Egyébként ki mit vár el egy gitártól. Az SG Special egy nyakatekert elektronikával készül.
250-300k lineáris hangerőpoti, 4-500k logaritmikus tone poti. Igen visszafogott hangja van a 490T-490R hangszedőkkel. A Standard már normális.
Az Epi szedőknek elég nyitott a hangjuk, de kevésbé részletgazdag. És nem a felirat imádata szól belőlem (amúgy imádom a Gibsonokat, de idő kellett, hogy kiismerjem őket)
Vettem egyszer egy LP Standard-et, irtó mély, fedett hangja volt, így viszonylag olcsón jutottam hozzá. Az oka ennek a furcsaságnak a két db ITT fólia kondenzátor, 630V 0,47mikrofarad. Eltettem emlékbe, ha valakinek esetleg kéne elviheti.
Most végiggondoltad mit írtál le?, Ne zavarj össze senkit.
A tone vezérlés hogyan is működik? A potival kezdjük leföldelni a meleg szálat, tehát minél inkább letekered, annál kisebb lesz a poti ellenállása, ami a kondival sorba van kötve. Ha ez az ellenállás alapból kisebb, már egy eleve letekertnek felfogható alaphelyzetből indulunk ki. Mikor is vág ez a szűrő jobban? Kis ellenállásnál, vagy nagynál.
A hangerő poti is a melegszálat zárja rövidre a testtel. Minél kisebb az ellenállása, annál halkabban szól. 500KOhm, vagy 250KOhm-nál szól hangosabban? Az igaz, hogy logaritmikus potival ezt a különbséget, csak a hasamra ütök, kb 2egységnyi elfordítással érem el, de nagy jelű pickupnál ez is jelentős.
Pontosítanék: a tone poti esetében sem igaz. A kisebb ellenállásérték azt jelenti, hogy az aluláteresztő szűrőd a teljesen feltekert tone poti állásnál is még magasabb frekvenciánál kezd vágni, a teljesen letekert álálsban meg ugye konkrétan a tone poti nem csinál semmit, csak a hangerő potid ellenállása szól bele a történetbe. Vagyis a kisebb tone poti érték pont hogy kevesebbet vág a magasakból.
A tone esetében ez ugyan igaz, de a hangerő esetében hülyeség. Amúgy ha már SG Special: pontosan ugyanez történt az én SG Special-om esetében is. 300k-s potik voltak benne, 500k-sra cseréltem. És tudod mi változott a hangban? Semmi. A legnagyobb változást az hozta, hogy másik szedőket tettem bele, de az alapkaraktere maradt a mély tónus. Végül vettem mellé egy koreai Epi SG-t, és csodák csodájára az jobban szólt. Nem én mondtam, hanem a zenésztársaim, mikor mindkettő ott volt próbán. Így aztán az Epi maradt, a drága Gibson-tól meg elbúcsúztam. Húsz év gitározás után ekkor jutottam el oda, hogy leszarom, mi van a gitárra írva. Ha jól szól, felőlem bármi lehet, akármilyen fából, akármilyen szedőkkel.
Van egy "off" stratóm ami 25 évvel ezelőtt egyedi juhar testtel készült, később faragtam hozzá egy kőris testet, jelenleg egy új éger Fender testre került a nyak (KSP) és a többi hozzávaló. Ez lett a nyertes. Nagyon komoly különbség van hangzásban ugyanazzal az elektronikával, nyakkal.Nem placebó hatás, többször cserélgettem oda-vissza a dolgokat. Az utolsó változtatás egy Orange Drop kondi beforrasztása volt a noname kínai helyett. Határozottan "fényesebb" lett a hang. Sajnos elfelejtettem megmérni a narancs színűt beszerelés előtt. Ha kisebb a kapacitása a névlegesnél akkor ez magyarázhatná a változást.(A kínai pontosan 47 n.) Barkácsolni jó! :)
És aztán az az igazi mérföldkő, amikor az ember ráébred, hogy Ferrari-val nem rally-zni kell, mert nem arra való. Vagy amikor az ember megérti, hogy a Corsa-ja jó autó lehet, de se rally-zni, se egyéb motorsportra nem igazán alkalmas. Hogy autós hasonlatoknál maradjak.
Ebben rejlik a kísérletezgetés értelme és szépsége. Milyen hangzást szeretnénk egy gitártól és azt hogyan érhetjük el. Mit módosíthatunk, milyen lehetőségeink vannak, ha nem úgy szól ahogy szeretnénk.
