Bite kapcsoló:
"Megváltoztatja a hangot a lágy jazz hangszínektől a harapósabb túlvezérelt hangszínek felé. Túlmutat az egyszerű Bright kapcsolókon, vastagítja a mélytartományt, és érthetőbbé teszi a mélyebb húrokat."
Weep kapcsoló:
"Növeli a felharmónikusok számát, és vastagítja a hangot.
Éneklő karaktert ad, mint az A osztályú csöves erősítők.
Az effekt érzékenyebb az egyes hangok hangerejére, és arra, hogy milyen erősen pengetsz."
vudu ember,király vagy!
ha leírnék egy-két magyarázatot a tm60-as füzetemből,lefordítanád nekem?
de tudod mit,leírom most.
csak néhány potinak a funkciója érdekelne,igérem nem terhellek meg nagyon a kérdeseimmel:)
aszongyahogy:
bite kapcsoló:
"changes the sound from jazzy and mellow to a more "biting",overdriven style.going beyond a normal bright switch, it also tightens the low end to give more definition to the low strings.
weep kapcsoló:
increases the amount of even harmonics and thickens the sound.
it provides a "singing" quality like that of a class A tube amp.
the effect is particularly responsive to the attack of individual notes and directly proportional to how hard you pick.
growl poti:
ezt nem kell:)
hát előre is köszi voodoo mester a segítségedet.
(ha nincs kedved lefordítani,nem baj!nem akarok ám rád szállni minden kis hülyeségemmel.)
Szóval.Sansampok (és a Tech21 cuccok) lelke a full analóg jelút.A vezérlés és a memóriarész az,ami digitális,a jelútban kizárólag highend FET-es kapcsolások vannak.A hangzást úgy alakítják ezek a cuccok,hogy a csöves motyók karakterisztikáját meghatározó paraméterekbe enged belenyúlkálni,így az elő-és végfok paraméterei egyaránt állíthatók,így a csöves cuccokra jellemző páros számú felharmonikusokat (kellemes a fülnek) és a csövekre jellemző push-pull szimmetrikus jelvágást csinálják,ezért hangzik olyan "csövesnek" a hangjuk.
Példának okáért nézzük a PSA-1-et.
Van rajta egy preamp poti,ami a bemenet érzékenységét állítja.Az egyensúlyi pontja középen van,ami azt jelenti,hogy kicsit eltér a csöves cuccok gain szabályzójától,ugyanis így nemcsak boostolni,hanem vágni is lehet a jelszintet.Ha ki van tekerve,akkor olyasmi hangzást érhetünk el,mint a Mesa-jellegű agresszív előfoktorzítás.
Aztán van itt az előfokszekcióban még 3 érdekes poti,amit érdemes megvizsgálni jobban.Név szerint Buzz,Punch és Crunch.Ezek az egyes harmonikus tartományok szaturációjába nyúlnak bele,illetve az egyes tartományok torzításának mértékét állítják.Általában ezek a dolgok fixen be vannak állítva egy adott előfokban,ám a Sansampon lehetőség nyílik arra,hogy egy-egy adott hangkaraktert úgy kapjunk meg,hogy ezeket a paramétereket állítgatjuk.A Buzz a mélytartományban,a Punch a középtartományban szabályoz.A Crunch kicsit más tészta,ez ugyanis csak boostolható,a leírás szerint a magastartomány dúsítására és a hang felfutási idejének állítására használható.Aztán itt van a Drive poti,ami a végfoktorzítást hivatott állítani (nem master hangerős fejeken lévő volume potinak felel meg).
A Low és High potik gyakorlatilag mély-és magasemelésre illetve vágásra jók,aktív szabályzók,amik +-12 dB-es tartományban szabályoznak.
