á haver, figyelj! nekem se tetszett eddig, mert elég kevesen játszanak úgy ahogy én szeretem hallani a cuccot. próbáld ki, aztán lehet okosakat mondani. hangmintáról, videóról erősítőt venni, véleményt alkotni olyan, mint csetelni meg kiverni. :D
az igazi érzelmekhez kúrni kell, személyesen. jó a ko, sőt! g***ijó!
nem sok embernek van jelenleg lehetősége kipróbálni élőben egy proludeot. vagy odautaznak Robihoz, vagy koncerten valakihez odamennek, hogy kipróbálhatom a cuccod? maradnak a hangminták, amik olyanok, amilyenek, ezekre tudunk támaszkodni.
ha hallasz egy új cuccról, mit csinálsz? rákeresel neten. google, vagy youtube. a google kidobja a honlapot, youtube kidobja a videóid, esetleg valaki eljut eddig a topicig, és slussz.
egyrészt csak a szedett-vedett hangminták állnak rendelkezésemre (meg baromi sok más embernek), másrészt a legtöbb fejet nem tudod kipróbálni több ládával a legtöbb hangszerboltban. evvan.
Először hallgasd meg élőben, utána legyen vélemény mert úgy korrekt.
A videóim színvonala erősen változatos, ennek több oka is van.
Egyrészt egy részük egyszerű fényképezőgéppel lett felvéve, annak a mikrofonjával.
Aztán beruháztam hangkártyába, ami sokat javított a hangon de még tanulni kell mit és hogyan. Hozzáteszem a közepes színvonalú videó is több volt mint a semmi, mivel akkor nem létezett egy Prolude-os videó sem!!!
Továbbá ha megcsinálsz egy tök jó videót, az a feltöltés során lebutul, 128 kbit/sec mp3-á. Nem tesz jót a hangnak.
Mivel nem manipulálom a hangot, nincs mastering, eq, kompresszor, így kell megítélni.
Fontos továbbá, hogy ki min hallgatja meg a hangmintát, mert egy lánc minden eleme fontos a hang esetében.
Nincs bajom az Ashdown cuccokkal, használtam is évekig egy ABM fejet meg több MAG ládám is volt, de egy A-B teszten elvérezne szerintem, bár néhány alkalmazásában egyébként talán jobb, de összességében nem hiszem.
Ezekkel együtt sem gondolom hogy bárkit meg kellene kövezzenek.
szerintem óriási baromság egy "szedett-vedett" hangminta alapján dönteni egy erőlködőről! meg kell hallgatni élőben egy (vagy több) jó ládával és jó hangszerekkel!
amúgy személy szerint a "szedett-vedett" hangmintákat eleve nem tölteném fel véleményezésre
Elfelejtettem beszámolni a múltkori tapasztalataimról. Öcsémék zenekara játszott a basszuscucc beállításánál segédkeztem egy asdown mag erősítő volt egy szintén asdown mag 4x10"-es ládával. Na abból az asdownból nehéz volt jó hangot kicsikarni, jó sok mélyemeléssel lett valamennyire használható illetve hallható hangja. Egy dinamikátlan küszködő vacak az egész a láda tán egy fokkal jobb.
Nekem nincs KO-m, de volt szerencsém próbálni nem egy kategória a kettő!
Nem kötekeni akarok, de szerintem pihend ki azt a sörözést.
Illetve felmerül a kérdés, hogy milyen körülmények között milyen beállításokkal milyen hangfallal, hangszerrel stb. hallotad az a KO-t.
Illetve belinket videók alapján nehéz objektív véleményt alkotni ott eleve romlik a hangminőség + kérdés hogy min hallgatod vissza. Javaslom, hogy ha lesz rá lehetőséged próbáld ki te magad.
Nekem egy ProLude 602-esem van, saját építésű rackdobozával együtt 21 kg nem vállnék tőle meg mert iszonyat jó! Ha majd a KO jobban kiforrja magát kell majd egy olyan is, de a 602-es mellé és nem helyette.
nem vágom ezt a KO mániát.... és igen, most meg fogtok kövezni. nem hallottam még élőben KO-t, úgyhogy lehet alaptalannak titulálni amit írok, de nekem baromira nem jön be. hallottam a linkelt hangmintákat, Bassplanet videót is megnéztem, és egyszerűen rossz. még egy régi ashdown mag kombó is jobbnak rémlik, amit pár hete próbáltam:D mi a jó benne? hogy kicsi? vegyél egy pedált és menj vonalból:D a rackedbe meg úgyis csak barkácsolva fér bele.... na mindegy, megyek, kialszom a sörözést:D
pontosan hány és milyen Behringer előfok(ok)kal dolgoztál?
