van 3 db kemény tokom, de csak puha tokot használok. sokfelé játszottam már, semmi gáz nem volt még se a gitárral, se a tokban hordott MB fejjel. csak ésszel raktam be a mikrobuszba. ennyi az egész
Külön tisztelet azért mert énekesként is beruháztál cuccokba!!!!
Már basztatom az énekeseket akikkel zenélek, hogy az hogy van, hogy én elviszek egy koncertre egy félmillás cuccot Ő meg semmit, holott az ének az egyik legfontosabb elem a zenében?! Mikrofon, egy aktív láda legalább monitornak, effekt stb...
E miatt be vagyok rágva! Persze jó ha van a hangosítónak minden de mi van ha valami nem fasza??
Nem csak turné van a világon :D Mi Lada Samarával járunk ide-oda ... keménytokom amúgy is csak egy van a Jolanámhoz, de a Samarás zenekarban pont egy másik Jolanát használok :D
Van sok komoly zenekar, aki bérel termet, de akinek van fix, sem mindenki hagyja ott és van sok zenész, aki több zenekarban is játszik, de nicns midnen próbahelyen feje, mert az azért elég durva lenne, meg hát minek?
próbára felesleges hurcolni fejet, komolyabb zenekarnak van saját terme saját fix cuccal. Ami sajnos sokesetben nem éppen baráti áron van, épp ezért lassan keresnünk kell egy másik termet a meglévő extrahúzósrezsijű helyett. Tedsz Pesten 20-25nm-es fűtött,biztonságos, zajongásra alkamas helyet szaniterrel + parkolási lehetőséggel és nem albérleti áron?
Ja, a 20 kg minden szempontból lélektani határ. Itt azonban nem csak ez a lényeg. A kis méretű pihekönnyű cucc valóban jó, próbára hurcolni, tartaléknak az ülés alatt, ilyesmi. Ez azonban roppant sérülékeny, és sose fogja tudni soundban azt, amit szeretnél. A felszerelés (és ebbe mindent beleértek a 20 centis jack-kábeltől a hangfalakon át a pedálok tápegységéig!) legnagyobb próbatétele azonban a vidéki klubhaknizás, főleg ha több zenekar lép fel egy este.
épp most frissítem a tech ridert, az ének setupból már kivettem a kompit (mert az van a TC-ben), csak a delay hiányzik a láncból egyedül azt kellene a hangosítójózsinak auxból megoldania. Azt még néhol csak meg tudják oldani, több kevesebb sikerrel. Tudom, biztosra kellene mennem egy delay effektel, hogy még azt se bízzam a véletlenre, lehet, hogy rászánom magam egy kis 2U rakdobozra és beleépítem a PSM200 vevőt és valami rackes delay-t, ha nem is Lexicon kaliberűt, de valami működőt..) A Yamaha keverőmben van delay, de az énekcuccot nem szoktuk elvinni, csak a delay miatt meg elvinni a MG16/4FX-et kissé túlzás...
A hazai rockklubok túlnyomó része igazi balkáni körülményekkel operál, mindíg a legrosszabra kell felkészülni.
én is 20kg alá szeretném szorítani a rekk tömegét, amire pl a Klicsko+wireless+hangológép 4U-os normális mélységű rekkel meg is oldóna. Ugyan az 1U kulcsos szekrénykémnek így nem lenne már helye (sajnos a 5U nemigazán szabánykivitel, csináltatni meg drágább mint készen venni).
De ezért erre még alszok egy párat, mert a mostanit összehozni sem volt egyszerű és annyira nem szeretek variálni, bár ha épp nincs ród és fel/le kell venni a ládatoronyról a rekket akkor mindíg átfut az agyamon Newton törvénye...