Felmerülhet a kérdés, hogy mit variálok ennyit a dolgon, mert végül is csak egy olcsó hangszerről van szó, amitől csodát nem kell várni. De a fenébe is! Valahol ott rejtőzik a megoldás abban a gitár testben és most már nagyon meg akarom találni!
A videók marha érdekesek, főleg a kondik tesztje, meg a két gitár fájának összehasonlítása. A gitártesteknél totál hallható a hangbeli különbség, meg nekem a kondiknál is érezhető volt. Direkt meghallgattam jó minőségű fejhallgatóval is. Piszok komplex dolgok ezek. Az biztos, hogy ki kell próbálgatnom minden lehetőséget amit javasoltatok, aztán ki fog derülni mi, merre, hány méter. Ha minden igaz a jövő hét elején lesz annyi szabadidőm, hogy neki tudok ugrani. Kíváncsi vagyok a végeredményre!!!!!!
Nem minden gitárt csinálnak dinamikus, erőteljes hangzásúra.
Mikor mindenki áradozozott néhány éve az SX Vintage Stratocasterről én is vettem egyet. Az volt pont ilyen. Szinte csak pukkant egyet a hangja, erőtlen dinamikátlan, nagyon nem jött be. Ha nem próbáltam volna mást, talán tetszett volna.
Hogy része volt benne a humbiknak, nem vitatom.Az aktív gitárom (Ibi lp) nem akartam hasonlítani, érthető okokból)De hogy nem keveset számított az egy darabból készített, kurva nehéz test, abban nincs kétségem.Amit eladtam Squier telét, nos az volt majdnem ilyen különbséggel "csendesebb, erőtlenebb" mint az épített.Mielőtt valaki félreértené, az egy darabból készítetten nincs hangsúly.
Konkrétan ez így nem igaz!Hasonlította a rosseb!Sabbat beállította a D.I.Y. gitárt, bedugtam, és volt öröm boldogság.Majd következett az Epiphone S 310 Stratocaster beállítása, szintén örül Lali.Aztán Zsolti előkapta a saját maga által készített baltát.Igaz, hogy humbik vannak benne, de!Semmihez nem nyúltunk és minimum kétszeres hangerő!Hitetlen Tamásként ismét visszadugtam a másikakat, csutkára tekertem a hangszerek potiját, és megállapítottam, hogy ennyit számít egy "darab" fa!Eszünkbe sem jutott tesztelgetni, a sors hozta így.Egyébként műszerész barátom most ment el. Ő kötötte be a tele madzagjait, meghallgatta most a precíz beállítás után és határozottan mondta, "megtáltosodott" a hangszer.
Természetesen tiszteletben tartom a véleményed, hisz csak amit ezen hasábokon, más, más rovatokban olvastam, az minimum tízszer annyi hangszer és erősítővel több a tapasztalatod, mint nekem.Sőt, mint tőled tudjuk, imádsz kísérletezgetni.
Ezek is érdekesek
http://www.alexagitar.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=267&Itemid=421&lang=hu
http://www.alexagitar.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=271&Itemid=431&lang=hu
Ez a video megmutat néhány különböző kondik hangbeli különbségét.
Ez a faanyagok közti különbséget.
Ez pedig a szedőkben mutat ilyet...
Persze ez szűk keresztmetszet csak, ettől jóval nagyobb lehet a variációk lehetősége.Más fa, kicsit a pickupok mágnesének a minősége, vagy a tekercs anyagminősége más, stb.. és máris más a hang.Minden számít és a faanyag nagyon is.
Nálam már volt több darab egyszerre is. Egy újabb Cherry egy régebbi Tobacco. A Tobacco-nak pont olyan tünetei voltak, mint a te feketédnek. Az összes potit ki kellett cserélnem, mert 250 és 300KOhm-osak voltak. Az alacsonyabb értékű poti, olyan mintha letekernéd a hangerő, vagy tone potit. Nemrégen osztottam a Gibson SG Special-os tapasztalataimat. Az a gitár is olyan volt, mintha egy vacak lenne behúzott kézifékkel.
Érdemes műszerrel rámérni a potikra, meg a kondikra is, nem egy vagyon kicserélni őket. Az ilyen olcsóbb gitároknál sosem lehet tudni mi van benne.
