Ha magas hangon sípol, akkor az nem az üreges test miatt van, hanem a pu gerjed. Az ilyen pu gerjedne egy tömör testű gitárban is. Ilyenkor szokták viasszal meg ilyenekkel kiöntögetni a pu belsejét, általában telejsen fölöslegesen, mert ugyanolyan marad. Ezt gyárilag kell jól megcsinálni. A test gerjedése sokkal inkább mélyebb frekvenciás búgás. Ez ellen volna a lukak betömése (akusztikus gitároknál egy gumi bigyót tesznek a lukba), az f nyílásos gitároknál meg általában széles cellux-al egyszerűűen leragasztják a nyílást (most néztem George Benson dvd-t, neki is cellux-al van leragasztva az f nyílás). De szerintem a legjobb megoldás az, amit pár sorral lentebb belinkeltem, egy méretre vágott EVA szivacs az f nyílásba...
nekem az akusztikusom rezonálva gerjed hangosítva, különösen a d hangra érzékeny, nem sípol csak mint egy jó sustainer, remeg a test és tartja a hangot, majd idővel feedback-kel......természetesen nem torzítottan is
dcsabi:...itt nem, itt az üreges test+greccs szedők azok amik ezt okozhatják...
De az a furi, hogy a jazzgityók is ugyanolyan gerjedékenyek(nálunk hazsnálu nk egyet marcin trottyantva és csak a miksire kell figyelni, hogy ne legyen túl alacsonyan, vagy ne nézzen a marcifalra rá....illetve a cultos gyerek is marci kihajt+greccs...és null gerjedés.Nem tom mi lehet a gond iagzából.
Nálunk az volt a baj mindig, hogy bérelt próbateremben próbáltunk az ottani cuccokon, nem volt értelme megoldást keresni. A koncerteken meg volt hogy saját erőstő volt, fesztiválokon két három, amiből választani lehetett, úgyhogy nem ment. Mindíg mások voltak a körülmények. Én nem tudok úgy játszani, hogy folyton arra kell figyelnem, hol állok, és milyen szögben állok. Mivel a dobos fix, a nagybőgős is majdnem fix, ahhoz, hogy valami mozgás legyen a színpadon, nekem kell rohangálni össze vissza.
Ha meg leveszek a magasakból, a presenceből, akkor felesleges Gretschen játszani, mert oda az a speciális hang, ami a játékomat jellemezte, meg ami miatt ebben a műfajban használják a Gretschet
Fingom sincs igazán, de nem lehet hogy a gretch-nél a pick up fémháza okozza a gerjedést?
Gibson lp-nál már tapasztaltam ilyet. még ki hangerőnél is sípolt
ahogy kuka lett a fémház, rendesen működött..
...meg nálunk kihangosított koncikon kisebb hangerő szól az alapokból a miksik miatt,így ilyen helyeken kevésbé gerjedünk, viszont kis klubbok, ahol nincs kihangosítás, ott ugye jobban hajtod az alapokat, kisebb hely, ergo gerjedékenyebb lehet.
...és nem próbáltad próbákon kikisérletezni, hogy hogyan orvosolhatod ezt?...értem ezalatt, hogy nálam jazzgityó(ami ugye korántsem greccs) , ha levettem a magasakból, vagy presnceből, ha a mikivel vokálnál máshova áltam...stb.
Nyilván a Puskás stadionban nekem sem gerjedne úgy, de ahol mi szoktunk játszani, ott általában közepes színpad van, viszont elb"szott nagy hangerő, mint egy metálkoncerten. Főleg Németországban. Szinte minden koncertemen ott volt a gyomromban a gombóz a folyamtos gerjedés meg sípolás miatt.
