Két megoldás van: összeszeded ráa pénzt, vagy ha nem akarod, keresel olcsóbbat. Tartja is a mondás, nem az áru drága, te vagy csóró :D Stageshop amúgy sem olcsó hely.
Egy testet legyártani a megfelelő sablonnal, egy nap és akkor kényelmes voltam.
S mint írtam, 70 -ezer egy éger test.
Ha valakinek az órás megcsinálja az óráját, mert ugye ő ért hozzá
és másnap azt mondja, hogy az anyag volt 2-ezer a munkadíj meg 68-ezer,
akkor mindenki hanyatt esik. Gitárnál, ez úgy látszik természetes.
Mondjuk bundozni se kell egy hét, egy délután bőven elég.
Ott is van egy 8-ezres munkadíj befigyel ugye...
Meg a 20 ezres fogólap lakkozások...
A hardverekhez nem értek, illetve nem tudom a beszerzési lehetőségeket
de az általad említett ár alatt jóval lehet már idehaza is beszerezni jó minőséget.
Az más kérdés, hogy ha a megrendelő ragaszkodik valamihez azt fizesse meg.
A test más szerintem.
Nagy vonalakban vázoltam a köbméter árat, ez nonszensz.
Hallom innen-onnan, hogy itthon egy éger testért elkérnek 70 -ezret...
Azt meg több megyéből tudom, hogy a fatelepeken szerzik be sokan az anyagot hozzá.
Azt is elárulom, hogy ebben a formában egy test anyagának az ára 2-ezer forint.
Nem neked árulom el, csak pont ide írtam le hanem a kedves látogatóknak.
De bárhonnét is legyen beszerezve az az anyag, egy test ennyit nem ér, nem érhet.
Halkan mondom, nem is szól jobban, csak az anyagok neve menő a sznoboknak.
Tényleg nagyon drága, de mire ideér + vám költség + áfa meg azért egy kis haszon is legyen rajta, és is usából rendelem az alkatrészeket, de nekem is előfordult, hogy mire ideért kulcskészlet 56ezer lett belőle az áfa + vámkezelés költsége miatt és ugye a magyar márkaforgalmazó ki is lett kerülve és még így se lett "drága"
Milyen kőris az aminek kb. 6 millió!!! köbmétere?!
Vagy a cnc dolgozik ilyen drágán?
vicc az ilyen árképzés, bár itthon is dívik és akad rá kereslet is.
Köszi
A poti-kapcsoló direkt lett ide rakva, mert itt nincs útban, meg nem egy nagy testű gitár, meg elég vékony a test nincs 4cm vastag, utálom a vastag testű gitárokat és nem lehetett már süllyeszteni
Áááá, ugandai rózsa, rögtön megismertem!
A nyakillesztéstől Washburnék bepisilnének!
A kapcsoló és a poti megérdemelt volna némi süllyesztést, meg barátibb helyet,
de nagyon egyben van a cuccz.
A tisztájánál csak egy minimálisan érződik a sok magas, a torzítottnál már inkább.
De hát azért van az erősítőn a treble poti, nem ? Hogy ezt megoldja.
Az olajat színezted valamivel, hogy ilyen vörös/barna lett?
A segítségeteket szeretném kérni. Stratocaster forma test készítéséhez keresek budapesti-vagxy környéki hangszerkészítőt, illetve tuningoláshoz is hangszerjavítót. Minden választ, vagy jelentkezőt előre is köszönök szépen!
Ehhez elég csak eggyel vastagabb húrkészletre váltani, és máris sokkal teltebb, zeneibb, részletgazdagabb lesz a gitár hangja, már akusztikusan is. Aki ezt nem hallja meg, az maradjon jegyszedő, a zenélést hagyja meg másnak...
Ehhez elég csak eggyel vastagabb húrkészletre váltani, és máris sokkal teltebb, zeneibb, részletgazdagabb lesz a gitár hangja, már akusztikusan is. Aki ezt nem hallja meg, az maradjon jegyszedő, a zenélést hagyja meg másnak...
Agyilag szerintem rendben van a csávó, viszont fülileg annál kevésbé.
Aki nem hallja a mahagóni testű gitár, meg a jávortestű gitár közti hangzásbeli különbséget, annak bizony valami gond van a hallásával.
