Nem szeretnék ipari titkokat kiteregetni:), de ebben a fejben csak úgy lehetne optimálisan megoldani az óhajod - hogy a kecske is, meg a káposzta is -, hogy a bemenetnél + a csatornák elé reléket berakni, amiket a pedálról lehetne vezérelni. A plusz egy bemeneti jack eleve van (hátul a rádióbemenet), azt át lehetne kötni.
Igen, a ZokoW előfok nagyon jó, az egész projekt pont a gitárcserék, bemeneti jelszintek különbségének problémájából indult. Egy koncert alatt min. 4x cserélek hangszert a fretlesses dalok miatt. "Nagyobb" bulikon 3 különböző hangszer is van nálam, akkor + egy A/B kapcsoló még be van vetve. Mivel a dalok közt gyakorlatilag semmi "felesleges" szünet nincs, így se időm, se kedvem kábeleket ki-be dugdosni, olyan is előfordult már, hogy a vokalisták mögül szólt az alapom, oda se férnék hozzá...
De hát úgyis van már egy Zolkow előfokod a két gitárhoz... Bár így jócskán elveszted az Easy Play System lényegét, ha plusz elektronikákat, átkapcsolókat teszel eléje. Szerintem nem éri meg egy jack dugó ki-be húzásánek megspórolásáért. Ennyire gyorsan kell gitárt váltani valamihez?
Aha, úgy... :) Egy hangszerrel működhetne a mix funkció, kettőnél nincs mix, de cserébe van két teljesen független beállítás, két különböző jellegű hangszerhez. (pl. fretted vs. fretless)
Azt hogy értsem, hogy csatornánként külön bemenet? Két hangszerre? Pedig a két csatorna éppen arra fasza, hogy a hangszer mély és középtartományát külön-külön kifaragd és úgy mixeld.
No, de ha olvastad volna, akkor tudnád, hogy létezik egy "deszkamodell" és - bár nem Robi írta - de Robi is dolgozik ezerrel a dolgon :D Valakinek beszélni kéne Robival, hogy mi az ábra, de szerintem senki nem mer :D:D:D
olvasva az elmúlt napok bejegyzéseit, mintha egy már létező, konkrét termékről menne itt a vita és a porhintés, de a vicc az egészben, hogy Robi egy sort sem írt és az egész egy nagy fikció! Sakk-matt közben rohadt jól szórakozik, megetet itt mindenkit a PS kreálmányaival amire mindenki ráharapott, mert alapjaiban jó elképzelésnek tűnik, csak kár, hogy Robinak semmi köze hozzá! :)) sakk-mattnak minimum reklám szakembernek kellett volna mennie, de szociológusként is megállná a helyét! :DDD
Ja az új gitárjáról küldött képeket amit a Benivel csinált,de sajnos nem tudom megnyitni.Ha elküldi számomra értelmezhető formába,átküldöm a mailodra.Valami komolyság lehet.Azt írta a hulladékból meg össze dobott egy fretlesst.
Most kaptam egy mailt Laci barátunktól(akivel másnap meglátogattunk),hogy boldog BHV 400 L tulaj lett.Mint tudjuk Laci nem szarral gurigázik.A Tracé-ét cserélte le,és nagyon bele van zúgva a BHV-ba.Fertőző látogatás volt.....
ja, azt hozzáteszem, hogy vásárlás után nemsokkal, pont Robi cserélte ki a 210-es ládámban a hangszóró-lefogató csavarokat átmenősre, mert sima facsavarral volt rögzítve, az meg lassan, de biztosan kitekeredett, majd rezonált az egész. Bár lehetséges, hogy éppen kifogtam egy szarabb darabot, de akkor is gyengusz megoldásnak tűnik alapból. A 115-ben még a gyári csavarok vannak, egyelőre nincs vele gond. Lekopogom a 3 év alatt ennyi volt az összes szerviz, pedig használom rendesen...
A boost-ot úgy 3/4-ig tekerve használom, az adja meg a fasza, jellegzetes morgását a cuccnak. A boost áramkör az egész eq után jön. A két kis nyomógomb: a tweeter hi-cut a 10kHz feletti frekiket vágja a tweeter kimeneten (sziszegést kiveszi), a woofer hi-cut meg 5kHz felett vág a woofer felén. Ez utóbbit nem használom...
a bi amp out kimenetnél a boost gombot mennyire használod? ez egyszerre vonatkozik a teljes sávra, és a nyomógombokkal külön lehet még a mély-magasat aktivizálni és ráhúzni, vagy hogyan?
