HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

AJÁNDÉK

BILLENTYŰS

GITÁR, PENGETŐS

KEVERŐ

MIKROFON

HANGRENDSZER

ÜTŐS

FÉNY

KARÁCSONYI AKCIÓK

GITÁRERŐSÍTŐ

KIEGÉSZÍTŐ

FELVEVŐ/USB

VONÓS

CD/DVD

FÚVÓS

KOTTA



A FÓRUM legfrissebb témái

Offtopic

2018. augusztus 19

***YAMAHA billentyűsök

2018. augusztus 19

Csöves Gitárerősítő

2018. augusztus 18

Jónás Tamás (instrume

2018. augusztus 18

Z e n é s z V I C C E K

2018. augusztus 18

Barkács

2018. augusztus 18

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2018. augusztus 18

***FENDER***

2018. augusztus 18

?Hangszórót ?Ládába

2018. augusztus 18

GITÁRLÁDÁK

2018. augusztus 18

*MARSHALL.hu KLUB *

2018. augusztus 18

In Memoriam...

2018. augusztus 18

Fotók, képek, GALÉRIA

2018. augusztus 18

Zenészeket, zenekart ke

2018. augusztus 18

Vizelde

2018. augusztus 18

Gitáreffektek

2018. augusztus 17

Mesa/Boogie

2018. augusztus 17

Behringer

2018. augusztus 14

PRS

2018. augusztus 13

***JACKSON***

2018. augusztus 13

Zenekar alapítás

2018. augusztus 12

MIKROFONOK - FAQ, HELP

2018. augusztus 12

BALkezes Gitárok

2018. augusztus 12

***IBANEZ***

2018. augusztus 10

. : PRÓBATERMEK : .

2018. augusztus 09

WIRELESS cuccok

2018. augusztus 09

Mákosamp és válogatott f

2018. augusztus 09

Floyd Rose tremolók

2018. augusztus 07

***VINTAGE*** gitárok

2018. augusztus 06

Metallica

2018. augusztus 06




HANGMESTER.HU AKCIÓ
Nagy Erzsébet, Mosóczi Miklós: Gitáriskola 4

Nagy Erzsébet, Mosóczi Miklós: Gitáriskola 4


Akciós ár:
1 950 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Nagy Erzsébet, Mosóczi Miklós: Gitáriskola 5

Nagy Erzsébet, Mosóczi Miklós: Gitáriskola 5


Akciós ár:
1 950 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Puskás Tibor: Gitáriskola

Puskás Tibor: Gitáriskola


Akciós ár:
1 950 Ft



hangszermagazin.hu

PEAVEY MAX 158 basszusgitár erősítő került be a HANGMESTER.HU Karácsonyi akcIójába
2017. november 15.





hangszermagazin.hu

Megérkezett a Cort AC70-OP 3/4-es klasszikus gitár a HANGMESTER.HU Karácsonyi akciójába
2017. november 14.







Legfrissebb használt hangszerek:
Gibson
165 000 Ft
Squier
0 Ft
Roland
110 000 Ft
Korg
40 000 Ft
Roland
150 000 Ft
Mesa Boogie
365 000 Ft
Washburn
75 000 Ft
Fender
430 000 Ft
Fender
95 000 Ft
Line6
95 000 Ft
Voodoo Lab
80 000 Ft
Fender
130 000 Ft

***VINTAGE*** gitárok
***VINTAGE*** gitárok

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


morschergabe 2018-08-06 21:55 |  #11584



morschergabe 2018-08-06 21:46 |  #11583
Valami ismeretlen hotrails.Ezeket azért, ahogy tudom száműzöm, valami rendes, de nagyobb jelű single szettre szeretném leváltani.
Válasz 'Ziggy Pop' hozzászólására (#11582)

Ziggy Pop 2018-08-06 21:32 |  #11582
Ezek milyen hangszedők ?
Válasz 'morschergabe' hozzászólására (#11580)

Ziggy Pop 2018-08-06 21:31 |  #11581
Válasz 'morschergabe' hozzászólására (#11580)

morschergabe 2018-08-06 20:04 |  #11580


















Remélem megjelennek a képek!
Ma kicsit lepucoltam, olajoztam a fogólapot, políroztam a bundokat és a testet, és kifényesítettem a húrlábat.Aztán kapott húrt is
Ez egy korai V6 Reissue.Nagyon jó gitár, amit az is mutat, hogy év eleje óta megvan.Azaz, több, mint fél éve.Ne is tudom, volt-e ilen hosszn nálam bármilyen gitár....

marcinho0982018-03-12 13:06 |  #11579
Hello, gitárválasztás-vásárlás előtt álló nevében kérek egy kis segítséget.. 75-80k körüli lespaul forma az igény... Epiphone és Vintage V100(TSB - MRJBM - MRTSB) között hezitálunk. Adatok alapján hangolókulcsbeli különbségek vannak (többnyire(Vintage)). Tudom érzékeny pontja a márkának... Agyzsibbasztó kérdés, de mit/melyiket ajánlanátok, miért(pár megjegyzéssel)... Köszönöm előre is!

Ziggy Pop 2018-03-11 17:11 |  #11578
Meg hát gondolom arra a vásárra csak prémium minőséget vihettek, meg lehet a kereskedő haszna sem volt az árban, stb.
De ha az Alapi azt mondja 18E-ért vett 200-250E Ft-os (nálunk) minőségű hangszert, akkor azért neki elhiszem.
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#11577)

istvanp 2018-03-11 16:19 |  #11577
Valószínűnek tartom, hogy a betanított munkás, aki egyetlen műveletet végez a gyárban nem az átlagot keresi. Na meg ezek a gyárak nem az említett nagyvárosokban vannak.
Lehet látni a gyenge minőséget azokon a gitárokon, amelyeken műanyag bevonat takarja az ismeretlen faanyagot. Volt olyan Epiphone Custom gitárom, aminek a teste hársból volt. Van ez a csodálatos nyakállító megoldás, mikor alumínium U profilban van egy pálca, útáladék megoldás. félkörös holtjáték a hangolókulcsnál, a fából kihulló csavarok, befejezetlen csiszolások, illesztések, az elektronikáról meg jobb nem is beszélni. Lehetne sorolni, de a frissebb gyártásúakra már nem igen igaz. Meg az ellentét, mikor tényleg szuper gitárokat lehet venni bagóért. Jók is, szépek is.
A világ ipari nagyhatalma lett szép lassan, bármit gyártanak, bármilyen minőségben, csak kérni kell.

drd 2018-03-11 15:40 |  #11576
Hát ja... Csak kérdés, hogy ott mekkora az "olló" a társadalmi rétegek közt?
Válasz 'Ziggy Pop' hozzászólására (#11575)

Ziggy Pop 2018-03-11 08:53 |  #11575
És a kínai fizetések annyira azért nem is alacsonyak:
" A Sanghaj Zsipao című lap szerdán arról számolt be, hogy Kína 37 legnagyobb városában az átlagbér 7376 jüan (293 ezer forint, 1 jüan=39,77 forint) volt az idei második negyedévben, ami 3,8 százalékkal alacsonyabb az idei első negyedévhez képest. A bérek a legnagyobb mértékben a kisebb cégeknél zsugorodtak, méghozzá jelentősen, átlagosan 31 százalékkal. Az átlagbérek alapján az első helyen továbbra is Peking áll 9791 jüannal, majd Sanghaj (9337 jüan) és Sencsen (8866 jüan) következik. "

Stringer2018-03-10 22:00 |  #11574
Bár ez nem nagyon vág ide, de mégis megemlítem egy gondolat erejéig, hogy Kínában tudnak azért komoly minőséget is gyártani. Alapi Steve egyik nyilatkozatában lehet erről nagyon érdekes dolgokat olvasni, elsősorban azt, hogy a Kínában gyártott "Gibson" gitárok milyen komoly minőséget képviselnek. A vele készített interjúban arra is választ ad, hogy minek köszönhető ez a magas minőség, na meg arról is említést tesz, hogy ezekhez a gityókhoz, az eredetiek árához képest töredékéért lehet hozzájutni.

Az alábbi linken elolvasható az említett interjú, ha valakit esetleg érdekel:
http://www.riff.hu/index.php?article=328

Stringer2018-03-10 21:49 |  #11573
Ezzel arra célzol, hogy Kína esetleg már a Vintage gitárokat is koppintja?

