Arra akartam utalni, szemöldöknél kis túlzással kétszer akkora a vastag E távolsága a fogólap szélétől, mint a fogólap végén. Lehet, hogy csak rossz helyen van a szemöldök ? A fejes képen mintha azt látnám, hogy a vékony oldalon lelóg, míg a vastagon a fogólap nyúlik túl széltében.
Csak torzít a kép. :)
Az Earvana meg nagyon fasza megoldás, drága, de nekem megérte, sokkal kevésbé hamis a gitár, mint más nuttal. Reszelni azt kellett rajta, mert a 14-68-as szett egy hangyafasznyit vastagnak bizonyult neki.
Van egy eladó basszusgitár fogólapom, nagyon szép ébenfából, befűrészelt fender menzúrás, 24 bundos, rádiuszolt. Stewmac-tól rendeltem kb. 4 évvel ezelőtt. Azóta áll a fűtött műhelyemben. Most 20.000 Ft-ért megválnék tőle.
némiképpen offtopik, de érdemes megnézni: U.P.G. egyedi hangszerkollekció
Alkotó: Üveges Péter
Gyártó: Üveges Péter, Boros Frigyes, Bolfi Kft.
„Mérnöki racionalitást egyesít designeri invencióval, elegánsan, szikáran. Költészet a formálásban, alkotás a tervezésben.” (A zsűri értékeléséből)
Üveges Péter rozsdamentes acélból és alumíniumlemezekből készített hangszercsaládja kis súlyú és a megszokott húros hangszerekhez képest szokatlanul vékony kiképzésű. Az elegáns kollekció a hangszerek hagyományőrző kifinomultságát ötvözi a 21. század elvárásaival.
„Nagyon régóta vonz egy olyan filigrán húros hangszer elkészítése, amiről ránézésre nem hinné azt az ember, hogy megszólal” – avat be zenei kötődésébe és tapasztalatába az amúgy gitáron játszó formatervező. A tervezés alapját a blues zenében népszerű slide gitárjátékmód adta, ekkor a húrokon üveg vagy fémcsövet mozgatnak. Az egyediséget erősíti, hogy Péter az ismert játékmódban az üvegcső mellé két ujjára üveggyűszűt tett föl, amellyel a slide játékot a kisebb hanglefogó futamokkal tudja gazdagítani a levegőben feszülő húrokon, „nyak nélküli” hangszeren.
A hangszerek tervezésekor a legminimálisabb formamegoldás vezérelte Pétert: húrok a levegőben, vékony forma, pici súly.
Magyarországon az egyedi hangszerkészítésnek komoly múltja van, Péter tervével ezt erősíti. A réteghangszert különböző stílusokban zenélő művészek is használhatják, akik a különleges, akusztika nélküli elektromos hangszer hangzásvilágát szeretnék előhozni; a blues zene mellett az alternatív zenei irányok képviselői is örömmel vehetik kézbe majd. Sőt, akár modern tánc vagy mozgásszínházas előadások aláfestő zenéjét is életre kelthetik vele.
Azért mert ugyanennyi érintőhuzal Szlovákiában 3500 Ft, és még olcsóbban el is postázzák onnan mint M.o.-ról.
(csak a összeg utalása külföldre több mint 2000 Ft , az a szomorú)
Helló !
Nem lenne valakinek eladó 2.8 - 3.0 mm -es szélességű és 1.35 - 1.40 mm -es magasságú 18% -os keménységű bundja, eladó ? Kb. 2.5 m kellene. Nem az a 7cm-es darabolt verzió, hanem hosszabb szálak, vagy egyben az egész.
Nem feltétlenül kell önköltségi áron, de azért s stageshop-nál olcsóbb legyen.
Hát igen, erre meg kell érnie az embernek. Ha nem próbált egy rakás gitárt, ha nincs tapasztalata, ami alapján el tudja dönteni, hogy mi kell neki, akkor felesleges és nem fogja értékelni. Pl. nekem annak idején az LTD MH400 is világvége jónak tűnt, aztán jött a Carvin, amibe bele voltam zúgva, viszont itt már kezdtem kapizsgálni az elején, hogy vannak kompromisszumok benne, pl. sok poti és rossz helyen, nyaki hangszedő kiiktatása, harapósabb, magas-középdúsabb faanyag (annak ellenére, hogy kurvajó vastag hangja van). Aztán volt egy kőris Carvinom és egy 92-es custom usa Jacksonom és egy valag gitáron játszottam, így mire elkezdtem összerendelni a dolgokat már egy 100%-ig átgondolt tervem volt minden apró részletre. Így az elkészült gitárom nekem a legjobb a Földön, mert minden részlete olyan, amilyen nekem kell.