Nekem régebben volt egy Mic200-as kis előfok, árához (kb 10 ropi) képest iggen jól és kis zajjal dolgozott. Csak azért adtam el, mert nem volt jó, csak feleslegessé vált egy kűlső USB cucc következtében, de rosszat igazából nem tudnék róla mondani.
Indt tudjuk egy híres magyar pikápalkotó egy Behringer Ultrabass erősítő igen keskeny és "púpos" frekvenciamenetének inverzét készíti el minden hangszedőjében :)
Szóval a mikrofonok nagyon homályosak, a vonaljelek is olyan "fátyolosak", annak ellenére, hogy van bennük elég magas, de mégis olyan "mű". Mintha nem is lenne előfok, csak tényleg száraz vonaljel. Pedig, ha jól sejtem a D.I. az post EQ. Meg nekem - de ez ízlés dolga - a presence-ek nagyon hiányoznak és most ezen nem azt értem, ahogy én szeretem, hogy kurvára emelem, hanem annyit sem hallok benne, amennyit - szeritnem - kellene. A JB hídi hangszedő jellegű minta tetszik amúgy legjobban, de - szerintem - befolyásol a hangszer és a játék. Tényleg ne haragudj, és bocs, hogy ilyeneket kell írnom, de hát "kérdeztél" .....
És bázz! Most, ha középen állok, a legeslő mintánál tényleg nem hallatszik a jobb oldal .
Egyébként meghallgattam, a "heréltség" valamelyest csökkent, hogy most már van mélyem, a vonaljel sem cincog annyira, de valami még mindig nem az igazi. A vonaljelben még mindig kicsit kevésnek érzem a mélyet - de közben ugye ezt már sakk.mattal megbeszéltétek, hogy miért volt -, a mikrofonjel meg - szerintem - továbbra sem mérvadó - szerintem -, mikrofonozási hibák miatt
Vazze! Most kötöttem át a hangfalam, mert fázisfordítva volt az egyik. Ezért hallhattam én mindkét oldalt,a többiek meg nem, mert nekem így jöttek azonos fázisban :D
Most újrahallgatom mindet ...
tényleg azt tudom mondani, hogy vegyél egyet, koncerten ebből menj a keverőbe és megjönnek a hangok. nem próbáltam még a ko-t, se studioban, se koncerten de mivel ezzel a legkönnyebb dolgozni, használom.
SSR-ben készül az új kislemezünk, jan végén lesz a reamping, akkor mindent mindennel ki lehet próbálni, úgyhogy lesz megfejtés.
Az a helyzet, Sansamp RBI egyetlen bass előfoknál nem volt jobb az én fülemnek. ( Azt meg én csináltam magamnak, egyetlen példányban létezett, aztán szétszerelődött :D)
de majd az évek meg a turnézás igazolják az elméleteket, vagy nem. :D
viszont az mindenképp nagyon pozitív, hogy bármi van vele, lehet kihez futni, hogy gáz van!
a behringer keverő a legelején kicsit szűk keresztmetszet, de ettől függetlenül, amit keresni vélek, az - kicsit túlozva:) - egy tranzisztoros zsebrádió 5 centis hangszóróján is átjön. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a zeneiség lényege, lelke valszeg a középtartomány fázisviszonyaiban leledzik, sőt, továbbmegyek: az elektronmozgások szintjén. A KO-ban két hiba van, ami hatványozottan gyengíti ezt a fajta zenei kommunikációt: a legelején valahol (lehet ez egy darab nem megfelelő szerkezetű drót, egy szar dielektrikum valamelyik csatolókondiban, egy kapcsolástechnikai rákos daganat, bármi), plusz az alsó sávszűrő a végén, ami taccsravágja a lüktetés dinamikáját. Két hiba egy láncban soha nem összeadódik, hanem szorzódik vagy hatványozódik. Legelőször az ismert, könnyebb hibát szüntetném meg, kivenném a felüláteresztő szűrőt, nagyobb esélyem lenne az első szűkítőre rábukkanni.
