kint vagyunk LOS ANGELES-ben a NAMM SHOW-n, a pálmafák alatt, egy szál pólóban és így is melegünk van,,, Sok újdonság van minden téren, melyekről megpróbálunk minél hamarabb részletesen beszámolni a Magazin-ban és a HANGMESTER.HU TV oldalon is.
A Rolandnál jelent meg a legtöbb újítás, s a főldalon már kint is van az ME-25 multieffekt anyaga. Megújult a HP digitális zongora széria, az RP101 helyett megjelent az RP201, KC-110 néven új, elemes erősítővel bővült a keyboard erősítők köre, AC-33 néven elemes elektroakusztikus gitár erősítőt dobtak piacra, stb, stb..
A Marshallnál új MA és új JMD szériás erősítőcsaládot vonultattak fel, mely egyedülálló az eddigiek között. JÖN SLASH s szombaton, de minden nap rengeteg a sztár. MOndjuk ezek engem nem érdekelnek, de nagyon sokan fotózkodnak velük...
Új KORG kis diktafon, új KORG egyszerűsített zongora, új Audio-Technica mikrofonok, ÚJ BOSS TU-3, stb, srb...
Nagyon sok újdonság van és nagyon meleg. Kamerázunk gyorsan és sokat, jöbő héttől már láthatóak lesznek videós formában is a riportok. Tegnap pl az AER elnökével beszélgettem.
A FŐOLDALON folyamatosa új cikkek jelennek meg, minden nap, érdemes nézni!
Gyerekek. Ez zene. És ki, hogy ítéli meg az egy szubjektív dolog. Ki gitározik jól, vagy rosszul ez az egész felesleges. Érzelmekről, hangulatokról szól. Az pedig, hogy ki miben találja meg...
Anrab
a magyar népzene nekem színtiszta érzelem.
Az ő játéka inkább ideg.
Meg hallottam felettünk kapcsolódni más gitárosokhoz/zenekarokhoz (Fritz/Vhk, Cziránku), és ugye nekem mindig az együttes mint elnyomott indián törzs koncepció a szívem csücske, Miklós meg valahogy mindig annyira felülreprezentálta önmagát, mintha Ülő Bika moonwalkkal indult volna csatába csillagszórókkal a kezében.
"Nem szeretnék ítélkezni senki felett egy-egy rövid részlet alapján, hiszen értelmetlen lenne, így messze menő következtetéseket semmiképp sem vonnék le, viszont, hogy ez nem az én zeném, az biztos."
No, így köll kérem megfogalmazni egy véleményt értelmes ember módon. Pedig a mestert igazán nem vádolhatja senki, hogy túlságosan törődne bárki lelki világával. (Y)
öööö ... lehet, hogy furának tűnik a véleményem, de nekem pont azért tetszik BM, mert az ő kapcsolata sokkal jobban (csak) a magyar zenéhez kötődik (mondom ezt kb 10 videó után ... nekem is van arcom... ) - és bizony a magyar népzene már csak ilyen.
sc.
A csángó meg olyan, mintha mindenki be lenne szívva ...
de hát a Barbaro tényleg jobb volt nélküle.
Ott minden hangnak, ritmikának, hogyaztnemondjam riffnek fontos szerepe volt, Both Mikinél meg egy ritmizálatlan, furán döglött, ellenben gyors hangorgia az egész zene.
Én (má' ha számít) Cziránkut sokkal-sokkal jobban bírom, mint a Both Mikit.
Pedig picsajó gitáros, csak néha se füle, se farka annak amit csinál.
Néha a kevesebb több, néha meg nem.
Valahogy engem nem fog meg.
Teljesen készen vagyok, ilyet gitározni.... és a többi lenti videó is... végre valaki a megfelelő alázattal, tudással, szívvel és lélekkel nyúl a magyar népzenéhez!
#920 03:55 - 04:00 valóban rohadt hamis(legyünk pártatlanok - rajongás ide vagy oda), ebből látszik ,hogy még egy akkora isten mint Both Miklós is hibázik néha, azonban ez csak apróság a produktum egészét tekintve, amely maga a csoda!
Úgy tudom, hogy lakótelepen gondnok - bár ez mindegy.