Az első LP-m éger volt. A második - mint később megtudtam - pozdorja. Nem értettem, hogy mi a baja, cserélgettem a pickupokat, semmi előrelépés.
Aztán vettem egy mahagóni LP-t, és nagyon fura volt az a torkos hang. Elsőre nem is tetszett, aztán persze megszerettem.
Pedig még csak jó hallásom sincs, 15KHz nekem néma csönd.
Szia Mákos! Rég dumáltunk! Nem is te lennél, ha nem szúrtad volna ki az autócserét
A BMW olyan volt, mint egy tank, a Fiat meg egy finom kis szerkezet, utánozhatatlan olasz dizájn
Szuper, örülök, hogy nem futottunk flame-be, és tulajdonképpen egyetértünk. metalliknál a pont, MINDEN számít. Az arányok ugye eltérhetnek, és azokon kár is vitázni.
Én egyszubjektív kérdést kaptam, amire adtam egy szubjektív választ, és természetesen most is vallom, hogy jobb nincs, max más, ízlésekről kár vitázni.
Amiket meg írtam a Gibson gyárról, hosszas kutatómunka eredménye, nem az ujjamból szoptam ;)
A Melody Maker-ekben pont a parasztságukat szeretem, és a tone-ba beleszámít az a fika wraparound híd is ;)
(Ha nem felejtem el, megmérem az 1961-es súlyát, érzésre picsakönnyű)
én az utóbbi időkben azéer tettem le a voksomat az LP-k mellett, mert minden kényelmi hendikeppje dacára valahogy ezekkel a hangszerekkel lehet a legjobban döngetni á'lá Zakk Wylde.
Mondjuk maga a tény, hogy fix hidas, szerintem perdöntő fontosságú az LP hangkitartása és vastag hanguk mellett, jobban mint maga a faanyag. egy tremolós (vintage vagy Floyd mindegy) már eleve csak ronthat egy hangon, ezért is kerülöm jóideje a tremes hangszereket.
egyébként nem kell kvantumfizikusi képesség, hogy az ember belássa: a húr mechanikai rezgésébe persze hogy beleszól a gitár anyaga a testtől kezdve a fogólapig, hiszen az egész rendszer (húrok, gitár, fogólap, test, híd) egy mechanikai rezgőtestet alkot, amit a pickup fog elektromos jellé alakítani. És igen, ebbe MINDEN eleme bele fog szólni, ami machanikai kölcsönhatással van a húrral, mág a bund anyaga is számít.
Másik kérdés mindenezek mértéke és jellege. Azon már lehet vitatkozni, de magát a tényt de facto tagadni, hogy NEM SZÓL BELE egyszerűen az "üljefijamegyes" kategória...
A faanyag témában tényleg sok a szubjektív dolog, meg hogy ki mit szokott meg jónak. Igazából szerintem mindenki mond igazságokat vagy részigazságokat, kivéve azok, akik azt állítják, hogy a fa elektromos gitárnál nem számít.
Elektromos gitárnál egyébként a kemény/nehéz fáknak és a puha/könnyű fáknak egyaránt fontos szerepe van, és nem lehet kijelenteni egyértelműen, hogy melyik a jobb.
Én az eddigi fizikai ismereteim és gyakorlati tapasztalataim alapján azt figyeltem meg, hogy a nagy sűrűségű kemény fafajok, mint egy stabil masszív alap, sokkal kevesebb rezgési energiát vonnak el a húroktól, így a húr rezgései, és főleg a felhangjai szélesebb frekvencia tartományban megmaradnak a húrban a pickup számára, és elvileg a hangkitartás is hosszabb. A kézzel készített gitárokat úgy figyeltem, hogy legtöbben inkább ezekből a kemény nehezen megmunkálható fákból szoktuk készíteni, ezért lesz egyedibb és színesebb a hangjuk nagy dinamikával és sok felhanggal, vagy éppen univerzálisabb a hangszer, amiből sokféle zenei stílusban lehet nagyon jót kihozni.