:D, akkor majd egyszer kölcsön adom :D Köszmán! Régi vágyam teljesült :D Jó olcsó volt, bár kicsit hiányos, de két zsák Jolana alaktrész van itthon, szóval:D
oszt ki beszélt itt a Jolanáról? :D:D Amúgy ja szarul szól a video lent, viszont jól szól a gyerek. És senki nem gondolja komolyan azt a videot (még ő sem), csak a puffogók :D Amúgy most vettem egy olyan Jolanát (is), mint a Gabor..-é :D
Akkor a kedvedért leírom hogy Te is megértsd.
Ugyan olyan hangja van a Jolánkáknak, mint a belinkelt játékgitárnak. Így ebben a felállásban a videón, gitárostul...
"Érdekes, hogy a szerelők ilyenkor az autó származási helyét is beleveszik a szidalmazásba. Például, ha valaki egy Fiattal szív, biztosan megemlíti a macskazabáló kifejezést. Esetemben megnehezítette a dolgomat, hogy francia motorral szerelt német autót javítok."
Itthon a "szól" és "játszik"-ot megkülönböztetjük, (bár van aki meg nem ), az amerikánus meg úgy használja, hogy ha "jól szól", abban benne van az, ahogy és amikor játszik és az is ahogyan akusztikailag megszólal. A "sound" szó, ott a játékot is jelenti és nem csak a gitár+erősítő megszólalását, vagyis inkább a kettőt együtt. És kb. a helyszín, felvétel szövegkörnyezet stb-ból derül ki, hogy ha csak az egyikre értik (mondjuk erősítő demo video)
"Az más kérdés hogy a gyengébb cuccon esetleg nem fog tudni mindent úgy átadni ahogy szeretné, egyszóval limitálva lesz. Vegyünk pl 1 írót, biztos tud frappáns dolgot írni 1 SMSben, de ha kap pár A4es lapot kitudja bővíteni a SMSét remek, minőségi novellává."
Na végre kezded kapizsgálni miről beszéltem. Ezek szerint mégsem vagy menthetetlen funkcinonális analfabéta.
hamis is borzasztóan, és szarul is szól (pontosabban nem szól sehogy). persze, ügyes az emberünk, de az az izé, ami a kezében van, attól még egy rakás szar.
erről van szó a sound 50%-a a fejben és a kézben van. Ezért mondtam hogy egy igazi zenész egy rosszabb vason is legalább átlagosan (vagy azon felül) fog megszólalni. Az más kérdés hogy a gyengébb cuccon esetleg nem fog tudni mindent úgy átadni ahogy szeretné, egyszóval limitálva lesz.
Vegyünk pl 1 írót, biztos tud frappáns dolgot írni 1 SMSben, de ha kap pár A4es lapot kitudja bővíteni a SMSét remek, minőségi novellává.
Nem, ne csináltasson! Még az elején elkövettük azt a hibát hogy csináltunk olyannak akinek nem kellett volna... Most ha látom hogy az egyénen hogy neki ez (még) nem való akkor üzletes gitárvásárlást javaslok.
Hát, nem feltétlenül :)
De nem véletlen, hogy a legtöbb gitáros folyton keresi a hangzást, cserélgeti a hangszert vagy az alaktrészeit, meg az audió lánc többi elemét...
Nem hinném, hogy ez bármit is bizonyít, a vita nem arról szól, hogy jó zenész egy olcsó és gyenge hangszerrel is jó zenét hozhat létre, szerintem ezt mindenki érti...
De azt is, hogy a jó zenész (meg a kevésbé jó is) szereti, ha egy gitár épp olyan, amilyennek ő elképzeli, és ennek többnyire a gyári hangszerek nem felelnek meg...
A kérdés szerintem az, hogy a jó hangzáshoz (ami persze jócskán szubjektív fogalom, legfeljebb azt lehet mérni, milyen egy adott hangszer rezonanciája vagy milyen frekvenciatartományban szól) azok a fák kellenek-e éppen, amiről az ismert nagy gyártók azt mondják.
Sziasztok!
Hogy lehet ide feltölteni egy mp3-as zenét,amivel pl.bizonyíthatnám,hogy a gitár majdhogynem semmit nem számít,hogy hogyan szólal meg egy gitár egy "megfelelő ember kezében.Van egy barátom,aki egy 20-ezer forintos Vorson(sokak által semmibe nem nézett) gitáron részegen olyat játszik,
hogy sok több milliós cuccal rendelkező kollégája elbújhat mögötte.
Üdv:Sajó!
