jó, tűnődjünk hangosan:
- Az Easy Play több szempontból sem "konkurencia" a jelenlegi KO750-nek, vagy a korábbi Klicskónak, annyira más a felépítése és hangkezelése. Nem egy iskolába jártak. Ez persze csak akkor derül majd ki, ha beledugod a hangszerkábeled, de ez gyenge idegzetűeknek nem is ajánlott, annyira beszédes a különbség:)
- A wattokkal sokan hadilábon állnak, mert csak matekoznak vele, de nincs valós gyakorlati tapasztalatuk a nagy teljesítmények világában. A leadott teljesítmény mellet még számos paramétere van a hangnak, amelyek sokkal inkább meghatározzák a "hangosságérzetet", mint a wattok száma. Ilyenek a különféle intermodulációs és harmonikus torzítások, különféle lágy vagy durva fázishibák, az átviteli egyenetlenségek, korlátok vagy kiemelések, a gyorsan változó zenei jelek felfutásának gyorsasága, túllövése, berezgése. Ha minden szempontból fasza egy erősítő, és tozításmentesen, dinamikusan lüktet a zenével, akkor gyakorlatilag nincs durván érzékelhető különbség 400 vagy 800 Wattal hajtva, legfeljebb a nagyobb hangerő kicsit nagyobb helyiségben érzi jobban magát.
A teljesítménynek a hagyományos tápoknál sokkal nagyobb jelentősége volt, mert a dupla kakaó néhány kilóval több rézdrótot jelentett a hálózati trafón. A kapcsolóüzemű tápoknál más a lányok fekvése...
A 2 x 750 Wattos vég ma már egyáltalán nem szörnyeteg. Egyik felére rá lehet kötni két 8 Ohmos 4-500 Wattos ládát - ez ugye mindennapos dolog. A másik csatornára ugyancsak két 8 ohmos láda köthető, ha ez egy vagy két 15"-os mélyláda, akkor ennek a hangerejét külön is lehet szabályozni, kicsit hozzáidomítva az adott terem akusztikájához. Pl. a 10-12"-os motorok harsányságát a 15"-os láda dunyhaterítéséhez:) A volume potik tekergetése egy jól összelőtt rendszerben nem okoz sokkot, viszont könnyedén kezeli a zenekari dinamikát, megszólalást, nem fullad le, nem fogy el a levegő a hangszered körül, stb...
Így legyen.Egy-két gondolatomat azért megosztanám veled,inkább csak hangosan gondolkodva.Nekem már a KO 750 W-ja is soknak tűnik kicsit.Igyekeztem a cuccomat fejleszthetően kitalálni,ezért is vettem 600-as ládát.Ha 1500 W a fej,mi láda kell alá?Mondjuk minimum 2X1000 W-os láda.A többség szerintem inkább klubozik.Arra szerintem sok.Esetleg ha két BHV vég lenne a KO helyett?800 W talán kezelhetőbb.Bár akkor meg házon belüli konkurencia a KO-nak.Nem tudom csak tűnődök...
ha mégiscsak igaz lenne az easy play, talán abban is különbözne az eddigiektől, hogy akkor lesz az utolsó csavar becsavarva a fedlapon, amikor "kiforrta" magát. Egy tökéletes és gyönyörű műalkotást pedig nem piszkálgatunk, radírozgatunk utólag, nem igaz?:)
Szerintem én ebből csak jól jöhetek ki.Teljesen elégedett vagyok a mostani cuccommal.Ha az Easy projekt bejön,1-2 év mire teljesen kiforrja magát.Akkor elkezdhetek a váltáson gondolkodni...Minden esetre szívből drukkolok nektek.Azért jó lenne ha Robi tisztába tenné a dolgokat,végül is ez csak tőle függ.