Lehet, hogy végül nálad lesz a megoldás. Pontosan az volna a cél, hogy világosabb és vékonyabb legyen a hang. Megnéztem a agyártó honlapját és a fekete v100-ban meg a CSB-ben is Wilkinson® Double Coils (N) MWVC (B) hangszedők vannak. A potikat is összehasonlítottam a két gitárban azok is tök ugyanazok, meg a kondik is. Tehát elméletileg ez nem okozhat ekkora különbséget.
Ami eltér, az a hangszedőfedél és a szerelvény színe. A fekete gityón arany színű, a CSB-n meg króm. Úgy vélem a szerelvényekre, hangszedőfedélre felvitt "arany", vagy króm festés se lehet ekkora befolyással a hangra.
Most már a jobbannál is jobban érdekel, hogy mi okozza a különbséget!!!!! A végén majd akár lehet írni egy jó tanulmányt a tapasztalatokról. Amúgy a fórumon volt már valaki,aki próbált ily módon összehangolni két V100-at?
"Összegezve az általatok leírtakat és az Én fenti tapasztalatomat is, valószínű, hogy a fának legalább akkora jelentősége lehet a hang minőségében, mint az elektronikának. "
Ebben azért tévedsz, legalábbis a te esetedben.
A te gitárjaid helyel-közel hasonló fából készültek. Az, hogy valamelyik több darabból, vagy gyengébb minőségű fából lett gyártva nem okoz erősen sötétebb és mosottabb hangot. Rövidebb hangkitartást és egyéb apróságokat igen, de nem olyasmit, amire panaszkodtál.
Indulásként csípd le a kondikat, ez a legapróbb változtatás. Ha kitekered a póluscsavarokat igaz, hogy világosodik a hangja, de vékonyodni is fog.
A Laliféle teszthez hozzáfűzném, hogy nem faanyagokat, hanem gitárokat hasonlított össze. A jelentős hangerő különbséget a hangszedő és elektronikai eltérések okozzák. Nyílván egy-másik faanyag másként, kicsit más hangerővel is szól. Most ne beszéljünk a filléres, nem tudni milyen keleti fából készültekről.
Ja azt még le akartam írni, hogy bekukkantottam a poti takaró fedél alá, hogy hátha látom a fa erezetét, színét stb. Sajnos a fa belül le van kezelve valamiféle festékkel, azt meg nem akartam lekaparászni. Így pontosan nem sikerült kideríteni milyen fából van, csak azt, hogy a fa valami világos színű.
Gyanítottam, hogy a kondik között nem lehet akkora különbség, de ugyebár nem szégyen a tapasztaltabbaktól kérdezni.
A fa sűrűség/súly kérdésében pedig igazad lehet. Pl. az adott fa termőhelye, környezeti hatások, stb. is befolyásolhatja a sűrűségét, ebből adódóan a súlyát is. Azt esetleg tudja valaki, hogy a V100 testét hány darabból ragasztják össze? Hallottam olyat, hogy kettőből, de azt is mondták már, hogy háromból. Próbáltam utána olvasni, de korrekt leírást sehol nem találtam. Feltételezem, hogy egy adott gitár hangját az is nagyban befolyásolja, hogy hány darabból áll és a felhasznált fa darabok jellemzői mennyire térnek el egymástól. Kíváncsi lennék, hogy milyen hangja lenne egy olyan gitárnak, aminek a testét pl. mahagóniból, kőrisből, meg mondjuk hársból ragasztanák össze.
A közelmúltban volt szerencsém kipróbálni egy olyan gitárt, amit a készítő innen-onnan kimaradt faanyagból hozott össze. A teste kőris volt, a nyak fájára már nem emlékszem. A lényeg, hogy elég rövid menzúrája volt és elég kicsi és vékony teste. Elméletileg a mester a fiának készítette. P 180-as szedők kerültek beépítésre, minőségi szerelvénnyel és a kicsi és keskeny test ellenére felháborítóan jól szólt, mind tisztán, mind torzítva.
Összegezve az általatok leírtakat és az Én fenti tapasztalatomat is, valószínű, hogy a fának legalább akkora jelentősége lehet a hang minőségében, mint az elektronikának.
A lényeg, hogy kipróbálom a javaslataitokat és ha nem sikerült a módosításokkal elérni a kívánt célt, akkor az Én gitárom esetében valószínűleg a test fája lesz "felelős" a jelenlegi hangért.
