Szia,
Régebbi Prolude (BHV 460) fejemhez vettem egy ilyet, de nem fért be!
A magassággal is voltak gondok, mert a doboz tetején lévő hordozófül csavarjai belógnak, a fej kezelőszervei (potméterei) pedig kilógnak a doboz síkjából.
Ugyan visszavették, de így is kétszer kellett mennem...
Szóval, sajnos rendes rack-et kell venni hozzá, ha szerencséd van akkor kapsz használtat...
hogy ne érjen meglepetés, mérdd meg a fej mélységét és hasonlítsd össze a termék adataival. Az, hogy 2U magas, az még stimmel, de mélységben érhetnek meglepetések.
Ezt úgy tudod "előhozni", hogy a képet tartalmazó oldalon a képre nyomsz egy jobb klikket, és kiválasztod a "Kép megjelenítése" funkciót. Közvetlen elérést kell biztosítani neki hozzá, különben szétesik stb..
ja én írtam be ide egyszer egy veszekedésnél, hogy azért nem jelentkezik Robi, mert Kínában tárgyal, mire Machine megtoldotta azzal, hogy a Thomann már 2000 darab prolude-ot rendelt raktárra...:Đ] Fogtok ti még zokogni is!:ĐĐĐ
Tegnap odajött hozzám a színpadon egy kolléga azzal a kérdéssel, hogy az én Prolude-om hol készült? Mert neki azt az információt szállították, hogy már Kínában is gyártják.
ilyen lett... Még nincs kész teljesen, de már be lett baxva a mélyvízbe: a pécsi Rockmaratonon színpadra került, és csutkára hajtva sem nyiffant ki ;):
Nem bírtam ki, éjjel összeraktam provizórikusan, borítás és hangolás nélkül a mini 115-öst, szól-e egyáltalán...
Szól! Nem mondom, hogy a jobb oldali (ebs neo210 + neo115) stelázsi elsőre durván leverte a koncerteken eddig jól teljesítő bal oldali tornyot (ebs neo210 + régi prolude 212 eminence, beta12A hangszórókkal), de ami már biztos: 210+115 egy leheletnyivel hangosabb, egy kicsit lágyabb az alja, nem "üt" alul, mint a 212, és érthetőbb, analitikusabb rajta az énekhang. A 115 energiája brutális, csak bele volt dobálva találomra a csillapítóanyag, az első két percben úgy köpödte kifele a reflexcsöveken, mintha okádna :Đ
Szóval az eddigi nyereség: kb. 20 cm-rel kisebb stelázsi magasság, kb. 10 kg súlycsökkenés, tisztább zene... A komolyabb pöcsölés azonban most kezdődik...
Eminence kappalite 3015 hangszóró: 85000
1,5 m2 18-as nyár rétegelt lemez: kb. 10000
doboztartozékok, csillapítóanyag, borítás: 10000
asztalos, kárpitos munkadíja + fusi: kb. 15000
kb. 120 ezernél tartunk, és még nincs összerakva, behangolva - és ez utóbbi eleve megfizethetetlen :))
"egy jó keverős a kulcsa az egész koncert hangzásának"
Pontosan erről van szó, a "nem szarral gurigázó" zenész elszarakodik a cuccával, fingja nincs a végső összhangzásról, kb. annyi a füle és tudománya, hogy a banda közepén állva mindent jól felteker a gagyi cuccán - természetesen a többiek rovására :ĐĐĐ
Az ideális basszusalapban az a legjobban használható hangfal, amelyiknek nincs egyénisége és "saját hangja", mert ezzel csapja be magát a legjobban, egyre nagyobb távolság lesz a vonaljel és a hallott hang paraméterei között. A keverő embernek is nehezebb dolga van, mert szinte ellenkező irányból kell nekifutni az egész zenekarnak, mint ahogy az normális lenne. Az ilyen extrémfasz okos basszerosokat szokták aztán alapból leszarni, és tolnak egy kis dünnyögős basszust a gitár alá, osztjóvan :)))
"Hanem pl beállás és koncert alatt, amit közvetlen a cájgból hall az adott zenész (és az első néhány sor a közönségből). "
Igen, én is erről beszéltem, ami kijön a hangszóróból az az esetek nagyobb százalékában rossz, mint jó (hazai előadók esetében, de a Slayernél pl.mindig katasztrofálisan szar :D) És nem vörös, kék lyukas, wigwamos bulikról beszélek, hanem Pecsa, Papp Laci aréna, fesztivál nagyszínpadok.
Tehát pont az ellentéte igaz amit írtál, egy jó keverős a kulcsa az egész koncert hangzásának. Én hallottam , ők tényleg építenek a szarból várat :)
nem koncert hangzásra gondoltam elsősorban (kifele) mert az vonalból megy ki, onnantól a keverős azon csak ronthat vele a PA rendszerén. Hanem pl beállás és koncert alatt, amit közvetlen a cájgból hall az adott zenész (és az első néhány sor a közönségből).
Koncert hangzás szerintem egyáltalán nem mérvadó, mikor egy óráig 2 kondit forrasztok fel-lebent a viszonylag kicsi, nem visszhangos műhelyben, aminek a különbségét az emberek 95%-a észre sem venné süketszobában sem...koncerten meg... :) Az meg, hogy ki mennyit, mióta, hol játszott, és milyen hangzással az itthoni zenei életben, arról órákat tudnék mesélni... :D
Én is kíváncsi vagyok egyébként arra a ládára, 115-ből még nem hallottam úgysem meggyőzőt :) Nekem egyik legjobban tetsző hangzásban volt 212 láda ( Modulus gitár, eden 300-as csöves fej, aguilar 212, eden 410 együtt ). A másik meg ltd ta-200, Ampeg svt4pro, ampeg 810...de az más stíus kicsit :D
de ez pontosan milyen formában is kötödik a Proludehoz vagy Robihoz egyébként? Ezek a ládák Prolude néven fognak napvilágot látni egyszer? csak hogy ontopik legyek...
háááát egy pár bulin már szolgált alapként a Hightower, de senki nem említette volt, hogy kukorékolna a cájg (mérmint sem közöség, sem főleg kollégák), sőt inkább bólogattak, még olyanok is akik közel sem ma kezdték, hovatovább eddig sem szarral gurítottak. A konkrét hangolását (belső felépítését) Robi tudná elmesélni, és nem szedtem szét, mert minek...