:Đ a spéci gitárállvány rendszeresen ottfelejtődik, és a rex ortopéd formája miatt nem áll meg más bolti állványokon. Azóta itthon a falra került egy felakasztós:)
GK 700RB + 210RBH + 115RBH. Úgy találtam meg, hogy hónom alá csaptam a gitárom, délelőtt 10-re már Bécsben voltam, aztán du. 4-ig csak tesztelgettem az erősítőket. Kicsit Ampeg elfogultságban mentem ki, a GK meg eszembe sem jutott, aztán ez lett belőle... nálam ez győzött és nem bántam meg.
Nekem inkább az fura, hogy Robi eltűnt. Kezd olyan lenni ez a történet, mint egy fasza thriller... :D
Célközönség... tegnap ezzel kapcsolatban kezdtem el írni egy hsz-t ide, aztán kitöröltem. Ez már nekem is eszembe jutott. Azért a hangszer célközönségét, meg az erősítő célközönségét nem célszerű egy kalap alá venni, mert ez utóbbiból általában csak egyet használ az illető, aki meg Blasiust vagy MLP-t vett, azoknak még van vagy 3 hangszerük azon kívül. A prémium prolude fej megfogható közönsége az szerintem valahol ott van, aki már tart valahol koncertügyileg, van gempa is, de átlagos cucca van, keresi a sound-ot és nem számítanak a kényelmi szolgáltatások. Viszont azokkal, akik már megtalálták az erősítőjüket és a hangot (nem kevés pénzért), azoknál más a helyzet. Most nem azért írom magam, mintha valaki lennék, csak magamból tudok objektíven kiindulni és szerintem sokan vannak hozzám hasonló helyzetben. Én pl. nem fogom addig lecserélni az erősítőm, míg valaki (bizonyos anyagi határon belül) nem tesz le elém olyan cuccot, mely hangminőségben felülmúlja, megbízhatóságban, kiforrottságban és nem utolsó sorban megjelenésben eléri a mostanit. Nekem nem számítanak preferált márkák, személyes kapcsolatok, elektronikai megoldások (nem is értek hozzá, nem is érdekel :/), mivel állandó pakolóembereink vannak, nem számít, hogy befér-e a farzsebembe, sőt... Viszonylag gyakran játszunk nagy színpadokon, mondhatni ideális lenne nekem egy ilyen erősítő + 115 + 210 (410) Ennek ellenére azt hiszem megtaláltam már az erősítőmet, és nehéz lesz kibillenteni belőle, de nyitott vagyok természetesen mindenre, csak az nyújtson olyat. Azt gondolom sokan vannak még hozzám hasonlóan, akik úgy gondolják 100%-os a cuccuk, na azokat 110%-os űberalles cuccal lehet csak feltörni... és szerintem a sok-sok jövendőbeli vevő ebben a körben van.
mifelénk dettó... mivel 150 km-re van a próbaterem, ott fel van játszva sokkolóra az összes szám a próbán, itthon kb. 1000 wattal visszajátszva + fullra tekert bézzel (600 W - 1000 csúcsban:) lehet szinte "koncert"-körülmények között gyakorolni... Nagyon sok minden kiderül ilyenkor, ami sima próbán nem!
Pénteken csináltunk egy új projectet.Egy cimbi metál zenekarral összejöttünk egy kicsit csörömpölni.Tőlünk a két gitáros meg én,a másik bandából a dobos,és a basszus gitáros.Tehát két basszussal nyomjuk.Mivel az ő termükben próbáltunk,és nekem nem volt kedvem cipekedni,csak az Ampeget vittem,az SQ-val.A dobos egy két lábas,karámos DW cuccon nyomja,brutál hangos.A basszus cucc egy Ampeg SVT 3 fej,egy 4x10,és egy1x15 szól mint az ágyú.Már az első hangnál kiderült,hogy annyira fogok hallatszani,mint egy halk szellentés London bombázásakor.Kiraktuk a gitárom a PA-ra,és rögtön helyre állt minden.Még jól is szólt.Igaz a dobhártyám az orromból dudorodott,és még reggel is víz alatt éreztem magam.Szóval tényleg minden melóra a megfelelő szerszám.
Félreértetted. Nem az erősítőből sikerült a legjobb hangot kihozni, hanem hangosítás után! Egészen más a kettő.