Nincs. A 2001-es Gibson SG Special-omban kacat(nak tartott) kerámiakondik voltak. Annál egy fokkal értelmesebb fóliakondikat tenni bele, de ha csak kerámia akad a környezetedben, az is jó. Persze erre sokan fel fogják kapni a fejüket, de meg kell mondjam őszintén, én soha semmilyen különbséget nem hallottam. Műszerrel biztosan kimérhető, de hogy koncertkörülmények között ez a hatás sokszorosan elvész, abban teljesen biztos vagyok. De még stúdióban is, annyi más tényező befolyásolja még a hangot.
Sehol, nem súlyra vásárolsz gitárt, hanem darabra. A "nagyobb súly = jobb hang" az egyik legnagyobb tévedés, ami a gitárosok közt kering. Az egyik mahagóninak ilyen a sűrűsége, a másiknak meg olyan. Amúgy nem kell a festést látható helyen tönkretenni, meg lehet azt nézni pl. az elektronika üregében is. A LP-ket meg egyébként pont a súlyuk miatt rühellem ;) Pedig nagyon szép gitárok amúgy...
Először is hálás köszönetem a segítő hozzászólásokért!
Cukilali55: Az az igazság, hogy tegnap volt a zenekarunk évzáró bankettje és a szervezetembe juttatott jelentős mennyiségű szeszes ital miatt, volt egy komoly format c:. Sajnos eddig tartott, míg újra tudtam indítani a "rendszert ", szóval csak ennyi a távolmaradásom oka, de most már itt vagyok és figyelek!!!!!
Na de a lényeg, hogy az este sikerült alaposan tesztelnem a fekete gitárt. (nem rég került hozzám) Érdekes dolog a hang kérdése, merthogy rossznak egyáltalán nem nevezhető a hangja, inkább másabb mint a CSB. Bizonyos zenékhez kimondottan passzolt ez a torkos, mélyebb hangzás, de ugye nekem az volna a cél, hogy a két hangszer közel hasonlóan szóljon.
Sok hasznos tippet és tanácsot írtatok, szerintem elsőként a hangszedők és a póluscsavarok magasságával fogok kísérletezni. A húrokat is lecserélem fémesebb hangzásúra, hátha az is jelent valamit (nem tudom milyen húrok vannak most rajta, az eladó sem tudta megmondani)aztán jöhet a kondi csere. Ha így sem válik be, akkor újratervezés lesz. A patch klónozás is nagyon jó tipp, azt is ki fogom próbálni.
Őszintén szólva belefutottam abba a hibába, hogy látatlanban, kipróbálás nélkül, postai úton vettem a gitárt, de okultam az esetből. Ha közelebb lett volna......
Annyit még kérdeznék tőletek, hogy a kondi típusának van-e jelentősége? Pl. jó lehet egy névtelen 60 Ft-os kondi is, vagy inkább gondolkodjak egy Orange-ba, vagy más neves gyártó termékében?
A Vintage gitárok esetében hallottam egy olyan infót is, hogy a telibe festett gitárok nem is biztos, hogy mahagóni fából készülnek. Nyilván a tulaj nem fogja leszedni a festéket csak azért, hogy megnézze milyen fából van, így ahogyan Ti is írtátok, a festék alatt bármi lehet. Amúgy súlyra 3,9 kg., a Cherry meg 4,3 kg. Kérdezem Én, hogy hol van az a 40 deka?
Őszintén szólva minden megoldás érdekel ami közelebb vihet a célomhoz, merthogy ez a fekete szín az arany szerelvényekkel (tipp-topp állapot, perfekt nyak, stb)annyira teszik, hogy nem szívesen válnék meg tőle.
Ha valakinek van még esetleg ötlete, tanácsa, bármi, azt nagy örömmel veszem.
Kondikkal lehet variálni, de szerintem inkább a faanyag lesz ott a hunyó.
Én azt csinálnám, hogy a GT-ben leklónoznám a beállításokat, amiket használsz a CSB-hez, nyilván annyi patchet nem használsz, hogy ne férne el a multiban, és a klón patcheket átformálod a feketéhez, Ha gitárt cserélsz, annak a bankját/bankjait hívod be. Nem egy ördöngősség.
Akkor most a faanyag tekintetében jól ellentmondtunk egymásnak.De ez legyen a legnagyobb eltérés véleményeinkben.Viszont, állítom, hogy a kérdező már rég nem figyel ránk.....