Akármit mondana Robi, ebből már jól sehogy nem jöttök ki: ha kamu az easy play, akkor azért, mert kiderült, mégiscsak óriási igény lenne valamiféle a megújulásra minden téren a Prolude házatáján... Ha pedig mégis létező koncepció az Easy Play System, akkor meg igencsak fájdalmas lenne a sor vége, mire hozzájuthatsz egy ilyen csodafegyverhez:
maradjunk ennyiben: ez a legfaszább összeállítás, feltéve, ha kibaszod az összes potit, elcsit a hangszerből, és a két puki jelét közvetlenül (max, egy lineáris meghajtóerősítőn keresztül) beviszed a két bemenetre... A profik megoldása, verhetetlen sound!:Đ
Szerintem meg innen indult minden, függetlenül attól, hogy aztán belekeverték az OTL-t
Nem először állítod axiómaként, hogy a csöves lassú lesz bézhez. Egyébként a Pro Feted is elég lassú megküldve, bekapcsolt limiterrel, meg a loopban az SL4K-val azért is tetszett nekem :D
az a tanulság, hogy ha nagyon drágán akarsz nagyon fasza erősítőt, akkor cső, ha olcsóbban akarsz, akkor mosfet, ha szarabbat, akkor tranyó, ha még olcsóbbat, akkor IC:)... Ami nem jelenti azt, hogy csővel nem lehet szart építeni, ahogy tranyóval is lehet tűrhetőt. Kíváncsi vagy még valami tanulságra, vagy már ez is sok volt?:Đ
fénytelen táblajáték keverte ide a kimenőtrafó nélküli dolgot, majd ezután reflektáltál, ezért gondoltam, hogy köze lehet az előzményekhez, de megint naív voltam :D:D:D
A Vintage = lassú .. abban lehet valami, de pl a 128 csilliárd éves VOX Super Foundation bass fej (amit személy szerint imádok), tranyós, (de van benne még fázisfordító trafó!:D) és ultralomha fasza vintázs hangot tud, meg van benne egy olyan fuzz, hogy még Vermonalisa is behugyozna :D
Nem, ebben van, mert kell. Akkor nem kell (vagy akkor hagyható el), ha a végfok optmális illesztő ellenállása olyan, képes meghajtani egy hangszórót. Ezt nagyáramú, kis belsőellenállású csövekkel és/vagy több (ilyen) cső parallel kapcsolásával, vagy speciális kapcsolással érik el.
Nem tudom ezt a nem kell kimenőtrafó dolgot hoyg kavartad most ide :D
Hogy "szakmádba" vágjak: preampokba sem kell bemeneti trafó, ha a bemeneti impedanciájuk olyan kicsi, hoyg közvetlen tud "fogadni" 200...600 Ohmos mikrofont. Ráadásul pont szeretitek is a trafót, ha rajtatok múlna, akkor midnenben 28 trafó lenne és ezen toltok át egy übergyorsultraszupermodernhájtek fasza bézhangot is, akkor miről beszélünk? :D
halljuk a megfejtést (értsd: NE olvassuk).
koncerten még senki nem kérdezte, hogy értem-e az erősítőm kapcsolását, ellenben a "hogyapicsábacsinálodeztahangot," kérdést már hallottam :):):)
Én csináltam egy gtárfejet. stabilizált előfoktáp, csak olajpapírkondik csatolónak, induktivitásmentes ellenállások, ultralineár végfok, igaz csak 12 W de atom állat basszushang jött belőle.