Na,kb ebből áll össze a Sansamp "modellezés".Szóval fogták a híres csöves cuccokat,ízekre szedték,megvizsgálták,hogy milyen paraméterek befolyásolják a hangkaraktert,majd mindezt a lehető legegyszerűbben,csövek nélkül,FET-ekkel megcsinálták egy kis dobozban.És jól szól!(jobban,mint a sokszor digitális ízű DSP-s cuccok...)
tényleg próbáld ki hotpants kartárs!
igazából tényleg nem modellezős a cucc (csak nem találtam én sem jobb szót rá),analóg technikával "modelleztek" néhány erősítő karaktert,szerintem nagyon jól.szép tiszták,egészséges torzított hangok.a hangminták véleményem szerint nagyon valós közeliek,nyugodtan veheted készpénznek:)
ja,és a reverb is igen jó minőségű:)
Jaja,PSA-1 vonalhang,de nem a szimmetrikus,hanem a normál jackes kimeneten.Itt-ott még némi kozmetikázásra szorul (picit soknak érzem a gaint,illetve csináltam felvételhez 2féle ritmushangot,hogy ne takkra ugyanaz legyen a két oldalon a szand - van egy Mesa-jellegű előfoktorzításos dolog -> ez van a felvételen,illetve hegesztettem mellé egy marshallos végfoktorzításos hangszínt).
Tökre örülök,hogy bejön a TM60,sztem nagyon jó kis cucc,sokoldalú,hangerőben is elég,és szépen szól!Ha zúzni akarsz,akkor meg elékötsz vmi faszányos pedált,és kész az allround hordozható motyó.(Egyébként a vállraakasztható rekk sem hülyeség,egy PSA-1 kb 1 kilós összesen,hozzá egy 1U magas tranyós végfok is max 3-4 kiló,az még bőven vállalható,még pár sör is befér mellé )
így van!:)
és tulképp ezzel a módszerrel kvázi határtalan a beállítási lehetőség:)
a hozzáadott füzetben,ill az erősítőn található gyorsbeállítás diagramm ad némi támpontot,de tényleg a fantáziád, és az izlésed szabhat csak határt.
itt vásároltam,érdemes elmenni és kipróbálni ha gondolod.
nincs olyan,hogy erősítő tipus:)
a két csatorna közül az egyik durvább,a másik visszafogottabb,és ott tudod kikeverni azt,ami kell.
de most a melóhelyen vagyok,nem nagyon tudok neked érdemben segíteni.
de hogy némi fogalmad legyen a dologról,belinkelek az erősítőről egy képet,és itt talán látszik egy kicsit a kezelőfelület.
hát megvettem a tm60-at sok pénzért,de így első nekifutásra szerintem megérte.egy pici amerika,minden túlzás nélkül:)
a honlapon található hangminták valósnak bizonyultak,nagyon jól szól a kicsike.azt hiszem nem véletlenül vívta ki a tech 21 a valódi minőség jelzőt.nem hittem volna,hogy digitális modellezés nélkül így meglehet közelíteni a csöves hangzást.a tm60-at nem zúzdára találták ki,de a marshallos szólóhangot,és a fenderes tisztát tényleg nagyon hozza.
nagyon merem ajánlani bárkinek,akár otthonra,akár próbára,senki nem fog árnyékra vetődni vele:)
tényleg minőségi kis kombó,bár még tanulgatom én is,de nagyon elégedett vagyok vele.elképzelésem szerint veszek még hozzá eq-t,delay-t és teljes lesz a könnyített menetfelszerelésem:)
Hát van hangereje a dobosnak,az biztos-duplázó meg ilyenek.De szerintem rendes szőnyegekkel stb minimálisra lehet csökkenteni a szükséges wattok számát.
Szerintem a rackes cucc erre nagyon jó lehet.Veszel egy előfokot,hozzá egy egy rack magas tranyós végfokot,lehet kapni könnyű vállra akaszthatós racktáskát.A láda meg a próbateremben csücsűl.Az előfoknak jobb esetben van cabinet szimulátora amit otthon a hifire is rá tudsz kötni.
Ha combóban gondolkozol,mindenképpen legalább 2 hangszóróst próbálj beszerezni.Mert nem csak neked kell hogy jól halljad magadat,de a zenekar többi tagjának is,jól kell hallani hogy mit játszol.Az énekesek erre nagyon érzékenyek.Ráadásúl a dobosnak még át kell mennie a saját felszerelése által keltett hangokon is és csak akkor tudnak dinamikusan erőből játszani ha jól hallanak.A dobszerkóval kell felvenni a "versenyt".Lightosabb zenéknél ez nem annyira gond,de egy hangos metal bandánál ehhez kell igazodni.
a lényeg,hogy akár bkv-val is eltudjak menni bárhová,ha kell.
azt mondod czen bácsi,hogy nem elég a 60w?azért gondoltam modellező cájgra,mert nem kell hozzá sok minden,hogy ha viszonylag jó hangot szeretnék produkálni.
csöves kombók marha nehezek,bár abból 50w mindenre elég,azt tudom.
mi az ajánlatod czen bácsi?
merre kellene mozdulnom?
hát pedig kombó lenne a kiszemelt erősítő,mert feltétlenül kell egy könnyített menetfelszerelés,amit akár otthon,akár próbákon vagy akár kisebb bulikon használhatok.a nagy cuccokról való álmom még várat magára (jcm800-900),először egy müködőképes banda kell,kellő rutinnal.