"kell az új hangzás a fülének stb"
Én nem hangzást váltottam, csak gitárt. A tele hangzás nekem nem jó, ezért cseréltem Joe Bardenre a pickupoket. Úgyemlékszem, Te is mondtad, hogy teljesen úgy szól, mint egy Gretsch. Ez egy telecaster formába üntörr Gretsch (mert ez a hang kell a Gorillához), csak nem gerjed (és nem hangolódik el mint az állat nótánként)
Teljesen igaz...meg lehet ezekkel az üreges testű gitárokkal kihajtott marcin is játszani gerjedés és buher nélkül is....nagyszinpadon, vagy ha a hely engedi lehet játszani, hogy hova állsz vele, mert ugye vannak pontok ahol jobban gerjed---ezt pl. a nagyok előszeretettel ki is használják...
fordítva működik a dolog. van a húr, mint egy acélszál és rátekercselnek még egy vékonyka kis acél/nikkel szálat, hogy csengjen-bongjon. aztán ezt szépen leköszörülik. ugyanezt a g húron is meg lehet csinálni. a köszörült húroknál a g is tekercselt, majd köszörült. más hangja van, tompább, mint egy sima g húr. én pont azért tettem a fendereimre köszörült húrt, mert iszonyúan csengett-bongott, az én fülemnek már sok volt.
(elnézést az off-ért)
üdv!
Nézegettem a myspace-en láttalak titeket(the hepcats), a bőgősötök nem a Tom White and his friends be nyomja??Mint ha koncerten őt láttam volna.De lehet, hogy tévedek.
üdv.:Bence
több komentre refflektálnék, én is totál megértem Gorillát hogy miért váltott nagy részben telére... Én ezt totál elfogadom és megértem hogy valakinek kell az új hangzás a fülének stb... én pl sok évig lap gitáron játszottam - telén - és nekem meg pont ez kellet egy mély hangzás ilyen karcos... ilyen... nem tudom elmondani Gretsch...
Nagy koncerten is meg lehet oldani hogy ne gerjedjen... én még igénytelen zenész vagyok, nem úgy mint itt... nállam is lehet hogy néha gerjed stb... de hol nem szarom le :D - hát baszusss ez ennek a hangszernek lelke van, hát milyen széééép már.... meg milyen hangja van...
Na én ezért váltottam erre, de van aki meg ebből lett elege.
Amúgy ok, tényleg nem jazz gitár, nem kimondott jazz gitár... de azért tökéletes arra a célra is, meg rockabilly-re és punkra és swingre és ... metálra is :D
De a Gretsch az nem jazzgitár. A forma ne tévesszen meg senkit. A Gretsch az egy country hangszer, egy üreges testben előadott telecaster. Semmi köze a jazzhez.
Tudom, hogy ez Gretsch topik, de én 12 év alatt belefáradtam a gerjedésbe. A legkimüdoltabb technikákkal sem lehet elkerülni egy bizonyos hangerő fölött, mert a Gretschet nem erre tervezték. Ezért most - bár itt a Gretsch és játszom rajta - áttértem a telecasterre, amibe egy Gretschet hasonló hangú pickupot tettem. Tudom hozni a Gretsch hangzást (csucsu a megmondhatója), de nem kell a halálba stresszelnem magam, hogy vagy nem szól a gitár, vagy sípol mint az állat. Nekem ez nagyon sok felesleges stresszt és kellemetlenséget okozott a Gorilla koncerteken. Rockabillyre jü, de ahol kemlny drive vagy torzítás van, sok pedállal, nagy terek, ott a Gretsch gerjedése egy örök probléma. Még setzernek is gerjed, pedig közel sincs úgy torzítva, mint nekem. Én még nem tudtam úgy a Gretschel nagyszínpadon játszani, hogy ne kaptam volna az agyvérzést a gerjedéstől. Most ez megoldódott, és végre tudok a zenére figyelni. A próbákon két órából háromnegyed óra azzal ment el, hogy a Gretsch gerjedésével kűzdöttem. Itt meg kitekerem, szétmegy a próbaterem, és jólérzem magam, mert minden kis bolha hang kijön, amit játszóm, jó rockosan, metálosan szól, ahogy kell, mégsincs szenvedés. Szeretem a Gretschet, használom is, de nagy hangerejű színpadokon tovább kellett lépnem. Nyilván vannak ellenpéldák, van aki megoldja, de ki tudja, milyen erősítőt vagy zajzárat használ, milyen pedálokat stb. Egy Nekromantixhoz hasonló gitárosnak, ahol nagyon mély frekvenciára van állítva, hogy gyomorból üsssön a kiséret, ott nyilván nem gerjed annyira, mint nekem, aki sokszor visító hangpkon szólózok. Ha azt megküldöm, egy bizonyos hangerő felett nincs menekvés. Klub szinten ok, de pld a Dürer Nagytermében (ami nem is olyan nagy), nem merek már a Gretschel kiállni, mert nagy hangerőt szeretnék, és tönkretenné a koncertet.
