pont ez viszi el a modellezés hangját. ha egy saját, erôteljes karakterrel bíró erôsítôre teszed a multit, akkor pont a modellezést nyírod ki vele. Vagy modellezik az ember egy ahhoz megfelelô cuccal, vagy nem modellezik, és vesz egy karakteres, neki tetszó cuccot. A kettô együtt értelmetlen...
Én elhiszem, hogy jól szól, de csak amíg mellé nem teszel valami komoly cuccot. A Vox-ra és a Laney-re is rá lehet kötni az effektjeidet, pont erről beszéltem, hogy az erősítő miatt szólal meg.
Én is úgy vagyok ezzel mint magno, egy taposással kell teljesen másféle hang és ezt vagy milliós rackel, vagy multival lehet elérni.
Később persze biztos "megjön az eszem", de egyelőre nemakar :D
Egy biztos...kell egy alap csöves cucc aminek teszik a karaktere...azután rakhatod rá a multid így lesz többféle hangod...és ha megunod, mert megfogod, marad a scövi egy trottyantóvanl:)
Ez így szuper lennne, csak az a bökkenô, hogy nekem nem elég egy "Hang", mert többféle stílust akarok lefedni... viszont kisvasutat sem akarok. Én mindig elégedett voltam a Zoom G7.1ut-val, mondjuk a Voxot még nem volt idôm annyit tesztelni, de ezekben bôven benne van, ami nekem kell. És amennnyire én tudom, a PE60-at és az Atomicot is direkt arra fejlesztették ki, hogy a multikat kiszolgálja, nem? A Zoom a Powerblock-kal és egy 212 (Celestion hangszórós) ládával nagyon keményen megdörrent, és pl. crunchot és high gaint egyaránt gyönyörűen meg tudtam szólaltatni vele egy kapcsolással. De nem is akarok arról vitatkozni, hogy multi vagy nem multi, mert mindenki úgy foglal ebben állást, ahogy ízlésének megfelel, csak azt kérdezem, hogy ha ezek a cuccok erre lettek kitalálva, akkor miért ne működne ez így megfelelôen?
Biztos nem rossz, de egy ahhoz már eléggé ott kell lenni a szeren, mert egy multival elég könnyen messze lehet kerülni egy jó hangzástól.
Az "elfogult" kritikákat meg nem szeretem, mert a harmony centralon is általában csak olyanok írnak, akik most vették a cuccot és örülnek neki. Persze amikor már nem olyan szép a menyasszony akkor már nem írnak be.
Az XT Live is jó a PE 60-nal, de ha a TM60-at kötöm rá, annak sokkal tisztább életszerűbb a hangja.
Azért az atomic + egy jó muti, tuti, hogy nagyon állatul szól.
Itt lehet olvasni róla, angolul. A fórumot is érdemes megnézni, az oldal szerkesztőjének épp tonelab-je van egy atomickal.
Köszi Az a kombó biztos betyárosan elrendezné a dolgokat :) Én is most kapok egy VOX kis gyakorlókombót itthonra. Persze ennek nem sok köze van az AC-hez, de azért a feeling megvan.
Csak szerintem nem jól állsz hozzá a feladathoz :)
1. Keress egy erősítőt, amiben benne van A HANG, amit keresel. Főleg a karakterre figyelj. Én speciel ajánlani tudom a TM60-at, nagyon sokoldalú, Marshall, Fender kombókat, ezek mind olcsóbbak, mint pl. az Atomic.
2. Ha megvan A HANG, lehet rajta csiszolni. Boost, kórus, delay, ami kell. Szélsőséges és indokolt esetben még egy multi is beleférhet a láncba.
A multi/végfok/láda megfejtést sztem felejtsd el. Nagyon sok szerencse kell hozzá, hogy az illesztése, karaktere megfelelő legyen. Volt pl. Digitech GNX1-em, szerettem, de az is akkor szólt jól, amikor 2 5150 fej végfokát, és 2 5150 ládát hajtottam vele, mert a fejben benne volt A HANG!
