Van tapasztalatok a Vintage V52-vel kapcsolatban? A nyakról szeretnék több információt szerezni, sajnos a közelben sehol nem tudom kipróbálni. Az érdekelne, hogy milyen profilú(egyik külföldi oldal szerint D), kényelmes-e, illetve, hogy mennyire nyaksúlyos?
Eladó Vintage V100 fekete, hangszedő fedelek nélkül, pár ütődés/karc van rajta. Hangolókulcsokat kitöltöttem pillanatragasztóval a zörgést orvosolván, jól hangolható, alacsony húrmagassággal eladó.
Ár: 48000 ft.
Érd: bencsizy@gportal.hu
06308431293
Eladó Vintage V100 fekete, hangszedő fedelek nélkül, pár ütődés/karc van rajta. Hangolókulcsokat kitöltöttem pillanatragasztóval a zörgést orvosolván, jól hangolható, alacsony húrmagassággal eladó.
Ár: 58000 ft.
Érd: bencsizy@gportal.hu
06308431293
Hátizé...én meg inkább hangszertulajdonos vagyok. :)
Itthoni prüntyögésre azért a Sekkter több mint jó lesz nekem,
zenei elképzelések meg nem határolnak engem (és előképzettség sem ).
Sziasztok!
Eladó Vintage V100 fekete, hangszedő fedelek nélkül, pár ütődés/karc van rajta. Hangolókulcsokat kitöltöttem pillanatragasztóval a zörgést orvosolván, jól hangolható, alacsony húrmagassággal eladó.
Ár: 65000 Fix. Ez a legolcsóbb jelenleg.
Érd: bencsizy@gportal.hu v 06308431293
Jah, annyiból baromságot írtam, hogy nem láda kimenete van a multinak, hanem erősítő kimenete. Ha ide dugom a ládát akkor csak nagyon halkan szól. A füles kimenettel jó.
Bocs a késői válaszért. Nem írtam el, 112-es ládáról van szó, 98dB-es 16Ohmos hangszóróval (Blackheart BH112 bz Eminence). Simán meghajtja a Pod2 a Phones kimenetről és a hangerő is szabalyozható. Nyilván nem próbatermi hangerő, de szobai gyakorlásról volt szó, az én szomszédaimnak még ez is sok
Jah és egy Vintage telével
Emlékeim szerint a PocketPOD-omat használtam közvetlenül ládára kötve. A mostani Korg Pandora gond nélkül szól gyakorló hangerőn ládára kötve, igaz ehhez maxra kell tekerni. Nem a legjobb a hangélmény, és nem is túl hangos, de gyakorlásra alkalmas. Egyébként egy 112-es Eminence The Tonker-el (150W/8Ohm) szerelt ládáról van szó.
Szerintem nem,mert lentebb épp a kombóval van összevetve egy gondolat erejéig.Bár én sem hittem,hogy így meg lehet hajtani egy ládát,hisz ez csak előfokként működik,nem?
Nem feltétlenül. Egy 100 dB körüli érzékenységű hangszóró símán megszólalhat gyakorló hangerőn, pár tized watt ehhez elég. A kérdés inkább az, hogy hány ohmos hangszórót lehet rákötni. 16 ohmos fejhallgatók vannak, úgyhogy egy ilyen impedanciájú hangszóró se lehet gond, de ott a leadott teljesítmény nem biztos hogy elég, a 4 ohm alighanem már túl kicsi (vagy kitudja), a 8 ohm jó lehet.
De csak okoskodok, várjuk meg a választ. Kíváncsi lettem.
Én egy Line6 Pod2-t használok egy Blackheart 112 ládával és kíváló gyakorolni, sőt ha akarnám hangos is lenne. Fülhallgató és ládakimenete is van. Nyilván egy kombó kompaktabb, de otthonra ez is jó.