Tegnapi nap épp egy iskolapélda volt erre.Off gitárok más, más faanyag.Jó minőségű rétegelt(Epi), hársDIY), kőris(épített Ibi).Ez utóbbi vastagabb is.Beállítások ugyanazok, de a hangerő, mintha valaki rálépett volna egy hangerő pedálra úgy ordított a kőris.Szó szerint duplázódott a hangerő, legalábbis fülre.Mert természetesen a puki felállások sem egyformák, de a dupla hangerő érzetet nem indokolják.Szerintem.
Annyit fűznék hozzá az előttem szólókhoz, hogy a sötétebb, mosottabb hangot igen is az elektronika okozza leginkább. Nem valószínű, hogy a hangszedők, már ha az eredeti van mindkettőben, ennyire eltérnének egymástól, sőt a fa sem okoz hatalmas különbséget.
Olcsó gitárokban olcsó az elektronika, olcsó a potméter. Ha a sötétebb hangúban nem 500KOhm-os a tone poti, hanem alacsonyabb értékű, pláne a 47nF-os kondival esélyes, hogy ez okozza a különbséget. Fekete LP-ket eleve sötétebb tónusúra készítik (nagyobb értékű kondi, kisebb értékű poti). De ellenőrizném a hangerő potik értékét is.
Még egy helyesbítés. Az ötvenes bekötés a HANGERŐ potik letekerésekor kevesebb magas vesztést okoz.
Azt javaslom, első körben kösd ki a kondikat és próbáld ki.
Szép iskolapélda arra, hogy mekkora variációk lehetnek két azonos típusú gitár közt. A hangbeli különbséget valszeg nagyrészt a fa okozza, kisebb részben esetleg a hangszedők különbségei. Utóbbi kevésbé valószínű, konzisztens hangszedőket jóval könnyebb készíteni, mint konzisztens gitártestet és -nyakat.
Mármost az elektronikával játszhatsz kicsit, egész jó leírást találsz pl. itt. Az "'50-es bekötés" valóban némileg több magasat enged át, ha ezt megspékeled azzal, hogy a 47nF-os kondikat 22nF-osokra cseréled (ahogy morschergabe is ajánlotta), akkor lehet, hogy azzal már közelebb kerülsz a kívánt eredményhez. Ezek olcsó módosítások, érdemes lehet megpróbálni. Ellenben az "'50-es bekötés" másképp is reagál, ha a tone potit szoktad játék közben tekergetni, akkor ezt észben kell tartanod. De hatalmas különbséget azért ne várj ezektől a módosításoktól, a fa és hangszedők alaphangját nem tudod sehogy befolyásolni. Megjegyzés: az, hogy a kondi a tone potira vagy a tone és a volume poti közé van-e forrasztva, az mindegy. Így is, úgy is aluláteresztő szűrőt ad, csak a két alkatrész sorrendje más, de elektronikai szempontból pontosan ugyanúgy működik.
A következő lépés a hangszedők cseréje lehet. Vannak egész jó, közepesen olcsó alternatívák, mint pl. a Tonerider, az Iron Gear vagy a Oil City Pickups (az utóbbi már valamivel drágább). Én az Epi SG-mbe Tonerider Rocksong-okat tettem, és nagyon nem bántam meg, különösen a tegnap este után, amikor is volt szerencsém egy JCM900-ason megszólaltatni őket Egészen addig azt hittem, nem szeretem a Marshall-ok hangzását. Nagyobbat nem is tévedhettem volna...
No és ha a hangszedőcsere sem hozza meg a várt eredményt, akkor két lehetőséged van: 1) elfogadod, hogy húrszakadás esetén a pótgitárod nem pont ugyanúgy szól. Lássuk be, ha csak erre kell, akkor azért olyan gyakran nem kerül elő. Ráadásul visszatérve a nyitómondatomhoz nem is fogsz tudni pont olyan hangú hangszert találni/csinálni, legfeljebb elég közel lesz ahhoz, hogy ne kelljen tökölni a presetjeiddel. Illetve 2) eladod és keresel egy olyan gitárt, aminek közelebb áll a hangja a fő gitárodhoz. De még egy harmadik lehetőség is van: az eredeti presetek alapján csinálsz egy módosított preset gyűjteményt a pótgitárra, pl. egy külön bank-ba, és azt hívod elő, amikor gitárt kell váltani. Ez utóbbi a legolcsóbb megoldás, mert semmit nem kell venni hozzá.