A puhább gitártestek tényleg jobban átveszik a húrok rezgését, jobban rezonálnak, én inkább úgy szoktam mondani, hogy jobban csillapítják a húrokat, de ez nem feltétlenül és nem mindenkinek baj, csak máshogy viselkedik. Szerintem egy puha gitártest jobban kiszedi a magastartományt a húrokból, de nem csak a magasat, hanem a mélyeket is. A hifisták azt mondanák, hogy kevésbé High-end egy puha testű elektromos gitár. A számunkra kellemes és fontos mélyközép tartomány viszont ott van. így egysíkúbb hangképet kapunk a pickupon keresztül. Ez azoknak jó, akik inkább az egyenletes, kiegyenlített hangzást és kisebb dinamikát keresik. A Gibson régen is és most is a puhább dél-amerikai mahagóniból dolgozik, szemben a egyszemélyes gitárkészítők kemény afrikai mahagónijával. Ezért van az a kiegyenlített jellegzetes Gibson hang, amit sokan szeretünk, pl. én is kimondottan.
Itt felmerül a kérdés bennem, hogy akkor miért jó a Gibsonok hangkitartása, ha ilyen "rosszakat" írok a puhább mahagóniról. A gitár farésze jobban és tovább rezonál, ami visszahat a húrokra. Szerintem itt nem a húrok saját rezgése tart tovább, mint a kemény gitároknál, hanem a sokáig rezonáló gitártest tartja a húrokat tovább mozgásban.
Ezek persze mind csak általánosítások, a keménységen kívül számít a fafaj hajlíthatósága, rugalmassága, a keresztirányú kontakt az évgyűrűk vagy a trópusi növekedési zónák között, nem is beszélve a fafajon és fatörzsön belüli minőség különbségekről. Az egy gitáron belül lévő fafajok kombinálásába és a gitár szerkezeti felépítésébe meg jobb ha bele sem gondolunk.
Tehát a gitár farészei és alkatrészei a rajtuk kifeszített húrokkal együtt egy nagyon összetett rendszert képeznek, amit kizártnak tartom, hogy számítógéppel vagy azzal a híres spektrum analizátorral normálisan lehet vizsgálni. A gitárkészítés mindig is a művészethez állt közelebb, mint az egzakt tudományokhoz. Látjuk is, hogy egy idő után visszatérően megbuknak a tudományos agytrösztök, és visszatérnek a gitárosok az egyszerű, jól bevált művészet közeli hangszerekhez és gondolkodáshoz.
Ne de nem okoskodok tovább, nehogy valaki megint nekiálljon balhézni.
Én igazából arra gondoltam, hogy a fiatalabb, majd ha annyi idős lesz mint az öregebb. Kb ugyanúgy fog szólni, mint az öregebb most
Illetve azért feltételezem hogy az öregebbnek, már nem lesz később másabb a hangja.
Tehát van az a kor amikor beérik egy hangszer hangja.
Valószínűleg az öregebb már elérte azt, a fiatalabb még nem.
Egyébként nyilvánvalóan szujektív a dolog, de én arra voltam kíváncsi a te megítélésed alapján melyik a jobb. :)
Nem akarok annyira belefolyni veszekedni meg pláne nem de tényleg :) Te így gondolod én meg másképp. SZERINTEM kicsit túl van ez lihegve hogy honnan a fa, melyik részéből van kivágva meg ilyen top olyan fogólap. Ott a példa a kezedben hogy a melody maker ami egy prosztó egyszerű vágódeszka(semmi top) is tud istentelenül jól szólni(a régi meg az új is).Másik gitárosunknak most van egy MM-e ( nem olyan régi de nem is a legújabb)egy singlebuckerrel. Bedugta és jó. Több kérdésem nincs is. Innen kezdve pont nem érdekel milyen könnyű vagy nehéz, sűrű vagy nem sűrű , fa aljából vagy fa tetejéből készült-e. Azt amúgy nem mondtam hogy a top nem számít de azt se hogy igen.Minimálisan befolyásolja a hangzást a top is meg a fogólap is biztosan de nem ez adja szerintem egyik gitárnak se a jellegzetességét. Elhiszek mindent amit írtál hogy a gibson se a régi már nem figyel úgy oda a fák kiválasztására de azért még összejön nekik a gitárkészítés manapság is(néha :P) :)
Továbbá ajánlom a legelső mondatomat szövegértelmezés céljából ;)
Lehet a fa témát ragozni, csak nem akartam, de még egy adalék: Minél kevésbé sűrű a fa, ergó könyebb, annál jobban rezeg, annál jobb gitárnak. Ez a fa teteje felé javul, lent sűrűbb. Ott viszont vékonyodik, nehezebb hibátlan részt találni mint a vastagabb lenti részben, tehát az igencsak öreg fák a megfelelőbbek. Aztán jöbbek a szabályozások az erdők védelmében ami korábban nem volt (emlékezzünk a botrányra néhány éve a Gibson gyárral kapcsolatban!).
