Egy olyan kérdésem lenne, hogy mivel lehetne tisztábbá, ütősebbé, hangosabbá tenni a PA cuccunkat a próbateremben?
Jelenleg egy Soundcraft 2X300W-os keverőerősítőt használunk, két Peavey 15-ös hangszóróval(az egyikből mindig kimegy a magas, de ez most lényegtelen)
Arra gondoltam, hogy jó lehetne megtámasztani egy mélylyel, viszont a keverőn nincs SUB out, szóval marad az aktív szub és a monitor kimenet.
Ez addig jó is, hogy oké, szól a mély(tegyük fel az aktív szubban van egy crossover, ami csak a szükséges frekiketengedi át neki), viszont a mély ugyanúgy jönni fog a top ládákban is.
Mi a lehető legjobb megoldás szerintetek?
Az történt, hogy volt egy aktív hangfal + keverő "szetáp", közéjük iktatva egy alfaverb. Most az aktív hangfalat egy bazijó akusztikus-gitár kombóra cseréltem, aminek van ének-mikrofon bemenete(+ saját spring-reverb) is. Egyelőre azt csináltam, hogy egyszerűen az egész láncolatot átdugtam az új kombó mikrofon-bemenetébe. De most 1., a keverőn gain és kompresszor van, 2., az alfaverben delay + reverb 3., a kombóban a saját reverb. Az volna a kérdésem, hogy ez így elfogadható-e? vagy nem kell-e kivenni valamelyiket, nehogy kárt okozzon? ( az írásból biztosan látszik, hogy a szakértelmem elég csekély). Előre is köszönöm a tanácsot.
Bocs, de egyszerűen nem értem. Kérdezd meg újra egy kicsit bőbeszédűbben. A kombódon van xlr mikrofon input és egy gitárinput ?
Hogy jön ide a keverő ?
Bocs, hogy kérdésekkel rontom e szép nap hangulatát: azt szeretném (biztonság kedvéért) megkérdezni, hogy ha van egy kétcsatornás (akusztikus gitár + ének) kombóm, akkor az énekcsatira, ha keverőről megy a mikrofonhang, rálehet kötni még egy miksit? Meg akkor már azt is megkérdezem, hogy az ének útvonalában elhelyezkedő "keverő - alfaverb - kombó"-ban levő effektek nem zavarják (ill.nem okoznak kárt), ha bizonyos effektből (pl.reverb) nem használom egyszerre mind a három készüléket?
Én típusra nem adok tanácsot, de a csatornaszámban semmiképpen nem ajánlom a 16 nál, de inkább 24-nél kevesebbet, mert ha felkéregetnek erre arra és jól csinálod, akkor egyre többet fognak felkérni és egy közepes rendezvényen pillanotokon belül kinövöd a 16-ot, keverőt meg nem lehet ma eladni, akkor olyat érdemes venni, ami dolgozik egy pár évig.
Üdv Uraim, segítséget kérnék választásban... Allen&Heath ZED 12fx vagy BEHRINGER XENYX 1832FX keverőt vegyek? 3 tagú zenekarral járok de van hogy nagyobbacska rendezvényeken (pl falunap) is felkérnek hangosítani. Nagyritkán használok 8-10 csatornát... Pár kitétel: tisztán szóljon, szeretnék monitorozni vele + még 2 végfokot rárakni, ez mindkettővel megoldható? Melyik jobb, miben, miért?
Hmm... 2 hónappal a kérdés után, de válaszolok, hátha még érdekel. :)
Egy pár QSC K8-as boldog tulajdonosa vagyok pár hónapja. Azért vettük a K8-at, mert kellően pici, mi meg kellően lusták vagyunk. Azóta volt szerencsém használni halk és a dög méretéhez mérten relatíve hangos bulihoz is és mindegyik esetben nagyon szépen megállta a helyét.
Halk buliknál akusztikus hangszerek szólnak rajta, pl. egy nagybőgő mikrofonozva, és ugyan nem dörömböl az alja (mert hát hogy is dörömbölne egy 8"-os hangszóróval), de nagyon szép, érthető hangja van. Kifejezetten tetszik a magas tartománya, érezhető, hogy nincs lespórolva a kraft belőle.
Hangosabb bulinál egy 800W-os 15"-os dB Technologies Sub 15 került mellé támogatásnak, dob, basszus, gitárok, énekek mentek rajta szabadban. Bár az 1 darab szubot nem kellett feltekerni teljesen, hogy tartsa a lépést a 2 K8-cal (pedig elvileg a 2 db 127dB-n hajtott K8 pont partyban lenne a szub 133 dB-jével, dehát ki tudja melyiknek hol van a 0 dB-je), de elég kemény hangerőn szóltak és nagyon tisztán, érthetően - és nem kellett meghajtani őket koppig.