Ez a leírás inkább a szegény ember vízzel főzést juttatja eszembe. Mostanában kezdek szembesülni a hazai klubrendszer adottságaival, ahol gyakorlatilag az énekes frontember van legjobban kiszolgáltatva a két tbox top + behringer powermix című helyi hangosításnak - persze monitor nélkül. Így valóban áldás lehet a fülmonitor és a TC pedál, de azért be kell látni, ez utóbbi kifejezetten amatőrcucc, ezeket a funkciókat a keverős effekt-rackjében kéne elintézni, ha lenne neki:))
ezek jelenleg egy örökölt kemény, számzáras aktatáskában utaznak. Mikor a koncerthelyeken előveszem, a helyi hangosítójózsik először azt hiszik, hogy tele van dellával (vagy épp narkóval), mint a filmekben
Aztán jön a rácsodálkozás: először meglátják a TC Voice Correct XT-t:
- emmegmi?
- az, amit rendszerint a énekhangosítóknak kellene csinálniuk
- ???
- többek közt zajzár, kompresszor, gerjedésgátló (ez nincs rekkes kivitelben, viszont külön kapcsolható a effekt + a korrepetitior bónusznak, ezért lábpedál)
Aztán előkerül belőle a Shure PSM200 fülmonitor rendszer
- ammegmi?
- az, ami azóta kell, hogy a klubok 90%-ban nem tudnak olyan kontrollt adni lábmomitorral, hogy vagy nem hallani a színpadi zajban az éneket, vagy úgy túlküldik hogy pillanatok alatt a zenlészek és a közönség nem "kis örömére" olyan gerjedébe kezd a mikrofon hogy öröm nézni a fejeket...
A Shure Beta58-at már általában megismerik, ha nem is a típust, de hogy valami mikrofon
- ammegminek?
- mivel nemigen szeretek mások által korábban teleböfögött/hányt/köpködött mikibe énekelni (fene a kényes pofámat, mi?!?) továbbá ennél jobbat a magyar klubok 99%-a amúgy sem tudna biztosítani inkább azt is magammal hordom.
Namost, ezeknek egy kis szivacsos utazó koffer éppen jó lesz. Hogy miért nincs berekkelve?
- ennek a TC-nek nincs rekkes verziója, amúgy is láb mellett kell lennie
- a Shure PSM-nek vevőjéhez ugyan van rekkfül a beépítéshez, azonban annak a helye a bulikon mindíg bizonytalan, sokszor a keverőshöz van odatéve, tehát nem képezi szerves részét a setupnak, nem alkot olyan egységet mint a bassrekkben pl a fej+wireless+hangolo+1U kulcsos szekrényke az egyéb okosságoknak.
jó, hát nem mindenki szereti a profi megoldásokat (profik berekkelik a cuccaikat és az 10 év múlva is cucc lesz).
Én relatíve ritkán cserélgetem a cuccaimat, amit meg megkeresek jócskán megadóztatott munkával, azt megbecsülöm és vigyázok rá. Tudom, ritkaság zenészek közt, de én ilyen vagyok. Nem űzök sportot abból, hogy havonta cserélgetem a cuccaimat mert pl úgy leharcoltam 1 év alatt vagy szimplán meguntam.
Ez kísérleti makett, a landmark fejből gyakorlatilag a kisjelű áramkörök vannak csak használva: a két csatorna megfelel a Sansamp két előfokának (rbi + rbm) + a kimeneti xlr áramkör. A t21 végfok kikötve, a 4 kg-os toroidtrafó a tápkondikkal együtt ki lett véve, így a t21 súlya csaknem felére csökkent. Benne van viszont egy kompresszor, egy végfok előtti limiter (a leghasznosabb gomb az előlapon!:) + 9 Voltos tápegység a pedáloknak és a rádióvevőnek. A végfokba is van minimális átkötés és ezt is a t21 kapcsolója indítja. A 7 kilós rackkel, az összes kábellel, hangolóval, beépített rádióvevővel, pedálokkal együtt 19,5 kg a cucc, de semmi szerelés, 1 konnektor + hangládák bedug és haddszójjon.
kell az, ha van saját ródod! de ha van ród, akkor minden dobozolva van és a dobozolást sem te végzed el, hanem a technikusod lefocizza egy erre szakosodott műhelyben :) te csak nyögsz h mien cucc kell, oszt csá :)
de ha még belemegy a wireless, netán hangológép akkor megint ott tart az ember hogy egyszerűbb egy jó kis rekk.
