Van egy nagyon ritka, teljesen eredeti ---> nem volt átalakítva, limitált kiadású, 1997-es Fender Jimi Hendrix Woodstock Tribute Stratocasterem nagyon szép állapotban az eredeti Fender tokjával.
Van egy nagyon ritka, teljesen eredeti ---> nem volt átalakítva, limitált kiadású, 1997-es Fender Jimi Hendrix Woodstock Tribute Stratocasterem nagyon szép állapotban az eredeti Fender tokjával.
Budapesti rock zenekar vagyunk és énekes frontembert keresünk! Trióban muzsikálunk, a harmincas éveink közepét tapossuk, az utóbbi időben sok Jimi Hendrix-et játszottunk viszonylag komolyabb rutinnal, de széles a spektrum, sok mindenre nyitottak vagyunk, jöhetnek az ötletek! Leginkább saját nótákat írnánk, már sok téma van, egy korábbi zenekarunkkal fel is vettünk 16 saját szerzeményt. Próbaterem adott, ahol a saját cuccunkat használjuk. Hangszereink kivallóak: YAMAHA dob, Fender Stratocaster ‘79 USA, Fender Jazzbass, tehát a technikai feltételek adottak. Ami fontos: legyél laza és karizmatikus, min. átlag heti 1x tudjunk zenélni és nem lenne túl nagy baj, ha dalszövegeket is tudnál írni Nem kell profinak lenni, mi sem vagyunk azok, csak legyen meg a feeling, a többi tanulható! Ha érdekel a dolog, akkor dobj egy e-mailt az lzeold@gmail.com címre és mellékelj valami hangfelvételt amin te énekelsz - egy pár strófát akár telefonnal is fel tudsz venni
Nem van vele baj, szereti is, meg figyel is az öregre. Az, hogy én meg máshogy kottáznám le a számot, mint Ő, magánügy. Biztos, hogy nem kezelném auftaktnak a riff első felét...
Arion, vigyázzá ezzel a tejfeles szájúval, mer' tényleg dzsanázza a dolgokat!
A múltkor fogtam egy C 7/6-os , és ő kapásból mondta, hogy akkor a C mixoliddal legyek szíves letámadni ezt az akkordot - és tényleg jó
Vagy a másik, épp boncolgatom 4. fokra (jelen esetben F#) a szűkítettet, ahogy kell, mikor aszongya, hogy sokkal érdekesebb lenne oda ha egyszerűen F#m6-ot rakok bele - és tényleg jó ...
Szeretjük hát :)
És mit sem ér az én zenei képzettségem, ha még az ilyen nagykutyák, mint a TM Stevens se tudnak eljátszani egy egyszerű Hendrix dalt rendesen :D
De most tényleg, Hendrix baró volt!
Meg ezek a csókák is barók!
Ne csak a vérszívás menjen a Hendrix témában, meg az úgyisnekemvanigazam, íme egy ilyen. Kedvenc Hendrix Hey Joe-m. Robban a gitár, hogy szólt már, könyörgöm
Nincs vita, Te biztos jobban ismered ezt a nótát, mint én. Abban sincs vita, hogy máshol énekli az öreg, mint a fiatalok. Szerintem azt is elismered, hogy igazi 1 ütemes groove nincs a dobban, csak félütemes. (ha 4/4-ben gondolkozol.) Én csak azt állítom, hogy a dallam, a riff, a szám legelején nem felütés, hanem hangsúlyos dallam kezdet. Ezzel el is érkeztünk oda, hogy 2/4 ben kell lekottázni és kész. Meg abban is egyet kell, hogy értsünk, hogy szeretjük Hendrixet.
Na, szerencsére nagyon sok illusztris zenész van a közeli ismerőseim között, tegnap óta őket is traktáltam ezzel a kérdéssel. A visszajelzések alapján eddig az én mérlegemen van az igazság.
Sőt, kifejezetten Hendrix őrült ismerősömmel is konzultáltam, már az elején annyit mondott, hogy igen, ismeri a problémát, és tényleg nem úgy van a dal, ahogy feldolgozták.