Hali! Én annak idején bevásároltam egy Line6 spider III. 15W-os modellezős kombót, majd vettem egy zoom multit. A line6 azóta nagyjából porosodik, mert ugyan fülessel lehet használni, és akkor nem zavar senkit, de a multi szintén használható fülessel és sokkal több lehetőséget kínál, mint a line6. Ráadásul ezt még nem lehet lábkapcsolóval váltani, manuálisan nyomkodhatod a váltó gombokat. Pl. a zoom g2.1U ban (de sok másikban is) van dobgép, ami nagyon jó alap lehet gyakorláshoz, és még külső hangkártyaként is használható, továbbá adnak hozzá egy jó kis Cubase progit, amivel fel is tudsz venni. Szóval, szerintem a kombó lakásba nagyjából pénzkidobás, kivéve, ha a szomszédokat is nyomás alatt akarod tartani, mert arra viszont tökéletes. Most adtam el egy digitech rp255-ös multit, az is nagyon jó volt, de azt sem igazán használtam, mióta meg van a Line6 guitar port. Szerintem az a legjobb cucc itthonra, de ha le akarsz válni a számítógépről, akkor a multi a legjobb választás.
Igen, Marshallosként" is azt mondom én is, hogy otthonra egy Roland Cube is nagyon jó.
A hangkártyához meg töltsd le az Asio4all nevű drivert, az segíthet csökkenteni a hang késését, de a gyári" hangkártyák általában kevesek a gitározáshoz
Multieffekt + láda magában nem fog működni, kell hozzá egy végfok is, ami meghajtja a ládát. Szerintem vegyél egy jó kis modellezős kombót, pl roland cube széria otthonra, használtan lehet találni mindig, annak láda szimulált füles kimenete van, azon is tudsz majd gyakorolni.
Számítógéptől függetlenül akarok játszani.
A gép a nappaliban van, és a zavarnak/zavarok ha játszom. Emiatt lenne jobb félrevonulni a hálószobába gitározni ha itthon van a család.
A GR5 rengeteg effektjeiből talán 3at használok, plusz zavaró egy kissé a hangkártya késése 13,4ms-t ír most, de sztem jóval több.
Emiatt terveztem, egy kisebb, minőségi kombó vásárlását, később vennék hozzá pedált stb...
Viszont az általatok ajánlott multieffektek mellé még ugyanúgy kellene láda. jól tévedek?
Árban jól elhúznék kezdésnek
Bár nem tartom kizártnak, hogy egy vagy félév múlva ne vennék egy multieffektet
Egyetértek. Otthonra, ha nem akarsz a számítógépedtől függetlenül játszani, akkor a modellező progik a legsokoldalúbbak. Ha továbbra is otthon játszol, de a gépedtől független akarsz lenni, akkor egy multi jobb választás, mert azt később zenekarban is tudod használni, ha oda kerülsz. Ha a hordozhatóság szempont, akkor meg egy Vox DA5 vagy egy Roland Micro Cube jobb választás, 5W-nál több lakásban nem kell (még annyi sem), ezek meg ha nagyon kell, akkor elemről/akkuról is elmennek.
Sziasztok, kezdő gitáros vagyok, egy V100HB-vel próbálkozok, de csak számítógépen Guitar Rig-el. A közeljövőben szeretnék hozzá egy kisebb erősítőt venni (csak itthonra, panelba..), eggyel szemezgetek egy ideje: Marshall MG15CFX.
Érdeklődnék a tapasztaltabb gitárosoktól, hogy megéri-e a pénzét ez a motyó?
Eladóvá vált Vintage V100 AW típusú elektromos gitárom, keveset használt, sérülésmentes, karcmentes állapotban.
A gitár ára tartalmazza:
-Gibson Dirty Fingers hangszedő (újonnan 30 ezer ft)
-2 db Straplock
-Lecserélt 4 aranypoti sapka
- eredeti wilkinson hangszedő
-új húrkészlet (DR)
Csere esetén basszusgitár(főként Fender és Squier) jöhet szóba, illetve készpénzre is szívesen cserélem :D
Üdv!
Fehér V100-as létezik krómszínű hardverrel?
Eddig csak egy régi hirdetésbe futottam bele a neten használtan, ha csak a csere az egyetlen megoldás erre a kombinációra akkor inkább más színben gondolkozok.