(Konkrétan össze tudtam hasonlítani a két állapotot: az 1200 wattos digi PA végfokban van egy kapcsolható 30 Hz-es mélyvágó. Kikapcsolva, és helyette egy limiterrel sokkal zeneibben szól, mint limiter nélkül mélyvágva... Ez tuti, mérget vehetsz rá.:)
Felvételi lánc: nem tudom milyen típusú AT mikrofon és a vonal bele a Behringer kiskeverőbe, tovább line6 külső hangkártya.
Monitor: a terem, online. :)
Visszahallgatás: 3hét múlva.
És tetszik vagy nem ezek lettek.
Az én rackesítési javaslatom szerint bármilyen dizájnban megjelenhetne a KO-Klicskó, akár a VBA400 stílusában is... Ahhoz persze kicsit máshogy kéne szólnia:Đ
ez a megoldás a fából vaskarika, mert miközben két egységnyi helyet foglal a rackben, nem alakítható vissza teljes szétcincálás nélkül kisdobozzá. Én külön kivágott rackelőlapot melléklnék a kisdobozhoz, amit az eredeti kis előlapra lehetne a 4 csavarral felfogatni elölről.
De ezt is csak a kényszer szüli. A KO doboz jelenlegi állapotában nem rackbe való, hanem magában hurcolásra. Márcsak a hiányzó effektköre, tunerkimenete miatt is. Tipikus másodkészülék megjelenés.
"hallottam KO-t, meg Klicskot élőben"
más dolog egy adott akusztikai, zenei környezetben koncerten hallgatni valamit, és más a tesztprocedúra. Lehet mindennapi használatban jó átlagos színvonalú bármilyen készülék, de nagyon spciális zenei pontokon, pillanatokban elvérezhet - ettől még az ún. ár/érték aránnyal lehet nagyon jó vétel.
Az igazán jó készülék azonban ezeket a kritikus "zenei eseményeket" is valósághűen leközvetíti, sokkal nagyobb a "katarzisfaktora", mint az jó ár/érték arányú készüléknek. Ezeket a pillanatokat kell a tesztelésnél megtalálni, lemodellezni, és az áramkörök, alkatrészek nyelvére lefordítani.
(Klasszikus high-end sztori, hogy a roppant fárasztó tesztelésen a zenei részletekre órák óta feszülten figyelő zsűrorok közül az egyik benyögte: "tartsunk szünetet, hallgassunk inkább zenét az x készüléken".
Amúgy tényleg ne haragudj, eszem ágában sincs degradálni a munkásságot, sőt tisztelem, amit csiálsz, a mostani véleményem csak a linkelt maréknyi hangmintára áll fenn !!!! Lehet holnap már tök mést írnék rá ...
akkor valaki meséljen már nekem erről a sexy szignécsörröl, mert az ránézésre sem az a kis buta előlapos megoldás, ami itt szóba került, viszont igen masszív megoldásnak tűnik. Vagy tévednék?
Fordított este is lehet ám! A rácsra kerül valami feszültség, ami eltolja a munkapontot, nem szól jól a cucc, a laikus meg reklamál, meg sarazza össze-vissza a Zinternetten, hogy szar az XY cég erősítője, ne vegyetek, vagy gitáros "szakszóval" akár ezt is írhatja: "nem bírja a pedált"
Sajnos detto .. itt jobb a vonal de itt meg befolyásol a téma maga. A kevesebb magas és a híd pickup, valamint a staccatos játék miatt több mély érzetem van.
Hát..hallod, ki fogsz utálni ...
Mikrofon: homályos, tökre olyan, mint mikor egy magnón elállítódott a fej ..
Vonal: A középvágot rész harapósabb, de nincs alja, ha az EQ ki vankapcsolva szintán fátyolos. És "herélt", de lehet csak a mikrofonoshoz kpest, amin kevés amagas és ettől mélyebb tónusúnak tűnhet
Én úgy gondolom, itt valami a felvételi láncban lehet, mert hallottam KO-t, meg Klicskot élőben. Milyen előfokot hazsnálsz? Pl. szerintem a miki ki sem vezérli az előfokot, vagy a hangnyomás votl kevés, nem tudom, nem értek ehhez, de valami baj van az biztos.
bazmeg, pár hete ajándékoztam el egy rakás olajkondit, amiben lötyög az olyaj, ha megrázod. Évekig gyűjtögettem... Nem tudtam, hogy ekkora lelked van, köcsög:ĐĐĐĐ
egyik mintánál sem hallom a hangszer lelkét, pedig ezek valszeg nem gagyi hangszerek. És nem azért, mert különböző pu állások vagy eq farigcsálások vannak ezeken mind át kéne szólni a fa és a húr gazdagon "sűrű" rezonanciáinak. De nem. Nem hangszereket hallani, tárgyi mivoltukban, hanem hangokat, soundokat...Nem tom máshogy megmagyarázni, csak én is hangmintákkal tudnám, de az túl hosszú...
