszkózni akarsz, akkor meg nem hinném hogy eqra lenne szükséged, létezik egy halom plugin, azokból kell beszerezni egy jó adagot, ma már mindent meg lehet oldani digitálisan, egyre inkább azonos minőségben, mint manuálisan, rackekkel..
hát nem tudom én az oktávnál tanultam de ha valami értelmeset értelmesen hallotam az a studioban volt:)
kb annyira elég hogy legyen egy kevés elképzelésed a dolgokrol milyne készülékekkel mit lehet csinálni meg hogy müködjél legálisan kiválthasd a vállalkozoit erre elég
keressél sok pénzt azt csináld magadnak hobby szinten én igy vagyok vele nem mennék el 60 ezerért kábelttekerni semiylen studioban regegltöl estig....
én nemzetközizek igy tudok egy csomo fejlesztést véghez vinni ott lehet gyorsan sok pénzt kereseni uton meg tudok dolgozni az mbox 2 minivel szoval elvagyok sok sikert mindenkinek hajrá
Nem stúdióról lenne szó, de jobb fórumot nem találtam hozzá.
Home disco lenne.
A kérdésem: Szeretnék EQ-t mert hátha nem mindig egyetlen szobában lenne a motyó. Láttam egy EQ-t és azon van egy extra SUB kimenet. Milyen lehet egy ilyen Crossover, ami csak úgy mellesleg van benne? Nagyon roty? óvtok tőle?
Amúgy Behringer EQ (1502) Van amúgy már egy Crossom. Azt ne adjam el igaz? De ha van az EQ-ban? Meg jó volna egy kis pénzt is megfogni. Szóval benne vagyok a kétségben.
Beus!
Olyat nem fogsz találni. Ezt a szakmát az oktatói (is) nagyon féltik az újonnan érkezőktől. Mondván, hogy úgyis tele van a szakma kontárokkal.
De ez egy dolog.
3 olyan iskola van, ahol leadják az anyagot és beszedik a nagy pénzt. Ebből szakmailag az MR mesterképzőjét javasolnám. Több tanítványom és kollégám elvégezte már, de sajnos a sok hallgató és a stúdióidők szűkössége miatt nagyon kevés gyakorlat van.
Az Octopus-nál össze lehet spanolni a Kishontival, de rákészülhetsz, hogy onnantól kezdve csak kórusfelvétel létezik.
Az Oktávnál meg...hmm. Egy elfekvőben több perspektíva van.
Mindhárom mellett természetesen a Citysound Hangiskola adja azt a pluszt, ami a gyakorlati ismeretekhez kell és elvégzése után folyamatos kapcsolatban maradhatsz a stúdióval, ha olyan munka van, amit Te csinálnál, akkor a stúdió ehhez teret ad. És hosszú éveken át segít a saját munkáidban ötletekkel és akár eszközökkel is.
Eladó egy Shure PGDMK4 dobmikrofon szett! Tartalma 3 darab PG 56-os tam/pergő mikrofon és egy PG 52-es nagydobmikrofon, valamint jár hozzá a koffer, kávára csiptethető mikrofonállványok és 4 darab XLR kábel. Irányár:68.000 Ft!!! Érd.: 06-20-926-5049, vagy ematti@citromail.hu
Hali, jovore szeretnek elindulni valamilyen hangmester/technikus kepzesen. Valami korrekt infotok esetleg van?
Olyan hely erdekelne, ahol nemcsak az anyagot adjak le, hanem be lehet epulni a szakmaba, ha tehetsegesnek bizonyulnek, azaz lehet kapcsolatokat is kiepiteni a szakmaban. Koszi.
szevasztok! tud valaki segíteni? keresek egy 2 mikrofonbemenetes fantomtápos keverőt ami jóóó olcsóó! szal 20000 ft alatt
tud valaki mondani egy ilyen típust vagy keresgéljek használtan? köszi
ÜDv Minden kedves fórumozónak!
Sűrgősen kérnék infót a Tapco márkáról/tudom, hogy by Mackie/ legfőképp a keverőkről, pl a MX220 érdekelne!
Mindenkinek köszönöm előre is!