Nem sokat tudok a köszörült húrokról, de eddig azt hittem, hogy a köszörülésnek csak az E A D húroknál van jelentősége, mivel ott vannak recék, amiket le lehet köszörülni. A G húron nem sok értelmét látom a köszörülésnek.
a jazzerek pont azért használják a köszörült húrt, mert tompább a hangja. tehát igenis lényeges a hang. a játékmódbeli különbség meg csak annyi, hogy köszörült húrt nehezebb nyújtani. különösen igaz ez a g-húrra.
hangzásban nagy különbség még, hogy a köszörült húrt a húrlábnál megpengetve - persze ez hangszertől meg gitárostól meg pengetéstechnikától is nagyban függ - bejön egy kicsit nazális twanges hangzást. (de nem akarnám elinditani most itt a mi a twang című véget nem érő vitát
: )
Pár hete éppen egy angol psycho bandával turnéztunk, aminek a gitárosa egy 6120-as Gretsch Nashville gitáron nyomult. Az E-A-D húrok köszörült húrok voltak a gitárján, a többi meg sima "stainless steel" vagy valami ilyesmi. Neki ez a kombináció tetszik..... A gitár szépen szólt erősítővel, akusztikusan kevésbé szépen (de mondjuk ez nem a fő szempont). Kb. egy fél órát játszottam rajta és hát én sokkal kényelmetlenebbre számítottam.
a koszorult hurt altalaban jazzistak hasznaljak, de nem tudom, hogy manapság használják e egyáltalán. Másfajta játékmódhoz kell, nem a hangja a lényeg.
én 10-46 ot használok. Nem azért, mert sokat nyújtanám a mély húrokat, hanem mert könnyebb a játék így, finomabban lehet játszani. Én sokat játszom a mény húrokon.
Ati jól tudod, kb most már csak a fa és a bundozás az eredeti... minden más már cserélve lett, jaj bocs még a nyaki pálca is eredeti... :) de minden más már csere... a húrláb, tremoló, pickup, pickup ring, kábelezés, heveder tartók, nut, kulcsok (az utóbbi ugye még a te munkád) de nutot már cseréltem azóta megint.
Jah és lefestettem az elektromatik felaratot, mert rettentő ronda - készül egy kis fém tábla rá amire ezt akarom iratni: Electromatic meg csu-csu vagy valami ilyesmi...
Amúgy az örökös vita hogy elektromatik és hogy profi japó vagy régi usa model stb... ez egy tök hülyeség... van a japók közti olyan ami egy hulladék és van az kóreai vagy taiwani modellek közt is olyan ami nagyon büntet!
az egy dolog hogy kamera mikrofonjával rögzítette, de a gitár hangerő az kb egyenlő a nullával, ezeket a videókat én is utálom... egyszer volt fent egy olyan hogy egy WhiteFalcont tesztelt a srác és hangosabb volt a gitár hangja mint ami az erősítőből jött... és még mondja is hogy: "húúú haljátok ezt a nagy susstaiont..." lol
mivel mindenki olyat használ ami számára a legmegfelelőbb így nagy megfejtés nincs a dologban, talán annyi hogy mivel ez (már ha a tied az) Jazz gitár, így érdemes a vastagabb minimum 10es húrokat használni. Én személy szerint egy 10-52-es Daddariot használok, ez egy hibrid megoldás, ilyen hardtop dolog... a mély húrokat annyira nem szoktam nyújtani így ott jó a vastagabb mélyebb tónus...