Az érdekes, hogy gondolom elfogadod, hogy a Les Paul esetén számít a jávor top a hangzásban, de szerinted a fogólap nem...
További adalék: a hatvanas évek végéig jobban megválogatta a gyár miből készít gitárt, sőt, saját kemencéjében szárította, stb. Ma már a tömegtermelésben és a jobb profit hajszolásában ez egyszerűen nem fér bele, eleve szárítottan veszik át, a szállítótól függ hogy kezeli, nincs már a Gibson kezében ez.
Tetszik vagy nem tetszik, az a metódus, ahogy külön kiválasztották, raktározták, kezelték a fát anno minden gitár esetében, manapság már csak a Custom Shop modellek esetén fér bele.
És nem. Továbbra sem mondtam, hogy a régiek jók, újak szarok. Értelmezzük a szöveget.
Szerintem a mai Les Paulok is tudnak jól szólni nehogy már csak 50 éves fa szóljon jól mert úgy berezgett az évek alatt. Mi történne a fával ennyi idő alatt azon kívül hogy kiszáradt(szerintem amúgy nem kell ennyi év semmilyen fának) ? Szerintem semmi. Legyen jó minőségű a fa bármilyen fajta is legyen az és bárhonnan származzon csak megfelelően kezeljék. Ha ez áll akkor szerintem a többi már csak a hangszerkészítőn múlik meg a hardvereken és kapunk egy jó gitárt.Fogólap dologgal meg csak simán nem értek egyet szerintem az nagyon minimális különbséget eredményezhet(zenei környezetben).
Létezik olyan hogy "jobb"? :) Nekem jobb az 1961-es, ezért vettem. Ha Te nem a vintage hangzás megszállottja vagy, lehet nem ez lenne a jobb számodra.
Ha a fa mindegy lenne, nem lenne különbség igaz? :)
De nem ugyanaz: Az egyik 4 éves, nem tudom milyen mahagóniból, gyors-szárított, és gondolom nem egyetlen darabból van ragasztva, mert az manapság Gibsonáknál sem szokás, pláne nem a legolcsóbb modellüknél. A másik pedig 53 éve gitárként funkcionál, száraz és ami még fontos: 53 éve rezeg. Honduraszi mahagóniból (a név egyébként nem az országra utal, ahol nőtt, de most ezt hagyjuk). A lényeg, hogy ma már nem ebből a fajból készülnek a Gibsonok. A mai mahagónik másképp szólnak és rezegnek, sőt nagyobb a fajsúlyuk is (üregesek a mai Les Paul-ok a súlyuk miatt). A fogólap igy ugyanennyire fontos, a '61-es még brazil rózsafából van, ma már madagaszkári, előtte indiai volt. A lényeg: ezek különböző fa-fajok, akár különböző kontinensekről, ergó teljesen más tonalitással.
A "legendás", etalonként kezelt hangzások pedig régen, tehát ezen anyagokból készült hangszereken születtek, ezért jobb hang ez a gitárosoknak (ha anno a Gibson, vagy Fender más anyagokat használ, minden bizonnyal most az lenne az etalon)
Épo itt van elöttem két Gibson Melody Maker. Egy 1961-es és egy 2010-es. Ugyanaz az új húrkészlet, ugyanaz a konstrukció, ragasztott nyak, mahagóni, wraparound híd. Bedugatlanul csak akusztikusan megpengetve is ég és föld a hangjuk! Ezt veszi le a hangszedő, és nagyon nem mindegy miből indul ki az a hang!