Nem próbáltam stonerhez, de másfél évig nyúztam egyet, igaz abban nagyobb jelű GFS Crunchy PAT-ok voltak. Jó kis hangszer, igáslónak teljesen megfelel. Amit ne várj tőle: hosszú hangkitartás. Egy év után az enyémnek annyit mászott el a nyaka, hogy az első bundon zörgött a magas E, de hangszerész megemelte a nyerget és utána jó volt. A mostani SG-mben Classic 57-esek vannak, a GFS jele jóval nagyobb volt. A Classic 57 szetm ilyen blues/classic rock cucc. Persze ez erősítő/pedál kérdése is, de nem fogja a tiszta csatornádat atommód túlvezérelni. A GS-es gitár sztem elég erősen túl van árazva, a Classic 57-ekkel együtt sem adnék érte 75-80-nál többet. Amit meg itt az adok-veszekben ír az egyenesen hülyeség. Nincs olyan, hogy indonéz, meg koreai Vintage. A gyártó nem közöl ilyen adatot róluk, de a legtöbb fórumon elég egységesen Vietnam-ot emlegetik. Hozzátenném, hogy volt pre-Wilkinson Vintage-em is (azaz olyan régi, hogy még nem Wilkinson hardware-el és elektronikával szerelték), na az viszont kifejezetten szar volt. Kényelmetlen volt (ez mondjuk egyénfüggő, én a vékonyabb nyakakat kedvelem), fejnehéz és a kidolgozása is kicsit elnagyoltabb.
csao
haveromnál feleslegessé vált egy fehér V100-as. Használatból adódóan kissebb hibákkal, a hardverről az aranyozás kissé lekopva. Az irányár 55 ezer.
sziasztok
tudna vki segiteni?
V-100 ba szeretnék emg 85 és 81 et!
a 85-ös mar megvan és minden ami kell hozza potik csatlakozok.
de a 81 es azt cserével szerztem vkitöl de nem adott hozzá potmétert(tudom ez az én hibám).
a kérdésem az lenne h a gyári potméterek mennyire alkalmasak a 81-hez?
és ha nem akkor beszerezhetö e hozzá külön a poti és kb mennyiért?
Igen, és nem egyedi eset, a hozzánk érkező V100-asok gyári kulcsainál sajnos ez általános jelenség. És a durva, hogy nem tudod csavarhúzóval szorosra húzni, mert csak forog körbe utána a csavar, ha egyszer kilazult.
Kilazultak a csavarok? Az tényleg elég vacakul volt összerakva akkor...
Viszont van egy trükk, ami nekem teljesen bevált: kicsit meg kell faragni V-alakban a nyerget ott, ahol a húr belefekszik, úgy, hogy a V szárai a fej felé nyíljanak és a húr a csúcsán (tehát a test felőli oldalon)feküdjön fel. Így kevésbé ragad be. De csak óvatosan!
Én mindegyinél ezt használtam és bevált.Ja és a lehető legkevesebbet tekertem fel a húrból a kulcsra,ez a sodrottaknál,behangolva,fél-egy fordulat a G,H,E1-nél pedig egy -másfél fordulat.Minél több a fordulat,annál hosszabb úton tud helyezkedni a húr...Szóval nem szentírás,de nekem nagyon bevált! :)
Nekem sem tetszett ez a takonyzöld tulipán, igazából tartotta a hangolást, kicsit szorult, a csavarokat meghúztam, onnankezdve nem engedett, "szerencsére" koncert hevében az egyik elgörbült, cseréltem olcsó grover-re. Ezzel sincs gond.
Ez az áthurkolós megoldás minden húrnál /E, H, nem sodrott G is/ alkalmazható ?
Én eddig a nem sodrott húroknál az "elsőt fölé, és kb. 3 fordulat alá" módszert követtem /átfűzöm a kulcson, első kör felülről kerüli a befűzést, többi alulról - az átfűzött húrrész csúszásának megakadályozására/, az EAD-nél pedig 2-3 fordulatnyit tekertem fel, a befűzés "alá".