Nem nagyon tudok ehez hozzátenni infót.Én is úgy tudom, hogy a fekete a fa miatt lesz más hangú.Ezeknél a gitároknál nagy a szórás minőségben.Volt akinek kettéhasadt a furnérok illesztésénél a topon a furnér...Gondolom nem száradt ki rendesen, vagy a ragasztás volt tré.Amik nekem voltak, azoknak hangjával nem volt gondom.Én a bundokat láttam fogyni, nem csak az enyémeken, meg valahogy nem volt nekem olyan "masszív gitár" érzet.Nem tudom másként megfogalmazni.Illetve volt a kezemben egy Paradise, annak a szedői nem voltak jók.Számomra túl középdús volt és kevésbé részletgazdag.Maga a gitár viszont nagyon jó volt.A másik, amit én egy pozitívumnak találtam, mikor kicseréltem a GT hídszedőjét egy Gibson P90-re, ott kinyílt a gitár hangja, fényesebb és nagyon részletes lett, na azt szerettem.Ennek a GT-nek a forrasztásain is át kellett menni még egyszer, mert elváltak a potikról, pedig nem volt beletúrva.
Volt egy csb-m is, annak a hangja nagyon tetszett.Az egy régebbi darab volt, tetszett.Ott is a bundok aggasztottak.Még van egy koptatóm hozzá, csavarral és tartókonzollal(vagy mia a neve).Szóval nekem a pickupcsere bejött, de backuphangszerbe komolyabb szedőt...Nem tudom.Inkább eladnám és keresnék más alternatívát :)
Próbáld meg alacsonyabbra állítani a hangszedőket, a pólus csavarokat pedig tekerd kijjebb. Elvileg ettől a megoldástól "fényesebb" lesz a hang. Érdemes minden csavaron UGYANANNYIT tekerni, könnyebb lesz visszaállítani az eredeti állapotba ha nem tetszik az eredmény.
Érdemes visszagörgetni! 11402 Wing leírásában megbízhatsz.Sőt, szerintem egy telefonos segítségkérésnél sem elutasító.Nevére kattintva találsz elérhetőséget.
Srácok, egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy Vintage V100 Cherry Sunburst gitárom króm szerelvénnyel, gyári hangszedőkkel, pont olyan hangzással, amit kerestem. Pót gitárnak vettem egy fekete V100-at, arany szerelvénnyel, gyári szedőkkel. A gond az, hogy a két gitár hangja között elég nagy az eltérés. A fekete sokkal mélyebb, fedettebb, mosottabb hangú, mint a másik. Ugyanolyan beállításokkal sokkal több a mélye és a közepe, a magasak meg visszafogottabbak. Na most ez azért gond, mert a Cherry-n szoktam játszani, fix effekt beállításokkal (Boss GT-8), de ha van egy húrszakadás, akkor hiába a pótgitár, ha a beállítások nem úgy szólnak, ahogyan a másikon. Átolvastam a fórumot, írta egy fórumtárs, hogy esetleg a kondi csere javíthat valamennyit. Jelenleg 2A473J típusú kondi van mindkét gitárban és a bekötés is ugyan az annyi különbséggel, hogy a feketénél megy egy plusz vezeték az egyik potitól a kapcsolóhoz.
A kérdésem annyi, hogy van-e valakinek ötlete arra, hogy miként lehetne a feketén úgy módosítani, hogy ércesebb, magasakban dúsabb hangja legyen, a mélyek és közepek pedig meg legyenek vágva?
Következő kérdésem az lenne, hogy a jelenlegi bekötéseknél a kondik csak 1-1 potira vannak kötve. Megnéztem a Les Paul '50 bekötési sémáját, és ott az egymáshoz tartozó hangerő és tone poti van összekötve a kondival. Mi a különbség a két bekötési módozat között?
Még annyi lenne, hogy ha a V100 gyári bekötését megváltoztatjuk a Les Paul '50 bekötési sémájára, akkor az miben jelent változást? (hangszín, hangerő stb?)
Ui.: A fekete V100 40 dekával könnyebb, mint a Cherry. Ez esetleg okozhatja a hangbéli eltérést, illetve van a súlykülönbségnek komolyabb jelentősége?
Keresnék Vintage V100 használt, de jó állapotú, módosítás nélküli gitárt megvételre Iced Tea, vagy Black színben. Ha esetleg valakinek lenne eladó, vagy tudna olyat aki szeretne megválni tőle, az dobjon már nekem egy üzenetet!
Van egy fölösleges V100 LP-m.
Frissen síkolt, profilozott bundok, Shaller kulcsok, új potik és híd, Orange Dropp kondik, új kapcsoló és aljzat, új 10-es Ernie Ball húrok és ráadásnak egy kemény tok.