Tisztelettel:zeneboy
hello! ugyanakkorát szeretnék bele, mint ami benne van, csak:
mivel fingért kaptam a két ládát, feltételezem, hogy a lehető legszarabb hangszórók vannak benne és attól tartok, hogy kinyírom őket...ezért szeretném előbb, vagy utóbb kicserélni, mert ha egy nagyobb teljesítményű, jobb minőségű hangszóró van bennük, akkor azt azért nem nagyon tudom szétbarmolni...vagy ebben nincs igazam?
azt tudom, hogy hangosabb nem lesz...
köszi!
gatya: szvsz hiába veszel nagyobb hangszórókat a dobozba. azért, mert nagyobb, még nem fog hangosabban és szebben sem szólni. nem véletlenül méretezik a dobozokat adott hangszórókhoz, stb.
egyik haverral kísérleteztünk ilyenekkel, konkrétan mélyládába akartunk nagyobb mélysugárzót tenni. de hiába, ha egyszerűen a doboz kicsi, nincs mi zengjen. ugyanez érvényes énekcuccra, bármire, talán csak a kicsi tölcséres magassugárzókra nem :)
Köszi!
Megpróbálom kímélni!
Még egy dolgot mondjatok meg légyszi:
Ha a PA 15 ECO hangfalpáromba veszek 2 db FS AUDIO EW-15H 15 inch-es, 8 ohm-os (500 w RMS) hangszórót, akkor azzal már elég fasza lenne, nem??? Vagy mit javasoltok...
(elmegy így is, de előbb-utóbb mindenképpen szeretném benne kicserélni a hangszórókat...)
A láda és a hangszóró linkje az 518. hozzászólásomban van...
Köszi!
akkor feltételzhetnéd azt is, ha olcsó a volt a hangfal, akkor nem csak a hangszóró lehet gagyi, hanem maga a láda sem valami ritkafa, hanem lehet, valami összetákolt faroslemez, amibe kár többtízezres lökőket tenni...
sziasztok!
A jel akkor is szimmetrikus marad, ha a jelútba szükségszerűen beiktatok egy asszimetrikus kütyüt? Egyáltalán van jelentősége, hogy asszimetrikus, vagy szimmetrikus a jel.(miikrofon, énekfelvétel, színpadi alkalmazás)
PL. mikrofon bemegy alesis 3630-ba de mivel ott csak jack bemenet van, már bukik is ez a szimmetriafaszság?
bocs a lamer kérdésért...
sorrenaben kínáld meg a következőkkel:
zajzár->kompresszor->E.Q. (a mélyeket kb 250Hz alatt le lehet szűrni)->chorus->reverb/delay
Persze mindent megfelelő arányban és beállítással.
Ha ez sem segít, lehet, hogy újra fel kell énekelni. Ha még ez sem, akkor cseréljétek le az énekest.
SZiasztok, segítséget szeretnék kérni:
demót csinálunk házilag a azenekarommal, és már minden megvan tök szuperül, csak az ének nem. Fel is vettük az éneket, nem is szól rosszul magában, dinamikája is van, de amikor hozzápakolom a többi hangszerhez Cubase SX-ben, akkor olyan lesz, mintha semmi dinamikája nem lenne, és beszédhangon lenne felénekelve az egész, tök erôtlen. Hogy tudom ezt javítani? mit csináljak a hangfájlal vagy a sávval a Cubase-9ben?
Lehet, hogy tudok segíteni Yamaha cuccok beszerzézében (és más termékekben is).
Ha gondolod, dobj egy mailt a
hetenyisound@tvn.hu
címre, hivatkozva a hangszerfórumra
Tegnap megvolt az első zenekari próba, amin ki tudtuk próbálni a cuccot! 3-an énekeltünk, egy főének, két vokál...
namost...ezzel a limiter/jelszint dologgal kapcsolatban nekem alapvetően rendbe kéne tenni a fogalmaimat...
azt írtátok, hogy a limiter piros ledje ne villogjon és a jelszint 4 hangfal esetén 0 db-ig menjen! ez eddig ok, viszont ha olyan hangerőn próbáltuk használni, hogy a limiter sohase villanjon fel, akkor az nem elég!!! ezért nem is mertem megtolni, nehogy valami kárt tegyek a cuccban...aztán valamin elkezdtünk gondolkozni, ami furcsa:
amikor a jelszint még el sem éri a 0 db-t, vagy akár még a zöld led-ek sem világítanak, a piros limiter led sok esetben akkor is villog...nem ég teljesen, csak halványan villanik néha, nagyon ritkán erősebben...szóval az az érzésem, hogy csalóka eza piros led, mert szerintünk a jelszint valójában még az alsó ledeket sem éri el, ennek ellenére mégis villog a piros...ez mitől lehet???
aztánutána bátor voltam és megtoltam a cuccot úgy, hogy így már szépen elegendő volt a hangerő...ekkor már a jelszint a zöld ledeken folyamatosan világított és ár belement a 0 db-be is, a piros led pedig ugyanúgy villogott...nekem az a véleményem, bár mint már kiderült, nem igazán értek hozzá, hogy alimiter led-je csalóka, mert igazából még nem is éri el azt a káros jelszintet, miközben mégis fel-felvillan...
