Igen, szinte muszáj beadni a pergő-lábdob-ritmusgitár-billentyű(ha van) kombinációt.
Vagy van, aki csak az egyik fülébe tesz monitort. (Én nem hiszem, hogy meg tudnám szokni.)
Ha jut neked egy saját AUX a pultról, akkor azt kérsz bele, amit akarsz, de ekkor ugye a hangmérnök jófejségére vagy ekkor utalva.
A jobb wireless rendszereken van két bemenet, ezek használhatók dual módban, vagyis nem left-right-ként funkcionálnak, hanem mindkét jel megy mindkét füledbe és az arányukat a vevőn tudod állítani.
Van még olyan lehetőség, hogy távolabb énekelsz kicsit a mikrofontól és akkor feljebb kell azt gain-ezni a pulton, emiatt jobban összeszedi a színpadi hangot és küldi a füledbe is. (Gond, hogy ugyanakor természetesen a PA-be is.)
A legönállóbb akkor vagy, ha rendszeresítesz magadnak egy kis kompakt keverőt a színpadra és Y kábelekkel ledugod a saját csatornáidat (pl. ének + gitár).
A többieket ekkor vagy a pultból kéred AUX-ról, vagy kiteszel egy kondimiksit vhova a színpadra (a kis monitorkeverőbe ledugva) és így a színpadi hangot is tetszőleges hangerővel tudod a füledbe küldeni.
tehát akkor a zenekart (de legalább a gitárokat) csak be kell adni az ének mellé a fülesbe, hogy legyen mi után menni... épp ezen gondolkodom, hogy keverőről csak megoldható (monitorcsatonával)
Eléggé. Nem tudnám pontosan dB-re megmondani, hogy mennyit csillapít (magasban nyilván többet, mélyben kevésbé), de tökéletesen ellátja azt a funkciót, hogy nem egy őrült hangnyomást kell túlüvölteni a driver-nek, hanem csak egy moderált szintet.
(A gyári sleeve-eknél többet izolál érzésem szerint.)
Érdekes, mert ha beteszed, akkor egy melletted álló ember által, viszonylag hangosan elmondott mondatot - tompán ugyan - de hallasz. Gondoltam, akkor lehet, hogy elég lesz a próbateremben ebbe a fülesbe csak magamat beadni, a többieket majd hallom emögül is (végülis pont az a cél, hogy ne kelljen üvöltetni az éneket a fülbe).
De tévedtem, nem elég. Bőven izolál annyit, hogy még a kényelmes hangerővel beadott ének is kitakarja egy zenélő rockbanda hangját.
Sztem egyébként nem is lenne jó ha tudna 100%-ig izolálni (fizikailag lehetetlen amúgy, mivel maga a füledbe dugott bármilyen szilárd anyag, meg a koponyacsontjaid stb. is továbbítják a hanghullámokat).
Sok énekes így is amiatt nem bírja a fülmonitort, mert így nem az igazi a kontakt a közönséggel. Mondjuk asszem ha nekem ilyen gondom lenne, akkor inkább belógatnék egy miksit a közönség feje fölé és beadatnám a fülembe a kívánt hangerővel. Persze a lenti hozzászólások értelmében nyilván díjaznák ezt a kedves kis kérést a hazai klubok technikusai. :)
na a képek alapján már sokkal átláthatóbb a helyzet. izoláció szempontjából próbáltad már koncertkörülmények közt (vagy esetleg próbán)? mennyire szűri ki a környezeti zajt/hangnyomást?
Ja, még annyi, hogy ha lapos készülékházast veszel (SE-215, vagy afelett), az sztem jobban rálapul az illesztékre, ezáltal jobban eltűnik a füledben.
Ez az SE-115-ös alapmodell asszem hivatalosan nem is támogatja a fülformára öntött illesztéket, de mint látható, még ezzel is meg lehet oldani.
Igen, az illeszték külső oldalára martak egy gömbölyű bemélyedést, így oda vmennyire belesimul a készülékház. Nem károsíthatja, kicsit gumis érzetű szilikon. Emiatt kényelmesebb viselni állítólag, mint a kemény műanyagot, de befülledésre hajlamosabb. Ez a mi esetünkben (1-2 óra viselés) nem annyira érdekes, inkább nagyothallóknak készült illesztékek esetén, akik ugye napi 16 órát viselik.