Amúgy érdekes ez az egész sztori. Ha jól tudom (javítsatok ki ha tévedek) a Vintage egy angol cég. Nyilvánvaló, hogy Kínában gyártják a hangszereket, de a magam fajta laikus azt gondolná, hogy valamiféle minőség ellenőrzésen csak átmennek ezek a gitárok, mielőtt a piacra kerülnének. Amúgy tapasztalataim szerint ez első szériás gitárok elég jó minőségűek voltak, emiatt sok ember fektetett bizalmat ezekbe a hangszerekbe. Aztán jött a már megszokott szemléletváltás, hogy akkor gyártsunk silányabb minőséget, mert hát úgyis megveszi a jó nép. Csakhogy a minőségi romlás miatt szerintem sok ember csalódott és így lassacskán el is pártolnak majd ettől a márkától. Nem hiszem, hogy olyan sokat spórolnának azzal, hogy erősen kritizálható minőséget gyártanak. Számomra érthetetlen ez az üzletpolitika, hacsak nem arról van szó, hogy valami konkurens cég meg akarja fojtani a Vintage-t.
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#11572)

istvanp 2018-03-08 17:42 |  #11572
És ne hagyjuk ki a magyarázatok közül a kínai tényezőt sem.
Nem lehet tudni mikor másolnak le valamit.

kondijonny 2018-03-08 09:59 |  #11571
A nyak test találkozásának kialakítása szabadalommal védett (long tenon). A gibson "rászólt" a Vintage-re, ezért nem használhatják már egy ideje ezt a fajta illesztést. Az üregek szándékosak. A könnyítés volt a cél, hogy hangban jobb lett, vagy sem azt most hagyjuk. A fejen a logó régebben berakással készült mára sima festék. Spórolás.
Válasz 'Stringer' hozzászólására (#11569)

Wingrider 2018-03-08 08:49 |  #11570
Gondolom másik üzemben készült, akiknek ilyen cnc programjuk volt. Nem hinném, hogy ezen a szinten baromi tudatos tervezés eredménye lenne bármilyen módosítás.
Válasz 'Stringer' hozzászólására (#11569)

Stringer2018-03-08 01:58 |  #11569
Üdvözlet a Kollégáknak!

Úgy látom kissé leült a topik, ezért ismét feldobnék egy témát megvitatásra.

A közelmúltban volt szerencsém néhány V-100 modellt alaposabban szemügyre venni. Eddig még nem volt módom arra, hogy több V-100-at egy időben és egy helyen összehasonlítsak, de most összejött és több, számomra igencsak érdekes felfedezést tettem.

Az alábbi évjáratú gitárokról van szó:
1./ 2011.
2./ 2013.
3./ 2015.

Meglepődve tapasztaltam, hogy az 1. számú gitár nyak és test találkozása teljesen más, mint a 2. és 3. hangszeré. Az utóbbi kettőnél a test ívesen meg van marva, míg az 1.-nél úgy illeszkedik, mint az eredeti Les Pauloknál.

A másik érdekes dolog az volt, hogy az 1. gitár 4,2 kg. súlyú, megítélésem szerint tömör testű hangszer.

A 2. gitár 3,9 kg.-ot nyomott, és teljesen más volt a súlyelosztása, mint az 1.-nek. Kíváncsiságból lekaptam az elektronikatakaró fedelet, amikor is meglepődve tapasztaltam, hogy a test alsó része (ami ülő gitározásánál a combon fekszik), a jack aljzattól, egészen a pu. váltó kapcsolóig végig ki van marva, ez a rész teljesen üreges volt. Ahogy lámpával bevilágítottam, simán lehetett látni a top belső felét. Olyan érzést keltett, mintha a test valami olcsó fából lett volna félig-meddig kimarva, és elöl, meg hátul kapott volna egy-egy juharnak/mahagonynak látszó top-ot, vagy hátsó fedelet. Úgy tudom a legegyszerűbben leírni, mintha egy szendvics lett volna. Két kenyér között egy fasírt.

A 3. gitár takarófedele alatt normálisnak, tömörnek láttam a faanyagot. Két lyuk volt az elektronika üregbe fúrva, ezen jöttek be a pu. váltó és a pu.-k vezetékei. Itt nem volt semmiféle hosszanti üreg marva, csakis annyi bemarás volt, amennyi a potiknak és az elektronikának kellet. Ennek a súlya is 3,9 kg. volt.

További megállapításom az volt, hogy a 2. és 3. gitár teljes hossza kisebb, mint az 1. Végül megoldottam a dolgot. A méretbeli különbséget az adta, hogy a 2. és 3. gitárnak egész egyszerűen rövidebb lett a feje, közel 1 cm-el az 1. gitárhoz képest.

Végeztem egy másik tesztet is. Annak az volt a lényege, hogy egy sima LP. kemény tokba egymás után beletettem a gitárokat. Az 1. és 3. teste kb. egyformán passzolt a tokba, míg a 2. alig tudtam belegyűrni. A testen külön mérést nem végeztem, de egyértelmű volt, hogy a 2. gitárnak nagyobbra sikeredett a teste.

A hangbeli különbségekről most nem írok, mert annak úgy lenne értelme, ha pl. azonos típusú és méretű húrokkal lettek volna szerelve, stb..stb.

A fentiekkel kapcsolatban az alábbi kérdésekre szeretnék válaszokat kapni:

- Szerintetek miért változtattak a nyakillesztés módján? (praktikusság miatt, vagy egyszerűen csak spórolni akartak)

- Az említett testben lévő kimart üreg, valamiféle újítás lehetett a cég részéről, vagy szimplán csak a spórolás, esetleg a hanyag munka, silány minőség eredménye? (Tudomásom szerint néhány Gibson LP modellbe is marnak vájatokat, üregeket.)

- Hogy lehet az, hogy más méretű a 2. gitár teste? (Feltételezem a gitárok ugyanazon gyártósoron és szabvány szerint készülnek, tehát elméletileg egyformának kellene hogy legyenek)

-A fej lerövidítésére szerintetek miért került sor?

A legérthetetlenebb számomra az a testbe mart üreg. Elsősorban ennek az okára lennék kíváncsi.

Év végül, ha minőség szerint kellene sorba állítani a hangszereket, akkor aranyérmes az 1., ezüst a 3., bronz a 2.

Várom a véleményeket, tapasztalatokat, hozzászólásokat!




istvanp 2018-01-07 17:36 |  #11568
Egész más gondolatok munkáltak bennem. Megkapta ezt a piros ES335 gitárt és kapásból hangszedőt cserélt benne és az elektronikát teljesen átalakította. Ő saját kezűleg. Nem adta vissza és kért egy másikat, hanem magához idomította.
A megállapításodat viszont nem is vonta senki kétségbe, még jó, hogy a saját fülének vásárol mindenki.
Az, hogy ő nem használja a tone potikat és nem is ismer olyat aki igen, más tészta. Sok videót lehet látni, mikor a gitáros többet tekergeti a potikat, mint amennyit penget.
E

cukilali55 2018-01-07 17:26 |  #11567
Köszönöm! Viszont, mint hallod "csak" a hangerő potit használja, valamint a pocakját is beveti.....
De most komolyan.Ez egyikünket sem cáfolja, de nem is erősíti. Tibusz csak egy van!Gondolom a levetett csöveit az itt beszélgetők jelentős része még szívesen elfogadná.Nem mellékesen, azon állításom, hogy a gitáros a saját fülének vásárol, állít be cuccot most is megerősítést nyert.
Talán elfogadod, ahova Hollandiába meghívták őket, ott sem tábortűzi zenészek voltak, mégis Tibusz cucca volt a kuriózum.
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#11566)

istvanp 2018-01-07 16:06 |  #11566
A link meg kimaradt
https://www.youtube.com/watch?v=nLvLGXjcjYg

istvanp 2018-01-07 16:06 |  #11565
Lali ezt neked szánom



morschergabe 2018-01-07 15:17 |  #11564
Egyes típusokon a híd és a nyak kapja meg a tone potit.Ez ritkább.
Válasz 'drd' hozzászólására (#11563)

drd 2018-01-07 13:40 |  #11563
A hídi szedőnek van tone potija? Úgy tudtam a Strato-knál csak a nyakinak meg a középsőnek van, de annyira nem ismerem a különböző típusokat Fenderéknél, én inkább Gibson-párti vagyok.
Válasz 'Squierlaci' hozzászólására (#11562)

Squierlaci 2018-01-07 09:25 |  #11562
A Fender sem véletlenül használja pl. az usa standardnál /alapban a híd szedőnél/ a no-load potikat,- kizárt, hogy valaki ne hallaná a különbséget.
Viszont aki sokat tekergeti annak idegesítő lehet, hogy ki kell "ugrasztani" a végállásból.
Válasz 'belaci_73' hozzászólására (#11561)

belaci_73 2018-01-07 07:52 |  #11561
Tudom, kibicnek kuss, de kondiügyben: én biza próbáltam, kísérletezgettem, de az egyetlen igazán releváns különbséget akkor
tapasztaltam, amikor kikötöttem a hangszínpotit. Valahogy mindenből "több" lett. Jobban szólnak a gitárjaim, kikötöttem mindből, amúgy se használtam. Nemcsak placebo, felvettem anno előtte majd utána.