Légyszi segítsetek ebben, eleve a limiter-rel, a jelszintekkel kapcsolatban minden érdekel...talán igazam lesz ebben, hogy meg mertem egy kicsit tolni, de semmiképpen nem szeretnék kárt tenni benne!
Köszi!
ez azt jelenti, hogy ha 4 db 8 ohmos láda van rákötve, akkor csak addig szabad tolni, amíg a sárga led-ig, 0 db-ig megy a jelszint???
2 8 ohm-os láda esetén (külön oldalra kötve) pedig +6 db-ig?
Gain-nél a csatornánkénti hangerőszabályozóra gondolsz?
A láda:
PA 15 ECO A hangszóró, amit majd szeretnék bele venni:
FS AUDIO EW-15H Tehát akkor a main hangerőt toljam meg és a csatornánkénti volume-mal növeljem addig, amíg még nem villan a limiter, ugye?
de ha néha egy-egy hangnál villog, az még nem okoz bajt?
Egyébként a jelenlegi hangszórók egy-egy erősebb hangnál pattannak, uh. ez is mutatja a minőségét...ezért sem merem annyira tolni, mert tuti, hogy kinyírnám a hangszórókat...jobb hangszóróval talán eleve nagyobbat szólna ugyanolyan hangerőn is!!!
nem beszélve arról, hogy bírná a terhelést...
mert ugye elvileg egy 20 m2-es próbaterembe 2x 145 w-os erősítőnek bőven elégnek kell lennie!
Tehát okosan be kell lőni a hengerőket és akkor talán hangerőben is jó lesz, meg a hangszórókat sem nyírja ki, vagy marad, hogy veszek két jobb hangszórót és az sokat segít a dolgon...
Vonali jeleknél( brúgó-, gitáralap, billentő) és a lábdob miksijénél a nem túl gyakori felvillanást elbírja. A többi mikrofonnál úgy kell beállítani a gaint, hogy ne villanjon fel a legnagyobb bemenő jelszintnél sem. Akkor lehet tolni a mastert. Az ilyen cuccokat 8ohmos terhelés mellett olyan +6 dB ig lehet küldeni. Ha leterheled 4Ohmra, akkor viszont szigorúan 0 dB!!!!
a limiter a peak-et (túllövést) nyomja le. Ez megakadályozza hogy túlvezértlésbe kerüljön, egy bizonyos szintig. Egyébként a vezértlést mindíg úgy csináld, hogy a master-t 0dB-ig jól fel kell tekerni és az adott csatornán végezd a hangosítást. Így elkerülhető(bb) a torzítás. De tartós üzemben lehetőleg kerüld, hogy a limiter folyamatosan világítson/villogjon. Ezesetben a csatorahangerőt vedd lejjebb, ne a mastert.
A FS audiót nem ismerem, ez amúgy szélessávú láda?
Bocsánat, az FS AUDIO EW-15H 500 W RMS...14.400,-az ára...
Ez elég korrekt, nem? erről a hangszóróról elég jókat olvastam...
Ezzel már azért megszólalna a cucc...
Na, kipróbáltam a cuccot, igaz még nem próbán, csak úgy egymagában...szerintem elég lesz a hangerő, bár még nem mertem megküldeni...a hangerőket csatornánként és a main hangerőnél is félig küldtem meg...ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem:
van rajta egy limiter...ha a piros fel-felvillan, akkor az nagy gond???
Mert a leírásban valami olyasmi van, hogy ha pirosba megy, akkor az azt jelenti, hogy automatikusan leredukálja azokat a jelekt, amik már olyan jelszintet érnek el, hogy az káros lenne az erősítőre...magyarul ez megvédi az erősítőt, ugye??? tehát ha néha belemegy, az még nem baj igazából....vagy tévedek??? tehát az érdekelne, hogy valójában mit csinál ez a limiter...