Korábbi érvelésed abból a sebből vérzik, hogy amennyiben szépen lekottáznánk a felvételeket, egymás alá a dobot, a hangszereket, és az éneket, persze a szokásos hangszerelési sorrendben, és a kották legelejére ráírnánk, hogy melyik évben játszották el ezt a verziót, és oda lenne írva a szerző is, akkor már elég furán jönne ki, hogy a Band of Gypsys nem jól játszotta a dalt.
Rohadt sok muzsikálásom során volt mindenféle hakniban, meg komoly produkcióban részem, első kézből tudom, hogyan néz ki egy felkészülés adott fellépésre. A szóban forgó dal egy halál egyszerű dal. De tényleg. Egy 4/4es ütem hosszúságú riff, meg egyszerű szöveg. A riffet mindenki leszedi, és sose felejti el. A szöveget elég egyszer meghallgatni.
És akkor így nézhetett ki a felkészülés, hogy figyelj T, húzzuk azt is, hogy Who knows, oké?
Ja, simán, hogy is van?
Hát így....a szöveg meg ennyi...és akkor te felelsz rá.
Ja, megvan, vágom.
Kész a dal...
A dal egyszerű volta miatt, még ha évekig nem is hallottad, akkor is 3 perc összerakni, és a mai nap annyit foglalkoztunk ezen a fórumon a dallal, amennyit se a Gales-ék, se a Sayce nem foglalkoztak. Mindemellett tartom töretlen rajongásomat az említett előadók iránt.
De becsapós riff, és...megérkeztünk.
A poénodom nem sértődöm meg, nyugi, azért annál több van mögöttem, hogy egy ilyenen felhúzzam magamat
Ja és egy gizda paraszt is vagyok, és a szolfézs tanárnőm is csak azért nem utált, mert a folyamatos órai rendbontások ellenére is mindig hibátlanra írtam meg a ritmus meg 4szólamú dallamírásokat. A zeneelmélet tanárom legidiótább kérdéseire is tudtam mindig a választ. Tehát gizda paraszt vagyok.
Vagy favágás közben énekelnek? Sokat segítettél nekem a probléma megértésében, különösen azzal, hogy ilyen finoman megtaláltad az egyszerűbb intellektusomhoz illő, nem túl bonyolult, szemléltető magyarázatot.
Urak! Mozartnál nem lenne vita, mert leírta. Hendrix nem írta le. Én dallam és riffbuzi vagyok,nekem a riff igy van: lá-lá-szó-lá-szó-mi-ri-re-do-do és nem: re-do-do-lá-lá-szó-mi-ri ) Vagy leírnám 2/4-ben. Szerintem, akinek a dallamérzéke nem ez első riffre működik, az különös izlésű zenész. ( Megnyugtat, hogy nem egyedül vagyok hülye, hanem Sayce és Gales is hasonlóan szarul húzza.)
Az van, hogy Zolika a spanom és engem is betámadott ezzel tegnap. Mondom magamban - iszik ez rendesen - há ilyen hülyeséget, ezt a nótát még én is játszottam, ilyen nincs, hogy ne vegyem észre...
De.
Ott a nagy különbség, hogy az ének így elveszíti a soul-os lüktetését. Nem jönnek ki a sorok. Most az egy dolog, hogy a dob se oda üt.
Szóval ének: Gales/TM is csak koszol össze vissza, Sayce konkrétan egészen mást énekel. Gyakorlatilag a szám fele nem úgy van - és ez szerinte egy ős-funk nótánál nagyon nem mindegy. Olyan, mintha, mintha a cocain-t 2-4 -re játszanád, vagy a Come together-t nem "fordítanád" ...
Az egy másik dolog, hogy ezek az iszonyatos zenészek olyat tolnak, hogy eszembe se jutna ezen agyalni...
Azért kell figyelned a dobot, mert akkor rájössz, hogy az ütem első fele többnyire azonos a másodikkal dobilag. Értelmezheted a szám indulását úgy, hogy az 3-ra induló, fél ütem felütés, de nincs jelentősége, mert alapvetően 2/4-es a beosztás. Mindenesetre szerintem vallamelyest dallamérzékkel megáldott zenész ennek a riffnek az elejét nem felütésnek értelmezi, hanem egynek. Persze lehet ez megszokás is, mindig így értelmeztem és sose játszottam. A kiinduló felvetésben nincs vita, a riff másik felére nótázik az öreg meg a többiek. Nem lényeg.