Vattás végű fülpiszkáló pálcikával lejön az esetleges fülzsír. Ha frissen lusta vagyok leszedni, akkor a pálcikát paraffin olajba mártva szépen leoldja. (De szerintem bevizezni is elég.)
Ujjheggyel felhordott kevés paraffin olajat amúgyis jó rákenni berakás előtt, mert mint említettem tapadós az anyag, de sokat nem szabad, mert akkor kifele is csúszik. Bár igaz, hogy nagyon nem tud, mert a helyén tartja egy másik irányú nyúlvány. Ezutóbbi pont felfelé néz, amikor a fülbe van téve a cucc, úgy áll bele a fülkagyló két redője közé.
ahhham. egészen ügyesen rágyógyították, feltételezem az illeszték anyaga nem károsítja magát a fülest. Viszont ránázásre a tisztogatása így eléggé macerás (lesz?). azt hogy oldod meg?
a végeredményről tehetnél fel képeket, érdekelne a megfejtés, már csak azért is, mert lehet lassan a kanyarban lesz egy PSM 200 hamarosan de nem az SE fülessel.
Egyébként az SE115 a juritmix (a súr hazai helytartója) árlistájában még szerepel (persze lehet hogy már nincs raktáron).
Ezt, hogy kilazulhat, leginkább csak én feltételezem óvatosságból. Vagyis nem húzgálom ki belőle elcsomagoláskor. Hogy véletlenül kicsússzon, jelen állapotában kizárt dolog.
Elvileg 1 évente, (de sztem 2-3 évente mindenképp) illik amúgyis új illesztéket csináltatni, mert változik a fül formája/mérete is belül, meg a szilikon is fárad, kirepedezhet. Kemény műanyagnál nem tudom mi a helyzet, de az érzésre jobban törheti-nyomhatja a füledet, meg kevésbé tapad meg a helyén.
Amúgy mint említettem (#1746), pont ilyen SE115-ösre csináltattam (csak én még 23 körül jutottam hozzá), mert nekem nem jöttek be a gyári sleeve-ek. (A szivacsszerű feszített, a gumiharangos kicsúszott és mindig kérdéses volt számomra, hogy eléggé a helyén van e, vagy még beljebb nyomva lenne "optimális" stb.)
A gyári sleeve-ről egyébként konkrétan hallottam, hogy volt akinek a fülében maradt.
De ismétlem: ez a "ne szedd le róla mindig a szilikon illesztéket, mert akkor egy idő után széteshet", ez gyakorlatilag csak az én parám, áll benne a füles szára, mint Katiban a baba. :)
De kétségtelen: profibb a 60ezres, akinek belefér a büdzsébe, az csináltasson azt.
Nem teljesen. 60ezerért olyan lesz, hogy ráöntik a műanyag illesztéket az elektronikára, vagyis nagyon stabil egységet képez a füledbe dugandó kis cucc, meg kevésbé is látszik ki a füledből.
A resonic-os megfejtés esetében a fülmonitort ki tudod húzni a szilikonból (ha túl gyakran kihúzod, tán nem is jó, mert lazul benne a furat átmérője és idővel esetleg könnyebben szétesik), vagyis egy kicsit körülményesebb a dolog, amikor kiveszed a füledből (nem csak kirántod, hanem alulról kell megtámasztani és úgy kibillenteni fölfelé).
A resonic esetében sztem még lehet az a megoldás, hogy kemény műanyagból kéred az illesztéket és akkor az hozzáragasztható a fülmonitor műanyag házához. (A szilikont nem fogja meg a ragasztó.)
Tény, hogy profibb a 60ezres fullos megoldás, de nekem nem ért annyit az az előny, amit nyújt, mikor így 30 alatt megvolt a dolog.
A sleeve-re nincs szükség, azt le kell venni róla. Van egy kis műanyag cső, ami kinyúlik a füles műanyag házából, arra (lényegében a sleeve helyére) húzzák rá a szilikon illesztéket.