Nekem csak ez az egy van, és sajnos volt probléma a hangolódással, pedig nem gondolom, hogy valami óriási nagy trükk lenne behangolni egy gitárt (Nyilván az alap, hogy nem lazítva hangol az ember akkor sem, ha lefelé kell korrigálni, hanem aláhúz és ráfeszít, de ezen az eléggé magától értetődő dolgon kívül a hangolásnak nincs más ördöngössége.) Ami a hangolódásnál nagyobb probléma volt viszont a gyári kulcsokkal, hogy a kulcsok házait a fejhez rögzítő csavarok pár óra játék után meglazultak, és így kellemes zörgést adtak hozzá a hanghoz minden egyes pengetésnél, engem ez pl. baromira zavart. Ahogy a takonyzöld műanyag tulipánok is a kulcsok fején, de az mondjuk a Gibsonnál is ronda sztem Szóval én nem bántam meg, hogy lecseréltem a PW Auto-trim szettre a gyári kulcsokat.
Nekem egyébként az a tapasztalatom, hogy a gitárosok nagy része nem tudja hogyan kell helyesen, megbízhatóan hangolni. Három vintage gitárom is volt, amin az eredeti kulcsokat használtam, de sose volt gond ilyen téren.
Nekem egyébként az a tapasztalatom, hogy a gitárosok nagy része nem tudja hogyan kell helyesen, megbízhatóan hangolni. Három vintage gitárom is volt, amin az eredeti kulcsokat használtam, de sose volt gond ilyen téren.
Nekem egyébként az a tapasztalatom, hogy a gitárosok nagy része nem tudja hogyan kell helyesen, megbízhatóan hangolni. Három vintage gitárom is volt, amin az eredeti kulcsokat használtam, de sose volt gond ilyen téren.
Gratula hozzá, szerintem még 10 évig is jó gitár lesz. Nekem egy CS van, esztétikailag csak ez a lakkhiba van, de aki szereti a koptatót annak ez is tárgytalan. A kidolgozása hibátlan, nincsenek illesztési hibák, a szerelékek is rendben vannak. A kulcsok nálam jó tartanak, pedig van hogy 1,5 órán át le sem rakom, igaz túl sokat én sem nyújtok vele. A ferdén álló pick-up keretet pedig nem is értem nekem az is egyenes.
A hangzás miatt cseréltem le a hangszedőket Gibson 500T/496R-re és tökéletesen kiszolgál.
Míg megvolt a GoldTopom,nekem nem kellett gyakran hangolni.Igaz,úgy húrozom fel mindig a gitárt,hogy a lehető legrövidebben tekerem a kulcsra a húrt és a végét visszahurkolom...
A legócskább kulcsokkal sem kellett még sokat hangolnom gitárt,csak nagy hőmérséklet változásnál.
Az én TSB-m már 3 éves elmúlt, de a nyak nyílegyenes, bundok rendben. A koptató alatti lakksérülés nálam is meg van, de alig látszik. Amivel nem régen szembesültem, hogy két próbára is elvittem és nálam komolyabb gitárosok panaszkodtak, hogy sűrűn kell hangolni, mert elmászik. Mivel basszusozom, és csak itthon használom, és nem nyújtogatok nagyon, nekem nem tűnt fel ez a probléma. Szóval másnak erről van tapasztalata?
Sajnos a lakksérülést a koptató alatt én is meg tudom erősíteni, de ez valószínüleg nem lakk lágyságának tudható be, hanem annak az idióta rohamtempónak amellyel ezeket a gitárokat összedobják.
Egyszerűen nem várták meg hogy a lakk rendesen megszáradjon és már rá is tették a koptatót.
Viszont az általad említett többi hibával nem én nem szembesültem. Eredeti kulcsok, nyakat nem kellett állítani, 2 éves és meg sem mozdul. A bundok teljesen rendben vannak csiszolást nem igényelnek, talán szerencse hogy ilyet fogtam ki? szvsz. Talán kicsit el vannak túlozva ezek a minőségi hibák, közel sincs vele annyi gond mint amennyit szapulják.
