Kint vettem amerikában. Ott rakta bele egy "gitártechnikus" Gyárilag ezekben filtertronok vannak. Adhatok hozzá egy Seymour Duncan SP90 neck hangszedőt. Árat levélben küldök.
Megfelelő ajánlat esetén eladó egy Gretsch 6120-60. Professional series, Made in Japan, pre-Fender. 2001 februárjában gyártották, aranyozott hardware (a gyári bigsby-n kívül), alacsony húrnyomás, a bigsby ellenére sem hangolódik. A 2 hangszedő utólag lett lecserélve P90-ekre, a nyaki nem tudom milyen, a bridge hangszedő egy Seymour Duncan SP90-2 dog-ear tetővel (DC resistant 14,9 k - high output -szóval a bluestól szinte a metálig mindenre jó. A hangszedő váltó kapcsoló picit szorul (mondjuk én csak bridge állásban használom, így nem igazán érdekelt, hogy megcsináltassam). Bundok nemrég voltak csiszolva. A gyári keménytokját adom hozzá, ami picit leharcolt, de használható.
A Thomannál most egy ilyen hangszer 2.900-3.400 EURO. Csak az tegyen ajánlatot, aki tudja mi ez. :D
Csere, beszámítás nem érdekel. Nem postázom! Csak személyes átvétel Budapesten.
E-mail: PsychoAtiEdge @ gmail.com
Teljesen egyetértek! Ott álltam hátul a sarokban :D Mindkét Gretsch hibátlanul szólt, nekem is főleg a Firebird tetszett! Nagyon jól szólt azon a Greg kombón.
Megyek legközelebb is, amikor Második Műszak lesz!!!
Nem tudom, hogy ki volt a budapestiek, de én Szegedről mentem meghallgatni a második műszak koncertet. Aki Gretsch rajongó, az végtelenül sajnálhatja, hogy nem volt ott, embertelen gitár sound volt. A piros gitár volt a főszereplő, hihetetlenül jól szólt. Úgy volt megeffektezve, ahogy kell. Sajnos az általános megszólalást (amiről a zenekar egyáltalán nem tehet), már nem dicsérhetem. Az ének nagyon rosszul szólt. El nem tudom, képzelni, hogy mi lehetett az oka, az biztos, hogy a reverb effekt kb. a filléres kategóriát idézte. De a beszédhangon is lehetett érezni, hogy gáz az ének hangosítás. Az éneken kívül minden jól szólt, mondjuk a bőgő csak egy tompa puffanás volt, konkrét hangot és főleg a csattogást egyáltalán nem lehetett hallani, de ezt betudtam a színpad akusztikájának. A műsor fergeteges volt, Ati gitározása eszméletlen jó, a többiekről nem is beszélve. Extra meglepetésként még Ferenczy Gyuri is beszállt egy dalba szájharmonikával. Én egy cseppet sem bántam meg, hogy felutaztam, de az ének hangosításért nagy kár volt, és ezt a lányom is azonnal kiszúrta, tehát nem valami szakmai finnyásság ez részemről.
Megpróbálunk majd minél többet játszani -már amennyire a három fő zenekar eléggé sűrű elfoglaltsága engedi- és az a szándékunk, hogy megyünk mindenfelé, de hogy mikor sikerül Szegedre lejutni? Egy év alatt ez a harmadik koncert... Viszont legalább már kész a lemez, mindössze egy magyarra fordított szöveg engedélyezésére várunk, azután rögtön indul a kiadás, aztán remélem egy picit jobban be tudunk indulni...
Van esély arra, hogy Szegedre is jöttök, vagy ez a koncert egyszeri és megismételhetetlen? Mondjuk Mező Misi biztos, hogy nem lesz mindig veletek. Szóval ha nem nagyon lesz koncert errefelé, akkor valahogy megpróbálok felmenni.