Arra utaltam, hogy a hagyományos konzumer füleseknek (lásd a képen), na azoknak nincs ilyen kis csöve, tehát azok nem jók.
csak egy kis okoskodás: ha 37 a tajtinál standard dugóval, a resonic meg párezerért csinál hozzá profi házat, akkor ez pont ugyanolyan mint amit 60-ért ad a microsonic (csak mondjuk jó 15e-el olcsóbban jön így ki)?
Igen, az a 60ezres fülmonitor úgy, hogy öntenek rá olyan házat, ami a füleddel azonos formájú.
(A Tajtinál 37.500 szériadugóval, ahogy nézem.)
"ez alatt magát a fülmonitor rendszer gyári fülesét érted?"
Igen, bocsánat a hülye megfogalmazásért. :DDD
Arra akartam vele célozni, hogy bármilyen mezei fülhallgató nem jó, mert szükség van itt arra a kis csőre --> az szorul bele a szilikonba fúrt lyukba.
Háát, nem tudom, de ugye csak kipróbálva lehetne mondani róla valamit.
Egyébként az egész hagyományos monitorozásnak kijön a rákfenéje, ha megpróbálsz egy hagyományos (tehát nem izoláló) fülhallgatóval fülmonitorozni: a színpadon meglévő (többnyire teljesen kiszámíthatatlan) hangkáosz - dob, cinek, gitárládák, visszaverődések - miatt olyan erővel kell(ene) a füledbe nyomni a hangerőt, hogy rövid idő alatt megsüketülnél.
Na most képzeld el, hogyha nem nyomja ezt a bizonyos hangnyomást egy - a füledhez tett - eszköz, akkor messzebb elhelyezett hangfal(ak)nak kéne ezt megtenni. Ezzel persze nincs is gond (a hosszútávú élettani hatásokat leszámítva), de az énekmikrofon jele szinte tuti, hogy nem nyomható vissza ilyen erővel, mert gerjedni kezd előbb-utóbb.
Persze a - gyakorlatban ritkán adódó - ún. ideális körülmények (kényelmes, nagy színpad jó akusztikai környezettel, kiváló minőségű monitorládák és mikrofonok, jó monitorkeverő hangmérnök stb.) ezt ellensúlyozhatják, vagyis nem lehetetlen, hogy sikerül elfogadhatóan monitorozni ládákkal, de ennek ellenére (vagy talán pont ezért) tanulságos megnézni, hogy pl. a Sziget nagyszínpadon hány fellépő fülmonitorozik mégis. (Prince kísőrézenészeitől kezdve, punk-okon keresztül, rock-osok, stb., minden stílusban)
Jó kis találmány az, legalábbis én nagyon szeretem. :)
Még annyi: szerintem nem árt arra készülni inkább, hogy nem lesz meg a "próbákon megszokott kényelemérzet" (tapasztalataim szerint az ilyen helyekből van több). Rosszabb körülmények között is tudni kell jó/tűrhető produkciót nyújtani, és erre nem árt valamennyire a próbákon is rákészülni.
Olyat kérj, ami nem csak hallójárati, hanem a fülkagylódba is belekapaszkodik egy fölső csücsökkel (asszem az a neve, hogy "nagykarmantyús"). Szilikonból ennek 2800 darabja. (Henriettának hívják azt a nőt, akivel megtaláltuk, hogy ez a forma a megfelelő az énekhez - a viszonylag aktív szájmozgás miatt. Sztem kérdezd meg, hogy mikor van ő a rendelőben, mert úgyis ő készíti az illesztéket, egyszerűbb ha ő veszi le a mintát is. Nagyon kedves csaj egyébként, ezerrel azon volt, hogy kényelmes legyen a végeredmény.)
Ez a cég akkor jó megoldás, ha van vmilyen meglévő monitorod, amiből kilóg az a kis cső, amire a gyári dugók is felhúzhatók. Ezt vidd el magaddal (kb. egy hétre ott kell hagyni) és akkor ahhoz faragják az illeszték külső felét.
A másik, ismertebb cég a www.microsonic.hu, ők elektronikával egyben adják, de ott 60ezer Ft a végösszeg.
