Hello
Dinamikus énekmikrofont szeretnék vásárolni és ebben kéne egy kis segítség. Élő használatra kéne. Gitározom mellette, tehát nem kézben lenne. Színpadi monitort használok, nem fülest. Tenor vagyok. Viszonylag magas a hangom, pl mennek a Stevie Wonder témák, de fátyolosabb a hangom, mint mondjuk Sting-nek, csak testesebb. Árban úgy 40 és 70 között. Még annyi, hogy használtan mennyire érdemes mikrofont venni? Mert mondjuk egy 60e Ft-os mikrofont használtan már olyan 40-ért lehet kapni és azért még sem egy kategória egy új 40e Ft-ossal. Csak ugye, ez azért még sem egy gitár. Ugye a higiénia. Meg nem szeretnék egy cigi, sör, kolbász szagú mikrofont.
Előre is köszi a segítséget.
Csak mert senki sem válaszolt... :) Nekem ugyan OM-5 jutott, de a leírás alapján vannak hasonlóságok. OM-5-re is rá kell tapadni, tehát pontosan kell beleénekelni, ha kicsit mellémegy, akkor az már halk lehet (szűk a karakterisztika, cserébe ugye ezért nem szed össze annyira mindenféle színpadi zörejt). Jó cuccok az Audixok, de mivel az SM58 a kvázistandard, ezért meg kell tanulni kezelni, a keverősnek is...
Idős hölgy volt, és jó nagy darab, amúgy semmit :) Csak volt az öltözőnek valami közös (koedukált :) része. A feleségem kórusban énekel, őket kísértem el Olaszországba... néha próbálnak beszervezni énekelni, de a 40 emberrel együtt éneklés szépen, szabályosan, templomokban, az nem rakenroll... :) Volt már, hogy templomban olvasgattam a 'metálhammert', miközben próbáltak... :)
Tovább kérdezgetnék.
Mire kell odafigyelni használt mikrofon vásárlásakor, milyen hibái lehetnek?
Hogyan lehet meggyőződni róla, hogy nem koppintás amit kínálnak?
Mekkora különbség van mondjuk egy kínai és nem kínai SM58 közt?
Mielőtt valaki félreértené, semmi bajom az operával.
Sőt, egyszer egy öltözőben voltam Olaszország egyik legnagyobb operaénekesnőjével, csomó könyvet is írt az éneklésről, persze a neve most nem ugrik be... hatalmasat énekelt, túlénekelt egy 40 fős kórust ! És persze hibátlanul.
Poén volt :) Amúgy nemcsak rockerek vannak itt.
Mellesleg az operások mondják, hogy ha operát tudsz énekelni, akkor mindent tudsz - szerintük :)
Ha találsz jó rockénektanárt, szólj... én is feltettem már itt ezt a kérdést, nemegyszer...
Na, akkor lehet hogy kicsit félreérthető voltam. Engem elsősorban a videoban említett "twang" technika érdekelne (nem a fazon), azaz hogyan tudnék a fejhangomból is erős, izmos hangot kreálni. Mármint úgy, hogy közben ne menjen szét a torkom. Mert nagyjából meg tudom csinálni, de még egyrészt nagyon "formátlan", és hamar szétcseszi a torkomat, tehát valamit nem jól csinálok. És egy bizonyos magasság alatt erőtlen is, valamint a fejhang-torokhang váltás sem megy szépen. Ehhez kéne nekem tanár, aki ebben tudna segíteni. Eddig csak klasszikus éneklést tanultam.
Gitarkombo nem igazan... esetleg, ha tenyleg nincs mas, akkor billentyu- esetleg basszuskombora rakotnem, de arra is csak ideiglenesen.
Dinamikus mikrofon kell. Nem vagyok Shure parti, de kezdetnek egy regi, hasznalt, de jo allapotban levo SM58 jo valasztas. Persze majd biztos ajanlanak SM58 koppintasokat is, azokat nem annyira ismerem, de ha 20 ezer korul kapsz hasznalt eredetit, akkor en ezen nem sporolnek. Aztan majd kitapasztalod, mi nem tetszik, milyen lesz a kovetkezo mikrofon... de kezdetnek tok jo, hangositoknal standard, nem gerjedekeny.
Amit en meg jo ar/ertekunek tartok, az a Sennheiser E835, olcsobb, mint a Shure, es nem gerjedekeny az sem. Kevesbe karcos, kevesbe tiszta, viszont van kozepe.
Fontos a jo enekcucc, a kontroll, mert az ordito enekes a zenet sem tudja topra tenni, es magat is kinyirja. Nehez ugy, de el kell fogadtatni a zenesztarsakkal, hogy ha nem hallatszik az enek, es/vagy hamis is, akkor az egesz produkcio szar lesz, tehat alkalmazkodni kell a meglevo PA es enekes kepessegeihez, azaz tudni kell halkabban jatszani is, hogy az osszhatas ne egy ricsaj legyen, hanem elvezheto, jolszolos produkcio... mivel egyuttjatszas a dolog neve, nem pedig hangeroverseny, meg egymas megsuketitese a cel... :)
Sziasztok! ének hangosítással kapcsolatban lenne pár alap kérdésem. Egy kis bandában én énekelnék, és a próbákon saját cuccal vagyunk. Jelen pillanatban nem akarok erre sok pénzt szánni, mert bizonytalan hogy lesz-e komoly folytatása, nem viszolyog-e majd a társaság a nyávogásomtól stb. Viszont ha nincs egy alap cucc és próbálom túlordatani a hangszereket, akkor biztos hogy nem tudok (még magamhoz képest sem) jól énekelni.