Hát igen, a szóban forgó házi videón is egy erősen alkesz fejű fazon magyaráz. Ezzel a mostani emberünkkel is az a gond, hogy állítása szerint gitár magazinban is megjelent már cikke, meg valami leendő publikációját is emlegeti a korszakalkotó kísérleteiről.
Csak hogy röhögjetek, itt a legújabb levele, amit ma délután küldött:
Sok baj van itt.Eleve különbözőnek hallom a hangszerek hangját,anélkül hogy nem nézek a képernyőre.
Az ember meg szerintem egy sík alkesz tudálékosan áltudományos gyökér.
Én videót láttam arról az emberről, aki bizonygatta, hogy milyen mérések alapján ítélte mindegynek, hogy miből készülnek a gitárok...
De megkeresem, valahol elmentettem...
Oké, mindenki azt hisz, amit akar. Gitározzon vécéülőkén, akinek ez jólesik. Joga van hozzá. Gyanítom nem tette meg, mert Gibson-ja van. Akkor meg miről beszélünk? És legfőképp honnan veszi a bátorságot, hogy másokat zaklasson a marhaságaival? Grrrr.
Szerintem sem érdemes foglalkozni az ilyen figurákkal. Velem is előfordult hasonló korábban .Az viszont teljesenbizonyos hogy beleszól. Egyszerűen vannak döglött hangszerek. Még a fa fajtája sem mindig garancia. A pikup karaktere természetesen rányomja a bélyegét akár a WC deszkára is.
Ha az 1,20as pengetőt lecseréled 0,85-re, már az is brutális különbség a hangzásban, sztem nincs miről beszélni, kábel, piköpp, fa, nyakillesztés, menzúra, húr, blabla minden beleszól a hangba.
A Global Gitar Facebook oldalán pontosan ez a téma vetődött fel, azonnal el is harapózott "Mi van itt mindenki hülye csak én nem?" stílussá. Lehet ugyanaz a fickó böfögött oda is, elkezdett tudományoskodni, meg frekvenciát analizálni...
Ez okés,de én viccből csinálnék valami ilyet a faszinak,aztán hadd játsszon vele. Volt is most egy ilyen videó ahol egy fa bot-szerűségre raktak egy EMG pickupot,és djent basszusgitárnak egész jól szólt,de tudom a gitár az más azért.
Még a kétezres évek legelején volt egy Samick gitárom, ami azért jobb volt, mint egy WC ülőke, de az Ikeás ülőkékhez hasonlóan több kis keskeny nyír vagy valami hasonló fadarabokból volt összeragasztgatva a teste. Eleinte nem értettem, hogy miért nem tudok belőle értelmes hangot kiszedni. Addig tuningoltam, míg végül csak a fa maradt eredeti, és nem igazán javult a helyzet. Schaller floyd rose és alkatrészek, Dimarzio pickupok, stb. Végül mikor átraktam pontosan ugyanazokat a drága alkatrészeket és pickupokat egy sokkal jobb minőségű gitárba, egyből szárnyalt a hang. És ez csak a kezdet volt.
Sziasztok!
Gondoltam itt az ideje, hogy beírjam éves hozzászólásomat, úgyhogy bedobnék egy témát a topic fölélesztésére.
Biztos többen ismeritek vagy elismeritek a munkáimat. Nemrég kaptam egy e-mail-t, amiben egy számomra ismeretlen fazon azt írja, hogy rájött, hogy az elektromos gitárok faanyaga nem szól bele a gitár hangjába erősítőn keresztül. Én visszaírtam neki, hogy de beleszól.
Azóta kapom tőle a fröcsögős-gyűlölködős e-maileket, hogy én mekkora gyökér vagyok, persze az összes többi gitárkészítővel, gitárossal és szakirodalommal együtt, akik elhiszik azt, hogy elektromos gitárnál is számít a faanyag. Közben tudományosan bizonyított tényekre és mérésekre hivatkozik. Azt is állítja, hogy ha a Gibson-jának az alkatrészeit és húrjait egy-az egyben át tudnám szerelni egy WC ülőkére, akkor ugyanazt a hangot kapnám.
Vitassátok meg, hogy most akkor tényleg én nem értek hozzá, vagy csak simán ő nem tud gitározni!