Professzuionális, drága dolgoknák a célközönséget nem nehéz látni: profik, vagy akik meg tudják fizetni a drága cuccot. :) Értem, hogy mit mondasz - ez a KO EPS1500 valószinűleg nem a mi pénztárcánkra lesz szabva. De, valószinűleg nem is a mi igényeinknek! 1500W, elképzelni nem tudom hova kellhet ennyi NEKEM. Lévén eddig 100-200Wos cuccokat használtam, hamarosan pedig remélhetőleg egy 60W fullcsövet fogok - mert elég ennyi bőven! Oké, aki 2 db 8x10et meg 2db 2x15öt akar maga mögé pakolni annak fasza, de nekem... :D
Épp ezért nem is nagyon izgat ennek az ára. Ha annyit fogok keresni hogy könnyen megvegyem, akkor veszek (sanszos... :D), ha nem, nem. Ha más fej is kell majd a BEAG mellé, majd veszek egy ashdown ABM-et, vagy BHV400at, oszt csókolom.
No hát azt nem mondtam, hogy azonnal minden háztartásba egy Torquét:Đ... Azt azonban igen, hogy egy hangszer+hangszeralap értékét a zenei és legfőképpen színpadi környezetbe való beilleszthetősége határozza meg, amiben persze perdöntő szerepe van a zenésznek és a zenésztársaknak, beleértve az ő berendezéseiket is. Ezért nem tartom sokra egy idő óta a szobagitározással a youtubera felprüntyögött hangmintákat se, mert köszönőviszonyban sincsenek a gyakorlati felhasználással, úgy a hangszert, mint a berendezéseket illetően. Sőt, néha teljesen visszájára fordul a dolog.
A Torque 15"-os kombóhoz semmi érdekem nem fűződik, sőt utáltam is, mert nics xlr kimenete (és még el kellett autóznom és forrasztani egy jack-xlr átalakítót is:). Hogy a színpadon befelé hogy szólt a 15"-os EV monitorokkal kiegészítve, az nem is érdekelt, de keverőn át kifelé 2x1000 wattal + pár kilowattos szubládákkal a színpad alatt, lenyűgöző volt. Megjegyzem, a gitáros Mesa Boogie stackkel szólt mellette:)
Célközönség: minden termék megtalálja a célközönségét, ha reálisan van beárazva. Ha nem, akkor nem. Ez a legnagyobb okosság, ami a világot - pontosabban a kapitalizmus című fejezetét:) - működteti. Viszont sokkal könnyebb annak a cégnek a kevésbé jót is eljuttatni a célközönségének, amelyik a zászlóshajójával demonstrálni tudja, hogy mire képes, és mi a szlogenszinten is megfogalmazott (cég/termék)koncepciója. Lehet, hogy a Hard-KO-xxxx-EPS szintű cuccból összesen csak 6 darab készül, ami időnként feltűnik majd egy-két jobb színpadon, és az ugyanolyan filozófia mentén felépített Soft-KO-xxx-EPS tarolni fog a fizetőképes kereslet széles piacán. Hmmm?... Szerintem ez rendben lenne így.
A célközönség lehet nem ebben az országban él, szerintem lassan több Prolude-ot vesznek külföldről mint idehaza és ez Robi munkáját pozitív irányba minősítő a kormányét meg negatívba.
Idehaza a tömegtermelt árszínvonal a megfelelő, sajnos.
Egy Torque erősítőm véletlenül van.Vagyis volt,mert odaadtam egy barátomnak.Nekem nem sikerült használható hangot kicsikarni belőle.
Az Easy koncepcióját kezdjük lassan felfogni.Azért vannak kérdőjelek bennem.Biztos túlságosan földhöz ragadt vagyok.
Szerintem a legtöbb felhasználó hasonlóan áll a zenéléshez mint én.Vagyis az amatőr ligában játszik (nem a zenélésből él) havi 1-2 koncert klubokban,évi 3-4 nagyszínpados buli.Személy autóval jár,és hurcolja a cuccait.Tehát fontos a súly,és a méret.
Mivel sajnos ez az év sem tűnik jobbnak mint a tavalyi,az ár egyre fontosabb tényező lesz.Nem szeretnék szkeptikus lenni,és remélem úgy sikerül az Easy projekt úgy ahogy tervezed,de pillanatnyilag nem látom a célközönséget.
Ne legyen igazam!!!!
az én easyplay próbapadom gitárhangja akkor is kurvajó, ha a KO1500 ezer lehetséges oknál fogva nem lesz ütős. A pakliban simán benne van ez is. Akkor viszont nem is lesz ráírva, hogy KO-Easy Play... Ahogy tulajdonképpen a mostani KO750-en is necces a KO logo.