Sziasztok, egy olyan kérdésem lenne h ti milyen hurokat használtok? ,nemrég jutottam hozzá a gitáromhoz en nemigazán van tapasztalatom h melyikek a bevált márkák es vastagságok
Eladó egy GRETSCH Electromatic G5125 Hollow Body gitár, laminált juhar test, laminált juhar nyak, 2 x US DeArmondŽ 2000 Single-Coil hangszedő, Bigsby B60 tremoló, króm hardverek, 22 bund, fekete színű. 2004-es évjárat, korának megfelelő állapotban. Néhány karc. Viseletes Thomann keménytokkal együtt az ára: 170.000 Ft (kérésre képeket tudok küldeni)
Érdeklődni a PsychoAtiEdge @ gmail . com címen lehet.
Amióta a Gibson meg a Guitar Center monopolszerű megállapodást kötött, azóta sok hangszerboltból eltüntek a Gibsonok. A pontos számra már nem emlékszem, de ki van kötve, hogy x értékben és arányban kell raktáron tartani Gibsont. Ezt nem hajlandó mindenki bevállalni.
SZiasztok, tegnap bementem a harrodsba londonban, és most nem csak zongorák, hanem gitárok is voltak a hangszer részlegen. 7000 font volt egy öregített gretsch, de a legdrágább gitár egy 13 ezer fontos fender telecaster volt.... valami egészen különleges fából készült. Telefonnal csináltam egy pár képet, majd rakok fel. Érdekes, hogy gibson nem volt egy darab sem, fender gretsch taylor martin volt leginkább... De lehetett kapni beluga kaviárt, 125 gramm 1000 font
De legalább van....
Láttam olyat is, aminél az egyik gitárnál teljesen ki volt tekerve a reverb, a másiknál meg nullán volt:D:D Az a baj, hogy ezek a videók abszolút nem adják vissza a hangzást.
Persze, hogy értem. Kiss Tibiét én is próbálgattam:)) Az egyetemen osztálytársam volt) Neki volt az első Gretsche, enyém a második.
A V52 egy emblematikus modell, kimagasló a minősége, nem az ilyen amerikai hangszerekről beszélek.
Mikor én gitért veszek, akkor két dolog érdekel. A játékérzet, és a kinézete. A pickup az nem, mert azt lehet cserélni. A japán fenderekben nem jó az elektronika. Én kivágtam belőle a kapcsolót és a gyenge, cinege pickupot, és beletettem egy joe bardent. Japén fával, kidolgozással, igazi, amerikai Joe barden döggel párja nincs,
De mait a professional Gretschekről írsz, az bizony így van. A Tiéd, Tibié és az enyém, ugyan arról a gyártósorról jött le. Párjuk nincsen.
Szia! Welcome home! "Sajnos" én bedőltem a marketingnek mert V52-t vettem. Anno PKE kollégával Brüsszelben együtt próbálgattunk egy olyan japán Telét mint a Tiéd, igaz a bigsby-free version-t, de az nekem nem jött be. A hangja nem győzött meg igazán és nekem nagyon-nagyon a kezemre áll a V52-féle U-nyak. Azért mondom, hogy V52-féle, mert próbáltam a 72-Custom Telét, aminek elvileg szintén U-nyaka van és mégis, a kettő messze nem ugyanaz. Kiss Tibivel hasonlítgattuk a Gretscheinket és elsőre rögtön az jött le, hogy ezek a gitárok "Nagyon egyben vannak". Ha érted mire gondolok. Na, az 5120-asnál ilyen érzésem nem volt.
Az electromatic hangszerek fölött nem akarok pálcár törni, mert sohasem volt a birtokomban. 2006 szilveszterén, nem kevés borral a fejemben rábeszéltek egy jammre, ahogy egy electromaticot adtak a kezembe, és nagyon jó volt rajta játszani. Jó volt a játékérzet, és a hangja is kitűnő volt (Nyilván ez erősítő és játélkmód kérdése is). De hogy vajon 12 év után hozaz e ugyan ezt, vagy jobbat, azt nem tudom.
