Kösz a gratulációt!
Bár a test eleje nem jól látszik (én nem tudok olyan jól fényképezni).
Azt mondta Crow, hogy még kb. 2 hét mire az olaj teljesen megszárad, beivódik. Akkor nyeri el a végleges színét.
Tegnap hazahoztam Crow mestertől a 7 húros telémet.
Speckók:
- fekete dió test
- jávor nyak (a fej hátulján és a fogólap széle tigris csíkos jávor)
- ében fogólap
- Kent Amstrong hangszedő
Natúr felület csak pác és olajozás.
Elég falbontó szerkezet, annak is készült.
Kösz Crow
Engem sajnos nem a hó gátolt meg, hanem a teendőim, meg a fáradtság, úgyhogy hazahúztam aludni, meg tanulni. Pedig munkába el is vittem a gitárt, hátha, hirtelen jobban leszek.
Igazad van, a hó sok embert meggátolt... Remélem a következőre mindenki el tud jönni, aki szeretett volna most is jönni...
Valóban a hely sajnos véges volt, én is remélem, hogy hagyományt tudunk majd teremteni
Én értékelem is a lehetőséget, s örülök, hogy ott lehettem, viszont nem kell mindjárt "végletekben" gondolkodni.
Első körben talán egy művház is megfelelő helyszín lehet. Lássuk be... ha 1-2 tucattal több látogató lett volna jelen (amire nem szakadó hóesés esetén szerintem jó esély lett volna), akkor igencsak alkalmatlan lett volna az R33 ominózus helyiségére az emberek befogadására, s a kiállított cuccok korrekt bemutatására.
Hangsúlyozom... én mint látogató (illetve olyan zenész, akinek magyar manufaktúra által készített hangszere és erősítője van) bízom benne, hogy lesz hagyománya ennek a rendezvénynek.
S ebben az esetben szerintem gondolni kell arra, hogy felmerül a nagyobb alapterületű "kiállítóhely" igénye.
Talán tévedek. Mindenesetre ez a véleményem, s ezt "kellett" leírnom.
A lényeg az volt, hogy ingyenes legyen és senkinek ne kerüljön pénzbe a belépés. valószínűleg, ha a Symába lenne, akkor belépős lenne és mindenki 2x meggondolná...
R33.hu oldalon van egy egész jó térkép: http://r33.hu/index.php/kapcsolat
Jah, aztán meg mehetünk a Syma csarnokba és jönne a Fibenare is meg egy csomó másik is.
Én akartam menni, de nem találtam a helyet . Mármint nagy az a közvágóhíd.
Ismered a mondást, nem? "Sok jó ember, kis helyen is elfér".
Egyébként én úgy gondolom, hogy ha nem lett volna országos szinten olyan nagy mértékű, intenzív havazás, akkor még jóval több "kiállító" és érdeklődő jött volna el.
Tehát jobb idő, kedvezőbb időjárás esetén szerintem kicsi lett volna az ominózus helyiség. Így a maximális létszám mellett még éppen elfértünk.
Ha ebből a Hangszerkiállításból rendszeresen, évről-évre (akár fél évente) megtartott esemény lesz (bízom benne, hogy így lesz), akkor véleményem szerint egy nagyobb helyet kell majd neki keresni.
Persze ezzel kapcsolatban a szervezők véleménye a mérvadó.
Persze nem csak ettől függ a dolog, úgy tudhatod meg jól, ha a csavarozott ibaneznyakat beragasztod a helyére Amúgy meg úgy tudom, hogy ragasztással meg kicsit a dinamika rovsára cselekednél. De mindkét dolog (sustain és dinamika) a felhasznált anyagoktól is függ.
szerintem meg azért mert 2 felület soha nem fog úgy "kapcsolódni" egymáshoz köztes anyag nélkül, mint köztes anyaggal. Azzal se értek egyet hogy a ragasztás csökkentené a rezgést. Gondolj csak bele, egy "normál" test is minimum 2 darabból van. Toppal már kapásból 4. Ehhez képest a nyaknál lévő ragasztás piskóta.
Én azt tudom, volt 2 ibanezem (EX, JEM), japó squier csavarozott nyakkal, most van egy Schecter meg egy Cort ragasztottal. Utóbbiak nagyságrendekkel jobban rezegnek. + kényelmesebbnek tartom a ragasztott nyakat, ha jól be van dolgozva egy átmenőnyak kényelmét hozza.
Azért, mert a sok hülye hangszerész és hangszergyártó befesti a nyakzsebet, mert úgyse számít. A normális nyakzseb sokat számít, az enyémnek ki lett pucolva és már van sustainje (természetesen a PSND2 kihajítása is sokat segített), pedig a gitár csak egy agathis testű, olcsószériás, indonéz Ibanez.