Mindig is akartam építeni egy fejet elkók nélkül...aztán mire összegyűjtöttem egy fél fejre való olajpapír kondit, inkább egyesével betettem ebbe-abba :D
Én csak a cső-kondi-ellenállás szentháromságban hiszek :D ahogy az autó is hátul hajt, no abs, no injektor, smd-nek a számítógépben, meg a mobiltelefonban a helye :D
A mélyvágás ebben a fejben még benne volt. A többit a mikrofon vagy a vonal jelből következtetted ki? Illetve melyik mintákból, mert 3 különböző hangszer szól.
látom, te is a kőkorszakban élsz:Đ:Đ
akkor már csak azt magyarázza meg valaki, hogy ez a szer miafasztól szól olyan kurva jól, hogy a t21 végfok is behúzta fülét-farkát:
biztonsági okból, miért bíznának a pedál, multi gyártókban, ki tudja milyen szart nem képes egy gitáros az erősítő elé kötni. A basszusnál meg a hangszerkábelen vezetett tápfesz miatt is le kell választani a bemenet.
ha most egy csöves erősítő élesztése folyna, a szenteltvízbe mártott csavarhúzón kívül kérnék egy kapcsolási rajzot, és sorrendben a következő alkatrészeket karikáznám be: bemeneti csatolókondi cseréje típusra, esetleg értékre is, ha van fázisfordító, annak a csatolókondijai, ha van visszacsatolás, megpróbálnám csökkenteni(!), tápszűrés esetleges táprezonanciák kiküszöbölése, jelvezetékek cseréje(!), ilyesmi...
De hát ez nem csöves kütty, ezért fingom nincs miért van hol sűrűbb, hol ritkább szövésű fátyol - néha pokróc - az egészen. Úgy érzem, nagyon sok információ nyelődik el valahol. Ha a legalját lekaszáló felüláteresztő szűrő ki van már iktatva a végfok előtt, akkor meg mégnagyobb a talány.
borzasztó nehéz referenciahang vagy készülék nélkül tesztelgetni egy zsebrádiót is, nem egy ennyire bonyolult dolgot, mint hangszererősítés. A fül memóriája kurva hamar felejt, és roppant hamar alkalmazkodik bármilyen hangzáshoz.
Az a problem ezekkel a hangokkal, hogy minden pillanatban van a háttérben valami idegen, tehát NEM A ZENÉBŐL SZÁRMAZÓ hang, ami élvezhetetlenné teszi, mert mindig ugyanúgy szól, nem hordoz érzelmet, nem lüktet a zenével. Ez hol a Boss torzító pedálok papírzörgésszerű zizegését idézi, hol matt puffogás-szerű, de semmiképp nem dögös bézhang. Az igazán jó torzító nem a hangszer hangja helyett tesz be valami zenéből generált felharmonikust, hanem magát a zene szövetét rendezi át így-úgy, akárhogy, de bármilyen állapotában is mindig ZENEI hang marad.
Ja igen, az az eset áll fenn, hogy a vonlajelen a hangfal inverze jön. A linkelt mp3-ban (x1_4.mp3) pedig a vonal jel oldala hangosabb, vagy annak tűnik.
Hogyne lenne jogod, azért tettem be. Nem tetszik, herélt, ok. És ez:
ABM810 előtt mikrofon: x1_810M.mp3 KO volnajel: x1_810L.mp3 Hozzáteszem ezek nyersanyagok, csak a hangerő van maximizelve.
Felvétel közben sajnos ki-be kapcsolgatva van az eq, amin enyhe mélyemelés és közép vágás van, de legalább az is benne van.
Nekem szól a bal is, de halk és zeng. Nincs jogom véleményezni, mert igénytelen vagyok, de ha lenne, akkor azt mondanám, elég herélt hang. Ennél még én is több mélyet szeretek :)
semmi gond! metallik "problémáján" azért élcelődtem, mert felvázolta boldog-boldogtalan a lehetőségeket, Robi is elmondta az ő oldaláról mi a megoldás, de metallik nem igazán tudott túllépni rajta. nem értette, hogy az ő problémája nem általános, a többség másként kezeli a cuccait, más körülmények közt zenél és nem mindenki van kiszolgáltatva a cucchajigáló roadoknak. Robi utóbbira is megírta a megoldást, rackes előlappal is készít KO-t!