Az a tapasztalatom, hogy azzal akkor van gond ha a füleshez adott szériagyártású füldugó nem fekszik fel rendesen. (Ez könnyen előállhat nem csak anatómiai okokból, hanem pl. elmozdul a mozgás/izzadás miatt, vagy csak egyszerűen nem érzed, hogy mikor toltad elég mélyre, vagy már úgy érzed, hogy feszít és kijjebb húzod.)
A füledre öntött illesztéket pontosan érzed, hogy mikor van a helyén (mikor koppra betoltad), ekkor sem feszíti a füledet és óriási felületen fekszik fel tökéletesen. (A fülkagylód külső felének nagy részén és a hallójáratod falán is jópár mm-en.)
Mélyhiány tuti, hogy nincs...
Emellett kényelmesebb mint a gyári és azzal ellentétben el sem mozdul.
A Molics Zsolti rendszeresen énekelt a Gitárcuccomon, mert luta volt összerakni a motyóját... :)
Fülmonitorilag mondjuk annyit elvárok, hogy egy középkategóriás füles szintjét hozza.
pl legyen mélye! mert ha az nincs csak cincog a gitár a füledben!
nem szükséges túl sok pénzt belefektetned a cuccba, főleg ha nem tudsz sokat szánni rá!
olyan mikit keress aminek jó a középmagas átvitele, így kisebb cucc is elég.
pl. Stage Line DM-1100, ez úgy cca. 5.000 -pénz.
Az énekcuccot inkább egy oldalra pakolva állítsd fel (FELÜLET!)
Ha megoldható legyen a gitár és basszusládák szintjéből kiemelve.
A hangerőt a pergő fogja megszabni. Agy állítsátok be a gitáralapokat, hogy a lábdob azért még hallható legyen, vagy ha nagyon fontos a zenétekben dinamika abba is kell egy miksi!
Az arány: 100W gitárhoz kell 300W béz, és minimum 500W ének, hogy rendesen átszóljon!
természetesen nem kell full hangerőn játszani, mert csak fejfájást/füllcsengést kaptok, mint írtam a pergő határozza meg a hangerőt!
próbán nekünk 15-20W gitár, 50W béz és 80W ének elég szokott lenni!
ha szeretnél olcsó énekcuccot keress meg!
van nekem is eladó, de tudok ajánlani is.
ami kell egy énekesnek: mikrofon, mikrofon állvány, mikrofonkábel, keverő, végfok (illetve powermixer ez végfok és keverő is egyben), hangfalak és hangfalkábelek.
Modellezve szólok vonalból, vagyis nincsenek ládáim, meghát ugye az éneken a 4x12" nem segít.
Fülmonitor: Shure SE-115 (legolcsóbb modell a szériában, bár sajnos már kifutott) + fülre öntött illeszték (5600 Ft). Nem tudom, mik az igényeid, nekem ennél jobb nem kell monitorozni.
Mint említettem, gyakorlatilag semmi.
De én biztos, hogy inkább szívesen játszanék 1, vagy akár 2 számmal kevesebbet, mert nagyon kényes vagyok a próbán megszokott kényelemérzetre.
Mennyit játszotok amúgy általában egy ilyen több bandás klubkoncerten?
csak a dob sallangok (pléhek, lábgép, pergő) fel-le szerelése minimum ennyi és még nincs kézre állítva a cucc...
Fülmonitorilag én még nem hallottam olyant hogy elégedett lettem volna, bár nem a 250k+ -os cuccokat nézegettem...
A gitárom inkább szóljon a hátam mögül, és a másik oldalon is van egy 4x12"-esem, ha netán átmegyek, a 300W fullcső elég itthon (és a határon kívül is) bármelyik színpadra hogy érthetően halljam a gitárom bárhol álljak meg!
Nem tudom, mennyi koncerttapasztalatod van fellépőként, de sokszor nincs extra 2 perc sem. vagy ha hagynak a saját utadon járni, akkor az az amúgy is szűkre szabott játékidőd rovására megy.
Ja, méga annyi: pesti koncerthelyen fordult elő, hogy azt mondták: van komplett énekcucc, csak alapmotyó kell. Odamentünk, szó szerint nem volt más, csak két konnektor a falban...