Mindennek ellenére mivel kíváncsi műszaki emberke vagyok, akit tényekkel (hanggal) igenis meggyőzhető ezért ha elkészül a sztekked nagyon szívesen vetném alá egy A/B tesztnek, mert amiket leírsz a konstrukcióról az nagyon tetszik, főleg hogy jól átgondolt és hogy mai szóhasználattal élve "smart" soluton. de száz szó is ide vagy oda, engem a teszt (fül)győz meg úgyis a végén.
(gy.k. ezt senki se vegye még önmagában benyalásnak, mert tényleg szimplán kíváncsi vagyok).
Csak nekiülök majd a bass előfoknak újra, amint lesz szabadidőm...igazából komplett fejet kéne, de nem vagyok én milliomos, pár száz watt full csőre anyagot gyűjteni :D
Van most nálam amúgy egy Ampeg svp2...graf eq nélkül nagy csalódás.
ugyanmá, az összeadás csak nem gond, a láda és az összes szerelék is rárakható a mérlegre nem? :) A te meccsednek azonban itt valóban vége, van egy könnyű, ám hangolatlan, kukorékoló 212-esed...
A lényegi különbség azonban a belső csillapításban, a ládafalak rezonanciáinak feljebb tolásában és a reflexnyílás hangolásában van... Na ezt egyik gyár se csinálja meg neked semennyi pénzért, ezért nem szólnak úgy sose, mint sakk-matt ládái, amik olyan gondosan készülnek, mint egy hangszer. Ezeken a bézgitár szólal meg, a te böhöm ládáid meg csak ládahangon bömbölnek. Nem egy bajnokságban versenyezünk...
Nézz bele pl. ebbe: a különböző csillapító anyagokkal való bélelés előtt most kezdem a falak megosztását, merevítését, egymáshoz csatolását: ebből olyan tiszta középmélyek fognak kijönni, amilyent te még nem hallottál, wazze, akárhány tyúkketrecet raksz egymásra :Đ:Đ
dehisz a Te ládád még el sem készült, tehát nem tudhatot hogy mennyi lesz a vége max becsülni tudod... Az én ládám kész van, viszont veled elnnetétben én már emeltem a ládám, simerem a súlyát.
15 pont -> 15 kiló.
Sajnoálom ,a bíró lefújta a meccset, 16:4 ide (1:0 volt félidőben oda)
Úristen, a hifisták között is az a leggázabb, mikor valaki a NASA-val, meg az űrtechnológiával jön, ez a leggagyibb marketingszósz, az összes palimadár erre ragad :)))
Amúgy 15,7 kiló még mindig nehezebb, mint a 15, nemtom hogy jött ki neked ez a pontozás...
Aztán meg nézd meg az én kappalite15 és a te deltalite12 hangszóróid paramétereit, a Deltalite12 teljesen felbillent, alul semmi, csak kukorékol, mint egy kiskakas (a NASA ketrecben:)):
Számojjá, wazze!, a 2 db 12-es mekkora előlapon fér el? A KO 115-ös 56,5 x 42,5 42,5 cm. Amúgy láttam már prolude 212-t, újat is, régi meg nekem is van. Ja azt tényleg nem mondtad, hogy a tied kartonpapírból van... /2:0 ide, szerva ott :Đ
csakhogy a 2x12-es ládáid soha nem lesznek úgy kimerevítve, -bélelve és hangolva, mint ezek ;) Amúgy meg ellenőrizd azt a mérleget, a hangszóróid eleve vagy 2 kilóval nehezebbek, a ládád nagyobb, kb. másfélszer nehezebb fából van, még akkor is, ha csak 15 mm-es a doboz falvastagsága... /1:0 ide, szerva ott :Đ:/
Minden idők legkisebb és legkönnyebb 15"-os dobozai készülnek... Maga a doboz 8 kiló, hanyatt esik, aki megemeli:)) Neomotorral, béléssel, borítással lesz kb. 15 kg::
Na de így már nem játék! Nem fogja zavarba hozni még egy easy play fej se:
1800 Watt színuszos 3600 Watt zenei teljesítmény... KO-Max - igazi kiütés a kötsögöknek! :Đ:
A 2U rackméretű dobozban már ott ketyeg az easyplay zászlóshajó visszaszámlálója a 2 kWattos beizzított tápegység diktálta ütemben... A két csatornás sugárhajtómű egyelőre üres paneljei is ott fészkalódnak már a hűtőventi környékén, keresik a legszellősebb helyet... Robi a kánikulában sem lazsál!:)
Jah, nem csak a drive, a mély, közép, magas tonepoti is tekergetve van, de nem is annyira a hang tónusa, mint inkább a torzítás jellegzetességének kiemelésére. Ez egy 50 Wattos fullcsöves gitárfej amúgy...
Ja, mert a Reiner előfok finomabban torzít, ez Philosophy fullcső meg néha nagyon trottyos...
Ez viszont biztos közelebb áll a füleidhez, lévén konkurens gitárerősítő, hehe:)
Nos, így szólt ma délután a szomszéd bézer egy Fender JB-vel - a drive gomb folyamatos tekergetése közben:):