Szóval hangminőségre és cipelhetőségre a K8 csillagos 5-ös. Szépen és hangosan szól, ráadásul a K8 105°-ban sugároz magasat (a nagytesóknál ez csökken le, hogy arányban maradjon a mély hangerőnövekedésével), így még szerencsétlenebb elhelyezésnél, széles termeknél is szép marad a hangkép. Aminek örülnék, az az lenne, ha a K8-at is lehetne monitornak dönteni egyszerűen, mint a nagytesóit. A K8-nál ez sajnos csak trükközéssel oldható meg, cserében monitor funkcióra sokkal szimpatikusabb (pont a széles magas átfogása miatt), mint a nagytesói.
Amin meglepődtem a hangfallal kapcsolatban, az az alulméretezett táp volt. Hozzáhúzták az elektronikát ahhoz a tényhez, hogy zenehallgatás közben az ember nem arra kiváncsi, hogy folyamatosan ki tud-e jönni a max teljesítmény a dögből színusz jel formájában, hanem hogy a zene kitöltési tényezőjének megfelelően legyen táp. A gyakorlatban ez kb. úgy néz ki, hogy a folyamatos terhelésnek kb. az 1/8 része jelentkezik a hálózat fele terhelésként kopp hangerőn. Ennek megfelelően a QSC K sorozat 1000W RMS, 2000W csúcs teljesítményéhez egy 250W-os táp tartozik, ami teljesen reális és működőképes - zenére és nem tesztjelekre.
Hát ha arra a csatornára gondolsz, amin van mikrofon bemenet is és line bemenet is, akkor az nem a "mikrofon csatornája ",
az egy általános csatorna kétféle bemenettel és természetesen nem baj, ha a Line in feliratú jack aljazatba dugod a szintidet.
most a magas/mély/közép hangszín állításról beszélek, és ezt a sztereo line ineken nem lehet rajta állítani, ezért dugtam a szintit monoba a miksi bemenetére, ahol mindent lehet állítani. Azt szerentém kérrrdezni hogy baj-e ez, lehet e tőle valaminek baja?
Sziasztok!
Keverő vásárlás előtt állok. Két tipus van kiszemelve.
Alesis multimix 16 usb 2.0 és Allen &health ZED 12FX
Akinek van ezek közül valamelyik, vag aki már használta valamelyiket, szivesen fogadnám tanácsát, ártól függetlenül melyik lenne jobb, profibb...
Ez az Én hirdetésem, hogy keresem ezt a típust !
Eddig nem érkezett jelzés. Nagyon sajnálom mert nagyon jól sikerült keverő család.
Nekem volt annak idején már nagyon sajnálom, hogy akkor eladtam!
Türelmes vagyok, remélem valakinek van, aki persze el is szeretné adni !
Soundcraft Live8 32 csatorna - 550.000.- Ft + ÁFA, a konténere 50.000.- Ft + ÁFA
Yamaha GA 32/10 - 350.000.- Ft + ÁFA, a konténere 50.000.- Ft + Áfa
Yamaha LS-9 32 csat. 2.500.000.- Ft + Áfa Konténere 85.000.- Ft + Áfa
Hello!
Van valakinek tapasztalata a QSC PA rendszerek "K" sorozatával kapcsolatban? Vélemények, kritikák érdekelnének, főleg a K12 és Ksub vonatkozásában.
A válaszok jöhet priviben, vagy akár ide a fórumra is!
Sziasztok! SRX CSERE !
Elcserélném, ROLAND SRX-8 PLATINUM bővítőkártyámat, SRX-6 COMPLETE ORCHESTRA kártyára, vagy eladom , 64000 Ft. (akár rövid időre próbálásra is) A platinum, dance, techno ,hause ,trance stb anyagot tartalmaz, itt bele hallgathatsz : http://www.rolandus.com/flash/demos/srx/srx_demo.html ( A bolti ára 80000 Ft-hoz közelít!) Tel: 06 70 284 2086 E-mail : vafe@mail.datanet.hu
Hát szerintem profi körülmények között, pont hogy nem teszik ki ilyen körülményeknek a sok drága mikrofont és sávonként kapcsolható fantom van. Legalábbis az A&H mixwizard széria szerintem elég jó szintet képvisel és ott sávonként van fantom, vagy akár a soundcraft nagyobb formátumú PA keverőít is hozhatnám példának. Persze kivétel biztos van, de szerintem inkább a lowbudgetebb keverőkre jellemző a "mindensávrafantom"
A lényeg a lényeg, a leggyakrabban profi körülmények között nem lehet kikapcsoni a fantomot, mert többnyire egy kapcsoló működteti az összes inputon. Namost, ha akár csak egy aktív DI boxod is van a szetben - nem beszélek esetleges kondi miksikről is - akkor nehéz kikapcsolni.