Ha jó cuccot akarsz, akkor ne kisérletezz mindenféle "kacattal". Vegyél egy jó minőségű, jónevű cuccot és nem lesz vele gondod. Minden stílusban megvannak a megfejtések.
megnéztem a külföldi és a magyar ár arányát a sima 112-nél (410euro-90e Ft) és azt vettem a külföldi 212-re (600euro). merthogy arra nincs magyar ár írva ...
Hát nem tudom, eddig neked milyen cuccaid voltak, de én is mindig kisérletezek. A JCM900 nagyon nem jött be (évekig játszottam rajta turnén is, nem szerettem a hangját, de bandában jól szólt). A HD cuccot azért adtam el, mert "túl nagy" volt, és éppen széledt szét a banda is. A TM kombót még 97-ben hallottam Frankfurtban amikor megjelent. Szerelem volt első látásra (hallásra). Érdekes módon akkoriban is 160 körül volt az ára (egy fenix tele akkor 30e volt, Gibson LP studió 80e). Aztán most sikerült egyet vennem és egyszerűen nagyon jó, sok mindent ehhez a hanghoz nem lehet hozzátenni. Egyedül az effektek hiányoznak, de majd megoldom :) Csak ez így már egy kicsit komplikált cucc, de mindenki csodájára jár és a csöveket keresi benne (mint ahogy én is 10 éve:)
mondjuk a 212-es PE60 nem tom mennyi Mayarországon, de ha abból indulok ki, hogy a 112 90e, akkor gondolom 110 körül lehet, tehát "csak" 50rugó a különbség. Ennél jóval több is szokott lenni a tranyós és a csöves kombók között..
Én azért megpróbálnám az Atomicot. :)
Európában ha jól leginkább csak itt lehet vennni,, vagy esetleg ebay. Egy 212-est amúgy már nyertem korábban ebay-en, csak a gyerek bemondta az unalmast, és mivel nagy a cucc, azt mondta nem tudja elküldeni...
meg egyébként én nem akarnék kombót is, hanem csak a Tonelab rákötve a PE60-ra (212-esre) vagy az 50W atomicra. Az is csak mégegy cucc, amit cipelni kell
Te tudod, de a cuccok általában kihajtva szólnak jól. Mikor HD147 fejet hajtottam, 10-11 óránál kezdett jól szólni (150 vagy 300W, ha jól emlékszem). Na ennél az állásnál a másik gitárból konkrétan semmit sem lehetett hallani (Marci MF) :). Szóval én mindenképpen kissebb cuccot javaslok. A TM kombó is így fél hangerőn pont korrekt.
tudod, nekem az 50W Johnson kombó is mindig bőven elég volt a színpadon... csak hát ha már pénzt fektetek bele, és hosszú távra gondolkodom, akkor a legjobbat akarom!
Igazából a hangerő relatív. Mi is hangosak vagyunk, a dobos izomból tolja, de a TM+PE kombó fél hangerőn van. Ennél hangosabban még nagyszinpadokon sem lehet játszani, mert nem hallod a többieket.
gondolom. Az atomicban azért az vonzóbb, hogy csöves, és mint ilyen a maga 50 wattjával hangosabb mint a PE, bár én még egyket sem próbáltam... mondjuk én 212-es PE60-ban gondolkodnék, és így azért lenne a kettő között jó 60 rugó különbség, nemtom, megérne-e annyi pluszt...
bár most már kezdem unni, hogy mindig mindent lecserélek, jó lenne valami optimális cuccal megállapodni...
Ja, asszem a jövő héten én is beújítok egy X3-at post effektnek. A tonelab is nagyon kellemes. A "sima" Live legnagyobb baja az volt, hogy studióban király volt, de nehezen szólalt meg rendesen gitárcuccon. A PE-n is jó volt, de a jelszintekkel varázsolni kellett, de amikor bedugtam a TM60-at a Live helyett annak sokkal egészségesebb hangja volt.