Egyetértek, emiatt (is) szeretek inkább vidéken játszani. Pl. Blues Tanya, Borgödör.
Mondjuk a pesti klubok védelmében annyit hozzátennék, hogy itt sajnos komolyan kell venni az időkorlátot,mert a lakók elég háklisak általában. A klubok meg többnyire lakóépületek alatt vannak. Persze ez nem magyarázza a nagyképű hangosítói hozzáállást. A legrosszabb ebből a szempontból szerintem a Tündérgyár...
Igen, a kilógó vezeték kétségtelenül egy hátrány, mondjuk nekem gitárkábel úgyis lóg a hangszerből, én a köré tekerem a jack hosszabbítót a fülesnek, így gyakorlatilag nincs plusz zsinór.
Mondjuk az, hogy nincs 10 perc átszerelni + valamennyi beállni, az nagyon gáz lehet.
Én mondjuk az amatőrizmus csúcsa vagyok elhanyagolható tapasztalattal, de amióta egyszer kipróbáltam a fülmonitorozást, nem tudok elképzelni olyan szitut, hogy monitor hangfalazzak. (Más kérdés, hogy nem is nagyon adtam időt annak, hogy abban a dologban rutint szerezzek, ami egyébként szükséges lenne, ahogy írod is.)
Ha semmire sincs idő (aminek esetén felmerül bennem, hogy van e értelme egyáltalán úgy játszani), az persze más kérdés, de én arra gondolok, hogy ha ki tudom rakni a saját kis kompakt keverőmet a földre és bekábelezem (extra 3-5 perc), akkor onnantól részemről nincs szükség monitor beállásra sem, nem mutogatok koncert közben, hogy több kontrollt kérek stb., vagyis a hangmérnöknek sincs velem több gondja.
Hogy ezt tipikusan nem tudják azzal tolerálni, hogy cserében nem érzik extra nyűgnek azt, hogy én így szeretek zenélni, azt persze bőven el tudom képzelni... :(
Nem szeretek általánosítani, de pl. vidéken sokkal nyugisabban, lazábban mennek ezek a dolgok, a személyzet részéről is. Meg lehet beszélni a dolgokat általában, és ha csúszás van emiatt, akkor sincs világvége.
Az idegeskedés, pökhendiség inkább a fővárosi klubokban jellemző. Azért, mert ő már kevert a Csárlinak is, még nem kellene akkora arccal mászkálni, a kis zenekarokat letojni... :)
Vannak ellenpéldák is, de az biztos: a legrosszabbra kell készülni. Inkább legyen ott a saját cucc is, legyen mindenből kettő, mert volt már, hogy egy szaros mikrofonkengyelen ment a vita, ami fellépés előtt biztosan jót tesz a produkciónak is.
Pontosan arra gondoltam, amit Ricsi írt.
Ha nem saját cuccal és hangmérnökkel megy az ember (vagy haverokéval), akkor jellemzően olyan a hozzáállás, hogy örülsz, ha valamennyire megszólalsz, az extra kéréseknél meg te érzed magad megalázva a helyi 'hangmérnök' előtt... Tisztelet a kivételnek.
Rendesen beállni sincs mindig idő.
Meg azért őszintén, milyen show-t lehet csinálni, ha közben a hátadból jön ki egy vezeték ? :)
Megértem a problémát, jó a fülmonitor rendszer is, de anélkül is működnie kell a produkciónak, tehát hagyományos kontrollokkal.
Szia, érdekelne, hogy miért képviseled ezt a véleményt?
Ha van egy saját fülmonitor rendszered, akkor miért nem tudod azt hazai klubokban használni szted?
Köszi szépen az infot, hát igen, előbb-utóbb meg kell úgyis tanulni, mert nem mindig lesz fülmonitor(én azért ragaszkodnék fülmonitorhoz, mert hajlamos vagyok egy kicsit megnyomni a hangomat és utána kicsit rossz, érzem hogy feszül kicsit, de tényleg csak akkor ha nem hallom magam rendesen), és a mikrofon is tényleg jó ha nem gerjedékeny, legalább lehet adni rá egy kis plusz hangerőt, Shure SM58 lesz valószínű a fellépésen, tudom egy BETA58 jobb lenne, de talán ez is megteszi most.