Sok ebben az egészben a misztifikálás, ugyanakkor meg az is igaz, hogy a hangzás és a kényelem mindig szubjektív dolog.
Tehát mondjuk mérhetnek akármilyen precízen laboratóriumi körülmények közt tényszerű adatokat, ha valakinek van egy elképzelése, pláne egyfajta hite abban, mi a jó hangszerben és mi nem, aligha fog sokat változtatni rajta az, ha akár tudományosan is bebizonyítják, hogy nincs igaza.
Kétségtelen, hogy sokféle hangszerfát kipróbáltak a régi mesterek, de nem mindent és nem olyan célra.
A zene és a hangzás folyamatosan alakul, kísérletezők mindig akadnak és gyakran ők hajtják az ipart tovább, persze nem minden ksérletező feltétlenül sikeres. :)
Az is lehet, hogy bizonyos fákat régebben azért nem használtak, mert más volt helyette, amit sokkal jobbnak gondoltak és nem is foglalkoztak vele, hogy amaz milyen lehet.
Szerintem alapvetően azzal a nyitottsággal kell hozzállni, ami Gvguitarsnál nagyon helyesen megvan és nem hinném, hogy a hozzáértés hiánya miatt, hanem épp azért, mert tisztában van a hagyományokkal és szabályokkal - és épp ez teszi lehetővé, hogy adott esetben el is térjen tőlük.
A fotózásban is ugye vannak kompozíciós alapszabályok, mint az aranymetszés vagy az átlós elrendezés, meg a képarány, de számtalan zseniális kép született, melyek felrúgták ezeket.
Az egész gitár egy összetett rendszer, amiben a hangzást számos elem befolyásolja a fán kívül, a lényeg ezek összehangolásán van szerintem az adott hangszerhez. A fák esetében meg egyre fogy a rendelkezésre álló klasszikus hangszerfa, egy csomó már veszélyeztetett státuszban van és szabályosan nem is lenne kitermelhető... én mindenképpen híve vagyok annak, hogy új anyagokkal érdemes próbálkozni, akár a kompozitokkal is, nem ördögtől való dolog, a saját tapsztalatom ezt mutatja, mégha ez nem is tekinthető szakértő véleménynek.
Nem is adnak a hangszerekhez semmiféle 'megfelelőségi nyilatkozatot' (talán csak a legdrágábbakhoz), mert nincs is minek megfelelni igazából... A reklámok valóságtartalmát nem kérik számon a hangszerek esetében, az illetékesek a mosóporgyártó kartellekkel vannak elfoglalva inkább, persze csak a látszat kedvéért, és számtalan kiskapu áll a rendelkezésükre...
Amíg orvosnak öltözött (annak látszó) egyének nyugodtan reklámozhatnak akármit, a reklám is lehet 2x olyan hangerőérzetű, mint a film amit megszakít, és tévén keresztül gyógyítanak egyesek, addig igen, magunknak kell elgondolkodni a dolgokon, hogy éppen hol akarnak átverni az 'öltönyösök'...
"A gyárak azt használnak ami épp rendelkezésre áll nagymértékben"
Igen, lásd az Ibanezes "basswood", ami nem rossz egyáltalán, de ők is azért kezdték el használni, mert az volt az elérhető nagy mennyiségben, mivel a Kanadában honos (némiképp etalon) hangszerfafajták nem teremnek arrafelé keleten... :)
Gondolom anno ezt az Ibit nem mdf-ként reklámozták ...hanem éger/kőris ..., ha csirkemell nyesedéket képesek enzimmel kezelni, hogy tömbbé álljon össze és mellfiléként adják el, akkor majd egy hangszerrel nem fognak átb***i ...vicc...senki ne legyen naiv...
Koreai deanje van haveromnak, Dime modell, kiesett a satus nút félig és fehér alatta a fa, emlékeim szerint a mahagóni nem fehér, 100szónak is egy a vége, a fogyasztói modell nem érted van, te vagy érte ...
Igenis kételkedjen mindenki, ez lenne a gondolkodó egyén feladata!
Evangelistákkal és funkcionális analfabétákkal* nem szoktam vitatkozni, de ma "jó" kedvem van ezért kivételt teszek:
Talán el kéne olvasni MÉG EGYSZER amit írtam.... tudod értelmezni a "majdnem" és az "ésszel" szavakat?!
Nem mostam össze semmit, csak nem tudsz értelmezni (*-os rész).