Jó mikrofonkábelt kell használni és kész.
És ki állította ezeknek az ellenkezőjét?
Nincs is lajszernek szimmetrikus kábelje.
Mellesleg egy rosszul bekötött XLR kábel (közösített melegpont és föld) meg szépen megöli fantommal a dinamikus mikrofont - ezért kell kikapcsolni, ha nem kondenzátormikrofont használsz.
ewr:
A fantomtápot azért hívják fantomnak, mert a dinamikus mikrofon "nem Látja", számára " fantom ". ( Az XLR 1 és 2-e pontja között, valamint az 1 és 3-as között egyaránt 48V egyenfesz van, azaz a 2-es és 3-as pont között 0 V a potenciálkülönbség, tehát a dinamikus mikrofon tekercsén nem folyik áram a fantomfesz hatására. ) Ezért nem kell kikapcsolni a fantomot, ha dinamikus miksit dugsz rá.
Gitárt mikrofoninputba ( XLR csatlakozó ) eleve nem dugunk.
Ahaam értem. De tudnál valamit mutatni...mondjuk egy linkel, hogy micsoda egy ilyen cucc ("effekt cucc") amit én AUX ki-bemenet segítségével használhatok?
Azokra a csatornákra "rak effektet", amelyiken Te ezt az AUX poti tekergetésével igénybe veszed. Az effektezett jeled ugye az AUX return csatornákon érkezik vissza, és ennek a hangerejét (a többi, effektmentes csatornákhoz viszonyított arányát) állíthatod az AUX Return poti segítségével.
Elhiszem! Csak nem tudom, hogy micsoda! Effektet rak rá az egész cuccosra? Vagy csak bizonyos sávra? Milyen effekt? Visszhang? :D AUX = sötét folt nekem :D
Igaza van Rikk kollégának a mikrofonozással; ha mindenképp mikrofon nélkül szeretnéd megoldani, akkor is inkább a 2. csatornát használd a gitárra. Ha nincs line out az erősítőn, de használsz multieffektet, annak a kimenete is megteszi.
Gain: erősítés; ezzel beállítod az adott bejövő jelhez a legnagyobb torzításmentes jelszintet, aztán a "level"-lel (meg "aux"-szal) az arányt a többi csatornához.
Ctl. Room ("visszahallgatás" - főleg felvételkészítésnél használatos) a kevert jel vonalkimenete, de a "main mix" hangerő-szabályzó nincs az útjában, hanem a "phone" poti állítja az összhangerőt.
Aux (segédkimenet) használhatod effekt send-ként (ekkor a return-jait nem kötöd be) vagy akár monitor out-ként. Mivel a tiéd csak post üzemmódot tud, az csatornák hangerejét nem csak az aux, hanem a mix potik is befolyásolják az aux out-on.
Aux return: ha az auxot effektezésre használod, akkor a visszajövő effekt szintjét állítod vele. De használhatod ez aux ret. bemeneteket ill. a potit úgy is, mint egy plusz - hangszínek nélküli - sztereo csatornát.
2tk to ctrl room / 2tk to main mix: a tape in bemenetre kötött lejátszót (magnó, CD) kapcsolja az adott csoportokhoz , azaz a fő keverőbe (hangerőt ekkor a main mix-szel szabályzol) és/vagy a ctrl.room mixerbe (hangerőt ekkor a phones potival szabályzol)
Nem vezérlik túl az adott sávot. A gain-nel állítod a jelszintet, egy érzékenyebb mikrofonnál értelemszerűen kissebbre kell állítani, egy kevésbé érzékenyél lehet nagyobbra, ha túl sok a gain könnyed gerjedhet pölö a mikrofon.
Valahogy én is így gondoltam, józan -paraszti- ésszel! Köszönöm a segítséged! Inkább Main Out-ot fogok használni, az biztosabb mint a CTRL Room Out.
Az a baj hogy megvan a cuccos manualja nekem is és még angolul is tudok valamit, de ez a szakzsargon, nagyon nem megy nekem :S
a gain tekerők azok túlvezérlik az adott sávot. ha kicsit halk vagy ilyesmi akkor jóljön. szerintem.
3as meg control room out, szerintem csak egy vonalszintű kimenet.
az a baj, hogy nem értek hozzá, én is ebben a gondban vagyok, hogy nem tudom melyik mire jó. de remélem azért segítettem
send és return az arra való, hogy a send kiküld egy jelet valami külső effektre, és annak a kimenete meg a return-ba megy. de ez az aux szó megzavar. nem vagyok biztos benne. de az aux tekerőkkel így lehetne állítani, hogy melyik sávra mennyire rakja rá a külső effektet.