A többrétegű nyakaknak jobb hangkitartása van, úgy vettem észre. Csakhát a ragasztó az egyik legnagyobb ellensége a hangnak, mert valamennyit szigetel (ezért bírom jobban a csavarozott nyakat).
Az részletkérdés, hogy melyik tulajdonsága miatt nem volt alkalmas hangszerfának.
De ezzel egyáltalán nem lebeszélni akarlak, sőt - magam is az új anyagokkal és konstrukciókkal próbálkozom. Tessék csak kísérletezni, hátha kisül belőle valami jó.
Az egyik Fender könyvből az rémlik, hogy nem a hangja miatt fejezte abba a fenyő használatát, hanem a tartóssága miatt, mondván bírja a strapát az eszköz.
A rezgés és a rezonancia fogalmát keveritek szerintem, ebből van a félreértés. Rezonancia, mint kiemelés néhány frekvencián stb. ízléstől függően lehet jó vagy rossz. Rezegnie viszont mindenképpen kell, hogy tovább mozgásban tartsa a húrt (sustain), nemdebár ?
Csak emiatt nehogy két pártra szakadjon a gitáros társadalom :D Ízlés dolgán nehéz érdemben vitatkozni. Én konzervatív bluesgitárosként szeretem, ha a gitárnak megvan a saját hangja, de azt (is) jól össze kell hozni a megfelelő hangszedővel.
De mégis, ezeknél a gitároknál nem a semleges hangú fa, vagy a tökéletes merevítés teszi "jellegtelenné-semlegessé" a gitár hangját, hanem egy csomó minden, vagy egy másik csomó mindennek a hiánya. És pont ebben van a lényeg, hogy valaki vagy törekszik a semlegesség felé (lásd Jeti), vagy éppen az egyediségre...
'az eredmény egy steril hifi gitár'
Ahol az a cél, hogy egy semleges, effektbarát hang jöjjön a gitárból, ott ez nem is baj. A Jackson, Ibanez, ESP pont ebben alkot tökéleteset, nincs jellegzetes hangzás, ami 'ráerőlteti' magát a hangra, és előretolakodik mindenen keresztül, mint pl. egy Strat, vagy egy Les Paul.
Denevér legyen a talpán, aki megállapítja, hogy egy rommá torzított-effektezett hangban egy RG470-es, vagy egy DXMG szól, de többnyire ez nem is számít, lényeg a látvány, és a játékkényelem.
amit ír, és amit turcsákék meg jeti is mondanak, az végül is igaz.
de amit a srácok is leírtak, az eredmény egy steril hifi gitár. mahagóni szand, juhar szand menne a levesbe.
szerintem zsákutca, legalábbis most.
majd az idő eldönti.
Nem én tervezek fenyő gitárt csinálni,hanem Meister Singer kolléga.Bár van egy gyönyörű szép darab karolina fenyőm,ki tudja,talán egyszer kipróbálom.Elég keménynek tűnik,de egyelőre keményebb fákkal kísérletezem.
De végül is Les Paul meg a többi úttörő is azért kezdett tömör gitárt készíteni, hogy minél jobban kiküszöböljék a saját hangot (meg a feedbacket). Szóval jó dolgok is kisülhetnek az ilyesmiből. Mint az én alumínium Telém.
Hangszerkészítő írta, eléggé újító felfogású(ami sztem nem baj)
Még egyszer hangsúlyozom, nem feltétlenül 100%-ban igaz amit ír, de azért túl sokan egyből ellenkeznek minden részletével.
Ugyanakkor, haMedgyessi és Turcsák is ezen a véleményen van akkor biztosan nem akkora bődületes baromság a dolog.
Bocs, hogy belepofázok, de érdemes lenne egy újabb szemszöget is megvizsgálni...
Ha a marson találnának egy fát, amit könnyű megmunkálni, szép, rengeteg van belőle, és végtelen merev, és készítenének belőle gitárt, akkor az elmélet szerint létrejönne a "tökéletes" basszusgitár... Akkor azon kívül, hogy más színe és formája lenne, mi különböztetné meg a sok basszusgitárhangot? A hangszedő, meg az erősítő?
Miért nem vizsgáljuk az egész rendszert egyben? Miért csak egy dologgal foglalkozunk, sokkal kardinálisabb kérdés az effekt (ha van), a hangszóró, vagy a hangszedő megváltoztatása, mint a gitártest rezonanciájának hatása a hangra.
Döbbenetes cikk. A fa rengeteget számít, és pont azt a hatását szeretjük, hogy bizonyos frekvenciákat elnyel, másokat felerősít. Ez egyébként a test méretének és alakjának is függvénye.
Azt, hogy milyen az, amikor a fa nem nagyon szól bele a hangba, könnyű elképzelni, gondoljunk csak a floydos gitárok jellegzetes steril hangjára. Nekem kurvára nem jön be.
Egyébként meg ami a nem rezonáló testet illeti, érdekes, nem is értem miért annyira népszerű az ES335.