Elkészült a csontnyereg, én közben próbáltam kitalálni, milyen hidat vegyek rá. Gyuszi meg mosolyogva fogadott, hogy talált nekem valamit a fiók mélyén: ráfaragott próbából egy ütött-kopott régi hidat (konkrétan egy darab magyar rocktörténelem :) Döbbenet, mennyit változott a gitár: tisztán, szépen szól, szinte csilingel. Szerinte a csontnyereg is sokat változtat a hangján, de csak azt nem próbáltam. Hiszek neki.
A hangolódás majd kiderül, eddig 5 percet volt a kezemben.
Zenekarban nem próbáltam, otthonülő hobbigitáros vagyok. Haverokkal szoktunk néha együtt játszani kicsit, majd ott kiderül. Addig még hosszú az út, az eredeti hangszedők eltűntek az évek során, a vezetékezés is elég csúf, ezekkel valamit kezdeni kell. De először kipróbálok egy fém hidat, hiányzik a hangjából a csengés.
Szép gitár, tetszik, hogy érződik rajta a használtság. Zenekarban próbáltad már? Hogy állja meg a helyét a többi hangszer mellett?
Egyébként sok sikert a hangolódás megszüntetéséhez. Engem is érdekelnek az ilyen megoldások, mint pl. csontnyereg. Beszámolnál majd róla, ha kicserélted?
Jaja, ez elég érdekes. A közeli képen US Pat, a távoli képen meg TV Jones hangszedők vannak :D Én úgy tudtam, hogy a Power Jet gitár a nevét a TV Jones Powertron miatt kapta.
Elvileg ha megmérde az ellenállást a hangszedőknél, akkor egyből kiderül, hogy melyik. Ez kb. az átlag:
TV Jones Powertrons (2006)
neck: 4.90
PT Plus bridge: 8.44
Természetesen Firebird Jet gitárok léteznek kb. az 50-es évek közepe óta és simán lehet, hogy 2006-ban Filtertronnal szerelték őket (a kép is simán megmaradhatott a Gretsch oldalon azokból az évekből).
Ati!
Most nézem a Gretsch honlapján, hogy a Firebird Jetnél TV-Jones PU-okat írnak, de a fotón nem a szokásos TV-Jones felirat szerepel a PU-ok tetején, hanem olyan US Pat, mint ami a Filtertronokon van. Akkor lehet, hogy ez mégis TV-Jones? Hangban én nem nagyon hallom a különbséget...
Ha Tibi hazajön, kinézünk egy napot, mert már régen megbeszéltük, hogy összerakjuk egy kupacba a gitárjainkat és sound-ozunk. Szóval nagyon érik egy Gretsch-összehasonlító teszt! Neked megvan még a P90-es 6120-asod, ugye?
Ebben is Filtertronok vannak! Nem tudom pontosan, hogy mikor volt a váltás, mert a honlap szerint a mostaniakban TV-jones Powertonok vannak. Ez 2006-os, tehát már nem pre-Fender. Viszont ha jól gondolom és kopogtatom, akkor ezekben üreges a két szárny ezért egy picit öblösebbnek tűnik a hangja. Na most ez a Bassman-en, amikor a treble-poti 9-esen van, nem hátrány...
Örülök, hogy a hangja is bejön! Azt hittem, hogy harapósabb lesz, mint a Silver Jet… mert ebben TV Powertronok vannak elvileg, a Pre-Fender Silver Jet meg sima gyári Gretsch filtertronokkal van szerelve.
Azon a Power Jet-en, amit tavaly próbáltam nem volt tone kapcsoló. Helyette a pickupokat lehetett felezni. Valami Jimmy Page jellegű mod lehetett. Nem volt rossz.
Most döngettem meg a Blonde Bassman-en! Állat hang, olyan mint a Silverjet-em, annyi különbséggel, hogy nem tone-poti van rajta, hanem tone-kapcsoló. A master volume poti kissé recseg és szorul, meg néhány helyen rozsdásak a fémalkatrészek, illetve jót fog tenni neki egy felcsiszolás, hogy csillogjon-villogjonde ezt majd Gőz Gyula barátom orvosolja!