a hangfalakról...eleve úgy álltam hozzá, hogy ez a két hangfal a magyar erősítő-árhoz képest szinte szó szerint ajándék volt...mindössze 10.000-rel volt így több, mint itthon csak maga az erősítő...szóval gondoltam, hogy ez nem egy hiper-szuper valami...na, ha megküldöm és egy-egy hangnál belemegy a limiter-be a hangerő, akkor már néha pattog a hangszóróuh. most kicsit kímélőbben használom, azokat kötöttem a monitor-ba és finomabb hangerőn szólnak, hogy ne nyírjam ki őket...egyébként maguk a ládák sztem nagyon igényesen vannak megcsinálva, szóval gyakorlatilag akkor is megérte volna, ha csak üres ládát küldenek...úgy gondolom, hogy megpróbálom kímélni a nagszórókat amennyire lehet, aztán egy idejig azért biztos bírni fogják...aztán pár hónap múlva mindenképpen veszek bele 2 250/500-as hangszórót, azzal már azért sztem elég korrekt lesz! FSAudio 8 ohm 15inch hangszórókat lehet venni 14.000-ért, erről vélemény???
egyszer vettünk már fs audio 300 w-ost, azzal azóta sincs gond, korrektül szól!elsőre ezek merültek fel bennem, de amúgy sztem korrekt összességében!
Megjött a cucc!!!
Korrektül minden, gondos csomagolásban...
Vettem hozzá állványt is...délután kipróbáljuk, remélem, jó lesz!
de 2x150 w-tal gondolom nem lesz gond hangerőben próbatermi szinten...
Ok, köszi, így jó is lesz nekem, mert összesen 4 db 180 w-os 8 ohm-os láda lesz a próbateremben! Asszem rendelem is a cuccot!
Köszi szépen mindenkinek a segítséget!!!
ha az összetljesítménye 2*145W 4-4 ohmon, akkor igen, egy hangfalra kb 70W megy ki. Az összteljesítményt így kapod meg. ehhez elég kb 4 db ~150W-os hangfal.
Ok, köszi! Mindent a leírás szerint csinálnék!
Arra értettem a kérdést, hogy én most 4 db 8 ohm-os ládát fogok rákötni szigorúan a leírás és rajz alapján!
Így mind a 4 hangszóróra 145 w-ot fog leadni a cucc, vagy eloszlik pl. 4*70 w-ra és így jobban bírják a hangszórók???
tehát dual végfok esetén, ami elbírja a 4 ohmos terhelést is, ezesetben lehet egy oldalra 2db 8 ohmos hangfalat kötni. vagyis összesen így lehet már 4 db 8 ohmosat kopletten kötni. (2*2)
Ennyire nem egyszerű.
Egy erősítő, ill végfoknak a terhelést ugye maga a hangfal illetve hangszóró jelenti. És minél kisebb a terhelés ellenállása, annál jobban terheli magát a végfokot. Namost. Ha párhuzamosan kapcsolódnak a hangfalak, akkor a terhelés megnő a végfok számára. pl 2db 8 ohmos hangfal eredője (párhuzamosan) 4 ohmn. 4 db 8 ohmos hangfal eredője 2 Ohm.
Ha egy (keverő)végfokra az van megadva, hogy az adott teljesítményét (pl 165Watt) ugye adott ellenállásaon, ha úgy tetszik, terhelésen (pl 4 Ohm) kell értelmezni, és azt is mondja, hogy MINIMUM 4 ohm, akkor arra nem szabad annlk kisebbet ellenállást tenni, mert azon nagyobb teljesítményt próbálna leadni, mint amekkorát tud, és a vége az lesz hogy elszáll az erősítő és/vagy a hangfal. Ha dual (sztereo) az erősítő kimenete és NEM párhuzamos a kimenet, akkor mindezt egy oldalra kell érteni. Mert annak ugye két, egymástól független végfokozata van.
Szóval csak ésszel a kötögetésekkel!!
letöltöttem a manual-t és abban vannak rajzok...valóban rá lehet kötni 4 ládát, mind a 4-nek 8-16 ohm-osnak kell lennie!
Na, ezt nem is találtam meg eddig, hogy a coda-ban is meg lehet így kompletten venni...így 6000-rel drágább, viszont legalább itthonról tudom beszerezni és itthon is szervízelik...mondjuk gondolom "csak" 1 év a garancia...2 x 145 w-ot ad le az erősítő 8 ohm-on, de gondolom ez kihajtva értendő...szóval szerintem egy normális hangerővel a próbateremben talán nem ad le annyit és így már azért csak-csak bírja a hangfal...főleg ha még kettőt rákötök, mert van is +2 8ohmos a próbateremben! amúgy nem várok megváltást ettől a hangfalpártól, nyílván a legolcsóbb, lehető legszarabb, de hát ez van...ha fél év múlva megnyekken, majd veszek bele 300, vagy 500 w-os hangszórókat...