Szal az a kérdés, hogy milyen mikrofont ajánlotok a kezdetekhez, ami nem oylan könnyen gerjed be egy próbán. Milyen árkategóriában indulnak az ilyesmink, milyen működési elvű mikrofon kell (kondenzátor/dinamikus/fantomtápos vagy nem).
A másik kérdés, hogy ha nincs PA, akkor egy kis gitárkombó az jó-e énekmikrofon erősítésére? (Olyanra ugye biztos nem, aminek fantomtáp kell; de lehet, hogy egyébként is túl kicsi a mikrofon jele?) Ha jó, akkor milyen teljesítményre van szükség? köszi!
Most tudtam rendesen vegignezni.
Hat, nem hagyott mely nyomot bennem... ugy ertem, a ficko nekem nem tul meggyozo.
Az ujdonsagkent eloadott `emberi hang felosztasa 6 reszre` nekem nem teljes, es kicsit zavaros is, ilyen alapon sokkal tobb reszre is fel lehetne osztani (teljes matrix, larynx pozicio es egyebek szerint :)
De persze nem ez a lenyeg, ugyanugy, ahogy a falsetto-fejhang dolog sem. Persze nem art tudni, de ettol meg nem lesz senki enekes.
A ficko viszont enekles kozben ugy fesziti az arcizmait, hogy egyreszt vicces, masreszt a `modern` enekiskolakban ez az elso, amit igyekeznek eltuntetni, az osszes tobbi erolkodessel, feszitessel egyutt.
En nem tanulnek nala.
Kicsit ripacs, de ebben Jack Black jobb :) Nala viszont tanulnek, o mar bizonyitott, kar, hogy nem enektanar... :)
Úgy értettem, hogy ezeket a technikákat tanítják, amiről a videóban szó van. Elsősorban a "twang"-re gondolok. Egyébként nekem bejött, ahogy a faszi magyaráz
Áh, az lehet a félreértés oka, hogy korábban hallgattam néhány élő anyagot, amik nem voltak túl meggyőzőek, így aztán nem is követtem, hogy az elmúlt években milyenek a fellépéseik. Így aztán, amikor hangképzési különbségekről beszéltél, azt hittem te is a stúdió - koncert különbségekre célzol.
Ebben az esetben viszont kíváncsi lettem, csekkolok is pár anyagot majd.
Én pon t az ellenkezőjéről beszéltem, hogy ha meghallgatod élőbe ott is nagyon hozza a tiszta éneket, de már más a hangja mint volt neki 10 éve, sokkal jobban "rebegtet" pl ami elvileg magától jön szerintem tuti járt tanárhoz 2005 óta...
Ez a célom, igen :)
Nem szoktam ilyen magasan énekelni, illetve régebben, amikor vokáloztam, fejhanggal, falzettoval fölé mentem, de az nem az igazi, most fokozatosan építem fel inkább mell, illetve kevert hanggal... időigényes a rossz reflexektől megszabadulni :)
Bár röfögni elég jól tud élőben is. (mondjuk azt mindig ignorálom)
Ne legyen igazam, de félek tőle, hogy ő nagyon le fogja lakni a hangját rövidesen.
Végül is már most is komoly különbségek vannak az élő és a stúdiós teljesítményei között.
Nem erre gondoltam, amikor karakterről beszéltem.
Tipikus hiba, hogy hallgatóközönség a felvétel minősége alapján ítélkezik a produkció felett, nem a zenészek teljesítménye alapján. Úgy látszik, én sem tudom kivonni magam ez alól.
SAjna én sem jutottam el pénteken:S.
Tény hogy vannak született tehetségek, de pl Akerfeldt is azt nyilatkozta, hogy sosem járt énektanárhoz, aztán ha meghallgatjuk a Royal Albert Hall-t meg a Lamentationst. akkor eléggé fülbeötlő hangképzés technikai különbségeket fedezhetünk fel.
Karaktere az eredetiknek van :) Mi csak egyszerű vidéki srácok vagyunk, akik szeretik ezeket, azt' néha játszanak ilyesmit, mert jó érzés játszani... :)
Vannak ilyenek... született tehetség... vagy afroamerikai, énekeseknál ez a két dolog szokott lenni ilyen esetben :)
Sajnos én sem jutottam el a koncertre. Volt 'helyette' Evergrey, istenkirály, a Kamelot Fabioval viszont... nekem már a Conceptionban is Khan volt a minden, a Kamelot nélküle nem sokat ér (Fabio idegesítő vibratoja meg egy külön téma...)