Ez lehet mást is érdekel itt….. :D Ma találtam a neten egy elég érdekes Brian Setzer interjú részletet 2001-ből a Guitar Player magazinból:
What is it about 1959 Gretsch 6120s that you find so appealing?
.....Part of the magic is the way the top vibrates. I think GreTsch went wrong when they thickened the tops to make the guitar more resistant to feedback. A '59's top is only 1/8" thick, and that gives at a looser, midrangier sound. The bracing that year was much lighter, too. We copied those specs for the Hot Rod model. I don't know, maybe someone at GreTsch said, "Hey, we can make the top thinner, the heel smaller, and use different bracing." All I know is they got it right in '59.
How do the signature Hot Rod guitars compare to your '59?
.....GreTsch did all the mods I asked for. They put on the Tune-o-matic-style bridge, the locking Sperzel tuner, and the TV Jones Filter 'Tron replica pickups I like so much. They also shaved back the neck heel--which is important, because a big, clunky heel prevents you from playing past the 12th fret. We also got GreTsch to thin-down the tops, but that was a big ordeal. They made the prototypes and I loved them, but I recently checked out some Hot Rods in a music store and discovered the tops were thick again. I keep running into a brick wall at GreTsch over this. I don't know why they won't make the tops really thin like they did in '59.
off: Kész a gitárom, kapott bund és nyereg kozmetikát is. A (licencelt) Bigsby jól teszi a dolgát, nem hangolódik, bár nem úgy használom, mint Neil Young...
Mester!
Sikerült a telefon, avagy a levél?Mert amikor a felsorolást olvastam, Isten látja lelkem, azonnal eszembe jutottál.Ami aztán olvasva sikertelen kísérleteid a kapcsolatteremtésre, be is igazolódott.
A professional series Gretsch gitárokban a bigsbynél más a rugó mérete. Picivel hosszabb és szerintem picivel keményebb is. Azt hiszem 3 méret létezik. Az electomatic szériánál 7/8" méretű van a professional szériánál 1".
Nem derült ki, hogy mennyire hangolódik, mert igen csörögtek a bundok, elvittem inkább egy kis korrekcióra Gőz Gyulához. Ő is azt mondta, hogy nem a Bigsby a gond, hanem inkább a nyereg, de arra is van megoldás (alakítás, grafitozás, esetleg csontnyereg)
Sziasztok, ha valakit komolyan érdekel egy eladó Gretsch Double Anniversary 1964-es teljes elektronikával, hardverekkel, szóljon. 06309862751 még egy hétig van itthon a hangszer.
A legprofibb, eredeti bigsby esetén is szükséges a nyerget rendszeresen síkostani, így sokkal kevéssé fog hangolódni. A kar használata esetén hangolódni fog valamennyire a gitár, de ezt lehet különféle trükkökkel kompenzálni, pl. ha lenyomtam a kart, akkor nyújtok a húron. Elsősorban a g húr a kritikus. Zenész kollégám az eredeti gretsch bigsby-s gitárját is folyton hangolja fellépés közben. Pedig még maga Setzer aláírása is rajta van a gitáron
Legrosszabbak amúgy a kopi Bigsby-k. Azokkal semmit nem lehet kezdeni. A Licensed bigsby rugócsere után elég jól tartja a hangolást a professional series Gretscheken lévő bigsbyhez meg hozzá sem kell nyúlni…. ha valaki úgy gitározik, mint egy őrült akkor persze ne bigsbys gitárt válasszon.
Valóban, nem a professzionális Gretschről írtam. Elhiszem, hogy azokban a tremoló is már egy jó széria lehet.