cukilali55 2018-01-06 13:16 |  #11560
Ne kötekedjünk kérem. Az én "közönségem"(nem az unokáim) még azt sem veszik észre, ha gitárt váltok.Sőt, az elfogyasztott hűsítők arányában ritkulnak meg a hőmérséklet változások miatti után hangolások...11 után meg már jöhet, a nézését, meg a járását.....
Azt majd elfelejtettem!Konkrétan azért viszek másik gitárt magammal, amiért a beszélgetés témáját feldobó kolléga.Ne kelljen húrszakadás miatt hangulat szakadásnak fellépni....Igaz, nincs két egyforma gitárom.
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#11557)

istvanp 2018-01-06 13:12 |  #11559
Ezekkel én is teljesen egyet tudok érteni.
Már kezdett izomlázas lenni a szám a sok karatézástól.
Ahogyan egy nőben is más-más vonás tetszik ilyen ez is. Jól mondod, ha valaki érdeklődő először kérdez, ha nincs megelégedve a válasszal próbáljon. Mindíg nevetek magamban, mikor elolvasom az egyik topik címét- Milyen gitárt vegyek
Válasz 'drd' hozzászólására (#11554)

cukilali55 2018-01-06 13:09 |  #11558
Jó hogy írtad!Nekem is van olyan márkás kábelem amin olyan zajos a hangszer, hogy engem zavar.Érdekesség, ez egy gyári klotz.Míg a csináltatott az, melyik "hangtalan".
Válasz 'drd' hozzászólására (#11552)

istvanp 2018-01-06 13:05 |  #11557
És csak beállította

cukilali55 2018-01-06 13:03 |  #11556
Konkrétan van a baráti körömben, aki vett egy ilyen signature hangszert.Ma már nem venné meg.Annyiért!Pedig szerintem úgy gitárol, mint nagyon kevesen.
Van még egy sajátos dolog.Én ugye a cucialista dolgokon, majd a saját magunk és műszerészünk által gyártott cuccokon, még később az igazán nagy, neves motyók másolatain szocializálódtam.Így aztán számomra, de a ritka hallgatóságom számára is minden motyó mesterhangszer, és cucc.
Mindezek ellenére vallom, hogy aki úgy érzi bütyköljön.Azt is állítom, élő szóban sokkal hamarabb egyetértésre jutnánk.Ja, annyira azért én sem vagyok süket.Most, hogy Zsolti beállította a telét és sztratot, mindkettő megtáltosodott.
Válasz 'drd' hozzászólására (#11548)

istvanp 2018-01-06 13:02 |  #11555
Ha így nézzük a dolgot teljesen igazad van és tök mindegy milyen gitáron játszunk, mert még utána van egy fél teherautónyi változó.
Válasz 'drd' hozzászólására (#11552)

drd 2018-01-06 13:01 |  #11554
Nagyon jó a kérdésfelvetés, sokat gondolkoztam ezen én is. A "mindent elhanyagolni" nyilván nem jó. Én is csereberéltem mindenfélét már a gitáromban, kipróbáltam gyakorlatilag minden általános modellt. Eközben kialakult bennem egy kép, hogy mi az, ami az én hangzásomat befolyásolja, és mi az, amit én nem hallok, ezért nem érdekel. Amikor gitárokról beszélgetünk, vagy valaki tanácsot kér, akkor ezen tapasztalatok alapján tudok bármit is mondani. Viszont mások meg más utat jártak be, más tapasztalatokkal, más hallással, ők meg nyilván mást mondanak. És ebből keletkeznek a parázs viták. Ezeknek véleményem szerint egyfajta lezárása létezik: neked ez tetszik, ezt tapasztaltad, cselekedj eszerint, nekem viszont más, ergo én másképp fogok. Ez persze a szerencsétlen kérdezőt megzavarja, az egyetlen leszűrhető tanulság: mindenkinek a maga útját kel végigjárni.
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#11549)

drd 2018-01-06 12:56 |  #11553
Szerintem itt egy oldalon állunk Nekem is az a véleményem, hogy a siganture modelleknek ritkán van egy közös képnél több köze az adott előadóhoz. De azért vannak kivételek is, lásd pl. Jim Adkins (Jimmy Eat World) signature Fender-je.
Válasz 'Literatura' hozzászólására (#11550)

drd 2018-01-06 12:53 |  #11552
Elméletben nyilván lehet hallani. A gyakorlatban azonban minél komplexebb a rendszered, annál több változó ugrik be, amik ezt a különbséget gyengítik vagy erősítik. Az egyik, amit már említettem: a csöves erősítőd hangja a bemelegedéssel együtt változik, nem is kicsit. De aki pl. germánium tranzisztoros effekteket használ (mondjuk egy Fuzz Face), annak is változik a hangja a hőmérséklettel, marhára nem mindegy, hogy 22 fokos színpadon játszol, vagy nyáron, tűző napon 40 fokban. De ha már a hőmérsékletnél tartunk: a gitárok faszán el tudnak hangolódni nyílt színpadon, szeles időben, hidegben, melegben. Nem egy koncerten láttam és hallottam, hogy a zenész számonként hangolt, mint a hülye, de nem kicsit, hanem sokat. És biztosan lehetne még sorolni, a betáp pontosságától kezdve a tököm tudja meddig. Még a legegyszerűbb gitár - kábel - erősítő - láda is olyan komplex rendszer, amiben egyetlen apró elem megváltoztatása nem feltétlen kell, hogy nagy változást okozzon a végeredményben (nyilván nem arra gonodlok, amikor megszakad a kábeled ;) ).
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#11547)

Literatura 2018-01-06 12:53 |  #11551
most nem kötekedésből kérdem.
Válasz 'drd' hozzászólására (#11548)

Literatura 2018-01-06 12:52 |  #11550
Van az a pénz?!

Miért?

Vagy csak a gibson tud gitárt készíteni? Akkor miért kellett egy olyan gitárt lemásolni amit nem ők készítettek? Kinek ciki ez? Az előadónak vagy a gyártónak?

Signature modellek.
Jól eladható gitárok nagyjából olyan paraméterekkel amik megfelelnek széles körben és rá van írva a, hogy kinek a modellje. Nagyjából ennyi közük van a gitároshoz mert amit igazából használnak azzal köszönőviszonyban sincs.

Láttam olyan videókat, hogy faszi kezébe nyomják a saját modelljét ami sorozatgyártásban készül aztán nekiáll gitározni, belemrül és önkéntelenül megáll, elkezdi a potit ellenőrizni a szedőket nézegeti majd kapcsol és penget még hármat és kijelenti veri veri nájsz... na persze.
Válasz 'drd' hozzászólására (#11548)

istvanp 2018-01-06 12:46 |  #11549
Vannak akiknek mindegy milyen hangszedő van a gitárjában, nem érdekli őket a fa, a húr, egyéb hardverek. Van a totál minimum és a maximum elv, egy gitárhang is ezer apróságból tevődik össze, ezen vitázunk már jó ideje. Ha mindent elhanyagolunk, ráfogjuk, hogy ezt az apróságot úgy sem hallani?

drd 2018-01-06 12:44 |  #11548
Lalibá, ebben tökéletesen egyetértünk: rohadtul nem attól a két konditól lesz nagyságrendekkel jobb a hangzásod. Azt viszont vallom, hogy a zenésznek elégedettnek kell lennie a hangszerével, felszerelésével minden tekintetben, akkor tud rajta kellően relaxáltan zenélni. Akkor ugyanis játék közben nem azon fog kattogni, hogy "de mennyivel jobb lehetne, ha beletettem volna azokat az Orange Drop kondikat". Így aztán bár objektíven a véleményem az, hogy nem lesz jobb tőle a heng, de szubjektíven meg azt mondom, hogy aki úgy érzi, hogy neki ez hiányzik, az bizony tegye meg.

A signature modell érdekes kérdés, sejtem a sajátos véleményed. Nekem az egyik kedvencem ebben a tekintetbne Slash, akinek a "signature modell-je" érdekes módon egy olyan gitár alapján készült, ami még csak nem is Gibson. Itt a "van az a pénz" kifejezés nagyon találó, bár ez a problematika engem sajnos (vagy szerencsére...?) soha nem fog foglalkoztatni
Válasz 'cukilali55' hozzászólására (#11544)

istvanp 2018-01-06 12:40 |  #11547
Én semmilyen pedált nem használok, de itthon multival prüntyögök és hallható a változás. A pedálok előtti kiindulási alap változását mitől ne lehetne hallani?
Válasz 'cukilali55' hozzászólására (#11545)

istvanp 2018-01-06 12:38 |  #11546
Két darab kondi az semmi. Brian May komplett gitárt csinált magának.
Sokaknak a gyári bundozás nem felel meg, vagy a köztudottan nehezen forgó LP potikat cseréltetik.
Nyílván vannak olyanok is, akiket te említessz, de sokféle zenész van.

cukilali55 2018-01-06 12:38 |  #11545
Khalim barátom is kísérletezik.Ettől még a kivétel erősíti a szabályt.Mert a nagy többség meg nem!Ja, még egy megjegyzés a kondi csereberéhez.István, ugye magad sem gondolod komolyan, hogy kicserélsz két kondit, majd bedugod a szárazfa madzagját "ezer" effekt pedálba, és faszán érzékeled a javulást.Nagyon, nagyon kevés embernek van ilyen kifinomult hallása.
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#11543)

cukilali55 2018-01-06 12:33 |  #11544
Nem fogok erről vitát nyitni, főleg nem úgy, hogy nekem erről van egy sajátos véleményem.De, van az a pénz!
Ja, és kérlek kicsit gondolkodj a hatvanas, hetvenes években.Mióta is vannak signature modellek?
Azt meg igazán halkan jegyzem meg, soha a büdös életben nem volt, lesz olyan filhallásom, mint például Ati mesternek.Lám, lám, mint tőle tudjuk, számos hangszerét a német boltban vásárolja.Oszt, ha nem tetszik neki, visszaküldi.A nyakprofilban egyetértünk, de annak semmi köze két darab kondihoz.
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#11542)

istvanp 2018-01-06 12:32 |  #11543
Hozzá tartozik a dologhoz, pár éve megvettem Peta levetett Marshall 6100 erősítőjét, aminek a harmadik csatornája meg volt szelidítve (hozzám már visszaállítva került).
Tehát nem feltétlenül lehet tudni, ki mitől szól úgy ahogy.
Van egy kép Tátrai Tibiről, fancsali pofával tartja a frissen átfestett LP-jét. Festve van a minta rá.

