Nézd: Gibsonon játszani presztizs, és meg kell fizetni az árát. Ismerek olyan komoly gitárost aki pl. Aria-n tolja, nem is rosszul. Ha színpadképes jó hangszert akarsz, akkor valóban nem V100-ban kell gondolkodni, vagy némi tuninggal. Színpadra viszont ott van (LP-ben) mondjuk a Burny ami egy kurva jó copy és megállja bárhol a helyét, és harmadannyi mint a Gibson. De igazad van amúgy, az ár-érték arány igen szubjektív de gondolom, mindenki érti, mit akartam vele kifejezni.
Van különbség hangban, nem is kicsi. A kérdés egyszerű: Mit szeretnél? Gibson LP-hez hasonló hangzású gitárt kis, orvosolható hibákkal? Akkor irány a V100 ötvenezerért. Vagy Gibson LP hangot, a legendát, a megbízhatóságot? Akkor irány a Gibson LP 400-ért.
Bírom ezt az ár-érték arányban mindent aláz szöveget... Ez mit jelent? A V100 ötödannyiba kerül, de csak fele olyan jól szól, mint egy Gibson LP? :) Kit érdekel az ár-érték arány? Ha jó hangszert szeretnél, 200 körül már megkapod: Fender USA tele, strat, Gibson SG. Ha otthonra gyakorló hangszert, akor persze kár kiadni 200 rugót, ha 50-ért lehet kapni V100-at. Más kérdés, hogy én nyugodt szívvel nem mernék felmenni színpadra Vintage gitárral.
Első szárnypróbálgatásaim idején például egy Epi Tony Iommi sig. modellen pengettem, és olyan döglött sustainje volt, hogy utólag látva jobb lett volna egy Vintage VS6-ost venni. De akkor még nem voltam tapasztalt.
Én most az új árakat vettem alapul, és most LP-ről beszéltem, bár ezt tényleg nem tettem hozzá. Nyilván egy Highway Strat nem éppen belépő szint. Amúgy meg ott a Studio Faded is, amivel mondjuk egy kategória árban a PRS SE Singlecut és az LTD EC400 (a 401 nem játszik, mert gáz), csak azok nagyon csúnyán lemossák a Gibsont és ezt tapasztalatból mondom.
Na igen, csak az ilyen megrögzött vén pöcsöknek, mint én is vagyok, a GITÁR az az LP, a Strato esetleg SG (kivéve Wingrider kollégát) és fehérben esetleg a Tele. A többi fazont én simán tűzre vetném. És LP-ben az ár-érték arányt figyelembe véve a V100 mindent aláz. Igazából a Gibsont is. Mert van aki meghallja egy jó erősítőn a min. 450ezres különbséget?
Így van!!! Nem profi hangszer, de a többségnek itt szerintem nem is nagyon van rá szüksége. Egy ilyennel is bőven el lehet koncertezgetni és alapjába véve azért megbízható hangszerek -bár biztos van egy pár kivétel, ami elég szarul lett összetákolva.
Mindent összevetve, szerintem azért megéri az árát, főleg ha nem vagy anyagilag eleresztve, de egy szép és jó hangszerre vágysz.
ha a Gibson Studio a középkategória, akkor -újárak szerint- ott van a belépőben az LTD 400-as széria, Gibson SG Specialok, néhány komolyabb Ibanez, Jackson is, PRS-ek is akadnak. Ha meg használtárakat nézzük, akkor tele lesz a "belépő" kategória régi japán baltákkal, Burny-kkel. úgyhogy inkább a 150-et lőném be határnak, mondjuk a Cort Custom Z alá.
de amúgy igaz. a belépőben aláz a V100, a fölötte lévőket meg nem sokan engedhetik meg maguknak egyből.
Én nem bántam meg, hogy 97ezret adtam ki érte. Az apróbb hibái ellenére is megérte. Egy epi custom -nézzünk egy Zakk Wylde-ot, újonnan 200ezer és jó ha a felét megéri, ráadásul ratyi HZ pukik vannak benne. Ez a Vintage V100 AFD messze messze lövi pölö azt a Zakkit, már csak ha a pukikat vesszük... valamelyik fórumon csináltak egy vaktesztet egy wilkinson és egy gibbon classic puki közt és meglepő módón a wilkinson jobbnak bizonyult -most hogy nekem is van egy zebra belőle, ezen nem is csodálkozom.