Ez a kis kuffer pont jó lenne az énekkiegészító (TC pedál, mikrofon, fülmonitor rendszer)
Ez Obis kuffer?
amúgy az ex bandámban a rack méretű dynacord és ágota PA végfokokat tok és rack nélkül hajigáltuk a busz fémpadlójára. tiszta ütött-kopott és karc volt mind, de sosem volt baj velük!
Erről beszélek, elég is az! A tököm rackezne meg kofferezne, csak metallic készül az atomháborúra és nem látja be, hogy tucatnyi megoldás létezik a problémájára! :D
Vagy Fila táskában :D
De amúgy komolyan, pl. Phonaak csináltatott a "sárgának" egy fasza bélelt vízálló tokot, meg szerintem azóta már a Klicskónak is.
Tényleg off a téma, de még egy gondolat: nem kötelező gityi tokban vinni a fejet, ezt senki nem mondta! Csak egy olcsó, de atombiztos ötlet a témára. Gityi keménytokban, a fej pedig egy másik keménytokban, mégpedig egy mindenütt, több méretben is kapható alu szerszámos kofferben, amit belül ki lehet bélelni szivaccsal, igényesebbek még ki is vághatják a szivacsból a fejnek való helyet! Atombiztos, olcsó megoldás!
Tell Vilmoséknál lőttem, ha beüzemeltem, és néhány koncerten is jól vizsgázik, kipróbálhatod :Đ:Đ: Minden extra szolgáltatása (van egy pár!) és tulajdonsága (1200/2400 Watt, külön szabályozható 15"-os kimenet(!), kettős kompresszor-limiter kombináció, két mixelhető csatorna, választható csőszimuláció) És sose kell felszisszenni, ha a drive üzemmódokban minden poti fullon van!
Ez a sound némi elemzőmunkával simán átvihető lenne egy KO-modul vonalra, csak egy tiszta papírt kellene kitenni végre az asztalra:)
ugyan ez már erősen témaoff de a keménytok közel sem csak a koncertek miatt hasznos dolog, bámikor, bárhova, bármivel logisztikázza az ember a (jó esetben féltve őrzött) cuccát, szerintem biztosítja számára egy keménytokkal azt, hogy semmilyen sérülés ne érje. Egy puhatokban szállítva egy hangszert és még plusz cuccot (pl fejet) meg végképp felelőtlenség lehet, mert azzal már ne is csak a hangszert veszélyezteti, hanem a fejet is. De ez legyen az ő gondjuk, majdha egyszer lesz egy reccs, majd megtanulják.
És bármilyen hihetetlen a számodra, nem mindíg és mindehol a zenekar(tag) pakol, vannak ródok is , plusz nem mindíg és mindehol van idő/mód lehetőség finomkodásra és extraóvatos cipelésre, vagy cucctárolásra (pl pl túlzsúfolt backstage és színpadi körülmények, ahol esetleg több zenekar valamint cuccaik is ott vannak stb). De ez csak az én tapasztalatom, biztos könyebb műfajoknál fehérkesztűs komornyikok szállítják lassított felvétel szerűen és tudnak folyamatosan ügyelni a cuccokra, nem tudom. De mind1 ez tényleg nem tartozik ide.
Viszonylag jól párnázott puhatok tökéletes szerintem - ütődésektől véd, esőtől véd, könnyen szállítható vele a gitár háton is (pl bringával). Leejteni meg nem kell... :D De egyébként attól is egész jól véd.
"Kérdés, hogy az olcsó kategóriás, kínában összedobált 70-80ezer forintos digit erőlködők egyáltalán alkalmasak e a zenélésre?"
Te baromi nagy tévedésben vagy ezzel a Kínával, még mindig... MINDEN Kínában készül, amit el is szeretnének adni. Ami meg nem, az ma már a luxuskategória, földi halandó nem tudja megfizetni, és egyáltalán nem biztos, hogy fikarcnyival is jobb a kínai tesónál... Ébresztő!!! Az az innováció a lényeg, amit a sárgákba injekcióznak. Na, itt lehet agyalni.