Egyébként sakk, ennyi bevezető után már tényleg qrvajó cuccnak kell lennie ennek! Ha azért nem fogják venni, mert nem túl ütős, akkor majd tisztelettel le is mondhatsz, senki nem fog hinni Neked többé a büdös életbe sem. :D
valóban, most sem a hangjjáról írtam hanem a méretéről, súlyáról. Nekem ugye sokáig Markbass F1-em volt, aki már használt olyat az tudja milyen királyság az a méret! Én pl azt a részét visszasírom
Sexy feje nem jó mert rack-es, és ezt nem vitaindításnak szántam
A BHV egy talpraesett fickó a faluból, nem jön zavarba akármilyen munkát kell csinálnia. Néha padlóra köp, de amúgy fasza legény. Csöves úttal és 12"-ossal van elevenjében. Finomabb melók előtt azonban érdemes szemügyre venni a felhozatalt az állásbörzén:)
ezt nem értem a non + útra dolgot, szeretem de nem ez a csúcs mert nagy és nehéz, nekem mint felhasználónak egy KO pont jó. Lesz is hamarosan remélem!!!
félreértés: NEM VOLT ROSSZ TAPASZTALATOM, a hangja nem tetszik, ahogy nagyon sok nagy márkának sem, de ez az én bajom (igazából azt sem tudom, hogy mi tetszik :D).
a KO easyplay olyan rohadt drága lesz, elég ha kettőt-hármat csinál és elad havonta, Neked meg amúgy is nonplusz ultra a BHV-d, nem kell KO-ért sorban állnod:Đ
Hát ezzel most nagyon nem értek egyet.A kis BHV egy remek kis cucc.Tudom,hogy te sokkal jobban értesz az elekronikához mint én(én=0). Volt vele valami rossz tapasztalatod+nem ez a te hangod.Ám nagyon sokunk igényeit maximálisan kielégíti.Volt egy csomó márkás cuccom Peavey,Leany,Trace Elliot,Ampeg stb.Szerettem őket,de mind kompromisszum volt.Ez a cucc áll eddig legközelebb az igényeimhez.Gyors,dinamikus,természetes.Az EQ-ja olyan mint egy jó nő az ágyban.Pont ott és azt csinálja amit kell.A kompresszora nekem tök használható,a zajzárat meg nem használom.Nekem már a Ko is sok,az Easy-t el sem tudom képzelni.
Szerintem a KO-nak árban a BHV,és az Easy közé kéne esnie.
hiába 15"-os, akkor is kekszesdoboz, nem ezen múlik...
van olyan felvételem, ahol a marshall mg(gagyi)szériás erősítő hangját 50%-ban összekeverték a másik oldalt szóló engl-el a hallgatók.
Hát röhögni fox, éppen a héten volt nézeteltérésünk csőtémában (Robi már Tube loopot se akart, én meg úgy gondolom, hogy a legelső fokozatban egy b***t nagy bemenőimpedanciás triódának kéne fogadni a jelet. A csöves előfokkal már van egy világklasszis tuti hang, amivel aztán azt csinálunk, amit akarunk. Végül abban maradtunk, hogy a Marcusnak készülő Easy Play fejben csak csövek lesznek a digivégfok előtt:ĐĐĐĐ
Ahhoz, hogy a Prolude nagy cég legyen ahhoz nagyon sok cuccot el kell adni minden hónapban. Kellenek alkalmazottak, az Ő bérüket, járulékaikat is ki kell termelni, gyártást szervezni. Ezek egyenlőre messze vannak. Szerintem, és most nem Robi helyett írom ezeket, sőt soha nem helyette írtam eddig sem.
Ha számolunk akkor 200e Ft árral számolva pl Áfa=42520,- bekerülési érték saccra 110000 Ft akkor marad 47.480 Ft árrés, ha Robi mondjuk szeretne nettó 200e Ft-os fizetést magának akkor ahhoz bruttó fizetésre tippelve (cca 350000 Ft) akkor havi 8 erősítő eladása fedezné a fizetését, és akkor az egyéb adók, járulékok, könyvelési költségek, fejlesztési költségek, adminisztráció, szerszámok, marketing, pl Frankfurth kb 1 milla, ahhoz pluszban 24-25 db eladása kellene, vagy emelni az árat ami idehaza dőreség, lehetetlen.
Jelenleg a és az elmúlt 3-4 évben is a Markbass tarolt a világpiacon. Szlovákia és Magyarország egy helyre tartozik képviseleti téren. Nem tudom de megbecsülöm, hogy a két országban együtt nem adtak el 15 db-nál többet az elmúlt 1 évben.
Igazi profitot csak az tud előállítani aki gyártat, és nem az elérhető legjobbat akarja a piacra vinni, hanem a legjobb profitot termelő berendezést viszi a piacra. Azt tisztelem Robiban, hogy ő nem ezt az utat járja.