istvanp 2018-01-06 12:25 |  #11542
Elgondolkodtál már azon, hogyan jönnek létre a signature modelek?
Némelyik gitárosnak nem feltétlenül jön be amit a boltban kap, ezért módosít valamit. Néha csak hangszedőket, de sokan vannak akik a nyak profilját is átreszeltetik, ami már elég komoly változtatás.
Ezeket nem a változtatásokat nem a művészurak szokták csinálni, pláne nem a színpadon, hanem a szakemberek. (ezt nem gúnyolódásnak szántam)

cukilali55 2018-01-06 12:13 |  #11541
Én meg azt nem látom magam előtt, hogy akár egy Peta, akár egy Kiss Tibi, de vég nélkül sorolhatók, kondik ki-be forrasztásával "szórakoznak".
Válasz 'drd' hozzászólására (#11538)

Literatura 2018-01-06 11:47 |  #11540
Válasz 'drd' hozzászólására (#11538)

Literatura 2018-01-06 11:26 |  #11539
szép dolog a szerénység és becsülendő is, de tartom azt, hogy nem belépő szinten vagy a dolgokkal. Gazz és Te vagy akiknek kérdéseket szoktam feltenni privátban és még nem maradtam válasz nélkül pedig sok esetben fejben vezettétek vissza a dolgokat. Nem tudom mekkora dolog ez de azt azért tudom, hogy ehhez tudás kell. Tehát a lentebbi vitában mondhatjuk, hogy véleménykülönbség van, de tudásbeli nem igazán.
Válasz 'drd' hozzászólására (#11537)

drd 2018-01-06 11:12 |  #11538
" Technikai szempontból sem látom, miért lenne jobb egyik kondi típus a másiknál. "


Mielőtt bárki beleköt: tipikusan ebben az alkalmazásban.
Válasz 'drd' hozzászólására (#11537)

drd 2018-01-06 11:10 |  #11537
Köszi, de itt a fizikus tudásom elég kevéssé releváns. Alapvetően csillagásznak tanultam, annak is már tizenöt éve, azóta informatikuskodom. Emellett az elektronika sosem volt a kedvencem az egyetemen, csak az utóbbi pár évben kezdtem komolyabban foglalkozni vele, mikor ráéreztem a hasznára Szóval simán elfogadom a nálam okosabbak megalapozott véleményét. Abban egyetértek kondijonny-val, hogy ki kell próbálni. Én megtettem egy gitárommal, a véleményem az, hogy nem éri meg a fáradságot és azóta egyetlen más gitáromon sem szórakoztam ezzel. Technikai szempontból sem látom, miért lenne jobb egyik kondi típus a másiknál. De szép angol rövidítéssel élve: YMMV. Így aztán ha felmerül a téma, akkor csak a saját véleményemet és tapasztalatomat tudom megosztani.
Válasz 'Literatura' hozzászólására (#11536)

Literatura 2018-01-06 09:59 |  #11536
Fene tudja én egy fizikusról el tudom képzelni, hogy tudja miről beszél még akkor is, ha nem dolgozott soha műszerészként.
Válasz 'Literatura' hozzászólására (#11535)

Literatura 2018-01-06 09:55 |  #11535
Fene tudja én egy fizikusról el tudom képzelni, hogy miről beszél még akkor is, ha nem dolgozott soha műszerészként.
Válasz 'kondijonny' hozzászólására (#11533)

drd 2018-01-06 09:00 |  #11534
" Tudod ennyi idő alatt, amíg leírtad ezeket a szintén nem szakmaisággal átitatott hozzászólásokat már régen beforrasztottad volna azt a két darab kondenzátort és saját magad is megtapasztalhattad volna a változást. "


Sztem írtam korábban, hogy már kipróbáltam. Effektben is, gitárban is. Nem csináltam videót róla, bocsánat. Tudod nincs itthon stúdiócuccom, és nem kívántam beleölni a stúdióköltséget is. Ez talán bocsánatos bűn a részemről. Videót meg ezt találtam a YT-on nagy hirtelen, ha találsz jobbat, netán neked van ilyen jellegű felvételed, szívesen veszem. De eddig te még ennyire sem vetted a fáradtságot.

" Azok, akik ezeket a sorokat olvassák nagy részük nem arra kíváncsi, hogy kapacitás, reaktancia, gyártástechnológia, induktivitás, szivárgás, szórt kapacitás, frekimenete és még sorolhatnám. "


Csakhogy te most velem vitatkozol, én pedig külön kértem, hogy sorolj fel ilyen jellegű érveket. Ugyanis amikor valakit, aki nem ért hozzá meg akarsz győzni, netán fel szeretnél világosítani, akkor nem árt, ha te magad mélyebben tisztában vagy a témával. Ezt eleddig nem bizonyítottad. No persze különösebben én sem, csak a kettőnk közt az a hatalmas különbség, hogy én nem próbálok senkit foggal-körömmel meggyőzni az igazamról. Kb. az összes hsz-omban leírtam, hogy mindenki azt tesz a gitárjába, amit akar, és simán el tudom képzelni, hogy ami nekem kicsi különbség, ami nem érdemel különösebb figyelmet, az neki fontos. És ha mondjuk magad nem is tudod a választ, csak ismételgeted, amiket hallottál, ezek után talán lehetett volna annyi igény benned, hogy legalább ráguglizz. Segítek, itt pl. egész jó dolgokat ír az első válaszoló: "In general, ceramic capacitors are somewhat non-linear in their frequency and voltage responses, compared to film capacitors. Another issue with ceramic capacitors is that they tend to behave as microphones, thus picking up ambient sound and modulating the voltage across them accordingly." Azt persze még mindig ki kellene sütni, hogy ezek valóban problémát jelentenek-e egy gitár hangszínszabályozó áramkörében. Nem remélek már erre választ tőled, de lepj meg

" Ugyan miért kellene egy olyan embernek szakmaisággal tudás alapú magyarázattal indokolni is vagy alátámasztani valamit, aki egy youtube-os videóval kb. fél óra munkát és 800Ft-ot sajnálva egy modellezős, ráadásul eléggé megkérdőjelezhető hangú Vox kombóval akarja az itt lévőket meggyőzni arról miért nem éri meg. "


Mondjuk azért, mert megkért rá...? Hadd ismételjem magam: te még ennyit sem tettél meg. És hadd ismételjem magam megint: kettőnk közül te győzködsz, én csupán a tapasztalatomat írtam le, hozzátéve, hogy másnak más lehet a tapasztalata és más lehet az igénye, másképp hallhatja a különbségeket.

" Erre írtam, hogy akkor igyad a sörödet, utána meg úgy sem hallod.... "


Előtte se hallottam annyit amennyiért megérné ezzel szöszötölnöm.

" De ha apró pénzből némi lustaságot mellőzve jobbá tehető, nem sörözni fogok.... "


Ha jobbá tehető... Számomra nem, ezért inkább sörözök. De ha az jobban tetszik, akkor rádobok még egy-kétszer ennyit, és inkább cserélek húrt a gitáromon, annak nagyobb a hatása.

Folytathatjuk napestig, én őszintén szólva nem sok értelmét látom. Te tegyél bátran platina lapok közt gyémánt dielektrikummal ellátott kondikat a gitárodba, az biztosan sokkal jobb, sőt erről győzz meg másokat is. Én meg maradok a paraszt, aki nem átall ezzel nem különösebben foglalkozni. A világ ettől pontosan ugyanúgy forog majd tovább.
Válasz 'kondijonny' hozzászólására (#11533)

kondijonny 2018-01-06 06:53 |  #11533
Tudod ennyi idő alatt, amíg leírtad ezeket a szintén nem szakmaisággal átitatott hozzászólásokat már régen beforrasztottad volna azt a két darab kondenzátort és saját magad is megtapasztalhattad volna a változást.Azok, akik ezeket a sorokat olvassák nagy részük nem arra kíváncsi, hogy kapacitás, reaktancia, gyártástechnológia, induktivitás, szivárgás, szórt kapacitás, frekimenete és még sorolhatnám. Hanem van a gitáros, akinek van egy ilyen gityója még pákája is vesz két ilyen kondenzátort, beforrasztja és örül, vagy nem. Megértem, ha 2-3 eFt-os alkatrészekről lenne szó és ez neked vagy bárki másnak egy kis "változásért" sok. De könyörgöm te magad írtad, hogy néhány olcsó sör ára... Ugyan miért kellene egy olyan embernek szakmaisággal tudás alapú magyarázattal indokolni is vagy alátámasztani valamit, aki egy youtube-os videóval kb. fél óra munkát és 800Ft-ot sajnálva egy modellezős, ráadásul eléggé megkérdőjelezhető hangú Vox kombóval akarja az itt lévőket meggyőzni arról miért nem éri meg. Nem személyeskedés, de te magad írtad, hogy neked ez a nüansznyi változás nem ér meg ennyi pénzt és ennyi időt. Erre írtam, hogy akkor igyad a sörödet, utána meg úgy sem hallod....Nem akarom azt is megjavítani, ami nincs elromolva. De ha apró pénzből némi lustaságot mellőzve jobbá tehető, nem sörözni fogok....
Válasz 'drd' hozzászólására (#11529)

cukilali55 2018-01-05 19:23 |  #11532
Ne már gyerekek!Ilyen hülyeségeken összeveszni, személyeskedni nem ér!