Bármilyen hihetetlen is számodra, de nem mindenki hajigálja be a hangszereit a mikrobusz hátuljába! vannak olyan bandák, ahol vigyáznak egymás értékeire a tagok és pakolásnál is körültekintőek, nem tesznek puhatokra 50kilós ládát, hanem a ládára teszik a puhatokot, legfelülre, óvatosan, ha kell "kiékelve", gumipókozva! Elég érdekes morál uralkodhat a bandátokban, ha a tapasztalataid alapján mindig ezzel a "török-zúzok" példával állsz elő!
Az hogy nagy hangerőn is szépen szól az többek közt a túlméretes trafónak (is) köszönhatő amit a gagyibb gyártók lesprórolnak, mert attól olcsóbb kisebb és könyebb lesz a cucc csak éppen 12 óra felett drámaian nő a torzítás és csökken a dinamika (magyaráz küzködik a végfok és szarul szól kihajtva).
Pl egy BHV602 az előnye a hátránya is, mert emiatt böszme nehéz lett a rekk. Egy olyan megoldást a profik sem hagynának figyelmen kívül, ha egy az egyben a meglévő többszázwattos és súlyos erősítőt szőr a szőrben ki lehene cserélni egy méretre és súlyra kisebb, de ugyanakkora teljesítményű és hangminőségű cuccra (mindenféle plusz átalakítás meg sufnizás meg gányolás nélkül!!). Igen, mindenki magából indul ki, ahogy én is...
Nekem őszintén felcsillant a szemem a lehetőségtől, hogy a meglévő nagy és nehéz rekkemem egy kisebbre és könnyebbre cserélhetném, köszönhetően egy erősítőcserének (BHV602<->Klicsko) és szerintem ezzel nem lennék egyedül az aktívan koncertezől táborában.
magyarázzátok már el nekem légyszi, hogy milyen gitárokban fér el a Klicsko? Mindenki zsebes puhatokot használ? Ebben az esetben senki nem félti a hagnszerét a szállítások okozta potenciális problémáktól (leejtés, ráejtés, nekiütődés, benyomódás stb stb)? Mert ezektől a puhatok szart sem véd.
de a fülek felszerelhetőségének lehetőségét mindenképpen érdemes lenne lezongorázni! mondjuk a gyártól többsége is xarik rá...
Most találtam egy újabb digit erőlködőt, Ibanez Prometheus. Minden jel arra mutat, hogy a kommersz és a top márkák is egyaránt kidobják a D class cuccaikat! Még van egy-két cég aki kilóg a sorból (pl Hartke, Peavey) de sztem ők is hamar dobnak majd valamit. Kérdés, hogy az olcsó kategóriás, kínában összedobált 70-80ezer forintos digit erőlködők egyáltalán alkalmasak e a zenélésre? (én magam erősen kétlem) A trend azonban egyértelműen a digit erőlködők irányába halad jelenleg. Amikről tudok, hogy már van D class cuccuk:
Mint laikus én meg azt mondom, hogy kár is túlzottan nekimenni a témának, az ilyen irányú igényekre (rack) már mondott megoldást Robi, ráadásul már megvalósításra is láthattunk példát (SEXY fej).
Ilyesmi, hogy új dobozba rakás, és hasonlók értelmetlenek. Főleg, hogy ezeket nem egy tervezőgárda csinálja, hanem egy ember a tervező-kivitelező-értékesítő egyben. Akinek bejön ez a cucc, tud élni annyi kompromisszummal, hogy 2u magas lesz a rack - szerény véleményem szerint.
Ami szerintem érdekes lehet, az a rack-es előfok! Hamár profikról és hozzájuk való "igazodásról" van szó... Vagy, ami volt is emlegetve itt régebben: preamp/DI box.