Köszi még egyszer!
Egy kevésbé gerjedős mikrofont mindenképpen ajánlanék, akárhogy is lesz.
A fülmonitorról inkább a Mikrofonok topikban kérdezősködj ilyenekről, ott vannak hangosítós szakik...
De ha koncertezni is akarsz, akkor sajnos az ilyen egyedi megoldások elég felejtősek a hazai klubokban, meg kell tanulni hagyományos monitorokkal is énekelni, ez van.
Feleségem kórusban énekel, ott megy is neki, de amikor mikrofonba énekel kontrollal, akkor gondjai vannak, félreintonál. A kontrollos éneklés egy másik 'műfaj', elsőre senkinek sem megy tökéletesen szerintem, de gyakorlással kezelhető, megtanulható. Ha 'profi' énekes akarsz lenni, akkor muszáj lesz...
Nem találtam erre jobb topicot, remélem nem gond hogy itt teszem fel, ez tűnt a legreálisabbnak. Szóval színpadra keresnék fülmonitort, amiben tisztán hallhatom a hangomat, illetve a gitárt, és a zongorát. Sajnos vezeték nélkülire most nincs pénzem, ezért maradna a vezetékes, 7000-10000 Ft körül láttam már egész jókat, de nem tudom hogy tényleg érdemes-e belefektetni ilyenekbe, meg hogy mennyire jók ezek élő zenére.
A vezeték meghosszabbítását meglehetne oldani átalakítóval, tudom elég furcsán néz ki hogy a pólóm mögött elvezetve jön ki a vezeték, de valamire szükség lenne, a kontroll hangfalak mellet is, mert itthon a fülest felvéve, sokkal könnyebben, és tisztábban megy az éneklés, de ha nincs rajtam, akkor gond van, sajnos az is belejátszik hogy pincében próbálunk és gerjed a mikrofon is, ha adok rá egy kis plusz hangerőt.
Nagy szeretettel várunk benneteket 2011. augusztus 13-án (szombaton) énektechnikai kurzusainkra:
10:00 - 12:00 Magyar Hajnal - kevert hang
13:00 - 15:00 Dr. Pap János (Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem docense) - hangakusztika.
Helyszín: Ferencvárosi Művelődési Központ (Budapest IX.ker. Haller u. 27.) - színház terem
Belépő díj: 10 000 Ft
Jegyvásárlás: 9:00-tól a helyszínen
Azt megfigyeltem hirtelen, hogy a magasabb hangoknál a nyelvével lefedi az alsó fogsorát elül (nem nyújtja ki a nyelvét, csak majdnem :)
Ez vajon tudatos, ezt így tanítják valahol, vagy csak 'véletlen' ? (a hangba biztosan beleszól, ott minden számít :)
Másoknál is láttam ezt már...
A sls-t azért írtam, hogy nem egy üvöltöző egyed vagyok. :)
Amúgy meg ezen a felvételen nem pont atommetéltotálbrutál zenére használják az audix om-t:
audixom7 De tényleg ki kéne próbálnom őket.
OM-7-en én is gondolkoztam, de többen írták, hogy a szokásosnál több gain kell neki, ami nem minden pulton van... ez mondjuk fura nekem, de többen írták, ettől függetlenül lehet, hogy nem olyan nagy probléma.
Sennheiserem is van, e855, illetve volt e835 is, ezekből kifolyólag az e935-nek bizalmat szavaznék.
Ha nagyon nagy ricsajban játszotok, akkor Audix (gondolom ez a drágább), de ha kulturáltabb a muzsika, akkor Sennheiser (feltéve, hogy olcsóbb), de ha tudod, próbáld ki mindkettőt, hiszen azért végülis saját hanghoz kell venni mikrofont, akárki akármit is mond...
Köszi a választ. Ezt a két mikrofont találtam most használtan jó árban: Audix OM 7 és Sennheiser e935. Ismered ezt a két mikrofont? Írtad, hogy neked is Audix van és a Sennheiser-t is ajánlottad. Szerinted melyikre lenne érdemes beruházni? Még annyi, hogy speech level singing módszerrel énekelek(hátha számít valamit).