drd 2018-01-05 19:21 |  #11531
És amikor az érvek elfogynak, jöhet a személyeskedés. Kiváló megoldás. Sajnos még mindig nem hallottam tőled semmiféle technikai szempontból megalapozott magyarázatot, hogy vajon a kerámiakondi és a "kínai kicióccó" Xicon kondi miért is nem alkalmas a gitár hangszínszabályozó áramkörébe. Ha úgy érzed készen állsz a válasszal, szívesen hallgatom.
Válasz 'kondijonny' hozzászólására (#11530)

kondijonny 2018-01-05 19:14 |  #11530
Igazad van. Maradj az olcsó kondinál és még olcsó sörre is jut a pénzből. Néhány után, meg úgysem hallanád a különbséget.
Válasz 'drd' hozzászólására (#11529)

drd 2018-01-05 18:47 |  #11529
" Mint amennyiben a Harley Benton sem rosszabb gitár a Gibsontól, csak másképp szól. "


Ez így ebben a formában nem jó hasonlat. Amúgy pont van egy HB nálam, egyáltalán nem rossz gitár, kb. Squier Affinty kategória. És azért nem jó hasonlat, mert egy Gibson és egy HB (vagy akármelyik két gitár közt) vannak olyan objektív, használatban megjelenő különbségek, amik kondik esetében nincsenek. Pl. egyik gitár lehet rosszul bundozva, és az objektíven nem fog tetszeni senkinek. Persze, erre mondhatod, hogy lehet egy kondinak olyan hangja, ami senkinek se tetszik. Igen, lehet, csak ilyennel még nem találkoztam. Mint ahogy abban is egészen biztos vagyok, hogy ha a kezedbe rakok egy gitárt, akkor nem fogsz azon pörögni, hogy milyen kondi van benne. Vagy tetszik a hangja vagy nem. Ha igen, akkor nem akarsz belenyúlni (kivéve azokat az emeberket, akiknek valahogy berögződésük, hogy azt is megjavítsák, ami nincs elromolva), ha meg mégse, akkor meg nem akarod megvenni. Persze a leggyakoribb a köztes állapot, amikor tetszik, de... Na akkor persze az ember tököl, hogy mit lehetne. Nálam az utolsók közt szerepel, hogy a kondi típusát (nem az értékét, a típusát) megváltoztassam, mert a saját tapasztalatom az, hogy nem hoz számomra értékelhető változást. De természetesen másnak más lehet erről a véleménye, sőt tapasztalata. Ahonnan az egész elindult: csupán arra próbáltam felhívni a figyelmet, hogy nem kellene elvetni bizonyos típusú alkatrészeket, mert a közvélekedés szerint az "gagyi", meg "nem illik ilyet csinálni". Ez marhaság, itt nincs olyan, hogy "nem illik". Ha mókusbundán tudsz jól gitározni, csináld azt.
Válasz 'kondijonny' hozzászólására (#11525)

istvanp 2018-01-05 18:45 |  #11528
Ezekben a mérésekben nem vagyok otthon, de egy jóféle kondiért nem véletlenül kérnek több tízezer Forintot.

Ziggy Pop 2018-01-05 18:36 |  #11527
Nem tudtam mi okozza, de logikusnak tűnik. Persze lehet hogy ehhez egy szinte faék egyszerűségű kapcsolás kell hogy átjöjjön. Úgy értem ha van 5 pedál sorbakötve aztán az megy bele a sokalkatrészes erősítőbe, és te kicserélsz egy kondit valamelyik pedálban, akkor attól lehet semmi nem változik hangban.
Amúgy meg "látható" is a változás. Impedanciaméréseket végeztem a hangkártyával, és volt a tekercs után párhuzamosan csatolt kondi. Ahogy kicseréltem a kondit más típusra az impedanciamenetet mutató grafikon is változott vele a teljes frekvenciasávban. Volt hogy simább volt, volt úgy hogy sokkal tüskésebb. (fehérzajjal mértem)
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#11526)

istvanp 2018-01-05 16:53 |  #11526
Ez a visszaböfögés nagyon jó megfogalmazás, a kondi induktivitása okozza, amit Béla említett. Jó kis berregős, recsegős, röfögős hangot ad. Kezd íze lenni a gitárhangnak.
Válasz 'Ziggy Pop' hozzászólására (#11523)

kondijonny 2018-01-05 16:52 |  #11525
"Nem "jobb" vagy "rosszabb" az egyik meg a másik kondi, max. másképp szól."

Mint amennyiben a Harley Benton sem rosszabb gitár a Gibsontól, csak másképp szól.Ízlésről meg nem vitatkozunk. Én nem a márkát nézem alkatrészek terén, hanem a hangot hallom, mikor mi változik. De azt szoktam mondani,hogy attól, hogy valamit én nem látok, hallok érzékelek, az még attól létezhet......
Válasz 'drd' hozzászólására (#11522)

istvanp 2018-01-05 16:50 |  #11524
Sokminden eszembe jutott az előbbi beszélgetésről, de ami leginkább szöget ütött a fejemben: Egy-egy elektronikai alkatrésznek nem csak egy jellemzője van, bár elsősorban avval azonosítjuk.
Itt van példának a vezeték, vagy vezető. Más-más anyagnak más-más hangja van. A hifisták tudják, használják. Pl. ezüst hangfal kábel élesebb, deffiniáltabb hangzást eredményez. Vagy a tranzisztor, IC, elektroncső. Annyira nem mindegy miből, hogyan készül.
Ugyan ez a gitár hangszedő tekercsének anyagánál.
A gitár is egy összetett rendszer. Ha minden eleménél az árkülönbözetből megiható sör mennyisége a szempont.... Egy-egy apróság még nem a világ, de a sok apró dolog összeadódik. Olcsó alkatrészek a gitárba, az erősítőbe, a gitárládába és meg lesz a végeredmény.
Meghallgattam ezt a videót, de a különbségek egy traktor csöves erősítőn torzítva jönnek ki igazán. Ott van példának a Bumble Bee gitár kondi, ez igenis hozzá teszi az árát a hanghoz, próbáltam, így van.

Ziggy Pop 2018-01-05 16:35 |  #11523
Én is megosztanám a tapasztalataimat:
A kerámia kondik nagyon jók. (de nem a silver-mica -hoz képest)
Sokat számít a kondi a jelútban, sőt még párhuzamos kapcsolásnál is beleszól a hangba. És nem csak úgy hogy válogat a frekvenciák között melyiket tegye le földre, hanem valahogy "visszaböfög" a jelútba.
Persze lehet az is hogy semmi sem történik ha kicserélsz egy akármilyen kondit egy valamilyen másikra.

drd 2018-01-05 16:05 |  #11522
A 100W-os testvérével találkoztam. Tényleg szar. De itt nem is a gitár hangja a lényeg, hanem a különbség a különböző kondik közt. Tényleg van, sosem állítottam, hogy nincs, de... Ahogy írtam is: emberünk baromira nem mérte ki a pontos értékeket, ergo a különbségek bőven jöhetnek a szórásból is. Illetve amennyi a hangbeli különbség ezek közt, azt az erősítőm tone stack-jének minimális átállításával bármikor kiküszöbölöm. Ennyiért én nem adok ki 7-800 HUF-ot. De nyilván mindenki arra költi a pénzét, amire akarja (és tudja...)

És még valami: hol van ebben a megjósolhatóság? Nem "jobb" vagy "rosszabb" az egyik meg a másik kondi, max. másképp szól. Egyik embernek ez tetszik a másiknak az. Én legfeljebb annyit javaslok, hogy vegyen egy marék különbözőt, és próbálgassa végig őket. Igen, kerámiát is, hátha épp az fog tetszeni. De őszintén szólva ezután a videó után nemcsak a pénzt, de még az időt is sajnálnám erre, olyannyira kicsik az eltérések.
Válasz 'kondijonny' hozzászólására (#11521)

kondijonny 2018-01-05 15:30 |  #11521
Volt szerencsém a Vox VT30-hoz. Nincs mit hozzáfűznöm.....Bár még ezen az erősítőn és youtube-os felvételen is hallatszik a kondi és kondi között a különbség
Válasz 'drd' hozzászólására (#11520)

drd 2018-01-05 13:48 |  #11520
Moddolok és építek is pedálokat, eldzsi mestert is ismerem. A kondik csereberéje (kivéve a kiszáradt elkókat vagy tönkrement alkatrészeket) számomra mindig is misztérium volt. Minden alkatrészt kimérek beépítés előtt, és ha nem felel meg a gyári tűréshatárnak (illetve bizonyos esetekben, pl. a szűrőknél ha én úgy gondolom, hogy túlságosan eltér), akkor nem építem be. Építettem már effektet csupa multilayer kerámia kondival és vegyesen (kerámia + poliészter). Nem volt nagyobb a különbség hangban, mint bármely más két azonos típusú pedál közt. Ugyanis nem két pedált kell egymás mellé tenni pont a szórások miatt, hanem ugyanazt a pedált meghallgatni így is, úgy is. Felvételről, vaktesztben, ugyanis a placebo hatás igen-igen erős.