Akkor fére értettelek, bocs. Bár azt nem értem, hogy metallik rackes cuccain miért élcelődtél ennyit, szerintem tökélestesen érthető, miért kell és hasznos a rack... ^_^
Nekem csak rock/metal klubos, illetve még az alatti (kocsma, nem élőzenére "kihegyezett" hely, se színpad, se hangosítás, sokszor még konnektor sem :D) tapasztalataim vannak ...
nem szivatok senkit! olvass vissza figyelmesen és megérted! itt konkrétan phonaak erőlködő hordozó szivacstokjáról volt szó, amit a mini fejhez csináltatott. erre írtam, hogy nekem is elég lenne! nagy méretű, dögnehéz fejeket én sem szivacstokban hordtam, hanem rackben, (lásd az ex WW, Prolude vagy Trace fejemet)! Ha lenne digit erőlködőm, azt nem tenném rackbe, hanem egy vastag szivacstokba, mint phonaak, mert nekünk nincs roadunk és nem dobálunk semmit. Magamban és a zenésztársakban megbízom, színpadon vagy kívül pedig más nem nyúl a cuccainkhoz!
Ha a raktérben rögzíteni kell valamit, hogy ne repkedjen útközben te mivel teszed? én gumipókkal! még a monitorládákat is le kell pókozni, nemhogy az annál könnyebb dolgokat, különben repked és csúszkál minden útközben és sérül! szerintem ehhez nem kell sok fantázia, de lehet, h tévedek!
Egyébként megértem amit írsz teljesen, ne gondold hogy rack ellenes vagyok mert nem.
Olyannyira hogy ha nem jött volna a válság akkor már lenne olyan Rockcase által gyártott élkerekes kemény tokom amibe 3 basszusgitárt lehet beleállítani és a színpadon is ellátja a gitártartói feladatot.
Sőt ha minden jól megy akkor rendelek egy félkemény duplatokot ami könnyű és mégis masszív.
A keménytokot akkor utáltam meg amikor sárgabuszon (Volán) vittem még a kombómat is.
Megváltás volt a puha tok!!!
ezt a "kiékelős gumipókos" megoldást légyszi oszd már meg, mert képileg lehet szegényes a fantáziám de valahogy nincs előttem a szitu hogyis kellene elképzelni
hát igen, úgy tűnik itt a legtöbben vagy elit helyeken lépnek fel, vagy egyáltalán nem, de hogy rock/metal klubos tapasztalataik nemigen vannak, az a vitából kiderül.
szegény Charles sokat szívott, mert neki Schecter Avengere van, ami nem egy strato forma, emiatt a hagyományos keménytokba nem lehet betenni, viszont egyetlen bolt vállalta az országban, hogy behozza a gyári keménytokját, de azok is már fél éve folyamatosan hozzák...
Így külön, maszek formatokot kell csináltatni hozzá, mert csak puhatok van, de abban ő sem bízik. És tudjuk, bármennyire is vigyáz valaki a hangszerre, nem lehet ott minden percben mellette és elég 1 idióta, aki akár véletlenül vagy részegen akér backstage-ben akár szinpadnál, vagy akármikor rálép, keresztülesik, rápakol vagy egyéb borzalom. Egy drága hangszer (ami 2k körül/felett van az én mércém szerint már bőven az) szerintem megérdemel egy keménytokot, ahogy egy igényes erősítő is egy rekket. Most a ENGL fejet szeretné berekkelni, mert annak is csak szivacsos puhatokja van, de annál ő is jobban félti minthogy rábízza a véletlenre.
Mi pl nem szeretjük ha a turnébusz UTASterében van hangszer vagy erősítő, a cuccnak hátul a helye, de azzal viszont bármi történhet pl egy erős fékezésnél vagy akármi. De ugyanez a színpad, a backstage. Azért jobb érzés biztosnságos rekkes/keménytokos megoldásokban tudni a drága cuccokat, ezzel csak az amatőrök vitatkoznak.
mondjuk a Bíborszél baromira nem egy kategória a tömegsokkoló zenekarok hányadékszagú helyeken történő heti rendszeres pusztításával és falbontásával:Đ