az nyilvánvaló, hogy nem tudod, miről beszélek, ahhoz képest elég nagy hülyeségeket reflektálsz rá:ĐĐĐ Pl. a kimenőtrafó és a hangszóró viszonyából eredő hatásokat nem kellene összekeverni a cső tulajdonságaival, erre mondtam, hogy hallgass meg egy trafó nélküli OTL végfokot. A csöves basszusfejeket meg leszarom, de azért kíváncsi lennék, hogy konkrétan milyen csöves végfokú basszusfejet hallottál, ami alapján ilyen messzemenő következtetéseket bírtál levonni a csövekről... /de nem a youtube-on:Đ
nem tudom miről beszélsz, de ha nem csöves basszusfejről, akkor kár koptatnod a billentyűzetet, kimenőtrafó nélküli adócsövön csak te próbáltál eddig bézerelni :)
"összedobok valami ilyen két utas előfokot"
jóvan, csinálj bézfejet, én meg nekiállok, átalakítok egy riaa korrektor + 057-est gitárerősítőnek:Đ /lehet, hogy mindketten csodálkoznánk?:)))
Nem, gitárerősítő más, ott szét kell kúrni a hangot, egy gitár-előfok ( torz hangról beszélünk ugye) elöl egyből levág kb. 1 kHz alatt, azttán később 5 kHz fölött is :D
Az új menőség megegyezik a több évtizeddel ezelőtti menőséggel - a menőséget akár minőségre is érthetjük:) -, azaz nem szűrjük, csűrjük-csavarjuk, emeljük, vágjuk, farigcsáljuk, basszuk el a jelet összevissza mielőtt nem bányásszuk ki minden részletét, rezdülését a hangszernek, és nem emeltük fel egy kezelhető nívóra. Aztán ezzel a gazdag, természetes jelfolyammal kezdhetjük a sokkal tudatosabb hangszobrászkodást. És meg fogunk lepődni, hogy az ily módon csutkára torzított jel is milyen kib***t szép - majdnem azt mondtam, természethűen:) szép - tud lenni... Dehát a jó gitárerősítő is ilyen, nem?:)
Nem idegellek, csak kevés cucc szól igazán jól, részletgazdagon, dinamikusan. Ezért tartom menőnek azt ami mégis tudja ezt a szandot. Nagyon sok fejet kipróbáltam már, meg hangfalat és minden gyártó a saját hangján beszél szinte, kevesen hagyják a hangszert beszélni.
Szerintem a hangminőség a menőség akár tiszta akár torzított hangról van szó.
Az hogy ez miként képződik szinte mindegy.
Gitárnál is a komoly tiszta hang amit értékelni tudok, pedig ott fontosabb a torzítás sztem.
Akkor most, ha jól értem, basszusgitár cuccnál az az új menőség, hogy 2 külön jelút megy párhuzamosan az előfokban, egy tiszta, meg egy esetlegesen torzítható , ami a közép/magas tartományban dominál ?
Hitetlenek, ott fogtok sírni, zokogni, ahol senki se lát! Szexy fejét veri a falba és megszaggatja ruháit, Laca szétzavarja a maradék Dózert, Kócos felszámolja a húros fáskamrát, Machine a bécsi gyors elé veti magát... Csak a pléhbános úr látja a fényt az alagút végén! Kezdhettek gyűjtögetni kötsögök!:Đ
"Én egy Easy PlayBanosh signature-t kérek, csatornánként külön bemenettel... :DD"
Ahhoz, hogy mindkét csatornán élvezhesd az Easy Play minőségét, kétféle megoldás lehetséges, egy takarékosabb (kisfej + külön EPS preamp) és egy fullextrás (nagy fej + preamp), így a végfok és a preamp előfoka önállóan használható a két hangszerrel. (Közösítés a végfok mixer fokozata előtti jelbemeneten lehetséges. már csak a lábkapcsolási szisztémát kell kitalálni, hogy mikor mi, és milyen állásban szóljon:):
ezen még lehet agyalni, első nekifutásra: a./ drájvolt jelet a lineárissal
b./ drájvolt jelet az eq-zottal. Ezzel a soft KO-val még lehet taktikázni...
Bár, ahogy felrajzoltam a kisdobozt, már módosítani kéne a nagyot is, hogy bizonyos áramkörök, panelek azonosak lehessenek a két verzióban. (Csökken az árkülönbözet:Đ:)