Szóval hétvégén volt örömzene megint, gyakorlatilag NULLA rákészüléssel zeneileg :)
Magas labda mindkét szám, elsőre így sikerültek... lesz ez még jobb is.
Aránytalan, nyers próbatermi felvétel. És az a vékony énekhang... na, az vagyok én :) Meg néha megszólal egy második gitár, akkordokkal vagy dzsidzsivel, az is én.
Építő jellegű kritikák jöhetnek, felkészültem a legrosszabbra... :)
Persze, elképzelhető, igazából helyszín- és stílusfüggő. Ha ez egy hosszú, keskeny sátor, és amúgy relatíve csend van, tehát nem dübörög egy nagyszínpados banda a sátor mellett, akkor miért is ne...
Egy kis évődés belefér.
Intelligens emberek tudják kezelni a dolgokat szerintem.
Kicsit elszaladt velem a ló, de végül is az igazság az, hogy mindenki csinálja úgy, hogy öröme legyen benne mert ez az ami átragad a közönségre, és kész a jó buli.
Ez esetben még inkább fontos a jó kontroll befelé, különben csúnya dolgok lesznek kihangosítva... :)
Szerintem sem reális, hogy egy 20W csöves cuccot kitekerve 30 métert tartósan és pontosan áténekeljen az ember, anélkül hogy kiabálna, hamis lenne stb.
A halk dalolás nem gond, ha gain van a keverőn, csak ügyesen kell mikrofonozni, hogy ne gerjedjen a cucc.
Alkalmazhatod az öreg bluesgitáros trükköt is, azaz mögötted legyen a kombó úgy elhelyezve, hogy ha szólónál félreállsz, beleszóljon a kombó a mikrofonba - szólókiemelés :) Ha meg közéjük állsz, akkor ugye halkabb lesz a gitár kifelé.
köszönöm a jótanácsot. Pont az a másik problémám, hogy az énektudományom kb. olyan "megasztár-selejtező" szintet ér el (mivelhogy fullszoba gitáros vagyok: csak azért szoktam énekelgetni, hogy ne legyen túl egyhangú a gityózás). A hiányosságaimat úgy szoktam kompenzálni, hogy effektezgetek, és halkan dalolok - így egyesek szerint fogyasztható (persze sör nem árt hozzá).
Az az igazság, hogy annyit tudok, vagy egy - kb. 30 m hosszú - teremben, vagy valami sátorban.
Azért "rinyálok", mert tavaly egy "hosszúasztalos" kerti bulit csináltunk - én voltam az egyik végén az asztalnak - és a másik vége felé már alig hallottak.
Doki! Hidd el, hogy elég az, ami neked van. Persze, ha nem egy 500 n2-es helyen fogsz zenélni tele tömeggel, mert akkor nagyobb kell.
Írd le, hogy mekkora helyen fogsz játszani.
Értem. A legfontosabb, hogy az énekes hallja magát rendesen (kontroll), ez meg a többi 'zajtól', a környezettől függ. Azért kellene 'sztereo', mert a kontroll szóljon neki befelé, a másik meg kifelé. Szóval inkább két kisebb cucc (akár hifitorony is jó lehet), mint egy nagy mono erősítő, mert azt általában nem lehet belőni, hogy mindenkinek (énekesnek, gitárosnak, közönségnek) egyformán jó legyen.
Az az igazság, hogy dob és zenekar nincs (). Főleg szobagitározással foglalkozom évi 1 (haveriköri) koncerttel, ahol egyedül "szerepelek". De most még 1-2 más helyre is meghívtak, ahova valószínűleg kevés lesz az 5 wattos csöves erősítőm, ezért gondolkodom egy nagyobbacska beszerzésében - csak aggódom, nehogy az ének háttérbe szoruljon.
Úgy értem, a többi számhoz képest miért emeled ki ezt a legelsőt ? (nekem a színvonal eléggé egységesan jónak tűnik, de még csak bele-belenézegettem...)
Csak gitár lenne ? Mert igazából a dob a kritikus... mert azt nem nagyon lehet halkítani :) Szóval ha kulturált a dolog, akkor is olyan 120-150W kellene, mert azért ezek a kis énekcuccok eléggé gyengék valóüjában. Ha több zenész van, akkor lehetőleg 'sztereoban' legyen a dolog, tehát min. 2x75W körül. Az egyik oldal lehet kontrollnak (esetleg földre lerakni a ládát az énekes elé), a másik szólhat a bandának.
Sziasztok Énekesek!
Szerintetek kb.15-20 wattos csöves gitárkombó mellé hány wattos énekcucc javasolt, hogy hallani is lehessen?
Előre is köszönöm a jótanácsot.
Maga mindent félreért ? Ez már beteges, de tényleg...
Na mindegy, eleget beszélgettünk. Kössél másba innentől (ha még van egyáltalán valaki, akivel eddig nem játszottad el ezeket a játékaidat... :) Nem válaszolok a provokációidra innentől, ez én időm drágább ennél.
Énekeljen mindenki, és megvalósul a világbéke.