Nyilván nem a több 100ezres gibsonok vetélytársa, de az epiphonokat kenterbe veri és fele annyiba kerül.
A kulcsokat tényleg ki kell cserélni... viszem is felfúratni :)
Szerintem egyáltalán nem éles és teljesen igaz. A V100 egy belépő szintű hangszer. Alatta nem is érdemes foglalkozni a kínálattal, mert úgyis csak hulladékfát kapsz a pénzedért. Amúgy meg ha belegondolsz, ha az LP Studiot nevezzük középkategóriának, akkor nagyon csak helytálló megállapítás.
Simán van abban valami, amit Wingrider kollega mond. Egy VS6-osom van (amit Wingrider is próbált, és közismert SG-utálata ellenére elismerően nyilatkozott róla), és rögtön az elején leszögezném, hogy nagyon szeretem. Ugyanakkor kábé fél év használat után, egyszercsak elkezdett zörögni az első (!) bundnál. Nem kicsit. Egyszerűen ennyit mászott el a nyaka egy fél év alatt. Hangszerész megemelte a nyerget, újra beállította a húrlábat és voila. Amúgyis esedékes volt az éves beállítása. De ilyet egy komoly gitár nem csinál. Teljesen jó otthonra, sőt az összes koncertünkön ezzel nyomtam, de nem profi hangszer. Viszont nekem nem is kell profi hangszer, mert nem használnám ki.
Teljesen egyet értek.
Nemrég szereztem be egy Line6 UX1-et, még tanulom, mit hogyan kell vele csinálni, de a próbafelvételek alapján abszolút igazad van.
Én nagyon szeretem a V100-am.
A V100 igen csak jó hangszer, ha otthon fotelrockeroskodsz. Ha komolyabban koncertezel, akkor viszont nagyon (de nagyon) jó tuning alap. A kulcsokat ebben az esetben kicserélném, a pu-kon meg erősen elgondolkodnék, hogy kicseréljem-e. A nyaka a V100-nak kényelmesebb mint az igazi Gibbóknak. Ezt olyan is mondta, aki sokat játszott Gibsonon. Másban nem összemérhető, talán még a súlyában, mert az valóban húzós a TSB-nek. Nálam 4,7 kg. De ha otthon játszol, stúdiózgatsz, és van időd két szám között nyugodtan hangolni (olyan nagyon nem mászik el, csak ha nyújtogatsz sokat, akkor is csak kicsiket, de az már zavaró lehet), akkor csoda dolgokat lehet vele kihozni mondjuk egy Line6 guitarport-tal.
Azért ezzel nem értek egyet.
A V100 igencsak jó gitár. Azért ne hasonlítsuk már egy Vorson vagy Stagg vagy épp Jonson gitárhoz. Kb a hangszedői jobbak mint az említett márkák bármely termékei. Sőt, tovább megyek, az elmúlt évek Epi termékeit is simán kenterbe veri. Tudom, mert V100-am van, de vásárlás előtt sok márkát kipróbáltam és a V100 volt a legjobb. Ez persze nem azt jelenti, hogy olyan jó mint egy több százezres Gibson vagy Ltd stb... de azért nem egy alsókategóriás hangszer. Ráadásul elérhető áron.
Szerintem ezzel sokan egyet értenek.
Egy 0 val elírtad szerintem. Annál többet egyszerűen nem szabad egy ilyen lapátért adni, bármennyire jól sikerült, gyárilag felpuccozott, meg túlhájpolt darab is.
Mert azért lássuk be, egy V100 korrekt, de igencsak belépő szintű gitár. És azért tűnik jónak, mert az egyéb felhozatal kurva szar. Ha egy Johnson, Vorson meg Harley Benton, Stagg, és egyéb cég nem lenne annyira "éhes", ezt a minőséget, simán ki tudná hozni abból az árból, amiből a kritikán aluli fosaikat ontják.
A V100 csak azért a legfényesebb neon az armatúrában, mert az összes többi már kiégett.