Üdv,
Viktor
Sziasztok, kis segitseget kérnék. Fender 50's (51 p bass?) preckohoz keresek rajzot méretezve (plan, bluprint), gugli tudom h h mukodik, de nem talalom, elore is koszi!
Szervusztok! Sulis project keretein belül csinálok egy gitárt! Ehhez szűkségem lenne egy segítőre, mentorra! aki bármiféle hajlandóüságot érez valami ilyesmi iránt az írjon nekem egy e-mailt, kérem. schiszler.soma@hotmail.com
akár egy pontot.... és akkor leírom részletesen, hogy miről is van szó!
De itt is tkéletes, nénzi fogom a fórumot.
egyébként egy fejnélküli gitárt szeretnék készíteni!
bármilyen segítség jobb, több, mint a semmi!
A közeljövőben lesz 2 db, eladó Fibenare-m!
Nem lesznek olcsóak, előre szólok, de fullextrás csomagban árulom mindkettőt (egyedi keménytok, minden gyári alkatrész, beállítva, stb.) és nagyszabású seftekben is benne vagyok!
Mind a kettőn több tuning is van! (pickup, bronztőke)
Ismertek valakit, aki relicesítéssel foglalkozik? Elszenvedett a gitárom teste egy elég súlyos sérülést és szeretném kicsit szebbé tetetni. Tudtok ajánlani vkit?
2009-ben készült Vörös Attila részére.
-Fix híd
-Seymour Duncan pickupok
-Sperzel satus hangolókulcsok
-Átmenőnyak
-Beállítva!
-Keménytokot, és puhatokot is adok hozzá!
Ajánlatokat várok!
Crybaby-t, vagy Tremonti wah-ot beszámítok!
Segítséget kérnék, keresek egy olyan gitárjavításhoz értő embert Veszprém 60km-es körzetében, aki egy SSS gitárba betenne nekem egy HH előre forrasztott koptatót. Gondolom a testbe egy az egybe nem fér bele, szóval egy kicsit faragni is kell majd.
Ha tudtok olyat, aki tud ilyet, és a környéken él esetleg, a bob3@citromail.hu-ra írjatok meg nekem egy elérhetőséget!
Srácok!
Egy klasszikus gitárra telepítek piezo hangszedőt.
Potméteres hangerő hangszín van hozzá,lehet a fedlapra fúrni,vagy inkább az oldalsó kávára?
Nem befolyásolja az akusztikus hangot(rezonanciát),ha a top részén fúrom meg?
Vannak mahagóni nyakú gitárok is, ami nem olyan kemény fa, mint a jávor és elvan vele a gitáros.
Nekem madárszemes jávor van 1 darabból és bírja faszán a 14-68-as szettet és nincs benne semmi extra merevítés.
Lehet bele grafit merevítést tenni, de én nem látom értelmét.
Persze mindez személyes vélemény.
amúgy a "sima" jávorhoz képest a csíkos illetve madárszemes jávor mennyire számít stabilnak?
Olvastam több helyen, hogy a 'sima' jobb, ehhez képest több nagynevű gyártónál is láthatunk madárszemes jávort (a Peavey-nél elvileg mondjuk valamilyen plusz merevítést is alkamaztak a nyakmerevítő pálva mellett).
Vannak ilyen kis műszerek...egy kis lyuk,beledugod,megmondja.Ránézésre szerintem nagyon gyakorlott szem kell.Azt hiszem az asztalos munkához ideális százalékos páratartalom 7,gitárnál nem tudom kell e lejjebb menni,de gondolom...
Ha egy jövőbeli gitár-építési projekthez vásárolnék faanyagot, miből tudom megállapítani laikusként, hogy az adott hangszerfa elég száraz (tehát ne csak évek múlva legyen alkalmas az építésre)? Tudom, hogy a hangszerészség egy külön mesterség, de biztos, hogy vannak azért egyértelmű jelei a dolognak.
Köszi előre is!
:) Jah most, hogy megnéztem tényleg úgy tűnik a fotón, de jó helyen van az, csak csal a kép. Nem vagyok egy fotós guru, arra gondolok, hogy a Traveller márkájú fényképezőben a rezgés csillapított mód miatt lehet valami torzulás.