" mesélj a Vintage Hangszedőd felépítéséről kicsit.. "
Már nincsenek és az elkövetkezendő 50 évben biztos nem lesznek. Öszvérek lesznek, de gityóba való humbuckerek 50e.ft.
alatt biztos nem és a basszguitarba való öszvér humbuckerek darabja 75e.ft.-tól a forint devalválódás mértékében."
Jaja! A lényeg maradéktalanul a helyén van, csak feljebb és lejjebb is van egy kis plusz, amivel akár művészkedni is lehet. De a hagyományost illetően a megszokás nagy úr.
A Jeti pickupoknál sem kevesebb a közép, csak több tónus társul hozzá felfelé és lefelé is és ezért tűnik kevesebbnek a közép a hagyomámyos JB pickupokhoz képest, ahol szintre, csak a közép a domináns és kevesebb van felfelé és lefelé is.
Tehát, hogy, van egy "termetesebb" humbucker pickup, amit Jazzabass pickupoknak is, Precision pickupnak is használhatsz a hozzá tartozó kapcsolókkal.
Egy hangszedőben hat hangszer tónus tulajdonágai.
jah hát jó lenne... gyorsan téma miatt felteszek egy kérdést jeti bácsitól :) csicseregték a madarak h americába egy nagyon híres bassus gitáros nevét nem tudom rendelt jeti pick up okat :) mi hír róla? elért már a pick up hozzá? ha igen mit szólt a pick upokhoz? :)
Hali!
A tőlem megszokott JB szettet ajánlanám, de a nyitott változatában tudnánk prezentálni, (tehát, ahol látod a mágnesek végeit) és szintén a Jetis szisztem neodimiumos szerkezettel.
szeretnék egy PU szettet tőled... JB/PB párocskát... a weboldalt nézegettem, csak pl nem derül ki nekem onnan a különbség, hogy a I,II,III verziók között mia különbség...
találok erről esetleg infót valahol? pl érdemes itt visszalapoznom ebben a topicban?
egyébként egy "fapados" mexikói Fenderbe kellene, melyiket ajánlanád?
Ha műanyag, akkor egy kis darab 2mm vastagságú polysztirol lapocskát ragasszál (vulkanizálj) rá a fülre! Acetonnnal beecseteled (körömlakk oldó) mindkét anyagot és összenyomod őket. Acetonnal megnézheted előbb azt a műanyag lapocskát, amit rá akarsz vulkanizálni, hogy oldja-e. Rákensz egy kicsit és, ha az ujjlenyomatod rajta marad, hozzátapad az ujjbegyedhez, azt a műanyagot odaragaszthatod. A láb tetejére ragaszd, amelyik felét a rugó nyomja!
Majd egy fél óra múltán a csavartól vékonyabb lukat fúrj, vagy óvatosan égess bele!
szia Jeti! egyik állítócsavarom nem jó. fel szeretném emelni a pick up ot de kijön a csavar a helyéről... teljesen le van engedve a pick up :S mit lehet vele csinálni?
tévedsz megint vagy feltaláltad az örökmozgót?:).
amúgy az alap sustainer mellett szokás még felharmónikusokat is kiemelni + feedback funkciót is beépíteni az elektronikába...
Nem úgy működik. Pont fordítva. Nem mondom el, mert nagyon egyszerű (annak, aki már rájött). Mindenesetre a Guitarplayer jó úton kapisgál, csak nem vaspor a dolog kulcsa.
Egyébként beindítottátok a fantáziámat. Régebben már (úgy egy évtizede) kísérleteztem egy sustainer passzív single pickuppal, egészen jó eredményekkel, csak valahogy elsiklott nálam a dolog, mert nem volt rá akkoriban nagy igény és, amit úgy lehetne használni, hogy, amikor szükség van a nyújtott hangokra, egy kapcsolóval sorba kötni a mindig éppen használt normál pickuppal. Így nem kellene + elektronika.
Digit. multiméterre gondoltam, azzal sokminden mást nem tudok mérni, amíg nincs mondjuk valami jelgenerátorom is mellé :) Akkor lehetne valami rezonáns csúcsot mérni, talán... :)
a hídnál található hangszedő népies nevén 'bridge' pickup, míg a nyakhoz közelebb esőt a szájhagyomány 'neck'-ként aposzrofálja. ennek nyelvtani okai vannak, ld. anglicizmusok.
bridge humbi aminek szép telt a hangja, a másik ami a húrlábnál van az nem annyira erőteljes,(telt) és a hangszíne se nagyon változik a nyakihoz képest.
meg én nagyobb változást képzeltem el mikor vettem.
De a Pumpa Úr a sustainerre volt kíváncsi, azt a hatást semmilyen kondival nem tudod elérni, csak ha a húrt "begerjeszted", egyfajta visszacsatolás alakul ki, a húr pengetés nélkül is folyamatosan "szól", azaz rezeg az "idők végezetéig" ... vagy amíg le nem merül az elem :D
Jeti egyébként kéne vele foglalkoznod ha senki nem csinál, te leszel az az 1 aki Magyarországon csinál ilyeneket :D Magyarországon ezek szerint nem is lehet beszerezni ilyet?
Azt a gerjesztő masinát mindenféle gityóra lehet használni, de én olyat nem csinálok és szerintem hazánkban senki sem.
Gityón belül kondikkal lehet a humbuckerekben más tónusokat csinálni.
most olyat kérdezek amihez sajnos nincs sok fogalmam :D van ez a húrgerjesztős elektronika (Sustainer) nem tudom h ilyet te csinálsz-e ha igen mennyiért, és beépítés szempontjából minek kell megfelelni a gitárnak. a másik kérdésem pedig az lenne h yeti pick up után lehet-e velemiféle másik hangzást állítani rajta? mert 1 set yeti pick up om van tökéletes a hangzás, de szinte csak 1 et használok, mert annyira hasonló a 2 pick up közötti hangzás :S hozzáteszem nem jó hangszerelés mellet használom sajna. nincs pénz jobbra :D
Jeti mester, azt szeretném kérdezni, hogy ha ismered a fender telecaster original vintage hangszedőt, hogy a tekercs a mágnesrudakra közvetlenül van-e tekerve, vagy a mágnesrudacskék valahogy el vannak választva a tekercstől, azaz - a kérdésem lényege - lehetne-e e mágnes rudacskákat finoman ki-be mozgatni ezen a hangszedőd a tekercs rongálódása nélkül? Célom: finoman állítani az egyes húrok közötti hangerő arányt.
A neodimuim mágnesek feleződése, kb., 560év. Egy zenész egész életének 40-50 éves időtartamú munkásságára kivetítve maximum 10% körüli dinamika veszteséget jelent, ami szinte észrevétlen semmi egy emberöltőben.
Igen. Így igaz. Idővel, jelszint és felharmónikus tartomány veszteséggel jár.
A leggyengébbek a ferritmágnesek és a kerámiamágnesek, amiknek reje kb., 50év elteltével feleződnek. Az alnico5-ös mágnesek ereje kb., 80 év múltán feleződik és a többi új, modern ötvözetű mágnes energia feleződése a táblázat alapján, arányosan, hozzávetőlegesen meghatározható.
szia Jeti !
vannak ezek a hájpolt vintage hangszedők . 40-50 éves mágnesek vannak bennük ,és idővel veszítenek az erejükből ,ami meg kihat a hangzásra . mi a tapasztalatod ,véleményed?