Az X3-nak van már külön amp kimenete, így van remény, ha nem jön be, akkor most még hipp-hopp el lehet adni :)
ja Lassan meg én is eladom...
erősítő szim van a multiban (Tonelab SE), bár lehet hogy később még majd azt is lecserélem X3 Live-ra, csak meg akarom várni, hogy kicsit fusson, mert még nagyon új...
azon gondolkodom, hogy gitár (abból is eladtam most mindent, csak az új Washburn meg a nagy Gretsch maradt meg az elektromosok közül.)-multieffekt-power engine.
Az 3 db cucc. Az már tényleg nem sok.
Amúgy olyan a cucc (PE60), hogy szeretnék még venni belőle 2 db-ot. Sem a hangerő, sem a hang nem igényli (tehát az egy bőven elég), de nagyon brutális lenne
Jár az agyam... próbálom a cuccaimat mennyiségre súlyra minimalizáni, minőségre pedig maximalizálni szerény kereteimen belül...
a Powerblock + hangfal kombináció is jól működik, csak zavar, hogy ez így a multival együtt már 3 db cucc!
Köszi egyébként,most ugrott be,hogy a ritmusok is PSA-1-ről mentek,csak mögé volt téve egy 2x60W-os csöves Kitty Hawk végfok egyik fele meg a V30-as ENGL ládám.Shure SM57 és Sennheiser MD421 mikrofonokat használtam hozzá,minden ritmusgitártéma a két mikrofonnal egyszerre lett rögzítve,és végül a kettő arányát állítgatva sikerült ez a szand.(A dobot leszámítva hómrekording az egész)
Csövessel tényleg jobban szól,nekem viszont nem volt fasza az XLR (hangkártyába tolva,PA-ről nem hasnyáltam...).2x50W-os EL34-es ENGL végfokkal pusztított a cucc.
én is vettem már pár dolgot e-bayről, szívesen segítek, ha tudok: bali@furgerokalabak.hu
a psa-1-gyel tökre meg vagyok elégedve én is. először nem voltam, de már igen. szerintem a titok, hogy az XLR kimenetet kell használni, nem a dzsekkeset.
meg csöves erősítővel jobban szól, mint tranyóssal.
Wow, nagyon jól szól!! Remélem azért a tisztái sem lesznek teljesen rosszak.. Lenne még 1-2 kérdésem (ebayes), ha jól tudom jártas vagy a témában, írhatok mailt?
Egyedül a tiszta hangjával nem voltam megelégedve,minden másra kiváló,szerintem az egyik legjobb nem csöves rackes előfok,sok csöves előfokot is megszégyenít.
Én sajna már jó 3-4 hónapja eladtam a psa-1-emet,de alapvetően a tiszta hangszín a cucc gyengéi közé tartozik.Vagy elfogadható a hang,de nagyon halk,vagy elég hangos,de recseg-ropog.Én a tiszta hangok belövésekor a 18/68-as (Fender Super Clean) presetből indultam ki.
Thx. Ha esetleg van 1-2 hangmintád különböző hangszinekről, érdekelnének.. 1-2-t már letöltöttem a fórumról, de pl tiszta hangú preseteket nem nagyon hallottam még. Persze csak, ha van kéznél..
a héten xlr-ből dugtuk a psa-1-et a hangosításba és teljesen rendben volt.
mondjuk nem kizárt, hogy jobb egy ládaszimulátorral, de így is szép hang jött ki belőle.
Tech21 Double Drive és XXL között vacillálok. Melyiket vegyem?
Laney Sound elé kellene, valamilyen zsíros torzító, elég kemény, de még nem kása szandhoz. Epi Les Paul gitárom van. A metálzónt meguntam, elég jó volt az is, de másra vágyom...
Sikerült egy nagyon faja ritmusszandot kikevernem a PSA-1-ből, ma délután! Ez már nem vékonka ám!!! Viszont legalább jó dögös!
Szóval PSA-1 rúlzik! Sőt, ha a hangja átfut a G-Majoron, akkor még a tisztái is szépek.