Így igaz, az technikai újdonságok ereje azonban egy valós piacon igen hamar elmúlik, a markbass bigyóitól is elég sokan szabadulni szeretnének mostanság :Đ
A kapcsolóüzemű tápos erősítők (mert valójában a táp dönti el, hogy kétkilós vagy 20 kilós a cucc, nem a végfok "osztálya") nem mai találmányok, viszont a PA erősítésben is mostanában terjedtek el. Ott ugyanis tényleg nem mindegy, hogy egy szekció-rack több, mint egy mázsa, vagy 5 végfokkal együtt is csak 28 kg. Tehát nem kell Ádámtól-Évától kezdeni, és a sufniban összerakni a basszfejet se, semmivel nem lesz jobb, mint egy kínai PA. Viszont kurva nehéz eldönteni, hogy egy jól szóló erősítő mitől jó? Még nehezebb ezt demonstrálni, ezért van könnyű helyzete a gagyi-gyártóknak:)))
Az elmúlt két hétben meghallgattam néhány 3 kilós kínai végfokot a kiloWattos tartományban. Volt olyan, amelyik fél órai működés után kilehete a lelkét, volt olyan, amelyik töredékáron abszolút partiban volt a Dynacord félmillás kapcsolóüzemű tápos erőműjével... direkt nem írok márkákat.)
Tehát az igazi újdonságot a szolgáltatások terén kell keresni, és kitalálni, nem a végén. Az már kész van, és tetszik, nem tetszik, a kínaiak ma már sokkal jobban csinálják.)
Ez szerintem nem egyszerű kérdés, a laposítás nehezítené a gyárthatóságot, ugye ez kézzel készül és nem gyártószalagon. Növelve a méretet pont a gitártokba rakhatóság szűnne meg.
A piacon lévő D class erőlködők nagyrésze nem szabványos UNIT méret magas! Ez igaz az occsókra: Harley-Benton, GK, Ampeg, Fender, Kustom, Ashdown stb digi erőlködőkre és lentebb felsorolt drágákra is! A digit forradalmár Markbass fejeinek többsége sem igazodik a szabványhoz, helyette "amorf" füleket kínál rackes megoldáshoz!
Ettől függetlenül mindenképpen előny lenne, ha a Prolude ezzel a "divattal" szembe menne és a KO széria szabvány magas (vagy 1U, vagy 2U) lenne+külön megvásárolható füleket kínálna, mint az összes nagy márka!
No itt azért nem azért nem tekerem fullra mert szarul szól, sőt alig várom, hogy odadörrentsek neki, de a zenei alázat határt szab,
A megelőző hsz-hez annyit tennék, hozzá, hogy valóban van mit javítani a dolgokon, de a szíve a cuccnak már létezik, és ez a nehezebbik falat.
Jómagam nem azért játszom Prolude-on mert "ocó" vagy mert haverok vagyunk, hanem mert az én ízlésem szerint eddig a legjobb cucc,
Hozzáteszem még azt, hogy ha van igény kicsi cuccra akkor gyártani kell. Én örülök a KO méretének, mert a gitártokba betéve felszabadul egy kéz pakoláskor, ha belegondolunk ez egy jó piaci irány, hiszen az EBS, SWR, Markbass, Eden, Ashdown, Epifani... is hozott ki mikro fejet, oka van, veszik, próbára járni egy több zenekaros embernek ez egy jó megoldás, meg klubbozni is ez kell, nem kell oda rack, turnéra, profi hangosításokhoz meg a rack a kötelező! más igény más megoldás,
A kolléga, aki megvette a BHV460-asomat, nagyon megörült amikor azt tapasztalta, hogy a hangerő gomb feljebb tekerésével növekszik a hangerő és az élmény is (ugyanolyan szépen szólt mint halkan).
Elmondása szerint sok nagy márkájú erősítő nem tudja ezt (amit a Prolude igen)!