Dehogy spirázom.Leírtam a szerintem lényeget.Lemértem én is kíváncsiságbol pár éve.Azt sem tudom már pontosan mennyi volt.Olyan 3,8 körül lehetett.Mit se számít.Aránylag jól szól.De nem eléggé,és én sem játszom eléggé jól.Oszt részemröl ennyi.
Sőt!!! Nem csak a (könnyű) mahagóninak lehet jó a rezonanciája, lásd. mondjuk egyes PRS-eknél ;) Annyiban van jelentősége a súlynak, hogy ha girnyó kis kákabelű vagy és nem bírsz el 5 kilót a nyakadban, akkor megveheted a 2-2,5 kilós csodákat csoda áron, vagy rágyúrsz még egy kicsit a gerincmerevítő izmokra
senki nem mondott ilyet... megint túlspilázod, részemről sima kíváncsiság, hogy mennyi lehet. mint amikor egy kocsinál azt firtatják hogy mennyi alatt van 100-on. azt, hogy csak 6ezertől 7ezres fordulatszámig él a motor, vagy tol 2ezertől, még nem derül ki, és az sem, hogy te schumacher vagy, vagy mcrae.
lényeg a lényeg, faszán szól, és örülök neki. pötty.
A könnyebb mahagóninak is lehet jobb rezonanciája,és hangja.Sőtt,aki ért hozzá biztos tud erre példát mondani.Ha kíváncsi vagy a súlyára,pontos mérleggel mérd le!Ha 3,5-ha 4,5-akkor sem lessz 69-es Les Paul,és te sem leszel egyiktöl sem Slash.
Vennék balkezes használt Vintage LV100 gitárt akár hangszedők nélkül is max. 65000ft-ig. Esetleg tudtok még valami más forrást ahol elérhető? Előre is köszi.
Grover-t GS-en hirdetett valaki, aztán 13ért elvittem :P és még satus is :)
Nem hozzá való egyébként, majd át kell fúrni a lyukakat, mert más a wilkinson kulcsok furatainak az átmérője.
Nálam nem a műanyag zörög, hanem maga a kulcs. Szerintem az lesz vele, amit az egyik kollégával itt tárgyaltunk.
Sziasztok!
Annyit fűznék a kulcsok zörgéséhez, hogy 90%-ban zörög a kulcs ezeken a gitárokon, de csakis a műanyag rész zörög a kulcson!
Egy csepp pillanatragasztó a műanyag és a fém közé és a probléma megszűnik.
Az egyetlen problémám nekem ezekkel a kulcsokkal, hogy fura valahogy az áttétele.
Grover kulcsokat honnan szereztél hozzá? Én csak Schallert találtam.
Szerintem az a mázlista,akinek zebra van a fedél alatt.TSB-be az eléggé passzol.Én inkább hagyom rajta az arany fedelet.Sőt,idővel kerülni fog bele egy 81/85 gold páros
Halee Johnny!
Thx...nagyon faja kis balta mind2ő.A TSB nehezebb,majdnem 1 kg-val.HD-s persze,LVS6ot akartam rendelni,de megint várni kellett volna.Így lett belőle TSB.Am a CS-re annak idején 42 napot vártam.Ezúton grat a magyar kereskedői hálózatnak.A CS persze,hogy nem eladó
Még egy jótanács,érdeklődd meg a TSB-t előtte,szerintem utolsó darab volt megint.És mivel olcsóbban megkaptam,természetes hogy az ajándék húr meg pengető,sőt még a tartozék kábel sem érkezett meg :D
Kicsinyes dolgok,de természetesen így kell a vásárló kört megtartani.
Szia!A fedelet leszedettem én is,de nekem nem jött be.Még egyszer nem nyúlnék hozzá.Tényleg fedetlenebb,modernebb lessz a hangja,de nekem az eredeti vintagesebb hangzás jobban tetszett.Ízlés dolga.
Helló Raven! Gratulálok a új gityóhoz, most akkor nagy lehet a bódogság A súlya melyiknek nagyobb a TSB-nek? Én is épp most készülök rendelni egyet, használtan lehetetlen balost találni. HD-ről rendelted? A CS nem vált eladóvá véletlenül?