...és nem is beszélve arról,hogy még autóm sincs:)
És ráadásul nem csak a dobostól függ, hanem az adott hangszórótól is, ami a cuccban van! Nem egy vadállat a dobosunk, de az AC30-am triódába kapcsolva fut 60%-os hangerőn.(10-15W max.) Mondjuk ehez kell 2db 100dB-es Celestion V30.
H
laney volt nekem ekkora tranyósban, nekünk elég volt, kb. annyira, hogy hangerő 3-4 állás között. (5-6 állásban szólt jól, de akkor túl hangos volt:( ja igen, a próbahely garázs, szóval nem túl nagy a tér.
vagy ugy egyaltalan mennyiert erdemes venni egyet, mert inkabb többet beleadok erte, ha kell, de nem szeretnek olyat venni, aminek 1-2 ev utan baja lesz, vagy vagod mire gondolok.
nem tudom mennyire vagy otthon ebben a temaban, de nem tudsz egy megbizhatot ajanlani? együtteshez kene probara olyan 30.000 es 40.000 ft körül, ha tudsz esetleg.
kösz!
de ezek nem keverök? egyben erösitök is?? Bocs, nem vagyok otthon az enek erösitökben ezek szerint. csak gitar erösitöm volt eddig es azt hittem, hogy ez keverö...
hmmm..
hello!
a kerdesem a következö lenne:
hol tudok enek erösitöket kapni, mert egyszerüen nem talalok sehol se! lehet, hogy en vagyok a bena, de nem talaltam sehol sem.
nem tudtok segiteni, hogy hol lehet kapni, vagy egy honlapot megadni, ahol meg lehet ezeket nezni(ha lehet Budapesten belül).
köszi elöre!
Hát én is ezt mondom, hogy én se szeretem ezeket az angol elnevezeséket, de ha itt mi elkezdjük használni a fasza kis magyar megfelelőket előbb-utóbb elterjednek!
Ez az átugrás pl tök fasza!
a bypass lehetne például "átugrás" vagy valami ilyesmi, még logikus is az elnevezés... ezek csak azért hangzanak így furcsán hirtelenjében, mert senki sem így használja őket, de ha gyakran hallanánk és használnánk, már mindenki természetesnek venné.
akármilyen borzalmasan is hangzik, az a jelentése, nem igaz? :)
amúgy sem bántok én senkit, csak én szeretek magyar szavakat használni. gyűlölöm ezt a sok riszpiktet meg idegen kifejezést... no csak ennyi...:)
persze tényleg van, aminek nincs magyar megfelelője
Nah ne mondd, hogy a volume hangerő...
De én master volume-t írtam, olvastam már ilyet, hogy mester hangerő, de azért az elég borzalmasan hangzik...
Tónust se gyakran hallottam még, hangszín jah az lehet.
Igaz a signal jelet jelet, de a processzálásra télleg nemtudok jobbat.
Egyébként egy csomó ilyen gitáros, hangszeres kifejezésre nincs rendes magyar szó.
Master volume, gain, bypass, tone...
1989-ben Barta B. András nyilvánosságra hozta a találmányát elérhetővé téve a zenészeknek és stúdióknak szerte a világon.
Sansamp először alkalmazta a csöves erősítő szimulációt professzionális eszközökben akár közvetlen felvételről akár élő előadásról legyen szó, és megalkotott egy teljesen új szintű signal processzálást. (Erre van magyar kifejezés?)
"In 1989, B. Andrew Barta made his invention commercially available to players and studios around the world. SansAmp pioneered Tube Amplifier Emulation in professional applications for recording direct and performing live, and created an entirely new category of signal processing."
voodoo!lefordítanád ezt nekem?
(egy magyar elme lenne az alapító?)