Üdv!
Nekem is ugyanez a problémám. Van egy samick smp-900 as keverőerősítőm és vannak dolok amiket nem tudom mire való, és nem szivesen próbálgatom.
kerestem neten használatit, de még angolul se találtam
tudnátok segíteni? :(
Sziasztok, ismét!
Megvettem a már korábban említett keverőt (Behringer MX602A)
Még nem mertem kipróbálni. :D Mivel még sose volt ilyennel dolgom és teljesen amatőr vagyok a témába, gondoltam lerajzolom, hogy hogy szeretném használni/összekötni:
Fantomtáp alapvetően kondenzátor-mikrofonokhoz, esetleg távtáplált egyéb eszközökhöz (pl aktív DI-box) kell.
Dinamikus mikrofonkhoz, szintihez gitárhoz nem.
kapcsold ki.
Sziasztok!
Használtan veszek a jövőhéten egy Behringer MX 602A keverőt! Sajna, nem értek a cucchoz annyira. Ezért kérném segítségeteket! Szintit, egy gityót és egy mikrofont szeretnék keverni vele! A keverőn van fantomtáp berendezés, erről mit kell tudni? Dinamikus mikrofonnal is lehet (kell) használni a fantomtápot?
Lécci segítsetek, informáljatok!
HELP!HELP!
Keresek valakit aki ért esetleg a Hard Disc recorderekhez és használt már Roland vs 1824-et vagy hasonlót.
Maga a kérdést nem írnám le mert az annál bonyolultabb, inkább telefon vagy személyesen HELP HELP
Pl. egy üres csatorna IN-jére. A csatorna hangerővel tudod állítani a teljes effekt intenzitást, az egyes csatornák sendjével pedig az egyes mikrofonok effektezést.
Hello.
Meg tudná nekem mondani valaki a tutit?
Van egy keverőm. Külső effektet kötnék rá (delay-t), hogy a keverőre rádugott több mikrofonhoz is lehessen delay-t adni. Van rajta FX SEND ami gondolom a külső effekt INPUTjába megy, de az OUTPUTot hova kössem a keverőn? Nincsen FX RETURN!
Sziasztok. Egy rendezvényzenekarral most éppen megújítottuk a PA rendszert és szeretnénk a lehető legjobb hangzást elérni, amihez szívesen fogadnánk tapasztalatokat, tanácsokat.
Egy Yamaha rendszerünk van: Y Digit pult, P2500-as(2x250 W), P5000 (2x500 W), 2x Y AX15 (500 w), 2x Y S115 IV N (500 W), 2x Y s10 (200W). Ahogy látjátok nem nagy teljesítményekkel zenélünk, sőt a termek is nagyon szélsőséges méretekben mozognak - mindez együtt feladja a leckét.
Ha kisebb teremben zenélünk-tanácsolták- hogy a mélyet a kompakt vagy fejládával egy végfokról hajtsuk a nagyobb (2x500-as)végfokról én viszont külön véfokról hajtanám a mélyet és külön a kompakt (fej) ládákat.
Számomra a legideálisabb volna a 2x250-es végfokról a mélyeket, a 2 x 500-ról a kompaktládákat (ezekhez esetleg fűzni a kis fejládákat). Viszont a kisebb helyeken ekkor már túl nagy a teljesítmény, a végfokok talán 40 %-on mennének. Ugye az viszont jobb volna, ha a végfokok rendesen meg lennének hajtva.
Mit tanácsoltok? Melyik a legszerencsésebb konfiguráció? Fűzve vagy külön-külön végfokról?
16 csatorna (8 monó/4sztereó elosztásban)
10 XLR csatlakozó
Az első 6 csatornán kompresszor
Fantomtáp
Insert I/O
4 busz
3 sávos csatornánkénti EQ és HPF
3 Aux
Világító csatorna ki/be kapcsoló
PFL
Tartozék rack-beépítő szett
Kiváló minőségű SPX effektek
USB csatlakozó
Ennél többet nem érdemes tudni róla!
Papírjaival, és minden alkatrészével (telepítő cd is!!!) együtt eladó!!!!
És mindezt 91 ezer forintért!
Ennyiért ezt nem kapod meg sehol! Ebben most benne van az alku is, max. a szállítási díjról, vagy a benzinről folytathatunk diskurzust!!!
Csere nem, buta ajánlatok (pl beringer keverő stb)nem mert ez egy szinte vadi új cucc!!!