Kezdésnek érdemes pl. a Shure Beta58, aztán majd kitapasztalod, mi nem tetszik rajta, vagy megtartod... :) Sennheisernek van Sting modellje, e865 talán...
Használtat érdemes, meg lehet tisztítani a szivacsot, de azért jó, ha alapból nincs telehányva. Ha pl. sokat kluboztak vele, a cigiszag igazából 'természetes', sajnos.
Amúgy javasolhatnám az Audix OM-5-öt is, nekem olyan van, metálgitár+énekre tök jó a szűk karakterisztika, de ha lazább a zene, és nem kell annyira rátapadni a mikrofonra, akkor szóba jöhetne más is. Én szeretem a Sennheisereket is, E855 például, picit gerjedékeny, de szépen cseng, az árához képest.
Mindegy, vegyél bármit, egyszer el kell indulni valamerre... :)
Hello
Dinamikus énekmikrofont szeretnék vásárolni és ebben kéne egy kis segítség. Élő használatra kéne. Gitározom mellette, tehát nem kézben lenne. Színpadi monitort használok, nem fülest. Tenor vagyok. Viszonylag magas a hangom, pl mennek a Stevie Wonder témák, de fátyolosabb a hangom, mint mondjuk Sting-nek, csak testesebb. Árban úgy 40 és 70 között. Még annyi, hogy használtan mennyire érdemes mikrofont venni? Mert mondjuk egy 60e Ft-os mikrofont használtan már olyan 40-ért lehet kapni és azért még sem egy kategória egy új 40e Ft-ossal. Csak ugye, ez azért még sem egy gitár. Ugye a higiénia. Meg nem szeretnék egy cigi, sör, kolbász szagú mikrofont.
Előre is köszi a segítséget.
Csak mert senki sem válaszolt... :) Nekem ugyan OM-5 jutott, de a leírás alapján vannak hasonlóságok. OM-5-re is rá kell tapadni, tehát pontosan kell beleénekelni, ha kicsit mellémegy, akkor az már halk lehet (szűk a karakterisztika, cserébe ugye ezért nem szed össze annyira mindenféle színpadi zörejt). Jó cuccok az Audixok, de mivel az SM58 a kvázistandard, ezért meg kell tanulni kezelni, a keverősnek is...
Idős hölgy volt, és jó nagy darab, amúgy semmit :) Csak volt az öltözőnek valami közös (koedukált :) része. A feleségem kórusban énekel, őket kísértem el Olaszországba... néha próbálnak beszervezni énekelni, de a 40 emberrel együtt éneklés szépen, szabályosan, templomokban, az nem rakenroll... :) Volt már, hogy templomban olvasgattam a 'metálhammert', miközben próbáltak... :)
Tovább kérdezgetnék.
Mire kell odafigyelni használt mikrofon vásárlásakor, milyen hibái lehetnek?
Hogyan lehet meggyőződni róla, hogy nem koppintás amit kínálnak?
Mekkora különbség van mondjuk egy kínai és nem kínai SM58 közt?
Mielőtt valaki félreértené, semmi bajom az operával.
Sőt, egyszer egy öltözőben voltam Olaszország egyik legnagyobb operaénekesnőjével, csomó könyvet is írt az éneklésről, persze a neve most nem ugrik be... hatalmasat énekelt, túlénekelt egy 40 fős kórust ! És persze hibátlanul.
Poén volt :) Amúgy nemcsak rockerek vannak itt.
Mellesleg az operások mondják, hogy ha operát tudsz énekelni, akkor mindent tudsz - szerintük :)
Ha találsz jó rockénektanárt, szólj... én is feltettem már itt ezt a kérdést, nemegyszer...
Na, akkor lehet hogy kicsit félreérthető voltam. Engem elsősorban a videoban említett "twang" technika érdekelne (nem a fazon), azaz hogyan tudnék a fejhangomból is erős, izmos hangot kreálni. Mármint úgy, hogy közben ne menjen szét a torkom. Mert nagyjából meg tudom csinálni, de még egyrészt nagyon "formátlan", és hamar szétcseszi a torkomat, tehát valamit nem jól csinálok. És egy bizonyos magasság alatt erőtlen is, valamint a fejhang-torokhang váltás sem megy szépen. Ehhez kéne nekem tanár, aki ebben tudna segíteni. Eddig csak klasszikus éneklést tanultam.