Mindenesetre én a seggemet vertem volna a falba örömömben, ha egy electromaticom lett volna, mikor a 80 as években minden féle rossz gitárokon játszottam. Mikor szilveszterkor a kezembe adták, pár perc után észre sem vettem, hogy nem az én japán Gretschem, (bár akkor már nem voltam szomjas)
Nekem 12 éve van pont olyan, mint a tiéd. Most kezd kiélesedni az, hogy ennyi év után mit jelent a japán minőség és a felhasznált anyagok. Egyre inkább egyben van a hangszer, elképesztő a minősége, a hangja, és ennyi idp távlatából azt érzem, hogy "előnyére" öregszik, míg egy lemezhangszer, vagy egy electromatic valszeg az évek során lassan romlik. Erre nem merek megesküdni, de az enyémet nézve megállapítottam, hogy még mindig a japán hangszerekben bízom. (Szerintem, és még sokak szerint) jobbak mint a valagha volt amerikai hangszerek). Nekem van egy 68 as Aria gitárom, japán, a Gretsch gitárom is japán, és ezeken felbuzdúlva vettem a custom telecasteremet, ami szintén japán. Én tudatosan a japán hangszerekre hajtok, mert egyszerűen árad belőlük valamifajta - veloúciót meghaladó - minőség. Soha nem vennék mást, mint minőségi japán hangszert. Én most áttértem a telecasterre, de nem a márkahűség elárulása miatt, hanem mert a Gorilla együttesben oloyan nagy a hangerő, hogy a Gretsch 6120 sajnos sok gerjedési problémát okoz. De a telecasterben Joe Bardenre cseréltem a szedőket, hogy a Gretsches szand meglegyen. Ha még van valaki, aki ezen a fórumon ad az én véleményemre, az nem dől be a "made in usa" marketingtrükknek, és japán hangszert vásárol. nem fogja megbánni.
Neked ugyan az a Fender megszállás előtti Gretsched van, mintaz enyám, és hidd el, 20 év után is szívet melengető lesz kézbe venni.
Persze, hogy van különbség!!!!!! Hangzásban is és játék terén is, de én valami csodára számítottam amikor az 5125-ös után egy 6120-ast vettem a kezembe.
Az óriási árkülönbséget persze nehéz megindokolni. Nekem volt 5120-as és most van 6120-as. Nem mondom, hogy ég és föld közöttük a különbség, de azért...
Én 4 évig nyomtam egy Gretsch Electromatic gitárral és szerintem simán megéri ilyet venni. Hangzásban sokak szeint nincsen olyan nagy különbség, hogy indokolt legyen ez a nagy árkülönbség. Sokak szerint van. A japán Gretschek a Professional szériába tartoznak, a kínaiak meg az Electromatic szériába. Ha gondolod, próbáld ki az enyémet..... szerintem nem fogsz benne csalódni!
Az olcsóbb az kóreai/kínai, a drágább Japánban készül. Az USA-ban a Custom Shop hangszereken kívül már nem készül szériában Gretsch gitár, tehát a "hivatalos" Gretsch-ek azok, amik Japánban készülnek. Ezért ilyen drágák.
Szia! Én árulom a TV Jones pickup-ot. Irtam a TV Jones-nek és ezt írták vissza:
You have the wrong mounting option, but you can adapt the pickup.You will have to adapt two parallel braces inside the humbucker pickup cavity for the pickup to sit on. Use compression material to aid in adjustment, and it will jack the pickup closer to the strings as well.
A Gretsch silver pickup bezel is needed to hide the humbucker pickup cavity.
What we recommend to 5120 / 5122 owners:
I recommend a set of chrome TV Classics in the EM-2 English mounting option with silver surrounds. I also recommend 3 ring risers. The neck angles on 5120s and 5122s tend to be on the higher side.
You will need to drill pilot holes for the new Gretsch pickup surrounds (no big deal).
The English mount is not an adapter. The EM-2 English mounting option, for the 5120 and 5122, is very popular.
Tehát igényel némi munkát hogy berakd. Azért írtam ezt, mert nem akarom úgy eladni a cuccot, hogy nem ismered a részleteket.
sziasztok Az adok-veszekben talaltam egy elado TV Jones Classic bridge pickupot Arra gondoltam h megvennem az 5120-asomba,szerintetek van ertelme igy egymagaban,egyaltalan passzol az az en gitaromba,vagy nagy atalakitasok kellenek?
Őszintén szólva szerintem a Filtertron pickupok és ezek kópiái nem humbuckerek, hanem széles singlecoilok.
Erre utal a hangjuk, meg az, hogy a tetejükön egy nagy mágnes látszik.