A hangrandszerek hangereje roppant érdekes dolog. Vannak technikai paramétereikben abszolút topon lévő cuccok, amiknek a volume gombját sose lehet felénél jobban kitekerni, mert elviselhetetlenül hangosan szólnak. És vannak akár dupla teljesítményű, nem éppen top paraméterekkel rendelkező berendezések, amik teljes hangerővel is zenei hangot produkálnak, és a hangerő növeléssel is csak az élményszint növekszik. Minden olyan berendezés gyanús, amelyiknek a gombjait sose lehet fullra tekerni, mert csak a zavaró körülmények nőnek. Az sajnos rosszul tervezett cucc.
Örömmel olvasom, hogy néhányan elkezdtek a hozsannázáon túl gondolkodni is, és a valós gondokat előhozni. A Klicskó-KO irányvonal itt felmerült néhány problémáit már a Robival történt levelezésben többször felvetettem, éppen a turnégyakorlat és színpadi használat szemszögéből. Metalliknek sajnos szinte mindenben igaza van. A KO jelenlegi megjelenése és koncepciója ugyanolyan szedett-vedett, amilyen az egész Prolude-család összes termékét tekintve is az. Amatőr.
Komoly színpadi használathoz mégegyszer újra kellene gombolni a Klicskó vonalat, valóban új - és a zenei stílusokhoz igazodó, nem az amatőr szobagitárosok tekergetési hajlamait kielégítő:)) - egyedi szolgáltatásokkal előrukkolni. Olyannal, amilyen semmilyen másik fejben nincsenek, és mindennapi használatban megkönnyítik a zenész színpadi munkáját.
A jelenlegi KO rackesítés tényleg fából vaskarika. A rack U-mérethez való igazodás pedig ma már alapkövetelmény, amit nem megmagyarázni, hanem megoldani kell. Itt egy példa, ami világklasszis sound (sansamp-club:) döbbenetes energiatartalékkal (1200 Watt, 4 db 8 ohmos hangfallal), szabályozható szubtartománnyal, és meglepő zeneiséggel. És 5 kg + rack:
Hihihi, megmozdult a topik!!
Azt gondolom, hogy mindenkinek igaza van és senkinek.
Nekem a KO megváltás, pont befér a gitártokom zsebébe!! Évekig hordtam így a Markbass F1 fejemet és nem volt semmi baja.
Akinek Rackes cucc kell annak van BHV-je
De a trendeket is figyelni kell és az most a mini erősítők felé hajlik. A felhasználó meg vagy kövesse a trendet, vagy maradjon ortodox! Láttad már a Phil Jones kb. PC ház méretű kombóját?
ez a line6 relay90-es 1U wireless rackje. A klicsko kevésbé ilyen széles viszon magasabb, de térfogatra hasonló. Szerintem némá áramköri rendezéssel belefére az erősítő egy ekkora dobozba gond nélkül.
A KO - és más kicsi fejek is - nem azt a célszemélyt hivatottak megcélozni, akik eleve rackes holmikat hazsnálnak. A sokat utazó, cuccolni nem igazán szerető/kívánó zenészeknek van. Nekik eleve nincs rackjük, így nincs ebből para. MOst lehet jönni pl. a rackhangolóval, de rackhangolót az vesz, akinek eleve van rackje. Olyan még nem volt, hoyg vett valaki egy rackes hangolót, és aztán hozzá racket, meg rackes fejet. Wireless is van nem rackes.
Az "önmetszős" elég fasza és 1-es lemezben tart faszán. Nem egyszer használtam. 4 db megtart egy csöves sasszit a kávában szóval nem hinném, hogy para lenne belőle :D
Én meg a beütő anyát nem szeretem, mert, ahogy írtad is, ha félrekap a csavar benne kifordítja könnyen. Vagy be kell hegezsteni, még nyilván szinterezés előtt.
a fej csak 1 eleme egy setupnak, nyilván a kompatibilitás nem elhanyagolható szempont. a többi elemnél már adott a rackméret, nyilván ahhoz kell valamilyen szinten is igazodni.
szerintem a többség cincált már full zenekari motyót és ismeri a káoszt, meg a sérülés veszélyét. én magam is tudom mivel jár, mégis szó nélkül bevágnám egy erős szivacstokba/táskába a fejet, nem hinném, hogy baja lenne.