Eladó, még az első AFD szériából való, Vintage V100 AFD Paradise Slash gitár.
Ezen még valóban kb. 1,2 cm jávor top, és long neck tenon nyakillesztés van!
Használt, de nem lezúzott hangszer. Hozzám beszámításba érkezett, de nincs rá szükségem. 63.000Ft. Csere nem érdekel.
Posta is mehet, számlára utalás esetén a postaköltséget állom!
szia, nekem van egy páros. Gyakorlatilag gyári új, mert vásárlás után kiszedték a gitárból, sosem volt használva.
Itt a mélem a név alatt, írj ha érdekel.
Érdeklődnék, hogy a mélyen tisztelt fórumtársak között van-e olyan kolléga, aki Szegeden, vagy Szeged környékén lakik, rendelkezik Vintage V100, vagy V99 típusú gitárral és lenne olyan kedves, hogy megmutatná, esetleg megengedné, hogy kipróbáljam. Jelenleg egy Ibanez rg370dx gitáron zenélek, de valahogy a blues és a rock stílushoz nagyon nem fekszik nekem. Ár/érték arányban a Vintage gitárokról hallottam a legtöbb jót, viszont a szegedi hangszerboltokban nincs ilyen hangszer, így helyben a kipróbálási lehetőség is nulla. Pestre felutazni meg jócskán drága egy 20-30 perces próbáért. Szóval ha esetleg tudna nekem ebben valaki segíteni, azt hálásan megköszönném.
Nem olyan rosszak azok a Wilkinson szedők. Nyilván nem a világ legjobbjai, de egyrészt a gitár sem az, ergo a fa maga korlátozni fog, másrészt abszolúte vállalható a hangjuk egyébként is. Sztem próbáld ki, aztán ha nagyon rádjön a vásárolhatnék, akkor majd veszel bele valami mást, de meglehet, hogy meg fogod gondolni magad, mert sztem annyival nem szól jobban egy Seymour Duncan vagy egy Gibson szedő, amennyivel drágább. Illetve annyi a különbség, hogy ezekben többféle típus/karakter létezik, míg Wilkinson szedőből nincs annyiféle.
Így már biztos AFD lesz. Elgondolkodtam, hogy veszek tsb-t és az árkülönbözeten már egyből normális hangszedőt is kap, de egyszer láttam a kettőt egymás mellé rakva, és az afd tényleg komolyabb gitárnak tűnik, hangszedőt meg majd veszek bele valamikor.
Sziasztok!
Vintage lp vásárlása előtt állok. Sajnos újonnan kell vennem, mert balkezes vagyok. Legjobban az afd tetszik, de egy 20-as árkülönbség van a tsb és az afd között, van ennek valami alapja is? Tényleg jobbak valamivel az afd-k?
A korai Vintage gitárok nagyon jók voltak, azok alapozták meg a márka népszerűségét.Persze szórás van rendesen a minőségben, volt azok közt is rettenetesen rossz.GS-en árultak egyszer egy olyat, amin a furnér középen felpöndörödött és egy szép nagy rés futott végig a gitártesten a topon.De volt olyan is, ami egészen Gibson feelinges volt, még olyan számára is, akinél máig ott van a Gibson a gitárok közt.
Amit nézz meg mindenképpen, az a bundozás, ha az jó, akkor már nagy baj nincsen.Én azt tapasztaltam 3 különböző modellnél is személyesen és többön közvetve, hogy a bundok nagyon puhák voltak.Nyilván a gyártáskor hol ilyen, hol pedig olyan beszállítótól kaptak alapanyagot, mikor mi volt olcsóbb...Amiket láttam, azon tré volt a minősége, de volt erre is ellenkező tapasztalat.Ha a nyak sincs vetemedve és a dőlésszög is jó(olyan is volt, ahol gyárilag nem volt rendben), akkor csak a hang van vissza, a feketékben eltűnik a rossz minőségű fa, ezért oda szokták tenni.Wing fórumtársnak volt szerencséje fekete vintage gitárhoz nagyon rossz hanggal, ha jól emlékszem, de volt egy CSB, amit nagyon szeretett.
Nagyjából ennyi.A nyak kényelmes, 60' as típus, ami nem vaskos, a test is jó kialakítású és jó súlyban lévő tömör maha les paulok.Akadnak lakkhibák, meg finommegmunkálási hanyagságok, de ez nem annyira lényeges, ilyen van sok nagy név hangszerein is...