Szomorkodás helyett ennek én inkább örülök, és irigykedem: talán épp ez a függetlenség záloga.
Az már inkább elkeserítő, hogy gitárosként sohasem kapta meg azt az elismerést amit nyilván megérdemelne, pedig a Gépfolklórban, majd a Barbaróban ill. a Kárpát Mőbiuszban (a Profán az szerintem egy félresikerült próbálkozás volt) olyasmiket játszott / játszik, amit előtte senki. Az még magyarázható, hogy a közönségsiker elmaradt: nem az a könnyen befogadható, angolszász zene, ami egyből megragad a fülekben. De hogy a szakmai elismerések is elkerüli, azt nem tudom mivel magyarázni.
Itt is csak Both Miklós kapcsán került szóba.
Pár éve olvastam egy interjút Sanyi bácsival.
Akkoriban (szerintem még most is) egy csepeli általános iskolában volt gondnok...
Cserélgette a kiégett villanykörtéket, javítgatta a lötyögő zárakat, billegő padokat. Minimálbérért...
Háát.
Elvileg a felharmónikusok egy húrón az f=n/(l*2) szerint épülnek föl ahol az n a felharmónikus száma(1-alaphang 2. 3....) l pedig a húr hossza..Interferencia csak akkor van ha két hang nagyon közel van egymáshoz ekkor
ez van. A disszonanciát mai napig nem bírták matematikai nyelvre átírni, persze ezek az osztós dolgok igazak, de nincs éles határa.
a képlet alapján az első felharmónikus frekvenciája másfélszerese lesz az alaphangnak(ez a kvint) a 3. felharmónikus azthiszem a kvart.De hogy honnantól disszonáns azt nem lehet megmondani.
V
Nem vagyok fizikus, így JPÉ-vel levezetve (Józan Paraszti Ész) ez annyit tesz, hogy a hanghullámok nem ütköznek össze, nem interferálnak, vagyis egymás mellett párhuzamosan "haladnak"
Hát sokat nem tudtunk készülni a dologra sajnos..
Pár napunk volt a koncepció kitalálására és megvalósítására, de a Cortosok szerint nagyon jó lett az egész!
Összeraktam mely Metallica dalokból mely részek kövessék egymást, ZZ összevágta az eredetikből, én ezzel együtt játszva feldoboltam a medley-t, majd erre ment rá a bőgő midiben, aztán megdumáltuk melyik szólót ki nyomja, és kb. ennyi volt. Mindenki otthon megnézte a részeit, ZZ-nek volt még két saját dala, meg én eltoltam ez egyik nótámból a szóló részt, oszt csók
Jó volt az !
Ilyen apró dolgokat már nem vettem észre, annyira azért nem vagyok sasszem.
Mondjuk konkrétan nem a Cortok érdekeltek ,meg akartam nézni élőben hogyan nyomjátok.
Bocs, de ez így ahogy leírtad egyszerűen nem igaz.
Ha igaz lenne akkor csak az okttáv lenne konszonáns.
Minden más esetben valóban van interferencia.
A hanghullámok párhuzamosságánál meg nem értem hogy miről van szó.
V
Muris kb. mindent tud a gitározásról, csak a vibrátói zavarnak, de ő van annyira jó, hogy leszarjam
Cort bemutatón szenvedtem is azzal, hogy semmi nem a megszokott helyen volt, pu váltó, potik..videón visszanézve elég funny volt egy-két rész, amikor nem találtam mi merre van
Értem.
Érdekes, én is kb 2 -3 percig hallgattam a hangfoglaláson...
Na erről ennyit....
Azért ez a kollégád egészen máshogy nyomja ez nem idegen a fülnek.
Egyébként jó volt a Cortnál a bemutatótok, egyet elcsíptem.
Kár hogy nem a MM-en toltad, igaz az egy kicsit meredek lett volna egy Cort hangszerbemutatón...
A videót most nem tudom meghallgatni-alszik az egész család-de én majdnem végig kint voltam a Hangfoglaláson, -bár demonstrátorként, így sok koncertet nem láthattam sajnos, -viszont a Mikit pont elcsíptem. Előtte a Vámos Zsolti játszott egy Gary Moore-t nagyon faszányosan, az baromi kellemes volt, jó sound, jó vibrátók, miegymás.