Gitarkombo nem igazan... esetleg, ha tenyleg nincs mas, akkor billentyu- esetleg basszuskombora rakotnem, de arra is csak ideiglenesen.
Dinamikus mikrofon kell. Nem vagyok Shure parti, de kezdetnek egy regi, hasznalt, de jo allapotban levo SM58 jo valasztas. Persze majd biztos ajanlanak SM58 koppintasokat is, azokat nem annyira ismerem, de ha 20 ezer korul kapsz hasznalt eredetit, akkor en ezen nem sporolnek. Aztan majd kitapasztalod, mi nem tetszik, milyen lesz a kovetkezo mikrofon... de kezdetnek tok jo, hangositoknal standard, nem gerjedekeny.
Amit en meg jo ar/ertekunek tartok, az a Sennheiser E835, olcsobb, mint a Shure, es nem gerjedekeny az sem. Kevesbe karcos, kevesbe tiszta, viszont van kozepe.
Fontos a jo enekcucc, a kontroll, mert az ordito enekes a zenet sem tudja topra tenni, es magat is kinyirja. Nehez ugy, de el kell fogadtatni a zenesztarsakkal, hogy ha nem hallatszik az enek, es/vagy hamis is, akkor az egesz produkcio szar lesz, tehat alkalmazkodni kell a meglevo PA es enekes kepessegeihez, azaz tudni kell halkabban jatszani is, hogy az osszhatas ne egy ricsaj legyen, hanem elvezheto, jolszolos produkcio... mivel egyuttjatszas a dolog neve, nem pedig hangeroverseny, meg egymas megsuketitese a cel... :)
Sziasztok! ének hangosítással kapcsolatban lenne pár alap kérdésem. Egy kis bandában én énekelnék, és a próbákon saját cuccal vagyunk. Jelen pillanatban nem akarok erre sok pénzt szánni, mert bizonytalan hogy lesz-e komoly folytatása, nem viszolyog-e majd a társaság a nyávogásomtól stb. Viszont ha nincs egy alap cucc és próbálom túlordatani a hangszereket, akkor biztos hogy nem tudok (még magamhoz képest sem) jól énekelni.
Szal az a kérdés, hogy milyen mikrofont ajánlotok a kezdetekhez, ami nem oylan könnyen gerjed be egy próbán. Milyen árkategóriában indulnak az ilyesmink, milyen működési elvű mikrofon kell (kondenzátor/dinamikus/fantomtápos vagy nem).
A másik kérdés, hogy ha nincs PA, akkor egy kis gitárkombó az jó-e énekmikrofon erősítésére? (Olyanra ugye biztos nem, aminek fantomtáp kell; de lehet, hogy egyébként is túl kicsi a mikrofon jele?) Ha jó, akkor milyen teljesítményre van szükség? köszi!
Most tudtam rendesen vegignezni.
Hat, nem hagyott mely nyomot bennem... ugy ertem, a ficko nekem nem tul meggyozo.
Az ujdonsagkent eloadott `emberi hang felosztasa 6 reszre` nekem nem teljes, es kicsit zavaros is, ilyen alapon sokkal tobb reszre is fel lehetne osztani (teljes matrix, larynx pozicio es egyebek szerint :)
De persze nem ez a lenyeg, ugyanugy, ahogy a falsetto-fejhang dolog sem. Persze nem art tudni, de ettol meg nem lesz senki enekes.
A ficko viszont enekles kozben ugy fesziti az arcizmait, hogy egyreszt vicces, masreszt a `modern` enekiskolakban ez az elso, amit igyekeznek eltuntetni, az osszes tobbi erolkodessel, feszitessel egyutt.
En nem tanulnek nala.
Kicsit ripacs, de ebben Jack Black jobb :) Nala viszont tanulnek, o mar bizonyitott, kar, hogy nem enektanar... :)
Úgy értettem, hogy ezeket a technikákat tanítják, amiről a videóban szó van. Elsősorban a "twang"-re gondolok. Egyébként nekem bejött, ahogy a faszi magyaráz