A lelkes dologra inkább nem is reagállok. Agyam megáll az ilyen zenész dogmáktól.
rendes hangszerésztől ilyet pl nem látsz:
http://boldoghguitars.blogspot.hu/2012_06_01_archive.html egy ismerős átfestésnél találkozott MDFből készített gyári gitárral. Hogy pont ezek a gyárak dogmatizálnak meg misztifikálnak, nem vicces?! xD
Viszont gondolom nem láttál és hallottál olyan nem-hangszerfákból készült cuccokat mint én (leírtam már párszor h miket, nem ismétlem magam).... akkor talán "kicsit" elhamarkodott dolog hangszerfákról nyilatkozni nem? Főleg laikusként!?
És de, a sok száz év alatt rámentek, hallottál már szilfából készült Vorsont és hallottál már custom gitárt amiben szilfa is van bőven? ÓRIÁSI lesz a különbség, vajon mért?! A gyárak azt használnak ami épp rendelkezésre áll nagymértékben (lásd egyre több agathis cucc) fenderék idejében ez a éger, jávor és kőris volt.
Ha ismernéd a munkásságunkat, akkor tudnád, hogy mi is jobbára a bevált anyagokkal dolgozunk, csk épp nem kakálunk be ha valami kevésbé szokványost van lehetőség használni.
*funkcionális analfabetizmus: az érintett tud írni-olvasni, de nagyon rosszul. Kibetűzi a szavakat, de nem érti meg a használati utasítást, és nem tud a saját örömére olvasni. Ez akadályozza a további tanulást. Magyarországon a különböző becslések szerint a felnőttek 16-33%-a funkcionális analfabéta.
hangszerkészítésben laikus vagyok, de hiszek azoknak a mestereknek, akik jól bevált anyagokkal dolgoznak, mert egy HANGszerben pont maga a HANG a lényeg pl számomra. Utána jönnek a praktikum kérdések, mint pl a kényelem, de az szerintem már a megmunkálás kérdése, nem maga a faanyag (legfeljebb abban az aspektusban ha nagyon sűrű fából készül, ami nehéz, a súly miatt lehet kényelmetlen). Nem hinném, hogy évtizedek/századok alatt nem mentek volna már végig mesterek a fák és azok akusztikai/mechanikai jellemzőin, mert igenis vannak olyan fák amikkel jól fog szólni egy hangszer (megfelelő megmunkálással és hardverekkel), és vannak olyanok, amik alkalmatlanok egy JÓ hangszer alapanyagának. Lehet, hogy minden fából még OSB lapból is meg kredencből meg parafából is ki lehet alakítani hangszert fizikailag, de soha de soha nem fognak úgy megszólalni és nem lesz olyan akusztikai tulajdonsága, olyan sustain, nem lesz olyan LELKE mint egy mahagóninak vagy jávornak.
Az másik kérdés, hogy szvsz összemosod a zenész kvalitását a hangszer kvalitásával. Van egy szint ami alatt még vérprofi zenész sem tud értelmesen megszólalni mert egy óccó hangszer alkalmatlan azokra a finomságok megszólaltatásához. A zenész a szoftver, a hangszer a hardver.
Attól hogy valami nem a szokványos anyagokból van még kényelmes és szép lehet. Attól hogy 1 PU szól nem jelenti azt hogy nincs olyan ami téged a zenédet jobban kifejez vagy netán jobban passzol a hangszered anyagához. Ezeket a dolgokat NEM kéne összemosni. Mert nagyon másról szólnak.
És igen van olyan akinek a kapanyél is jól szól a kezében (Seasick Steve) de az már tényleg IGAZI ZENÉSZ így csupa nagy betűvel. Nem kell messzire menni, hallgasd meg Szappanos Gyuri videóit hogy szól a kezében a Jay Turser nevű kínai csoda. És mily érdekes mégis Blasuius bassokon játszik és Zolkow preampal és custom (talán Sublime? ebben most nem vagyok biztos) szedőkkel... pedig nem kéne neki... mégis azon kapja meg azt a kényelmet komfort érzetet és tudja magát igazán úgy kifejezni ahogy ő azt akarja és elképzeli. Szerintem erről szól a "custom móka", ez az amit a sok fender és gibson evangelista soha nem fog megérteni, és azok sem akik azt várják hogy majd a jobb hangszer, piköp, effekt, erőlködő játszik helyettük, hát nem! Ezek a dolgok csak az önkifejezésben segítenek, a gyakorlást a zenei alázatot és a kreativitást NEM helyetesítik.
(elnézést mindazoktól akiknek a lelkébe gázoltam most)
Bassmanok topikból tudhatnád, hogy van "ott" körtefa és több akácfa bass is. fenyőből vannak a CV Squierek, meg lucfenyő az akusztikus hangszerek fedlapja. A levendula meg nem fa :D