Aztán jöttek a Mikiék. Bevallom férfiasan pár perc után ki kellett mennem, mert én azt a muzsikát, amit ott toltak nem bírtam hallgatni tovább..Nekem a gitározás nem erről szól..
Nem szeretnék ítélkezni senki felett egy-egy rövid részlet alapján, hiszen értelmetlen lenne, így messze menő következtetéseket semmiképp sem vonnék le, viszont, hogy ez nem az én zeném, az biztos. Bár a dobos baromi jó volt, iszonyat ízes, feszes játék, respect neki, hogy ennyi különféle zenészt ilyen színvonalon lekísért!
Amúgy nagyon csípem az újító gitárosokat, akik másképp közelítenek egy-egy hangszerhez, mint a nagy többség, ezért is imádom pl. Dave Martone-t, de ott a zenét is maximálisan élvezem, pedig marhára nem egyszerű..( vagy említhetném épp Marty Friedman-t is )
Azt sem mondhatnám, hogy csak európai zenéket tudok szeretni, ugyanis nagyon szeretem a számunkra egzotikus dolgokat, pl. a balkán zeneiségét, a páratlan ritmusokat, aztán a különféle keleti skálákat.
Pozitív példaként mutatnék egy dalt az egyik GMC-s kollegától, aki egy ultra-zseniális muzsikus, Muris Varajic:
hm tényleg meg elvileg van pl. a black hole sun c. dal, amiben el van hangolva a gitár negyed hanggal. az ének meg nem teljesen tiszta, bár mondjuk Cornell mindig is ilyen volt, és basszus ez benne a jó..
vagy Bob Marley..olyan furákat hajlít hogy egészen elképesztő,
még se agyal rajta senki hogy baszkikám ez hamis :D:_D:Dd
nem baj, há' de ez csak egy fórum..
"szarni bele, szarok rátok" :D :D D:d
egyébként szerintem pl. igen, hamis,
de mivel a dal hangulata és a zenei kifejezés
olyan erőteljes hogy erről teljesen felesleges is vitatkozni..
tudod az a gond hogy nem tudod kivel beszélsz itt a fórumon, nyilván engem sem ismertek.
Ha B Miki , Peta ,Scele, Alapi Pisti, Landmine, azt mondja nincs igazam , hülyeségeket beszélek, kussba maradok.
Bár közülük szerintem csak egy mondaná meg a frankót.
Azért azt tegyük hozzá, hogy ezt fizikával is le lehet vezetni:
a konszonáns hangközök esetében a hanghullámok egymás mellett párhuzamosan haladnak, és a rezgésszámuk maradék nélkül osztható, míg a disszonánsok esetében interferencia van, a rezgésszámuk nem osztható maradék nélkül, vagyis az átlag emberi fül számára "fájnak"
Én ha Both Miklós lennék (és valóban olyan tehetséges szerény stb mint írtátok) most nagyon szarul érezném magam ettől az ömlengéstől. Na de ez csak az Én véleményem.
Ének-zene, Hegedű(népi-"szakirány")
Na baromi röviden:
A hangokat egymáshoz képest konszonánsnak(együtthangzónak)vagy disszonánsnak(széthangzónak)érezzük. Van egy csomó elmélet illetve magyarázat a pontosítás végett, mint pl: a proporció elmélet, a hangzásrokonság elmélete, illetve a Stumpf-féle hangösszeolvadás elmélet (ez utóbbi röviden:annál konszonánsabb két hang, minél inkább egy hangnak érzékeli az hallgató. oktáv:75%, kvint:50%, kvart:33%, terc:25%) De erről könyvet lehetne írni.
eddie úgy érti hogy két hang közé eső hangok is vannak benne, nem azt hogy disszonáns.
Szerintem nincs, szerinte van, döntse el valaki aki jobban ért hozzá.
V
akkor légyszi mond el mi a külömbség, az egyértelműség kedvéért.
Ha jól sejtem valami ilyesmi disszonáms : ami nem illik egy adott hangnembe, skálába, de a kromatikus hangsorban benne van .
Hamis pl, ha a gitáron lefogsz egy hangot és véletlen kicsit elnyomod oldalra a húrt úgy hogy az még nem éri el következő félhangot , tehát 2 félhang közé esik....