A forrasztást a pu-alja és a fedél közt kis reszelővel vagy pengével szépen el lehet vágni. (Felesleges pákával próbálkozni, mert túl nagy a hőelvezető felület.)
Utána tapétavágóval óvatosan körbe kell vágni a fedél és a pu. közt a gyantát úgy, hogy a pu. tekercseit ne sértsd meg. Aztán ki lehet húzni a fedélből.
Sziasztok!
Tavaly augusztus óta vagyok Vintage tulaj, egy v100-at vettem szép hófehér színben. :)
Nagyon tetszik a hangszer szép hangja van.A kulcsok zörgése engem is megtalált sajnos.
Az lenne a kérdésem hogy a hangszedők fedelét megéri levenni? Úgy értem hallható a különbség? Kinézetre nekem jobban bejönnek a fedél nélküli humbucker-es gitárok, de vajon a hangja is sokban fog változni? Valamint egy plusz kérdés: mennyire kockázatos lekapni ezeket e a fedeleket? előre is köszi!
Valószínűleg ez lehet a probléma, most hogy mondod. Ugyanis elég tenyérre lefognom oldalt a három hangolókulcsot és a rezgés megszűnik. A grover satus kulcsok jók lesznek, bár ahhoz is fúrni kell, de faxán passzol majd a fejhez és nem fog rezegni. Ha meg mégis, akkor nem tudom... műfával kiönteni a lyukakat és úlyra kifúrni, vagy házilag szilikonnal kitölteni a hézagot?!? Remélem ilyesmi beavatkozásra azért nem lesz szükség.
Ez azért lehet - ha leszeded az egyik kulcsot, akkor láthatod - mert a kulcs fán átmenő részén nincs köpeny, ami "szorulna" a fában. Én kicseréltem anno Schaller st6k-ra, igaz ehhez fúrni kellett, mert ezek szélesebbek. Viszont kb. kilométerekkel hosszabb lett a sustain és sokkal rezonánsabbá vált az egész hangszer akusztikusan. A gyári kulcsok lenyelik a hangot, nem adják át a rezgést a fának, mivel gyakorlatilag csak a fej hátulján érnek hozzá.
Sziasztok!
Tegnap jött meg a második Vintage LV 100-om.Van már egy CS színben,de VS6 helyett,inkább rendeltem még egy LV100-at TSB színben.A dobozból kiemelve meglepett a súlya.Miért?.Hiszen már van egy belőle.Aztán mérlegre raktam,és kiderült,közel 1 kg az eltérés.Talán amit különbségnek mondanék,az a top.A TSB hosszában erezett,a CS keresztben.Ami még feltűnt,hogy a CS-n ha vissza veszem a hangerőt vagy a hangszínt,rögtön zajossá válik.Ez a TSB-n nem jelentkezett.Első próbálgatások után a TSB hangja teltebbnek tűnik.Ekkora különbség lenne a 2 gitár között?
Ha megpengetsz egy húrt, valahogy rezegnek belül a kulcsok. Ettől még a hangolást tartja, a kettő nincs összefüggésben, de baromi zavaró. A vs6 nem tudom milyen... ugyanilyen vintage kulcsok vannak rajta? Egyébként ez is 10 Vintage gitárból 1-en fordul elő kb.... én pont kifogtam azt az egyet. Lehet azt mondani, ez ilyen népbetegség a Vintage-eknél.
Azt írod: "...elég gyengék, bár a hangolást tartja..." Akkor mi is a baj? Anno én is úgy vettem a VS6-osomat, hogy majd a hangolócsere lesz az első upgrade rajta. Hát nem... Kellően finoman jár, és tartja a hangolást. Mi kell még?
Nekem van is egy belőle otthon és hát... nagyon dög :) Nagyon jók a wilkinson szedők benne... ez a kulcsokról viszont nem mondható el -most vettem rá satus grover-eket. A wilkinson vintage deluxe kulcsok rezegnek rajta mint az ágyú, elég gyengék, bár a hangolást tartja.