Az EBS két évvel ezelőtt még 4 emberrel működött, most nem tudom mennyien dolgoznak ott. Tehát pkbass kolléga ne aggódj egyenlőre!
Ha téged tarkónbasz kihangosított színpadon a béz, akkor ott az énekesnek nem sok esélye van, hogy monitorból hallja magát megsüketülés nélkül. Az elmúlt kb 100 buliból legjobb bézhangot egy 150 Wattos 15"-os Torque kombóból, és a Roland Cube100-ból csináltam, igaz, visszakapták magukat monitorba is. A legszarabb hangot egy két méter magas Quad100-asokkal hajtott toronyból sikerült összehozni. Viszont nagyot zúztak:))
Én egy kicsit sem sajnálnám ha Robinak itthon összejönne az"Amerikai Álom",és öt év múlva egy limuzinból szivarral a szájában utasítaná Sakk-mattot,hogy azt a rácsot az új 9000 w-os giga fejen tervezze át,mert Sting-nek nem tetszik...
Lehet, hogy exhibicionizmus, de szeretem, ha tarkónbasz a bassz. Amúgy meg ezen kívül nincs más cuccom egyelőre, úgyhogy kénytelen vagyok mindenhova ezt cipelni. Nem akarsz tervezni egy Prolude kombót? :D
Amúgy a hétvégi soproni tehetségkutatón mi adtuk az alapokat, szóval aki akarta, zúzhatta a BHV 460-amat a 412-es ládikóval. Lehet, hogy lesz pár új Prolude user. :D Persze volt, aki a 12"-es Foswick kombóját használta inkább.
szép ez a szentimentális sóder, de olyan mint egy halotti beszéd:)) Egyrészt. Másrészt milyen nyomulásról beszélsz. Ha valaki érti a dolgát, és felnő saját magához, az a dolgok természetes rendje. Harmadrészt: meg fizetek egy sört annak, aki bármi módon - szép szóval, rugdosással, kézigránáttal - kibillenti Robit a saját tempójából:ĐĐ
Azért én kicsit sajnálni fogom, ha a proLude átmegy nyomulós nagymenőbe. Tudom, hogy a világban általában a nyomulást tartják az érvényesülés elengedhetelen eszközének. Ha az érvényesülés a sok pénzt, a sikeres üzlet jelenti, akkor ez így is van.
Ami részemről vonzó a proLude -ban az az, hogy úgy láttam Robi mozgatórugói mások. Bár az ember véleményem szerint ne akarja, hogy mások felnézzenek rá, én mégis inkább felnézek a panelban csodákat forrasztgató elektroműszerészre, mint mondjuk egy sikeres nagyvállalat vezetőjére. Úgy gondolom, az előbbi jár a helyes úton.
Ehhez persze nem nagyon van köze a határozott koncepciónak, vagy a jó design -nak, de egy "lépésváltás" -nak esetleg igen. Szerintem mindannyian sok sikert kívánunk Robinak, csakhát siker alatt mindenki azt ért, amit akar.
Bárhogy is alakuljon, jó volt részese lenni már eddig is a proLude story -nak. Úgy érzem, lelket vitt az arctalan tömeggyártott cuccok közé.
Bocsássatok meg a szentimentális filozófálásért!
A KO szerintem nem igazán jó cégnévnek, arra a Prolude sokkal jobb. Amíg egyféle erősítője volt Robinak, addig nyilván mind Prolude volt, most már diferenciálódik a dolog, tudjuk mi a BHV, a "602-es", a "Klicskó". Az Easy Play System egy erősítőfelépítésre és hangkezelésre (kompresszió, drájvolás, hangszínelés módja) vonatkozik. Lehetne a BHV-ben is megvalósítani, de mivel magát a KO logót is én csináltam, meg az Easy Play az Knock Out-tal is kéjes asszociációkat kelt:)) erre ültettem rá. Más kérdés, hogy ha ez és a kistesó Soft KO megvalósul, akkor a KO750-nek már nem sok jövője van. (Az összehasonlító tesztek alapján egészen biztosan:)
Egyetértek origami2vel, és kócossal is. Ha a prolude mint cég marad akkor erőteljesebben Kell megjelennie. Amennyiben új brand születik (KO) akkor kerüljön le a prolude felirat.
mostanában már nem szoktam utasokkal nagyon menni, csak finoman:)
a bukó meg sokat számíthat mondjuk 40 körül, 100 felett már nem számít a kispolosban...:)
126P törésteszt 40km/h