Hát szerintem az gitárriff eleje az 1. Ha Te ragaszkodsz a saját értelmezésedhez, akkor legyen Neked 3=1-el, a Te dolgod, én ettől nem fogok álmatlanul hánykolódni.
Sayce ott kezdi a sorokat, ott kezdi el énekelni, hogy They don't know, azaz oda rakja az egyet, ahol az szól ritmusilag a riffben, hogy tim-riri riri-riri
Tehát
Ugye szolfézs órailag a ti a nyolcad, a ri meg a tizenhatod, tim a pontozott nyolcad.
A riff így néz ki: tim-ri ri-tim tim-riri riri-riri
Hallgasd, hogy hol van az 'egy'. Azaz mikor száll be az énekkel, vagy egyáltalán, hogy a kezdő break után hol kezdi el ütni effektíve a 2-4-et.
Tehát nála úgy van a periódus, hogy "tim-riri riri-riri tim-ri ri-tim"
Sayce ott kezdi a sorokat, ott kezdi el énekelni, hogy They don't know, azaz oda rakja az egyet, ahol az szól ritmusilag a riffben, hogy
Ehhez képest Hendrix nem oda énekli a They don't know-t
Hanem oda, hogy tim-ri ri-tim.
Vagy amikor a Buddy Miles énekel, akkor is a 'She didn't know' ott indul, hogy tim-ri ri-tim. Vagy amikor huhogja a riffet, akkor is ott indít (Hendrix videó 5:19)
Hallgasd a dob-basszus kiállásokat, újraindulásokat, dob break-eket, stb.
Fogadni is mernék, hogyha megmutatnám/elmesélném embereknek, akik ismerik, sőt talán játszották is ezt a dalt, hogy miről van szó, akkor nagyon sokuk arcára az lenne ráírva, hogy "bazmegtényleg". A tévedés megideologizálását és a művészi szabadságot meg nem szabad összekeverni. Ezzel együtt maradok hű Philip Sayce, TM Stevens, Eric Gales rajongó, és nagy tisztelője Tóha Janónak. A szóban forgó dalt piszok régóta ismerem, és ehhez képest nekem is csak az elmúlt két hónap során tűnt fel, hogy egyáltalán nem ott van az 'egy', ahova én addig éreztem. Az említett előadók meg elég érzékenyek Jimi Hendrix ügyében arra, hogyha autentikusan adnak elő egy dalt, akkor az autentikus legyen. Arról nem is beszélve, hogy szeretik, ha az 'egy' a helyén van. Egyszerűen ez egy ilyen hülye, becsapós riff.
Hendrix rajongók figyelem. Az kinek tűnt fel, hogy a Philip Sayce, de még a TM Stevens is rosszul húzza azt a dalt, hogy 'Who knows' ? Nem úgy van a periódus. Aki nem hiszi, hallgassa meg a Band of Gypsys felvételt.
udv!
remelem itt megoldasra talalok, jimi milyen marshall cuccokon jatszott, az ok hogy tuningolt de megis, ha valaki tud konkretumokat mondani irjon ha kerhetem
koszi!