Ezt a videót igencsak érdemes meghallgatni:



Sajnos kerámia kondi nem szerepel az étlapon, de az annyira leszólt kicióccó Xicon igen (itt a piros inkarnációja). Egy dolgot mindenképp hozzátennék: emberünk nem mérte ki a szórását az egyes alkatrészeknek. De még ezzel együtt is oly csekély a különbség a hangban, hogy két alkalommal egymás után nem tudom az erősítőmet ugyanilyen pontosan beállítani. Vagy mondhatnám azt is, hogy az erősítőm hangja többet változik egy próba alatt csak attól, hogy közben rendesen bemelegszik.
Válasz 'kondijonny' hozzászólására (#11517)

Wingrider 2018-01-05 13:35 |  #11519
Mer a ződ színtől össze vissza áramlanak az elektronok, megzavarja őket, azt hiszik, kint vannak a mezőn.
Válasz 'drd' hozzászólására (#11510)

kondijonny 2018-01-05 13:28 |  #11518
kondenzátorok

kondijonny 2018-01-05 13:26 |  #11517
Szia! Én csak egy egyszerű műszerész vagyok viszonylag jó füllel. A kondenzátoroknál a minőséget szerettem volna felhozni az egyik javára, vagy másik hátrányára és nem a pontosan ráírt értéket. Persze 22nF egyik is meg másik is, csak az egyik hozzátesz olyat a hanghoz, ami nem kellemes a fülnek, míg a másik mondjuk nem. Hogy ezt a kondenzátor gyártása során felhasznált anyagválasztás, vagy a gyártástechnológia miatt van, nem érdekel. De pl. a tekercselt mint pl. a stiroflex kondiknak nem csak kapacitásuk van, hanem induktivitásuk is. Na most egy induktív alkatrész a jel útjában hangzásbeli változást is eredményez. Írtam nem attól jó, vagy rossz valami, mert olcsó. Pl a Wima MKS4 vagy a Wima MKP10 kondiaji olcsók, mégis jók. Amiért szerintem nem jó a gitárba az egyszerűen az, hogy a másikkal sokkal jobban szól. Bár ez is relativ. Én az erősítőimbe pF-os kapacitásokból, Silver Mica kondikat használok, de te használj nyugodtan kerámiákat, engem nem fog zavarni. Moddoltál már pedálokat?
Ha nem, akkor kérdezz rá Eldzsire(Lettner Gáborra), miért cseréli ki majd az összes kondenzátort Pl. a BOSS pedálokban stb. Én magam is moddoltam már néhány pedált. Mikor a hangszerboltban egymás mellé tettük a két pedált(egy gyári, egy moddolt) senki nem tudta melyik, melyik. Aztán hangja elárulta. Szóval ha egy gyári pedálban a kritikus helyeken jobb minőségűre cseréled az alkatrészeket bizony sokkal jobb hangú cuccod lesz. És ez nem egyes alkatrészek hypolása, ahogy írod. Pl. csöves gitárerősítőben az anód munka ellenállások, ha sima occójó helyett Vishay-Dale ellenállások vannak jobb lesz a hangja az erősítőnek, de a jel/ zaj viszonya mindenképpen. Csak mellékesen az orange dropból sem mindegyik pontosan 22nF. És mégis jó. Én nagyrészt tapasztalati ember vagyok, nem tudományosan építem az erősítőimet. De ha Gerendás Péternek is megfelel amin játszik, akkor meghagyom az elméletet neked.
Válasz 'drd' hozzászólására (#11515)

cukilali55 2018-01-05 13:21 |  #11516

Miért iszod az olcsó sörtöt? (szívemre teszem a kezem, nem tudom mennyibe kerül manapság egy jó sör)
Válasz 'drd' hozzászólására (#11515)

drd 2018-01-05 12:38 |  #11515
Azt hiszem elbeszélünk egymás mellett. A "nem illik" nem magyarázat. Az "anygakispórolás" sem az: egy kondi vagy 22nF-os vagy sem, és ennek semmi köze ahhoz, hogy kispórolnak-e belőle anyagot vagy sem. Az alkatrészek pontosságával, de még a mérésük pontosságával is tisztában vagyok. Mi több arról is van egy kevés fogalmam (tényleg csak kevés, ahhoz végképp nem értek), hogy pl. méréstechnikában, precíziós készülékeknél miért egyik fajta kondenzátor a jobb (ESR, "leakage", ilyesmi). A kérdésem arra vonatkozott, hogy az egyik oldalon azt állítod, hogy a 10%-os szórás teljesen rendben van (egyébként pl. a gitárok hangtechnikájánál tényleg rendben van), míg a másik oldalon valami oknál fogva a kerámia, meg "kicióccó" megoldásokat meg elveted. Miért? Van netán olyan jellemző karaktersztikája ezeknek, ami specifikusan a gitárokban való használatra nem ideális? Kérdem én ezt különösen annak fényében, hogy a potik ugyebár a nominális értéktől gyakran akár 20%-al is eltérnek, a hangszedőknek is mevan a maguk nem kicsi szórása (egyik tekercset 4867 menetre tekerték, a másikat 5100-ra), ésatöbbi, ésatöbbi. Mi értelme van emellett egy alkatrészt ennyire kipécézni? Az én tapasztalatom az, hogy ezeknek a hatása egy milliméternyi potitekeréssel az erősítőn már el is tűnik.

S ha már elszörnyedve látod a Marshall-ban a kerámia kondikat: és akkor mi van? Pont a pF-os tartományt nagyjából mindenki ilyenekkel oldja meg mind erősítőkben, mind pedálokban. Mégse panaszkodik senki, hogy, "ej, de mennyivel jobban szólna az a '83-as JCM800 a '82-es Tube Screamer-rel, ha a kerámia kondik helyett jóféle polietilén, vagy méginkább az igazi jó régi olajospapír kondikat tették volna beléjük..."

Nem a 7-800 HUF-ot sajnálom a gitáromra, csak a felesleges és különösen a technikailag megalapozatlan hype baromira zavar. Amúgy meg mindenki azt tesz a gitárjába, amit akar, részemről písz van. Én nem fogok olyasmire pluszban költeni még 7-800 HUF-ot sem, aminek nem érzem a hatását az olcsóbb alternatívához képest (próbáltam). Inkább megiszom az árából még három-négy sört
Válasz 'kondijonny' hozzászólására (#11513)

jwolf 2018-01-05 12:09 |  #11514
Mondjuk a Marshallban a Gain potin lévő kondi, legtöbb embernek a kerámiával tetszett, pedig szívesen cseréltem volna, meghalgatták és a vacak tetszett több embernek is.
Válasz 'kondijonny' hozzászólására (#11513)

kondijonny 2018-01-05 10:51 |  #11513
Üdv.! Kerámia kondikat hangtechnikában "nem illik" használni. Elszörnyedve látom a Marshall erősítőkben is mikor a 470pF kerámia "magas emelő" van a jelútban. Kerámia kondenzátorokat rádiótechnikába, vagy gerjedésgátlónak stb. ilyen helyeken használunk. Az a kicsi zöld pedig kínai tömegcucc többnyire pl. xicon "ócójó" kategória. Manapság MINDEN-ből igyekeznek kispórolni mindent. Pl. a Vintage egészen jó gitár is lehetne, de hát az a mocskos profitorientáltság nem engedi meg, hogy dollár tízezreket bukjanak pl. "normális" kondenzátorok miatt. Az orange drop, mallory, vishay, silver mica, stb.stb még a wima is, (pedig az olcsó) minőségi alkatrészeknek számít.
Teszt
Minden aktív és passzív elemnek van ún. "saját" hangja. Ezek az alkatrészek színezik a hangokat és sokszor nem biztos hogy kellemes irányban. Nem mondom, hogy el kell menni a buzi HI-FI-sták ezotéria irányában, de ha egy gitáros sajnál 2db kondiért 7-800Ft-ot....
Amásodik kérdésedre pedig a válasz az, hogy ezek az alkatrészek is tűréssekkel készülnek. 5-10% elkó esetében akár 50% is lehet. Na most 19nF +10% na az mennyi? Vagy 22nF-10%?
Vegyél bele 4db CTS, ALFA, GIBSON stb potmétert, meg 2db orange drop kondit és le vagy tudva egy jó darabig.