Sziasztok mik a vélemények a korai Vintage gitárokról? Mennyire jók/megbízhatók/összerakottak? Vagy bármi hasznos van-e, amit jó róluk tudni? Réginek gondolom, amit néztem, mert sehol se volt sorozat szám rajta, és a pálcatakaró fehér műanyag. Ez úgy emlékszem a korai példányokra volt jellemző...
Sziasztok! Vintage V100 gitárok esetében miért van, hogy egyes modelleken nincs szériaszám, illetve van, csak egy lekopott matrica a nyakon ott, ahol a testtel találkozik, és a nyaktakaró pálcán sincs ott, hogy V100. Ez normális? Talán régebbi modell lehet? Köszi.
Vintage v100, ha jól látom, a nyakpálcatakarón is ott a felirat.
Ára? Talán 50-60 között reális, de nem akarok hülyeséget mondani, kollégák majd helyesbítenek .
Erősen gondolkodom rajta ... alapból van már egy Epi LP-m, de ez a Vintage - és csak ez a típus - nagyon mozgatja a fantáziám. Viszont a videón látom, hogy már az újított verzió van. Hangban van különbség a "normál" és e között ? Nem mellesleg, nekem ez az újított forma egyáltalán nem tetszik.
Tudok egy eladót Sopronban!
'Vintage V-100 elektromos gitár jó állapotban eladó. 59.900ft
Ingyenes szállítás, ajándék húrkészlet. Csere nem érdekel.'
Facebook-os a dolog, ha érdekel írj egy emailt elküldöm!
Azért arra készülj, hogy egy V100 soha nem fogja hozni azt a szép fényes tiszta Gibson LP hangot. Azért nem, mert tömör mahagoni a test, és a top egy furnér rajta. Viszont egy jól sikerült példány, egy remek füstös, karcos hangú rock, blues hangszer. Jó hangkitartással, érthető zenekaron átszóló hanggal. A fehéret, feketét kerülném, mert tapasztalat, a festék gyakran takar gányolt, nem túl rezonáns testet. Nekem volt két tsb, amik nagyon nagyon jók voltak, és egy csb, ami annyira nem, olyan középmezőny. Bundokkal semmi bajom nem volt, a hangolókulcsok hajlamosak zörgésre, mert a feszítő tengelyen kilötyögősödik a műanyag toll. Ezt egy csepp pillanatragasztó gyógyítja. A gyári potikat, kondikat ajánlott jó minőségűre cserélni. Hallani fogod a különbséget.
Ár érték arányban nagyon jó LP hatású gitárok!
Nekem is van egy fehér V100-asom és a problémám, hogy a 18-as bundon van egy kereszt irányú mélyedés/vágás, ami azért zavaró a nyújtásoknál. A kérdésem, hogy érdemes-e szervízbe vinni vagy túl drága lenne a javítás és nem érné meg egy ilyen olcsóbb gitárnál erre áldozni?
Ami nekem van icon és akusztikus azoknak a bundjai rendben, kemények mint a dunlop vagy gibson. Volt nálam egy cs és egy it meg egy vs6 és strat azoknak is jók voltak a bundjai, rendesen használt koncertezett gitárok. Nemtudom mekkora a szórás és miért nem egyforma bundokat raknak bele.
Lehetnek.Tulajdonképp jó gitárok ezek, de amivel én találkoztam, mint gond, az a bundok teherbírása :) Eddig mindnek nagyon puhák voltak a bundjai, amiket láttam , vagy birtokoltam.Egy típust leszámítva, a paradise-t.Az Icon szériát nem ismerem.GT volt nekem meg cs, amik ettől eltekintve nagyon jók voltak.Meg volt ismeretségi körben wr is.
Ez tényleg korrektül szól, de amit érdemes tudni, hogy ez tulajdonképp egy 4 vezetékes humbucker.A tekercsek egymás alá kerültek és Így a jellegzetes, koszos, búgós p90 hangot nem tudja hozni.Az én volt GT-mben cseréltem a hÍdszedőt Gibson P90-re, ami egy sg specialból volt kiemelve, azzal sokkal fényesebb és erőteljesebb hangja volt.Valahogy érthetőbb, összeszedettebb, kevésbé mosott.Ezek a Wilkinsonok sem mosottak nagyon, csak egymáshoz képest volt érezhető.Szerettem a hangját, viszont nagy betegsége a V100 szériának a bundok kopása...