És ezt a cuccot megkaptad 60e alatt? Gibbo hangszedő, plusz satus kulcs?? Én a gyári cuccal nem adnám oda 60 alatt. Sőt 70 alatt is csak nagy rábeszélésre. igaz, van olyan is, aki azt szereti, ha korbácsolják...
nah, belaci_73 kollega V100-asa immár az enyém:D Gibson 498T a hídnál, plusz satus kulcsok. Bazi nehéz, jelenleg 11-e Erniek vannak rajta. nagyonszép gitár, télleg öröm nézegetni, amint lesz kis időm, meg is döngetem. a képek a közelébe sem érnek:)
ha van valakinek eladó, jóárasított V100-asa, esetleg VS6-osa, írjon mélt a bandeeka@gmail.com -ra. a 6ossal kezdődő árbilétásokat egyből törlöm. kivéve ha négyjegyű az árcédula
Vennék balkezes használt Vintage LV100 gitárt akár hangszedők nélkül is max. 65000ft-ig. Esetleg tudtok még valami más forrást ahol elérhető? Előre is köszi.
Ha valakit érdekel egy Epiphone Les Paul Standard Plus Top (csíkos jávor fedőlap, IT-hoz hasonló), szívesen cserélném Vintage V100-ra értékegyeztetéssel. Csak csíkos fedőlapos játékos érdekel, leginkább honeyburst, vagy még inkább AFD, esetleg Lemon Drop. Igazából semmi bajom az Epi-vel, kivéve, hogy nekem túl vaskos a nyaka. A potik CTS-re lettek cserélve, '50-es bekötéssel (ha szeretsz játszani a hangerőpotival - nekem mindegy, mert én csak tökig feltekerve használom)
sziasztok!aki használt már huzamosabb ideig Vintage V6ot,megosztaná velem tapasztalatait!mennyire szinpadképes/megbízható hangszer?tényleg jól tartja a hangolást a Wilkinson híd?(mint az egyik youtube-os promo videon :) )hangszedők minősége,sustain?nyak kényelmessége,profilja?komplett az egész hangszer kidolgozottsága,játékérzet,elektronikája milyen?most úgy hirtelen ennyi kérdés ötlött fel bennem.:)kössz előre is!
Ennyire különböznek az ízlések, és ez mindig előre viszi a dolgokat. Szerencsénk van, hogy ennyi mindenből válogathatunk. Pl. nekem a natúr fogólap szelídebb, és pont a rózsafás a brutálabb.
Szép gitár azt hiányolom róla hogy rózsafa (?) a fogólapja. Egy fehér stratón nekem mindig is a natúr, világos színű fogólap tetszett. Egy olyannal szerintem nagyon állatul nézne ki
Nálam Dean Markley Nickel Steel 10-46 van fent. Imádom. Egyik barátom ajánlotta, extrém hosszú ideig bírja. Volt rá példa, hogy aktív két hónap játék után még koncertezett vele és nem volt gáz. 2100HUF, ha csak egyszer próbálod ki akkor sem vesztesz sokat.
Javasolnám a S.I.T (Stays In Tune) húrokat kipróbálni. Véletlenül jutottam hozzá, és nekem eddig az vált be a legjobban, csak elég nehéz itthon hozzájutni.
Nem tudom, mivel csak szoba gitáros vagyok, igaz, az napi rendszerességgel, nekem eddig bejött. Azért is maradtam a D'Addarionál, mert akusztikuson azt használtam, és jó volt. Most meg rokonság él az USA-ban, és hihetetlen áron kapom onnan, és 3 db-os készlet kerül kinn 10$-ba (nálunk 1 készlet 1800 Ft) így aztán, mivel évente 1x jönnek, berendeltem 2 csomaggal. 6 készlet szerintem azért elég lesz jövő nyárig. Ha jó ha nem ez marad... Viszont, ha van más ötleted a 10-46-os méretre, akkor jövőre mást hozatok.
Ha frissem felteszed, nagyon jó, fényes hangja van, viszont siralmas gyorsasággal, (egy, max két hét játékintenzitástól függően) elöregszik, és tompává válik a hangja. És nincsen csodaszer, amivel ez megelőzhető.
A D'Addario XL nickel wound-ról van valakinek tapasztalata? Kíváncsi lennék, kinek hogyan jött be, ha használta valaki, mert nekem nagyon tetszik. 10-46-ost használok a V100-on, és nagyon jól szól riffre is, szólóra is és a nyújtással sincs semmi problémám.