Válasz 'drd' hozzászólására (#11510)

jwolf 2018-01-04 23:46 |  #11512
Ha kiszedted a kondit és több lett a mélyed (igazából nincs emelés, vagy magas vagy mély vágóklnt lehet a passzív alkatrészeből) akkor vmi nagyon nemjó, ekkor a legtisztább a jel nincs lecsípve a teteje a jelnek. A potik lábainak szegecsei nem érnek a fekete árnyékoló grafit festékhez? De ha neked így tetszik, legyen benne örömöd.
Válasz 'Stringer' hozzászólására (#11506)

drd 2018-01-04 21:36 |  #11511
Gratula, legyen benne sok örömöd. Nem lehet, hogy az eredeti kondik 47nF-osak voltak? Ez megmagyarázná, hogy miért segített a dolog. Az viszont furi, hogy a tone kiiktatásával több lett a dörmögés.
Válasz 'Stringer' hozzászólására (#11506)

drd 2018-01-04 21:34 |  #11510
Azt azért kifejtenéd, hogy miért számít, hogy Orange Drop kondi van-e benne, vagy
" "kerámia és olcsó zöld kínai" "
? Különösen annak fényében érdekel ez, hogy
" "Az hogy 19nF, vagy 22nF csak a sznobokat érdekli" "
Komolyan érdekelne egy elektronikai szempontból megalapozott magyarázat...
Válasz 'kondijonny' hozzászólására (#11508)

pdicdiver2018-01-04 21:31 |  #11509
Örülök, hogy sikerült a műtét. :)
Válasz 'Stringer' hozzászólására (#11506)

kondijonny 2018-01-04 19:54 |  #11508
Kizárt dolog, hogy a benne lévő kondik meghaltak volna. Ugyan mitől?
Attól a pár mV-tól? Ugyan már...
Vegyél normális kondikat pl orange drop.Van belőle gitárba való is. A húrtól is olcsóbb belőle 2db. Az üreget igaz ez humbucker, de ki lehet bélelni öntapadós rézfóliával, meg a potik fészkét és hátlapját is. Ez is árnyékol és csökkenti a brummogást zajt stb. Az hogy 19nF, vagy 22nF csak a sznobokat érdekli, de lehet szar a műszered. Kerámia és olcsó zöld kínai kodikat felejtsd el. Ezek nem hangszerbe valók, még ha sok gitárban is fellehető a kis zöld fos.
Válasz 'Stringer' hozzászólására (#11506)

istvanp 2018-01-04 19:53 |  #11507
Ezért érdemes babrálgatni a gitárokat.
Nem mellesleg a sikerélmény mindíg inspirál.

Stringer2018-01-04 19:45 |  #11506
Tiszteletem a nagyra becsült kollégáknak!

Túl vagyok a fekete gitárom "ráncfelvarrásán" és gondoltam megosztom veletek mire jutottam.

Először is mindkét gitáron lecseréltem a húrokat, mindkettőre azonos típust tettem. Ekkor üresen pengetve kezdett a fekete hangja hasonlítani a CSB-re. Az erősítőm tiszta csatornáján azonos beállításokkal, bármiféle effekt nélkül, csak natúrba hasonlítottam össze a két gitár hangját. A biztonság kedvéért felvételt is készítettem a két gitár hangjáról, majd hangfalakon és fejhallgatóval is többször visszahallgattam. Egyértelműen kihallható volt, hogy jelentősen fényesedett a fekete gitár hangja, de még mindig volt a hangon egy "suba" amitől amolyan fedett hangzást adott. megpróbáltam a hangszedők magasságával játszani, ami nem hozott jelentős javulást, a póluscsavarokat nem tekergettem, mert ahogy láttam, valamiféle anyaggal (szerintem viasszal) a csavarok be vannak vonva. Ezt nem akartam megpiszkálni.

Következő lépésben jött a játék a kondikkal.

Első lépésben kiforrasztottam a híd szedő tone potijához kapcsolt kondit.Ekkor a gitár mély tartománya még mélyebb lett, már-már torznak éreztem a mély hangokat. Ez után az eredeti bekötés szerint a tone potira forrasztottam egy elvileg 22 nF-os kondit. Azért írom hogy elvileg, mert a mérőműszer csak 19 nF körüli értékre kalibrálta be. Lényegében ez nem okozott gondot, úgy voltam vele ettől csak jobb lesz. Azt hozzá teszem, hogy nem egy extra kondiról beszélünk. Az egyik barátomnak volt kimaradva erősítő építésből 2 db. tizenvalahány forintos, pici fejű kondi és azokat tettem bele.

A lényeg, hogy miután beforrasztottam a kis kütyüt (először csak a híd potival próbálkoztam) meglepődve tapasztaltam, hogy az előzőekhez képest elég durván elhallgatott az a bizonyos dörmögés-brummogás, ami fedetté tette a hangot. Több órán keresztül tesztelgettem, állítgattam a gitárt és kijelenthetem, hogy zavarbaejtően jó lett a hangja. A CSB-vel összehasonlítva (természetesen azonos beállítások mellet) fényesebb és karcosabb lett a hang. Most úgy tűnik, hogy a CSB hangja fedettebb egy picit. A hangerőben minimális különbséget éreztem a CSB javára, de igazából ez sem mondható kirívónak.

Összegezve kijelenthetem, hogy a várakozásomon felül teljesített ez a kis beavatkozás, piszokul meg vagyok elégedve a kapott eredménnyel! Persze nem egy többszázezer forintos Gibson hangját produkálja, de azokhoz a zenékhez amiket mi játszunk tökéletesen passzol, arról nem is beszélve, hogy megjött az a hang, amire vártam. Még azt megjegyezném, hogy véleményem szerint a kapott eredményhez jelentősen hozzájárulhatott a húrcsere is, de ahogy tapasztaltam többet jelentett a kondicsere, mint a húrcsere.
Nem kizárt, hogy a régi kondik megdöglöttek és azért volt az anomália. Nekem nincs műszerem a méréshez, de majd elviszem a cimbimnek és azt is megnézzük.

Végszóként csak annyit, hogy a módosításokat nagyon megérte elvégezni!

Hálás köszönetem minden hozzászólónak a segítségért, az ötletekért és a véleményekért!

Literatura 2017-12-30 23:33 |  #11505
S ha be tudnál tekinteni a fekete festés alá, ott még nagyobb meglepetés érne.
Hamar kiderülni miért szól úgy, ahogy.
Válasz 'Stringer' hozzászólására (#11504)

Stringer2017-12-30 22:42 |  #11504
A videó első részében nekem úgy tűnt, hogy a sötét fogólap egy kicsit fedettebb hangot hoz, a további teszteknél azonban már semmiféle különbséget nem véltem felfedezni. Mindenesetre meghallgatom majd fejhallgatóval is. Egyébként köszi a videót!
Válasz 'drd' hozzászólására (#11501)

Stringer2017-12-30 22:40 |  #11503
Az ében nekem is gyanús, de az tuti, hogy elég komoly árnyalatbeli különbség van a fogólapok között. Feltételezem az ilyen árfekvésű gitároknál azt teszik rá, ami épp kéznél van. Ahogy tapasztalom, az elektronika vezetékezésénél is kb. ez lehet a helyzet. Szürke vezeték, vagy sárga, esetleg fehér, vagy fekete....kész szivárvány van a fedlapjaik alatt.
Válasz 'drd' hozzászólására (#11502)

drd 2017-12-30 22:27 |  #11502
Illetve tudtommal a V100-ak mind rózsafa fogólappal készültek, nem is valószínű az ében ilyen gitáron, mivel az drágább holmi. Aztán ki tudja, mikor mihez jutottak hozzá...
Válasz 'Stringer' hozzászólására (#11500)

drd 2017-12-30 22:26 |  #11501
Ha már szerepelt Johan Segeborn, akkor Darrell Braun-t se érdemes kihagyni, neki is nagyon jó kísérletezős videói vannak. És ha felmerült a fogólap kérdése, íme az ő tesztje:



Sokan esküdöznek, hogy így a fogólap meg úgy a fogólap, én ha csukott szemmel hallgatom a fenti videót, akkor minimális különbséget néha talán hallok, de azt meg nem mondom, mikor melyik szól. Számomra ez már a "megfoghatatlan nüanszok" kategóriába esik.
Válasz 'Stringer' hozzászólására (#11500)

Stringer2017-12-30 21:56 |  #11500
Jó estét a Tisztelt Fórumtársaknak!

Örömmel tapasztalom, hogy egyre többen vagyunk!!

Ez is kicsit off, de a kombó témával kapcsolatban elmondanám a saját történetemet. Tudni kell, hogy Én nem vagyok profi zenész, így nem is fektettem túl sokat a hangcuccba, mert amatőr zenekarban, örömzenét játszunk, néha egy kis színpad, vagy előzenekaroskodás. A lényeg, hogy anno egy régi Regent tranyós cuccal kezdtem, aztán jött a Peavey Bandit, Kustom Tube 12A, Vox Vt 20 stb...stb. mígnem pár évvel ezelőtt az egyik barátom beállított egy 1972-es Dynacord twen II, full csöves, 20 w-os kombóval, hogy érdekel-e. Előtte nekem sosem volt full csöves cuccom, se komoly erősítőm, így abban maradtunk, hogy nálam hagyja hogy próbálgassam. Na a próbálgatásnak az lett a vége, hogy azóta is hű társam a kis Dynacord. Még a gyári 1972-es csövek vannak benne, a kombó patika állapotú és a régi, rozzant csövekkel is veszedelmesen jól szól. Sokféle fajta gitárt próbálgattam rajta, de hiszitek, vagy sem az összes közül az előzőekben említett CSB V-100 passzolt igazán hozzá. (Persze Gibson nem volt még a kezemben, így azt próbálni sem tudtam rajta) A mai napig feláll a karomon a szőr, amikor zenélek rajta. Komoly kategóriás Marshall, Fender, meg ilyen erősítőket sosem próbáltam, de lehet már nem is fogok, mert nagyon megtaláltam azt a hangzást, amit kerestem. Kicsi üröm az örömben, hogy a közelmúltban beszerzett fekete V-100 nem hozza azt a karaktert, mint a CSB, de pont emiatt kerestelek fel titeket, hogy keressünk közösen megoldást a problémára.