hmm, linkelni máshogy nem tudom, úgyhogy itt van:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=2353767836335&set=a.2353766796309.121752.1014339756&type=3&theater
Sziasztok! Eladó ez a Cort Stratocaster (nem G szériás) elektromos gitár. 2006 év végén készült, 2007 augusztusig boltban állt, én vagyok az első tulajdonosa. Ez még Stratocaster testtel készült, nem a G széria és hasonlóak testével, igazi ritkaságnak számít már. Eredeti hardware, eredeti pick-upok (2 single coil, 1 humbucker! A test kialakítása miatt a 2 single coil hangszedő is humbuckerre cserélhető!) Nagyon szép hang, szépen beérett faanyag és teljesen egyedi megjelenés! ezt garantálom, mert én magam dekoráltam (erről is van fent egy kép). Az eredeti alapszíne metálszürke, a koptató fehér . A dekorációt ha kell, eltávolítom (a koptatót kivéve, mert az festett) , mert csak ragasztva van, de szerintem jól néz ki és a hangját sem rontotta le. Lehet, hogy kicsit cifra, dehát rock and roll, nem?:) tehát igény szerinti állapotban kérhető. mivel én már nem használom, ezért sajnálom, hogy csak porosodik. Én még 62000ért vettem anno, de 30000ért tokkal együtt (vízhatlan, félkemény, hátra is vehető CNB tok), 27000ért tok nélkül odaadom valakinek, aki megígéri, hogy vigyáz rá:) Dobozát, finomhangolásához szükséges szerszámokat adom hozzá. kérésre küldök még képet, infókat! Csak igyekezz, mert nem lesz sokáig nálam!:) Természetesen erősítőn kipróbálható:) elérhetőség: kiralylac@citromail.hu vagy 06306051465. AZ ÁR MINIMÁLISAN ALKUKÉPES, de ilyen alacsony áron ehhez foghatót nem találsz:)
Posta is játszik természetesen +2000 Ftért! írjatok/hívjatok, megegyezünk!:)
Sziasztok! De jó, hogy találtam ezt a topicot. Kb. két hónapja állt össze a háromfős bandánk ismét, egy kitünő dobossal kiegészülve. Olyan friss a dolog, hogy még nevünk sincs, de nyáron már szeretnénk valahol megmutatni magunkat. Ha valaki tudna segíteni akár egy jó kis klubot, v fesztivál szerű dolgot.
Linkelek pár próbafelvételt halgassátok meg szerintem nem olyan szar. Who Knows Red House Manic Depression És imádjuk JIMIT!!!!!!
Kitudja?
Mikor fog megjelenni Jimi új koncert filmje?Royal Albert hall 69-est kiadják ebben az évben.Kíváncsi leszek,hogy fog szólni,illetve a film minősége milyen lesz.Youtube-on vannak felvételek,de azok össze-vissza vannak vagdosva,effektezve és szar minőségűek.
van ez az argentin faszi:
Chris Duarte már párszor linkeltem a blues topic ba ..
ő is olyan mint a Eric Gales vagy Michael Landau vagy S.Henderson
szóval egy nagy stratos ő nekem ,aki igazán tovább visszi a Hendrix szellemet a maga modján a játékában ott az utalások meg a soundban is.
és ő is igazi trio gityós :
Hendrix’s strings of choice were light-gauge Fender Rock ’N’ Roll sets (gauged .010, .013, .015, .026, .032, .038). However, guitarist/producer Bob Kulick—an acquaintance of Hendrix’s during the Greenwich Village days—remembers him breaking a string in a dressing room, and saying, “Uh oh, I don’t have any extras.” Kulick asked him what he needed, and Hendrix said he used an E string for a B. “That was the first time I’d ever heard of anyone moving their string gauges over like that,” Kulick says.
But, then again, Band of Gypsies drummer Buddy Miles insisted that Hendrix used a very heavy E string, a medium gauge on his A and D, a Hawaiian G string, a light B, and a super-light E. This was supposedly not just for experimentation, but something Hendrix did because he thought the mixed gauges would keep the guitar in tune better. (Michael Bloomfield apparently tried some of the Hendrix Strats that Miles owned, and he was also a proponent of the mixed gauge theory.)
For picks, Hendrix chose whatever medium gauge his hand came up with when he stuck it into the drawer at Manny’s. Barrett simply reports that the Experience carried thousands of picks, as well as hundreds of guitar straps—all selected to match Hendrix’s shirts."
Ha valaki lejjebb hangolja a gitárját, akkor egy mérettel szokott feljebb menni mint amit normálban használt. Általában 9-es a standard, (nem tudom Hendrix) ezt használta e de logikus lenne lehangolt állapotban a 10-es
Én egy nagyszekunddal vagyok lejjebb, normálban 10-est használtam, és most próbálom hogy a sima 11-es vagy a 11 hibrid a jobb. Ha ennél vastagabbat tennék fel, ismét nagyon megfeszülnének a húrok, és elveszítené azt a jó öblös soundot.