Nekem úgy tűnik, a cikket valami mérnök írta, nem zenész.
Erről én kb. 25 évvel ezelőtt Turcsák T. hangszerész mestertől hallottam.Ő is ugyanezt mondta,szerinte az a legjobb,ha minél kevésbé rezeg a fa,ő így fogalmazott,az a jó ha "nem rúg vissza" a fa.Az alumíniumot említette ebből a szempontból ideális elektromos gitár anyagnak,csak súly szempontjából nem igazán jó.Gondolom így a húr hangja érvényesülne jobban.A fa jobban rezeg,ezáltal visszahat a húr hangjára,megváltoztatja,gazdagítja a hangját,de el is nyel bizonyos frekvenciákat ezáltal nem lesz olyan "fémes","unalmas" a hang,ahány faanyag annyi féle hangzás.
Nyilván az is számít,hogy a húr rezgésének az energiája ne nyelődjön el hamar a fában,ne "fulladjon le" a hang.Ilyet én egy Variax300-as gitáron tapasztaltam.
A hegedűnél más a helyzet...vagyis ugyanaz, csak ugye az egy akusztikus hangszer...tehát maximum akusztikus gitáros párhuzamot lehetne vonni, mert ha így nézzük egy elektromos gitár sincs köszönőviszonyban sem egy akusztikussal:)
...elolvastam. Nyilván más a helyzet ragasztott, illetve egybe-, illetve csavarozott nyakúaknál, de az eddigi tapasztalatok mást mutatnak. És ahogy korábban Harkh fogalmazott nem a hifi hang a cél.
"minél kevésbé rezeg egy elektromos gitár(minél kisebb a hangja akusztikusan) annál jobban fog szólni ha erősítőn van játszva."
Ezt nem tudom, hol olvastad, de érdekelne a forrás. Bizonyos esetekben el tudom képzelni, hogy nem számít a fa, de alapvetően hülyeségnek tűnik a dolog.
bocs hogy beleszólok... de a "szivacsnak" és a "betonkockának" is teljesen más sűrűsége van, úgy mint ugyanolyan fa között sincs ugyanolyan sűrűségű...
sustain meg mélyek-magasak szempontjából biztos jó egy "betonkocka", de ugyebár a gitáros az egy konzervatív és keményfejű állatfaj. még mindig az 50 éve kitalált dolgokat szereti többnyire a piszok. sőt, a rajongó csajok bugyija is a szép formás, esetleg jávortopos, stb gitároktól áll fel.
technikai paraméterek alapján a tranyós erősítők is jobbak, mint a csövesek, mégsem azt szeretjük.
nem a tökéletességet keressük, hanem a "hibákból" adódó tökéletlenséggel együtt adott képet, legyen az gitár, erősítő, mivel ezeket a hangokat hallottuk példaképeinktől is.
Elolvastad a linkelt cikket?
nyilván nem tudtam tökéletesen megfogalmazni az ott leírtakat:)
A nem rezeg egyébként jelen esetben a betonkockáoz áll közelebb.
ez az "elémélet" akusztikailag is több sebből vérzik, meg egyébként is, mi az, hogy "annál jobban fog szólni". ez ugyebár nagyon relatív.
de annak több oka is lehet, hogy valami "minél kevésbé rezeg". gondolj arra, hogy ha egy szivacslapot, gumilapot húrozol fel, az sem rezeg (elnyel minden rezgést), meg ha egy 2×2×2 méteres betonkockát húrozol fel, az sem fog rezegni gyakorlatilag, de egész más miatt, ez ponthogy visszaveri a rezgések többségét. előbbi sehogy nem szólna erősítőre dugva, utóbbi valószínűleg elég "jól" szólna, bár hifi módon.
naná, hogy nem lettek sikeresek...há' hogy néz ez ki:)
a testnek nem csak az a funkciója, hogy hangot aggyon, hanem hogy jól nézzen ki, meg kényelmes legyen a hangszer.
De itt nem arról van szó, hogy nem kell test, csak arról, hogy nincs egyenes arányosság egy elektromos gitár unplugged hangja és a plugged hangja között
akkor elsősorban az elektronikát meg a húrok hangzását hallod, kevésbé számít a fa így van ez a vékony húroknál is, érdemes vastag feszes húrokat használni, hogy jobban rezegjen a fa tőle.....
A fenyő nem kifejezetten egy elektromos-gitár fa. Sőt igazából épp valamelyik nap olvastam egy cikket arról, hogy minél kevésbé rezeg egy elektromos gitár(minél kisebb a hangja akusztikusan) annál jobban fog szólni ha erősítőn van játszva.
Ha valaki érdekel megkeresem az írást
Gondolom ez a megoldás a súly csökkentés miatt van.De ez így már nem is lenne "érvényes",mert a kísérlet arról szól,hogy mit lehet kihozni fenyőfából.Engem érdekel a végeredmény.