Azt hiszem egy (talán)lényeges dolgot nem említettem még a két gityóval kapcsolatban. A V-100 CSB-nek fekete színű a fogólapja (talán ében, vagy a fene se tudja) a feketének meg rózsafa. Ez mennyire szólhat bele a két gitár hangbeli különbségébe? Okozhatja, vagy befolyásolhatja ez azt a tény, hogy a fekete V-100 mélyebb, öblösebb hangú?

Elnézést a nem ide tartozó kombós offolás miatt!!!!

istvanp 2017-12-30 14:58 |  #11499
A zárt ládák arra sugároznak, amerre a hangszóró áll,a nyitott dobozból hátul is kijön a hang. Ráadásul a hátul kijövő hang szétszóródik, míg előre egy szűk tölcsérben terjed.
Ezért kell keresgélni magunkat a színpadon a láda előtt. Nyitott ládánál nem annyira. Cserébe kevés a mélye, nem lehet megdöngetni, de dinamikusabb. Nyílván lehangolt gitárhoz nem ezt fogjuk választani.

drd 2017-12-30 14:43 |  #11498
" Ráadásul mivel nem irányított a hangja "


No ez ugyan elég off itt, de érdekelne a kifejtése. Én a kisebb felület miatt sokkal irányítottabbnak gondolnám.
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#11494)

Literatura 2017-12-30 14:16 |  #11497
Igen.

A gitárerősítő akkor lesz hangosabb ha minél több olyan ellenállás van benne amin sok a piros csík. Ha a kritikus tömeget átlépi, akkor olyan hangos lesz mint a pics@...
Válasz 'Ziggy Pop' hozzászólására (#11496)

Ziggy Pop 2017-12-30 14:06 |  #11496
Én úgy gondolom hogy a gitártestet a nyak rezegteti meg. Szóval onnan kapja a test a rezgést. A hídnál egy vastömbön vannak a húrok, nem hiszem hogy ott olyan jelentősen hatnának a húrok a testre.
Válasz 'rokaur' hozzászólására (#11490)

Ziggy Pop 2017-12-30 14:02 |  #11495
Tényleg baromi jó videói vannak, csupa olyan dolog ami a leginkább hasznos azoknak akik a Hangot keresik. :)
Válasz 'rokaur' hozzászólására (#11488)

istvanp 2017-12-30 12:51 |  #11494
Kombó téma.
Én is eljutottam odáig, hogy cipelje a bazinagy cuccokat a nyavalya. Tény, hogy véknyabban és egész másként szól mint egy fej-láda, ha kicsit szokja az ember megszereti. Ráadásul mivel nem irányított a hangja, beteríti a helységet, kisebb hangerővel is mindenki hallja, mindenhonnan szól. Ha meg nagy a színpad, úgyis tesznek elé egy mikrofont.
Bár így is huszon Kilo egy kombó, de fél kézzel még elbírom, másikban meg a gitár és cak egyszer kell fordulnom.
Válasz 'drd' hozzászólására (#11491)

istvanp 2017-12-30 12:45 |  #11493
Ez is jó téma lesz.
Hobbim a gitárláda építés.
Tényleg volt már téma a 8-10-12"-os hangszóró. Van akinek tetszik a kicsi, de, ha egy 12"-osra van kötve megjön a teste bármilyen szónyoghangú ketyerének.
Régebben szórakoztam avval, hogy egy ládának a hátulját beljebb, majd még beljebb szereltem és figyeltem, mennyire változik a hang. Jó játék, tanulságos, hasonló a mélyláda építéshez.

rokaur2017-12-30 11:26 |  #11492
Pontosan! Egy nagyszerű erősítő is tud rém rosszul szólni a nem megfelelő ládával. Sajnos sokak ilyenkor az erősítőt cserélik.
Válasz 'drd' hozzászólására (#11491)

drd 2017-12-30 10:58 |  #11491
Mi óradíjas termekben próbálunk, és ott a ládák változnak. A fejet szoktam magammal vinni, de elképesztő, hogy ugyanaz a cucc az egyik ládán kiválóan szól, másikon ugyanazokkal a beállításokkal meg borzasztóan. És még akkor sem lesz jelentősen jobb, ha nekiállok a potikat tekergetni. Ahogy látom a fórumokat a legtöbben a gitárral, az erősítővel meg a pedálokkal foglalkoznak, de a ládák és a szórók nagyon el vannak hanyagolva, pedig az egyik legfontosabb elem a rendszerben.
Válasz 'rokaur' hozzászólására (#11490)

rokaur2017-12-30 10:48 |  #11490
Igen, én is inkább az elektronika táborban vagyok. De ha már fa, én sokszor azt vettem észre, hogy talán a nyak viszi a különbségek nagy részét. Két ugyanolyan felépítésű hangszerből, a vastagabb nyakút pl mindig vastagabb hangúnak is éreztem. Az is lehet, hogy placebo nem tudom :)
A faszi legtanulságosabb videói számomra a hangszórókkal való csereberélés. Elképesztő mennyire nem mindegy milyen hangszórót használ az ember. Legjobb amikor egy nagyon kicsi gyakorlóerősítőt ráköt a Greenbackekre, máris brutálisan jól szól :)
Válasz 'drd' hozzászólására (#11489)

drd 2017-12-30 10:32 |  #11489
Az a kedvencem, amikor a vastraverzre szereli a húrt, és bazihosszú lecsengést kap :) Amúgy nagyon jók a videói, ráadásul gitározni is jól, ízlésesen tud. Abból, amit ő csinált nekem is az jött le, hogy az elektronikának nagyobb szerepe van, mint a fának, épp ezért furcsa a tapasztalatom az SG Special-lal.
Válasz 'rokaur' hozzászólására (#11488)

rokaur2017-12-30 10:29 |  #11488
Hogy fellendült ez a topic hirtelen :)
Az elektronika téma kapcsán, aki szeret kísérletezgetni, annak ajánlom youtube-on Johan Segeborn csatornáját, nézzetek körül rengeteg nagyon érdekes videója van, amit csak ki lehet vesézni ebben a témában azt az ürge megpróbálja.






drd 2017-12-30 08:42 |  #11487
Már miért lenne nyakatekert? Az enyémben teljesen standard modern wiring volt, egyedül az volt a furi, hogy 300k-s potik voltak benne. De valahol olvastam, hogy a vintage jellegűbb, alacsonyabb jelű szedőkkel szerelt hangszerekbe szoktak ilyet tenni Gibson-ék. Hasonló okból, amiért a stratókban, telékben 250k-sat használnak.

Én az enyémben gyakorlatilag a teljes elektronikát kicseréltem: 500k-s potik kerültek bele, először Classic 57 párossal, majd a hídhoz 498T-vel. Aztán ezt is lecseréltem Seymour Duncan SH4-re, ami kifejezetten harsány szedő más gitárban, az én Special-omban ez is dörmgött. Nem mellesleg a Classic 57 / 498T párost azóta is boldogan használom egy Ibanez AS93-ban... Végül egy DeArmond szedő párosnál kötöttem ki, jópár évig ezzel használtam, aztán amikor beesett az Epi, akkor nem gyűrtem tovább, inkább eladtam. Annál a gitárnál egyértelműen a fa okozta a sötét hangzást. Ami azért is meglepő, mert ében fogólapos verzió volt.
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#11485)

drd 2017-12-30 08:35 |  #11486
Átgondoltam: a tone potit illetően igazatok van. Mindenkitől elnézést szeretnék kérni.
Válasz 'pdicdiver' hozzászólására (#11482)

istvanp 2017-12-29 21:53 |  #11485
Egyébként ki mit vár el egy gitártól. Az SG Special egy nyakatekert elektronikával készül.
250-300k lineáris hangerőpoti, 4-500k logaritmikus tone poti. Igen visszafogott hangja van a 490T-490R hangszedőkkel. A Standard már normális.
Az Epi szedőknek elég nyitott a hangjuk, de kevésbé részletgazdag. És nem a felirat imádata szól belőlem (amúgy imádom a Gibsonokat, de idő kellett, hogy kiismerjem őket)
Vettem egyszer egy LP Standard-et, irtó mély, fedett hangja volt, így viszonylag olcsón jutottam hozzá. Az oka ennek a furcsaságnak a két db ITT fólia kondenzátor, 630V 0,47mikrofarad. Eltettem emlékbe, ha valakinek esetleg kéne elviheti.
Válasz 'drd' hozzászólására (#11480)



Témák

 
VÁSÁRLÁSI INFO

A hangszer.hu oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangszer@hangszer.hu
© Copyright 2003-2018 hangszer.hu .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek.

HANGMESTER.HU | PILISCSABA - hangszer@hangszer.hu

Hangszer.lap.hu | Gitar.lap.hu | Szintetizator.lap.hu