Ha pedig valaki tudja, hogy a kisbuszba kell hajigálni a motyót és a többiek nem hajlandóak óvatosan pakolni, vagy vigyázni más értékeire, akkor vegyen rackes előlappal KO-t! Nehogy már azért sírjunk, hogy túl kicsi a fej és nem fér be a rackbe! örüljünk, hogy lassan zsebben elfér az egész cájgunk!
amúgy kezdek megtörni én is, mert hallottam egy klubos bulit, ahol (márkát nem írok) egy darab 2x10 neodímuim és egy tenyérnyi D class fejről szólt csak a basszus és levitte a hajam, kiütötte a gyomrom (nem volt kitéve PA-ra) A dob mellet úgy szólt, mint az állat! A srác a hóna alatt vitte el a full motyóját! Jahh és végig egy preckó szólt róla!!!
srácok, rajtam kívül senki nem turnézott még az országban? Mikor kisbuszba be kell hajigálni egy csomó cuccot, akkor gondolni kell az eszközök védelmére. Arról nem is beszélve, hogy valaki a fejen kívül használ még mondjuk hangológépet, wirelesst stb. A rackdoboz és rackméret nemcsak a praktikumát adja meg egy setupnak, hanem a védelmét is. Tehát nem véletlen a profi megoldás a rackes kivitel. Ehhez képest önmagában a kis fej doboz minden nélkül csak a szobagitárosoknak jó. Meg aztán arra kezjél el pakolni egyéb cuccot bulin?!??!
mondjuk egy ilyenre simán rá lehet erősíteni tépőzárral (viccen kívül)! nekem az egyik nagyméretű EHX pedálomon (20x10mm) volt alul tépőzár és úgy kellett feltépni izomból. képtelenség, hogy elengedje a fejet, ha valaki ragaszt rá egy teljes alsó felet lefedő tépőzáras anyagot. ez is egy megoldás lehet, vagy amit kócos írt, hogy egy univerzális "vak" rackből kivágni a méretet, vagy füleket szabni hozzá, vagy gyártani hozzá "gyárilag" füleket (Robi)
Na mindegy, a készülék oldallapja 1-es vaslemez, abba nem lehet tisztességes menetet készíttetni a rögzítő csavarok számára, hogy user által levehető rackfüles legyen. Marad a besajtolható anya. Ami viszont gondatlan kezelés mellett, ki tud pattanni a helyéből és utána fém részként a készülék belsejében vándorol és alkalmasint zárlatot csinál, amiből aztán sokkal nagyobb probléma van, mint hogy XY nem tudja eldönteni vásárláskor, hogy rackes kell neki vagy nem.
De a cserélhető előlaőpot meg ki fogja cserélgetni? A Júzer? És, ha valamit elbaszarint a cserélgetés közben, akkor oda a garancia tök jogosan (!!!!), de egyből akkora lesz a szája, mint a bécsi kapu ... már bocs, de ez így szokott lenni..
persze, h hülye vagy! :))) amúgy a magassága nem rack méretű a KO-nak szal hiába az univerzális fül! amúgy láttam már ilyen füleket amiről beszélsz, de általában típus specifikusak, nem univerzálisak, mert egyen méret nem létezik a Unit-on kívül úgy tudom. Markbass fejek sem unit szabvány magasak, ott is ilyen egyenlőtlen szárú fülekkel oldják meg, ez a Proludenál is járható út lenne szvsz
A KO "erőssége" - és itt most nem megyek bele semmi műszaki, "hangi" és lélektani dologba -, hogy "fogod-viszed", ahova akarod. Szóval akik KO-t vezsnek 98%-ban ezért veszik, Ha később rackbe is szeretné szerelni, vagy valaki ippeg rackbe teszi, akkor vesz/csináltat a már lent említett fülekből kettőt. Vagy hülye vagyok?
No és a cserélhető előlapos erőlködőhöz mit szólsz Robi? :))
Amúgy csak félig vicc, mert mi van, ha valaki később nem rackben akarja használni a rackes előlapos KO-ját?