Segítsetek picit... Egy elvetemült gondolat erejéig bridge pickup csere kérdésében felmerült bennem, mi lenne ha TV Jones-t tennék be a gitáromba. Nem feltétlen az eredetit, hanem találtam olyat, amire azt ígéreik, hogy "A versatile blend of PAF humbucker and Filtertron rockabilly tone."
Ez egy Italia Maranello Classic, kinézetre még hozza is a Gretch-ek csillogását :D
Ami a kérdésem, az az, hogy fogalmam sincs hogy szólnak ezek a TV Jones-ok tisztán. Nem rockabilly zenét játszom...
"sőt régen a pergő hangzását ezzel és a bőgő csattogásával "pótolták"
Nem, nem a pergohangot potoltak a csattogassal, mert a hillbilly felallasban eleve nincsen dob. Ott a nagybogo a ritmushangszer, mint a magyar nepzeneben, ahol tepkedik a harom hurost. Ott sem a dobot potoljak vele. Kesobb, mint extra kerult bele a dob.
"Szerintem simán lehetett volna hogy játszik valamit... de ezért nem orrolok rá hogy még is ott pózolt a drága Martin és Gibson gitárokkal, egyszerűen csak nekem fura..."
Meg jo, hogy nem orrolsz ra... Elvit azert ne kezdjuk mar fikazni. Paul McCartney-tol meg el tudom fogadni, alatta levo zeneszektol nem igazan.
Egyaltalan nem lehetett volna, hogy jatszon valamit, mert nem az volt a dolga. Akkor az embereket nem erdekelte a szologitar, nem volt szempont szinte egyetlen zenekarnal sem, nem ugy mint ma. Volt nehany gitarhos, de az ilyen jellegu eloadoknal abszolut huszadrangu volt, hogy van e benne gitarozas, es hogy milyen egy szolo. Az enek es a dal szamitott, meg a kulso megjelenes.
igen... ez volt a dolga ahogy Cash-nek is ... + hangzást adott a zenéhez telítette a zenét, sőt régen a pergő hangzását ezzel és a bőgő csattogásával "pótolták"... érthető.
Szerintem simán lehetett volna hogy játszik valamit... de ezért nem orrolok rá hogy még is ott pózolt a drága Martin és Gibson gitárokkal, egyszerűen csak nekem fura...
"de valahogy még is csak úgy láttam koncerteken hogy a gitárral csak reszelt..." mert az volt a dolga. Alkalmaztak hatterzeneszeket. Miert kellett volna tobbet jatsznia?
mondjuk igen... de valahogy még is csak úgy láttam koncerteken hogy a gitárral csak reszelt... na mindegy, ugorjunk... ne offoljuk szét ezt a topicot Elvissel ;)
22 evig volt a kezeben gitar napi rendszeresseggel, iszonyat mennyiseget toltott koncerteken studiokban gitarosokkal. Gondolhatod, hogy ragadt ra ez az. Persze nem szologitaros volt, de nem csak cowboy akkordokkal tudta magat kiserni.
Ezek a jelenetek altalaban koncertfilmek forgatasa soran keszult amator szintu jelenetek, ahol a haverjaival ul es zenel. A comeback special bovitett verziojaban is gitarozik egyebknet. Es emellett igen jol zongorazott. Kesoi koncertfilmjein tobbszor ult a zongorahoz es kiserte magat. De vannak olyan amator felvetelek, amikor gospeleket enekel zongoran.
én még soha nem láttam ilyen videót, ha esetleg találsz dobd már át, kíváncsi vagyok rá... mert sok esetben én is úgy vagyok vele hogy egy remek előadó művész és énekes volt de nem gitáros...
Hogyne ismernem oket. A dobossal egyutt jatszottunk 90-94 ig a Gunning Dogs nevu egyuttesben. Majus 2-an volt egy ujraosszeallas, ahol o volt, en, meg egy masik bogos (az ocsem)
Most ujraindul a Gorilla a Bombariado Rockabilly cirkusz koncertsorozaton belul, ahol veluk jarjuk majd az orszagot. Az elso buli Novemberben lesz a Dührer Kert nagytermeben.