Lehet meglepő, de Ibanez EX350 gyári bekötése is olyan hogy a tone a logás a vol pedig a lineáris. És tuti nem megturkált, hanem koreai gyári bekötés volt. Akkor most melyik a helyes? Mert hangszerboltban vettem egyenként csomagolt feliratozott potikat és ott is a tone volt a logás a vol. pedig a lineáris.
Most sem szóltam hozzád, gondoltam, hogy te sem érzel rá késztetést. Ha idegesít (bár tudálékoskodni itt szerintem egyedül te szoktál, ráadásul leginkább megalapozatlanul, és bár nem követem a hatalmas életművedet annyira, hogy hirtelen meg tudjam mondani, mi emel ki téged az olyan lelkesen szapult fotelrockerek és szobagitárosok köréből), annak én csak örülök, és itt nem is megyek tovább, bár tudnék személyeskedni, nem szeretnék a szintedre leereszkedni, meghagyom a pocsolyában fürdőzés kiváltságát neked De kérlek folytasd a kényszeres észosztást, olyan jól tudok szórakozni a nagy magabiztosan előadott hülyeségeiden, mintha valami jó komédiát néznék.
Az autószerelők gitárhasználati szokásairól nincsen információm, de majd legközelebb, ha szervizbe viszem a kocsimat, meg fogom kérdezni.
Tök boldog voltam, amíg "ignoráltad a dolgaimat" nagy dacosságodban. Nem lehetne ezt a nemes hagyományt folytatni?
Tényleg idegesít a tudálékos hülyeséged.
A személyeskedés a te műfajod, én csak egy privát megjegyzést közöltem, amiben semmi sértő nem volt...egy hangszerbolti eladó meg azért tudhatja a tutit, mert napi szinten megy át a kezei közt egy rakás hangszer, szemben mondjuk egy autószerelővel
Egy V100-ast max akkor lehet Gibsonnal összehasonlítani, ha éppen sikerül belőle egy kurvajól sikerült darabot kifogni (nekem hálistennek sikerült, de elég sok darabot végigpróbáltam előtte meg azóta is, és vannak jobban sikerültek általában, de a nagyja azért nem az a kategória). Mondjuk a mai szétfurkált, enyv és darált papír alapanyagból készült fogólappal szerelt Studiok azért messze nem a legendás Gibson minőséget képviselik, sőt, én még LP Customnál is láttam olyat, hogy kihullott pl. a berakás a fogólapból, de általában ha egy rendes Gibsont (értsd: Standard vagy afeletti kategória) bedug az ember egy erősítőbe, egyből ott a "kész" hang. A Vintage-nél meg ki kell fogni, nekem pl. nem volt olyan problémám az én V100-asommal, hogy ne szólna át a zenekaron, mondjuk ehhez kellett egy hangolókulcs- és pickupcsere. Meg azért Gibsonokon ritkán látni olyat (még Studiokon meg az olcsóbb SG-ken sem jellemző), hogy a pickupkeret csavarjai olyan minősíthetetlenül trehány módon lettek befúrva, hogy a keretek úgy állnak, mint az ökörhugyozás, vagy hogy a lakkozás annyira lágy, hogy gyárilag felsérti a koptatólap csavarja. Bundsíkolás, szemöldökcsere kb. az első lépés minden ilyen gitárnál, és a hozzánk beérkező darabok nagyrészénél van 1-2 bund, ami nincs rendesen beütve a fogólapba. Olyan is volt, hogy gyárilag kontaktos, szar potival érkezett hangszer. Ennek ellenére azt mondom, hogy aki olcsó alternatívát keres Les Paulra, az tegyen egy próbát a V100-akkal, mert sokat ki lehet belőlük próbálni boltokban, és azért javarészt hozzák azt a minőséget, mint a jó 30%-kal drágább Epiphone-ok. És bizony vannak olyan darabok (érdekes, hogy pl. az IT és BB színűek nagyrésze ilyen), amikben rendesen benne van az anyag, az enyém pl. 5,5 kg. (Azt meg azért hozzá kell még tegyem így zárójelben, hogy Wingrider fotelrokkeres kirohanása erősen megmosolyogtató, talán kicsit túl magas már a ló )