A kérdező nem Gretsch-ről írt, ezért gondoltam, hogy a gitár kategóriája sem professional, és ezekben lehetnek az általad is nevezett licenced by bigsby, és ehhez hasonló minőségű szerelékek.
Nekem nincs gondom a Bigsbyvel. Igaz, hogy a Gretscheim japánok, tehát a Professional-széria, de nem kétmillás, egyik sem - azok a Custom Shop-os gitárok, azokat az USA-ban gyártják - sőt van Gibsonom is, gyárilag Bigsbyvel szerelve, de nagyon korrektül tartják a hangot. Az Electromatic-széria viszont nem Bigsbyvel van szerelve, hanem Linenced by Bigsbyvel. Nem ugyanaz a kategória, nekem volt olyan is, össze sem lehet őket hasonlítani. Ezek az én tapasztalataim. Még egy adalék: 2 éve Brian Setzer koncert Amsterdamban: 2 részes koncert, részenként egy gitárral, a mester használta rendesen a tremolót, de nem volt hangszercsere, csak a két rész között. Egy, max. két alkalommal húzott egy-egy kulcson. Nyilván ott is vannak megfejtések...
Ha nem kaptál még senkitől választ, akkor már nagyon várod a megerősítést, vagy a segítséget. Nos, abszolút nem beleugatva, vagy észt osztva, a véleményem a következő. Volt és van bigsbys Gretsch gitárom, ezek alapján okoskodok. A húr teljesen mindegy. Nylont azért ne rakj rá, nem fog szólni erősítővel.
A sarkalatos pont a Bigsby. Ha teheted, cseréld le, ha nem akarsz a hangolódás miatt állandóan bosszankodni. Nagyon jó alternatívák léteznek más gyártóktól. Minden elismerésem a Gretsch-é, de a tremolót nem sikerült megalkotniuk, nagyon a Bigsby felé húznak, gondolom a történelem töretlen megőrzése miatt. Ez ebben az esetben nem túl optimális. Azt nem tudom, hogy a kétmillás gitárokon milyen tremoló van, de a 200+ ezres kategória is (sajnálom, de) sz@r. Úgy szól a gitár, mint a mese, csak a tremolót ne használd... vagy inkább
A véleményem. Üdv!
Nem pont Gretsch ugyan, de remélem itt jó választ kapok.
Lett egy szép gitárom: üreges testű, Bigsby van rajta (és narancssárga :)
Van valami különleges igénye az ilyen gitároknak a húrból, vagy egy átlagos 10-es készlet is megfelel?
Ha valakit érdekel egy 1996-os gretsch double anniversary teljes 1964-es elektronikával (hilotron pu, stb...), hardverrel, írjon egy emailt vagy sms-t. 06309862751
Igen, de amíg az ac30-at vittem az Ifjúsági Házba, állandó baj volt a hangerővel, éppen hogy csak szólt, és már az is sok volt. Az ac15-öt sokkal könnyebb kordában tartani.
Az én esetemben úgy volt, hogy egy amerikai gitáros, akire én "nagy hatással voltam":) és kapcsolatban áll a Gretschel, felhívta rám a gretsch termékmanagerének a figyelmét, akiről kiderült, hogy ismeri a munkáimat stb stb, és tegnap este felhívott személyesen és közölte, hogy szeretné ezt a státuszt adni nekem és, hogy cikket akar írni rólam a gretsch.com on, mint Featured Guitarist és ehhez kell neki anyag. Kb ennyi történt.
Jellegében nem ütnek el egymástól. Különösen azóta, hogy az ac15-be a gyári greenback helyett blue-t raktam. Persze nyilván nem teljesen szól egyformán, de nem tudnám megmondani, hogy melyik tetszik jobban.
Az egyébként érdekelne, hogy megy egy ez? Hogy jutottál el eddig? (Nem mintha ilyen ambícióim lennének, egy ilyen volt-ilyen lett reklámban én játszanám az ilyen volt szerepét...)